Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af gwailo » 7. jan 2022, 09:12

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 08:43
Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 08:38
Med hvad siger du Julgranen til Thomasberg, hvis Inge udpeger ham som afløser?
Jeg har et problem med Thomasbergs måde at agere på - men kan man pille ved hans resultater med Randers? Ikke rigtigt. De spiller god, teknisk fodbold.
Han fik med rette stemplet "tudefjæs" for hans ageren i medierne, men jeg synes han fremstår bedre og med mere overskud nu. Måske det hænger sammen med resultaterne :D
Det vigtigste spørgsmål er dog om hans stil passer til AaB.Hvis vi mister kontinuitet ved at Cifuentes smutter, så er det mindste vi kan gøre da at fastholde spillestil og udtryk. Jeg kender ikke Thomasbergs spillestil nok til at vide om den kan passes ind i en AaB-ramme.
Har Thomasberg ikke også forlænget til 2025. Det lyder dyrt at hente - medmindre han selv meget gerne ønsker det.
// gwailo

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mikki89 » 7. jan 2022, 09:13

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 09:01
Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 08:58
Så manden, der ikke har for fem flade ører medietække, er bleg, som altid spiller dødssyg fodbold, som bare er Wieghorst om igen med lidt bedre resultater, en dødbider, en træner, der for alvor vil sænke ambitionsniveauet, som er middelmådigheden selv, som ikke kan udvikle unge spillere eller sælge dem dyrt, han er pludselig god nok?
Sikken en rutsjebane tur, Julgranen.
Haha, Mikki - du bliver ved. Patetisk. Du er velkommen til at finde samtlige indlæg, hvor jeg er citeret for ovenstående :-) Ellers må du finde en anden at skyde på. Jeg bryder mig ikke om Thomasberg som type, men jeg har nu rost Randers i flere indlæg i løbet af 2021.
Meget gerne, der er en perlerække af gode citater i tråden "ny træner" fra 56-57, hvor samtlige udsagn kan findes.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Debatjuntaen » 7. jan 2022, 09:16

Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 09:13
Julgranen skrev:
7. jan 2022, 09:01
Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 08:58
Så manden, der ikke har for fem flade ører medietække, er bleg, som altid spiller dødssyg fodbold, som bare er Wieghorst om igen med lidt bedre resultater, en dødbider, en træner, der for alvor vil sænke ambitionsniveauet, som er middelmådigheden selv, som ikke kan udvikle unge spillere eller sælge dem dyrt, han er pludselig god nok?
Sikken en rutsjebane tur, Julgranen.
Haha, Mikki - du bliver ved. Patetisk. Du er velkommen til at finde samtlige indlæg, hvor jeg er citeret for ovenstående :-) Ellers må du finde en anden at skyde på. Jeg bryder mig ikke om Thomasberg som type, men jeg har nu rost Randers i flere indlæg i løbet af 2021.
Meget gerne, der er en perlerække af gode citater i tråden "ny træner" fra 56-57, hvor samtlige udsagn kan findes.
Hæv niveauet eller flyt det til PB. Begge to.
Resten af forummet behøver ikke se på det fnidder.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 09:16

baresi skrev:
7. jan 2022, 09:08
Julgranen skrev:
7. jan 2022, 09:01
Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 08:58
Så manden, der ikke har for fem flade ører medietække, er bleg, som altid spiller dødssyg fodbold, som bare er Wieghorst om igen med lidt bedre resultater, en dødbider, en træner, der for alvor vil sænke ambitionsniveauet, som er middelmådigheden selv, som ikke kan udvikle unge spillere eller sælge dem dyrt, han er pludselig god nok?
Sikken en rutsjebane tur, Julgranen.
Haha, Mikki - du bliver ved. Patetisk. Du er velkommen til at finde samtlige indlæg, hvor jeg er citeret for ovenstående :-) Ellers må du finde en anden at skyde på. Jeg bryder mig ikke om Thomasberg som type, men jeg har nu rost Randers i flere indlæg i løbet af 2021.
der var da også mange der havde problemer med både Kent og Backe m.fl. Vi kan ikke få det hele. OG så tror jeg at vi både transfermæssigt og trænermæssigt skal tænke pt. at økonomien er altså ikke til de vilde ting.
jeg tror ikke på vi lander thomasberg - tror faktisk det er en and - men han er velkommen for mig.
ellers gad jeg nu godt vi kiggede udenlands.
Jeg tror ikke det er en and at vi er interesseret. Men jeg at den strander på økonomien.

Jeg synes folk har utrolig travlt med at brokke sig over Cifuentes’ klausul. Han tjener under 1 mio. om året i AaB, hvilket ikke er prangende for en af de større klubber. Han har to nyfødte tvillinger og en familie der har skulle tilpasse sig Danmark i Corona tiden.

Lad os nu sige at klausulen lyder på 5 mio. i så fald ville Inge næppe havde tvunget ham til at blive alligevel.

Vi kan ikke sætte en finger på hans arbejdsindsats. Han har professionaliseret hele kulturen derude efter venneklubs tendenserne fra forgængeren.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Kempes » 7. jan 2022, 09:27

Cifuentes blev aldrig helt min kop mokka, så i min optik er det fint nok at han rejser.

