Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 13. sep 2017, 08:38

hje1980 skrev: Og hvad PEA siger kan godt gøres til lov... han tager sjældent (aldrig) fejl - bare se med Dalsgaard og Spalvis som han ville have til AaB.
Og alligevel skal man hele tiden høre på at den ene og den anden af vores spillere skal omskoles, selvom de har været under PEA's vinger i 5 år som ungdomsspiller i klubben.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. sep 2017, 13:20

Yankee skrev:
hje1980 skrev: Og hvad PEA siger kan godt gøres til lov... han tager sjældent (aldrig) fejl - bare se med Dalsgaard og Spalvis som han ville have til AaB.
Og alligevel skal man hele tiden høre på at den ene og den anden af vores spillere skal omskoles, selvom de har været under PEA's vinger i 5 år som ungdomsspiller i klubben.
Det forstår jeg ikke hel hvorfor skulle være relevant. En dygtig spiller er vel en dygtig spiller, uanset om nogen finder ud af at han egner sig bedre til en anden position når han skal spille voksenfodbold. Det betyder ikke at nogen har set forkert.

Jeg forstår iøvrigt slet ikke modstanden mod at omskole spillere. Forskellen mellem de forskellige positioner har vel aldrig været mindre end den er nu, hvor det forventes at alle spillere skal kunne både angribe og forsvare, samt være dygtige på bolden. Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skal spille med en dygtig spiller på en position hvor man mener hans kompetencer passer bedst, fremfor at vende tommelfingeren nedad ved først givne lejlighed. I vores nuværende trup kunne jeg sagtens se f.eks. Pohl og Abildgaard have potentiale på andre positioner, hvis det ikke lykkes for dem hvor de spiller nu.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af raekkeettre » 13. sep 2017, 13:53

hje1980 skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Men du har ingen problemer med at bedømme vore egne 18-19-20 årige spillere som værende for ringe... hvordan hænger det sammen? Delaney viste ikke noget som helst der løftede sig over hvad f.eks. Børsting viser for os, før i omkring 2015, i mine øjne. Siden har han udviklet sig eksplosivt. At han fra start var en fanfavorit i FCK skyldes vel i meget høj grad at han er en af de ganske få egne talenter de har fået op gennem systemet i de senere år.
Hvis du mener at Magnus Christensen i sine hidtidige 30 kampe, som 20-årig, ligner et talent med potentiale til at få et par hundrede kampe for AaB, så må du få pudset dine briller. Han har dybest set ikke vist særligt meget, og nu har vi købt Würtz' arvtager, så han skal til at vise noget andet end bare at kunne flytte bolden hvis han skal have en berettigelse på AaB's førstehold. Det er fint nok, at du mener at AaB skal have plads til 5-6 ligegyldige fyldspillere (Kakeeto, Oliver Abildgaard, Grønning osv.) i en førsteholdstrup, så man kan polere 7-tallet til den mere end opfyldte målsætning - uanset om nogle af dem knap nok ligner nogen der kunne gøre sig i 1. division. Jeg håber klubben stiler højere end det.

Jeg tror Ståle vil være uenig med dig - han fik jo landsholdsdebut i 2013 og fik forlænget sin kontrakt relativt hurtigt herefter, så at påstå han ikke har vist noget før er vist noget vrøvl. Jeg tror ikke der er nogen danske midtbanespillere der har fået A-landsholdsdebut uden at have vist noget i Superligaen.
Det var nu i høj grad også hans spillestil, der var årsag til det - og særligt at han i en ganske ung alder viste lederskab nok på banen til at være værdig til anførerbindet. Lidt á la Würtz.

Historien viser da også at stort set alle de udpræget centrale midtbanespillere som AaB hiver op fra talentrækkerne og giver kontrakt enten ikke har Superliga-niveau eller ikke har kvalitet til et top 6-hold.
Vi er desværre ikke særlig gode til at fostre dygtige 6'ere eller 8'ere. Da jeg kom meget på Hornevej i start-midt 00'erne var de enten for teknisk betonede, eller for langsomme og dårlige med bolden, det synes jeg sådan set stadig gør sig gældende. Vi mangler lige at knække koden til at skabe den der to-vejs spiller - alternativt en 8'er-type á la Risgård.

