Gnu skrev:BoT skrev:Gnu skrev:Jeg er med på, at vi ikke kan blive ved med at købe ind, for holdet skal også spilles sammen. Men når det er sagt, så synes jeg det nærmer sig galimatias, at vi går ind til forårssæsonen med en angriber færre end i efterårssæsonen. Sylvestr var ikke god, men så skulle vi have hentet en anden. Nu hænger det hele på Pohl og Safranko, som i forvejen har taget alt, alt for meget ansvar i en for ung alder.
Det er udmærket, at vi får Kusk ind. Han vil AaB, og det er vigtigt, men det er et åbent spørgsmål, om han kan leve op til de tårnhøje forventninger, der er til ham. Derudover er jeg også i tvivl om, hvorvidt WiegHesten tør bruge en mand, som ikke tager de defensive løb. Hvis Kusk skal lykkes er WiegHesten nødt til at slippe lidt på håndbremsen, og det har jeg for nuværende alvorligt svært ved at forestille mig med det pindsvinebold vi spillede i efteråret.
Inklusiv Ramkilde har vi ret beset 3 angriber til 1 plads (vi kommer næppe til at spille med 2 deciderede angribere). Rent numerisk er det vel ganske fint - at man så kan diskutere, om kvaliteten er god nok, er en anden sag. Men i den ligning kommer økonomien jo til at være en væsentlig faktor.
Inklusiv Ramkilde, der ikke har spillet i denne sæson, og som har spillet i alt 97 superligaminutter. Det understreger sådan set bare min pointe om, at vi trækker alt for store veksler på unge folk, der ikke er klar til det. Vi mangler i udpræget grad en erfaren herre på toppen, de andre kan læne sig op ad.FIDEL skrev:Jeg er ret sikker på, at MW også af nød er helt ok med at spille med f.eks. Flores, Rolim, Thellufsen eller Børsting på toppen - altså såfremt Pohl, Safranko bliver skadede.
Nordsjælland har haft stor succes med at bruge Marcondes på toppen, selvom han ikke er en decideret angriber.
Wieghorsts mantra er jo: "Vi skal forsvare og angribe som et hold".
Det handler ikke om at være dækket ind ved skader. Det handler om at vi - igen - læsser for stort et ansvar over unge spillere, der ikke er klar til at bære det.
Jamen jeg er helt enig, men vi kan ikke ændre på 1. Gaarde har svigtet ved ikke at finde en målscorer 2. AaB/Gaarde har klattet mange penge væk på under middel spillere. Disse fejl gør, at AaB nu snakker om at udvikle spillere til at blive profiler (da de er billigere) istedet for at købe en etableret profil til angrebet.