Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7870
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 12:53

Mon ikke det bare er en formalitet at udløse frikøbsklausulen hvis ellers de er enige med Marti.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Bohemka » 7. jan 2022, 12:54

Tjah. Hvis Cifuentes har en frikøbsklausul, så har Inge på det semantiske plan helt ret i at AaB ikke forhandler med nogen klubber.
This Heaven Gives Me Migraine

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Eksil » 7. jan 2022, 12:55

Bohemka skrev:
7. jan 2022, 12:54
Tjah. Hvis Cifuentes har en frikøbsklausul, så har Inge på det semantiske plan helt ret i at AaB ikke forhandler med nogen klubber.
Billede

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Lyngehoevdingen » 7. jan 2022, 13:22

Jeg tror ganske rigtigt, at Inge er ude i noget ordakrobatik her i artiklen, som Bold citerer fra: https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 3ec0596e04

Journalist Simon Ydesen æder det dog råt. Jeg studser over denne sætning: "Alle disse spekulationer er dog ikke nogle, som AaB' sportschef Inge André Olsen bruger mange tanker på at forholde sig til."

Det må være en af de mest naive sætninger en sportsjournalist har skrevet i mange år. Hvem fanden tror dog på det?
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 7. jan 2022, 13:26

Lyngehoevdingen skrev:
7. jan 2022, 13:22
Jeg tror ganske rigtigt, at Inge er ude i noget ordakrobatik her i artiklen, som Bold citerer fra: https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 3ec0596e04

Journalist Simon Ydesen æder det dog råt. Jeg studser over denne sætning: "Alle disse spekulationer er dog ikke nogle, som AaB' sportschef Inge André Olsen bruger mange tanker på at forholde sig til."

Det må være en af de mest naive sætninger en sportsjournalist har skrevet i mange år. Hvem fanden tror dog på det?
Nu har Nordjyskes sportsredaktion jo en årelang - og for dem og AaB sikkert fin - tradition for blot at agere mikrofonholdere. Så det er der ikke så meget nyt i.

At det så er journalistisk dovent og ubrugeligt, er en anden sag.
Ædruelighedens stemme

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7870
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 13:37

Lyngehoevdingen skrev:
7. jan 2022, 13:22
Jeg tror ganske rigtigt, at Inge er ude i noget ordakrobatik her i artiklen, som Bold citerer fra: https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 3ec0596e04

Journalist Simon Ydesen æder det dog råt. Jeg studser over denne sætning: "Alle disse spekulationer er dog ikke nogle, som AaB' sportschef Inge André Olsen bruger mange tanker på at forholde sig til."

Det må være en af de mest naive sætninger en sportsjournalist har skrevet i mange år. Hvem fanden tror dog på det?
Det er jo klassisk ordkløveri fra en sportsdirektør. Vi tænker kun på næste kamp og koncentrerer os om den spillertrup og trænerstab der er her nu. Hvad skulle Simon Ydesen ha’ gjort anderledes?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Brent » 7. jan 2022, 13:37

Er cifuentes på AaBs anlæg i dag?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2022, 13:40

Forza skrev:
7. jan 2022, 13:37
Lyngehoevdingen skrev:
7. jan 2022, 13:22
Jeg tror ganske rigtigt, at Inge er ude i noget ordakrobatik her i artiklen, som Bold citerer fra: https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 3ec0596e04

Journalist Simon Ydesen æder det dog råt. Jeg studser over denne sætning: "Alle disse spekulationer er dog ikke nogle, som AaB' sportschef Inge André Olsen bruger mange tanker på at forholde sig til."

Det må være en af de mest naive sætninger en sportsjournalist har skrevet i mange år. Hvem fanden tror dog på det?
Det er jo klassisk ordkløveri fra en sportsdirektør. Vi tænker kun på næste kamp og koncentrerer os om den spillertrup og trænerstab der er her nu. Hvad skulle Simon Ydesen ha’ gjort anderledes?
Måske skulle have han have lavet en tegneserie, når nu målgruppen ikke kan læse?
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jan 2022, 13:43

Brent skrev:
7. jan 2022, 13:37
Er cifuentes på AaBs anlæg i dag?
Det er han ikke, men ifølge Nordjyskes artikel er han på Gistrups anlæg😀
- FlæskeFrank

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlemmingG » 7. jan 2022, 13:44

Brent skrev:
7. jan 2022, 13:37
Er cifuentes på AaBs anlæg i dag?
Jep, han styrede træningen idag

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Lyngehoevdingen » 7. jan 2022, 13:49

Forza skrev:
7. jan 2022, 13:37
Lyngehoevdingen skrev:
7. jan 2022, 13:22
Jeg tror ganske rigtigt, at Inge er ude i noget ordakrobatik her i artiklen, som Bold citerer fra: https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 3ec0596e04

Journalist Simon Ydesen æder det dog råt. Jeg studser over denne sætning: "Alle disse spekulationer er dog ikke nogle, som AaB' sportschef Inge André Olsen bruger mange tanker på at forholde sig til."

