Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 10:02

Buzz Killington skrev:
7. jan 2022, 09:56
Det kaotiske består i at man fra den ene dag til den anden ikke har en træner. Det er ca. tre uger siden Hammarby fyrede træneren, så det er gået hurtigt.
Men det havde vi heller ikke da Friis stoppede - og det gik vist meget godt alligevel. Jeg forstår ikke helt det kaotiske i det - vi har prøvet det her mange gange før.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 7. jan 2022, 10:06

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 10:02
Buzz Killington skrev:
7. jan 2022, 09:56
Det kaotiske består i at man fra den ene dag til den anden ikke har en træner. Det er ca. tre uger siden Hammarby fyrede træneren, så det er gået hurtigt.
Men det havde vi heller ikke da Friis stoppede - og det gik vist meget godt alligevel. Jeg forstår ikke helt det kaotiske i det - vi har prøvet det her mange gange før.
Jamen hvis du ikke anerkender at man kan kalde det at en træner abrupt forsvinder fra den ene dag til den anden "kaotisk", så cool med mig. Sprog er en fleksibel størrelse.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2022, 10:06

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 10:02
Buzz Killington skrev:
7. jan 2022, 09:56
Det kaotiske består i at man fra den ene dag til den anden ikke har en træner. Det er ca. tre uger siden Hammarby fyrede træneren, så det er gået hurtigt.
Men det havde vi heller ikke da Friis stoppede - og det gik vist meget godt alligevel. Jeg forstår ikke helt det kaotiske i det - vi har prøvet det her mange gange før.
Man finder selvfølgelig ikke en (relevant) træner der er klar til at binde sig til bare lige at hoppe ind, hvis vi skulle miste vores nuværende.

Inge har selvfølgelig en liste med kandidater, men det er jo ikke det samme som at det lykkes med en hurtig erstatning. Jeg kan så se vi har henvendt os til Randers. Min tillid til Inge er for nedadgående. Den handel der for alvor talte for ham var Cifuentes, og det har nu vist sig at den var knap så god igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 7. jan 2022, 10:08

Dennis Nielsen skrev:
7. jan 2022, 09:55
Forza skrev:
7. jan 2022, 09:46
Buzz Killington skrev:
7. jan 2022, 09:43
Forza skrev:
7. jan 2022, 09:31
https://www.bt.dk/fodbold/randers-bekra ... thomasberg

Randers bekræfter at AaB har taget kontakt.
Usexet, men i lyset af den kaotiske situation nok noget nær det optimale på den korte bane.
Personligheden er jeg ikke vild med. Han er for mig meget mere en Herning mand end en AaB’er. Men som træner er han ekstrem dygtig. Det har nærmest været en tradition at han taktisk har udmanøvreret os i de indbyrdes opgør. Især under Friis var det helt galt.
Thomasberg var aldrig et lysende talent i AaB, men sådan en type der bed tænderne sammen og knoklede. Heller ikke en der ligefrem boblede af personlighed og jeg kan da huske en enkelt af vores trænere med samme type mentalitet og det gik meget godt.

Der er heller ikke nogen regel om, at en træner nægter at gå med på en klubvision, der måske indebærer en justering af nuværende spillestil.

Thomasberg lyder til tider fuldstændig sammenbidt og irriteret, men det stammer fra - ud fra min vage psykiske analyse - en indædt vindermentalitet. Det samme med en type som Ståle - de typer hader at tabe. Det gør alle proffer selvfølgelig, men nogle mere end andre.