Tror simpelthen ikke Thomasberg er andet end spekulation. Hvad skulle incitamenterne være for ham at skifte succeshistorien i Randers ud med AaB. Vi betaler næppe meget mere i løn, vores trup er ringere end Randers's er og de spillere bedre teknisk fodbold end vi gør.

Resultatmæssigt er vi på niveau de sidste 5 år - bortset fra at Randers har en pokaltitel og vi har en pokalfiasko.

Hvis Hammarby er et skridt til siden for Cifuentes, som nogen skriver, så vil AaB da højst være det samme for Thomasberg.

Personligt håber jeg på en Kent træner.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 09:29

Kempes skrev:
7. jan 2022, 09:27
Cifuentes blev aldrig helt min kop mokka, så i min optik er det fint nok at han rejser.

Tror simpelthen ikke Thomasberg er andet end spekulation. Hvad skulle incitamenterne være for ham at skifte succeshistorien i Randers ud med AaB. Vi betaler næppe meget mere i løn, vores trup er ringere end Randers's er og de spillere bedre teknisk fodbold end vi gør.

Resultatmæssigt er vi på niveau de sidste 5 år - bortset fra at Randers har en pokaltitel og vi har en pokalfiasko.

Hvis Hammarby er et skridt til siden for Cifuentes, som nogen skriver, så vil AaB da højst være det samme for Thomasberg.

Personligt håber jeg på en Kent træner.
AaB er traditionelt en større klub. Men man vil nok også skulle tilbyde en højere løn som jeg ser det.

For Thomasberg vil OB, AaB, AGF, Brøndby, FCK og FCM stadig være et skridt op i Danmark, uagtet af at Randers for tiden er bedre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2878
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Eksil » 7. jan 2022, 09:30

Skal AaB forresten ikke sende en meddelelse ud, hvis der kan komme mere end en posepebernødder ind for Cifuentes?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 09:31

https://www.bt.dk/fodbold/randers-bekra ... thomasberg

Randers bekræfter at AaB har taget kontakt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 09:32

Eksil skrev:
7. jan 2022, 09:30
Skal AaB forresten ikke sende en meddelelse ud, hvis der kan komme mere end en posepebernødder ind for Cifuentes?
Så skal beløbet være ret stort. Det ville nok næppe være aktuelt uanset om han har en klausul eller ej.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af baresi » 7. jan 2022, 09:34

Eksil skrev:
7. jan 2022, 09:30
Skal AaB forresten ikke sende en meddelelse ud, hvis der kan komme mere end en posepebernødder ind for Cifuentes?
hmm det er ikke kun ift. penge, ligeså meget hvis der sker store ændringer, som kan have afgørende betydning for kursværdien.
Et trænerskifte er jeg ret sikker på de ikke skal indberette til fondsbørsen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 09:39

baresi skrev:
7. jan 2022, 09:34
Eksil skrev:
7. jan 2022, 09:30
Skal AaB forresten ikke sende en meddelelse ud, hvis der kan komme mere end en posepebernødder ind for Cifuentes?
hmm det er ikke kun ift. penge, ligeså meget hvis der sker store ændringer, som kan have afgørende betydning for kursværdien.
Et trænerskifte er jeg ret sikker på de ikke skal indberette til fondsbørsen.
Det var i øvrigt hurtigt der skete noget nyt i forhold til hvad du havde hørt om Cifuentes.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 7. jan 2022, 09:43

Forza skrev:
7. jan 2022, 09:31
https://www.bt.dk/fodbold/randers-bekra ... thomasberg

Randers bekræfter at AaB har taget kontakt.
Usexet, men i lyset af den kaotiske situation nok noget nær det optimale på den korte bane.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 09:45

I det mindste kan man konstatere at den arv Cifuentes efterlader sig, særligt på træningsmiljøet, er et kæmpe step up fra forgængeren. Der er en bedre base at bygge på.

Randers har en oplagt afløser i Rasmus Bertelsen, så de er nok ikke rystende nervøse for at miste Thomasberg.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 09:46

Buzz Killington skrev:
7. jan 2022, 09:43
Forza skrev:
7. jan 2022, 09:31
https://www.bt.dk/fodbold/randers-bekra ... thomasberg

Randers bekræfter at AaB har taget kontakt.
Usexet, men i lyset af den kaotiske situation nok noget nær det optimale på den korte bane.
Personligheden er jeg ikke vild med. Han er for mig meget mere en Herning mand end en AaB’er. Men som træner er han ekstrem dygtig. Det har nærmest været en tradition at han taktisk har udmanøvreret os i de indbyrdes opgør. Især under Friis var det helt galt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 09:47

Buzz Killington skrev:
7. jan 2022, 09:43
Usexet, men i lyset af den kaotiske situation nok noget nær det optimale på den korte bane.
Hvori består det kaotiske? Det her er jo en væsentligt mindre overraskelse, end da forgængeren stoppede. Jeg tænker nu at man har forberedt sig i en rum tid på et exit, nu hvor familien ikke er faldet til og man af hensyn til børnene vil "hjem" (som jeg spåede i går).

