Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 9. apr 2018, 10:21

CphAab skrev:
Rextherunt skrev:
troelsh skrev:
Gaarde6 skrev:Truppen består af 24 spillere.
Prøver at liste dem op i kategorierne: God nok. God nok som reserve. Ikke god nok og En spillere til fremtiden.
Det er set med MINE briller og udfra vi skal være fast tophold.

Målmænd: Rinne (God nok) Lansing (God nok som reserve)

Forsvar: Okore (God nok) KP (God nok som reserve) Blåbjerg (Ikke god nok) PK (God nok som reserve) Pallesen (Ikke god nok) Ahlman (God nok) Lyngø (?)

Midtbane: Würtz (God nok) Lesniak (Ikke god nok) Risgård (God nok) Magnus (En spiller til fremtiden) Kakeeto (En spiller til fremtiden) Børsting (ikke god nok) Thellufsen (En spiller til fremtiden) Flores (Ikke god nok) Kusk (God nok) Abildgaard (ikke god nok)

Angreb: Pohl (?) Safranko (Ikke god nok) Rolim (God nok) Wessam (En spiller til fremtiden) Ramkilde (en spiller til fremtiden)

Det giver i min bog: 7 spillere som er gode nok. 8 spillere til fremtiden. 7 spillere, som ikke er gode nok og 2 spillere jeg ikke ved, hvordan jeg skal placere.

Jeg vil endda sige at jeg har været flink ved en spiller eller 2.
Er folk enige eller uenige? Husk på vi snakker som fast tophold i ligaen!

Jeg har ingen problemer med at se, hvorfor vi ikke er bedre. For mange spillere, som ikke er gode nok.
Forkert sammensat trup (Alt for mange midtbanespillere og for lidt kvalitet i forsvaret og angrebet! Det hele suppleret med et trænerteam jeg overhovedet ikke forstår.

Og til slut vil jeg bare sige. PLUS en sportsdirektør som skyder forbi ALT for mange gange!! At han så bagefter (For at dække sin egen røv) bliver ved med at sige truppen er god nok, er den STØRSTE joke i nyere tid!

Ganske enig i din vurdering med undtagelse af Risgård jeg desværre ikke mener er god nok længere, også syntes jeg egentlig Børsting er en fin spiller at have i truppen.

Flere har snakket om vi mangler en Winsness type til den centrale midtbane, her kunne Ruben Yttergård måske være en mulighed jeg tror han har været nævnt herinde tidligere.
Meget god analyse du har der... har dog lige et par enkelte ting:
Målmænd: Rinne (God nok) Lansing (God nok som reserve)

Forsvar: Okore (God nok) KP (God nok som reserve) Blåbjerg (Ikke god nok) PK (God nok som reserve) Pallesen (Ikke god nok) Ahlman (God nok som reserve) Lyngø (?)

Midtbane: Würtz (Ved at være Færdig) Lesniak (Ikke god nok) Risgård (Ved at være Færdig) Magnus (En spiller til fremtiden) Kakeeto (En spiller til fremtiden) Børsting (ikke god nok) Thellufsen (En spiller til fremtiden) Flores (Ikke god nok) Kusk (God nok) Abildgaard (ikke god nok)

Angreb: Pohl (En Spiller til Fremtiden) Safranko (Ikke god nok) Rolim (God nok) Wessam (En spiller til fremtiden) Ramkilde (en spiller til fremtiden)

Måtte lige smide en "Ved at være Færdig" kategori ind. De 2 spillere har måske 1 sæson mere i sig.

Største forskel på vores oplæg Gaarde6 er at jeg ikke mener Ahlman er god nok til andet end reserver. Jeg syns han laver rigtig mange fejl både defensivt og offensivt. Jeg mener Pohl har et meget stort potentiale og for at få det rigtigt ud så tror jeg man er nød til at fjerne noget pres og ansvar fra ham. Give ham en måltyv som makker som han kan lære af og læne sig op ad så er jeg sikker på at han nok skal blomstre op. Alternativt skal man leje ham ud.