Jeg kender ikke Thomasberg som trænertype og jeg ser ikke Randers kampe, så jeg kender heller ikke nok til at vurdere, hvor langt han/de er fra en "publikumsvenlig" stil, men jeg kan forestille mig, at krav til træning er meget lig Mart.
Ja, lige præcis på krav til spillere og deres indsats tænker jeg ikke, at Thomasberg ville være et step ned.
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4755
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Maglau » 7. jan 2022, 10:13

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 10:02
Buzz Killington skrev:
7. jan 2022, 09:56
Det kaotiske består i at man fra den ene dag til den anden ikke har en træner. Det er ca. tre uger siden Hammarby fyrede træneren, så det er gået hurtigt.
Men det havde vi heller ikke da Friis stoppede - og det gik vist meget godt alligevel. Jeg forstår ikke helt det kaotiske i det - vi har prøvet det her mange gange før.
Det gik jo sådan set ikke meget efter Friis stoppede. Vi havde en midlertidig træner som pissede så meget væk at den næste træner - som fristes til også kalde midlertidig- startede på et meget skidt sted.
Det ligner at vi har løftet os ud af arven efter Feher og kommer der ikke straks en rigtig træner ind og overtager nu, risikere vi at den permanente træner står samme sted som marty.
Det er altså umiddelbart kaostisk, men mon ikke Inge har været i gang i noget tid.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 7. jan 2022, 10:15

Ståle savner at være klubtræner.
Ædruelighedens stemme

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 684
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mr Gold » 7. jan 2022, 10:16

Thomasberg eller ej.
Vil han selv så sker det meget snart tror jeg.
Tror ik banken bliver sprængt på nogen måde ved at hente ham.

Personligt har jeg aldrig været vild med hans attitude, men han præsterer.

Tror AaB er et drømmejob for ham.
Kan tydeligt huske han blev spurgt MEGET ind til det før Cifuentes
Og kan tydelig huske hvor overrasket jeg var over at han var SÅ positiv talende om AaB.

Tror vi har en ny træner inden de tager på træningslejr

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 684
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mr Gold » 7. jan 2022, 10:17

R Rosenberg skrev:
7. jan 2022, 10:15
Ståle savner at være klubtræner.

Fuck den ville være fræk!!! :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13716
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 7. jan 2022, 10:19

ind med Thomasberg, hvis det skal være. Han har gjort det ekstremt flot i Randers, jeg tror overhovedet ikke, han står for en defensiv tonserstil, hvis han har spillermateriale til andet, hn holder af AaB og vil givetvis blive i klubben længere end 12 måneder.
Eneste udfordring er, at han lige skal op på next level i post-match interviews.

Kvalitet og kontinuitet, tak.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1499
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Lyfe » 7. jan 2022, 10:22

R Rosenberg skrev:
7. jan 2022, 10:15
Ståle savner at være klubtræner.
Så vil jeg hellere blive ramt af en bus...
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 7. jan 2022, 10:28

Mr Gold skrev:
7. jan 2022, 10:17
R Rosenberg skrev:
7. jan 2022, 10:15
Ståle savner at være klubtræner.

Fuck den ville være fræk!!! :aabfan:
Ja, det kommer jo ikke til at ske - men ville være en ganske høj hylde.
Ædruelighedens stemme

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7873
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 10:33

Mon ikke også Thomasberg har en gentlemans aftale med Randers om at de ikke vil forhindre ham hvis han rigtig gerne vil afsted.

Han vil være en upgrade i forhold til kampene mod top 6 holdene. Dem har vi været notorisk ringe imod under Cifuentes og her er Thomasbergs taktiske evner virkelig gode.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Don Bong
Junior
Junior
Indlæg: 62
Tilmeldt: 21. jan 2021, 14:53

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Don Bong » 7. jan 2022, 10:39

Forza skrev:
7. jan 2022, 10:33
Mon ikke også Thomasberg har en gentlemans aftale med Randers om at de ikke vil forhindre ham hvis han rigtig gerne vil afsted.

Han vil være en upgrade i forhold til kampene mod top 6 holdene. Dem har vi været notorisk ringe imod under Cifuentes og her er Thomasbergs taktiske evner virkelig gode.
Randers har i 7 kampe mod top 6 i denne sæson. Dette har givet dem 3 point..
Vi har hentet selv samme 3 point i 6 kampe. Så vi har ikke været ringere end Randers i denne sæson

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Kempes » 7. jan 2022, 10:42

Forza skrev:
7. jan 2022, 09:29
Kempes skrev:
7. jan 2022, 09:27
Cifuentes blev aldrig helt min kop mokka, så i min optik er det fint nok at han rejser.

