Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 17. jan 2018, 12:23

FIDEL skrev:
Yankee skrev:Hvis vi henter Duncan, så skal vi også begynde at spille med indlæg og finde en eller to sidespillere, der kan slå dem. Ellers er det godt nok dumt.
Vi har allerede Rolim og Flores, der begge kan slå glimrende indlæg. Desuden kan Pohl også spille som kant, og lad os ikke glemme det store talent Thellufsen, som jeg tror bare bliver bedre og bedre for hver måned der går.
Men nu kan Duncan jo også andet end at vinde hovedstødsdueller. Han kan eksempelvis også score på nogle af de løse bolde i feltet, som vi trods alt også skaber i kampene. Men jeg tvivler faktisk på, at Wieghorst ønsker at se Duncan i truppen. Duncan er nok ikke hårdtarbejdende nok efter wieghorst smag.
Helt uenig. Rolim og Flores er begge mellemrumsspillere, der er gode i det snævre spil og til at skabe chancer via kombinations- eller omstillingsspil. Ingen af dem er typen, der går til baglinjen eller slår et tidligt indlæg - hvilket også er naturligt da det er en back-opgave i vores system, hvad enten vi spiller 3-4-3 eller 4-4-2. Problemet er så at Ahlmann og Børsting/Pallesen heller ikke kommer til ret mange gennembrud på siderne og i øvrigt ikke er ret gode til at slå præcise, høje indlæg hverken fra en dyb position eller fra baglinjen. De er bedre til cutback-indlæg eller kombinationsspil i halvrummet.

Hvis vi henter en spiller med en så udpræget spidskompetence i indlægsspillet som Duncan, så er det da åndssvagt at lægge vores spillestil an på at spille i mellemrum eller i bagrum, som vi gør i øjeblikket. Men det er selvfølgelig det samme der sker med Safranko, så hvorfor ikke.

Alternativt kan Duncan bruges som rendyrket spilstation som vi kan pumpe lange bolde op på, men så skal vi bruge nogle spillere, der er gode i andenboldsspillet hvilket hverken Flores eller Pohl er.

seamann

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af seamann » 17. jan 2018, 12:29

Morten Rasmussen er en and - det vil simpelthen ingen mening give.

Han laver ikke mål mere.
Han er gammel.
Han passer ikke ind i spilsystemet.

#notgonnahappen

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 17. jan 2018, 12:30

Yankee skrev:
FIDEL skrev:
Yankee skrev:Hvis vi henter Duncan, så skal vi også begynde at spille med indlæg og finde en eller to sidespillere, der kan slå dem. Ellers er det godt nok dumt.
Vi har allerede Rolim og Flores, der begge kan slå glimrende indlæg. Desuden kan Pohl også spille som kant, og lad os ikke glemme det store talent Thellufsen, som jeg tror bare bliver bedre og bedre for hver måned der går.
Men nu kan Duncan jo også andet end at vinde hovedstødsdueller. Han kan eksempelvis også score på nogle af de løse bolde i feltet, som vi trods alt også skaber i kampene. Men jeg tvivler faktisk på, at Wieghorst ønsker at se Duncan i truppen. Duncan er nok ikke hårdtarbejdende nok efter wieghorst smag.
Helt uenig. Rolim og Flores er begge mellemrumsspillere, der er gode i det snævre spil og til at skabe chancer via kombinations- eller omstillingsspil. Ingen af dem er typen, der går til baglinjen eller slår et tidligt indlæg - hvilket også er naturligt da det er en back-opgave i vores system, hvad enten vi spiller 3-4-3 eller 4-4-2. Problemet er så at Ahlmann og Børsting/Pallesen heller ikke kommer til ret mange gennembrud på siderne og i øvrigt ikke er ret gode til at slå præcise, høje indlæg hverken fra en dyb position eller fra baglinjen. De er bedre til cutback-indlæg eller kombinationsspil i halvrummet.

Hvis vi henter en spiller med en så udpræget spidskompetence i indlægsspillet som Duncan, så er det da åndssvagt at lægge vores spillestil an på at spille i mellemrum eller i bagrum, som vi gør i øjeblikket. Men det er selvfølgelig det samme der sker med Safranko, så hvorfor ikke.

