Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7912
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 16:32

[Rosengren] skrev:
7. jan 2022, 16:08
Nogen der har abonnement på Amtsavisen Randers?

https://amtsavisen.dk/artikel/AaB-inter ... il-at-ende
Overskriften indikerer i hvert fald at han er interesseret.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Bundgaard » 7. jan 2022, 16:53

Forza skrev:
7. jan 2022, 12:28
jonas386 skrev:
7. jan 2022, 12:27
Forza skrev:
7. jan 2022, 12:25
Bundgaard skrev:
7. jan 2022, 12:09
Ifølge min kilde er MC væk mandag, men lyder til det er for dyrt og købe thomasberg fri
Hvor troværdig er din kilde? Umiddelbart lyder det mærkeligt at Thomasberg allerede er udelukket når Viborg har udtalt sig at man nok vil høre nærmere fra AaB i weekenden.
Er vi også efter Lars Friis?
Hov, det gik vist lidt for stærkt ;)
Min kilde har sin gang på hornevej, mere kan jeg ikke sige
Så må man jo vurdere der fra
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7912
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 16:54

Bundgaard skrev:
7. jan 2022, 16:53
Forza skrev:
7. jan 2022, 12:28
jonas386 skrev:
7. jan 2022, 12:27
Forza skrev:
7. jan 2022, 12:25
Bundgaard skrev:
7. jan 2022, 12:09
Ifølge min kilde er MC væk mandag, men lyder til det er for dyrt og købe thomasberg fri
Hvor troværdig er din kilde? Umiddelbart lyder det mærkeligt at Thomasberg allerede er udelukket når Viborg har udtalt sig at man nok vil høre nærmere fra AaB i weekenden.
Er vi også efter Lars Friis?
Hov, det gik vist lidt for stærkt ;)
Min kilde har sin gang på hornevej, mere kan jeg ikke sige
Så må man jo vurdere der fra
Jeg tror på dig. Om Inge så får den forhandlet hjem alligevel må tiden jo vise.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jan 2022, 17:12

Hvis vi skal kigge på en af de mere ukendte danske trænertalenter, så kunne Mike Tullberg måske lokkes til ?

Meget vellidt hos Dortmund. Men skal vel snart have sit seniorholdkarriere i gang ?
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7912
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 17:13

FlæskeFrank skrev:
7. jan 2022, 17:12
Hvis vi skal kigge på en af de mere ukendte danske trænertalenter, så kunne Mike Tullberg måske lokkes til ?

Meget vellidt hos Dortmund. Men skal vel snart have sit seniorholdkarriere i gang ?
Han har et stort job i Dortmund. Langt større end AaB som jeg ser det. Næste skridt bliver nok en højere udenlandsk hylde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jan 2022, 17:14

Forza skrev:
7. jan 2022, 17:13
FlæskeFrank skrev:
7. jan 2022, 17:12
Hvis vi skal kigge på en af de mere ukendte danske trænertalenter, så kunne Mike Tullberg måske lokkes til ?

Meget vellidt hos Dortmund. Men skal vel snart have sit seniorholdkarriere i gang ?
Han har et stort job i Dortmund. Langt større end AaB som jeg ser det. Næste skridt bliver nok en højere udenlandsk hylde.
Enig i, at hans job pt. er større end AaB, men det er ikke seniorfodbold.
- FlæskeFrank

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af michael_nagg » 7. jan 2022, 17:18

Jeg synes ikke der er mange der har nævnt hiljemark.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13743
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 7. jan 2022, 17:19

michael_nagg skrev:
7. jan 2022, 17:18
Jeg synes ikke der er mange der har nævnt hiljemark.
Han har vel ikke noget der nærmer sig en krævet trænerlicens….
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10816
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 7. jan 2022, 17:25

Forza skrev:
7. jan 2022, 12:28
jonas386 skrev:
7. jan 2022, 12:27
Forza skrev:
7. jan 2022, 12:25
Bundgaard skrev:
7. jan 2022, 12:09
Ifølge min kilde er MC væk mandag, men lyder til det er for dyrt og købe thomasberg fri
Hvor troværdig er din kilde? Umiddelbart lyder det mærkeligt at Thomasberg allerede er udelukket når Viborg har udtalt sig at man nok vil høre nærmere fra AaB i weekenden.
Er vi også efter Lars Friis?
Hov, det gik vist lidt for stærkt ;)
Helt fair. En Viborg-kollega nævnte bare det samme i dag.

Det går stærkt herinde i dag, så der var god sandsynlighed for, at jeg havde misset rygtet.

Jeg synes sådan set at både Thomasberg og Lars Friis er fine kandidater, men jeg er lidt ked af, at Cifuentes allerede smutter. Kunne godt snart tænke mig noget kontinuitet og kvalitet på posten. Endelig som vi kan forvente at høste frugterne af det sidste års arbejde, så skal vi til at starte forfra.