Tror simpelthen ikke Thomasberg er andet end spekulation. Hvad skulle incitamenterne være for ham at skifte succeshistorien i Randers ud med AaB. Vi betaler næppe meget mere i løn, vores trup er ringere end Randers's er og de spillere bedre teknisk fodbold end vi gør.

Resultatmæssigt er vi på niveau de sidste 5 år - bortset fra at Randers har en pokaltitel og vi har en pokalfiasko.

Hvis Hammarby er et skridt til siden for Cifuentes, som nogen skriver, så vil AaB da højst være det samme for Thomasberg.

Personligt håber jeg på en Kent træner.
AaB er traditionelt en større klub. Men man vil nok også skulle tilbyde en højere løn som jeg ser det.

For Thomasberg vil OB, AaB, AGF, Brøndby, FCK og FCM stadig være et skridt op i Danmark, uagtet af at Randers for tiden er bedre.
Polemisk kan man sige at AB Traditionelt er større end Randers. :-)

Vores spillerbudget er nok større end Randers og vi har en vild vesttribune :aabfan: Men på grund af de to klubbers resultater de sidste 5 år vil jeg stadigvæk kalde det et magtdemonstration i dansk fodbold, hvis Thomasberg kan overtales til at skifte til AaB. (Især her mid-season)

Så i øvrigt lige en statistik på Superstats der viste at AaB siden 1. runde i 16/17 sæsonen har et snit på 1,34 point pr. kamp. Randers har fået 1,36. Inden skylden skal tildeles de fallenter af trænere vi har haft siden, så har Randers altså haft bl.a. Ricardo Moniz og Ólafur Kristjánsson i den periode ;)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7873
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 10:48

Don Bong skrev:
7. jan 2022, 10:39
Forza skrev:
7. jan 2022, 10:33
Mon ikke også Thomasberg har en gentlemans aftale med Randers om at de ikke vil forhindre ham hvis han rigtig gerne vil afsted.

Han vil være en upgrade i forhold til kampene mod top 6 holdene. Dem har vi været notorisk ringe imod under Cifuentes og her er Thomasbergs taktiske evner virkelig gode.
Randers har i 7 kampe mod top 6 i denne sæson. Dette har givet dem 3 point..
Vi har hentet selv samme 3 point i 6 kampe. Så vi har ikke været ringere end Randers i denne sæson
Fair - jeg huskede det anderledes.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af oswald » 7. jan 2022, 10:52


Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Lyngehoevdingen » 7. jan 2022, 10:52

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 10:02
Buzz Killington skrev:
7. jan 2022, 09:56
Det kaotiske består i at man fra den ene dag til den anden ikke har en træner. Det er ca. tre uger siden Hammarby fyrede træneren, så det er gået hurtigt.
Men det havde vi heller ikke da Friis stoppede - og det gik vist meget godt alligevel. Jeg forstår ikke helt det kaotiske i det - vi har prøvet det her mange gange før.
Det gik da ret dårligt. Peter Feher gik i en anden retning, og han havde ingen succes med det, og derfor var der ikke muligheder for, at Cifuentes kunne lave et godt sæsonresultat, da han overtog.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13716
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 7. jan 2022, 10:55

Kempes skrev:
7. jan 2022, 10:42
Forza skrev:
7. jan 2022, 09:29
Kempes skrev:
7. jan 2022, 09:27
Cifuentes blev aldrig helt min kop mokka, så i min optik er det fint nok at han rejser.

Tror simpelthen ikke Thomasberg er andet end spekulation. Hvad skulle incitamenterne være for ham at skifte succeshistorien i Randers ud med AaB. Vi betaler næppe meget mere i løn, vores trup er ringere end Randers's er og de spillere bedre teknisk fodbold end vi gør.

Resultatmæssigt er vi på niveau de sidste 5 år - bortset fra at Randers har en pokaltitel og vi har en pokalfiasko.

Hvis Hammarby er et skridt til siden for Cifuentes, som nogen skriver, så vil AaB da højst være det samme for Thomasberg.