Alternativt kan Duncan bruges som rendyrket spilstation som vi kan pumpe lange bolde op på, men det har jeg godt nok svært ved at se fidusen i sådan som vores trup i øvrigt er sammensat.
Det er lidt for unuanceret det der efter min smag.
Ja vores backs skal skabe bredden og indlæg osv. , og jeg synes de er udmærkede til dette. Desuden har jeg set Rolim og Flores slå en del tidlige indlæg, så det er jeg ikke enig med dig i. Rolim og Flores har så meget kløgt og ser spillet, så det bliver ikke noget problem.
Samtidig kan Duncans tilstedeværelse i feltet jo betyde, at backs får lidt mindre plads, da modstanderne vil lukke ned for indlæg. Dette kan vores indadvendte kanter så lukrere på med deres snævre spil.
Og ja Duncan er vel egentlig bare en voksen og mere erfaren udgave af Safranko - dog er Duncan den mest scorende spiller i Superligaens historie.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 17. jan 2018, 12:30

seamann skrev:Morten Rasmussen er en and - det vil simpelthen ingen mening give.

Han laver ikke mål mere.
Han er gammel.
Han passer ikke ind i spilsystemet.

#notgonnahappen
Det er muligt han ikke passer ind i systemet, men så gør Safranko heller ikke.
Og nej han laver ikke mål mere fordi han ikke SPILLER.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 17. jan 2018, 12:32

FIDEL skrev:
Det er lidt for unuanceret det der efter min smag.
Ja vores backs skal skabe bredden og indlæg osv. , og jeg synes de er udmærkede til dette. Desuden har jeg set Rolim og Flores slå en del tidlige indlæg, så det er jeg ikke enig med dig i. Rolim og Flores har så meget kløgt og ser spillet, så det bliver ikke noget problem.
Samtidig kan Duncans tilstedeværelse i feltet jo betyde, at backs får lidt mindre plads, da modstanderne vil lukke ned for indlæg. Dette kan vores indadvendte kanter så lukrere på med deres snævre spil.
Og ja Duncan er vel egentlig bare en voksen og mere erfaren udgave af Safranko - dog er Duncan den mest scorende spiller i Superligaens historie.

Vi ser nok fodbold ret forskelligt, så vi kommer nok ikke nærmere en enighed hvad det angår :)

Det, du lidt nedsættende kalder Wieghorst krav om hårdt arbejde hos angriberne, kalder jeg aggressivt presspil, og det er netop dét, vi fik til at fungere i sæsonens sidste fem-seks kampe. Det er altafgørende for et hold som AaB at vi kan presse modstanderne højt, så vi ikke får så mange ubehagelige lange duelbolde mod os, som KP og især Blåbjerg har så svært ved at håndtere. Det er desuden via erobringer højt på modstanderens banehalvdel at vi skal skabe grundlaget for det omstillingsspil, der gjorde os til mestre i 2014 og som f.eks. Pohl og Rolim (og Kasper Kusk) er så dygtige til. Det er også sådan, FCN og Brøndby laver langt størstedelen af deres mål.

Det er endnu en grund til at Duncan ikke passer ind i vores spillestil, da han simpelthen ikke er nogen ret god presspiller efter 2018-standarder.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 17. jan 2018, 12:39

Yankee skrev:
FIDEL skrev:
Det er lidt for unuanceret det der efter min smag.
Ja vores backs skal skabe bredden og indlæg osv. , og jeg synes de er udmærkede til dette. Desuden har jeg set Rolim og Flores slå en del tidlige indlæg, så det er jeg ikke enig med dig i. Rolim og Flores har så meget kløgt og ser spillet, så det bliver ikke noget problem.
Samtidig kan Duncans tilstedeværelse i feltet jo betyde, at backs får lidt mindre plads, da modstanderne vil lukke ned for indlæg. Dette kan vores indadvendte kanter så lukrere på med deres snævre spil.
Og ja Duncan er vel egentlig bare en voksen og mere erfaren udgave af Safranko - dog er Duncan den mest scorende spiller i Superligaens historie.