Jeg har selv været skeptisk over for Thomasberg, også da vi endte med at hente Marti, men det er også svært ikke at være imponeret over den udvikling Randers har været igennem de sidste 3-4 år. Hvis han kan levere på samme niveau hos os, så skal han være så velkommen. Det ligner også, at vi alligevel skal bygge op fra 0 igen, med afgange af både Thelander, Rinne og formentlig Fossum over de næste 6 måneder, plus at Lucas er tilbage, som stort set ikke har været tilgængelig for Cifuentes.

Et spinkelt håb kunne være, at Thomasberg formår at få firebackkæden tilbage til Aalborg, og kan give holdet den dimension, der nærmest har været totalt fraværende siden den fine pointhøst i mesterskabslutspillet for et par sæsoner siden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Moen » 7. jan 2022, 17:50

FlæskeFrank skrev:
7. jan 2022, 17:12
Hvis vi skal kigge på en af de mere ukendte danske trænertalenter, så kunne Mike Tullberg måske lokkes til ?

Meget vellidt hos Dortmund. Men skal vel snart have sit seniorholdkarriere i gang ?
Han har udtalt, at han slet ikke har behov for at træne seniorhold endnu

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Moen » 7. jan 2022, 17:50

Som jeg hører det, er Thomasberg slet ikke for dyr

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7912
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 17:52

Prica22 skrev:
7. jan 2022, 17:50
Som jeg hører det, er Thomasberg slet ikke for dyr
Hører du en pris?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Moen » 7. jan 2022, 17:57

Forza skrev:
7. jan 2022, 17:52
Prica22 skrev:
7. jan 2022, 17:50
Som jeg hører det, er Thomasberg slet ikke for dyr
Hører du en pris?
Ikke noget konkret tal og kan heller ikke rigtigt komme nærmere ind på det. Ville bare ikke lade det stå uimodsagt, at prisen står i vejen. Søren Pedersen virker heller ikke som om, han har vildt gode kort på hånden.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Kokkefar » 7. jan 2022, 18:01

Prica22 skrev:
7. jan 2022, 17:50
Som jeg hører det, er Thomasberg slet ikke for dyr
Selvfølgelig er han ikke det. Ligeså vel som Cifuentes kan købes fri fra os, kan vi også købe en anden superligatræner fri, hvis han selv ønsker det. Randers har jo ingen interesse i at holde oå en træner der ønsker at komme til en konkurrent. Jeg synes også interviewet med Søren Pedersen indikerer, at det kan lade sig gøre.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7912
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 18:03

Kokkefar skrev:
7. jan 2022, 18:01
Prica22 skrev:
7. jan 2022, 17:50
Som jeg hører det, er Thomasberg slet ikke for dyr
Selvfølgelig er han ikke det. Ligeså vel som Cifuentes kan købes fri fra os, kan vi også købe en anden superligatræner fri, hvis han selv ønsker det. Randers har jo ingen interesse i at holde oå en træner der ønsker at komme til en konkurrent. Jeg synes også interviewet med Søren Pedersen indikerer, at det kan lade sig gøre.
Meget muligt, men det er da ikke en selvfølge. Manden har en lang kontrakt og er succesfuld.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mr Gold » 7. jan 2022, 18:50

Prica22 skrev:
7. jan 2022, 17:50
Som jeg hører det, er Thomasberg slet ikke for dyr
Tror jeg heller ik på bliver det der spænder ben.
Hvis TT virkelig VIL AaB og omvendt, så sker det også!!

Cifu er her endnu meeeeen tror sgu ik på han er når weekenden er ovre.

Hvis det bliver TT så tror jeg INGE har været igang længere end vi kender til.
Cifu og Inge må have haft en del samtaler på det sidste.

Spændende må man bare sige!! :aabfan:

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7912
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 19:05

Thomasbergs udtalelser fra november 2020:

“Men det er ikke nogen hemmelighed, at når man er nordjyde og har stået på stadion som lille dreng, er det en klub, man holder af. Selvfølgelig er det det.“

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -holder-af
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Nordjyden HY » 7. jan 2022, 19:26

Bold har lavet en artikel på baggrund af Randers Amtsavis.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tho ... det-ender/

Her fortæller Thomasberg:
- Søren Pedersen har udtalt, at der er en interesse, og det er jeg også bevidst om, og så er der egentlig ikke mere i det. Jeg er ikke selv 100 procent herre over, hvordan det kommer til at ende. Det er der flere parter i. Men jeg kan også bare konstatere, at jeg er sindssygt glad for at være i Randers FC. Det har jeg været i alle årene, og det er jeg også, når jeg står her i dag, udtalte Thomas Thomasberg fredag til Randers Amts Avis. Dog er han opmærksom på, at han kan købes ud af sin kontrakt, således parterne skulle blive enig.
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14887
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 7. jan 2022, 19:29

Jeg har været travlt optaget hele dagen så har muligvis ikke fået alle detaljer med, ligesom jeg ikke har set alle kommentarerne herinde.

