Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 26. jul 2018, 11:43

Forza skrev:
26. jul 2018, 10:57
DobbeltA skrev:
26. jul 2018, 10:17
Buzz Killington skrev:
26. jul 2018, 10:03
DobbeltA skrev:
26. jul 2018, 09:58
Jakobsen skrev:
26. jul 2018, 09:53
DobbeltA skrev:
26. jul 2018, 09:40

AaB er ikke en klub for spillere med store egoer. Senest har vi haft episoderne med Ene og der er flere eksempler af samme skuffe. Det er for mig at se lidt både og. Vi savner X-factor, men kan ikke håndtere spillere med for meget X-factor, det er en delikat balance og her er Nicki Bille altså et stykke over grænsen i forhold til hvad vi skal tage chancen med. Der er kort sagt for lidt Nordjysk bonderøv i ham til at være i en klub som AaB. Held og lykke til Mark Strudal - de er sikkert et godt match :-)
Bille er en fuldstændig middelmådig spiller der lever på gadedrengs-image. For meget kant og intet talent IMO så jeg vil knap mene det i den her sag hander om hvorvidt truppen kan håndtere Bille. Han er bare ikke god nok.
Jeg giver dig ret, han er heller ikke god nok, men vi har også historisk set haft svært ved at integrere spillere med et ego der stikker ud. At Bille så har for lidt af det ene og alt for meget af det andet, får bare alle røde lamper til at lyse.
Hvilke spillere med store egoer har vi da haft problemer med?
Eksempelvis Enevoldsen og Ronnie Schwartz
Har vi haft problemer med deres ego. Jeg husker fagkK ikke nogen fortilfælde i AaB hvor spillere pisser på fællesskabet i denne grad (med undtagelse af David Nielsen)
[/quote
Min påstand er at man nemmere havner i kassen, hvor man "pisser på fællesskabet" i en klub som AaB. Vi er i en landsdel hvor der er lidt lavere til loftet, hvis man skulle være så uheldig, at være støbt i en form der adskiller sig for meget. Jeg kunne nævne flere eksempler hvor man i ungdomsårene har "rettet en spiller ind" og senere efterlyser, at han stikker noget mere ud og viser X-faktor. Jeg kan dog se at jeg er ret alene med det standpunkt, så Peace Out på den.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af hje1980 » 26. jul 2018, 11:50

slammer skrev:
26. jul 2018, 02:10
Nicki Bille på vej til Lyngby... nu har jeg ikke fulgt med i hans karriere de sidste år, men bør vi virkelig ikke være med her???

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/m ... il-lyngby/
NEJ... udelukkende grundet han slet slet ikke er god nok og vil ikke løfte noget som helst!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jul 2018, 11:52

DobbeltA skrev:
26. jul 2018, 11:43
Min påstand er at man nemmere havner i kassen, hvor man "pisser på fællesskabet" i en klub som AaB. Vi er i en landsdel hvor der er lidt lavere til loftet, hvis man skulle være så uheldig, at være støbt i en form der adskiller sig for meget. Jeg kunne nævne flere eksempler hvor man i ungdomsårene har "rettet en spiller ind" og senere efterlyser, at han stikker noget mere ud og viser X-faktor. Jeg kan dog se at jeg er ret alene med det standpunkt, så Peace Out på den.
Er problemet ikke at dem, som påberåber sig, at der blot er lavere til loftet, ikke ofte hænger sammen med, at de ikke er så store spillere som de selv tror? David Boysen udtalte sig også håbløst om Jylland, men det gør ham skam ikke til en stor spiller.

Nicki Bille er ikke den angriber, som man savner, for han scorer om muligt endnu færre mål end Pohl. Så kan det godt være, at han fylder mere både på og udenfor banen, men er det ønskeligt ?

Bendtner får lov til at være håbløs udenfor banen, netop fordi han viser ting indenfor banen. Duncan bliver også accepteret, fordi han netop leverer på banen.

