Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5191
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 29. apr 2019, 16:00

Yankee skrev:
29. apr 2019, 15:34
Gamen skrev:
29. apr 2019, 15:29
Hammarby er på vej til at sælge den unge ivorianer Odilon for 30+ mio til Genk eller franske klubber.
De hentede ham i vinters, og han har få førsteholdskampe under bæltet.

Men tænk lige hvad vi kunne gøre med en sportschef som Jesper Jansson...

Mads Fenger
Muamer Tankovic
Sander Svendsen
Jeppe Andersen
Jiloan Hamad
Alexander Kacaniklic

Alle spillere han har hentet, de fleste for småpenge, og alle ville være konge-spillere i AaB.
Jah, men hvis fokus er på at generere transferindtægter, så er det jo netop Odilon, der er forbilledet og ikke fx Jeppe Andersen. Odilon blev hentet som 17-årig direkte fra Elfenbenskysten og det er jo desværre typer som ham, som AaB partout ikke vil gå efter. Det er et større problem end AaB's evne til at hente dygtige 24-28-årige.
Min antagelse er bare, at vi får mest ud af de unge hvis de spiller på et godt hold med rutinerede gode spillere der sørger for holdet fungerer som enhed og at spilkonceptet hænger sammen. Man kan ikke få kontinuerlig succes med rene ungdomshold og vores talentmasse er slet slet ikke stor nok til det. Vi skal have flere rutinerede til at trække læsset end vi har i dag. Det er i øvrigt også i et sådant setup, at vi har præsteret at udvikle de bedste unge spillere.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 29. apr 2019, 16:12

Jakobsen skrev:
29. apr 2019, 16:00
Min antagelse er bare, at vi får mest ud af de unge hvis de spiller på et godt hold med rutinerede gode spillere der sørger for holdet fungerer som enhed og at spilkonceptet hænger sammen. Man kan ikke få kontinuerlig succes med rene ungdomshold og vores talentmasse er slet slet ikke stor nok til det. Vi skal have flere rutinerede til at trække læsset end vi har i dag. Det er i øvrigt også i et sådant setup, at vi har præsteret at udvikle de bedste unge spillere.
Enig i din tese, men er der virkelig sådan en mangel på rutinerede spillere? Rinne, Okore, Blåbjerg, Ahlmann, Kristensen, Børsting, Pallesen, Kusk, Lucas og van Weert har alle haft over 100 seniorkampe og dertil kommer Abildgaard, MC og Thellufsen med over 50.

Selv hvis der forsvinder 2-3 stykker fra den flok er det altså en ret pæn mængde af rutine, der er i truppen og på holdet. AaB har også haft en gennemsnitsalder i startopstillingen på jævne 25 år og 139 dage i denne sæson.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brodernumsi » 29. apr 2019, 23:16

Meelsen skrev:
29. apr 2019, 14:44
Brodernumsi skrev:
29. apr 2019, 00:50
jonas386 skrev:
28. apr 2019, 20:32
Rolim, Vigen (eller lignende) og Remmer ville være for sindsygt. Men måkse for meget Football Manager, og for stor tiltro til Gaardes fremsynethed.
Hvorfor i alverden nævner så mange Rolim som en drømme-signing? Han spillede vel sammenlagt 50 gode minutter for os + han har kun spillet 95 min siden han forlod os.
50 gode minutter?? Manden var sku' da flyvende når han endelig fik spilletid. Teknisk på højde med Lucas. Et offensivt firkløver med Rolim, Kusk, Lucas og Van Wert ville være så vanvittigt at kunne stille med.
Det er det jeg mener. Han spillede ikke ret meget, og det var ikke lutter lagkage.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 29. apr 2019, 23:20

Brodernumsi skrev:
29. apr 2019, 23:16

Det er det jeg mener. Han spillede ikke ret meget, og det var ikke lutter lagkage.
Helt uenig. Rolim var en fremragende spiller og han havde lige præcis den tænding og målbevidsthed, som vi savner på vores hold. Det kan godt være han ikke anede noget om AaB og Aalborg, men han spillede sgu for en ny kontrakt og var ekstremt tændt på at præstere og få lavet mål og assists hver gang han gik på banen. Han er stærkt savnet.

