Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5225
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 25. nov 2019, 11:39

I princippet enig. Jeg vil dog mene, at vi aktuelt er et sted, hvor det bør være en kvalificeret person udefra. Synes lidt AaB har en tendens til selvtilfredshed og at man hviler for meget i sin egen selvforståelse og får for lidt ud af spillermaterialet. Jeg vil derfor gerne have en der kommer med noget andet end det "Hyggelige og sociale, men vi er en stor klub" selvtilfredshed og skubber lidt til klubben og kulturen. Jeg savner en mere ærgærrig kultur og det er jeg bange for vi ikke får, hvis vores næste sportslige ledelse er nogen der kommer hjem til AaB. Jeg vil have personer som Backe, Ståle og Hamren der kan være med til at skubbe til kulturen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 25. nov 2019, 12:10

Jakobsen skrev:
25. nov 2019, 11:39
I princippet enig. Jeg vil dog mene, at vi aktuelt er et sted, hvor det bør være en kvalificeret person udefra. Synes lidt AaB har en tendens til selvtilfredshed og at man hviler for meget i sin egen selvforståelse og får for lidt ud af spillermaterialet. Jeg vil derfor gerne have en der kommer med noget andet end det "Hyggelige og sociale, men vi er en stor klub" selvtilfredshed og skubber lidt til klubben og kulturen. Jeg savner en mere ærgærrig kultur og det er jeg bange for vi ikke får, hvis vores næste sportslige ledelse er nogen der kommer hjem til AaB. Jeg vil have personer som Backe, Ståle og Hamren der kan være med til at skubbe til kulturen.
Det tror jeg vi allesammen er enige i, men hvorfor skulle man ikke kunne det, bare fordi man har spillet i klubben for 15 år siden? For mig at se er Jacob Krüger netop en type, der kunne ruske op i klubben og lægge en ny linje. Krüger har 10 års erfaring som sportsdirektør/teknisk direktør og har et meget stærkt internationalt netværk. Det er samtidig mit indtryk fra folk, der har arbejdet med ham, at han har en solid fodboldfaglig indsigt og er en dygtig kommunikatør indadtil.

Jeg synes helt ærligt det er useriøst at afskrive en kandidat fordi han har spillet i klubben i 2004. Alle personer i AaB - som i alle - er skiftet ud siden Krüger sidst var i klubben. Krüger har haft absolut 0 indflydelse på hvordan AaB er blevet drevet de sidste 15 år - og før da var han jo altså kun spiller.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 25. nov 2019, 12:21

Rextherunt skrev:
25. nov 2019, 10:47
Yankee skrev:
20. nov 2019, 12:33
Rextherunt skrev:
20. nov 2019, 11:26
Var han ikke også mere en medie ide end en reel kandidat? Tror og håber bestemt ikke at de kigger på gamle AaB'ere, men nyt blod udefra. :thumbsup:
Mener du at det skal diskvalificere en kandidat at han spillede i klubben for 15 år siden?

Så længe det er ikke er den væsentligste årsag til ansættelsen, som man fx kan have en fornemmelse af med Thomas Bælum, kan jeg virkelig ikke se problemet. Det bliver svært at finde dygtige fodboldhjerner, der bor/vil bo i relativ nærhed af Aalborg, som ikke har haft en tilknytning til AaB på et eller andet tidspunkt.

Jeg synes Jacob Krüger er en oplagt kandidat til alle 2-3 forventede ansættelser.
Ja... det mener jeg faktisk. Det vil jo også gå imod den udtalelse er er kommet om nyt blod.
Så må Erik Hamrén også være udelukket, går jeg ud fra? Han var her jo 4 år senere end Krüger og var endda cheftræner, hvor Krüger kun var spiller.

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Rextherunt » 25. nov 2019, 12:35

Yankee skrev:
25. nov 2019, 12:21
Rextherunt skrev:
25. nov 2019, 10:47
Yankee skrev:
20. nov 2019, 12:33
Rextherunt skrev:
20. nov 2019, 11:26
Var han ikke også mere en medie ide end en reel kandidat? Tror og håber bestemt ikke at de kigger på gamle AaB'ere, men nyt blod udefra. :thumbsup:
Mener du at det skal diskvalificere en kandidat at han spillede i klubben for 15 år siden?

Så længe det er ikke er den væsentligste årsag til ansættelsen, som man fx kan have en fornemmelse af med Thomas Bælum, kan jeg virkelig ikke se problemet. Det bliver svært at finde dygtige fodboldhjerner, der bor/vil bo i relativ nærhed af Aalborg, som ikke har haft en tilknytning til AaB på et eller andet tidspunkt.

