Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 10. jul 2018, 18:50

MrBangDK skrev:
10. jul 2018, 18:42
FIDEL skrev:
10. jul 2018, 18:20
Rams skrev:
10. jul 2018, 18:01
FIDEL skrev:
10. jul 2018, 17:32
MrBangDK skrev:
10. jul 2018, 16:10
Gamen skrev:
10. jul 2018, 15:33


Nu har han jo tidligere været nævnt i tråden, men okay...
Nå ok - ligesom de hundredvis af andre spillere som bliver nævnt, hvilket gør din kommentar MEGA relevant.
Du bidrager sgu da ikke med en skid herinde, andet end et evigt forsvar af vores sportslige ledelse.
Man fristes til at citere en debattør fra en anden tråd herinde "Lad nu værd med det der nedladende personlige fis, bare fordi du ikke har samme holdning"
Touche. Jeg kan bare ikke døje det der evige forsvar af vores åbenlyse håbløse sportslige ledelse. Desuden skal folk vel have lov at skrive herinde om spillere, som skifter klub, særligt når spilleren har været oppe at vende herinde.
At du kan få det til at være et forsvar af vores sportslige ledelse er mig en gåde :)

Oneliners om folk der ikke kommer til AaB giver virkelig ikke mening i en tråd der hedder “transferønsker” - uagtet at der er skrevet et indlæg om spilleren tidligere. Prøv at søge på den nævnte spiller. Der er et par indlæg om ham tilbage i det spæde forår.. hvis man gerne vil fortælle om sådan en transfer, så ville det virkelig være lækkert at høre lidt om hvorfor det er ærgerligt at AaB ikke har fået fat i spilleren.. bare for at kvalificere det lidt!
Det er generelt, at du forsvarer den sportslige ledelse og alt i AaB.
Jeg synes det er helt fint at samle alt om transfers i denne tråd.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 10. jul 2018, 20:02

PeterS skrev:
10. jul 2018, 14:03
Patmand skrev:
10. jul 2018, 13:32
Ski skrev:
10. jul 2018, 12:39
Nitten skrev:
10. jul 2018, 12:26
Når Gaarde udtaler at Rolim ikke har været 1 prioritet hvem mon så der er ??
Det er nok Kadrii.
Tror dog ikke FCK pt. vil af med nogen, før de har set effekten af de nyindkøbte.
Jeg tror Kadrii er helt og aldeles færdig i FCK.
Hvorfor? Han har da spillet i opstarten for dem?
Det er blot min personlige overbevisning, med det forløb han har haft det sidste halvandet år af sin karriere.

Udlejet til Minnesota United i januar 2017 for et år. Her var det meningen lejemålet skulle udmønte sig i et salg. Opholdet gik dog helt skævt og han returnerede til Danmark før tid, efterfølgende blev han udlejet til Randers for en hel sæson.

Nu er Kadrii så tilbage i FCK med et halvt år tilbage af hans kontrakt. Tror du han indgår i planerne for den kommende sæson?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 10. jul 2018, 20:11

Stefanovic skrev:
10. jul 2018, 16:50
Ohøj Gamen, havde du link til siden med Flores og 0,5 USD og ønske om leje?
Værsgo: https://libero.pe/futbol-internacional/ ... -temporada

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Stefanovic » 10. jul 2018, 20:19

Gamen, hånden på hjertet: Hvordan kom du ind på den hjemmeside? ;) ;)

Edit: Flores er jo “de store ører”, så måske det bare er en enkelt tastefejl :danmarkfan:

Mere edit: Synd for alle der missede pigen med de virkelig store “orejas”...

Nå, tilbage til Flores... skal han ikke snart sælges??

