Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 5. aug 2018, 17:54

I øvrigt interessant at Nordjyske tilsyneladende ikke har nogen kilder i AaB. De har ingen viden om nogen kommende handler og virker blot til at spørge Gaarde en gang imellem om de ting de kan læse herinde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 5. aug 2018, 17:54

Gamen skrev:
5. aug 2018, 17:53
Forza skrev:
5. aug 2018, 17:49
Jeg har det meget ambivalent med ham, men okay man ved trods alt hvad man får.

Hvis alternativet er en vilkårlig slovak i midterforsvaret, kan jeg godt leve med mr. Twitter. jeg er dog ikke meget for vi skal betale transfer for ham.

Jeg tror også den er tæt på. Ude af truppen til Silkeborg truppen, virker ikke ligefrem afvisende ift. De ting han har svaret folk på twitter og han er sikkert løntung for en klub i 1 div.
På positivsiden: Konkurrence i midterforsvaret. Endelig! Det har simpelthen været for ringe på den front længe. Den anden plads har været alt for billigt til salg.
Enig. Og masser af erfaring og en forbedring i hovedspillet er heller ikke helt skidt!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 5. aug 2018, 18:00

Håber godt nok ikke at der er hold i rygterne om Simon Jakobsen, synes absolut ikke han har hvad der skal til for at forstærke os. En transfer i Pallesen klassen.

Til gengæld positivt at vi tager konsekvensen med Safranko. Ærgerligt at det kun er leje men han får chancen for at vise sig frem et andet sted. Nu bliver det spændende at høre hvad vi så selv har i kikkerten.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af troelsh » 5. aug 2018, 18:02

Forza skrev:
5. aug 2018, 17:49
Gamen skrev:
5. aug 2018, 17:43
mholte1885 skrev:
5. aug 2018, 17:36
Simon Jakobsen var ikke med for Silkeborg i dag, en kammerat fra Silkeborg fortalte mig i tlf at det skulle være fordi han er på vej til en anden klub...og det skulle være AaB

Ikke en spiller som har imponeret mig..han er hårdere end blåbjerg, men hans spil med bolden er ringe
Ikke så godt, hvis det passer. Han er lidt af en knokkelspiller. God i luften, men ikke særligt hurtig og heller ikke specielt god med fødderne. Gad godt se en lidt mere spillende type. Der skulle nødigt gå Holgersson i den igen.
Jeg har det meget ambivalent med ham, men okay man ved trods alt hvad man får.

Hvis alternativet er en vilkårlig slovak i midterforsvaret, kan jeg godt leve med mr. Twitter. jeg er dog ikke meget for vi skal betale transfer for ham.

Jeg tror også den er tæt på. Ude af truppen til Silkeborg truppen, virker ikke ligefrem afvisende ift. De ting han har svaret folk på twitter og han er sikkert løntung for en klub i 1 div.
Jeg kan simpelthen ikke se hvad vi skal med Simon jakobsen, han er jo på ingen måde bedre end Blåbjerg eller Kasper P, det er bare mere middelmådighed på den position.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Mephisto2 » 5. aug 2018, 18:04

Forza skrev:
5. aug 2018, 17:54
I øvrigt interessant at Nordjyske tilsyneladende ikke har nogen kilder i AaB. De har ingen viden om nogen kommende handler og virker blot til at spørge Gaarde en gang imellem om de ting de kan læse herinde.
Det er vel som alle andre aviser - der er stort set ingen journalister mere.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af frederikshavneren » 5. aug 2018, 18:05

Forza skrev:
5. aug 2018, 17:54
I øvrigt interessant at Nordjyske tilsyneladende ikke har nogen kilder i AaB. De har ingen viden om nogen kommende handler og virker blot til at spørge Gaarde en gang imellem om de ting de kan læse herinde.
Nu må du ikke stille urealistiske krav til den nordjyske journalist stand...

Nordjyske agerer mikrofonholder og kritisk journalistik ift. AaB er ikke eksisterende

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2018, 18:08

Forza skrev:
5. aug 2018, 17:54
I øvrigt interessant at Nordjyske tilsyneladende ikke har nogen kilder i AaB. De har ingen viden om nogen kommende handler og virker blot til at spørge Gaarde en gang imellem om de ting de kan læse herinde.
Nordjyske er et forsigtigt medie. De skal have bekræftelse fra flere uafhængige kilder, før de skriver noget.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
rasmus11
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 17
Tilmeldt: 3. aug 2011, 13:00
Geografisk sted: Vesthimmerland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af rasmus11 » 5. aug 2018, 18:09

Mht. Simon Jakobsen så er hans lederevner og attitude vel noget, der taler for ham i AaB, både på og udenfor banen? Særligt når Würtz og Risgård går mod pension inden for den nærmeste fremtid.

