Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 24. apr 2018, 09:08

Hanga skrev:
Hvor meget har du set til Lyngø, altså udover de u19 kampe du/vi så sidste år?

Det er heller ikke min fornemmelse at han er tæt på SL niveau, men det er kun ud fra de få u19 kampe jeg så med ham. Han kan have rykket sig. AaB gav ham en kontrakt for 10 måneder siden, så de må have set et potentiale. Det er hurtigt endegyldigt at udelukke ham. Jeg er dog helt enig i at det er skidt at han er 4. valg, hvis ikke vi reelt set er klar til at give ham chancen ved skader/karantæner, og det er der ikke så meget der tyder på at vi er.
Det har du ret i, og det er jo super hvis AaB mener at han har potentiale til at blive en profil på vores hold i fremtiden. Det er bare ikke så lovende at han i en alder af 20 år ikke har spillet én eneste kamp på seniorniveau endnu. Han har brugt det meste af indeværende sæson på at dække 17-årige knægte op som dispensationsspiller på U19 og det lugter ikke af at han lige tager steppet op til toppen af Superligaen.

Det er også helt fint hvis vi ser Lyngø som en kommende trupspiller a lá Blåbjerg/Børsting/Patrick, men så synes jeg vi skal leje knægten ud, så han får noget praktisk erfaring og kan komme tilbage som en mere driftsikker reserve.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2555
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af troelsh » 24. apr 2018, 09:44

Mon ikke Thomsen er øverst på Gaardes ønskeseddel, han er røget helt ud i kulden i fck, og noget tyder på både Rolim og Flores er fortid i AaB til sommer.

Jeg ønsker mig en Risgård klon bare ti år yngre, han er så vigtig for vores offensiv, det må selv Wieghorst efterhånden kunne se, og ingen vores mange andre centralemidtbane spillere er i nærheden af at have hans offensive kvaliteter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14771
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 24. apr 2018, 10:02

Yankee skrev:
Det er også helt fint hvis vi ser Lyngø som en kommende trupspiller a lá Blåbjerg/Børsting/Patrick, men så synes jeg vi skal leje knægten ud, så han får noget praktisk erfaring og kan komme tilbage som en mere driftsikker reserve.
Så er vi helt enige. Jeg fik bare indtryk af at du var klar til at stemple Lyngø helt færdig efter 10 mdr. som senior. Lad os få ham udlejet til et lavere niveau hvor han kan få kamperfaring, og lad os gå efter en erfaren breddespiller til bagkæden (eller optimalt set en ny fast makker til Okore).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Buzz Killington » 24. apr 2018, 10:10

Yankee skrev:
Hanga skrev:
Hvor meget har du set til Lyngø, altså udover de u19 kampe du/vi så sidste år?

Det er heller ikke min fornemmelse at han er tæt på SL niveau, men det er kun ud fra de få u19 kampe jeg så med ham. Han kan have rykket sig. AaB gav ham en kontrakt for 10 måneder siden, så de må have set et potentiale. Det er hurtigt endegyldigt at udelukke ham. Jeg er dog helt enig i at det er skidt at han er 4. valg, hvis ikke vi reelt set er klar til at give ham chancen ved skader/karantæner, og det er der ikke så meget der tyder på at vi er.
Det har du ret i, og det er jo super hvis AaB mener at han har potentiale til at blive en profil på vores hold i fremtiden. Det er bare ikke så lovende at han i en alder af 20 år ikke har spillet én eneste kamp på seniorniveau endnu. Han har brugt det meste af indeværende sæson på at dække 17-årige knægte op som dispensationsspiller på U19 og det lugter ikke af at han lige tager steppet op til toppen af Superligaen.

Det er også helt fint hvis vi ser Lyngø som en kommende trupspiller a lá Blåbjerg/Børsting/Patrick, men så synes jeg vi skal leje knægten ud, så han får noget praktisk erfaring og kan komme tilbage som en mere driftsikker reserve.
Lyngø har såvidt jeg ved også været fast starter på reserveholdet. At han derudover får de ekstra kampe på u19 niveau når nu reserveligaen spilles så sporadisk, samtidig med han altså træner med superligatruppen, kan jeg ikke se problemet i. Der er intet der tyder på han spiller u19 fordi han ikke er god nok.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 24. apr 2018, 12:25

