Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af jonas386 » 3. aug 2018, 13:18

I prioriteret rækkefølge

8'er
Midterforsvar
Angriber
Kant

Kunne vi få en klassespiller på 8'eren og i midterforsvaret vil mange problemer være løst. Der er selvfølgelig stadig et problem ift at få puttet bolden i kassen, men vores største problem er helt sikkert at få skabt chancerne i første omgang. Som det er nu kunne vi have Spalvis anno 2015 i truppen uden at det ville betyde flere mål. Mulighederne opstår ganske enkelt ikke, og før det problem bliver løst, så giver det ikke mening at investere det helt store i en spiller der kan sparke dem i kassen.

Det er helt sikkert der jeg ville smide mine penge, hvis jeg var Gaarde/Wieghorst. Såfremt det kan lykkedes, at finde en lækker spiller til en billig penge kan man så oveni overveje at hente en spiller som Kadrii, der også vil have bedre betingelser med en central midtbane der kan noget offensivt. Hvis først den slags fungerer, så synes jeg det er ok, at vi har Wessam, Safranko, Pohl og Ramkilde til de forreste pladser i den her sæson.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af troelsh » 3. aug 2018, 13:24

PeterS skrev:
3. aug 2018, 13:00
Lyngø udlejet til jammarbugt giver vel god mening.

Spørgsmålet er vel bare om vi har en forsvarer på vej ind så.
Hvis der er hold i Gaardes udtalelser, så skal vi ikke regne med nogen defensiv forstærkning.
Jeg har kun set Lyngø spille et par gange, og jeg syntes egentlig han gav et fornuftigt indtryk, og modsat vores nuværende centrale forsvarsspillere virkede han ret habil på bolden, men ja han må jo åbenbart have væsentlige mangler i sit spil siden han aldrig rigtig har fået chancen på førsteholdet.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af jonas386 » 3. aug 2018, 13:30

troelsh skrev:
3. aug 2018, 13:24
PeterS skrev:
3. aug 2018, 13:00
Lyngø udlejet til jammarbugt giver vel god mening.

Spørgsmålet er vel bare om vi har en forsvarer på vej ind så.
Hvis der er hold i Gaardes udtalelser, så skal vi ikke regne med nogen defensiv forstærkning.
Jeg har kun set Lyngø spille et par gange, og jeg syntes egentlig han gav et fornuftigt indtryk, og modsat vores nuværende centrale forsvarsspillere virkede han ret habil på bolden, men ja han må jo åbenbart have væsentlige mangler i sit spil siden han aldrig rigtig har fået chancen på førsteholdet.
De kan da i hvert fald ikke mene, at det er holdbart med kun tre stoppere.. Nu ved jeg ikke om der er noget hold i den Simon Jakobsen historie, men jeg gad sgu godt, at man turde satse noget højere og gå efter en spiller med noget international erfaring, som har bevist sig på et højere niveau, men af den ene eller anden grund ikke lige kan få tingene til at fungere i en bedre liga
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af troelsh » 3. aug 2018, 13:46

jonas386 skrev:
3. aug 2018, 13:30
troelsh skrev:
3. aug 2018, 13:24
PeterS skrev:
3. aug 2018, 13:00
Lyngø udlejet til jammarbugt giver vel god mening.

Spørgsmålet er vel bare om vi har en forsvarer på vej ind så.
Hvis der er hold i Gaardes udtalelser, så skal vi ikke regne med nogen defensiv forstærkning.
Jeg har kun set Lyngø spille et par gange, og jeg syntes egentlig han gav et fornuftigt indtryk, og modsat vores nuværende centrale forsvarsspillere virkede han ret habil på bolden, men ja han må jo åbenbart have væsentlige mangler i sit spil siden han aldrig rigtig har fået chancen på førsteholdet.
De kan da i hvert fald ikke mene, at det er holdbart med kun tre stoppere.. Nu ved jeg ikke om der er noget hold i den Simon Jakobsen historie, men jeg gad sgu godt, at man turde satse noget højere og gå efter en spiller med noget international erfaring, som har bevist sig på et højere niveau, men af den ene eller anden grund ikke lige kan få tingene til at fungere i en bedre liga
Det tror jeg desværre, vi har også tidligere klaret os med tre centrale forsvarsspillere, og så kan Abildgård til nød også spille den position.
Simon Jakobsen historien tror jeg helt sikkert er en and, jeg kan ikke se han er bedre end Blåbjerg eller Kasper P.