Bille kunne måske være oplagt for år tilbage. Men ikke nu.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 26. jul 2018, 14:01

Nicki Bille? Nej tak. Mandens opførsel uden for banen gør det lidt ligegyldigt, hvor dygtig han er. Jeg bryder mig ikke om at tænke på, hvor meget bedre en spiller han faktisk skulle være før jeg ville overveje ham...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Rafa2
Landshold
Landshold
Indlæg: 803
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:41
Geografisk sted: Karlsbergbæltet

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Rafa2 » 26. jul 2018, 16:43

Jeg kigger kun mod FCK. Her løber Thomsen, Kadrii og Toutouh rundt. Lad os bare nappe alle 3:)
Rafa2 som chefscout!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 26. jul 2018, 17:12

DobbeltA skrev:
26. jul 2018, 10:17
Buzz Killington skrev:
26. jul 2018, 10:03
DobbeltA skrev:
26. jul 2018, 09:58
Jakobsen skrev:
26. jul 2018, 09:53
DobbeltA skrev:
26. jul 2018, 09:40
slammer skrev:
26. jul 2018, 02:10
Nicki Bille på vej til Lyngby... nu har jeg ikke fulgt med i hans karriere de sidste år, men bør vi virkelig ikke være med her???

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/m ... il-lyngby/
AaB er ikke en klub for spillere med store egoer. Senest har vi haft episoderne med Ene og der er flere eksempler af samme skuffe. Det er for mig at se lidt både og. Vi savner X-factor, men kan ikke håndtere spillere med for meget X-factor, det er en delikat balance og her er Nicki Bille altså et stykke over grænsen i forhold til hvad vi skal tage chancen med. Der er kort sagt for lidt Nordjysk bonderøv i ham til at være i en klub som AaB. Held og lykke til Mark Strudal - de er sikkert et godt match :-)
Bille er en fuldstændig middelmådig spiller der lever på gadedrengs-image. For meget kant og intet talent IMO så jeg vil knap mene det i den her sag hander om hvorvidt truppen kan håndtere Bille. Han er bare ikke god nok.
Jeg giver dig ret, han er heller ikke god nok, men vi har også historisk set haft svært ved at integrere spillere med et ego der stikker ud. At Bille så har for lidt af det ene og alt for meget af det andet, får bare alle røde lamper til at lyse.
Hvilke spillere med store egoer har vi da haft problemer med?
Eksempelvis Enevoldsen og Ronnie Schwartz
Hvis ærgerrige folk som Ene og Schwartz ligefrem er for store egoer til AaB og nordjyderne, så forstår jeg satme bedre, at AaB er så meget en masse af leverpostej bagt på grå mus.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jul 2018, 18:30

Rafa2 skrev:
26. jul 2018, 16:43
Jeg kigger kun mod FCK. Her løber Thomsen, Kadrii og Toutouh rundt. Lad os bare nappe alle 3:)
Der er ingen rygter om Toutoh til trods for, at han er kontraktfri og har de sidste mange måneder vidst, at FCK skulle det ikke være.

Han burde skisme kunne finde sig en god klub. Der er vel reelt kun FCK i superligaen, som han ikke kunne få kontrakt med.
- FlæskeFrank

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 26. jul 2018, 19:00

FlæskeFrank skrev:
26. jul 2018, 18:30
Rafa2 skrev:
26. jul 2018, 16:43
Jeg kigger kun mod FCK. Her løber Thomsen, Kadrii og Toutouh rundt. Lad os bare nappe alle 3:)
Der er ingen rygter om Toutoh til trods for, at han er kontraktfri og har de sidste mange måneder vist, at FCK skulle det ikke være.

Han burde skisme kunne finde sig en god klub. Der er vel reelt kun FCK i superligaen, som han ikke kunne få kontrakt med.
En Toutouh i topform er klasser over superligaen, og den burde ligge lige til højrebenet. Men han er vel alt for vild i hovedet (det, andre kalder ærgerrig) til AaB.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 26. jul 2018, 19:24

BassogogsVen skrev:
26. jul 2018, 19:00
FlæskeFrank skrev:
26. jul 2018, 18:30
Rafa2 skrev:
26. jul 2018, 16:43
Jeg kigger kun mod FCK. Her løber Thomsen, Kadrii og Toutouh rundt. Lad os bare nappe alle 3:)
Der er ingen rygter om Toutoh til trods for, at han er kontraktfri og har de sidste mange måneder vist, at FCK skulle det ikke være.