Personligt håber jeg på en Kent træner.
AaB er traditionelt en større klub. Men man vil nok også skulle tilbyde en højere løn som jeg ser det.

For Thomasberg vil OB, AaB, AGF, Brøndby, FCK og FCM stadig være et skridt op i Danmark, uagtet af at Randers for tiden er bedre.
Polemisk kan man sige at AB Traditionelt er større end Randers. :-)

Vores spillerbudget er nok større end Randers og vi har en vild vesttribune :aabfan: Men på grund af de to klubbers resultater de sidste 5 år vil jeg stadigvæk kalde det et magtdemonstration i dansk fodbold, hvis Thomasberg kan overtales til at skifte til AaB. (Især her mid-season)

Så i øvrigt lige en statistik på Superstats der viste at AaB siden 1. runde i 16/17 sæsonen har et snit på 1,34 point pr. kamp. Randers har fået 1,36. Inden skylden skal tildeles de fallenter af trænere vi har haft siden, så har Randers altså haft bl.a. Ricardo Moniz og Ólafur Kristjánsson i den periode ;)
Som jeg husker det bejlede Thomasberg selv rimeligt åbenlyst til AaB for et års tid siden, og nu ER det jo blevet bekræftet af Randers, at AaB har henvendt sig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7873
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 10:56

Funky skrev:
7. jan 2022, 10:55
Kempes skrev:
7. jan 2022, 10:42
Forza skrev:
7. jan 2022, 09:29
Kempes skrev:
7. jan 2022, 09:27
Cifuentes blev aldrig helt min kop mokka, så i min optik er det fint nok at han rejser.

Tror simpelthen ikke Thomasberg er andet end spekulation. Hvad skulle incitamenterne være for ham at skifte succeshistorien i Randers ud med AaB. Vi betaler næppe meget mere i løn, vores trup er ringere end Randers's er og de spillere bedre teknisk fodbold end vi gør.

Resultatmæssigt er vi på niveau de sidste 5 år - bortset fra at Randers har en pokaltitel og vi har en pokalfiasko.

Hvis Hammarby er et skridt til siden for Cifuentes, som nogen skriver, så vil AaB da højst være det samme for Thomasberg.

Personligt håber jeg på en Kent træner.
AaB er traditionelt en større klub. Men man vil nok også skulle tilbyde en højere løn som jeg ser det.

For Thomasberg vil OB, AaB, AGF, Brøndby, FCK og FCM stadig være et skridt op i Danmark, uagtet af at Randers for tiden er bedre.
Polemisk kan man sige at AB Traditionelt er større end Randers. :-)

Vores spillerbudget er nok større end Randers og vi har en vild vesttribune :aabfan: Men på grund af de to klubbers resultater de sidste 5 år vil jeg stadigvæk kalde det et magtdemonstration i dansk fodbold, hvis Thomasberg kan overtales til at skifte til AaB. (Især her mid-season)

Så i øvrigt lige en statistik på Superstats der viste at AaB siden 1. runde i 16/17 sæsonen har et snit på 1,34 point pr. kamp. Randers har fået 1,36. Inden skylden skal tildeles de fallenter af trænere vi har haft siden, så har Randers altså haft bl.a. Ricardo Moniz og Ólafur Kristjánsson i den periode ;)
Som jeg husker det bejlede Thomasberg selv rimeligt åbenlyst til AaB for et års tid siden, og nu ER det jo blevet bekræftet af Randers, at AaB har henvendt sig.
Det gjorde han. Og han har også lagt billet ind før. Han er blevet forbigået en del gange. Får han chancen føler jeg mig ret sikker på at han gerne vil til AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Lyngehoevdingen » 7. jan 2022, 10:59

oswald skrev:
7. jan 2022, 10:52
AaB snakker med Randers

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... se/9072746
Det har vist været nævnt for et par sider siden.
Her er den oprindelige artikel, som EB og BT citerer : https://amtsavisen.dk/artikel/randers-f ... -weekenden
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Låst