Kan kun se, at det er et plus, at han har noget karakter som stikker ud i forhold til flertallet af de flinke fyre på det nuværende hold.

At der så måske er kvaliteter i spillet han ikke mestrer...

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 5. aug 2018, 18:14

Mephisto2 skrev:
5. aug 2018, 18:04
Forza skrev:
5. aug 2018, 17:54
I øvrigt interessant at Nordjyske tilsyneladende ikke har nogen kilder i AaB. De har ingen viden om nogen kommende handler og virker blot til at spørge Gaarde en gang imellem om de ting de kan læse herinde.
Det er vel som alle andre aviser - der er stort set ingen journalister mere.
Den nye medievirkelighed.

Alle kan være journalister med Facebook live, blogs og Twitter, så ingen er det, for der er ikke penge i det længere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2018, 18:22

De Fem skrev:
5. aug 2018, 18:14
Mephisto2 skrev:
5. aug 2018, 18:04
Forza skrev:
5. aug 2018, 17:54
I øvrigt interessant at Nordjyske tilsyneladende ikke har nogen kilder i AaB. De har ingen viden om nogen kommende handler og virker blot til at spørge Gaarde en gang imellem om de ting de kan læse herinde.
Det er vel som alle andre aviser - der er stort set ingen journalister mere.
Den nye medievirkelighed.

Alle kan være journalister med Facebook live, blogs og Twitter, så ingen er det, for der er ikke penge i det længere.
...men det er da ikke rigtigt? Der er i hvert fald to gode sportsjournalister, så det burde jo være nok til at have nogle forbindelser derude.
Med venlig Hilsen
--
Robert

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 5. aug 2018, 18:25

Pastorius skrev:
5. aug 2018, 18:22
De Fem skrev:
5. aug 2018, 18:14
Mephisto2 skrev:
5. aug 2018, 18:04
Forza skrev:
5. aug 2018, 17:54
I øvrigt interessant at Nordjyske tilsyneladende ikke har nogen kilder i AaB. De har ingen viden om nogen kommende handler og virker blot til at spørge Gaarde en gang imellem om de ting de kan læse herinde.
Det er vel som alle andre aviser - der er stort set ingen journalister mere.
Den nye medievirkelighed.

Alle kan være journalister med Facebook live, blogs og Twitter, så ingen er det, for der er ikke penge i det længere.
...men det er da ikke rigtigt? Der er i hvert fald to gode sportsjournalister, så det burde jo være nok til at have nogle forbindelser derude.
De har også rimeligt mange lokale hold at dække. Tre fodboldhold i den øverste division, to ishockeyhold, gud ved hvor meget håndbold, samt alt det andet sport.

Tydeligvis er der ikke tid eller mulighed for at opdyrke kilder derude.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af jonas386 » 5. aug 2018, 18:30

Det er sgu nogle lunkne transfers... Jeg mener ikke, at vi istedet skulle gå efter en eller anden tilfældig østeuropæer med en halv god sæson i benene, men der må da findes nogle af de klassiske Lynge transfers, hvor vi har solide skandinaviske spillere der skal have kickstartet karrieren (ala Okore). Hvad er tankegangen bag en Simon Jakobsen transfer (såfremt det passer)? Vi har i forvejen to stoppere der hører til blandt den dårligere halvdel af superligaforsvarere. Hvad er pointen i at hente en mere? Det er jo ikke ligefrem en spiller der løfter niveauet.

AaB påstår, at de gerne vil udvikle egne talenter, spille flot fodbold og være med i toppen af ligaen. Nemme ord, klart, men hvorfor følger man ikke strategien? Umiddelbart er det ret simpelt. Breddespillere skal som udgangspunkt være egen avl og vi vil gerne udvikle vores egne profiler. Det bør suppleres med spillere der rent faktisk giver noget ekstra til holdet, det er bare ikke rigtigt det man henter. Udover Kusk, Okore og Rinne, så har resten af vores indkøb slet ikke matchet den profil af spillere som vi skal gå efter for at løfte os over middelmådigheden. Spillere som Pallesen og Simon Jakobsen er sådan nogle OB/GF handler hvor eksperterne kan sidde og drømme om hvor gode de bliver i den kommende sæson, for så at finde ud af, at absolut intet har ændret sig, og de er (som altid) ganske middelmådige hold fyldt med middelmådige spillere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af aaballday » 5. aug 2018, 18:46

Jeg har lige fået bekræftet at Simon J er en and. Intet i den. Han var bænket i Silkeborg i dag - men simpelthen fordi han ikke var fundet god nok.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Reyad » 5. aug 2018, 18:51

Jeg håber fandeme Simon Jakobsen er en and.
Han forstærker os ikke nævneværdigt. Det var ikke ligefrem fordi han så voldsomt god ud for SIF i sidste sæson.