Nå, vi kan tage den diskussion en anden gang - ses i Viborg, folkens!
Anders Randrup brugte vist 3 kampe i Brøndby på at få debut... :S

Hvis du høre nogle former for Podcast - Fodbold FM, Mediano etc. etc. så er der vist flere der mener at MC har kæmpe potentiale...så jeg tror ikke kun det er os der skal få pudset brillerne. Jeg var selv ved at gå amok mod Silkeborg fordi han ikke turde spiller den fremad - men er måske også usikker på hvilken instruktioner han har fået fra MW - MEN hans touch på bolden er fantastisk, hans fysisk er god, hans forståelse for det defensive spil er godt - men den fremadrettet aflevering og visionen i hans spil, skal helt klart udbygges, men som folk vælger at stå mod AaB - langt tilbage på banen - er det sgu også svært. Jeg tror MC vil være en fantastisk spiller at have mod Brøndby der giver rum, lidt ligesom han var mod FCK hvor han også spillede fantastisk i 80 minutter. Så han mangler lige 10 procent for at blive en god superliga spiller, og så mangler han lige 20 procent for at blive interessant for udlandet....

On topic - Og derfor synes jeg IKKE vi skal kigge på den centrale midt lige nu. Vi skal kigge på en kant, hvis vi skal noget! Og måske en angriber mere...men alt andet synes jeg vi skal vendte og se hvordan MW får udviklet....

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 13. sep 2017, 16:16

Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
hje1980 skrev: Og hvad PEA siger kan godt gøres til lov... han tager sjældent (aldrig) fejl - bare se med Dalsgaard og Spalvis som han ville have til AaB.
Og alligevel skal man hele tiden høre på at den ene og den anden af vores spillere skal omskoles, selvom de har været under PEA's vinger i 5 år som ungdomsspiller i klubben.
Det forstår jeg ikke hel hvorfor skulle være relevant. En dygtig spiller er vel en dygtig spiller, uanset om nogen finder ud af at han egner sig bedre til en anden position når han skal spille voksenfodbold. Det betyder ikke at nogen har set forkert.

Jeg forstår iøvrigt slet ikke modstanden mod at omskole spillere. Forskellen mellem de forskellige positioner har vel aldrig været mindre end den er nu, hvor det forventes at alle spillere skal kunne både angribe og forsvare, samt være dygtige på bolden. Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skal spille med en dygtig spiller på en position hvor man mener hans kompetencer passer bedst, fremfor at vende tommelfingeren nedad ved først givne lejlighed. I vores nuværende trup kunne jeg sagtens se f.eks. Pohl og Abildgaard have potentiale på andre positioner, hvis det ikke lykkes for dem hvor de spiller nu.
Hvis en spiller bliver omskolet væsentligt betyder det jo at han har brugt en række år på uoptimal træning. Der er - også i AaB - en del forskel på hvordan man træner som back og som angriber og det er jo ikke tilfældigt hvor man lader spillerne spille på ungdomsniveau. Det er eksempelvis PEA i høj grad inde over og når man f.eks. foreslår at Oliver Abildgaard skal spille stopper så er det bare en del af argumentationen at man derved modsiger den analyse, PEA har foretaget år efter år når han har set på Abildgaard og rådgivet hans respektive trænere. Der er ikke nogen af vores egne knægte, der bliver Superligaspillere uden at PEA har haft dem under kyndig observation og har bidraget til planlægningen af deres udvikling.

