Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2558
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af troelsh » 7. jan 2022, 08:27

Det er godt nok en sørgelig melding, det må betyde han aldrig helt er faldet til i byen, for Hammerby er vel ikke sportsligt et upgrade trods en stor fanskare, så han må have et ønske om at komme til Stockholm.

Der er stor chance for, at han tager Rinne med, det er jeg overbevist om.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 7. jan 2022, 08:29

troelsh skrev:
7. jan 2022, 08:27
Det er godt nok en sørgelig melding, det må betyde han aldrig helt er faldet til i byen, for Hammerby er vel ikke sportsligt et upgrade trods en stor fanskare, så han må have et ønske om at komme til Stockholm.

Der er stor chance for, at han tager Rinne med, det er jeg overbevist om.
Det er vel sandsynligt, ja.
Martis kone er fra Stockholm, og han har boet i byen før, så det kan naturligvis spille ind på hans beslutning. :(
Det er simpelthen så træls at miste Marti nu. Vi trænger til kontinuitet.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Moen » 7. jan 2022, 08:34

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 08:25
Eksil skrev:
7. jan 2022, 08:16
Ps - der er nogen der har kendskab til den tidligere Hammarbytræner Milos Milojevic.
Han bør ikke være et emne. I min optik rykkede han ikke Bajen synderligt - det var meget op og ned under ham. Lidt spøjs type også - der skulle meget til for at spille sig af holdet.
Og så er han i højere grad én, der er klar på at komme hurtigt videre.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 08:36

troelsh skrev:
7. jan 2022, 08:27
Det er godt nok en sørgelig melding, det må betyde han aldrig helt er faldet til i byen, for Hammerby er vel ikke sportsligt et upgrade trods en stor fanskare, så han må have et ønske om at komme til Stockholm.

Der er stor chance for, at han tager Rinne med, det er jeg overbevist om.
Jeg prøver lige igen - Rinne har en hed drøm om at spille for Djurgården, som livslang fan. Han tager næppe til Hammarby, som han har et anstrengt forhold til. En af hans bedste venner Kalle Holmberg spiller også for Djurgården.

Hammarby er pt. blandt de 3 mest pengestærke klubber i svensk fodbold, og i en enestående position post-covid, fordi de får så mange garanterede penge ind i sponsorater og sæsonkort.
Derudover spiller de for 22.000 i snit, og alene det at leve i en by som Stockholm med presset og intentsiteten med 3 store klubber. Kan kun tale for hvordan jeg selv oplevede det - det er noget helt særligt, og Hammarby er en helt særlig klub.
Var selv med på en tur til en aftenkamp i Umeå i næstbedste række - Knap 11 timer hver vej, på en mandag. 8 busser fra Stockholm, selvom langt de fleste efter hjemrejse gik direkte fra bussen og på arbejde.

Jeg er sikker på at Cifuentes vil få samme fornemmelse.

Det er en klub hvor man bakker op om alle sportsgrene - så sent som for nylig satte de tilskuerrekord til kvindederby, de har bandy, håndbold, ishockey og futsal som de bakker helhjertet op omkring og støtter økonomisk. På mange måder som vi ser det i Grækenland hos Panathinaikos.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mikki89 » 7. jan 2022, 08:38

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 08:23
Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 08:03
Sandefjord ville ikke forlænge kontrakten med ham, så det var en lidt anden situation.
Det passer nu ikke, det ville de gerne. Men han ville ikke, fordi de ville beskære lønbudgettet yderligere og ikke investere i truppen modsat hvad han var blevet lovet.
Alt i alt: Kontrakten blev ikke forlænget. Var det ikke også noget med nogle kontroverser med sportsdirektøren? Det var måske over selvsamme budget?
Med hvad siger du Julgranen til Thomasberg, hvis Inge udpeger ham som afløser?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2875
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Eksil » 7. jan 2022, 08:38

Prica22 skrev:
7. jan 2022, 08:34
Julgranen skrev:
7. jan 2022, 08:25
Eksil skrev:
7. jan 2022, 08:16
Ps - der er nogen der har kendskab til den tidligere Hammarbytræner Milos Milojevic.
Han bør ikke være et emne. I min optik rykkede han ikke Bajen synderligt - det var meget op og ned under ham. Lidt spøjs type også - der skulle meget til for at spille sig af holdet.
Og så er han i højere grad én, der er klar på at komme hurtigt videre.
Det kan blive en årlig tradition. Hver januar præsenterer Inge den nye træner og træningslejeren aflyses pga. corona. Det er vigtigt med holdepunkter i den lange vinter :P

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5083
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Kunji » 7. jan 2022, 08:40

Min anti-Thomasberg er også udelukkende baseret på hans elendige væremåde foran et kamera. Helt irrationel ift. hans egentlige trænerevner.

