Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4757
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Maglau » 13. mar 2019, 16:27

Yankee skrev:
13. mar 2019, 13:58
Maglau skrev:
13. mar 2019, 13:37

Jeg ved de er outdated men de ændrer ikke det grundlæggende - at vi stadig ikke i nærheden af et lønbudget som FCK og FCM. Så uanset skulle vi have ramt 100% plet med vores indkøb hvis vi, selv med 70% af deres budget skulle have været en udfordrer.

Jeg tror det var Pastorius der tidligere nævnte at der skulle helt andre drastiske tiltag til for at hæve vores omsætning. 10-20% batter intet, vi skal helt op 90-100% for at have en chance for andet små stil hvert 8-10 år.

De stigninger kommer ikke i kraft af de tiltag der florerer herinde, beklager.
Jeg er overbevist om at der skal en ændring i investorkredsen til, før der for alvor bliver rykket ved det vores situation.

Dermed ikke sagt at vi ikke skal optimere på det vi har – for det er mere nødvendigt end nogensinde og der kommer en ny sportsdirektør i hvert fald på tale samt et scouting system.
For det første er der jo ikke nogen der regner med at vi skal til at være en top-2-klub. Som jeg også viser, handler det i første omgang om at komme tilbage på det niveau, AaB har haft de sidste 30 år, hvor en 6. plads ikke ligefrem var noget man fejrede og hvor der kom 7-8.000 til hver hjemmekamp.

Jeg tror flere af de forslag, der har været nævnt herinde kan have stor effekt - netop fordi de gør AaB mere attraktiv for investorer og kan generere store transferindtægter. Derudover ligger i det absolutte nærområde et marked på 2-3.000 tilskuere og 10-20 mio. sponsorkroner, som lige nu er besat af to markant mindre spillere. Der ligger altså et pænt potentiale hvis AaB kan knuse de lokale konkurrenter og gå fra en markedsandel på ca. 60-70% til 90-100% i lokalområdet - hvilket burde være lysende oplagt med tanke på de mange strategiske ord om "Hele Nordjyllands Hold" og "Nordkraften".

Det nytter i hvert fald ikke noget at læne sig tilbage og sige "jamen det er jo også fordi FCM har fået penge udefra". Man er sgu da nødt til at gøre hvad man kan og prøve at tiltrække de rette investorer og det rette kapitalgrundlag. Mange bække små.
Yankee & Bassogogven
Vi er faktisk enige og og nu har jeg tidligere nævnt at hvis entre indtægten er en mindre del af budgettet ift eks tv og sponsor burde det være det parametre man sætter i spil for at skabe et +10.000 tilskueres opbakning til hjemmekampene og dermed skabe "Hele Nordjyllands hold".
Hvordan det skrues sammen med pakker det ved jeg ikke men det kan nogle CBS fyre sikkert regne på

10.000 til hver kamp (da det af og til regner så måske nogle kampe med 8.000) vil skabe netop den opbakning om klubben der gør at vi får effekter hele vejen rundt på økonomien. Det kommer ikke til at betyde at vi udfordrer FCM/FCK men det gør hjælper os i hvert fald til ikke at blive overhalet af OB, AGF, Randers, Esbjerg, FCN som alle også kæmper om den 4 plads som vi har siddet trygt på i 24 år.

Men det handler i lige så høj grad om ikke at sidde på røven og de især AGF og OB gøre gode ting udenfor banen

Måske kunne en af effekterne ved +10.000 være at en eksentrisk kinesisk rigmand køber os og investerer en mia i spillerindkøb :aabfan:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

saesing1992
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. mar 2019, 17:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af saesing1992 » 13. mar 2019, 16:28

Gamen skrev:
13. mar 2019, 15:58
jonas386 skrev:
13. mar 2019, 15:43
Jeg har tidligere nævnt hvilke grunde der kunne gøre at Benham valgte FCM og ikke, eksempelvis, Horsens. Jeg har aldrig skrevet at der udelukkende er tale om held, men at fjerne held og tilfældigheder fra ligningen giver ingen mening, da der netop er en hel masse tilfældigheder, herunder den (dengang) relativt nemme vej i Europa for danske klubber. Noget jeg må påpege FCM ingenlunde har haft indflydelse på.

Hvis det alligevel er et fedt at klubben er ejet af en tilfældig olie-rigmand der besætter holdet med profiler fra hele verden, hvorfor så overhovedet holde med AaB? Hvis den lokale forankring, det lokale ejerskab osv. ikke betyder noget, så virker det ikke særlig logisk at holde med AaB i første omgang.