Ens for begge analyser er at det skinner tydeligt igennem at holdet står med en kæmpe udfordring. Det gælder også på Gaardes position... syns slet ikke han har været opgaven voksen og har lavet klart for mange fejlkøb...så også enig der.
Jeg er en af dem der brokker mig mest herinde over manglen på kvalitetsspillere, og vi er enige 70% af vejen.

Men hvis vi lige skal komme ned på jorden igen og kun mener Jakob AHlmann eksempelvis er god nok til reserve.
Eller at børsting og FLores ikke engang er gode nok til holdet overhovedet, Eller at blåbjerg ikke er god nok som reserve. Så tror jeg i skyder lige lovligt ambitiøst efter det hold i forventer vi skal have.

Jeg er personligt ikke særlig vild med Børsting, men det er svært at komme uden om han har været en af vores 'eneste' rigtige spillere på banen det sidste halve år. Og det kan godt være Jakob Ahlmann har haft et par dårlige kampe (har de nu allesammen) Men han er stadig en kvalitetsspiler der var god nok til at komme på landsholdet.

Derudover er blåbjerg fast mand på u21 landsholdet, og tror nok vi ville kunne leve med ham som reserve til center forsvaret..
Nu er præmissen for denne debat jo ret tydeligt beskrevet af indlægsskriveren: "Hvis AaB skulle være fast tophold".

Og et fast tophold i ligaen har ikke spillere på Børstings eller Blåbjergs niveau med i truppen. Kig på de fire hold over os - der er ingen af dem, der har så ringe spillere i kamptruppen. Flores mener jeg også er noget berettiget; han er ikke en ringe spiller, men han passer bare ikke ind i AaB/superligaen.
Ahlmann er jeg sådan lidt bum-bum med...
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Rextherunt » 9. apr 2018, 10:33

CphAab skrev:
Rextherunt skrev:
troelsh skrev:
Gaarde6 skrev:Truppen består af 24 spillere.
Prøver at liste dem op i kategorierne: God nok. God nok som reserve. Ikke god nok og En spillere til fremtiden.
Det er set med MINE briller og udfra vi skal være fast tophold.

Målmænd: Rinne (God nok) Lansing (God nok som reserve)

Forsvar: Okore (God nok) KP (God nok som reserve) Blåbjerg (Ikke god nok) PK (God nok som reserve) Pallesen (Ikke god nok) Ahlman (God nok) Lyngø (?)

Midtbane: Würtz (God nok) Lesniak (Ikke god nok) Risgård (God nok) Magnus (En spiller til fremtiden) Kakeeto (En spiller til fremtiden) Børsting (ikke god nok) Thellufsen (En spiller til fremtiden) Flores (Ikke god nok) Kusk (God nok) Abildgaard (ikke god nok)

Angreb: Pohl (?) Safranko (Ikke god nok) Rolim (God nok) Wessam (En spiller til fremtiden) Ramkilde (en spiller til fremtiden)

Det giver i min bog: 7 spillere som er gode nok. 8 spillere til fremtiden. 7 spillere, som ikke er gode nok og 2 spillere jeg ikke ved, hvordan jeg skal placere.

Jeg vil endda sige at jeg har været flink ved en spiller eller 2.
Er folk enige eller uenige? Husk på vi snakker som fast tophold i ligaen!

Jeg har ingen problemer med at se, hvorfor vi ikke er bedre. For mange spillere, som ikke er gode nok.
Forkert sammensat trup (Alt for mange midtbanespillere og for lidt kvalitet i forsvaret og angrebet! Det hele suppleret med et trænerteam jeg overhovedet ikke forstår.

Og til slut vil jeg bare sige. PLUS en sportsdirektør som skyder forbi ALT for mange gange!! At han så bagefter (For at dække sin egen røv) bliver ved med at sige truppen er god nok, er den STØRSTE joke i nyere tid!