Men jeg har fuld tiltro til, at Inge leder efter samme profil som Cifuentes, og hvis de når frem til, det er Thomasberg, så holder jeg mund og bakker op.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

svenderikpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23. nov 2018, 10:51
Favoritspiller: Ahlmann

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af svenderikpoulsen » 7. jan 2022, 08:42

Al den snak om Marti og et evt skifte er rigtig træls. Men alene hans klausul om at kunne smutte fær udløb, siger. I min optik, det var et fejlskud at ansætte han. Han VIL jo ikke klubben, og det ville han så qua klausulen heller ikke da han blev ansat.
Men videre AaB, få nu fat i én, der både kan og vil.🇩🇰🇩🇰⚽️⚽️

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 08:43

Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 08:38
Med hvad siger du Julgranen til Thomasberg, hvis Inge udpeger ham som afløser?
Jeg har et problem med Thomasbergs måde at agere på - men kan man pille ved hans resultater med Randers? Ikke rigtigt. De spiller god, teknisk fodbold.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af emenike » 7. jan 2022, 08:44

Uanset hvad skal den næste cheftræner være med på at blive i mange sæsoner fremover og bygge noget solidt og vedholdende op. At Cifuentes åbenbart ikke var klar på det som jeg ellers havde forventet på hans mange udtalelser, ikke mindst da tingene ikke gik specielt godt i foråret, er meget skuffende. Passer det, at der har ligget en klausul der lader ham få fri løbepas har man dog skudt sig selv i foden allerede fra start af.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold
Indlæg: 771
Tilmeldt: 20. jul 2005, 20:51

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pungrotten » 7. jan 2022, 08:47

Mine børn går i samme institution som Cifuentes og jeg taler flere gange om ugen med enten Marti eller Pia og har fulgt deres “integration” i byen og klubben løbende.
Han er videre og som flere nævner, så handler det blandt andet om at de som familie desværre ikke er faldet til i byen.
Det kan man så synes om hvad man vil men sådan ligger landet. Og vi skal have en ny træner.

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af michael_nagg » 7. jan 2022, 08:50

Når Marti han ryger. Er det åbenlyse valg så ikke hiljemark. Giv ham et års tid og se hvad han kan. Og hvis ikke han Står distancen, ja så er Thomasberg et år tættere på kontrakt udløb. Hvis han til den tid altså stadig er en træner der vurderes til at kunne tilføje noget til klubben

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jan 2022, 08:52

Spørgsmålet er vel om nogle af trænerne fra den næstbedste række kan komme i spil? Helsingørs Morten Eskesen og Hvidovres Per Frandsen?

Vi var jo villige til noget nyt med Cifuentes, så hvorfor kigge på gsmle travere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
LarsNor
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 26. jul 2005, 12:36
Geografisk sted: 9000

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af LarsNor » 7. jan 2022, 08:55

Men AaB er stadig som klub 100gange smukkere.
Julgranen skrev:
7. jan 2022, 08:36
troelsh skrev:
7. jan 2022, 08:27
Det er godt nok en sørgelig melding, det må betyde han aldrig helt er faldet til i byen, for Hammerby er vel ikke sportsligt et upgrade trods en stor fanskare, så han må have et ønske om at komme til Stockholm.

Der er stor chance for, at han tager Rinne med, det er jeg overbevist om.
Jeg prøver lige igen - Rinne har en hed drøm om at spille for Djurgården, som livslang fan. Han tager næppe til Hammarby, som han har et anstrengt forhold til. En af hans bedste venner Kalle Holmberg spiller også for Djurgården.

Hammarby er pt. blandt de 3 mest pengestærke klubber i svensk fodbold, og i en enestående position post-covid, fordi de får så mange garanterede penge ind i sponsorater og sæsonkort.
Derudover spiller de for 22.000 i snit, og alene det at leve i en by som Stockholm med presset og intentsiteten med 3 store klubber. Kan kun tale for hvordan jeg selv oplevede det - det er noget helt særligt, og Hammarby er en helt særlig klub.
Var selv med på en tur til en aftenkamp i Umeå i næstbedste række - Knap 11 timer hver vej, på en mandag. 8 busser fra Stockholm, selvom langt de fleste efter hjemrejse gik direkte fra bussen og på arbejde.

Jeg er sikker på at Cifuentes vil få samme fornemmelse.

Det er en klub hvor man bakker op om alle sportsgrene - så sent som for nylig satte de tilskuerrekord til kvindederby, de har bandy, håndbold, ishockey og futsal som de bakker helhjertet op omkring og støtter økonomisk. På mange måder som vi ser det i Grækenland hos Panathinaikos.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Frygah » 7. jan 2022, 08:56

Timingen er også bare skidt, i forhold til Rinne og Thelander. Man kunne måske forestille sig at den udvikling Cifuentes har igangsat var noget der kunne lokke en af dem/begge til at blive, men nu er træner-bolden pludselig kastet op i luften igen, og usikkerheden kan vise sig at være det afgørende element der gør de begge to vil videre.