Det er ikke noget trumfkort at PEA har en anden holdning og det er bestemt heller ikke fordi omskolinger ikke kan lykkes. Det er bare ærgerligt hvis vi konsekvent udvikler angribere til backs fordi vi smider dem i ilden med alt for stort ansvar alt for tidligt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. sep 2017, 16:33

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
hje1980 skrev: Og hvad PEA siger kan godt gøres til lov... han tager sjældent (aldrig) fejl - bare se med Dalsgaard og Spalvis som han ville have til AaB.
Og alligevel skal man hele tiden høre på at den ene og den anden af vores spillere skal omskoles, selvom de har været under PEA's vinger i 5 år som ungdomsspiller i klubben.
Det forstår jeg ikke hel hvorfor skulle være relevant. En dygtig spiller er vel en dygtig spiller, uanset om nogen finder ud af at han egner sig bedre til en anden position når han skal spille voksenfodbold. Det betyder ikke at nogen har set forkert.

Jeg forstår iøvrigt slet ikke modstanden mod at omskole spillere. Forskellen mellem de forskellige positioner har vel aldrig været mindre end den er nu, hvor det forventes at alle spillere skal kunne både angribe og forsvare, samt være dygtige på bolden. Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skal spille med en dygtig spiller på en position hvor man mener hans kompetencer passer bedst, fremfor at vende tommelfingeren nedad ved først givne lejlighed. I vores nuværende trup kunne jeg sagtens se f.eks. Pohl og Abildgaard have potentiale på andre positioner, hvis det ikke lykkes for dem hvor de spiller nu.
Hvis en spiller bliver omskolet væsentligt betyder det jo at han har brugt en række år på uoptimal træning. Der er - også i AaB - en del forskel på hvordan man træner som back og som angriber og det er jo ikke tilfældigt hvor man lader spillerne spille på ungdomsniveau. Det er eksempelvis PEA i høj grad inde over og når man f.eks. foreslår at Oliver Abildgaard skal spille stopper så er det bare en del af argumentationen at man derved modsiger den analyse, PEA har foretaget år efter år når han har set på Abildgaard og rådgivet hans respektive trænere. Der er ikke nogen af vores egne knægte, der bliver Superligaspillere uden at PEA har haft dem under kyndig observation og har bidraget til planlægningen af deres udvikling.

Det er ikke noget trumfkort at PEA har en anden holdning og det er bestemt heller ikke fordi omskolinger ikke kan lykkes. Det er bare ærgerligt hvis vi konsekvent udvikler angribere til backs fordi vi smider dem i ilden med alt for stort ansvar alt for tidligt.
Men spillerne bliver jo også voksne i samme periode, og udvikler sig løbende fysisk såvel som psykisk, samtidig med at de som seniorer møder et andet tempo og en anden fysik end de er vant til, samtidig med at de skal gå fra at være talenter til førsteholdsspillere.

Den sidste del er jeg sådan set enig i, men det er også svært at sige hvornår det er for sent eller for tidligt, og om det overhovedet er det som er problemet, hvis man f.eks. hentyder til Pohl.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af hje1980 » 14. sep 2017, 09:30

AaB har da igennem hele den nyere tid omskolet spillere til det bedre... Jens Jessen, Augo, Paddy, Dalle, Gaardsøe... derfor tror jeg også at man ændrer på MC hvis han ikke udvikler sig nok med bolden som defensiv midt.
Så kan han med fordel forsøges i forsvaret. Nogenlunde fart, sikker med bolden, hovedstødsstærk og kropsstærk.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 14. sep 2017, 10:00

hje1980 skrev:AaB har da igennem hele den nyere tid omskolet spillere til det bedre... Jens Jessen, Augo, Paddy, Dalle, Gaardsøe... derfor tror jeg også at man ændrer på MC hvis han ikke udvikler sig nok med bolden som defensiv midt.
Så kan han med fordel forsøges i forsvaret. Nogenlunde fart, sikker med bolden, hovedstødsstærk og kropsstærk.
Og delvist Enevoldsen. Hvad med Risgård? Hvad startede han ud som?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 14. sep 2017, 10:33