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 372
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 556 » 30. apr 2019, 07:14

Yankee skrev:
29. apr 2019, 23:20
Brodernumsi skrev:
29. apr 2019, 23:16

Det er det jeg mener. Han spillede ikke ret meget, og det var ikke lutter lagkage.
Helt uenig. Rolim var en fremragende spiller og han havde lige præcis den tænding og målbevidsthed, som vi savner på vores hold. Det kan godt være han ikke anede noget om AaB og Aalborg, men han spillede sgu for en ny kontrakt og var ekstremt tændt på at præstere og få lavet mål og assists hver gang han gik på banen. Han er stærkt savnet.
Han var den bedste i truppen... drømmer stadig om at vi henter ham tilbage. Han har kontraktudløb til sommer..
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 30. apr 2019, 07:37

Yankee skrev:
Brodernumsi skrev:
29. apr 2019, 23:16

Det er det jeg mener. Han spillede ikke ret meget, og det var ikke lutter lagkage.
Helt uenig. Rolim var en fremragende spiller og han havde lige præcis den tænding og målbevidsthed, som vi savner på vores hold. Det kan godt være han ikke anede noget om AaB og Aalborg, men han spillede sgu for en ny kontrakt og var ekstremt tændt på at præstere og få lavet mål og assists hver gang han gik på banen. Han er stærkt savnet.
Enig i at han absolut havde niveauet, og at jeg sagtens kan se ham tilbage, men jeg kan godt følge de andre i, at et hold med Lucas, Kusk og Rolim kan komme til at mangle noget i presspillet og i løbekapacitet.

Personligt er mit største ønske en Thomsen type til den centrale midtbane. En spiller der kan arbejde begge veje og som er teknisk dygtig til at indgå i vores offensive spil.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5191
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 1. maj 2019, 10:33

Yankee skrev:
29. apr 2019, 16:12
Jakobsen skrev:
29. apr 2019, 16:00
Min antagelse er bare, at vi får mest ud af de unge hvis de spiller på et godt hold med rutinerede gode spillere der sørger for holdet fungerer som enhed og at spilkonceptet hænger sammen. Man kan ikke få kontinuerlig succes med rene ungdomshold og vores talentmasse er slet slet ikke stor nok til det. Vi skal have flere rutinerede til at trække læsset end vi har i dag. Det er i øvrigt også i et sådant setup, at vi har præsteret at udvikle de bedste unge spillere.
Enig i din tese, men er der virkelig sådan en mangel på rutinerede spillere? Rinne, Okore, Blåbjerg, Ahlmann, Kristensen, Børsting, Pallesen, Kusk, Lucas og van Weert har alle haft over 100 seniorkampe og dertil kommer Abildgaard, MC og Thellufsen med over 50.

Selv hvis der forsvinder 2-3 stykker fra den flok er det altså en ret pæn mængde af rutine, der er i truppen og på holdet. AaB har også haft en gennemsnitsalder i startopstillingen på jævne 25 år og 139 dage i denne sæson.
Kan godt følge dig rent statistisk i, at vi har rutinerede spillere, men det spiller selvsagt også ind hvilket niveau de har og hvilken type de er. Jeg mener, at det er forbløffende få af dem du nævner der er nogen man kan bygge et fundament på.