Ganske enig i din vurdering med undtagelse af Risgård jeg desværre ikke mener er god nok længere, også syntes jeg egentlig Børsting er en fin spiller at have i truppen.

Flere har snakket om vi mangler en Winsness type til den centrale midtbane, her kunne Ruben Yttergård måske være en mulighed jeg tror han har været nævnt herinde tidligere.
Meget god analyse du har der... har dog lige et par enkelte ting:
Målmænd: Rinne (God nok) Lansing (God nok som reserve)

Forsvar: Okore (God nok) KP (God nok som reserve) Blåbjerg (Ikke god nok) PK (God nok som reserve) Pallesen (Ikke god nok) Ahlman (God nok som reserve) Lyngø (?)

Midtbane: Würtz (Ved at være Færdig) Lesniak (Ikke god nok) Risgård (Ved at være Færdig) Magnus (En spiller til fremtiden) Kakeeto (En spiller til fremtiden) Børsting (ikke god nok) Thellufsen (En spiller til fremtiden) Flores (Ikke god nok) Kusk (God nok) Abildgaard (ikke god nok)

Angreb: Pohl (En Spiller til Fremtiden) Safranko (Ikke god nok) Rolim (God nok) Wessam (En spiller til fremtiden) Ramkilde (en spiller til fremtiden)

Måtte lige smide en "Ved at være Færdig" kategori ind. De 2 spillere har måske 1 sæson mere i sig.

Største forskel på vores oplæg Gaarde6 er at jeg ikke mener Ahlman er god nok til andet end reserver. Jeg syns han laver rigtig mange fejl både defensivt og offensivt. Jeg mener Pohl har et meget stort potentiale og for at få det rigtigt ud så tror jeg man er nød til at fjerne noget pres og ansvar fra ham. Give ham en måltyv som makker som han kan lære af og læne sig op ad så er jeg sikker på at han nok skal blomstre op. Alternativt skal man leje ham ud.

Ens for begge analyser er at det skinner tydeligt igennem at holdet står med en kæmpe udfordring. Det gælder også på Gaardes position... syns slet ikke han har været opgaven voksen og har lavet klart for mange fejlkøb...så også enig der.
Jeg er en af dem der brokker mig mest herinde over manglen på kvalitetsspillere, og vi er enige 70% af vejen.

Men hvis vi lige skal komme ned på jorden igen og kun mener Jakob AHlmann eksempelvis er god nok til reserve.
Eller at børsting og FLores ikke engang er gode nok til holdet overhovedet, Eller at blåbjerg ikke er god nok som reserve. Så tror jeg i skyder lige lovligt ambitiøst efter det hold i forventer vi skal have.

Jeg er personligt ikke særlig vild med Børsting, men det er svært at komme uden om han har været en af vores 'eneste' rigtige spillere på banen det sidste halve år. Og det kan godt være Jakob Ahlmann har haft et par dårlige kampe (har de nu allesammen) Men han er stadig en kvalitetsspiler der var god nok til at komme på landsholdet.

Derudover er blåbjerg fast mand på u21 landsholdet, og tror nok vi ville kunne leve med ham som reserve til center forsvaret..
Næ.... overhovedet ikke. Vi skal være i TOP 6 det er AaB's erklærede målsætning (som vist blev ændret til toppen af dansk fodbold) det krævet et niveau, et niveau som vores nuværende trup ikke har pt. Vi har også økonomien til at kunne (SKULLE) hæve niveauet mere end det er nu. Så egentligt ser jeg ikke at vi skyder "lige lovligt ambitiøst"...langt fra.

Ja Ahlmann var god nok til landsholdet.. 2 kampe i 2014... altså 4 år siden. Hans niveau er faldet betragteligt og han er blevet mere skrøbelig. Samtidig med at ligaen også er blevet bedre så mener jeg ikke han er til andet end en reserve spiller.