Det må være en af de mest naive sætninger en sportsjournalist har skrevet i mange år. Hvem fanden tror dog på det?
Det er jo klassisk ordkløveri fra en sportsdirektør. Vi tænker kun på næste kamp og koncentrerer os om den spillertrup og trænerstab der er her nu. Hvad skulle Simon Ydesen ha’ gjort anderledes?
Han skulle nok have skrevet, at Inge Andre påstår, at han ikke bruger mange tanker på det. Ikke at det er et faktum. For det er jo urealistisk.

Men det kan godt være, at jeg bare læser det for bogstaveligt, og at der ikke er tale om naivitet. Blot dårligt skriftsprog.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2022, 13:53

Lyngehoevdingen skrev:
7. jan 2022, 13:49
Han skulle nok have skrevet, at Inge Andre påstår, at han ikke bruger mange tanker på det. Ikke at det er et faktum. For det er jo urealistisk.
Er det ikke ret ligetil at forstå hvordan det hænger sammen? Det er jo ikke et juridisk dokument der skrives.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Sønderhof » 7. jan 2022, 14:07

Jeg er sgu lidt skuffet over, at man kigge efter Thomasberg. Hans resultater i Randers og før det Hobro, er imponerende, men hans filosofi adskiller sig ikke en skid fra Wieghorst, David Nielsen, Glen, Søndergaard eller "den gamle" Kent. Der er ingen visioner for hvordan han vil spille. Det han er lykkedes godt med, er at han har formået at få sine spillere til at kæmpe sammen. Det er selvfølgelig meget fint, for det er en effektiv måde at få meget ud af lidt.

Jeg hørte i julen et interview med ham med Claus Elgaard, hvor han netop blev spurgt ind til hvilken skole han var inspireret af. Ingen var svaret. Hårdt arbejde og snuden i sporet. Jeg tror simpelthen ikke det er noget godt match med AaB. Jeg er med på, at udviklingen i spillet ikke har været fantastisk under Marti, men jeg synes der er tendenser til vi forsøger at dominere kampene. Visionerne er der, men der mangler nogle bedre boldspillere, før det bliver forløst.

Når man hører Inges visioner og mål for hvad han mener AaB skal, så synes jeg ikke det rimer på Thomasberg.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gentleman Finn » 7. jan 2022, 14:29

Sønderhof skrev:
7. jan 2022, 14:07
Jeg er sgu lidt skuffet over, at man kigge efter Thomasberg. Hans resultater i Randers og før det Hobro, er imponerende, men hans filosofi adskiller sig ikke en skid fra Wieghorst, David Nielsen, Glen, Søndergaard eller "den gamle" Kent. Der er ingen visioner for hvordan han vil spille. Det han er lykkedes godt med, er at han har formået at få sine spillere til at kæmpe sammen. Det er selvfølgelig meget fint, for det er en effektiv måde at få meget ud af lidt.

Jeg hørte i julen et interview med ham med Claus Elgaard, hvor han netop blev spurgt ind til hvilken skole han var inspireret af. Ingen var svaret. Hårdt arbejde og snuden i sporet. Jeg tror simpelthen ikke det er noget godt match med AaB. Jeg er med på, at udviklingen i spillet ikke har været fantastisk under Marti, men jeg synes der er tendenser til vi forsøger at dominere kampene. Visionerne er der, men der mangler nogle bedre boldspillere, før det bliver forløst.

Når man hører Inges visioner og mål for hvad han mener AaB skal, så synes jeg ikke det rimer på Thomasberg.
En træner har naturligvis en måde de gerne vil spille på, og den skal matche med sportschefen. Du skal ikke ligge så meget i et interview men nærmere se på hvad han udrettet i Randers over tid, på et mindre budget.

Jeg kunne ikke se at vi dominerede, vi var i hvert fald ikke mere chanceskabende, vi var dog særdeles gode til at forsvare både med presspil og jeg tror Marti gerne ville have os til at kunne forsvare os bedre med bolden. Sådan så det ud. Idéen var vel at ligge på det offensive lige så stille, hvilket er det sværeste, og her kommer spillerstalden jo ind i billedet. Men det Cifuentes har gjort ser mest ud til at være på et mentalt plan. Vi ser noget mere modstandsdygtige ud

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af gwailo » 7. jan 2022, 14:43

Lyngehoevdingen skrev:
7. jan 2022, 13:49
Forza skrev:
7. jan 2022, 13:37
Lyngehoevdingen skrev:
7. jan 2022, 13:22
Jeg tror ganske rigtigt, at Inge er ude i noget ordakrobatik her i artiklen, som Bold citerer fra: https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 3ec0596e04

Journalist Simon Ydesen æder det dog råt. Jeg studser over denne sætning: "Alle disse spekulationer er dog ikke nogle, som AaB' sportschef Inge André Olsen bruger mange tanker på at forholde sig til."