Han burde skisme kunne finde sig en god klub. Der er vel reelt kun FCK i superligaen, som han ikke kunne få kontrakt med.
En Toutouh i topform er klasser over superligaen, og den burde ligge lige til højrebenet. Men han er vel alt for vild i hovedet (det, andre kalder ærgerrig) til AaB.
Altså, vi har haft Ståle i truppen. En mere ærgerrrig personlighed har næppe spillet nogensinde i superligaen, så jeg tror ikke, det er dér, skoen trykker.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Fastland
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 24. feb 2014, 12:56
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Fastland » 26. jul 2018, 20:24

Thomsen starter desværre inde for FCK i aften, tror ikke det gør det nemmere at hente ham. Kan selvfølgelig være at der ikke er plads til ham, hvis de ryger ud 😊

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 26. jul 2018, 21:48

Fastland skrev:
26. jul 2018, 20:24
Thomsen starter desværre inde for FCK i aften, tror ikke det gør det nemmere at hente ham. Kan selvfølgelig være at der ikke er plads til ham, hvis de ryger ud 😊
Ståle har sat et B-hold. Hvis FCK kan få rimelige penge for en spiller fra B-holdet, så tror jeg godt, de kan lokkes.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af baresi » 26. jul 2018, 21:53

Udover BIF - FCM og FCK er der i mine øjne ingen der har lavet transfers der har været super stærke og sendt et signal der virkelig sparker røv.
Er man uenig så nævn endelig klub og spiller :-)

Og med den afventen så tror jeg faktisk på at der er et par gode spillere i vente og nogen som blir ledende figurer . Såfremt man får dem man helst vil have og som man er i kontakt med :-)

Lad os være positive og håbe på Best case.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 26. jul 2018, 22:03

baresi skrev:
26. jul 2018, 21:53

Og med den afventen så tror jeg faktisk på at der er et par gode spillere i vente og nogen som blir ledende figurer . Såfremt man får dem man helst vil have og som man er i kontakt med :-)
Sidst AaB sang den sang ifht. offensive profiler endte vi op med Pavol Safranko... Trods at man havde haft noget der minder om 1,5 år til at lande en angriber.

seamann

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af seamann » 26. jul 2018, 22:18

Gamen skrev:
26. jul 2018, 22:03
baresi skrev:
26. jul 2018, 21:53

Og med den afventen så tror jeg faktisk på at der er et par gode spillere i vente og nogen som blir ledende figurer . Såfremt man får dem man helst vil have og som man er i kontakt med :-)
Sidst AaB sang den sang ifht. offensive profiler endte vi op med Pavol Safranko... Trods at man havde haft noget der minder om 1,5 år til at lande en angriber.
Troede Kusk var seneste offensive profil.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 26. jul 2018, 22:20

Gamen skrev:
26. jul 2018, 22:03
baresi skrev:
26. jul 2018, 21:53

Og med den afventen så tror jeg faktisk på at der er et par gode spillere i vente og nogen som blir ledende figurer . Såfremt man får dem man helst vil have og som man er i kontakt med :-)
Sidst AaB sang den sang ifht. offensive profiler endte vi op med Pavol Safranko... Trods at man havde haft noget der minder om 1,5 år til at lande en angriber.
Kan vi ikke lave en gentlemanaftale om ikke at nævne Pavol Safranko, det koster mig en formue i nervemedicin hver gang jeg læser det navn ;-)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 26. jul 2018, 22:29

seamann skrev:
26. jul 2018, 22:18
Gamen skrev:
26. jul 2018, 22:03
baresi skrev:
26. jul 2018, 21:53

Og med den afventen så tror jeg faktisk på at der er et par gode spillere i vente og nogen som blir ledende figurer . Såfremt man får dem man helst vil have og som man er i kontakt med :-)
Sidst AaB sang den sang ifht. offensive profiler endte vi op med Pavol Safranko... Trods at man havde haft noget der minder om 1,5 år til at lande en angriber.
Troede Kusk var seneste offensive profil.
Det er fakta at Gaarde hele forrige sommer, hver gang der blev spurgt til angribersituationen, svarede at man måtte vente hvis man ville have de bedste spillere, fordi disse ville se mulighederne an... Vi endte med Pavol Safranko, så man kan vist roligt sige, at det gav bagslag denne gang.