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 10. jul 2018, 20:36

Stefanovic skrev:
10. jul 2018, 20:19
Gamen, hånden på hjertet: Hvordan kom du ind på den hjemmeside? ;) ;)

Edit: Flores er jo “de store ører”, så måske det bare er en enkelt tastefejl :danmarkfan:
Søgte på “Edison Flores Rayo Vallecano” - sværere var det ikke.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af andreasaab89 » 10. jul 2018, 20:55

Gaarde udtaler man ikke beholder Rolim fordi han ikke er første prioritet

Det må jo være fordi man arbejder på noget endnu bedre .. så ender vi heldigvis ikke med kadrii som jeg ser som et niveau under Rolim

Vi kigger på en højere hylde . Men kan jo også ende med ingenting
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Stefanovic » 10. jul 2018, 21:12

Tror desværre ikke Gaarde har en hujende fis i ærmet.... Er Gaarde i øvrigt kommet hjem fra “Rusland”??

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 10. jul 2018, 22:42

Stefanovic skrev:
10. jul 2018, 21:12
Tror desværre ikke Gaarde har en hujende fis i ærmet.... Er Gaarde i øvrigt kommet hjem fra “Rusland”??
Det er sæson for lavtflyvende ænder :-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 11. jul 2018, 09:58

Jeg har det egentlig sådan at så længe man ikke gider bruge ressourcer på at scoute spillere, så er det bedre at Gaarde lader klubbens penge blive i kassen og kun henter det absolut nødvendige.

Der er givetvis råd til en enkelt venstrekant og hvis vi sælger Flores eller Rinne så kan de nok også erstattes. Mere bliver det ikke til og jeg kan egentlig godt følge logikken.

Vi står nu med en sammenbragt trup helt ude af balance, men der er bundet så mange penge op på spillerne i den, at vi er nødt til at give dem et skud mere. Vi kan ikke komme af med Pallesen og Safranko og vi har ikke penge til 2-3 nye kæmpesignings, så vi må acceptere at 18/19 og måske også 19/20 bliver sæsoner hvor Wieghorst skal prøve at klemme et par 5./6.-pladser ud af den nuværende trup før kontrakterne begynder at løbe ud og vi kan begynde forfra igen.

Det behøver heller ikke være umuligt. Vi har trods alt nogle topspillere i Rinne, Okore og Kusk, som kan bære holdet og afgøre kampe på egen hånd. Derudover har vi en stærk kerne af solide lokale spillere, som de andre midterhold i ligaen ville give deres højre arm for at have. Det er en ganske udmærket base som sagtens kan holde os midt i rækken.

Spørgsmålet er så om vi er sunket så dybt at "midt i rækken" er tilstrækkeligt - især med tanke på at vi formentlig har det 4. største budget i landet. Men det virker det jo til at være siden man hverken kigger på ny sportsdirektør eller på for alvor at få styrket scoutingsiden.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af AK48hamas » 11. jul 2018, 10:23

Fuldstændig enig med Yankee. Jeg er dog pisse bange for skader. Hvad hvis Kusk bliver skadet? Hvem kan spille højre kant? Hvad med Pohl? Så er det op til wessam? Vi har ikke haft en erstatning for ahlmann i hvad 3/4 år, bardhec med en kæmpe blunder i sidste test kamp, er han virkelig en man satser på? Forstår ikke helt hvorfor klitten brødrene ikke er hevet op.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af raekkeettre » 11. jul 2018, 10:28

Yankee skrev:
11. jul 2018, 09:58
Jeg har det egentlig sådan at så længe man ikke gider bruge ressourcer på at scoute spillere, så er det bedre at Gaarde lader klubbens penge blive i kassen og kun henter det absolut nødvendige.

Der er givetvis råd til en enkelt venstrekant og hvis vi sælger Flores eller Rinne så kan de nok også erstattes. Mere bliver det ikke til og jeg kan egentlig godt følge logikken.

Vi står nu med en sammenbragt trup helt ude af balance, men der er bundet så mange penge op på spillerne i den, at vi er nødt til at give dem et skud mere. Vi kan ikke komme af med Pallesen og Safranko og vi har ikke penge til 2-3 nye kæmpesignings, så vi må acceptere at 18/19 og måske også 19/20 bliver sæsoner hvor Wieghorst skal prøve at klemme et par 5./6.-pladser ud af den nuværende trup før kontrakterne begynder at løbe ud og vi kan begynde forfra igen.