Jeg synes Jacob Krüger er en oplagt kandidat til alle 2-3 forventede ansættelser.
Ja... det mener jeg faktisk. Det vil jo også gå imod den udtalelse er er kommet om nyt blod.
Så må Erik Hamrén også være udelukket, går jeg ud fra? Han var her jo 4 år senere end Krüger og var endda cheftræner, hvor Krüger kun var spiller.
I min optik så ja.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 25. nov 2019, 12:45

Rextherunt skrev:
25. nov 2019, 12:35
Yankee skrev:
25. nov 2019, 12:21
Rextherunt skrev:
25. nov 2019, 10:47
Yankee skrev:
20. nov 2019, 12:33
Rextherunt skrev:
20. nov 2019, 11:26
Var han ikke også mere en medie ide end en reel kandidat? Tror og håber bestemt ikke at de kigger på gamle AaB'ere, men nyt blod udefra. :thumbsup:
Mener du at det skal diskvalificere en kandidat at han spillede i klubben for 15 år siden?

Så længe det er ikke er den væsentligste årsag til ansættelsen, som man fx kan have en fornemmelse af med Thomas Bælum, kan jeg virkelig ikke se problemet. Det bliver svært at finde dygtige fodboldhjerner, der bor/vil bo i relativ nærhed af Aalborg, som ikke har haft en tilknytning til AaB på et eller andet tidspunkt.

Jeg synes Jacob Krüger er en oplagt kandidat til alle 2-3 forventede ansættelser.
Ja... det mener jeg faktisk. Det vil jo også gå imod den udtalelse er er kommet om nyt blod.
Så må Erik Hamrén også være udelukket, går jeg ud fra? Han var her jo 4 år senere end Krüger og var endda cheftræner, hvor Krüger kun var spiller.
I min optik så ja.
Fair nok :) Der er jeg meget uenig, må jeg indrømme.

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 25. nov 2019, 12:51

Yankee skrev:
25. nov 2019, 12:21
Så må Erik Hamrén også være udelukket, går jeg ud fra? Han var her jo 4 år senere end Krüger og var endda cheftræner, hvor Krüger kun var spiller.
Der hvor der er en klar forskel på Krüger og andre AaB-kandidater er jo altså også, at hans erfaring er samlet udenbys (og at han har relevant erfaring!). Jeg ser det som et plus, at han har kunnet navigere i en til tider kaos-klub som Vejle, og endda er blevet ved roret.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 610
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af KongGulerod » 25. nov 2019, 23:24

Lige set Offside med Bo Henriksen som gæst. Ham gad jeg virkelig godt se i en eller anden form for rolle i AaB. Han virker som en dygtig købmand, der både kan købe og sælge spillere.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7874
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 26. nov 2019, 09:48

KongGulerod skrev:
25. nov 2019, 23:24
Lige set Offside med Bo Henriksen som gæst. Ham gad jeg virkelig godt se i en eller anden form for rolle i AaB. Han virker som en dygtig købmand, der både kan købe og sælge spillere.
Ellers tak. Han passer kun ind i en bundklub.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Ham der Emil » 26. nov 2019, 12:08

KongGulerod skrev:
25. nov 2019, 23:24
Lige set Offside med Bo Henriksen som gæst. Ham gad jeg virkelig godt se i en eller anden form for rolle i AaB. Han virker som en dygtig købmand, der både kan købe og sælge spillere.
Måske husker jeg forkert. Men hvem har de været gode til at sælge? Deres indkøb virker heller ikke altid gennemtænkte.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 26. nov 2019, 13:41

Ham der Emil skrev:
26. nov 2019, 12:08
KongGulerod skrev:
25. nov 2019, 23:24
Lige set Offside med Bo Henriksen som gæst. Ham gad jeg virkelig godt se i en eller anden form for rolle i AaB. Han virker som en dygtig købmand, der både kan købe og sælge spillere.
Måske husker jeg forkert. Men hvem har de været gode til at sælge? Deres indkøb virker heller ikke altid gennemtænkte.
Nej altså, han har gjort et formidabelt arbejde i de sæsoner hvor han har stået med 8 spillere og skulle supplere op med lejesvende og tilfældige prøvespillere - både i Brønshøj og i Horsens. Til gengæld er han flere gange faldet i samme fælde som så mange andre - at det er meget, meget sværere når man faktisk har lidt penge at gøre godt med. Folk som Sivert Nielsen, Kasper Junker, Jonas Borring, Nicolai Brock m.fl. har jo været kæmpe flops ift. indkøbspris og/eller løn.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5225
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 26. nov 2019, 19:14