En styrmand der er god på bolden ved siden af Okore ville løfte vores hold meget, men vi har ikke uanede mængder af dollars, så jeg tror pengene bliver brugt på offensive forstærkninger.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 3. aug 2018, 13:52

BoT skrev:
3. aug 2018, 12:44
Patmand skrev:
3. aug 2018, 11:38

Marc Nygaard (RFC)
Mikael Ishak (RFC)
Saba Lobjanidze (RFC)
Teemu Pukki (BIF)
Simon Makienok (BIF)
Tim Janssen (EFB)
Dame N'doye (FCK)
Pieros Sotiriou (FCK)
Gilberto Macena (ACH)
Lasse Vibe (SJE)
Simon Makienok havde først succes i sæson to i Brøndby, Pukki først for alvor i sæson 3. Dame N'Doye hittede også først for alvor i sæson 2. Men Janssen, Nygaard, Ishak og til dels Vibe var helt klart instant successer. Pieros har også gjort det godt, men var også voldsomt dyr.

Prøv så samtidig at lave en liste over indkøbte angribere, der har floppet i Superligaen. Den bliver lang.
Grænsen mellem succes og 'ikke succes' har vi ikke defineret, så alene af den grund kan vi måske ikke blive helt enige.

Simon Makienok skiftede i vinterpausen 2011/2012 og scorede 5 gange i 14 kampe. I den følgende hele sæson scorede han 15 gange. Jeg syntes godt det kan betegnes som en succes fra dag 1, men fred være med det.
Pukki var Brøndby's topscorer i samtlige fire sæsoner. Korrekt at først i sæson 3 scorede han vildt mange mål.
N'doye skiftede også i en vinterpause, 2008/2009, og kommer til et hold med tre stærke angribere; Nordstrand, Santin og Ailton.
Af den grund fik han meget sporadisk med spilletid i den første halvsæson. De tre nævnte angribere scorede alle 10+ mål og FCK blev danske mestre. Der er vel ingen der forventer, at en træner i den situation begynder at eksperimentere med holdopstillingen. Den efterfølgende sæson blev han topscorer med 14 mål. I mine øjne var han en succes fra dag 1.

Jeg nævnte trods alt ikke Sylvestr, selvom han ret beset var en 'instant sucess' - omend en meget kort succes. Fem mål i tolv kampe i 2016/2017, ja det var sågar nok til at blive AaB topscorer i den sæson.

I øvrigt læser jeg måske udmeldingen fra Wieghorst lidt anderledes end du. Jeg ser indetsteds han stiller krav om mål bogstaveligt talt fra dag 1, men derimod en spiller der er dygtig til at komme til afslutninger og til at score på dem.
Jeg tror godt han kan leve med en tilvænningsperiode.

Du bad om 5 navne, jeg gav dig 10. :cool:

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 3. aug 2018, 14:12

Hvad man lige skal huske på er, at selvom Safranko sikkert havde flotte stats på enkelte parametre, så kommer han fra en nation der er blandt de absolut ringeste i Europa til at skabe gode angribere. Sat på spidsen, så har slovakkerne skabt masser af angribere som Duris, Szilard Nemeth, Robert Vittek, Sestak m. fl. der på deres bedste dage måske har scoret i hver 5. eller 6. kamp på klubplan udenfor Slovakiet. Som regel er de gode med hovedet, fysisk stærke men også langsomme, tunge og dårlige i kombinationsspillet. Safranko er fuldstændig fejlcastet, og det burde man have spottet hvis man havde haft adgang til andet end WyScout.
Han er en omvandrende joke, og har været det fra dag 1.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FlæskeFrank » 3. aug 2018, 14:14

troelsh skrev:
3. aug 2018, 13:46
En styrmand der er god på bolden ved siden af Okore ville løfte vores hold meget
Nu ikke så meget den sætning, men mere overordnet. Det er her KEP ikke får kredit nok. Han var den spillende og dirigerende forsvarsspiller - og var med til at gøre Thelander god hos os, og Tingager hos OB. Gaardsøe gjorde f.eks. ikke Lasse Nielsen bedre.