Buzz Killington skrev:
Lyngø har såvidt jeg ved også været fast starter på reserveholdet. At han derudover får de ekstra kampe på u19 niveau når nu reserveligaen spilles så sporadisk, samtidig med han altså træner med superligatruppen, kan jeg ikke se problemet i. Der er intet der tyder på han spiller u19 fordi han ikke er god nok.
Helt uenig med sidste sætning. Når man spiller U19 så er man jo afskåret fra at spille Superliga i samme weekend, så det er altså et ret tydeligt signal om at man overhovedet ikke er i spil til Superligaen - og noget helt andet end at man efter en Superliga-runde lige napper en reserveholdskamp med.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Buzz Killington » 24. apr 2018, 12:42

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:
Lyngø har såvidt jeg ved også været fast starter på reserveholdet. At han derudover får de ekstra kampe på u19 niveau når nu reserveligaen spilles så sporadisk, samtidig med han altså træner med superligatruppen, kan jeg ikke se problemet i. Der er intet der tyder på han spiller u19 fordi han ikke er god nok.
Helt uenig med sidste sætning. Når man spiller U19 så er man jo afskåret fra at spille Superliga i samme weekend, så det er altså et ret tydeligt signal om at man overhovedet ikke er i spil til Superligaen - og noget helt andet end at man efter en Superliga-runde lige napper en reserveholdskamp med.
Det har du ret i. Man kan selvfølgelig også sige at den vigtigste indikation af hvor tilliden til ham ligger, er hvor ofte han har været inkluderet i superligatruppen. Og, her ser det ret sløjt ud, også når der har været skader og karantæne til de andre tre i centerforsvaret. Han har været med fire gange (dog senest mod FCM).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 25. apr 2018, 15:48

Nå men vi skal vel også snart til at diskutere transferemner...sådan helt rigtigt. :thumbsup:

Pt. tyder det på, at Rolim ikke fortsætter - siden han ikke spiller...? Så på den plads er der faktisk flere emner, der kunne være interessante, og nogle af dem endda transferfri:
- Adnan Muhammad - Helsingør. Spændende spiller, men er han den type vi kan bruge i mellemrummene, eller er han mere en traditionel fløj med fart og driblinger?

- Mandla Masango - Kan vel godt spille pladsen. Jeg mener ikke man skal være bange for at hente ham på trods af hans historik. Klassespiller når han er i form, og målfarlig, hvilket vi har brug for BIG TIME. (transferfri)

- Baskim Kadrii - Passer umiddelbart ikke ind som mellemrumsspiller, men er en dygtig afslutter, og kan spille angriber også. (transferfri)

- Nikolaj Thomsen - Som type passer han perfekt ind i vores spil, men hvad koster han, og vil FCK mon af med ham?

- Tobias Mikkelsen - Er ved at komme op i årene, men netop derfor er det måske på tide, at han lærer at være mellemrumsspiller istedet for den brede fløj. Har rutine og er målfarlig. (transferfri) Men er han god nok?

- Vito Mistrati - Stort talent som vi evt. kan bruge i mellemrummene og ikke som 8´er, hvilket han spiller i Hobro. Mangler dog målfarlighed.

- Anders Dreyer - kæmpetalent som jeg synes vi skal forhøre os på. Profil i 1. division som 19-årig. Det er stærkt!

På angriberpositionen mener jeg også vi er nødt til at handle: en makker til Pohl.
- Baskim Kadrii (se ovenfor)

- Emmanuel Ogude - En usleben diamant fra Nigeria og måske den nye Bassogog? Kan lave nogle vanvittige ting, men er endnu ikke så skarp foran mål.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 25. apr 2018, 18:21

Altså, come on - vi skal have spillere der forstærker os. Ikke spillere der er status quo med det vi har, eller er markant ringere.

En forudsætning for dét er spillersalg, for vi har ikke råd til transfers i Kusk/Safranko-klassen denne sommer, hvis ikke vi sælger spillere. Det har Gaarde gjort klart.

Lad mig lige prøve at liste nogle utroligt dygtige spillere op som nogle af de svenske klubber (med sammenlignelige eller mindre transfer- og lønbudgetter end os) har hentet det seneste halvandet år.