Så kigger man på truppen og klubbens generelle ambitionsniveau så kan vi ikke komme udenom at der skal handles ind. Hvis Gaarde fortsætter sin "truppen er god nok" stil så må han ud af klappen. Ja den er god nok... bare ikke til top 6. Syns jeg også de sidste 2 kampe i slutspillet har bevist.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af CphAab » 9. apr 2018, 12:36

Du må dog kunne se det komiske i du vurderer truppen ikke er god nok til at komme i top 6...
eftersom vi er i top 6 ? faktisk på 5. pladsen.

Jeg siger ikke at vi ikke har brug for bedre spillere på flere pladser, men det virker dog rimelig ubegrundet at skyde på dem de ikke er gode nok til top 6 .. tabellen lyver ikke, og de var faktuelt gode nok til top 6. Er de gode nok til top 4? se det er en anden snak.

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Rextherunt » 9. apr 2018, 13:26

CphAab skrev:Du må dog kunne se det komiske i du vurderer truppen ikke er god nok til at komme i top 6...
eftersom vi er i top 6 ? faktisk på 5. pladsen.

Jeg siger ikke at vi ikke har brug for bedre spillere på flere pladser, men det virker dog rimelig ubegrundet at skyde på dem de ikke er gode nok til top 6 .. tabellen lyver ikke, og de var faktuelt gode nok til top 6. Er de gode nok til top 4? se det er en anden snak.
Kunne jo være jeg mente at andre hold har underpræsteret :)
Ja.. i denne sæson mener jeg det var mere held end godt spil. Det er også en del af gamet... så på den måde hører de jo til deroppe, enig. Men jeg holder fast i at truppen samlet set ikke er god nok til det.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af hje1980 » 9. apr 2018, 13:40

Rextherunt skrev:
CphAab skrev:Du må dog kunne se det komiske i du vurderer truppen ikke er god nok til at komme i top 6...
eftersom vi er i top 6 ? faktisk på 5. pladsen.

Jeg siger ikke at vi ikke har brug for bedre spillere på flere pladser, men det virker dog rimelig ubegrundet at skyde på dem de ikke er gode nok til top 6 .. tabellen lyver ikke, og de var faktuelt gode nok til top 6. Er de gode nok til top 4? se det er en anden snak.
Kunne jo være jeg mente at andre hold har underpræsteret :)
Ja.. i denne sæson mener jeg det var mere held end godt spil. Det er også en del af gamet... så på den måde hører de jo til deroppe, enig. Men jeg holder fast i at truppen samlet set ikke er god nok til det.
Vend den om... hvilket hold af de 8 nederste har været bedre end AaB over de første 26 kampe som gør dem berettiget til vores plads..?

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af CphAab » 9. apr 2018, 14:05

hje1980 skrev:
Rextherunt skrev:
CphAab skrev:Du må dog kunne se det komiske i du vurderer truppen ikke er god nok til at komme i top 6...
eftersom vi er i top 6 ? faktisk på 5. pladsen.

Jeg siger ikke at vi ikke har brug for bedre spillere på flere pladser, men det virker dog rimelig ubegrundet at skyde på dem de ikke er gode nok til top 6 .. tabellen lyver ikke, og de var faktuelt gode nok til top 6. Er de gode nok til top 4? se det er en anden snak.
Kunne jo være jeg mente at andre hold har underpræsteret :)
Ja.. i denne sæson mener jeg det var mere held end godt spil. Det er også en del af gamet... så på den måde hører de jo til deroppe, enig. Men jeg holder fast i at truppen samlet set ikke er god nok til det.
Vend den om... hvilket hold af de 8 nederste har været bedre end AaB over de første 26 kampe som gør dem berettiget til vores plads..?
OB ;)

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 9. apr 2018, 15:06

Tabellen lyver aldrig, siger man. Men det burde også være fuldstændig underordnet, for overhovedet at skulle diskutere, om AaB skal høre til i top 6 er jo vanvittigt. Det er et tegn på, hvordan ambitionerne bare har været i frit fald siden 2014. Selvfølgelig skal AaB være i top 6. Hvert år. Det burde ikke engang være en målsætning.

