Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 00:20

bedstefar skrev:
7. jan 2022, 00:18
Tak for din indsats Marti.

Ny cheftræner inden træningslejren. Hvem sidder på flyveren til Malta sammen med drengene?
Forhåbentlig ikke nogen med tilknytning til kvindefodbold.

Jeg håber på endnu en træner udefra.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7870
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 00:22

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 00:20
bedstefar skrev:
7. jan 2022, 00:18
Tak for din indsats Marti.

Ny cheftræner inden træningslejren. Hvem sidder på flyveren til Malta sammen med drengene?
Forhåbentlig ikke nogen med tilknytning til kvindefodbold.

Jeg håber på endnu en træner udefra.
Hører man Rinnes interview med Rød Aalborg er det tydeligt at man har gennemgået en tydelig kulturændring under Cifuentes. Jeg kan derfor ikke forestille mig at IAO henter en tidligere AaB’er tilbage.

Så mon ikke vi får en udefra.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Fromthecradle » 7. jan 2022, 00:26

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 00:08

Skulle man så også tage på vej over at Friis stoppede i AaB af hensyn til sin familie?
Hvilken sammenligning. Ubegrbeligt.
You pay for this?

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mikki89 » 7. jan 2022, 00:27

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 00:08
Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 00:00
Jeg håber, at du har ret, men fornemmelsen og situationen lige nu er bare træls. Det er bare mærkeligt, at man har følt sig så presset af Cifuentes (gode resultater med Sandefjord, bevares) at man har følt, at det var nødvendigt med en frikøbsklausul.
Vi taler en mand der lever og ånder for sit arbejde. Man har ikke kunnet pille en tøddel ved hans dedikation til klubben under tiden her.

Men en kone/kæreste der sidder derhjemme med et sæt tvillinger på halvandet år, under corona, har måske haft behov for at komme tæt på sin familie.
At begynde at brokke sig over en mand, der måske har taget et valg for sin familie, mener jeg er lidt absurd.

Skulle man så også tage på vej over at Friis stoppede i AaB af hensyn til sin familie?

Mennesker er nu engang mennesker.
Ah jeg synes ikke, at man kan sammenligne de to situationer, da der er alvorlig sygdom indblandet i Friis casen. Dedikationen kan man bestemt ikke pille ved, der er vi helt enige. Men skulle Cifuentes, så ikke have takket nej til jobbet i AaB ligesom Gustafsson og have jagtet et trænerjob i Sverige, hvis familien havde de behov? Og burde IAO have tilføjet den klausul med de begrundelser? Det ville jo kun have givet mening, hvis Cifuentes have løftet os til et meget højt niveau. Vores niveau har været godt og stabilt og han har rykket nogle ting, men berettiger det til en frikøbsklausul som Hammarby kan betale?
Men uanset, så forventer jeg, at IAO har afløseren klar for med en frikøbsklausul, som kunne komme i spil hvert øjeblik, det skulle være, forventer jeg, at Inge har lavet et professionelt forarbejde og kan præsentere vores kommende cheftræner om ganske kort tid.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2441
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Moen » 7. jan 2022, 00:27

Julgranen skrev:
6. jan 2022, 23:42
Pastorius skrev:
6. jan 2022, 23:38
Nordjyske har lige skrevet at der er klausul i kontrakten der gør Cifuentes kan forlade klubben. Så beløbet er allerede fastsat.
Kan jo være indføjet af familiære årsager.

Det er der ikke så meget at gøre ved.
det er det

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2022, 00:28

bedstefar skrev:
7. jan 2022, 00:18
Tak for din indsats Marti.

Ny cheftræner inden træningslejren. Hvem sidder på flyveren til Malta sammen med drengene?
Det tror jeg Würtz og Hiljemark gør, muligvis med en eller anden form for opbakning. Jeg vil være overrasket hvis vi når at præsentere en ny mand inden sæsonen går igang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 7. jan 2022, 00:32

Bittert at det ser ud til at vi mister Cifuentes, jeg havde håbet på kontinuitet på trænerfronten men hvis Cifuentes vil væk er der intet vi kan gøre da det næppe er gavnligt at forsøge at holde på en træner der vil væk.