Til denne type er man nød til at vove pelsen, enten ved at kaste mange penge efter en eller også satse på en uprøvet. Jeg ser dog ingen i det danske farvand, som kan tage den rolle. Og udenlandske spillere vil altid være et sats, da andre ting spiller ind her.

Så hvis ikke der er nogle i talentafdelingen, som de tror på, så vil jeg beholde pengene i lommen pt. Eller bruger de andetsteds på banen.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 3. aug 2018, 14:23

BoT skrev:
3. aug 2018, 09:40
I øvrigt: Er der nogle herinde, der kan nævne mig 5 angriber-signings de seneste 10 år, der har været en instant succes? Altså scoret mål i klubben i superligaen helt fra starten?
Jeg kan selv komme i tanke om Yura Movisisyan, Rubin Okotie og Alexander Sørloth. Men hvem ellers? Det er altså en MEGET svær kunst at hente en angriber med målgaranti. Selv FCK døjer med det, selvom de har nogle helt andre økonomiske muligheder og geografisk og sportslig tiltrækning.
Nu siger du 10 år, men året inden bragede både Rade Prica og Djiby Fall igennem fra dag 1.

Demba Nyrén havde også en fin statistik for Esbjerg.

Senerehen:
Marc Nygaard
Peter Utaka
Tim Janssen
Marvin Pourié
Igor Vetokele
Mikael Ishak
Martin Pusic

Jeg synes nu der er nok at tage af, men okay...

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 3. aug 2018, 14:28

Rubin Okotie render forresten rundt uden en kontrakt efter en helt mislykkedes tur i Kina.

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 766
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Njak » 3. aug 2018, 14:33

De Fem skrev:
3. aug 2018, 14:28
Rubin Okotie render forresten rundt uden en kontrakt efter en helt mislykkedes tur i Kina.
Selvom det er en mand jeg gerne så i AaB er jeg ret overbevist om han længe har været på kontrakt i Belgien siden sin Kina-tur

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 3. aug 2018, 14:37

Som ny 8´er (hvilket vi desperat mangler) ser jeg gerne vi henter Mistrati i Hobro. Han har nogle af de forcer vi er nødt til at have, såfremt AaB skal spille fremadrettet possesion-fodbold.
Jeg vil stille mig tilfreds med følgende: Mistrati, Kadrii og Duncan. Vil naturligvis hellere have Pål end Duncan, men hvis alternativet er, at vi ikke får en rendyrket angriber, så hellere Duncan.
Tror sgu ikke vi får en ny central forsvarer.

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 28. jun 2016, 16:11
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af bongo1234 » 3. aug 2018, 14:41

Nu ved jeg godt der skrives de seneste 10 år, men længere ud over de 10 år var der en Berglund i Esbjerg.
Dertil to gamle lejesvende i AaB: Zelinski og Mikkel Beck som også "ramte" kassen i første hug.
Jeg syntes, da også Duncan blev en succes med 6-7 mål i det forår han var i Aalborg.


Gamen skrev:
3. aug 2018, 14:23
BoT skrev:
3. aug 2018, 09:40
I øvrigt: Er der nogle herinde, der kan nævne mig 5 angriber-signings de seneste 10 år, der har været en instant succes? Altså scoret mål i klubben i superligaen helt fra starten?
Jeg kan selv komme i tanke om Yura Movisisyan, Rubin Okotie og Alexander Sørloth. Men hvem ellers? Det er altså en MEGET svær kunst at hente en angriber med målgaranti. Selv FCK døjer med det, selvom de har nogle helt andre økonomiske muligheder og geografisk og sportslig tiltrækning.
Nu siger du 10 år, men året inden bragede både Rade Prica og Djiby Fall igennem fra dag 1.