Vi kan dog sikkert godt blive enige om at Benham er en dygtig forretningsmand. Det har jeg ikke nogen holdning til, da jeg ikke kender meget til hans ejerskaber. Kasi-Jesper er også rig, men er om nogen arke-typen på en bonderøv.
FCM-fansene har ofte haft travlt med lige netop dig, og man begynder at forstå dem.
Du har et relativt unuanceret syn på FCM som helhed, og den udvikling der er sket under Benham. Det giver absolut ingen mening at sammenligne FC Midtjylland med PSG.

Jeg hader også FC Midtjylland, men det fritager mig ikke for at forsøge at se relativt objektivt på dem som klub, hvis jeg vil debattere dem.

Apropos nem adgang til Europa, hvad kalder du så vores CL-deltagelser?

Benham investerede i FCM på baggrund af noget de selv havde skabt - et brølstærkt akademi, der vel har spyttet knap en håndfuld spillere ud som senere er blevet solgt for 100 mio. eller mere. Skabt spillere der spiller i La Liga, Premier League, Serie A osv. - noget vi overhovedet ikke kan hamle op med.
Ikke fordi de er hans legetøj - han blander sig jo altså ikke meget i driften. Stiller værktøjer til rådighed, har en marionet i bestyrelsen osv. men arbejder med respekt for klubbens rødder. Jeg kan slet ikke se en dyt PSG i dét Midtjylland har gang i.
FCM har under Benham haft en tilsyneladende ubegrænset adgang til at investere i spillere. De ville uden problemer kunne stille med tre Superligahold. Det er vanvid, hvis ikke man tror dette er et spørgsmål om ejerens villighed til at investere og løbe risici.

saesing1992
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. mar 2019, 17:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af saesing1992 » 13. mar 2019, 16:31

jonas386 skrev:
13. mar 2019, 16:22
Det er iøvrigt ikke et spørgsmål om hverken had, eller at jeg nægter at anerkende at FCM har succes i disse år. Det er udelukkende et spørgsmål om, at visse debattører virker til at være overbevist om, at FCM har haft en eller anden fast strategi, som de har været pisse dygtige til at følge, og efter års hårdt og godt arbejde kan de endelig høste frugterne. Holdningen virker til at være, at AaB bare kan kopiere samme "strategi", og så vil succesen og pengene komme væltende. Det synes jeg ærlig talt virker noget tåbeligt.
Det virker tåbeligt, fordi det ER tåbeligt. Det, FCM laver, er godt arbejde, men er sket under komplet andre forudsætninger end samtlige andre Superligahold har.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af frederikshavneren » 13. mar 2019, 16:36

Gamling skrev:
13. mar 2019, 15:28
Kan i ikke komme videre eller lave en anden tråd til at drøfte AaB’ strategi, fcm vs AaB osv. Det her er en transfer tråd vedr sommeren 2019.
Vi mangler virkelig noget kreativitet på den centrale midtbane, en spiller med teknik, visioner og som kan sætte offensiven op.

Matti Lund har udløb til nytår, det er bestemt ikke en profileret spiller men han har gjort det godt i Norge. Derudover vil han næppe være voldsomt dyr.
Dog er det svært at vurdere spillere fra Tippeligaen da de spiller så mange kampe på granulat baner og det giver bare en lidt anderledes slags fodbold

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Patmand » 13. mar 2019, 16:40

Buzz Killington skrev:
13. mar 2019, 15:02
[4] Den tilgang er lidt for kommerciel og underholdningsindustri til mig. Jeg bliver ikke glad når rivalen klarer sig godt, eller kommer til penge selvom det kunne gøre mig bedre på sigt (altså, i fodboldmæssig forstand).
Næeh, jeg bliver heller ikke decideret glad over FCM klarer sig godt. Jeg kan bare konstatere, at det kan lade sig gøre at transformere en provinsklub til en skarp konkurrent til FCKs dominans.
Derved tændes der et lille håb indeni mig, at en dag kunne det blive AaB der kunne blive førsteudfordrer.