Jeg køber dog generelt det argument, men det er klart at man kan risikere at stå med katten i sækken, såfremt alle ønskespillerne ender med at finde noget andet. Uanset hvad er det komisk at Safranko skulle være en spiller der ville vente på tilbud fra Premier League.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 26. jul 2018, 22:32

Hanga skrev:
26. jul 2018, 22:29
seamann skrev:
26. jul 2018, 22:18
Gamen skrev:
26. jul 2018, 22:03
baresi skrev:
26. jul 2018, 21:53

Og med den afventen så tror jeg faktisk på at der er et par gode spillere i vente og nogen som blir ledende figurer . Såfremt man får dem man helst vil have og som man er i kontakt med :-)
Sidst AaB sang den sang ifht. offensive profiler endte vi op med Pavol Safranko... Trods at man havde haft noget der minder om 1,5 år til at lande en angriber.
Troede Kusk var seneste offensive profil.
Det er fakta at Gaarde hele forrige sommer, hver gang der blev spurgt til angribersituationen, svarede at man måtte vente hvis man ville have de bedste spillere, fordi disse ville se mulighederne an... Vi endte med Pavol Safranko, så man kan vist roligt sige, at det gav bagslag denne gang.

Jeg køber dog generelt det argument, men det er klart at man kan risikere at stå med katten i sækken, såfremt alle ønskespillerne ender med at finde noget andet. Uanset hvad er det komisk at Safranko skulle være en spiller der ville vente på tilbud fra Premier League.
Det samme argument anvendte Lynge jo også mere end en enkelt gang.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 26. jul 2018, 22:34

Funky skrev:
26. jul 2018, 22:32

Det samme argument anvendte Lynge jo også mere end en enkelt gang.
Som skrevet er det et argument jeg generelt godt kan følge, omend det naturligvis også kan lade sig gøre at finde gode spillere tidligt i vinduet. Johansson er et eksempel på en spiller vi fik sidst i vinduet efter at have ventet tålmodigt... Rade Prica var en spiller vi sikrede inden vinduet overhovedet var åbnet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 26. jul 2018, 22:42

Hanga skrev:
26. jul 2018, 22:29

Det er fakta at Gaarde hele forrige sommer, hver gang der blev spurgt til angribersituationen, svarede at man måtte vente hvis man ville have de bedste spillere, fordi disse ville se mulighederne an... Vi endte med Pavol Safranko, så man kan vist roligt sige, at det gav bagslag denne gang.

Jeg køber dog generelt det argument, men det er klart at man kan risikere at stå med katten i sækken, såfremt alle ønskespillerne ender med at finde noget andet. Uanset hvad er det komisk at Safranko skulle være en spiller der ville vente på tilbud fra Premier League.
Jeg tænker de muligheder vi havde i kikkerten fandt på andre ting, og vi så stod med sorteper i sidste øjeblik og valgte Safranko.

Jeg tænker også at det kan ske igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af seamann » 26. jul 2018, 22:43

Hanga skrev:
26. jul 2018, 22:29
seamann skrev:
26. jul 2018, 22:18
Gamen skrev:
26. jul 2018, 22:03
baresi skrev:
26. jul 2018, 21:53

Og med den afventen så tror jeg faktisk på at der er et par gode spillere i vente og nogen som blir ledende figurer . Såfremt man får dem man helst vil have og som man er i kontakt med :-)
Sidst AaB sang den sang ifht. offensive profiler endte vi op med Pavol Safranko... Trods at man havde haft noget der minder om 1,5 år til at lande en angriber.
Troede Kusk var seneste offensive profil.
Det er fakta at Gaarde hele forrige sommer, hver gang der blev spurgt til angribersituationen, svarede at man måtte vente hvis man ville have de bedste spillere, fordi disse ville se mulighederne an... Vi endte med Pavol Safranko, så man kan vist roligt sige, at det gav bagslag denne gang.

Jeg køber dog generelt det argument, men det er klart at man kan risikere at stå med katten i sækken, såfremt alle ønskespillerne ender med at finde noget andet. Uanset hvad er det komisk at Safranko skulle være en spiller der ville vente på tilbud fra Premier League.
Det er faktum, at sidst den sang blev sunget, var det Kusk, der ankom.
Ikke mange er vel begejstrede for safrankó, men hvorfor bruge enhver lejlighed til at hagle ned på ca slt og alle i AaB? Og i dette tilfælde var “lejligheden” oven i købet totalt forkert.

Låst