Vi ser nok fodbold ret forskelligt, så vi kommer nok ikke nærmere en enighed hvad det angår :)

Det, du lidt nedsættende kalder Wieghorst krav om hårdt arbejde hos angriberne, kalder jeg aggressivt presspil, og det er netop dét, vi fik til at fungere i sæsonens sidste fem-seks kampe. Det er altafgørende for et hold som AaB at vi kan presse modstanderne højt, så vi ikke får så mange ubehagelige lange duelbolde mod os, som KP og især Blåbjerg har så svært ved at håndtere. Det er desuden via erobringer højt på modstanderens banehalvdel at vi skal skabe grundlaget for det omstillingsspil, der gjorde os til mestre i 2014 og som f.eks. Pohl og Rolim (og Kasper Kusk) er så dygtige til. Det er også sådan, FCN og Brøndby laver langt størstedelen af deres mål.

Det er endnu en grund til at Duncan ikke passer ind i vores spillestil, da han simpelthen ikke er nogen ret god presspiller efter 2018-standarder.
Hvorfor er det nedsættende?? :S
Det er rigtigt at Duncan ikke passer ind som angriber til at presse højt. Det gør Safranko egentlig heller ikke, idet det simpelthen tager for meget ud af hans spil. Han har jo ikke noget overskud til at lave mål.
Men det er vist helt naturligt at en spillestil med højt presspil tager tid at få indført, dog synes jeg vi spillede mere på omstillinger og gik ikke ret højt op i banen for at presse. Det gjorde vi i starten af sæsonen, og blev smadret !

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 17. jan 2018, 12:53

FIDEL skrev: Hvorfor er det nedsættende?? :S
Det er rigtigt at Duncan ikke passer ind som angriber til at presse højt. Det gør Safranko egentlig heller ikke, idet det simpelthen tager for meget ud af hans spil. Han har jo ikke noget overskud til at lave mål.
Men det er vist helt naturligt at en spillestil med højt presspil tager tid at få indført, dog synes jeg vi spillede mere på omstillinger og gik ikke ret højt op i banen for at presse. Det gjorde vi i starten af sæsonen, og blev smadret !
Igen: Det er en sandhed med (voldsomme) modifikationer. Vi spillede ikke specielt offensivt, og vi blev heller ikke smadret. Wieghorst tog afsæt i 2 kampe, hvoraf kampen mod Sønderjyske var præget af personlige fejl og kampen mod ligaens mest scorende hold FCN hvor vi på ingen måde blev rundbarberet. En markeringsfejl og et drop af Nicolai Larsen betød 3 mål lukket ind.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 17. jan 2018, 13:01

Gamen skrev:
FIDEL skrev: Hvorfor er det nedsættende?? :S
Det er rigtigt at Duncan ikke passer ind som angriber til at presse højt. Det gør Safranko egentlig heller ikke, idet det simpelthen tager for meget ud af hans spil. Han har jo ikke noget overskud til at lave mål.
Men det er vist helt naturligt at en spillestil med højt presspil tager tid at få indført, dog synes jeg vi spillede mere på omstillinger og gik ikke ret højt op i banen for at presse. Det gjorde vi i starten af sæsonen, og blev smadret !
Igen: Det er en sandhed med (voldsomme) modifikationer. Vi spillede ikke specielt offensivt, og vi blev heller ikke smadret. Wieghorst tog afsæt i 2 kampe, hvoraf kampen mod Sønderjyske var præget af personlige fejl og kampen mod ligaens mest scorende hold FCN hvor vi på ingen måde blev rundbarberet. En markeringsfejl og et drop af Nicolai Larsen betød 3 mål lukket ind.
Der er altid modifikationer i fodbold. Offensivt spil eller ej - i de 3 første kampe lukkede vi 8 mål ind! Dette er fakta.
Okay vi havde også 2 nye spillere med i forsvaret, og hele 9 nye ansigter i truppen op til sæsonstarten. Det betyder en del.
Vi har desuden spillet 4 0-0 kampe i den første halvdel af sæsonen, der er et udtryk for Wieghorst stramme taktik og balance på holdet, samt at vi mangler kvalitet i offensiven.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 17. jan 2018, 13:18