Det, der er interessant, er hvordan AaB bliver mere permanent i top 4/Europa (de gamle målsætninger).
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Rextherunt » 9. apr 2018, 15:09

CphAab skrev:
hje1980 skrev:
Rextherunt skrev:
CphAab skrev:Du må dog kunne se det komiske i du vurderer truppen ikke er god nok til at komme i top 6...
eftersom vi er i top 6 ? faktisk på 5. pladsen.

Jeg siger ikke at vi ikke har brug for bedre spillere på flere pladser, men det virker dog rimelig ubegrundet at skyde på dem de ikke er gode nok til top 6 .. tabellen lyver ikke, og de var faktuelt gode nok til top 6. Er de gode nok til top 4? se det er en anden snak.
Kunne jo være jeg mente at andre hold har underpræsteret :)
Ja.. i denne sæson mener jeg det var mere held end godt spil. Det er også en del af gamet... så på den måde hører de jo til deroppe, enig. Men jeg holder fast i at truppen samlet set ikke er god nok til det.
Vend den om... hvilket hold af de 8 nederste har været bedre end AaB over de første 26 kampe som gør dem berettiget til vores plads..?
OB ;)
lige præcis OB :) ...måske endda Hobro ;)
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af CphAab » 9. apr 2018, 15:56

BassogogsVen skrev:Tabellen lyver aldrig, siger man. Men det burde også være fuldstændig underordnet, for overhovedet at skulle diskutere, om AaB skal høre til i top 6 er jo vanvittigt. Det er et tegn på, hvordan ambitionerne bare har været i frit fald siden 2014. Selvfølgelig skal AaB være i top 6. Hvert år. Det burde ikke engang være en målsætning.

Det, der er interessant, er hvordan AaB bliver mere permanent i top 4/Europa (de gamle målsætninger).
Snakken går vel heller ikke på hvor vi hører hjemme.. snakken går på hvor det nuværende hold hører hjemme.

jeg synes vi har et lorte hold.. ja jeg ved det.. totalt ukonstruktivt og besværlig udmelding.. men det synes jeg..
det er bare 4 år siden vi vandt mesterskabet med spil så flot at medierne var ved at falde bagover.. på 4 år er vores hold omdannet til det her skidt og ragelse.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 9. apr 2018, 15:58

CphAab skrev:
BassogogsVen skrev:Tabellen lyver aldrig, siger man. Men det burde også være fuldstændig underordnet, for overhovedet at skulle diskutere, om AaB skal høre til i top 6 er jo vanvittigt. Det er et tegn på, hvordan ambitionerne bare har været i frit fald siden 2014. Selvfølgelig skal AaB være i top 6. Hvert år. Det burde ikke engang være en målsætning.

Det, der er interessant, er hvordan AaB bliver mere permanent i top 4/Europa (de gamle målsætninger).
Snakken går vel heller ikke på hvor vi hører hjemme.. snakken går på hvor det nuværende hold hører hjemme.

jeg synes vi har et lorte hold.. ja jeg ved det.. totalt ukonstruktivt og besværlig udmelding.. men det synes jeg..
det er bare 4 år siden vi vandt mesterskabet med spil så flot at medierne var ved at falde bagover.. på 4 år er vores hold omdannet til det her skidt og ragelse.
Snakken gik på, hvad der skulle til på holdet for at kunne være en permanent del af toppen.

Og resten er jeg i øvrigt ganske enig i... Og alle ved vi jo godt, hvem der sidder med aben.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 10. apr 2018, 10:22

Gaarde6 skrev:Truppen består af 24 spillere.
Prøver at liste dem op i kategorierne: God nok. God nok som reserve. Ikke god nok og En spillere til fremtiden.
Det er set med MINE briller og udfra vi skal være fast tophold.

Målmænd: Rinne (God nok) Lansing (God nok som reserve)

Forsvar: Okore (God nok) KP (God nok som reserve) Blåbjerg (Ikke god nok) PK (God nok som reserve) Pallesen (Ikke god nok) Ahlman (God nok) Lyngø (?)