Det behøver heller ikke være umuligt. Vi har trods alt nogle topspillere i Rinne, Okore og Kusk, som kan bære holdet og afgøre kampe på egen hånd. Derudover har vi en stærk kerne af solide lokale spillere, som de andre midterhold i ligaen ville give deres højre arm for at have. Det er en ganske udmærket base som sagtens kan holde os midt i rækken.

Spørgsmålet er så om vi er sunket så dybt at "midt i rækken" er tilstrækkeligt - især med tanke på at vi formentlig har det 4. største budget i landet. Men det virker det jo til at være siden man hverken kigger på ny sportsdirektør eller på for alvor at få styrket scoutingsiden.
Jeg synes det er rigtig fint skrevet!! Der er bestemt nogle ting som kunne og måske også burde være bedre, men alt er ikke total negativt....så det må være frem med AaB trøjen igen...en ny sæson starter og så støtter vi op!

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Stefanovic » 11. jul 2018, 11:13

De kampe, hvor Nicolai Thomsen ikke et blevet tvunget til at spille højre back, har han gjort det glimrende, blandt andet ude mod Atletico Madrid. Ser slet ikke for mig at Ståle ville slippe ham for under et to-cifret millionbeløb.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 11. jul 2018, 11:38

AK48hamas skrev:
11. jul 2018, 10:23
Fuldstændig enig med Yankee. Jeg er dog pisse bange for skader. Hvad hvis Kusk bliver skadet? Hvem kan spille højre kant? Hvad med Pohl? Så er det op til wessam? Vi har ikke haft en erstatning for ahlmann i hvad 3/4 år, bardhec med en kæmpe blunder i sidste test kamp, er han virkelig en man satser på? Forstår ikke helt hvorfor klitten brødrene ikke er hevet op.
Jeg tror Bytyqi er modnet en del og, at han vil få mere og mere spilletid i den kommende sæson. Han har nogle helt åbenlyse offensive kvaliteter, der gør at han også kan være i spil til venstrefløjen eller højrefløjen såfremt vi har mange skader. Kan godt li ham, men han skal selvfølgelig forbedre sig defensivt og fysisk. Han har dog noget sjældent for en AaB - back, nemlig et godt skud.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 11. jul 2018, 13:00

FIDEL skrev:
11. jul 2018, 11:38
AK48hamas skrev:
11. jul 2018, 10:23
Fuldstændig enig med Yankee. Jeg er dog pisse bange for skader. Hvad hvis Kusk bliver skadet? Hvem kan spille højre kant? Hvad med Pohl? Så er det op til wessam? Vi har ikke haft en erstatning for ahlmann i hvad 3/4 år, bardhec med en kæmpe blunder i sidste test kamp, er han virkelig en man satser på? Forstår ikke helt hvorfor klitten brødrene ikke er hevet op.
Jeg tror Bytyqi er modnet en del og, at han vil få mere og mere spilletid i den kommende sæson. Han har nogle helt åbenlyse offensive kvaliteter, der gør at han også kan være i spil til venstrefløjen eller højrefløjen såfremt vi har mange skader. Kan godt li ham, men han skal selvfølgelig forbedre sig defensivt og fysisk. Han har dog noget sjældent for en AaB - back, nemlig et godt skud.
Bytyqi var faktisk bedste mand mod SIF, hvis man lige tager fejlen ud af ligningen, men altså indimellem sker en fejl, so be it, men resten var opløftende. Men jeg kan også godt lide Klitten brødrene.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Rams » 11. jul 2018, 14:21

Med Rolims exit og Flores' mulige ditto mangler vi en fodermester, der kan iscenesætte vores forhåbentlig to spidser - The SafraDuo. Det bliver for enbenet, og alt for let at lukke ned, hvis vi hælder alt offensivt ansvar over på Kusk. Men hvad har vi så af muligheder?