Tarik Elyounoussi
Muamer Tankovic
Sander Svendsen
Alexander Milosevic
Enoch Kofi Adu
Nabil Bahoui
Yura Movsisyan
Tesfaldet Tekie
Gustav Engvall
Jiloan Hamad

Selvfølgelig kan nogle af klubberne lokke med en del andet, men bedre løn og større transfer end vi kan betale er ikke én af dem. Den eneste klub der har råd til det er Malmö, og for en enkelt spillers vedkommende AIK.

Vi skal op på det niveau, før vi skal hente spillere. Det skal være slut med at hente spillere der skal skibes afsted efter et halvt år, ikke passer ind i vores spilsystem eller ikke er en skid bedre end det vi har. Så må man fandme ofre et par mio. eller 3 på scouting! Det har da så rigeligt tjent sig ind med de bommerter vi har lavet de sidste 3 vinduer.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 25. apr 2018, 18:48

Gamen skrev:Altså, come on - vi skal have spillere der forstærker os. Ikke spillere der er status quo med det vi har, eller er markant ringere.

En forudsætning for dét er spillersalg, for vi har ikke råd til transfers i Kusk/Safranko-klassen denne sommer, hvis ikke vi sælger spillere. Det har Gaarde gjort klart.

Lad mig lige prøve at liste nogle utroligt dygtige spillere op som nogle af de svenske klubber (med sammenlignelige eller mindre transfer- og lønbudgetter end os) har hentet det seneste halvandet år.

Tarik Elyounoussi
Muamer Tankovic
Sander Svendsen
Alexander Milosevic
Enoch Kofi Adu
Nabil Bahoui
Yura Movsisyan
Tesfaldet Tekie
Gustav Engvall
Jiloan Hamad

Selvfølgelig kan nogle af klubberne lokke med en del andet, men bedre løn og større transfer end vi kan betale er ikke én af dem. Den eneste klub der har råd til det er Malmö, og for en enkelt spillers vedkommende AIK.

Vi skal op på det niveau, før vi skal hente spillere. Det skal være slut med at hente spillere der skal skibes afsted efter et halvt år, ikke passer ind i vores spilsystem eller ikke er en skid bedre end det vi har. Så må man fandme ofre et par mio. eller 3 på scouting! Det har da så rigeligt tjent sig ind med de bommerter vi har lavet de sidste 3 vinduer.
Jeg må lige minde dig om, at både Wieghorst og Gaarde, meget belejligt i et stykke tid har sagt, at de vil have spillere, som de kan udvikle til profiler. Og herunder er særligt Dreyer, mistrati og Muhammad interessante.
Men vi har iøvrigt hentet spillere med den klasse du efterspørger, nemlig Rinne, Okore, Kusk og Rolim, men de er endnu ikke forløst for alvor.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 25. apr 2018, 19:01

FIDEL skrev: Jeg må lige minde dig om, at både Wieghorst og Gaarde, meget belejligt i et stykke tid har sagt, at de vil have spillere, som de kan udvikle til profiler. Og herunder er særligt Dreyer, mistrati og Muhammad interessante.
Men vi har iøvrigt hentet spillere med den klasse du efterspørger, nemlig Rinne, Okore, Kusk og Rolim, men de er endnu ikke forløst for alvor.
Dreyer er fuldstændig udenfor vores liga. Og nej, vi skal ikke have flere talenter, før vi har skibet nogen af dem vi har i forvejen af eller er blevet bedre til at skabe en rød tråd i vores indkøb.

Safranko er en spiller til 4 mio. som de kunne udvikle til en profil - hvis det er den slags spillere, så takker jeg nej. Han er i øvrigt heller ikke i nærheden af at være tilnærmelsesvis på niveau med spillere fra ovenstående liste, men flere af dem kunne vel fås til samme penge.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Brodernumsi » 25. apr 2018, 19:18

Gamen skrev:

Safranko er en spiller til 4 mio.
Han kostede 300.000€
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 25. apr 2018, 19:32

Brodernumsi skrev:
Han kostede 300.000€
Undskyld, 2,5 mio. (ifølge NORDJYSKE) og så sikkert en klækkelig løn.

Gnu endte med at få mest ret i denne omgang:
Gnu skrev:Med tanke på, at Holgersson blev præsenteret som styrmand og Meilinger som hurtig, skal det nok passe, at vores nye ven her er doven, spinkel og ineffektiv.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5203
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 25. apr 2018, 22:30

Gamen skrev:Altså, come on - vi skal have spillere der forstærker os. Ikke spillere der er status quo med det vi har, eller er markant ringere.

En forudsætning for dét er spillersalg, for vi har ikke råd til transfers i Kusk/Safranko-klassen denne sommer, hvis ikke vi sælger spillere. Det har Gaarde gjort klart.

Lad mig lige prøve at liste nogle utroligt dygtige spillere op som nogle af de svenske klubber (med sammenlignelige eller mindre transfer- og lønbudgetter end os) har hentet det seneste halvandet år.

Tarik Elyounoussi
Muamer Tankovic
Sander Svendsen
Alexander Milosevic
Enoch Kofi Adu
Nabil Bahoui
Yura Movsisyan
Tesfaldet Tekie
Gustav Engvall
Jiloan Hamad

Selvfølgelig kan nogle af klubberne lokke med en del andet, men bedre løn og større transfer end vi kan betale er ikke én af dem. Den eneste klub der har råd til det er Malmö, og for en enkelt spillers vedkommende AIK.

Vi skal op på det niveau, før vi skal hente spillere. Det skal være slut med at hente spillere der skal skibes afsted efter et halvt år, ikke passer ind i vores spilsystem eller ikke er en skid bedre end det vi har. Så må man fandme ofre et par mio. eller 3 på scouting! Det har da så rigeligt tjent sig ind med de bommerter vi har lavet de sidste 3 vinduer.
Meget enig. Eller tænk hvis vi havde hentet Sørloth eller Tibbling. Der er ikke betalt specielt stor transfer for nogen af dem. At man ikke har et nogenlunde overblik over den her type periferi/potentielle periferi spillere til de skandinaviske landsholds er simpelthen en skandale. I stedet vælger man f.eks. at købe et prestigeprojekt i Peru, som man ikke har sat sig godt nok ind i. Det må alt andet lige være lettere at sætte sig ind i spillere her i Europa/Norden og arbejde med det. Får man opsnusset et godt navn kan det næppe være vold mod vores snusfornuftige økonomi at sende en mand til Norge, Sverige, Tyskland eller Holland. I stedet er det WyScout og den ene skodspiller efter den anden Gaardes bliver prakket på af agenter.
FIDEL skrev:Jeg må lige minde dig om, at både Wieghorst og Gaarde, meget belejligt i et stykke tid har sagt, at de vil have spillere, som de kan udvikle til profiler. Og herunder er særligt Dreyer, mistrati og Muhammad interessante.
Men vi har iøvrigt hentet spillere med den klasse du efterspørger, nemlig Rinne, Okore, Kusk og Rolim, men de er endnu ikke forløst for alvor.
Hvordan pokker skal vi så få et stærkt hold, hvis der ikke er nogen profiler der bærer det fordi det kun er nyoprykkede U19 drenge og lottokuponer. Den kurs er jo simpelthen bare ikke holdbar. Derudover er den eneste salgbare af alt det skrald Gaarde har hentet Flores og udelukkende fordi han er god på landsholdet. Rolim kunne være det, men han er levet og man har gudhjælpme ikke en gang sikret sig en aftalt købspris på forhånd.
FIDEL skrev: - Mandla Masango - Kan vel godt spille pladsen. Jeg mener ikke man skal være bange for at hente ham på trods af hans historik. Klassespiller når han er i form, og målfarlig, hvilket vi har brug for BIG TIME. (transferfri)
Bliver lidt træt af at høre folk hive Masango frem herinde. Manden har næsten ikke spillet i to sæsoner + han har en tvivlsom personlighed. Det er ikke et genopbygningsprojekt vi skal spilde vores sjældent forekommende transfermidler på.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FlæskeFrank » 25. apr 2018, 23:10

Gamen skrev:Altså, come on - vi skal have spillere der forstærker os. Ikke spillere der er status quo med det vi har, eller er markant ringere.

En forudsætning for dét er spillersalg, for vi har ikke råd til transfers i Kusk/Safranko-klassen denne sommer, hvis ikke vi sælger spillere. Det har Gaarde gjort klart.

Lad mig lige prøve at liste nogle utroligt dygtige spillere op som nogle af de svenske klubber (med sammenlignelige eller mindre transfer- og lønbudgetter end os) har hentet det seneste halvandet år.

Tarik Elyounoussi
Muamer Tankovic
Sander Svendsen
Alexander Milosevic
Enoch Kofi Adu
Nabil Bahoui
Yura Movsisyan
Tesfaldet Tekie
Gustav Engvall
Jiloan Hamad

Selvfølgelig kan nogle af klubberne lokke med en del andet, men bedre løn og større transfer end vi kan betale er ikke én af dem. Den eneste klub der har råd til det er Malmö, og for en enkelt spillers vedkommende AIK.

Vi skal op på det niveau, før vi skal hente spillere. Det skal være slut med at hente spillere der skal skibes afsted efter et halvt år, ikke passer ind i vores spilsystem eller ikke er en skid bedre end det vi har. Så må man fandme ofre et par mio. eller 3 på scouting! Det har da så rigeligt tjent sig ind med de bommerter vi har lavet de sidste 3 vinduer.
Kan vi ikke blive enige om, at den liste er næsten mere intetsigende end vores spil ? For det første er 10 spillere på 1½ år ikke meget. Og Movsisyan er vel kun lejet og har vel intet vist pt. Gustav Engvall er vel også lejet - og så er det også påfaldende, at begge er hentet efter transfervinduet er lukket mange andre steder. Har ikke faktatjekket alle spillere.

Jeg mener dog, at der var en del spændende transferfrie spillere på det norske og svenske marked her til jul. Og det virkede ikke til, at vi var inde over nogen af dem, og det var i mine øjne meget skuffende.
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 25. apr 2018, 23:11

Jakobsen skrev:Eller tænk hvis vi havde hentet Sørloth eller Tibbling. Der er ikke betalt specielt stor transfer for nogen af dem. At man ikke har et nogenlunde overblik over den her type periferi/potentielle periferi spillere til de skandinaviske landsholds er simpelthen en skandale.
AaB hentede Rinne netop fra den hylde og af den type. Tibbing var forresten ikke nogen større hemmelighed, alle med adgang til internettet havde hørt om ham. Her handlede det om pris og løn. Sørloth var en klasse transfer. Lobotka ligeså.

Jeg er helt enig i at AaB bør lede på de mellemstore klubbers restlager, men det er så evig nemt at sige vi ikke gør det når man har hentet derfra og du ikke kender til alt det der ikke lykkedes.

Forresten af den type, så hvis AC stadig er kold i Gent til sommer bør man kaste alle sparepengene efter ham. Han er det ypperste en klub som AaB kan drømme om.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 25. apr 2018, 23:26

Jakobsen skrev:
Gamen skrev:Altså, come on - vi skal have spillere der forstærker os. Ikke spillere der er status quo med det vi har, eller er markant ringere.

En forudsætning for dét er spillersalg, for vi har ikke råd til transfers i Kusk/Safranko-klassen denne sommer, hvis ikke vi sælger spillere. Det har Gaarde gjort klart.

Lad mig lige prøve at liste nogle utroligt dygtige spillere op som nogle af de svenske klubber (med sammenlignelige eller mindre transfer- og lønbudgetter end os) har hentet det seneste halvandet år.

Tarik Elyounoussi
Muamer Tankovic
Sander Svendsen
Alexander Milosevic
Enoch Kofi Adu
Nabil Bahoui
Yura Movsisyan
Tesfaldet Tekie
Gustav Engvall
Jiloan Hamad

Selvfølgelig kan nogle af klubberne lokke med en del andet, men bedre løn og større transfer end vi kan betale er ikke én af dem. Den eneste klub der har råd til det er Malmö, og for en enkelt spillers vedkommende AIK.

Vi skal op på det niveau, før vi skal hente spillere. Det skal være slut med at hente spillere der skal skibes afsted efter et halvt år, ikke passer ind i vores spilsystem eller ikke er en skid bedre end det vi har. Så må man fandme ofre et par mio. eller 3 på scouting! Det har da så rigeligt tjent sig ind med de bommerter vi har lavet de sidste 3 vinduer.
Meget enig. Eller tænk hvis vi havde hentet Sørloth eller Tibbling. Der er ikke betalt specielt stor transfer for nogen af dem. At man ikke har et nogenlunde overblik over den her type periferi/potentielle periferi spillere til de skandinaviske landsholds er simpelthen en skandale. I stedet vælger man f.eks. at købe et prestigeprojekt i Peru, som man ikke har sat sig godt nok ind i. Det må alt andet lige være lettere at sætte sig ind i spillere her i Europa/Norden og arbejde med det. Får man opsnusset et godt navn kan det næppe være vold mod vores snusfornuftige økonomi at sende en mand til Norge, Sverige, Tyskland eller Holland. I stedet er det WyScout og den ene skodspiller efter den anden Gaardes bliver prakket på af agenter.
FIDEL skrev:Jeg må lige minde dig om, at både Wieghorst og Gaarde, meget belejligt i et stykke tid har sagt, at de vil have spillere, som de kan udvikle til profiler. Og herunder er særligt Dreyer, mistrati og Muhammad interessante.
Men vi har iøvrigt hentet spillere med den klasse du efterspørger, nemlig Rinne, Okore, Kusk og Rolim, men de er endnu ikke forløst for alvor.
Hvordan pokker skal vi så få et stærkt hold, hvis der ikke er nogen profiler der bærer det fordi det kun er nyoprykkede U19 drenge og lottokuponer. Den kurs er jo simpelthen bare ikke holdbar. Derudover er den eneste salgbare af alt det skrald Gaarde har hentet Flores og udelukkende fordi han er god på landsholdet. Rolim kunne være det, men han er levet og man har gudhjælpme ikke en gang sikret sig en aftalt købspris på forhånd.
FIDEL skrev: - Mandla Masango - Kan vel godt spille pladsen. Jeg mener ikke man skal være bange for at hente ham på trods af hans historik. Klassespiller når han er i form, og målfarlig, hvilket vi har brug for BIG TIME. (transferfri)
Bliver lidt træt af at høre folk hive Masango frem herinde. Manden har næsten ikke spillet i to sæsoner + han har en tvivlsom personlighed. Det er ikke et genopbygningsprojekt vi skal spilde vores sjældent forekommende transfermidler på.
Vi har jo faktisk hentet nogle ret store profiler. Problemet er bare, at vi skal bruge 2-3 profiler mere hvis vi vil i top 4.
En angriber, en central midt og en central forsvarer. Og hvis Rolim smutter skal vi vel have nyt blod der.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5203
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 25. apr 2018, 23:49

FIDEL skrev:
Jakobsen skrev:
Gamen skrev:Altså, come on - vi skal have spillere der forstærker os. Ikke spillere der er status quo med det vi har, eller er markant ringere.

En forudsætning for dét er spillersalg, for vi har ikke råd til transfers i Kusk/Safranko-klassen denne sommer, hvis ikke vi sælger spillere. Det har Gaarde gjort klart.

Lad mig lige prøve at liste nogle utroligt dygtige spillere op som nogle af de svenske klubber (med sammenlignelige eller mindre transfer- og lønbudgetter end os) har hentet det seneste halvandet år.

Tarik Elyounoussi
Muamer Tankovic
Sander Svendsen
Alexander Milosevic
Enoch Kofi Adu
Nabil Bahoui
Yura Movsisyan
Tesfaldet Tekie
Gustav Engvall
Jiloan Hamad

Selvfølgelig kan nogle af klubberne lokke med en del andet, men bedre løn og større transfer end vi kan betale er ikke én af dem. Den eneste klub der har råd til det er Malmö, og for en enkelt spillers vedkommende AIK.

Vi skal op på det niveau, før vi skal hente spillere. Det skal være slut med at hente spillere der skal skibes afsted efter et halvt år, ikke passer ind i vores spilsystem eller ikke er en skid bedre end det vi har. Så må man fandme ofre et par mio. eller 3 på scouting! Det har da så rigeligt tjent sig ind med de bommerter vi har lavet de sidste 3 vinduer.
Meget enig. Eller tænk hvis vi havde hentet Sørloth eller Tibbling. Der er ikke betalt specielt stor transfer for nogen af dem. At man ikke har et nogenlunde overblik over den her type periferi/potentielle periferi spillere til de skandinaviske landsholds er simpelthen en skandale. I stedet vælger man f.eks. at købe et prestigeprojekt i Peru, som man ikke har sat sig godt nok ind i. Det må alt andet lige være lettere at sætte sig ind i spillere her i Europa/Norden og arbejde med det. Får man opsnusset et godt navn kan det næppe være vold mod vores snusfornuftige økonomi at sende en mand til Norge, Sverige, Tyskland eller Holland. I stedet er det WyScout og den ene skodspiller efter den anden Gaardes bliver prakket på af agenter.
FIDEL skrev:Jeg må lige minde dig om, at både Wieghorst og Gaarde, meget belejligt i et stykke tid har sagt, at de vil have spillere, som de kan udvikle til profiler. Og herunder er særligt Dreyer, mistrati og Muhammad interessante.
Men vi har iøvrigt hentet spillere med den klasse du efterspørger, nemlig Rinne, Okore, Kusk og Rolim, men de er endnu ikke forløst for alvor.
Hvordan pokker skal vi så få et stærkt hold, hvis der ikke er nogen profiler der bærer det fordi det kun er nyoprykkede U19 drenge og lottokuponer. Den kurs er jo simpelthen bare ikke holdbar. Derudover er den eneste salgbare af alt det skrald Gaarde har hentet Flores og udelukkende fordi han er god på landsholdet. Rolim kunne være det, men han er levet og man har gudhjælpme ikke en gang sikret sig en aftalt købspris på forhånd.
FIDEL skrev: - Mandla Masango - Kan vel godt spille pladsen. Jeg mener ikke man skal være bange for at hente ham på trods af hans historik. Klassespiller når han er i form, og målfarlig, hvilket vi har brug for BIG TIME. (transferfri)
Bliver lidt træt af at høre folk hive Masango frem herinde. Manden har næsten ikke spillet i to sæsoner + han har en tvivlsom personlighed. Det er ikke et genopbygningsprojekt vi skal spilde vores sjældent forekommende transfermidler på.
Vi har jo faktisk hentet nogle ret store profiler. Problemet er bare, at vi skal bruge 2-3 profiler mere hvis vi vil i top 4.
En angriber, en central midt og en central forsvarer. Og hvis Rolim smutter skal vi vel have nyt blod der.
Jeg anerkender selvfølgelig fuldt ud, af man har hentet Rinne, Okore og Kusk som er klare profiler. Problemet er så bare, at der samtidig smidt vanvittigt mange penge efter Safranko, Holgersson, Sloth, Meilinger, Sylvestr, Pallesen, Lesniak og Flores, hvor ikke en eneste har styrket holdet. Ja Holgersson og Sloth passer på papiret på hvad jeg efterlyser, men når man henter Holgersson som en spillende stopper fra et tvivlsomt niveau er det ikke god tnok og Sloth havde siddet stille i så mange sæsoner, at det burde være logisk for alle han ikke ville performe fra dag et. Med Rolim har vi set gode ting i glimt, men det er stadig en spiller træneren meget nødigt bruger og det er tvivlsomt om vi kan beholde ham. Derfor har jeg meget svært ved at vurdere Rolim transferen, men jeg hælder til at det alt i alt er et dårligt forløb.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Ham der Emil » 26. apr 2018, 03:22

De Fem skrev: Forresten af den type, så hvis AC stadig er kold i Gent til sommer bør man kaste alle sparepengene efter ham. Han er det ypperste en klub som AaB kan drømme om.
Det lader dog, desværre, til at AC har en rolle at spille hernede. Kunne ellers rigtig godt se ham på det nuværende AaB hold.
Et Hjerte - En Klub

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Silver77 » 26. apr 2018, 07:17

Aron Jóhannsson tidligere AGF topscorer må da være træt af livet i Werder Bremen hvor det ikke bliver til meget spilletid.

Kunne han være en mulighedtil angrebet ?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5203
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 26. apr 2018, 09:11

Silver77 skrev:Aron Jóhannsson tidligere AGF topscorer må da være træt af livet i Werder Bremen hvor det ikke bliver til meget spilletid.

Kunne han være en mulighedtil angrebet ?
Det er efterhånden mange år siden så han står lidt uskarpt i erindringen. Jeg har dog altid tænkt lidt på ham som en dyr Simon Bræmer og er han derudover ikke ret hyppigt skadet? Alene denne sæson har han været skadet i 50 dage - altså næsten to måneder.
https://www.transfermarkt.com/aron-joha ... ler/119169

Og så vil nogen nok komme med argumentet, at vi kun kan hente den type spiller hvis han har døjet med fysikken. Det er jo bare ikke sandt når man ser på hvordan fCM f.eks. kunne hente Sørloth for et par millioner.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Låst