Midtbane: Würtz (God nok) Lesniak (Ikke god nok) Risgård (God nok) Magnus (En spiller til fremtiden) Kakeeto (En spiller til fremtiden) Børsting (ikke god nok) Thellufsen (En spiller til fremtiden) Flores (Ikke god nok) Kusk (God nok) Abildgaard (ikke god nok)

Angreb: Pohl (?) Safranko (Ikke god nok) Rolim (God nok) Wessam (En spiller til fremtiden) Ramkilde (en spiller til fremtiden)

Det giver i min bog: 7 spillere som er gode nok. 8 spillere til fremtiden. 7 spillere, som ikke er gode nok og 2 spillere jeg ikke ved, hvordan jeg skal placere.

Jeg vil endda sige at jeg har været flink ved en spiller eller 2.
Er folk enige eller uenige? Husk på vi snakker som fast tophold i ligaen!

Jeg har ingen problemer med at se, hvorfor vi ikke er bedre. For mange spillere, som ikke er gode nok.
Forkert sammensat trup (Alt for mange midtbanespillere og for lidt kvalitet i forsvaret og angrebet! Det hele suppleret med et trænerteam jeg overhovedet ikke forstår.

Og til slut vil jeg bare sige. PLUS en sportsdirektør som skyder forbi ALT for mange gange!! At han så bagefter (For at dække sin egen røv) bliver ved med at sige truppen er god nok, er den STØRSTE joke i nyere tid!
Der vil altid være et par leverpostejspillere/vandbærer i en trup. Læg dertil et enkelt fejlkøb og et par ungdeniorer der aldrig tager det sidste skridt op til superliganiveau.

Hvad jeg prøver at sige er, at Børsting/KP/Patrick mfl. såmænd godt kunne udfylde en plads i AaB’s trup. Problemet er bare at der er alt for mange af dem pt.
Vi har simpelthen overvældende mange gennemsnitsspillere blottet for spidskompetencer. Dyre millionindkøb der overhovedet ikke er slået til, ungseniorer der endnu ikke har vist deres berettigelse.
Alt, alt for få profiler/kvalitetsspillere der kan løfte holdet op til en god præstation - og så bliver det gråt i gråt som vi har set gennem længere tid.

Jeg syntes feks. man står med et kæmpe problem på midtbanen i nærmeste fremtid. Ja, allerede nu har vi gevaldige problemer mod de bedste hold. Risgård ER over the hill og lad os være ærlige, Würtz synger også på sidste vers.

Heldigvis fik vi Kusk tilbage men han er og bliver en luksusspiller og selvfølgelig er og skal der være plads til det.
Centralt ser det rigtig skidt ud. Jeg mener ikke Lesniak, MC, Kakeeto eller Abildgaard nogensinde ville kunne hæve deres niveau så meget, at de kan blive bærende spillere på et tophold. Thellufsen kan jeg ikke rigtig blive klog på, men bekymrende at træneren ikke finder ham god nok til kamptruppen længere.
Edison Flores har aldrig fået et gennembrud i AaB. En etableret landsholdsspiller som måske nok skulle vænne sig til dansk fodbold og dansk kultur generelt, men det kan ikke længere bruges som undskyldning.
Så er der Rolim som ind i mellem viser et rigtig højt niveau. Hans kontrakt udløber om 8 kampe.

Ahlmann bliver dessværre aldrig den samme profil som han var før hans skader. Tilbage står at truppen skriger på kvalitet og et par profiler.
Kusk ligner (stadig) en profil, Okore og Rinne ligner også profiler eller i det mindste høj kvalitet. Rolim er formodentlig snart væk. Det er for få profiler!
Jeg må dessværre give Gaarde en meget stor del af skylden for den svage trup.