Motiverne til et skifte kan være mange men jeg kan godt forstå at Bajen er en attraktiv klub da det er en kæmpe klub med et meget stort potentiale.

IAO kommer på en stor opgave med at finde en afløser, jeg sidder med følelsen af at vi endelig havde gang i noget spændene men nu er blevet slået tilbage til start i ludo. Nu kan vi starte forfra med al den usikkerhed et trænerskifte betyder.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mikki89 » 7. jan 2022, 00:34

Pastorius skrev:
7. jan 2022, 00:28
bedstefar skrev:
7. jan 2022, 00:18
Tak for din indsats Marti.

Ny cheftræner inden træningslejren. Hvem sidder på flyveren til Malta sammen med drengene?
Det tror jeg Würtz og Hiljemark gør, muligvis med en eller anden form for opbakning. Jeg vil være overrasket hvis vi når at præsentere en ny mand inden sæsonen går igang.
Hvis det er tilfældet, så vil det være en meget uprofessionel sportschef vi har. Det nægter jeg simpelthen at tro på. Med en klausul i kontrakten, der kunne blive indløst hvert øjeblik det skulle være, så skal Inge have haft fingeren på pulsen og have kandidater i kikkerten til jobbet.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 00:36

Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 00:27
Ah jeg synes ikke, at man kan sammenligne de to situationer, da der er alvorlig sygdom indblandet i Friis casen.
Kan man gradbøje familiære hensyn? Det mener jeg ikke.

Hvis nu Cifuentes’ kone er ulykkelig, eller børnene har udfordringer eller noget helt 3., er det så ikke acceptabelt?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 7. jan 2022, 00:37

Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 00:34
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 00:28
bedstefar skrev:
7. jan 2022, 00:18
Tak for din indsats Marti.

Ny cheftræner inden træningslejren. Hvem sidder på flyveren til Malta sammen med drengene?
Det tror jeg Würtz og Hiljemark gør, muligvis med en eller anden form for opbakning. Jeg vil være overrasket hvis vi når at præsentere en ny mand inden sæsonen går igang.
Hvis det er tilfældet, så vil det være en meget uprofessionel sportschef vi har. Det nægter jeg simpelthen at tro på. Med en klausul i kontrakten, der kunne blive indløst hvert øjeblik det skulle være, så skal Inge have haft fingeren på pulsen og have kandidater i kikkerten til jobbet.
Jeg tror vi skal sætte vores lid til at der har foregået en langvarig diskussion mellem Cifuentes og Inge forud for dette skifte. For det er ikke nemt at holde tråd i forskellige trænere i tilfælde af at Cifuentes bare smutter fra den ene dag til den anden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3268
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Brodernumsi » 7. jan 2022, 00:37

Virkelig kritisabelt, hvis IAO har sagt god for en kontrakt, der betyder vores træner kan smutte efter et år. Åbenbart ikke andet end varm luft, når han har snakket om at tænke langsigtet, og at ville bygge noget op.

Så jeg vælger at tro på, at Inge er klogere end det.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 7. jan 2022, 00:40

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 00:36
Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 00:27
Ah jeg synes ikke, at man kan sammenligne de to situationer, da der er alvorlig sygdom indblandet i Friis casen.
Kan man gradbøje familiære hensyn? Det mener jeg ikke.

Hvis nu Cifuentes’ kone er ulykkelig, eller børnene har udfordringer eller noget helt 3., er det så ikke acceptabelt?
Selvfølgelig er det acceptabelt. Cifuentes skylder ingen forklaring på at han vil noget andet. Om det så er lønposen, tilskuerne eller familien der er årsag, så har han lov til at smutte. Problemet er udelukkende at man i AaB har sat sig i den her situation.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mikki89 » 7. jan 2022, 00:44

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 00:36
Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 00:27
Ah jeg synes ikke, at man kan sammenligne de to situationer, da der er alvorlig sygdom indblandet i Friis casen.
Kan man gradbøje familiære hensyn? Det mener jeg ikke.

Hvis nu Cifuentes’ kone er ulykkelig, eller børnene har udfordringer eller noget helt 3., er det så ikke acceptabelt?
Jeg synes sammenligningen er helt absurd. Det ændre ikke på, at AaB aldrig burde være endt i den her situation.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7870
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 00:46

Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 00:44
Julgranen skrev:
7. jan 2022, 00:36
Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 00:27
Ah jeg synes ikke, at man kan sammenligne de to situationer, da der er alvorlig sygdom indblandet i Friis casen.
Kan man gradbøje familiære hensyn? Det mener jeg ikke.

Hvis nu Cifuentes’ kone er ulykkelig, eller børnene har udfordringer eller noget helt 3., er det så ikke acceptabelt?
Jeg synes sammenligningen er helt absurd. Det ændre ikke på, at AaB aldrig burde være endt i den her situation.
Men nu kender vi jo ikke vilkårene. Er klausulen med et pænt beløb inkluderet er det vel fair nok. For man ville vel sandsynligvis alligevel sælge ham hvis han insisterede på at familien havde hjemve og økonomien var i orden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 00:47

Buzz Killington skrev:
7. jan 2022, 00:40
Selvfølgelig er det acceptabelt. Cifuentes skylder ingen forklaring på at han vil noget andet. Om det så er lønposen, tilskuerne eller familien der er årsag, så har han lov til at smutte. Problemet er udelukkende at man i AaB har sat sig i den her situation.
Jeg tvivler på at man i nogen moderne fodboldklubber screener trænere til ikke at have familier.

Både under Hamrén, Rioch, Friis og nu muligvis Cifuentes blev der taget familiære hensyn - klausul eller ej. Det samme havde tilfældet været hvis vi havde fået Jens Gustafsson.

Havde Cifuentes ikke haft klausulen, og han havde bedt om at blive løst fra sin kontrakt af familiære årsager, så var det formentlig sket alligevel.

Så det giver ikke megen mening at harcelere over det, hvis det er dét der er årsagen.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af raekkeettre » 7. jan 2022, 00:49

Det eneste som IOA har gjort der var rigtig godt for AaB fucker han nu op! Det er jo ikke noget problem at sælge en drøm, men at udleve den med sine medarbejdere er der hvor en leder skal bevise sig...og hvis MC smutter er det 1 skridt frem og 2 tilbage, og endnu et bevis på at han endnu ikke i AaB har skabt en bæredygtig platform. Det hele smuldre nu igen for ham...han skal til at vise, han er mere end en brugtvognssælger...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jan 2022, 00:52

Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 00:34
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 00:28
bedstefar skrev:
7. jan 2022, 00:18
Tak for din indsats Marti.

Ny cheftræner inden træningslejren. Hvem sidder på flyveren til Malta sammen med drengene?
Det tror jeg Würtz og Hiljemark gør, muligvis med en eller anden form for opbakning. Jeg vil være overrasket hvis vi når at præsentere en ny mand inden sæsonen går igang.
Hvis det er tilfældet, så vil det være en meget uprofessionel sportschef vi har. Det nægter jeg simpelthen at tro på. Med en klausul i kontrakten, der kunne blive indløst hvert øjeblik det skulle være, så skal Inge have haft fingeren på pulsen og have kandidater i kikkerten til jobbet.
Kan ikke forestille mig andet end Hiljemark bliver midlertidig chef sæsonen ud. Han har tidligere signaleret en cheftræner i sin mave.
- FlæskeFrank

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Lyngehoevdingen » 7. jan 2022, 01:00

FlæskeFrank skrev:
7. jan 2022, 00:52
Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 00:34
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 00:28
bedstefar skrev:
7. jan 2022, 00:18
Tak for din indsats Marti.

