Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af baresi » 4. feb 2022, 10:42

FlæskeFrank skrev:
4. feb 2022, 10:02
baresi skrev:
4. feb 2022, 09:16
Lars Friis kommer, men Viborg sælger ham ikke kun for hans løn - AaB skal betale. Men Lars Friis kommer - alt andet er forkert for alle parter, men mest AaB. og altså jeg er ret sikker på han kommer.
Der har vel ikke været nogen tvivl om, at vi skal betale noget udover den løn, som Viborg sparer. Tror også det bliver landet senest mandag.

Men jeg kan ikke forstå, at nogen mener AaB står bedre nu end før ift. forhandling med Viborg og nu må Viborg da være nød til at ringe. Det kan jeg ganske enkelt ikke se. Inge er nød til at ringe, Viborg har deres på det tørre. Jeg savner da også en generel udmelding om, at det mest optimale ville da være at få Lars Friis så hurtig som muligt(men det kan jeg dog leve foruden).

For vores vedkommende, så er det oplagt at få Friis nu og frem til sæsonstart og så igen når grundspillet er slut(og dispensationen for manglende trænerlicens udløber) og der er 14 dages landskampspause ellers ved sæsonafslut. Når vi henter en vikar ind, så hedder det 1. august eller gratis.
jeg er enig. Inge må ringe til fredberg og løse den her.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 4. feb 2022, 11:07

baresi skrev:
4. feb 2022, 10:42
FlæskeFrank skrev:
4. feb 2022, 10:02
baresi skrev:
4. feb 2022, 09:16
Lars Friis kommer, men Viborg sælger ham ikke kun for hans løn - AaB skal betale. Men Lars Friis kommer - alt andet er forkert for alle parter, men mest AaB. og altså jeg er ret sikker på han kommer.
Der har vel ikke været nogen tvivl om, at vi skal betale noget udover den løn, som Viborg sparer. Tror også det bliver landet senest mandag.

Men jeg kan ikke forstå, at nogen mener AaB står bedre nu end før ift. forhandling med Viborg og nu må Viborg da være nød til at ringe. Det kan jeg ganske enkelt ikke se. Inge er nød til at ringe, Viborg har deres på det tørre. Jeg savner da også en generel udmelding om, at det mest optimale ville da være at få Lars Friis så hurtig som muligt(men det kan jeg dog leve foruden).

For vores vedkommende, så er det oplagt at få Friis nu og frem til sæsonstart og så igen når grundspillet er slut(og dispensationen for manglende trænerlicens udløber) og der er 14 dages landskampspause ellers ved sæsonafslut. Når vi henter en vikar ind, så hedder det 1. august eller gratis.
jeg er enig. Inge må ringe til fredberg og løse den her.
Det gør Inge nu nok også, når nu Fredberg har fundet sin nye træner.
Ædruelighedens stemme

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af johnfrank » 4. feb 2022, 13:50

Er ikke sikker på det her, men skal viborg ikke betale uddannelsesgebyr til os for J Friis. Mener jeg har læst at han har været i AaB siden han var 3 år





Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af le Cid » 4. feb 2022, 14:01

johnfrank skrev:
4. feb 2022, 13:50
Er ikke sikker på det her, men skal viborg ikke betale uddannelsesgebyr til os for J Friis. Mener jeg har læst at han har været i AaB siden han var 3 år
Jo, hvis han har fået en spiller-kontrakt.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Gnu » 4. feb 2022, 14:14

gravballe skrev:
4. feb 2022, 10:41
FlæskeFrank skrev:
4. feb 2022, 10:02
baresi skrev:
4. feb 2022, 09:16
Lars Friis kommer, men Viborg sælger ham ikke kun for hans løn - AaB skal betale. Men Lars Friis kommer - alt andet er forkert for alle parter, men mest AaB. og altså jeg er ret sikker på han kommer.
Der har vel ikke været nogen tvivl om, at vi skal betale noget udover den løn, som Viborg sparer. Tror også det bliver landet senest mandag.

Men jeg kan ikke forstå, at nogen mener AaB står bedre nu end før ift. forhandling med Viborg og nu må Viborg da være nød til at ringe. Det kan jeg ganske enkelt ikke se. Inge er nød til at ringe, Viborg har deres på det tørre. Jeg savner da også en generel udmelding om, at det mest optimale ville da være at få Lars Friis så hurtig som muligt(men det kan jeg dog leve foruden).

For vores vedkommende, så er det oplagt at få Friis nu og frem til sæsonstart og så igen når grundspillet er slut(og dispensationen for manglende trænerlicens udløber) og der er 14 dages landskampspause ellers ved sæsonafslut. Når vi henter en vikar ind, så hedder det 1. august eller gratis.
omvendt hvorfor skal vi betale noget?
Viborg valgte selv de ikke vil bruge ham, og ansætte Jacob Friis? Lars Friis og Viborg, burde da kunne blive enige om bare at stoppe sammenarbejdet, så spare Viborg lønnen...

altså jeg er ikke imod man giver Viborg lidt penge for at fritstille ham nu, men omvendt kan jeg heller ikke se hvorfor man abselut skal det. Så skal det være fordi Viborg ikke vil frigive ham til OS, bare for at drille.... I så fald vil de nok også have flere penge end bare hans løn..
AaB skal betale, fordi det er dem, der står med et problem. Viborg HAR en træner, og han hedder Jacob Friis. AaB har ingen træner. Hvis Lars Friis først kommer til AaB 1/8, så er det er vildt gamble med ikke bare denne sæson, men smadrer også hele optakten til næste sæson, som er godt i gang til august.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 4. feb 2022, 14:23

Ja. 1/8 er et fuldstændig forrykt tidspunkt når man tænker over det. Til den tid har vi allerede spillet en række kampe i ligaen, og fået opstarten spoleret. Dertil er der sikkert ikke voldsomt mange transfers før Lars Friis kommer ind.

Det er noget virkeligt pis. For en lille trænerlønning har Viborg nemt spoleret to sæsoner for AaB, som de vel ser som en direkte konkurrent.

Folk der tror, at man bare finder en løsning, undervurderer hvor lidt Viborg vil få ud af sådan en manøvre, og hvor fucked vi er, når ikke den kan gennemføres..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 4. feb 2022, 14:30

jonas386 skrev:
4. feb 2022, 14:23
Ja. 1/8 er et fuldstændig forrykt tidspunkt når man tænker over det. Til den tid har vi allerede spillet en række kampe i ligaen, og fået opstarten spoleret. Dertil er der sikkert ikke voldsomt mange transfers før Lars Friis kommer ind.

Det er noget virkeligt pis. For en lille trænerlønning har Viborg nemt spoleret to sæsoner for AaB, som de vel ser som en direkte konkurrent.

Folk der tror, at man bare finder en løsning, undervurderer hvor lidt Viborg vil få ud af sådan en manøvre, og hvor fucked vi er, når ikke den kan gennemføres..
Det er stadig en måned før transfervinduet lukker, så selv med Friis på plads med det samme, bliver det ret håbløst at få et ordenligt hold på plads til de kampe. Vi er kun en meget lille smule mere fucked uden Friis på plads end vi er med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Goose_Senior
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. apr 2021, 14:27
Favoritspiller: Strandli

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Goose_Senior » 4. feb 2022, 19:14

Få nu bare ringet mr. Inge.

LINK FJERNET AF DEBATJUNTAEN

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Debatjuntaen » 4. feb 2022, 20:54

Goose_Senior skrev:
4. feb 2022, 19:14
Få nu bare ringet mr. Inge.