Det må være en af de mest naive sætninger en sportsjournalist har skrevet i mange år. Hvem fanden tror dog på det?
Det er jo klassisk ordkløveri fra en sportsdirektør. Vi tænker kun på næste kamp og koncentrerer os om den spillertrup og trænerstab der er her nu. Hvad skulle Simon Ydesen ha’ gjort anderledes?
Han skulle nok have skrevet, at Inge Andre påstår, at han ikke bruger mange tanker på det. Ikke at det er et faktum. For det er jo urealistisk.

Men det kan godt være, at jeg bare læser det for bogstaveligt, og at der ikke er tale om naivitet. Blot dårligt skriftsprog.
Så ender det jo med journalistens fortolkning i stedet for IAOs ord som læseren så må tolke som de vil.
// gwailo

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13698
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 7. jan 2022, 14:45

Gentleman Finn skrev:
7. jan 2022, 14:29
Sønderhof skrev:
7. jan 2022, 14:07
Jeg er sgu lidt skuffet over, at man kigge efter Thomasberg. Hans resultater i Randers og før det Hobro, er imponerende, men hans filosofi adskiller sig ikke en skid fra Wieghorst, David Nielsen, Glen, Søndergaard eller "den gamle" Kent. Der er ingen visioner for hvordan han vil spille. Det han er lykkedes godt med, er at han har formået at få sine spillere til at kæmpe sammen. Det er selvfølgelig meget fint, for det er en effektiv måde at få meget ud af lidt.

Jeg hørte i julen et interview med ham med Claus Elgaard, hvor han netop blev spurgt ind til hvilken skole han var inspireret af. Ingen var svaret. Hårdt arbejde og snuden i sporet. Jeg tror simpelthen ikke det er noget godt match med AaB. Jeg er med på, at udviklingen i spillet ikke har været fantastisk under Marti, men jeg synes der er tendenser til vi forsøger at dominere kampene. Visionerne er der, men der mangler nogle bedre boldspillere, før det bliver forløst.

Når man hører Inges visioner og mål for hvad han mener AaB skal, så synes jeg ikke det rimer på Thomasberg.
En træner har naturligvis en måde de gerne vil spille på, og den skal matche med sportschefen. Du skal ikke ligge så meget i et interview men nærmere se på hvad han udrettet i Randers over tid, på et mindre budget.

Jeg kunne ikke se at vi dominerede, vi var i hvert fald ikke mere chanceskabende, vi var dog særdeles gode til at forsvare både med presspil og jeg tror Marti gerne ville have os til at kunne forsvare os bedre med bolden. Sådan så det ud. Idéen var vel at ligge på det offensive lige så stille, hvilket er det sværeste, og her kommer spillerstalden jo ind i billedet. Men det Cifuentes har gjort ser mest ud til at være på et mentalt plan. Vi ser noget mere modstandsdygtige ud
på det mentale plan, ja, og i de fleste kampe forsvarer vi os også bedre. Jeg har flere gange haft den oplevelse at sidde helt uden hjertet så langt oppe i halsen så snart modstanderne var over midterlinien, som jeg havde det før Cifuentes.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2598
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af baresi » 7. jan 2022, 15:37

Forza skrev:
7. jan 2022, 09:39
baresi skrev:
7. jan 2022, 09:34
Eksil skrev:
7. jan 2022, 09:30
Skal AaB forresten ikke sende en meddelelse ud, hvis der kan komme mere end en posepebernødder ind for Cifuentes?
hmm det er ikke kun ift. penge, ligeså meget hvis der sker store ændringer, som kan have afgørende betydning for kursværdien.
Et trænerskifte er jeg ret sikker på de ikke skal indberette til fondsbørsen.
Det var i øvrigt hurtigt der skete noget nyt i forhold til hvad du havde hørt om Cifuentes.
haha ja det var helt vanvittigt, har da også taget kontakt til ham jeg fik infoen af og spurgt om han var helt frisk oveni :-)
min info var så tæt på hestens egen mule som muligt. det er en skør verden :-)

[Rosengren]
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 10. jul 2021, 10:34

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af [Rosengren] » 7. jan 2022, 15:50

Nogen der tager turen til Aalborg Lufthavn imorgen og tjekker om MC skal med flyet kl. 18:05 mod Stockholm (FR5721 - Ryanair - Gate 11) ;)

[Rosengren]
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 10. jul 2021, 10:34

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af [Rosengren] » 7. jan 2022, 16:08

Nogen der har abonnement på Amtsavisen Randers?

https://amtsavisen.dk/artikel/AaB-inter ... il-at-ende

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 7. jan 2022, 16:27

[Rosengren] skrev:Nogen der tager turen til Aalborg Lufthavn imorgen og tjekker om MC skal med flyet kl. 18:05 mod Stockholm (FR5721 - Ryanair - Gate 11) ;)
Jeg flyver til Aalborg om lidt - scouter ved Stockholm/Aalborg gates i CPH og har øjnene åbne når jeg lander. Han kunne jo sagtens flyve i aften


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Låst