Yankee skrev:
26. nov 2019, 13:41
Ham der Emil skrev:
26. nov 2019, 12:08
KongGulerod skrev:
25. nov 2019, 23:24
Lige set Offside med Bo Henriksen som gæst. Ham gad jeg virkelig godt se i en eller anden form for rolle i AaB. Han virker som en dygtig købmand, der både kan købe og sælge spillere.
Måske husker jeg forkert. Men hvem har de været gode til at sælge? Deres indkøb virker heller ikke altid gennemtænkte.
Nej altså, han har gjort et formidabelt arbejde i de sæsoner hvor han har stået med 8 spillere og skulle supplere op med lejesvende og tilfældige prøvespillere - både i Brønshøj og i Horsens. Til gengæld er han flere gange faldet i samme fælde som så mange andre - at det er meget, meget sværere når man faktisk har lidt penge at gøre godt med. Folk som Sivert Nielsen, Kasper Junker, Jonas Borring, Nicolai Brock m.fl. har jo været kæmpe flops ift. indkøbspris og/eller løn.
Jeg tror heller ikke rigtigt på ham. Hans indkøb synes jeg næsten alle har givet god mening og væsentligt bedre end Gaardes, men jeg tror Bo Henriksens primære kvalitet er som "brændslukker". Han er god til at presse alt enerig ud af en trup i en kort periode, hvorfor Horsens heller ikke er utfilredse med en relativt stor udskiftning. Jeg tror mange spillere har det svært med hans facon og jeg tror slet ikke på han har format eller evner til en mere overordnet og strategisk post. Han giver mening i Horsens, hvor det gælder om at presse alt ud af knappe ressourcer på kort tid for bare at blive i Superligaen og mon ikke også han får et godt pokaleventyr i en eller anden sæson, men ikke på strategisk langsigtet niveau. En type som han kan maksimalt blive assistent i en klub som AaB.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 27. nov 2019, 12:16

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... RYOlPQYyBE

"Nu har vi holdt de første samtaler, og vi vil holde yderligere samtaler i december. Så håber vi på, at vi kan præsentere noget sidst i december.

"Uanset hvad vi gør, vil det være personer med en vis opsigelsesvarsel, så vi ender på den anden side af transfervinduet."

Det lyder som om, der er folk fra andre klubber i spil - hvilket vel er nogenlunde positivt. Noget tyder også på at Jeppe Curth var forbi grundet en jobsamtale. Jeg håber man satser højere, og kigger uden for Danmark.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 27. nov 2019, 12:33

jonas386 skrev:
27. nov 2019, 12:16
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... RYOlPQYyBE

"Nu har vi holdt de første samtaler, og vi vil holde yderligere samtaler i december. Så håber vi på, at vi kan præsentere noget sidst i december.

"Uanset hvad vi gør, vil det være personer med en vis opsigelsesvarsel, så vi ender på den anden side af transfervinduet."

Det lyder som om, der er folk fra andre klubber i spil - hvilket vel er nogenlunde positivt. Noget tyder også på at Jeppe Curth var forbi grundet en jobsamtale. Jeg håber man satser højere, og kigger uden for Danmark.
Hvad tænker du på her, udover at han var forbi?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 27. nov 2019, 12:52

Buzz Killington skrev:
27. nov 2019, 12:33
jonas386 skrev:
27. nov 2019, 12:16
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... RYOlPQYyBE

"Nu har vi holdt de første samtaler, og vi vil holde yderligere samtaler i december. Så håber vi på, at vi kan præsentere noget sidst i december.

"Uanset hvad vi gør, vil det være personer med en vis opsigelsesvarsel, så vi ender på den anden side af transfervinduet."

Det lyder som om, der er folk fra andre klubber i spil - hvilket vel er nogenlunde positivt. Noget tyder også på at Jeppe Curth var forbi grundet en jobsamtale. Jeg håber man satser højere, og kigger uden for Danmark.
Hvad tænker du på her, udover at han var forbi?
Ikke andet. Bælum siger bare, at de har været igennem en grovsortering, og det er vel meget nærliggende at profiler som Curth har været forbi i den sammenhæng. Det er dog spekulation. Ingen spændende kilder herfra :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Halamadrid
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30. maj 2016, 07:26
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Halamadrid » 28. nov 2019, 08:59

Der kigges på et ekstremt højt niveau. Som jeg hører er det en person der på intet tidspunkt har været nævnt i medierne som der har samtaler med AaB og stillingen som sportschef.