Vi har før hentet spillere som Anders Andersson, Ståle, Winsnes, Ericsson, Johansson blot for at blive ved midtbanen.
Kan vi ikke selv producere nogle spillere i den kategori så må vi ud på markedet og hente dem. Ellers bliver vi aldrig et tophold.

Vi skal være glade for at stort set alle mellemholdene er nede i en bølgedal for tiden, men det varer ikke ved.

Mere kvalitet - mindre leverpostej.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af CphAab » 10. apr 2018, 12:43

Synes det er hurtigt du dømmer en som
Kakeeto at han aldrig kan blive god nok. Hvor mange minutter har han fået du kan vurdere ham på?

Lesniak er stadig 21 ikke? Tænker også han burde få mere end 6 mdr hos os før vi dømte ham helt ude.

Han blev jo kastet ind som fast mand og kom fra meget ringere spil i en reserve liga (hans egne ord)

Han burde have været indskifter i efteråret

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 10. apr 2018, 13:09

Under alle omstændigheder så bør der hentes en profil til hver kæde undtagen målmand.
Og hvis både Rolim og Flores ryger, så kan Gaarde godt pakke sit kontinuitet - mantra væk! Så står vi igen igen foran en større udskiftning. Tænk hvad en god sportsdirektør kunne have fået ud af alle de millioner...

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 10. apr 2018, 13:57

CphAab skrev:Synes det er hurtigt du dømmer en som
Kakeeto at han aldrig kan blive god nok. Hvor mange minutter har han fået du kan vurdere ham på?

Lesniak er stadig 21 ikke? Tænker også han burde få mere end 6 mdr hos os før vi dømte ham helt ude.

Han blev jo kastet ind som fast mand og kom fra meget ringere spil i en reserve liga (hans egne ord)

Han burde have været indskifter i efteråret
Jamen, så tror jeg også jeg bliver misforstået lidt. Jeg prøvede at nuancere god nok/ikke god nok mantraet.
Jeg kan sagtens se f.eks. en Kakeeto vedblive med at være en trupspiller. Jeg kan blot ikke se Kakeeto, Abildgaard, MC, PK, KP, Børsting, Blåbjerg mfl. være en del af truppen på samme tid, såfremt AaB skal være med i toppen.
Min pointe er at der i øjeblikket er for mange spillere i truppen med et for lavt niveau.

Så jeg ved ikke om jeg dømmer dem alle ude. En Lesniak kunne måske være en starter på midtbanen, men så mener jeg han skal spille med en virkelig kapacitet ved sin side. Og det har jeg så lidt svært ved at tro, at Kakeeto eller de andre kan udvikle sig til.

Det er mit ankepunkt; jeg har lidt svært ved at spotte kommende profiler eller bærende spillere blandt de nuværende. Forhåbentlig ser vi mindst én udvikle sig til en sådan, men der er stadig for få profiler i AaB’s trup og vi tager snart afsked med en, nemlig Würtz.

I øvrigt, når du spørger på den måde angående Kakeeto - så kan jeg jo svare “netop”. AaB har store spillemæssige problemer men alligevel får han næsten ingen spilletid.

Lad mig istedet spørge: når Würtz om relativt kort tid falder så meget i niveau eller går på pension, hvem ser du så i idealopstillingen på midtbanen udover Kusk? Og er det i givet fald en midtbane der kan spille AaB til et sæt medaljer?

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Alexis » 10. apr 2018, 16:59

Sagen er blot den at vi allerede har brugt vores transferpenge. Hvis i tror vi hver sommer kommer til at hente 5 nye spillere, så kommer i til at blive skuffet. Fra nu af kommer vi til at gå tilbage til at hente 1 enkelt gratis spiller, eller en billig udviklingsspiller/leje, ligesom vi altid har gjort i AaB. Vi kommer IKKE til at købe 4 spillere til 5+ millioner. Selvom det er lige præcis det vi har brug for. Pengene er brugt til at købe de spillere der er her nu. Vi får ikke mange flere medmindre Flores bliver VM topscorer og ryger for 50 mil

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Brodernumsi » 10. apr 2018, 18:17