LINK FJERNET AF DEBATJUNTAEN
Link venligst direkte til kilden i stedet for Facebook-links.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Tyskeren » 4. feb 2022, 21:10

https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-sup ... EuAk0nP7CQ

Er der ikke en voksen tilstede på Hornevej… Kom nu igang - det er en farce uden lige!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 4. feb 2022, 21:26

I min optik er det en fuldstændig surrealistisk situation vi står i, og Inge virker enten gal eller genial... jeg hælder desværre klart til det første. 2 uger til sæsonstart og vi har ingen træner. Det kan kun gå for langsomt.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 4. feb 2022, 21:53

Pastorius skrev:
4. feb 2022, 14:30
jonas386 skrev:
4. feb 2022, 14:23
Ja. 1/8 er et fuldstændig forrykt tidspunkt når man tænker over det. Til den tid har vi allerede spillet en række kampe i ligaen, og fået opstarten spoleret. Dertil er der sikkert ikke voldsomt mange transfers før Lars Friis kommer ind.

Det er noget virkeligt pis. For en lille trænerlønning har Viborg nemt spoleret to sæsoner for AaB, som de vel ser som en direkte konkurrent.

Folk der tror, at man bare finder en løsning, undervurderer hvor lidt Viborg vil få ud af sådan en manøvre, og hvor fucked vi er, når ikke den kan gennemføres..
Det er stadig en måned før transfervinduet lukker, så selv med Friis på plads med det samme, bliver det ret håbløst at få et ordenligt hold på plads til de kampe. Vi er kun en meget lille smule mere fucked uden Friis på plads end vi er med.
Hvis ikke det betød noget, så havde Hammarby vel ikke betalt for at få Cifuentes med det samme, men sparet pengene.

Hvis din pointe er, at der er ufatteligt meget at arbejde på, uden Friis ift at få en slagkraftig trup på plads (med udløb, salg osv.), så er jeg enig et stykke af vejen, men desto mere er det da vigtigt, at han kan komme tidligt ind, arbejde med holdet og få en fornemmelse af, hvad der lykkedes for Cifuentes, og hvordan vi kan forstærke holdet for at forbedre os, der hvor vi er svage (etablerede angrebsspil og chanceproduktion). I følge Medianos tal er vi heldigvis skarpe når chancerne kommer, og vi inkasserer færre mål end chancerne imod ellers berettiger til. Det indikerer måske også, at vi ikke helt får nok ud af at spille med tre i bagkæden, hverken defensivt eller offensivt.

Det er "spændende" at se hvordan(om) det ændrer sig, når målmanden ikke længere hedder Jacob Rinne, og Thelander ikke styrer forsvaret.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 4. feb 2022, 22:04

Hanga skrev:
4. feb 2022, 21:26
I min optik er det en fuldstændig surrealistisk situation vi står i, og Inge virker enten gal eller genial... jeg hælder desværre klart til det første. 2 uger til sæsonstart og vi har ingen træner. Det kan kun gå for langsomt.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Nu har vi jo kun Fredbergs side af sagen, men hvorfor skulle han omvendt lyve. Selvfølgelig kan VFF have ondt i røven, men pulsen burde have lagt sig og Fredberg virker fraset Verhagen svipseren virkelig dygtig. Jeg har syntes godt om Inge og syntes han var et friskt pust, men jeg begynder at miste begejstringen ovenpå denne trænerfarce. Selvføgellig skal vi være kloge, men det kan også kun være i vores interesse at få Friis på plads og der må være penge på bogen ovenpå Cifuentes blev købt fri. Derudover synes jeg der er for meget random østeuropa i vores handler og de rygter der slipper ud. For nu at genoplive det gamle Lynge index som et Inge index så er jeg klart røget ned på Anti siden mht. Inge.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 4. feb 2022, 22:06

jonas386 skrev:
4. feb 2022, 21:53

Hvis ikke det betød noget, så havde Hammarby vel ikke betalt for at få Cifuentes med det samme, men sparet pengene.