Desuden arbejdes der i højtryk på at Hamren får en eller anden tilknytning til klubben. Evt. som mentor eller som bestyrelsesmedlem.

Hvis det falder rigtigt ud det her, så tror jeg at AaB har gjort et Scoop af de helt store :-) :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 28. nov 2019, 09:40

Halamadrid skrev:
28. nov 2019, 08:59
Der kigges på et ekstremt højt niveau. Som jeg hører er det en person der på intet tidspunkt har været nævnt i medierne som der har samtaler med AaB og stillingen som sportschef.

Desuden arbejdes der i højtryk på at Hamren får en eller anden tilknytning til klubben. Evt. som mentor eller som bestyrelsesmedlem.

Hvis det falder rigtigt ud det her, så tror jeg at AaB har gjort et Scoop af de helt store :-) :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Wauw! Det var dælme positivt nyt.
Hvis vi ender med Krüger og Peter Rudbæk, så har du et forklaringsproblem... :cheers:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 28. nov 2019, 09:45

Halamadrid skrev:
28. nov 2019, 08:59
Der kigges på et ekstremt højt niveau. Som jeg hører er det en person der på intet tidspunkt har været nævnt i medierne som der har samtaler med AaB og stillingen som sportschef.

Desuden arbejdes der i højtryk på at Hamren får en eller anden tilknytning til klubben. Evt. som mentor eller som bestyrelsesmedlem.

Hvis det falder rigtigt ud det her, så tror jeg at AaB har gjort et Scoop af de helt store :-) :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Det må du bare ikke gøre det der.

edit: kiggede lige din posthistorik igennem. Det afdæmpede alligevel forventningerne en smule.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14825
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 28. nov 2019, 19:20

Buzz Killington skrev:
28. nov 2019, 09:45
Halamadrid skrev:
28. nov 2019, 08:59
Der kigges på et ekstremt højt niveau. Som jeg hører er det en person der på intet tidspunkt har været nævnt i medierne som der har samtaler med AaB og stillingen som sportschef.

Desuden arbejdes der i højtryk på at Hamren får en eller anden tilknytning til klubben. Evt. som mentor eller som bestyrelsesmedlem.

Hvis det falder rigtigt ud det her, så tror jeg at AaB har gjort et Scoop af de helt store :-) :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Det må du bare ikke gøre det der.

edit: kiggede lige din posthistorik igennem. Det afdæmpede alligevel forventningerne en smule.
Hvorfor det? Der er da ikke åbenlyse fejl i hans posthistorik.
F.eks. melder han 15/8 at der er en ny spiller tæt på og dagen efter sprang Fossum bomben.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 28. nov 2019, 19:41

Hanga skrev:
28. nov 2019, 19:20
Buzz Killington skrev:
28. nov 2019, 09:45
Halamadrid skrev:
28. nov 2019, 08:59
Der kigges på et ekstremt højt niveau. Som jeg hører er det en person der på intet tidspunkt har været nævnt i medierne som der har samtaler med AaB og stillingen som sportschef.

Desuden arbejdes der i højtryk på at Hamren får en eller anden tilknytning til klubben. Evt. som mentor eller som bestyrelsesmedlem.

Hvis det falder rigtigt ud det her, så tror jeg at AaB har gjort et Scoop af de helt store :-) :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Det må du bare ikke gøre det der.

edit: kiggede lige din posthistorik igennem. Det afdæmpede alligevel forventningerne en smule.
Hvorfor det? Der er da ikke åbenlyse fejl i hans posthistorik.
F.eks. melder han 15/8 at der er en ny spiller tæt på og dagen efter sprang Fossum bomben.
Han breakede Alexander Ludwig til AaB.

Han påstod at Kuhn ikke engang ville med på stadion da han ikke ville i klinch med Gaarde, selvom Martino kunne berette at Kuhn havde været ude i AaB flere gange med Gaarde tilstede.

Det er som sagt tilstrækkeligt til at få mig til at tage det med et gran salt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Lyfe » 2. dec 2019, 12:04

https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... ob/7897683

Nogen der kan fortælle lidt om hvad der står i den artikel bag betalingsmuren på EB?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Låst