FIDEL skrev: Der er altid modifikationer i fodbold. Offensivt spil eller ej - i de 3 første kampe lukkede vi 8 mål ind! Dette er fakta.
Okay vi havde også 2 nye spillere med i forsvaret, og hele 9 nye ansigter i truppen op til sæsonstarten. Det betyder en del.
Vi har desuden spillet 4 0-0 kampe i den første halvdel af sæsonen, der er et udtryk for Wieghorst stramme taktik og balance på holdet, samt at vi mangler kvalitet i offensiven.
Det er da korrekt. Men Wieghorst brugte det som et argument for, at man derefter var tvunget til at spille defensivt. Det er da noget vrøvl.
Vi lukkede ikke mål ind fordi vi spillede offensivt, men fordi mængden af personlige fejl i de to kampe var stor.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 17. jan 2018, 13:25

Gamen skrev:
FIDEL skrev: Der er altid modifikationer i fodbold. Offensivt spil eller ej - i de 3 første kampe lukkede vi 8 mål ind! Dette er fakta.
Okay vi havde også 2 nye spillere med i forsvaret, og hele 9 nye ansigter i truppen op til sæsonstarten. Det betyder en del.
Vi har desuden spillet 4 0-0 kampe i den første halvdel af sæsonen, der er et udtryk for Wieghorst stramme taktik og balance på holdet, samt at vi mangler kvalitet i offensiven.
Det er da korrekt. Men Wieghorst brugte det som et argument for, at man derefter var tvunget til at spille defensivt. Det er da noget vrøvl.
Vi lukkede ikke mål ind fordi vi spillede offensivt, men fordi mængden af personlige fejl i de to kampe var stor.
Jamen har der ikke bare været en hav af vrøvl i AaB længe efterhånden?
Det der meldes ud af ledelsen, af træneren og sportschefen sammenholdt med de resultater man har haft samt måden man har spillet fodbold på sejler jo.
Jeg har hørt Wieghorst bruge ordet "balance" på holdet flere gange, og det er rigtigt, at han sadlede hurtigt om, hvilket er ok, men baseret på et par kampe er det alligevel noget af en beslutning.
Jeg ved ikke længere hvad jeg skal mene om Wieghorst, og hvilket spil jeg forventer fra forårets start. Det kan blive alt fra fugl til fisk, men jeg tror på at spillere som Rolim og Flores får et gennembrud. Jeg er dog mere i tvivl om Pohl formår at score på sine utallige chancer. Kan vi virkelig være tilfredse med at have en angriber på toppen, som ikke kan score mål? Pohl er pisse god på alle andre parametre end målscoring, og derfor håber jeg han prøves af på en af kanterne.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gaarde6 » 17. jan 2018, 15:10

seamann skrev:Morten Rasmussen er en and - det vil simpelthen ingen mening give.

Han laver ikke mål mere.
Han er gammel.
Han passer ikke ind i spilsystemet.

#notgonnahappen
Han laver ikke mål fordi han ikke spiller.
Han er ikke en dyt gammel! Han er 32 og kan sagtens have 3 gode sæsoner i sig endnu.
Og en spiller med hans målnæse skal nok passe ind i systemt. Duncan har sin force i feltet. Og lige meget, hvilket system vi spiller,så skal bolden i feltet for at lave mål. Han vil desuden give en helt ny trussel på dødbolde.
Jeg kan næsten ikke pege på en angriber jeg hellere ville have (inden for de økomiske rammer vi bevæger os indenfor)
At jeg så ikke tror på vi lander ham, er en anden sag.

seamann

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af seamann » 17. jan 2018, 15:40

Gaarde6 skrev:
seamann skrev:Morten Rasmussen er en and - det vil simpelthen ingen mening give.

Han laver ikke mål mere.
Han er gammel.
Han passer ikke ind i spilsystemet.

