Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Brent » 6. jan 2022, 23:42

Pastorius skrev:
6. jan 2022, 23:22
Klarer de sig godt, er de langt sværere at holde fast på. Tidligere er både Hamrén og Kent også selv rejst, selvom vi gerne ville have beholdt dem.

Hamren og Kent byggede trods alt noget op, Cifuentes har gang i noget lovende men han har jo ikke leveret resultater endnu, sæsonen kan stadig blive både lort og lagkage
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 6. jan 2022, 23:43

Forza skrev:
6. jan 2022, 23:38
Cifuentes har en klausul i kontrakten ifølge nordjyske, som gør det muligt at købe ham fri.
Det lyder dælme usmart. Så beder man godt nok også om at blive taget på sengen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Brent » 6. jan 2022, 23:43

Pastorius skrev:
6. jan 2022, 23:38
Nordjyske har lige skrevet at der er klausul i kontrakten der gør Cifuentes kan forlade klubben. Så beløbet er allerede fastsat.
Amatøragtigt af vores sportsdirektør at indgå den slags aftale
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 603
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af KongGulerod » 6. jan 2022, 23:45

Intet er vel officielt som det ser ud nu?

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Fromthecradle » 6. jan 2022, 23:46

Brent skrev:
6. jan 2022, 23:43
Pastorius skrev:
6. jan 2022, 23:38
Nordjyske har lige skrevet at der er klausul i kontrakten der gør Cifuentes kan forlade klubben. Så beløbet er allerede fastsat.
Amatøragtigt af vores sportsdirektør at indgå den slags aftale
Sportschef - ikke direktør.
You pay for this?

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mikki89 » 6. jan 2022, 23:49

Buzz Killington skrev:
6. jan 2022, 23:43
Forza skrev:
6. jan 2022, 23:38
Cifuentes har en klausul i kontrakten ifølge nordjyske, som gør det muligt at købe ham fri.
Det lyder dælme usmart. Så beder man godt nok også om at blive taget på sengen.
Ja, det er ikke super smart. Ihvertfald må man undre sig over, hvorfor IAO har indføjet den klausul. Hvis det er Cifuentes selv, der har bedt om den, så ville jeg være usikker på, hvor meget han ville jobbet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 6. jan 2022, 23:50

Julgranen skrev:
6. jan 2022, 23:42
Pastorius skrev:
6. jan 2022, 23:38
Nordjyske har lige skrevet at der er klausul i kontrakten der gør Cifuentes kan forlade klubben. Så beløbet er allerede fastsat.
Kan jo være indføjet af familiære årsager.

Det er der ikke så meget at gøre ved.
I hvert fald ikke nu. Og det med familien har også strejfet mig som en motivation til at komme til Stockholm.

Jeg synes ikke det er imponerende man har været nødt til at have sådan en klausul for at få fat i Cifuentes - så var han heller ikke et større navn, da vi hentede ham. Jeg synes også det sætter pres på Inge. Hvis ikke vi hurtigt finder en kvalificeret løsning og holder nogenlunde fast i vores nuværende placering - og da minimum top-6 - så fremstår han heller ikke som nogen større succes.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 6. jan 2022, 23:51

KongGulerod skrev:
6. jan 2022, 23:45
Intet er vel officielt som det ser ud nu?
Nej, men det er godtnok uprofessionelt, hvis der kommer så meget frem i Sverige uden det er en done deal, så jeg tror ikke der kan være meget tvivl.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 6. jan 2022, 23:51

Mikki89 skrev:
6. jan 2022, 23:49
Buzz Killington skrev:
6. jan 2022, 23:43
Forza skrev:
6. jan 2022, 23:38
Cifuentes har en klausul i kontrakten ifølge nordjyske, som gør det muligt at købe ham fri.
Det lyder dælme usmart. Så beder man godt nok også om at blive taget på sengen.
Ja, det er ikke super smart. Ihvertfald må man undre sig over, hvorfor IAO har indføjet den klausul. Hvis det er Cifuentes selv, der har bedt om den, så ville jeg være usikker på, hvor meget han ville jobbet.
Ja, det er lidt som at forsikre sig selv imod succes.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Brent » 6. jan 2022, 23:52

Pastorius skrev:
6. jan 2022, 23:50
Julgranen skrev:
6. jan 2022, 23:42
Pastorius skrev:
6. jan 2022, 23:38
Nordjyske har lige skrevet at der er klausul i kontrakten der gør Cifuentes kan forlade klubben. Så beløbet er allerede fastsat.
Kan jo være indføjet af familiære årsager.

Det er der ikke så meget at gøre ved.
I hvert fald ikke nu. Og det med familien har også strejfet mig som en motivation til at komme til Stockholm.

Jeg synes ikke det er imponerende man har været nødt til at have sådan en klausul for at få fat i Cifuentes - så var han heller ikke et større navn, da vi hentede ham. Jeg synes også det sætter pres på Inge. Hvis ikke vi hurtigt finder en kvalificeret løsning og holder nogenlunde fast i vores nuværende placering - og da minimum top-6 - så fremstår han heller ikke som nogen større succes.
Enig bliver det ikke top 6 må man begynde at se på sportsdirektøren, det her er noget makværk
AaB - the Nordic gateway to Europe

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 6. jan 2022, 23:52

Mikki89 skrev:
6. jan 2022, 23:49
Ja, det er ikke super smart. Ihvertfald må man undre sig over, hvorfor IAO har indføjet den klausul. Hvis det er Cifuentes selv, der har bedt om den, så ville jeg være usikker på, hvor meget han ville jobbet.
Han har et par tvillinger på halvandet år. Det kan være noget så simpelt som familiære årsager, der er grunden til at klausulen blev indføjet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 6. jan 2022, 23:55