Fint hvis Safranko er på vej videre. Kæmpe fejlkøb. Flores må også gerne snart falde på plads.
Så ved vi, hvad vi har af lønkroner at gøre med.
Så skal der fandeme fart, kreativitet og målfarlighed ind på det hold!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 5. aug 2018, 19:03

Render der ikke nogen bundsolide, erfarne svenske og norske stoppere rundt i Allsvenskan eller Eliteserien?
Jeg følger ikke med i hverken svensk eller norsk fodbold, men jeg ved da så meget, at rigtig mange af klubberne ikke engang har økonomisk formåen som fx AaB.

Engang var det nærmest pr. automatik, at man, hvis man skulle styrke bagkæden, kiggede mod et af de to lande. Halter de så langt bagefter superligaen nu?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Fjernsupporter
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. aug 2018, 19:18

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Fjernsupporter » 5. aug 2018, 19:20

I forhold til midtstopper er det så kun mig der undre mig over at man ikke kigger mod Pascal Gregor i Helsingør?

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 5. aug 2018, 19:21

Fjernsupporter skrev:
5. aug 2018, 19:20
I forhold til midtstopper er det så kun mig der undre mig over at man ikke kigger mod Pascal Gregor i Helsingør?
Jeg begyndte allerede at undre mig, da Helsingør hentede ham.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Fjernsupporter
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. aug 2018, 19:18

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Fjernsupporter » 5. aug 2018, 19:26

Haha ja det var også mærkeligt, men i forhold til AaB kunne han vel være en spændende spiller, der vel heller ikke kan være super dyr efter nedrykningen? Indrømmet så jeg ikke mange Helsingør kampe i foråret.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af McMark » 5. aug 2018, 19:30

Fjernsupporter skrev:
5. aug 2018, 19:20
I forhold til midtstopper er det så kun mig der undre mig over at man ikke kigger mod Pascal Gregor i Helsingør?
Ham har jeg også været fortaler for rigtig længe. Han er 24 år, har mere end 100 Superliga-kampe på CV'et, er god med fødderne og kender Okore fra FCN. Derudover har han kontraktudløb om halvandet år, og kan ikke koste særlig meget.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af gravballe » 5. aug 2018, 19:32

Mr-schou skrev:
5. aug 2018, 16:51
FIDEL skrev:
5. aug 2018, 16:48
Mr-schou skrev:
5. aug 2018, 16:41
FIDEL skrev:
5. aug 2018, 16:36
Mr-schou skrev:
5. aug 2018, 16:32
Synes kritikken af Gaarde er ret hård, selvfølgelig har han lavet fejlkøb, men han har fandme også solgt godt! Sad lige og tjekket vores Transfervindue i 08/09 - Der hentet vi altså Marek Saganowski på lån, Michael Beauchamp, Luton Shelton på lån og Jose Mota vendte hjem fra et lån i Molde. Året forinden havde vi købt Benedict vilakaczi og sendt væk året efter! Så Lynge har også lavet store og dyre fejl!
Nogen af de spillere som folk ser som fejlkøb, er altså dygtige spillere der bare ikke slog igennem! Sloth, Helenius osv.
Da først saganowski kom i form viste han sig som en klasseangriber.
Tja, ved nu ikke om 3 mål i 13 kampe er nok til at kalde ham en klasseangriber. I hvertfald ikke for AaB.
Tror ikke du så ham spille. Da han først kom i form var han virkelig dygtig. God afslutter og dygtig til at holde i bolden.
Ligesom Rolim (Bare rolig, ved godt han ikke er angriber) han skulle også bare lige i form - men andre kalder ham for fejlkøb herinde?
Den store forskel var vi havde en klausul om at kunne købe saga. Det havde vi ikke ved rolim. AaB forsøgte også at beholde ham, men vi havde ikke råd til den klausul der var på ham, og prisen kunne ikke presses mere ned.

Låst