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope some day you'll join us

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. mar 2019, 17:16

Frygah skrev:
13. mar 2019, 16:27
Men jeg hørte INGEN der var uenige da Lynge i sin tid på fanmødet til ASC's generalforsamling kritiserede FCM for at have brudt de uskrevne regler i dansk fodbold med hensyn til rekruttering af unge spillere. Tværtimod var vi stort set alle imod den tilgang, også af hensyn til de unge selv, og svinede FCM til. Jeg så ingen der synes det var i orden dengang, så det undrer mig godt nok at man i dag åbenbart blot har ændret holdning, og nu er det åbenbart noget vi også skulle have gjort, eller hva'? Tæller diverse ulovligheder med i rekruttering af unge afrikanere også med?

Jeg er med på vi sagtens kan være imponerede over det FCM har præsteret. Også selvom det inkluderer at nappe en Fischer fra AGF og en Simon Kjær fra AC Horsens. Og spillere fra vores egen ungdomsafdeling. Men lige præcis dén del med akademiet har jeg det stadig stramt med, og jeg vil tillade mig at kalde det ren "Captain Hindsigt" at sidde i dag og belære andre brugere herinde om at vi bare skulle have gjort det som FCM gjorde dengang. For sådan en klub var vi ikke, og tak for det.
Ahva'? Jeg har selv skrevet indlæg om det herinde - endda med rødder i historier fra virkeligheden. Jeg synes ikke det var i orden. FCM "stjal" træner + 5 af de bedste spillere, fra 2 af vores nøgleårgange ved at gå bag om ryggen på AaB.

Men det er 15 år siden - siden da har man oprustet med samarbejdsklubber i klubbernes nøgleområder. I dag er der en helt anden virkelighed.

Jeg siger bare, at det akademi er nøglen til deres fremmarch. Du kan ikke påstå at Horsens udviklede Simon Kjær - læs evt. hans egen udlægning her: https://www.nordicbet.dk/da/blog/ambass ... te-ligaer/

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BassogogsVen » 13. mar 2019, 17:22

jonas386 skrev:
13. mar 2019, 16:22
Det er iøvrigt ikke et spørgsmål om hverken had, eller at jeg nægter at anerkende at FCM har succes i disse år. Det er udelukkende et spørgsmål om, at visse debattører virker til at være overbevist om, at FCM har haft en eller anden fast strategi, som de har været pisse dygtige til at følge, og efter års hårdt og godt arbejde kan de endelig høste frugterne. Holdningen virker til at være, at AaB bare kan kopiere samme "strategi", og så vil succesen og pengene komme væltende. Det synes jeg ærlig talt virker noget tåbeligt.
Nå, men for mig er det også et spørgsmål om had. For jeg hader FCM mere end noget andet, jeg kan komme på. Jeg synes, de er en forfærdelig klub, har nogle latterlige fans, nogle latterlige "værdier", Claus Steinlein er indbegrebet af midtjysk wannabe smart krejler. FCM er indbegrebet af plastic og deres historie er so far ganske ligegyldig.

Men jeg er også misundelig, i ordets egentlige forstand. For FCM har indtaget den position, som vi er mange, der gjorde tilløb til at indtage mentalt i somrene 1995, 1998, 2008 og 2014. Især 2008. Og hver gang fuckede ledelsen i AaB det op.

Og det mener jeg, at de har gjort, fordi de havde en samlet pakke, der for en mand, der absolut ingen holdning har til klubben, ser at der er et potentiale. Et potentiale, som var der før inderen og Benham. Og måske også, fordi de har råbt højt om nogle ambitioner, modsat den kroniske underspille tilgang fra Nordjylland.
Det er et temperamentsspørgsmål, hvad man er til.

Og jo, naturligvis var prisen god for Benham. Men havde potentialet ikke været der, havde han ikke investeret. Han er jo ikke filantrop.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. mar 2019, 17:26

saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 16:28
FCM har under Benham haft en tilsyneladende ubegrænset adgang til at investere i spillere. De ville uden problemer kunne stille med tre Superligahold. Det er vanvid, hvis ikke man tror dette er et spørgsmål om ejerens villighed til at investere og løbe risici.
Ubegrænset adgang ligefrem?

Det er decideret løgn, det du skriver der. Siden Benham kom til har man på ingen måde brugt flere penge end man har tjent på transfers.

De seneste 3 vinduer har de solgt spillere for knap 340 mio. kr.

Transferoverskuddet for de sæsoner Benham har været der har været enormt. I én sæson brugte man omkring 15 mio. mere end man tjente på transfers, men vi har jo lige gjort det samme i endnu større målestok? Alle andre sæsoner har man haft overskud - undtagen denne, hvor man fravalgte kæmpebuddet på Onuachu.

Det er noget af det dummeste jeg har læst herinde længe.

Kigger man på den øjeblikkelige trup, så er der vel salgsemner for en 100-150 mio.
Der er europæisk fodbold hvert år.
Der er bred sponsoropbakning.
Der er kæmpestore ambitioner.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Patmand » 13. mar 2019, 17:36

Gamen skrev:
13. mar 2019, 17:26
saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 16:28
FCM har under Benham haft en tilsyneladende ubegrænset adgang til at investere i spillere. De ville uden problemer kunne stille med tre Superligahold. Det er vanvid, hvis ikke man tror dette er et spørgsmål om ejerens villighed til at investere og løbe risici.
Ubegrænset adgang ligefrem?

Det er decideret løgn, det du skriver der. Siden Benham kom til har man på ingen måde brugt flere penge end man har tjent på transfers.

De seneste 3 vinduer har de solgt spillere for knap 340 mio. kr.

Transferoverskuddet for de sæsoner Benham har været der har været enormt. I én sæson brugte man omkring 15 mio. mere end man tjente på transfers, men vi har jo lige gjort det samme i endnu større målestok? Alle andre sæsoner har man haft overskud - undtagen denne, hvor man fravalgte kæmpebuddet på Onuachu.

Det er noget af det dummeste jeg har læst herinde længe.

Kigger man på den øjeblikkelige trup, så er der vel salgsemner for en 100-150 mio.
Der er europæisk fodbold hvert år.
Der er bred sponsoropbakning.
Der er kæmpestore ambitioner.
Jeg har forsøgt at sige det samme, men han fortsætter ufortrødent i samme spor med 'milliarderne' fra Benham.

Jeg afkrævede nogle fakta på hans postulater - så smækkede han med døren.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BassogogsVen » 13. mar 2019, 17:40

saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 16:28
Gamen skrev:
13. mar 2019, 15:58
jonas386 skrev:
13. mar 2019, 15:43
Jeg har tidligere nævnt hvilke grunde der kunne gøre at Benham valgte FCM og ikke, eksempelvis, Horsens. Jeg har aldrig skrevet at der udelukkende er tale om held, men at fjerne held og tilfældigheder fra ligningen giver ingen mening, da der netop er en hel masse tilfældigheder, herunder den (dengang) relativt nemme vej i Europa for danske klubber. Noget jeg må påpege FCM ingenlunde har haft indflydelse på.

Hvis det alligevel er et fedt at klubben er ejet af en tilfældig olie-rigmand der besætter holdet med profiler fra hele verden, hvorfor så overhovedet holde med AaB? Hvis den lokale forankring, det lokale ejerskab osv. ikke betyder noget, så virker det ikke særlig logisk at holde med AaB i første omgang.

Vi kan dog sikkert godt blive enige om at Benham er en dygtig forretningsmand. Det har jeg ikke nogen holdning til, da jeg ikke kender meget til hans ejerskaber. Kasi-Jesper er også rig, men er om nogen arke-typen på en bonderøv.
FCM-fansene har ofte haft travlt med lige netop dig, og man begynder at forstå dem.
Du har et relativt unuanceret syn på FCM som helhed, og den udvikling der er sket under Benham. Det giver absolut ingen mening at sammenligne FC Midtjylland med PSG.

Jeg hader også FC Midtjylland, men det fritager mig ikke for at forsøge at se relativt objektivt på dem som klub, hvis jeg vil debattere dem.

Apropos nem adgang til Europa, hvad kalder du så vores CL-deltagelser?

Benham investerede i FCM på baggrund af noget de selv havde skabt - et brølstærkt akademi, der vel har spyttet knap en håndfuld spillere ud som senere er blevet solgt for 100 mio. eller mere. Skabt spillere der spiller i La Liga, Premier League, Serie A osv. - noget vi overhovedet ikke kan hamle op med.
Ikke fordi de er hans legetøj - han blander sig jo altså ikke meget i driften. Stiller værktøjer til rådighed, har en marionet i bestyrelsen osv. men arbejder med respekt for klubbens rødder. Jeg kan slet ikke se en dyt PSG i dét Midtjylland har gang i.
FCM har under Benham haft en tilsyneladende ubegrænset adgang til at investere i spillere. De ville uden problemer kunne stille med tre Superligahold. Det er vanvid, hvis ikke man tror dette er et spørgsmål om ejerens villighed til at investere og løbe risici.
Har de? Jeg synes ellers, at Patmand listede et par cifre op, som viste, at forbruget (lån) af Benhams penge ikke var så stort, som nogle herinde gerne vil gøre det til. Og for nærværende er Benhams penge ikke længere interessante i FCM, som høster voldsomme summer i transfers, mens vi sælger vores største talent i adskillige år for 10 mio kr.

Men nu vi er ved pengene: AaB har vel i dén grad fået penge ind i de 3-4- 5 kapitaludvidelser/redningsplanker i klubbens historie. Jeg så, inkl børsintroduktionen i 1998, et beløb, der nærmer sig 400 mio kr. i kapitalindsprøjtning fra aktionærerne. Og det er da i dén grad risikovillig kapital, som Jonas med den gamle PC snakker om hele tiden. Er de penge mere "rene og ægte", når de kommer fra en lille kreds af investorer, end når de kommer fra én mand?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 13. mar 2019, 17:43

BassogogsVen skrev:
13. mar 2019, 17:22
Men jeg er også misundelig, i ordets egentlige forstand. For FCM har indtaget den position, som vi er mange, der gjorde tilløb til at indtage mentalt i somrene 1995, 1998, 2008 og 2014. Især 2008. Og hver gang fuckede ledelsen i AaB det op.

Og det mener jeg, at de har gjort, fordi de havde en samlet pakke, der for en mand, der absolut ingen holdning har til klubben, ser at der er et potentiale. Et potentiale, som var der før inderen og Benham. Og måske også, fordi de har råbt højt om nogle ambitioner, modsat den kroniske underspille tilgang fra Nordjylland.
Det er et temperamentsspørgsmål, hvad man er til.

Og jo, naturligvis var prisen god for Benham. Men havde potentialet ikke været der, havde han ikke investeret. Han er jo ikke filantrop.
Det skal du jo være velkommen til at være. Vi er endnu ikke nået et punkt hvor jeg ville bytte lige over med FCM. Og ja, han har set et potentiale, jeg har aldrig påstået andet, men FCM stod altså også og kiggede ud over afgrunden med en tilfældig inder bag sig, der var klar til at skubbe dem det sidste stykke.

Det er som om, at i jeres rus fuldstændig overser, at Benham ejer 100% af foretagendet. Derudover, så var der aldrig kommet balance i tingene, hvis ikke de havde en ejer der var klar til at æde et par år med underskud, fordi han ude i fremtiden kunne se et perspektiv. At AaB har pisset penge og muligheder væk er ingen vist uenige i. Jeg har bare svært ved at se relevansen når vi snakker udenlandske ejere.

Men hele den her diskussion er også noget ligegyldig efterhånden. Jeg er dog nysgerrig efter at vide om folk virkelig ønsker at AaB bliver opkøbt af en eller anden tilfældig milliardær der aldrig har sat sine fødder i byen?
Det ønsker jeg personligt ikke, og så er jeg egentlig ligeglad med hvor meget succes det kaster af sig, men jeg forstår også fint at andre kan have det anderledes.
Jonas med den gamle PC
Hva?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

saesing1992
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. mar 2019, 17:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af saesing1992 » 13. mar 2019, 17:51

Gamen skrev:
13. mar 2019, 17:26
saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 16:28
FCM har under Benham haft en tilsyneladende ubegrænset adgang til at investere i spillere. De ville uden problemer kunne stille med tre Superligahold. Det er vanvid, hvis ikke man tror dette er et spørgsmål om ejerens villighed til at investere og løbe risici.
Ubegrænset adgang ligefrem?

Det er decideret løgn, det du skriver der. Siden Benham kom til har man på ingen måde brugt flere penge end man har tjent på transfers.

De seneste 3 vinduer har de solgt spillere for knap 340 mio. kr.

Transferoverskuddet for de sæsoner Benham har været der har været enormt. I én sæson brugte man omkring 15 mio. mere end man tjente på transfers, men vi har jo lige gjort det samme i endnu større målestok? Alle andre sæsoner har man haft overskud - undtagen denne, hvor man fravalgte kæmpebuddet på Onuachu.

Det er noget af det dummeste jeg har læst herinde længe.

Kigger man på den øjeblikkelige trup, så er der vel salgsemner for en 100-150 mio.
Der er europæisk fodbold hvert år.
Der er bred sponsoropbakning.
Der er kæmpestore ambitioner.
Har du læst FCM’s årsrapporter...? De harmonerer ikke med din “viden”. Men aggressiv er du - hold da op...

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. mar 2019, 17:52

jonas386 skrev:
13. mar 2019, 17:43

Det er som om, at i jeres rus fuldstændig overser, at Benham ejer 100% af foretagendet. Derudover, så var der aldrig kommet balance i tingene, hvis ikke de havde en ejer der var klar til at æde et par år med underskud, fordi han ude i fremtiden kunne se et perspektiv. At AaB har pisset penge og muligheder væk er ingen vist uenige i. Jeg har bare svært ved at se relevansen når vi snakker udenlandske ejere.

Men hele den her diskussion er også noget ligegyldig efterhånden. Jeg er dog nysgerrig efter at vide om folk virkelig ønsker at AaB bliver opkøbt af en eller anden tilfældig milliardær der aldrig har sat sine fødder i byen?
Det ønsker jeg personligt ikke, og så er jeg egentlig ligeglad med hvor meget succes det kaster af sig, men jeg forstår også fint at andre kan have det anderledes.
Du er, pardon my french, dum som et bræt, når du kaster om dig med usandheder. Benham har været i Herning mange gange. Han har en nøglemedarbejder i begge sine klubber, som han har deponeret de fleste af sine beslutninger hos (Rasmus Ankersen). Han købte sig ind i FCM for 60-70 mio. kr.

Der er altså ikke tale om nogen gigantinvestering.

Og så ejer Benham ikke 100 % af FCM - han har en aktiemajoritet. Der er en væsentlig forskel.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BassogogsVen » 13. mar 2019, 17:53

jonas386 skrev:
13. mar 2019, 17:43
BassogogsVen skrev:
13. mar 2019, 17:22
Men jeg er også misundelig, i ordets egentlige forstand. For FCM har indtaget den position, som vi er mange, der gjorde tilløb til at indtage mentalt i somrene 1995, 1998, 2008 og 2014. Især 2008. Og hver gang fuckede ledelsen i AaB det op.

Og det mener jeg, at de har gjort, fordi de havde en samlet pakke, der for en mand, der absolut ingen holdning har til klubben, ser at der er et potentiale. Et potentiale, som var der før inderen og Benham. Og måske også, fordi de har råbt højt om nogle ambitioner, modsat den kroniske underspille tilgang fra Nordjylland.
Det er et temperamentsspørgsmål, hvad man er til.

Og jo, naturligvis var prisen god for Benham. Men havde potentialet ikke været der, havde han ikke investeret. Han er jo ikke filantrop.
Det skal du jo være velkommen til at være. Vi er endnu ikke nået et punkt hvor jeg ville bytte lige over med FCM. Og ja, han har set et potentiale, jeg har aldrig påstået andet, men FCM stod altså også og kiggede ud over afgrunden med en tilfældig inder bag sig, der var klar til at skubbe dem det sidste stykke.

Det er som om, at i jeres rus fuldstændig overser, at Benham ejer 100% af foretagendet. Derudover, så var der aldrig kommet balance i tingene, hvis ikke de havde en ejer der var klar til at æde et par år med underskud, fordi han ude i fremtiden kunne se et perspektiv. At AaB har pisset penge og muligheder væk er ingen vist uenige i. Jeg har bare svært ved at se relevansen når vi snakker udenlandske ejere.

Men hele den her diskussion er også noget ligegyldig efterhånden. Jeg er dog nysgerrig efter at vide om folk virkelig ønsker at AaB bliver opkøbt af en eller anden tilfældig milliardær der aldrig har sat sine fødder i byen?
Det ønsker jeg personligt ikke, og så er jeg egentlig ligeglad med hvor meget succes det kaster af sig, men jeg forstår også fint at andre kan have det anderledes.
Jonas med den gamle PC
Hva?
AaB har stået og kigget ned i afgrunden 5 gange - og kommer til det igen, hvis man fortsætter nuværende kurs. Hvorfor bød han ikke på AaB i stedet? Hvorfor var det kun de sædvanlige nordjyske rigmænd, der var interesserede i atter at putte mønter i hatten? Måske fordi han eller andre ikke så et nær så stort potentiale?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Patmand » 13. mar 2019, 17:53

saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 17:51
Gamen skrev:
13. mar 2019, 17:26
saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 16:28
FCM har under Benham haft en tilsyneladende ubegrænset adgang til at investere i spillere. De ville uden problemer kunne stille med tre Superligahold. Det er vanvid, hvis ikke man tror dette er et spørgsmål om ejerens villighed til at investere og løbe risici.
Ubegrænset adgang ligefrem?

Det er decideret løgn, det du skriver der. Siden Benham kom til har man på ingen måde brugt flere penge end man har tjent på transfers.

De seneste 3 vinduer har de solgt spillere for knap 340 mio. kr.

Transferoverskuddet for de sæsoner Benham har været der har været enormt. I én sæson brugte man omkring 15 mio. mere end man tjente på transfers, men vi har jo lige gjort det samme i endnu større målestok? Alle andre sæsoner har man haft overskud - undtagen denne, hvor man fravalgte kæmpebuddet på Onuachu.

Det er noget af det dummeste jeg har læst herinde længe.

Kigger man på den øjeblikkelige trup, så er der vel salgsemner for en 100-150 mio.
Der er europæisk fodbold hvert år.
Der er bred sponsoropbakning.
Der er kæmpestore ambitioner.
Har du læst FCM’s årsrapporter...? De harmonerer ikke med din “viden”. Men aggressiv er du - hold da op...
Siden du har læst årsrapporterne, hvorfor oplyser du os ikke om de rigtige tal?
Det har jeg efterlyst ad flere omgange.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. mar 2019, 17:55

saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 17:51
Har du læst FCM’s årsrapporter...? De harmonerer ikke med din “viden”. Men aggressiv er du - hold da op...
FCM gør som AaB, bruger de penge de tjener, bl.a. på deres hæderkronede akademi.

Jeg behøver da ikke læse FCM's årsrapporter for at se nogenlunde hvad deres spillere indbringer i ren transfer. Læg dertil klausuler og andet.

De har et gigantisk transferoverskud, bl.a. fordi Smartodds hjælper dem til at finde rentable spillere. Og fordi akademiet kører godt.
Det er fakta.

Jeg bliver da irriteret, når du påstår noget der er løgn og latin og bruger det til at afspore diskussionen totalt.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Patmand » 13. mar 2019, 17:58

Gamen skrev:
13. mar 2019, 17:52
jonas386 skrev:
13. mar 2019, 17:43

Det er som om, at i jeres rus fuldstændig overser, at Benham ejer 100% af foretagendet. Derudover, så var der aldrig kommet balance i tingene, hvis ikke de havde en ejer der var klar til at æde et par år med underskud, fordi han ude i fremtiden kunne se et perspektiv. At AaB har pisset penge og muligheder væk er ingen vist uenige i. Jeg har bare svært ved at se relevansen når vi snakker udenlandske ejere.

Men hele den her diskussion er også noget ligegyldig efterhånden. Jeg er dog nysgerrig efter at vide om folk virkelig ønsker at AaB bliver opkøbt af en eller anden tilfældig milliardær der aldrig har sat sine fødder i byen?
Det ønsker jeg personligt ikke, og så er jeg egentlig ligeglad med hvor meget succes det kaster af sig, men jeg forstår også fint at andre kan have det anderledes.
Du er, pardon my french, dum som et bræt, når du kaster om dig med usandheder. Benham har været i Herning mange gange. Han har en nøglemedarbejder i begge sine klubber, som han har deponeret de fleste af sine beslutninger hos (Rasmus Ankersen). Han købte sig ind i FCM for 60-70 mio. kr.

Der er altså ikke tale om nogen gigantinvestering.

Og så ejer Benham ikke 100 % af FCM - han har en aktiemajoritet. Der er en væsentlig forskel.
Korrekt. Alt hvad vi ved er at han ejer mere end 90%, men IKKE 100% af aktierne. Prisen på den første store aktiepost var kr. 58 mio.

saesing1992
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. mar 2019, 17:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af saesing1992 » 13. mar 2019, 17:58

Patmand skrev:
13. mar 2019, 17:53
saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 17:51
Gamen skrev:
13. mar 2019, 17:26
saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 16:28
FCM har under Benham haft en tilsyneladende ubegrænset adgang til at investere i spillere. De ville uden problemer kunne stille med tre Superligahold. Det er vanvid, hvis ikke man tror dette er et spørgsmål om ejerens villighed til at investere og løbe risici.
Ubegrænset adgang ligefrem?

Det er decideret løgn, det du skriver der. Siden Benham kom til har man på ingen måde brugt flere penge end man har tjent på transfers.

De seneste 3 vinduer har de solgt spillere for knap 340 mio. kr.

Transferoverskuddet for de sæsoner Benham har været der har været enormt. I én sæson brugte man omkring 15 mio. mere end man tjente på transfers, men vi har jo lige gjort det samme i endnu større målestok? Alle andre sæsoner har man haft overskud - undtagen denne, hvor man fravalgte kæmpebuddet på Onuachu.

Det er noget af det dummeste jeg har læst herinde længe.

Kigger man på den øjeblikkelige trup, så er der vel salgsemner for en 100-150 mio.
Der er europæisk fodbold hvert år.
Der er bred sponsoropbakning.
Der er kæmpestore ambitioner.
Har du læst FCM’s årsrapporter...? De harmonerer ikke med din “viden”. Men aggressiv er du - hold da op...
Siden du har læst årsrapporterne, hvorfor oplyser du os ikke om de rigtige tal?
Det har jeg efterlyst ad flere omgange.
Okay: De seneste 5 år har FCM samlet set opnået et resultat på -21 mio. kr.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 13. mar 2019, 18:01

Gamen skrev:
13. mar 2019, 17:52
Du er, pardon my french, dum som et bræt, når du kaster om dig med usandheder. Benham har været i Herning mange gange. Han har en nøglemedarbejder i begge sine klubber, som han har deponeret de fleste af sine beslutninger hos (Rasmus Ankersen). Han købte sig ind i FCM for 60-70 mio. kr.

Der er altså ikke tale om nogen gigantinvestering.

Og så ejer Benham ikke 100 % af FCM - han har en aktiemajoritet. Der er en væsentlig forskel.
Det har han da sikkert siden hen, været i Herning, alt andet ville da være mærkeligt. Men nu er det heller ikke lige Benham jeg forestillede mig skulle ringe rundt og opkøbe aktier i AaB. Spørgsmålet havde dog også en mere generel karakter, nemlig om man ville være helt fjong med at klubben blev opkøbt af en tilfældig rigmand der ikke har nogen videre tilknytning til byen eller lokalområdet?

Jeg ved ikke om han har solgt fra, men i 2017 var der artikler fremme om at han havde lånt nogle penge til FCM, og siden vekslet dem til aktier.
Ifølge den her artikel et sted mellem 90-99%. Det er rigtigt nok ikke 100%, men det er så godt som.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... midtjyllan
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Patmand » 13. mar 2019, 18:01

saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 17:58
Patmand skrev:
13. mar 2019, 17:53
saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 17:51
Gamen skrev:
13. mar 2019, 17:26
saesing1992 skrev:
13. mar 2019, 16:28
FCM har under Benham haft en tilsyneladende ubegrænset adgang til at investere i spillere. De ville uden problemer kunne stille med tre Superligahold. Det er vanvid, hvis ikke man tror dette er et spørgsmål om ejerens villighed til at investere og løbe risici.
Ubegrænset adgang ligefrem?

Det er decideret løgn, det du skriver der. Siden Benham kom til har man på ingen måde brugt flere penge end man har tjent på transfers.

De seneste 3 vinduer har de solgt spillere for knap 340 mio. kr.

Transferoverskuddet for de sæsoner Benham har været der har været enormt. I én sæson brugte man omkring 15 mio. mere end man tjente på transfers, men vi har jo lige gjort det samme i endnu større målestok? Alle andre sæsoner har man haft overskud - undtagen denne, hvor man fravalgte kæmpebuddet på Onuachu.

Det er noget af det dummeste jeg har læst herinde længe.

Kigger man på den øjeblikkelige trup, så er der vel salgsemner for en 100-150 mio.
Der er europæisk fodbold hvert år.
Der er bred sponsoropbakning.
Der er kæmpestore ambitioner.
Har du læst FCM’s årsrapporter...? De harmonerer ikke med din “viden”. Men aggressiv er du - hold da op...
Siden du har læst årsrapporterne, hvorfor oplyser du os ikke om de rigtige tal?
Det har jeg efterlyst ad flere omgange.
Okay: De seneste 5 år har FCM samlet set opnået et resultat på -21 mio. kr.
Hvor meget kapital har Benham tilført FCM?

Du ved jo godt det var spørgsmålet.

Låst