#notgonnahappen
Han laver ikke mål fordi han ikke spiller.
Han er ikke en dyt gammel! Han er 32 og kan sagtens have 3 gode sæsoner i sig endnu.
Og en spiller med hans målnæse skal nok passe ind i systemt. Duncan har sin force i feltet. Og lige meget, hvilket system vi spiller,så skal bolden i feltet for at lave mål. Han vil desuden give en helt ny trussel på dødbolde.
Jeg kan næsten ikke pege på en angriber jeg hellere ville have (inden for de økomiske rammer vi bevæger os indenfor)
At jeg så ikke tror på vi lander ham, er en anden sag.
Ægget kom først - han spiller ikke fordi han ikke laver mål.
Han er gammel. Angribere på +32 er der sgu ingen fremtid i.
Forslaget til spilsystem må jo så være lange bolde fra målmand og op i feltet + dødbolde. Det er vist ikke det, AaB plejer at fable om.
Jeg kan næsten ikke pege på en angriber, jeg hellere vil undvære i AaB (inden for de økonomiske rammer).

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gnu » 17. jan 2018, 15:45

Gaarde6 skrev:
seamann skrev:Morten Rasmussen er en and - det vil simpelthen ingen mening give.

Han laver ikke mål mere.
Han er gammel.
Han passer ikke ind i spilsystemet.

#notgonnahappen
Han laver ikke mål fordi han ikke spiller.
Han er ikke en dyt gammel! Han er 32 og kan sagtens have 3 gode sæsoner i sig endnu.
Og en spiller med hans målnæse skal nok passe ind i systemt. Duncan har sin force i feltet. Og lige meget, hvilket system vi spiller,så skal bolden i feltet for at lave mål. Han vil desuden give en helt ny trussel på dødbolde.
Jeg kan næsten ikke pege på en angriber jeg hellere ville have (inden for de økomiske rammer vi bevæger os indenfor)
At jeg så ikke tror på vi lander ham, er en anden sag.
Har du set ham spille på det seneste? For to-tre år siden havde jeg modtaget Duncan med åbne arme, men han er simpelthen blevet for tung og langsom. Han er færdig.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 17. jan 2018, 15:49

FIDEL skrev:
Hvorfor er det nedsættende?? :S
Det er rigtigt at Duncan ikke passer ind som angriber til at presse højt. Det gør Safranko egentlig heller ikke, idet det simpelthen tager for meget ud af hans spil. Han har jo ikke noget overskud til at lave mål.
Men det er vist helt naturligt at en spillestil med højt presspil tager tid at få indført, dog synes jeg vi spillede mere på omstillinger og gik ikke ret højt op i banen for at presse. Det gjorde vi i starten af sæsonen, og blev smadret !
Det var bare min tolkning at det var en slet skjult kritik af Wieghorst, at han ville fravælge Duncan pga. manglende defensivt arbejde - ikke at du talte nedsættende ift. mig eller andre. Skidt formuleret, beklager :)

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 17. jan 2018, 16:04

Yankee skrev:
FIDEL skrev:
Hvorfor er det nedsættende?? :S
Det er rigtigt at Duncan ikke passer ind som angriber til at presse højt. Det gør Safranko egentlig heller ikke, idet det simpelthen tager for meget ud af hans spil. Han har jo ikke noget overskud til at lave mål.
Men det er vist helt naturligt at en spillestil med højt presspil tager tid at få indført, dog synes jeg vi spillede mere på omstillinger og gik ikke ret højt op i banen for at presse. Det gjorde vi i starten af sæsonen, og blev smadret !
Det var bare min tolkning at det var en slet skjult kritik af Wieghorst, at han ville fravælge Duncan pga. manglende defensivt arbejde - ikke at du talte nedsættende ift. mig eller andre. Skidt formuleret, beklager :)
Jeg ved det. Helt iorden. :thumbsup:
Ang. Duncan så tror jeg ikke vi henter ham. Derimod håber jeg og alle andre sikkert på en kapacitet som Tannane, meeen det er sgu nok Fck, der har snøren ude efter ham. Det kan så forhåbentligt åbne op for at Kusk må skifte...
En kontroversiel spiller som Masango kunne måske stadig spøge i AaB!? Tror det nu ikke, men i form er han jo en rigtig god offensiv spiller med mål i støvlerne. Vi skal helst have minimum 1 offensivspiller ind, og hvis Flores smutter så gerne 2.