AaB's nuværende forfatning taget i betragtning er der næppe tvivl om, at AaB står pænt langt tilbage i fødekæden, når den store europæiske transferrokade sættes i gang her efter VM. Wessam og Thellufsen kan begge spille venstre kant, men om de kan trække fra dag ét er nok tvivlsomt. Som jeg ser det går Gaarde formentlig efter at lande et profileret indkøb, som formentlig bliver en spiller, der har floppet i en større række og nu - som selvrealismen indtræder i takt med at transfervinduet nærmer sig sin lukning - skal en tur ned på lavere niveau for at genvinde markedsværdien.

En anden løsning, hvis ikke plan A lykkes er at humpe igennem til næste transfervindue med Risgård suppleret med en spiller, der har erfaring nok til at kunne gøre en forskel fra dag ét, men nok også er inden for en økonomisk ramme, hvor investeringen kan afskrives, hvis ikke det bliver noget lykkeligt ægteskab. Baseret på Gaardes hidtidige transferadfærd, hvor han fraregnet Holgersson og Pallesen er gået efter spillere med et muligt videresalgspotentiale, kunne nogle bud være:

Plan A:
- Uffe Bech
Han er godt nok i udgangspunktet højre kant, men kan også spille i venstre side og på den offensive midt. Han har før brændt ligaen af, og bevist sit værd på et hold, som spiller på den måde, som Gaarde "teoretisk" set gerne ser vi spiller på. Bechs markedsværdi har været i frit fald efter hans alvorlige skade og hans "bide-episode". Han skal helt sikkert videre fra Hannover, og spørgsmålet er om han - efter flopudlejningen til Greuther Fürth - kan tillade sig at være kræsen.
- Luka Zahovic
Har brændt den slovenske - bare rolig ikke den slovakiske - liga af. Kan spille alle offensivpladser. Har tidligere floppet i Heerenveen, så den danske liga kunne måske være et passende trinbræt mod noget større. Er denne sommer rygtet til flere mindre Bundesligaklubber, men spørgsmålet er om han tør det efter Heerenveen opholdet.

[/Plan B:b]
- Kristian Andersen
Klassisk playmaker med sin force i hurtige vendinger og et godt skud. Han har i udpræget grad været chanceskaberen på et svingende Køge-hold. Er transferfri efter, at han valgte ikke at forlænge med Køge, hvor han nåede 120 kampe efter talenttiden i Brøndby. Er trods 120 kampe i den næstbedste række fortsat kun i starten af 20'erne. Har i mine øjne lidt af de samme kvaliteter som Risgård, men er bare hurtigere. Har i seneste sæson spillet venstre kant, men er oprindeligt klassisk offensiv midt. Er billig, erfaren og har potentiale. Kræver dog defensive midtbanefolk, der kan skærme ham, da han er udpræget envejsspiller, men med Wieghorsts to 6'ere burde det være på plads, hvis man sætte ham på en kant, hvor han ikke kan gøre defensiv skade.


Wildcard
- Argon Muccoli
Stortalent i Vejle, der bare vil væk i skuffelse over at Sormani ikke bruger ham. Har noget x-factor, men er udpræget humørspiller. Spiller kant og offensiv midt. Skal evt. samles op som en lottokupon. Måske Bardec kan lokke ham med lidt albansk smiger. Som gammel AaB-dreng burde det også være muligt at lande en deal med Krüger.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Elscorpio » 11. jul 2018, 14:30

Jakobsen skrev:
3. jul 2018, 21:39
seamann skrev:
3. jul 2018, 21:27
Gamen skrev:
3. jul 2018, 20:53
seamann skrev:
3. jul 2018, 20:36
Forhåbentligt køber AaB ikke ret meget, men forbliver loyal overfor strategien.
En strategi der har frembragt Superligaens største sortiment af usælgelige leverpostejsspillere de senere år. Hvis ikke vi snart begynder at se spillere med attraktive spidskompetencer, så kan det godt være at man bare skulle erkende at der er alt, alt for langt mellem snapsene.
Forhåbentligt køber AaB ikke ret meget, men forbliver loyal overfor strategien.
Hvis strategien ikke leverer andet end leverpostejspillere som det har været tilfældet længe må man kigge på om det man gør er godt nok. Men det kan også være, at vi bare må erkende, at der går årevis imellem der kommer en ny Kusk og så skal vi måske erkende, at vi ikke kan følge strategien så radikalt som vi gør.
Jeg synes pilen har peget nedaf siden Gaarde startede, nogle få gode indkøb og et godt salg, men ellers er vores hold bare blevet kedeligt og middelmådigt at se på.