Demba Nyrén havde også en fin statistik for Esbjerg.

Senerehen:
Marc Nygaard
Peter Utaka
Tim Janssen
Marvin Pourié
Igor Vetokele
Mikael Ishak
Martin Pusic

Jeg synes nu der er nok at tage af, men okay...

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 3. aug 2018, 14:42

Njak skrev:
3. aug 2018, 14:33
De Fem skrev:
3. aug 2018, 14:28
Rubin Okotie render forresten rundt uden en kontrakt efter en helt mislykkedes tur i Kina.
Selvom det er en mand jeg gerne så i AaB er jeg ret overbevist om han længe har været på kontrakt i Belgien siden sin Kina-tur
Du har ret. Det er bare mig der ikke kan læse.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af 9520AaB » 3. aug 2018, 15:08

Gamen skrev:Hvad man lige skal huske på er, at selvom Safranko sikkert havde flotte stats på enkelte parametre, så kommer han fra en nation der er blandt de absolut ringeste i Europa til at skabe gode angribere. Sat på spidsen, så har slovakkerne skabt masser af angribere som Duris, Szilard Nemeth, Robert Vittek, Sestak m. fl. der på deres bedste dage måske har scoret i hver 5. eller 6. kamp på klubplan udenfor Slovakiet. Som regel er de gode med hovedet, fysisk stærke men også langsomme, tunge og dårlige i kombinationsspillet. Safranko er fuldstændig fejlcastet, og det burde man have spottet hvis man havde haft adgang til andet end WyScout.
Han er en omvandrende joke, og har været det fra dag 1.
Hvis du sletter fysisk stærk, og god med hovedet, så passer Safranko præcis på den Slovakiske type af angribereBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 3. aug 2018, 15:21

Vladimir Rodic er på vej til at skifte til Hammarby. Kunne vi ikke have ansat Jesper Jansson i stedet for Gaarde. Når man ser på hvad de har hentet af gode spillere de sidste par år på et væsentligt lavere lønbudget, så...

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 3. aug 2018, 16:09

Gamen skrev:
3. aug 2018, 14:12
Hvad man lige skal huske på er, at selvom Safranko sikkert havde flotte stats på enkelte parametre, så kommer han fra en nation der er blandt de absolut ringeste i Europa til at skabe gode angribere. Sat på spidsen, så har slovakkerne skabt masser af angribere som Duris, Szilard Nemeth, Robert Vittek, Sestak m. fl. der på deres bedste dage måske har scoret i hver 5. eller 6. kamp på klubplan udenfor Slovakiet. Som regel er de gode med hovedet, fysisk stærke men også langsomme, tunge og dårlige i kombinationsspillet. Safranko er fuldstændig fejlcastet, og det burde man have spottet hvis man havde haft adgang til andet end WyScout.
Han er en omvandrende joke, og har været det fra dag 1.
Du får dig en god uge Gamen :-)

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 3. aug 2018, 19:04

Kun hvis vi vinder mandag!

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 3. aug 2018, 19:16

Gamen skrev:
3. aug 2018, 19:04
Kun hvis vi vinder mandag!
Måske får du også en lille gave inden :-)

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kokkefar » 3. aug 2018, 19:20

DobbeltA skrev:
3. aug 2018, 19:16
Gamen skrev:
3. aug 2018, 19:04
Kun hvis vi vinder mandag!
Måske får du også en lille gave inden :-)
Hvad har du hørt? :o

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 3. aug 2018, 19:26

Kokkefar skrev:
3. aug 2018, 19:20
DobbeltA skrev:
3. aug 2018, 19:16
Gamen skrev:
3. aug 2018, 19:04
Kun hvis vi vinder mandag!
Måske får du også en lille gave inden :-)
Hvad har du hørt? :o
Jeg satser på at tage ud og se træning i weekenden, så meget kan jeg sige. Man kan jo altid se efter eventuelle nye spillere, eller kigge langt efter spillere som ikke holder til på Hornevej længere - det er indimellem muligt at glæde sig over begge dele.

Låst