Buzz Killington skrev:
hje1980 skrev:AaB har da igennem hele den nyere tid omskolet spillere til det bedre... Jens Jessen, Augo, Paddy, Dalle, Gaardsøe... derfor tror jeg også at man ændrer på MC hvis han ikke udvikler sig nok med bolden som defensiv midt.
Så kan han med fordel forsøges i forsvaret. Nogenlunde fart, sikker med bolden, hovedstødsstærk og kropsstærk.
Og delvist Enevoldsen. Hvad med Risgård? Hvad startede han ud som?
Risgård har altid været central midt. Dog mener jeg faktisk, at hans første kampe var en tand længere fremme som offensiv midt/hængende angriber da Poul Erik begyndte at bruge ham i foråret 2003. Det her med at bruge ham som egentlig angriber eller kant er vel en ny ting under WIeghorst og til dels SØndergaard.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Ham der Emil » 14. sep 2017, 10:33

Buzz Killington skrev:
hje1980 skrev:AaB har da igennem hele den nyere tid omskolet spillere til det bedre... Jens Jessen, Augo, Paddy, Dalle, Gaardsøe... derfor tror jeg også at man ændrer på MC hvis han ikke udvikler sig nok med bolden som defensiv midt.
Så kan han med fordel forsøges i forsvaret. Nogenlunde fart, sikker med bolden, hovedstødsstærk og kropsstærk.
Og delvist Enevoldsen. Hvad med Risgård? Hvad startede han ud som?
Var han ikke kant i sin debut mod Brøndby?
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2017, 12:27

Jakobsen skrev:
Buzz Killington skrev:
hje1980 skrev:AaB har da igennem hele den nyere tid omskolet spillere til det bedre... Jens Jessen, Augo, Paddy, Dalle, Gaardsøe... derfor tror jeg også at man ændrer på MC hvis han ikke udvikler sig nok med bolden som defensiv midt.
Så kan han med fordel forsøges i forsvaret. Nogenlunde fart, sikker med bolden, hovedstødsstærk og kropsstærk.
Og delvist Enevoldsen. Hvad med Risgård? Hvad startede han ud som?
Risgård har altid været central midt. Dog mener jeg faktisk, at hans første kampe var en tand længere fremme som offensiv midt/hængende angriber da Poul Erik begyndte at bruge ham i foråret 2003. Det her med at bruge ham som egentlig angriber eller kant er vel en ny ting under WIeghorst og til dels SØndergaard.
Hamrén brugte også Risgaard som kant en del i en periode. En enkelt halvsæson var han også midterforsvarer (sammen med Gårdsøe, mener jeg).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 14. sep 2017, 12:55

Pastorius skrev:
Jakobsen skrev:
Buzz Killington skrev:
hje1980 skrev:AaB har da igennem hele den nyere tid omskolet spillere til det bedre... Jens Jessen, Augo, Paddy, Dalle, Gaardsøe... derfor tror jeg også at man ændrer på MC hvis han ikke udvikler sig nok med bolden som defensiv midt.
Så kan han med fordel forsøges i forsvaret. Nogenlunde fart, sikker med bolden, hovedstødsstærk og kropsstærk.
Og delvist Enevoldsen. Hvad med Risgård? Hvad startede han ud som?
Risgård har altid været central midt. Dog mener jeg faktisk, at hans første kampe var en tand længere fremme som offensiv midt/hængende angriber da Poul Erik begyndte at bruge ham i foråret 2003. Det her med at bruge ham som egentlig angriber eller kant er vel en ny ting under WIeghorst og til dels SØndergaard.
Hamrén brugte også Risgaard som kant en del i en periode. En enkelt halvsæson var han også midterforsvarer (sammen med Gårdsøe, mener jeg).
Nå ja, han havde en afstikker til midterforsvaret der var sådan lidt so-so. Kan i øvrigt huske, at det kom frem til optaktsshowet i vinteren 2008, at Risgård i den periode hvor han spillede stopper havde været tæt på at stoppe karrieren for at gå ind i politiet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 14. sep 2017, 12:56