Patmand skrev:

Vi har før hentet spillere som Anders Andersson, Ståle, Winsnes, Ericsson, Johansson blot for at blive ved midtbanen.
Kan vi ikke selv producere nogle spillere i den kategori så må vi ud på markedet og hente dem. Ellers bliver vi aldrig et tophold.
Dengang var vi også meget tæt på, at gå konkurs.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 10. apr 2018, 18:53

Brodernumsi skrev:
Patmand skrev:

Vi har før hentet spillere som Anders Andersson, Ståle, Winsnes, Ericsson, Johansson blot for at blive ved midtbanen.
Kan vi ikke selv producere nogle spillere i den kategori så må vi ud på markedet og hente dem. Ellers bliver vi aldrig et tophold.
Dengang var vi også meget tæt på, at gå konkurs.
Det var vist ikke pga de spillere, der blev hentet... (Bare lige for at imødekomme en eventuel vildfarelse, der kunne få debatten manipuleret)
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Brodernumsi » 10. apr 2018, 19:16

BassogogsVen skrev:
Brodernumsi skrev:
Patmand skrev:

Vi har før hentet spillere som Anders Andersson, Ståle, Winsnes, Ericsson, Johansson blot for at blive ved midtbanen.
Kan vi ikke selv producere nogle spillere i den kategori så må vi ud på markedet og hente dem. Ellers bliver vi aldrig et tophold.
Dengang var vi også meget tæt på, at gå konkurs.
Det var vist ikke pga de spillere, der blev hentet... (Bare lige for at imødekomme en eventuel vildfarelse, der kunne få debatten manipuleret)
Da vi hentede spillere som Andersson og Ståle, havde vi et massivt overforbrug.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 10. apr 2018, 19:42

Brodernumsi skrev:
BassogogsVen skrev:
Brodernumsi skrev:
Patmand skrev:

Vi har før hentet spillere som Anders Andersson, Ståle, Winsnes, Ericsson, Johansson blot for at blive ved midtbanen.
Kan vi ikke selv producere nogle spillere i den kategori så må vi ud på markedet og hente dem. Ellers bliver vi aldrig et tophold.
Dengang var vi også meget tæt på, at gå konkurs.
Det var vist ikke pga de spillere, der blev hentet... (Bare lige for at imødekomme en eventuel vildfarelse, der kunne få debatten manipuleret)
Da vi hentede spillere som Andersson og Ståle, havde vi et massivt overforbrug.
Men det var ikke indhentning af spillere, som smed AaB på kanten af konkurs, som du anfører. Der tror jeg, at du i de år i begyndelsen af 00'erne skal holde fokus på navne som AaB Ishockey, AaB Håndbold, AaB Basket, Aalborg Parken A/S, 9000 LUX samt andre idiotiske ting og sager, udtænkt af en forfærdelig bestyrelse.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 10. apr 2018, 19:43

Alexis skrev:Sagen er blot den at vi allerede har brugt vores transferpenge. Hvis i tror vi hver sommer kommer til at hente 5 nye spillere, så kommer i til at blive skuffet. Fra nu af kommer vi til at gå tilbage til at hente 1 enkelt gratis spiller, eller en billig udviklingsspiller/leje, ligesom vi altid har gjort i AaB. Vi kommer IKKE til at købe 4 spillere til 5+ millioner. Selvom det er lige præcis det vi har brug for. Pengene er brugt til at købe de spillere der er her nu. Vi får ikke mange flere medmindre Flores bliver VM topscorer og ryger for 50 mil
Problemet er bl. A. At vores hold ikke er teknisk godt nok til at spille mere frit og åbent. Vi kom med i top-6 ved at spille mere defensivt, og på flere pladser er vi endnu ikke stærke nok teknisk og tempomæssigt. Desuden bliver vores backs ofte udstillet pga måden der spilles på. Det er svært at tro på at næste sæson bliver god, og du har da ret i, at vi ikke henter 5-6 spillere igen.

Låst