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Rasmus » 17. jan 2018, 18:08

FIDEL skrev:
seamann skrev:Morten Rasmussen er en and - det vil simpelthen ingen mening give.

Han laver ikke mål mere.
Han er gammel.
Han passer ikke ind i spilsystemet.

#notgonnahappen
Det er muligt han ikke passer ind i systemet, men så gør Safranko heller ikke.
Og nej han laver ikke mål mere fordi han ikke SPILLER.
Lad du vær' med altid at dreje den over på Safranko, og her tænker jeg ikke kun på dig.
Duncan kommer forhåbentlig ikke til AaB, han er efter min mening ikke det vi skal bruge
/ Rasmus

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9800 » 17. jan 2018, 18:48

Jeg er klar på Masango

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Rams » 17. jan 2018, 19:35

Min spåkugle dur ikke Brock-Madsen til Cracovia. Min anden transferhelt Davis Ikaunieks er i øvrigt også på vej til polsk fodbold, nemlig Legia.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gaarde6 » 17. jan 2018, 19:40

seamann skrev:
Gaarde6 skrev:
seamann skrev:Morten Rasmussen er en and - det vil simpelthen ingen mening give.

Han laver ikke mål mere.
Han er gammel.
Han passer ikke ind i spilsystemet.

#notgonnahappen
Han laver ikke mål fordi han ikke spiller.
Han er ikke en dyt gammel! Han er 32 og kan sagtens have 3 gode sæsoner i sig endnu.
Og en spiller med hans målnæse skal nok passe ind i systemt. Duncan har sin force i feltet. Og lige meget, hvilket system vi spiller,så skal bolden i feltet for at lave mål. Han vil desuden give en helt ny trussel på dødbolde.
Jeg kan næsten ikke pege på en angriber jeg hellere ville have (inden for de økomiske rammer vi bevæger os indenfor)
At jeg så ikke tror på vi lander ham, er en anden sag.
Ægget kom først - han spiller ikke fordi han ikke laver mål.
Han er gammel. Angribere på +32 er der sgu ingen fremtid i.
Forslaget til spilsystem må jo så være lange bolde fra målmand og op i feltet + dødbolde. Det er vist ikke det, AaB plejer at fable om.
Jeg kan næsten ikke pege på en angriber, jeg hellere vil undvære i AaB (inden for de økonomiske rammer).
Han spiller ikke fordi de fik en ny træner der nærmest smed ham på bænken fra dag 1. Det har vist ikke meget at gøre med han ikke scorede for de andre de har brugt dernede har dælme ikke lavet mange mål efter de fik chancen!
Og nej 32 år er der nemlig ikke megen fremtid i. Men nok til Pohl og Safranko bliver modnet lidt mere.
Og Duncan har scoret mål over alt. Både for hold som Spillede på dødbolde og hold som spillede fodbold.
Duncan er minimum en klasse og nok også to over dem vi råder over nu, til at score mål. Pohl har scoret 5 mål og brændt 30 chancer. Nummer to på topscorer listen er Blåbjerg og nummer 3 er børstning. Og du betvivler at den mest scorende spiller i dansk fodbold i en alder af 32 år kan forstærke os??
Jeg tror manden trænger til at komme væk fra David Nielsen og kan sagtens have 2 gode sæsoner i sig endnu.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 17. jan 2018, 20:34

9800 skrev:Jeg er klar på Masango
Hvorfor? Det er da fuldstændig underordnet, hvor god Masango var en gang når han ikke har spillet i 100 år og derudover ikke er professionel til at overholde sine kontraktlige forpligtelser. Kan ikke se, hvorfor vi skal spilde dyre lønkroner på at rehabilitere en spiller der i modgang ikke overholder sine kontraktlige forpligtelser. Når man har den mentalitet udenfor banen tegner det heller ikke godt for, hvad der foregår på trænings- og kampbanen. Vi har haft nok mislykkede rehabiliteringer med Sloth, Helenius og Enevoldsen og det er da slet ikke et projekt vi skal lave med en spiller med Masangos mentalitet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Låst