Pastorius skrev:
Jakobsen skrev:
Buzz Killington skrev:
hje1980 skrev:AaB har da igennem hele den nyere tid omskolet spillere til det bedre... Jens Jessen, Augo, Paddy, Dalle, Gaardsøe... derfor tror jeg også at man ændrer på MC hvis han ikke udvikler sig nok med bolden som defensiv midt.
Så kan han med fordel forsøges i forsvaret. Nogenlunde fart, sikker med bolden, hovedstødsstærk og kropsstærk.
Og delvist Enevoldsen. Hvad med Risgård? Hvad startede han ud som?
Risgård har altid været central midt. Dog mener jeg faktisk, at hans første kampe var en tand længere fremme som offensiv midt/hængende angriber da Poul Erik begyndte at bruge ham i foråret 2003. Det her med at bruge ham som egentlig angriber eller kant er vel en ny ting under WIeghorst og til dels SØndergaard.
Hamrén brugte også Risgaard som kant en del i en periode. En enkelt halvsæson var han også midterforsvarer (sammen med Gårdsøe, mener jeg).
Man kan dog sige at offeniv midt og kant er i samme kategori i moderne fodbold, så hvis vi ser bort fra tiden som forsvarer, er det nok for meget at påstå der var tale om en decideret omskoling mht. Risgård.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2017, 13:02

Buzz Killington skrev: Man kan dog sige at offeniv midt og kant er i samme kategori i moderne fodbold, så hvis vi ser bort fra tiden som forsvarer, er det nok for meget at påstå der var tale om en decideret omskoling mht. Risgård.
Risgaard præsterer markant bedre når han spiller centralt med en mere defensiv partner i en 4-4-2. Så kan det godt være pladserne minder om hinanden, men lige netop med ham er det tydeligt at han ikke får udnyttet de ting han er rigtig god til, andre steder end på den ene plads. Måske pga af manglende omskoling (Den sidste kommentar var kun delvist seriøs)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. sep 2017, 13:59

Jakobsen skrev:
Pastorius skrev:
Jakobsen skrev:
Buzz Killington skrev:
hje1980 skrev:AaB har da igennem hele den nyere tid omskolet spillere til det bedre... Jens Jessen, Augo, Paddy, Dalle, Gaardsøe... derfor tror jeg også at man ændrer på MC hvis han ikke udvikler sig nok med bolden som defensiv midt.
Så kan han med fordel forsøges i forsvaret. Nogenlunde fart, sikker med bolden, hovedstødsstærk og kropsstærk.
Og delvist Enevoldsen. Hvad med Risgård? Hvad startede han ud som?
Risgård har altid været central midt. Dog mener jeg faktisk, at hans første kampe var en tand længere fremme som offensiv midt/hængende angriber da Poul Erik begyndte at bruge ham i foråret 2003. Det her med at bruge ham som egentlig angriber eller kant er vel en ny ting under WIeghorst og til dels SØndergaard.
Hamrén brugte også Risgaard som kant en del i en periode. En enkelt halvsæson var han også midterforsvarer (sammen med Gårdsøe, mener jeg).
Nå ja, han havde en afstikker til midterforsvaret der var sådan lidt so-so. Kan i øvrigt huske, at det kom frem til optaktsshowet i vinteren 2008, at Risgård i den periode hvor han spillede stopper havde været tæt på at stoppe karrieren for at gå ind i politiet.
Risgård startede som off midt. Men slog aldrig igennem. Det gjorde han derimod da han i en hel sæson spillede centerforsvarer. Det var hans egentlig gennembrud i AaB. Først senere blev han smidt tilbage på midtbanen.
Janteloven eksisterer IKKE!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Hovedet » 14. sep 2017, 16:11

Risgaard var faktisk en marginalspiller en ret lang periode og blev udlejet til det hedengangne FC Nordjylland (dejligt med en satellitklub i den øverste halvdel af 1. division i øvrigt). Jeg mindes at huske, at Hamrén faktisk tvivlede meget på ham, indtil han så slog igennem med et brag.