Nogen gange skulle man tro at de slet ikke ser spilleren før de bliver købt, men finder dem i et eller andet system.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Elscorpio » 11. jul 2018, 14:30

Jakobsen skrev:
3. jul 2018, 21:39
seamann skrev:
3. jul 2018, 21:27
Gamen skrev:
3. jul 2018, 20:53
seamann skrev:
3. jul 2018, 20:36
Forhåbentligt køber AaB ikke ret meget, men forbliver loyal overfor strategien.
En strategi der har frembragt Superligaens største sortiment af usælgelige leverpostejsspillere de senere år. Hvis ikke vi snart begynder at se spillere med attraktive spidskompetencer, så kan det godt være at man bare skulle erkende at der er alt, alt for langt mellem snapsene.
Forhåbentligt køber AaB ikke ret meget, men forbliver loyal overfor strategien.
Hvis strategien ikke leverer andet end leverpostejspillere som det har været tilfældet længe må man kigge på om det man gør er godt nok. Men det kan også være, at vi bare må erkende, at der går årevis imellem der kommer en ny Kusk og så skal vi måske erkende, at vi ikke kan følge strategien så radikalt som vi gør.
Jeg synes pilen har peget nedaf siden Gaarde startede, nogle få gode indkøb og et godt salg, men ellers er vores hold bare blevet kedeligt og middelmådigt at se på.

Nogen gange skulle man tro at de slet ikke ser spilleren før de bliver købt, men finder dem i et eller andet system.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 11. jul 2018, 14:37

Stefanovic skrev:De kampe, hvor Nicolai Thomsen ikke et blevet tvunget til at spille højre back, har han gjort det glimrende, blandt andet ude mod Atletico Madrid. Ser slet ikke for mig at Ståle ville slippe ham for under et to-cifret millionbeløb.
Hvis vi købte Thomsen, ville Wieghorst vel netop sætte ham på højre back og så rykke Børsting op på midtbanen igen :-/
Med venlig Hilsen
--
Robert

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 11. jul 2018, 16:00

Pastorius skrev:
11. jul 2018, 14:37
Stefanovic skrev:De kampe, hvor Nicolai Thomsen ikke et blevet tvunget til at spille højre back, har han gjort det glimrende, blandt andet ude mod Atletico Madrid. Ser slet ikke for mig at Ståle ville slippe ham for under et to-cifret millionbeløb.
Hvis vi købte Thomsen, ville Wieghorst vel netop sætte ham på højre back og så rykke Børsting op på midtbanen igen :-/
Der er godt nok frit slag til at skrive retarderede ting for tiden...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 11. jul 2018, 16:24

De Fem skrev:
11. jul 2018, 16:00
Pastorius skrev:
11. jul 2018, 14:37
Stefanovic skrev:De kampe, hvor Nicolai Thomsen ikke et blevet tvunget til at spille højre back, har han gjort det glimrende, blandt andet ude mod Atletico Madrid. Ser slet ikke for mig at Ståle ville slippe ham for under et to-cifret millionbeløb.
Hvis vi købte Thomsen, ville Wieghorst vel netop sætte ham på højre back og så rykke Børsting op på midtbanen igen :-/
Der er godt nok frit slag til at skrive retarderede ting for tiden...
Well, med Wieghorsts mange besynderlige beslutninger indtil videre i AaB er det vel ikke helt ved siden af. Til gengæld topper du den selv ved at kalde det retarderet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst