Jakobsen skrev: ↑12. feb 2019, 12:50
FIDEL skrev: ↑12. feb 2019, 12:41
Selvom vores talenter i Abildgaard og MC har udviklet sig, nogle mere end andre, så vil det være decideret uansvarligt og skammeligt, ikke at hente en profil til vores centrale midtbane til sommer. Würtz og Risgaard synger på sidste vers, og vi har brug for en god teknisk tempospiller centralt på midten. Det kan være en Kasper Fisker eller en Vito Mistrati. Spillere der kan tilføre mere støtte til offensiven, men samtidig lukke huller defensivt.
Endvidere skal vi ud og forstærke os i det centrale forsvar samt på målmandsposten. Jeg har svært ved at se det realistiske i at Rinne bliver, og vi skal tjene på ham. Desuden vil Okore sikkert gerne til en større klub. Jeg tror han sagtens kunne ende i Brøndby eller en hollandsk, belgisk eller tysk klub.
Og så står vi igen igen og skal til at finde nole centrale spillere, som skal løfte holdet. Og hvem skal hjælpe Gaarde med at scoute og finde de rette spillere? Så vidt jeg ved, har AaB endnu ikke gjort noget ved scoutingdelen i klubben, og der er virkelig ikke plads til, at der hentes en til to flops igen!!
Men det uansvarlige er i følge AaB, hvis Patrick kristensen ikke længere har råd til afdragene på parcelhuset i Storvorde eller Blåbjerg må leve af en beskeden SU i stedet for vores lønbudget. Eller tænk hvis Frederik Børsting kun kunne få lov at pøle på deltid i jetsmark eller Magnus Christensen aldrig får chacnen i at slå William Kvists rekord i alibi-afleveringer. Du må da kunne se det er uansvarligt, at vi ikke sørger for vores egne gutter først og opfylder deres ambitioner før AaBs.
Derudover brækker jeg mig også over Gaardes syltning af den centrale akse siden 2014. Vi havde en gang en stærk solid akse de unge kunne læne sig opad. Nu har vi fallerede gamle mænd og en lidt for trigger(tackle)-happy centerforsvarer og en målmand der ikke kan redde hele holdet. Da vores talenter slog igennem lænede de sig op af Bøgelund, Wæhler, KEP, Augu, Würtz, Due, Curth og siden Risgård og Lasse da han blev modnet. Der er jo ingen til at lede det her hold. Lucas A er en profileret spiller, men det er jo ikke ham der trækker holdet med når det regner og de andre tackler hårdt. Jakob Blåbjerg har så lavt niveau, at han ingen autoriret kan have og Ahlmann og Pallesen er ikke ledere. Der mangler simpelthen en ordentlig stamme og det har Allan Gaarde smadret ved ikke at handle. Hvad vi en stamme og et hold der fungerede kunne det meget vel være, at de unge udviklede sig bedre og at flere af Gaardes eksotiske køb var blevet gode f.eks. Flores.
Touché ! Der er for mange under middel spillere i vores trup. Jeg kunne acceptere det bedre hvis de var mere driftsikre osv., men det er spillere som Blåbjerg, Børsting og PK jo ikke.
Jeg sætter min lid til, at der kommer nogle talenter op, som kan spille noget god BOLD og har teknik til at begå sig på topplan, samt har noget tempo i sig - og lige så vigtigt, har en stærk mentalitet. Håber virkelig Ross og Bærtelsen snart er at se nogenlunde fast på holdet. Så kan vi sende Blåbær videre til Jammerbugt.
Talenter som Jeppe Pedersen, Bærtelsen, Ross, 2xKlitten kan godt gå hen og blive profiler i AaB - medmindre de sælges ligesom Mæhle. Mæhle var/et kæmpetalent og pisse giftig, men det siger alligevel en del om AaBs trup, at han forholdsvist nemt kunne kapre højreback-pladsen i sin tid.
Ang. Gaarde, så gjorde han nogle gode signings i Rinne, Okore, Lucas, Kusk og Weert, men stammen på holdet udover de nyere profiler er simpelthen bare på et for lavt niveau, og det er Gaardes ansvar.
Abildgaard kan godt udvikle sig til at blive en bærende profil om ikke så længe, men generelt mangler vi altså flere driftsikre spillere i truppen.
Og jeg synes ikke Abildgaard og MC skal spille sammen centralt. Det bliver for tungt og udynamisk. Så Abildgaard må lægge yderligere på defensivt, så han kan spille den defensive midtbaneplads.
Jeg tror og håber iøvrigt snart på at se Ramkilde presse både Ali og Weert for en startplads.