Vi har ganske rigtigt en del succeshistorier med omskolinger: Jens Jessen, Henrik Dalsgaard og Augustinussen nok de største, men bagved de historier ligger selvfølgelig også fortællingen om en angriber, der ikke slog til. Det er også fair nok, for navnlig de to førstnævnte udviklede sig til gedigne klassespillere, hvorimod jeg nok aldrig så noget stort lys i Augustinussen, der nok havde sin force i en slags "usynlig" styrke for den øvrige trup.

Kunsten er nok at få øje på, hvilke kuldsejlede angribere der kan udvikle sig til succeshistorier på andre pladser. Jeg erkender da også, at spillere som Risgaard, Augustinussen, Jens Jessen og Henrik Dalsgaard kunne være endt som ligegyldige paranteser i AaBs historie, hvis der ikke havde siddet folk i klubben og havde set et potentiale.

Ski
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. aug 2017, 07:53
Favoritspiller: Jes Høgh

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Ski » 14. sep 2017, 16:18

Nu vi har gang i denne lille meningsudveksling i Transferønske tråden, så kan jeg da ikke se hvad problemet er i at omskole spillere. Det bliver de vel ikke nødvendigvis dårligere af. En omskolet angriber, til f.eks. højre back, har måske en bedre forståelse for hvad en modstanders angriber vil prøve på banen. Så...

Personligt tror jeg at Pohl ville kunne blive en rigtig god kanspiller, hvis han ikke bliver bedre til at finde kassen. Pohls drev og aggressive spil er da bestemt godkendt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 14. sep 2017, 16:19

Hovedet skrev:Risgaard var faktisk en marginalspiller en ret lang periode og blev udlejet til det hedengangne FC Nordjylland (dejligt med en satellitklub i den øverste halvdel af 1. division i øvrigt). Jeg mindes at huske, at Hamrén faktisk tvivlede meget på ham, indtil han så slog igennem med et brag.

Vi har ganske rigtigt en del succeshistorier med omskolinger: Jens Jessen, Henrik Dalsgaard og Augustinussen nok de største, men bagved de historier ligger selvfølgelig også fortællingen om en angriber, der ikke slog til. Det er også fair nok, for navnlig de to førstnævnte udviklede sig til gedigne klassespillere, hvorimod jeg nok aldrig så noget stort lys i Augustinussen, der nok havde sin force i en slags "usynlig" styrke for den øvrige trup.

Kunsten er nok at få øje på, hvilke kuldsejlede angribere der kan udvikle sig til succeshistorier på andre pladser. Jeg erkender da også, at spillere som Risgaard, Augustinussen, Jens Jessen og Henrik Dalsgaard kunne være endt som ligegyldige paranteser i AaBs historie, hvis der ikke havde siddet folk i klubben og havde set et potentiale.
Startede Nr. Ib egentlig ikke også som angriber? Gaarde startede hvis også i øvrigt som stopper i AaB og blev så rykket frem på de offensive pladser senere. Begge del med store succes. Derudover har vi vel egentlig haft tankevækkende få dårlige omskolinger. Kortegaard som back var ikke godt, men det var det heller ikke på midtbanen. Hamrens forsøg med Gaarde på den defensive midt i diamanten var vel heller ikke vildt vellykket, men omvendt blev han jo hurtigt skadet og andre satte sig på den plads. Det ærgrer mig lidt vi aldrig fik Trond Andersen at se på den defensive midtbane hvor han eftersigende skulle være meget bedre end i forsvaret, hvor han var en profil.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Sønderhof » 14. sep 2017, 19:08

Jakobsen skrev:
Hovedet skrev:Risgaard var faktisk en marginalspiller en ret lang periode og blev udlejet til det hedengangne FC Nordjylland (dejligt med en satellitklub i den øverste halvdel af 1. division i øvrigt). Jeg mindes at huske, at Hamrén faktisk tvivlede meget på ham, indtil han så slog igennem med et brag.

Vi har ganske rigtigt en del succeshistorier med omskolinger: Jens Jessen, Henrik Dalsgaard og Augustinussen nok de største, men bagved de historier ligger selvfølgelig også fortællingen om en angriber, der ikke slog til. Det er også fair nok, for navnlig de to førstnævnte udviklede sig til gedigne klassespillere, hvorimod jeg nok aldrig så noget stort lys i Augustinussen, der nok havde sin force i en slags "usynlig" styrke for den øvrige trup.