Hvis din pointe er, at der er ufatteligt meget at arbejde på, uden Friis ift at få en slagkraftig trup på plads (med udløb, salg osv.), så er jeg enig et stykke af vejen, men desto mere er det da vigtigt, at han kan komme tidligt ind, arbejde med holdet og få en fornemmelse af, hvad der lykkedes for Cifuentes, og hvordan vi kan forstærke holdet for at forbedre os, der hvor vi er svage (etablerede angrebsspil og chanceproduktion). I følge Medianos tal er vi heldigvis skarpe når chancerne kommer, og vi inkasserer færre mål end chancerne imod ellers berettiger til. Det indikerer måske også, at vi ikke helt får nok ud af at spille med tre i bagkæden, hverken defensivt eller offensivt.

Det er "spændende" at se hvordan(om) det ændrer sig, når målmanden ikke længere hedder Jacob Rinne, og Thelander ikke styrer forsvaret.
Selvfølgelig er det med at komme igang, min pointe er nok mest at uanset hvornår vi kommer igang så bliver næste sæson ufattelig svær, og dér skal vi være mere end glade for at komme med i top 6. Jeg tror ikke på at vi finder nogle spillere i Fossum, Thelander, Rinne-klassen før allersidst på vinduet, og dér er en stor del af sæsonen allerede gået.

....men det er nu ikke fordi at vi bare falder helt igennem hvis Rinne og Thelander er væk. Det tror jeg trods alt ikke. Der er gerne nogen der fylder lidt af hullerne ud, når de får muligheden for det, og jeg tænker også at vi bliver nødt til at spille lidt anderledes, hvis ikke vi ved at Rinne har gerne tager et par friløbere eller tre pr kamp. Det kommer til at tage lidt tid at fylde de huller ud.

Mht. Friis så er jeg 120% sikker på at der en rationel grund til at tingene udspiller sig som de gør, men jeg kan ikke lige sætte fingeren på hvordan det hænger sammen (eller bare komme op med en teori), men noget er der altså bag kulisserne vi ikke kender til.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Tyskeren » 4. feb 2022, 22:11

Hanga skrev:
4. feb 2022, 21:26
I min optik er det en fuldstændig surrealistisk situation vi står i, og Inge virker enten gal eller genial... jeg hælder desværre klart til det første. 2 uger til sæsonstart og vi har ingen træner. Det kan kun gå for langsomt.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Enig - det virker helt sindssygt!!!!

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Mr Gold » 5. feb 2022, 08:32

Nå Inge og Fredberg. Nu må i sgu snakke sammen istedet for at bruge medierne til at fortælle hvor lidt i snakker sammen!!

Ville gi god mening og finde en løsning NU!!

Jeg kan sgu godt lide at Inge direkte har sagt ingen transfers pga den nye træner skal være med i det, fedt!!!

Må så bare håbe Friis er væsentligt bedre til at udpege end Cifuentes, for kan ik rigtig se det har været godt!!

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af swfc » 5. feb 2022, 08:39

Sgu mærkeligt at se Jacob Friis i gang med at træne Viborg, mens vi ingen cheftræner har. Få det nu løst.
AaB i hjertet

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 5. feb 2022, 08:58

Ved ikke om denne har været delt, men man åbner da op for at tage kontakten nu

https://www.msn.com/da-dk/sport/fodbold ... ar-AATqW5y
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 5. feb 2022, 09:26

Buzz Killington skrev:
5. feb 2022, 08:58
Ved ikke om denne har været delt, men man åbner da op for at tage kontakten nu

https://www.msn.com/da-dk/sport/fodbold ... ar-AATqW5y
Jo, den var fremme ca. samtidig med, at Viborg præsenterede den anden Friis.

Det er fuldstændig som forventet: Man lader lige Viborg få styr på sine sager, inden man retter henvendelse om frikøb.

Den modus operandi giver god mening for de fleste.
Ædruelighedens stemme

FEDE
1. div
1. div
Indlæg: 257
Tilmeldt: 30. jul 2019, 09:59
Favoritspiller: Søren Dissing

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af FEDE » 5. feb 2022, 16:52

Skidt af AaB de ikke har fået LF til klubben endnu.
Mister mere og mere for den klub jeg har holdt med siden 1976

:thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Låst