Julgranen skrev:
6. jan 2022, 23:52
Mikki89 skrev:
6. jan 2022, 23:49
Ja, det er ikke super smart. Ihvertfald må man undre sig over, hvorfor IAO har indføjet den klausul. Hvis det er Cifuentes selv, der har bedt om den, så ville jeg være usikker på, hvor meget han ville jobbet.
Han har et par tvillinger på halvandet år. Det kan være noget så simpelt som familiære årsager, der er grunden til at klausulen blev indføjet.
Det lyder bare helt skørt at ansætte en mand der beder om sådan en out. Jeg kunne forstå hvis det var en højtprofileret mand og ikke et uprøvet talent. Helt gak gak.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 6. jan 2022, 23:57

Buzz Killington skrev:
6. jan 2022, 23:55
Det lyder bare helt skørt at ansætte en mand der beder om sådan en out.
Det er vel ikke halvt så skørt som at ansætte en fuldstændig uprøvet træner.

Men sådan er der så meget…

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 00:00

Buzz Killington skrev:
6. jan 2022, 23:55
Det lyder bare helt skørt at ansætte en mand der beder om sådan en out. Jeg kunne forstå hvis det var en højtprofileret mand og ikke et uprøvet talent. Helt gak gak.
Det sker da alle steder i erhvervslivet.
Det var samme situation med Gustafsson, der ikke kunne forlige jobbet i AaB med behovet for at være sammen med sin kone og sine døtre.

De fleste mennesker har en familie at tage hensyn til - uanset om de er fodboldtræner, kardiologer eller noget helt tredje.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mikki89 » 7. jan 2022, 00:00

Julgranen skrev:
6. jan 2022, 23:52
Mikki89 skrev:
6. jan 2022, 23:49
Ja, det er ikke super smart. Ihvertfald må man undre sig over, hvorfor IAO har indføjet den klausul. Hvis det er Cifuentes selv, der har bedt om den, så ville jeg være usikker på, hvor meget han ville jobbet.
Han har et par tvillinger på halvandet år. Det kan være noget så simpelt som familiære årsager, der er grunden til at klausulen blev indføjet.
Jeg håber, at du har ret, men fornemmelsen og situationen lige nu er bare træls. Det er bare mærkeligt, at man har følt sig så presset af Cifuentes (gode resultater med Sandefjord, bevares) at man har følt, at det var nødvendigt med en frikøbsklausul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 7. jan 2022, 00:02

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 00:00
Buzz Killington skrev:
6. jan 2022, 23:55
Det lyder bare helt skørt at ansætte en mand der beder om sådan en out. Jeg kunne forstå hvis det var en højtprofileret mand og ikke et uprøvet talent. Helt gak gak.
Det sker da alle steder i erhvervslivet.
Det var samme situation med Gustafsson, der ikke kunne forlige jobbet i AaB med behovet for at være sammen med sin kone og sine døtre.

De fleste mennesker har en familie at tage hensyn til - uanset om de er fodboldtræner, kardiologer eller noget helt tredje.
Det er faktisk ikke helt sandt ift. kardiologer. Men ellers rigtigt.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 00:08

Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 00:00
Jeg håber, at du har ret, men fornemmelsen og situationen lige nu er bare træls. Det er bare mærkeligt, at man har følt sig så presset af Cifuentes (gode resultater med Sandefjord, bevares) at man har følt, at det var nødvendigt med en frikøbsklausul.
Vi taler en mand der lever og ånder for sit arbejde. Man har ikke kunnet pille en tøddel ved hans dedikation til klubben under tiden her.

Men en kone/kæreste der sidder derhjemme med et sæt tvillinger på halvandet år, under corona, har måske haft behov for at komme tæt på sin familie.
At begynde at brokke sig over en mand, der måske har taget et valg for sin familie, mener jeg er lidt absurd.

Skulle man så også tage på vej over at Friis stoppede i AaB af hensyn til sin familie?

Mennesker er nu engang mennesker.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 7. jan 2022, 00:14

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 00:00
Buzz Killington skrev:
6. jan 2022, 23:55
Det lyder bare helt skørt at ansætte en mand der beder om sådan en out. Jeg kunne forstå hvis det var en højtprofileret mand og ikke et uprøvet talent. Helt gak gak.
Det sker da alle steder i erhvervslivet.
Det var samme situation med Gustafsson, der ikke kunne forlige jobbet i AaB med behovet for at være sammen med sin kone og sine døtre.

De fleste mennesker har en familie at tage hensyn til - uanset om de er fodboldtræner, kardiologer eller noget helt tredje.
Ja ok. Jeg benægter ikke at folk er glade for deres familie. Jeg forholder mig til fornuften i at gå med på sådan en klausul.

Jeg har meget svært ved at tro på at det er normen at indskrive en "løbe hjem" klausul for en træner af Cifuentes profil, da træneren dermed indikerer at han er usikker på om han holder hele vejen. Man sætter sig selv potentielt i en meget uheldig situation, hvor træneren kan smutte med noget nær en dags varsel. Jeg har også umådeligt svært ved at forstå rationalet bag den fra AaBs side at indskrive den.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 00:17

Ifølge en artikel fra AIK-tiden, så er Cifuentes’ kæreste fra Stockholm.
Så det forklarer vel tilknytningen, og hvorfor det er helt rimeligt at spekulere i familie-perspektivet.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af bedstefar » 7. jan 2022, 00:18

Tak for din indsats Marti.

Ny cheftræner inden træningslejren. Hvem sidder på flyveren til Malta sammen med drengene?

Låst