Men sikke et chok at vågne op til. Godt kaldt af Julgranen at Hammarby kunne være interessant for ham, det ville jeg personligt ikke have troet, og har umiddelbart stadig svært ved at se at det skulle være et vildt attraktivt skifte. I det mindste fik jeg ret i, at hans udtalelser forleden lugtede af noget...

Ligesom Yankee er inde på, er det sku lidt bekymrende, at vi tilsyneladende er så uinteressant projekt, at vi ikke kan få forlænget med vores profiler og at cheftræneren forlader os for Sveriges AGF (det er bare drilleri, Julle...). Det er endnu en understregning af, at vi har tabt meget status som klub.

Dernæst så er det set udefra ret sløjt arbejde af Inge, at Marti har den klausul. Med mindre der følger en klækkelig betaling med, så forstår jeg ikke at vi har givet Marti lov til at have denne. Manden skiftede til os fra en norsk bundklub. Det var også et stort skifte for Marti, og det er for mig svært at forstå, at en klausul skulle have været et nødvendigt onde for at få den aftale på plads. Det bider os i halen nu, hvor vi har brugt et år på at indarbejde hans ideer, og var kommet et fornuftigt stykke ned ad den vej.

Hvorvidt Thomasberg er den rigtige træner skal jeg lade være usagt. Resultaterne kan man ikke tage fra ham, han har leveret et fremragende stykke arbejde i Randers, og også gjort det pænt tidligere. Jeg er ikke i tvivl om at han er faglig dygtig. Jeg synes dog ikke han passer 100% på profilen for en træner, der skal talentudvikle og skabe store salg til AaB. Men okay, den strategi virker Inge jo også til at fravige jævnligt, i hvert fald når vi ser på hans ageren i transfervinduerne, samt de spillere vi bliver sat i forbindelse med nu.

Det virker for mig noget vaklende hvad der foretages og hvor AaB vil hen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4773
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Maglau » 7. jan 2022, 19:39

Hanga skrev:
7. jan 2022, 19:29
Jeg har været travlt optaget hele dagen så har muligvis ikke fået alle detaljer med, ligesom jeg ikke har set alle kommentarerne herinde.

Men sikke et chok at vågne op til. Godt kaldt af Julgranen at Hammarby kunne være interessant for ham, det ville jeg personligt ikke have troet, og har umiddelbart stadig svært ved at se at det skulle være et vildt attraktivt skifte. I det mindste fik jeg ret i, at hans udtalelser forleden lugtede af noget...

Ligesom Yankee er inde på, er det sku lidt bekymrende, at vi tilsyneladende er så uinteressant projekt, at vi ikke kan få forlænget med vores profiler og at cheftræneren forlader os for Sveriges AGF (det er bare drilleri, Julle...). Det er endnu en understregning af, at vi har tabt meget status som klub.

Dernæst så er det set udefra ret sløjt arbejde af Inge, at Marti har den klausul. Med mindre der følger en klækkelig betaling med, så forstår jeg ikke at vi har givet Marti lov til at have denne. Manden skiftede til os fra en norsk bundklub. Det var også et stort skifte for Marti, og det er for mig svært at forstå, at en klausul skulle have været et nødvendigt onde for at få den aftale på plads. Det bider os i halen nu, hvor vi har brugt et år på at indarbejde hans ideer, og var kommet et fornuftigt stykke ned ad den vej.

Hvorvidt Thomasberg er den rigtige træner skal jeg lade være usagt. Resultaterne kan man ikke tage fra ham, han har leveret et fremragende stykke arbejde i Randers, og også gjort det pænt tidligere. Jeg er ikke i tvivl om at han er faglig dygtig. Jeg synes dog ikke han passer 100% på profilen for en træner, der skal talentudvikle og skabe store salg til AaB. Men okay, den strategi virker Inge jo også til at fravige jævnligt, i hvert fald når vi ser på hans ageren i transfervinduerne, samt de spillere vi bliver sat i forbindelse med nu.

Det virker for mig noget vaklende hvad der foretages og hvor AaB vil hen.
Det med den klausul er i mine øjne komplet ligegyldigt, havde den ikke været der og marty var kommet til Inge med et “min familie er ikke faldet til og jeg ønsker at tage job i Stockholm”. Så havde Inge alligevel ikke haft nogen interesse i at lade ham blive, som i en hver anden virksomhed er det et no go når chefen vil væk.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Låst