Æv, jeg er sgu træt af det her. Havde håbet på Cifuentes ville blive længere tid og få kulturen hamret fast i klubben, så det var nemt at bygge videre på. Nu synes jeg det ser svært ud.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 08:57

Pungrotten skrev:
7. jan 2022, 08:47
Mine børn går i samme institution som Cifuentes og jeg taler flere gange om ugen med enten Marti eller Pia og har fulgt deres “integration” i byen og klubben løbende.
Han er videre og som flere nævner, så handler det blandt andet om at de som familie desværre ikke er faldet til i byen.
Så det var ganske enkelt familiære årsager, hvilket er helt legalt. Det er en risiko med både spillere, trænere og andet nøglepersonale og umuligt at spå om på forhånd. Samtidig spiller det nok også ind at børnene er så små som de er.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Maglau » 7. jan 2022, 08:58

Pungrotten skrev:
7. jan 2022, 08:47
Mine børn går i samme institution som Cifuentes og jeg taler flere gange om ugen med enten Marti eller Pia og har fulgt deres “integration” i byen og klubben løbende.
Han er videre og som flere nævner, så handler det blandt andet om at de som familie desværre ikke er faldet til i byen.
Det kan man så synes om hvad man vil men sådan ligger landet. Og vi skal have en ny træner.
Hvis du har ret i det så kommer det sikkert heller ikke som den største overraskelse for Inge. Vi må derfor formode at hans jagt ikke starter helt på bunden.
Jeg må indrømme at klausulen giver mig et helt andet syn på Ciffuentes og hele projektet end jeg forestillet mig.
Var Ciffuentes kommer til Inge ved slutningen af efteråret og meddelt at familien mistrives i Aalborg og hvis muligheden bød sig ville de gerne til Sverige - så havde jeg haft en forståelse.
Men klausulen viser vel at det aldrig var helhjertet og AaB bare en varmestue indtil en midterklub i Sverige og helst Stockholm dukkede op.
I det her tilfælde var vi ikke en gang et springbræt til noget større - som jeg også havde haft fuld forståelse for. Det er sgu lidt skuffende.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mikki89 » 7. jan 2022, 08:58

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 08:43
Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 08:38
Med hvad siger du Julgranen til Thomasberg, hvis Inge udpeger ham som afløser?
Jeg har et problem med Thomasbergs måde at agere på - men kan man pille ved hans resultater med Randers? Ikke rigtigt. De spiller god, teknisk fodbold.
Så manden, der ikke har for fem flade ører medietække, er bleg, som altid spiller dødssyg fodbold, som bare er Wieghorst om igen med lidt bedre resultater, en dødbider, en træner, der for alvor vil sænke ambitionsniveauet, som er middelmådigheden selv, som ikke kan udvikle unge spillere eller sælge dem dyrt, han er pludselig god nok?
Sikken en rutsjebane tur, Julgranen.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 09:01

Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 08:58
Så manden, der ikke har for fem flade ører medietække, er bleg, som altid spiller dødssyg fodbold, som bare er Wieghorst om igen med lidt bedre resultater, en dødbider, en træner, der for alvor vil sænke ambitionsniveauet, som er middelmådigheden selv, som ikke kan udvikle unge spillere eller sælge dem dyrt, han er pludselig god nok?
Sikken en rutsjebane tur, Julgranen.
Haha, Mikki - du bliver ved. Patetisk. Du er velkommen til at finde samtlige indlæg, hvor jeg er citeret for ovenstående :-) Ellers må du finde en anden at skyde på. Jeg bryder mig ikke om Thomasberg som type, men jeg har nu rost Randers i flere indlæg i løbet af 2021.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af baresi » 7. jan 2022, 09:08

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 09:01
Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 08:58
Så manden, der ikke har for fem flade ører medietække, er bleg, som altid spiller dødssyg fodbold, som bare er Wieghorst om igen med lidt bedre resultater, en dødbider, en træner, der for alvor vil sænke ambitionsniveauet, som er middelmådigheden selv, som ikke kan udvikle unge spillere eller sælge dem dyrt, han er pludselig god nok?
Sikken en rutsjebane tur, Julgranen.
Haha, Mikki - du bliver ved. Patetisk. Du er velkommen til at finde samtlige indlæg, hvor jeg er citeret for ovenstående :-) Ellers må du finde en anden at skyde på. Jeg bryder mig ikke om Thomasberg som type, men jeg har nu rost Randers i flere indlæg i løbet af 2021.
der var da også mange der havde problemer med både Kent og Backe m.fl. Vi kan ikke få det hele. OG så tror jeg at vi både transfermæssigt og trænermæssigt skal tænke pt. at økonomien er altså ikke til de vilde ting.
jeg tror ikke på vi lander thomasberg - tror faktisk det er en and - men han er velkommen for mig.
ellers gad jeg nu godt vi kiggede udenlands.

Låst