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlemmingG » 7. jan 2022, 09:52

Vi må jo nok erkende at Cifuentes er fortid inden længe. Jeg tager til Glistrup idag for at se træningen, vil overraske mig meget hvis det er Marti som styrer begivenhederne idag..
Ifht ny træner, må man sige at Inge så rigtigt med Cifuentes. Han har virkelig formået at rykke på nogle vigtige parametre på kort tid og jeg føler mig overbevist om, at han - hvis han var blevet - også ville få noget rigtig godt ud af det kommende forår. Det kunne derfor være fristende at fortsætte ud af samme spor - finde en forholdsvis ung og nytænkende træner, med store ambitioner for både sit hold og sig selv. Men jeg magter ikke ,at skulle stå i den her situation igen om et år eller halvandet.
Vi skal selvfølgelig have den dygtigste træner muligt, men også en mand, som ser AaB som et spændende langvarigt projekt. Her passer Thomasberg perfekt ind. Tror rent faktisk at han vil se et trænerjob i Aalborg, som noget af det mest interessante han kan blive tilbudt. Vi vil få en loyal mand, som der kan bygges en fremtid op omkring - hvis det sportslige fungerer, kunne jeg sagtens se ham i klubben de næste 4-5 sæsoner

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af johnfrank » 7. jan 2022, 09:53

raekkeettre skrev:Det eneste som IOA har gjort der var rigtig godt for AaB fucker han nu op! Det er jo ikke noget problem at sælge en drøm, men at udleve den med sine medarbejdere er der hvor en leder skal bevise sig...og hvis MC smutter er det 1 skridt frem og 2 tilbage, og endnu et bevis på at han endnu ikke i AaB har skabt en bæredygtig platform. Det hele smuldre nu igen for ham...han skal til at vise, han er mere end en brugtvognssælger...
Du glemmer vist datasystemet og at han er ved at bygge et akademi op i skandinavisk topklasse.





Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af troelsh » 7. jan 2022, 09:54

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 09:47
Buzz Killington skrev:
7. jan 2022, 09:43
Usexet, men i lyset af den kaotiske situation nok noget nær det optimale på den korte bane.
Hvori består det kaotiske? Det her er jo en væsentligt mindre overraskelse, end da forgængeren stoppede. Jeg tænker nu at man har forberedt sig i en rum tid på et exit, nu hvor familien ikke er faldet til og man af hensyn til børnene vil "hjem" (som jeg spåede i går).
Arh det sgu da lidt kaotisk og på ingen måde optimalt, at miste træneren midt i sæsonen et års tid efter ansættelsen, udtalte Inge ikke også for et par dage siden, at han forventede Cifuentes ville blive i AaB

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Dennis Nielsen » 7. jan 2022, 09:55

Forza skrev:
7. jan 2022, 09:46
Buzz Killington skrev:
7. jan 2022, 09:43
Forza skrev:
7. jan 2022, 09:31
https://www.bt.dk/fodbold/randers-bekra ... thomasberg

Randers bekræfter at AaB har taget kontakt.
Usexet, men i lyset af den kaotiske situation nok noget nær det optimale på den korte bane.
Personligheden er jeg ikke vild med. Han er for mig meget mere en Herning mand end en AaB’er. Men som træner er han ekstrem dygtig. Det har nærmest været en tradition at han taktisk har udmanøvreret os i de indbyrdes opgør. Især under Friis var det helt galt.
Thomasberg var aldrig et lysende talent i AaB, men sådan en type der bed tænderne sammen og knoklede. Heller ikke en der ligefrem boblede af personlighed og jeg kan da huske en enkelt af vores trænere med samme type mentalitet og det gik meget godt.

Der er heller ikke nogen regel om, at en træner nægter at gå med på en klubvision, der måske indebærer en justering af nuværende spillestil.

Thomasberg lyder til tider fuldstændig sammenbidt og irriteret, men det stammer fra - ud fra min vage psykiske analyse - en indædt vindermentalitet. Det samme med en type som Ståle - de typer hader at tabe. Det gør alle proffer selvfølgelig, men nogle mere end andre.

Jeg kender ikke Thomasberg som trænertype og jeg ser ikke Randers kampe, så jeg kender heller ikke nok til at vurdere, hvor langt han/de er fra en "publikumsvenlig" stil, men jeg kan forestille mig, at krav til træning er meget lig Mart.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 7. jan 2022, 09:56

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 09:47
Buzz Killington skrev:
7. jan 2022, 09:43
Usexet, men i lyset af den kaotiske situation nok noget nær det optimale på den korte bane.
Hvori består det kaotiske? Det her er jo en væsentligt mindre overraskelse, end da forgængeren stoppede. Jeg tænker nu at man har forberedt sig i en rum tid på et exit, nu hvor familien ikke er faldet til og man af hensyn til børnene vil "hjem" (som jeg spåede i går).
Det kaotiske består i at man fra den ene dag til den anden ikke har en træner. Det er ca. tre uger siden Hammarby fyrede træneren, så det er gået hurtigt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Låst