Kunsten er nok at få øje på, hvilke kuldsejlede angribere der kan udvikle sig til succeshistorier på andre pladser. Jeg erkender da også, at spillere som Risgaard, Augustinussen, Jens Jessen og Henrik Dalsgaard kunne være endt som ligegyldige paranteser i AaBs historie, hvis der ikke havde siddet folk i klubben og havde set et potentiale.
Startede Nr. Ib egentlig ikke også som angriber? Gaarde startede hvis også i øvrigt som stopper i AaB og blev så rykket frem på de offensive pladser senere. Begge del med store succes. Derudover har vi vel egentlig haft tankevækkende få dårlige omskolinger. Kortegaard som back var ikke godt, men det var det heller ikke på midtbanen. Hamrens forsøg med Gaarde på den defensive midt i diamanten var vel heller ikke vildt vellykket, men omvendt blev han jo hurtigt skadet og andre satte sig på den plads. Det ærgrer mig lidt vi aldrig fik Trond Andersen at se på den defensive midtbane hvor han eftersigende skulle være meget bedre end i forsvaret, hvor han var en profil.
Jeg kunne slet ikke huske Risgård var i Chang, der kan an bare se. Kan se han hedder Winde til mellemnavn. Er han i familie med Lars?
Risgård var meget skadet i sine første seniorår som jeg husker det. Erindrer også en Brøndby kamp, hvor han brillierede og scorede. Mener han var højre midt i den kamp.
Augo gik faktisk fra angrebet ned på højre midt (i en diamantopstilling ifl. min hukommelse). Hans præstationer som 6'er var enestående. Jeg mener han var bedre end Kosten, Würtz og Anders Andersson da han var på sit højeste. Han var alle i ligaen fysisk overlegen, havde et godt blik for spillet og lavede næsten ingen fejl. Efter hans løber/springerknæ, hvor han var ude i et år, synes jeg dog hans niveau markant ringere. Han blev for langsom i vendingerne især. Ikke desto mindre blev han solgt til Salzburg.

En af de mislykkedes omskolinger var Christian Christiansen, som gik fra angriber til højre back. Men ligesom med Kortegård, drejer det sig mere om at vi i AaB giver talenterne usædvanlig lang snor. Det betyder at nitter som de to, og nu til dags Wichmann og Bruhn får massere af chancer men i sidste ende ikke har potentialet til at slå igennem i AaB

Denne strategi er kritiseret af mange, men det er den selv samme som har medført at vi har udviklet egne stjernespilere som så fint bliver gennemgået i det foregående indlæg. I Brøndby var spillere som Thomsen og Kusk formentlig også fundet for lette ved overgangen til senior.

Ang. omskolinger i vores nuværende trup, så har jeg i årevis plæderet for at omskole Børsting til back. Alle hans forcer ligger perfekt til den position, mens hans tekniske mangler gør han aldrig kan spille fast som offensivsppiller på et boldbesiddende top 6-hold, som vi kæmper for at være. Synes vi var bedre tjent med at have sparet pengene på Pallesen (som var angriber/kant da han kom til Hobro!) og investeret dem i en kantspiller. Sådan skulle det ikke være, og Pallesen har gjort det godt.

Der hvor kæden knækker, er når vi giver for meget ansvar til de unge og stoler blindt på de har det nødvendige niveau til at løfte klubben. Her har vi fejlet, men det har vi folk som Gamen og Gaarde6 til at berette glimrende om ;)

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Mephisto2 » 17. sep 2017, 11:09

Kan vi ikke bare prøve at holde os on topic??....

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 17. sep 2017, 22:45

Når Jakub Sylvestr udløber til vinter, skal der så en ny erfaren spiller ind eller skal Ramkilde overtage pladsen som nr. 3 i angrebet?

Låst