Ny cheftræner inden træningslejren. Hvem sidder på flyveren til Malta sammen med drengene?
Det tror jeg Würtz og Hiljemark gør, muligvis med en eller anden form for opbakning. Jeg vil være overrasket hvis vi når at præsentere en ny mand inden sæsonen går igang.
Hvis det er tilfældet, så vil det være en meget uprofessionel sportschef vi har. Det nægter jeg simpelthen at tro på. Med en klausul i kontrakten, der kunne blive indløst hvert øjeblik det skulle være, så skal Inge have haft fingeren på pulsen og have kandidater i kikkerten til jobbet.
Kan ikke forestille mig andet end Hiljemark bliver midlertidig chef sæsonen ud. Han har tidligere signaleret en cheftræner i sin mave.
Det ville være helt vildt. Et halvt års trænererfaring som assistent. Det ville være enormt tyndt.

Man bør have kandidater i kulissen, der kan overtage inden sæsonstart. Med klausul og åbenlyse Malmø-rygter i et stykke tid har de jo kendt til muligheden for at denne situation kunne opstå.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 7. jan 2022, 01:06

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 00:47
Buzz Killington skrev:
7. jan 2022, 00:40
Selvfølgelig er det acceptabelt. Cifuentes skylder ingen forklaring på at han vil noget andet. Om det så er lønposen, tilskuerne eller familien der er årsag, så har han lov til at smutte. Problemet er udelukkende at man i AaB har sat sig i den her situation.
Jeg tvivler på at man i nogen moderne fodboldklubber screener trænere til ikke at have familier.

Både under Hamrén, Rioch, Friis og nu muligvis Cifuentes blev der taget familiære hensyn - klausul eller ej. Det samme havde tilfældet været hvis vi havde fået Jens Gustafsson.

Havde Cifuentes ikke haft klausulen, og han havde bedt om at blive løst fra sin kontrakt af familiære årsager, så var det formentlig sket alligevel.

Så det giver ikke megen mening at harcelere over det, hvis det er dét der er årsagen.
Nej Julgranen, jeg tror ikke moderne fodboldklubber screener trænere til ikke at have familier. Man jeg går stærkt ud fra man alligevel forsøger at indhente referencer og danne sig et overordnet billede af om det er sandsynligt at træneren smutter. Og det skal selvfølgelig afvejes ift. trænerens profil. Med Cifuentes er det et rødt flag hvis han på forhånd beder om en udvej. Det er e.g. ikke sikkert Thomasberg havde bedt om den udvej.

Og til klausulen og hvorfor den er dum. Med klausulen kan Cifuentes smutte i morgen hvis klausulen bliver indløst. Det ved han, og det ved den købende klub. Ingen forhandling er nødvendig, og den købende klub behøver ikke engang henvende sig til AaB (hvis det fungerer som med fodboldspillere). Derfor kan det gå hamrende hurtigt. Cifuentes behøver heller ikke stå offentligt til regnskab for beslutningen og hans renomme lider ikke under at han fik hjemve. Pengene bliver betalt, og han skifter klub. Videre. Dejligt nemt.

Havde han nu ikke haft en klausul ville det antagelivis have været en langt mindre smidig process for den købende klub, og der havde været mere på spil for træneren, som potentielt får en ordenlig plet på CV-et hvis han insisterer på at skifte nu og her. Det havde potentielt også have været en mere langvarig process, som ville give den sælgende klub bedre mulighed for at finde et alternativ.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 7. jan 2022, 01:10

Fromthecradle skrev:
7. jan 2022, 00:26
Julgranen skrev:
7. jan 2022, 00:08

Skulle man så også tage på vej over at Friis stoppede i AaB af hensyn til sin familie?
Hvilken sammenligning. Ubegrbeligt.
Det er jo ikke en sammenligning. Lad nu være med at lede efter hårene i suppen hele tiden.
Ædruelighedens stemme

Låst