- Rinne: Har afgjort et niveau og har vel også i et eller andet omfang hævet vores defensive niveau.
- Okore: Han er individuelt blevet bedre og bedre, men han spiller til tider for meget for sig selv og laver dumme indgreb resulterende i kort og straffespark. Han er mere 2'er i et forsvar end 1'er som det blev sagt i en podcast.
- Blåbjerg: Jeg er helt sikker på at Blåbjerg er en behagelig og intelligent fyr og han lever givet professionelt helt til fingerspidserne. Alt det er dog lige meget taget i betragtning at hans niveau i bedste fald er til midten af første division. Han er simpelthen for ringe til, at vi kan bygge en robust stasmme på ham.
- Ahlmann: Ham synes jeg lidt, at vi skal se det fra om man kan bygge en stamme på ham. Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt han er en type der kan bygges en stamme på og hans niveau er ikke længere noget særligt.
- Patrick Kristensen: Det er mit indtryk, at han taler meget og han kender klubbens kultur helt ind til benet. Som med Blåbjerg er hans niveau dog alt for lavt og her i foråret har han været involveret i flere mål i mod os. At være en kulturbærer kan ikke kun handle om professionalisme og kendskab til klubben - man må også skulle være god nok og kunne gå forrest.
- Børsting: Han er ingen generel og bliver det aldrig. Vi kan dog altid være 100% sikre på fuld gas fra hans side og derfor er han nyttig i en stamme, men bestemt ikke bærende.
- Pallesen: Mener han nåede at være anfører i Viborg. Problemet er dog igen, at hans niveau bare er for lavt til at være en bærende spiller.
- Kusk: Han er en kreativ spiller og lidt mere en humørspiller. Dem skal vi også have, men det er bare ikke den type der holder sammen på holdet ligesom Nomvethe f.eks. heller ikke var det.
- Lucas: Her er der noget potentiale for at blive en bærende spiller. Han kan godt blive generalen i vores offensiv og er det vel allerede, men vi skal omvendt ikke have pillet individualisten ud af ham ved at give ham for meget lederansvar.
- van Weert: God spiller at have og han skal nok lave et solidt antal mål i de fleste sæsoner. Jeg tror nok han skal nå 10+ til næste år.
- Abildgaard: Det kan godt blive til noget, men han er nok først for alvor bærende om et par år, hvis vi kan beholder ham så længe.
- Thellufsen: Bliver aldrig en bærende spiller i AaB - det er en dårlig "Kusk", som aldrig bliver god nok.
- MC: Jeg er endnu ikke overbevist om hans niveau og mulighed for at blive en bærende kraft. Også lidt ifht. om han er personligheden for det.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Elscorpio » 1. maj 2019, 18:38

556 skrev:
30. apr 2019, 07:14
Yankee skrev:
29. apr 2019, 23:20
Brodernumsi skrev:
29. apr 2019, 23:16

Det er det jeg mener. Han spillede ikke ret meget, og det var ikke lutter lagkage.
Helt uenig. Rolim var en fremragende spiller og han havde lige præcis den tænding og målbevidsthed, som vi savner på vores hold. Det kan godt være han ikke anede noget om AaB og Aalborg, men han spillede sgu for en ny kontrakt og var ekstremt tændt på at præstere og få lavet mål og assists hver gang han gik på banen. Han er stærkt savnet.
Han var den bedste i truppen... drømmer stadig om at vi henter ham tilbage. Han har kontraktudløb til sommer..
Det ville være en rigtig god transfer. Enig med Yankee og 556.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brodernumsi » 1. maj 2019, 19:53

Elscorpio skrev:
1. maj 2019, 18:38
556 skrev:
30. apr 2019, 07:14
Yankee skrev:
29. apr 2019, 23:20
Brodernumsi skrev:
29. apr 2019, 23:16

Det er det jeg mener. Han spillede ikke ret meget, og det var ikke lutter lagkage.
Helt uenig. Rolim var en fremragende spiller og han havde lige præcis den tænding og målbevidsthed, som vi savner på vores hold. Det kan godt være han ikke anede noget om AaB og Aalborg, men han spillede sgu for en ny kontrakt og var ekstremt tændt på at præstere og få lavet mål og assists hver gang han gik på banen. Han er stærkt savnet.
Han var den bedste i truppen... drømmer stadig om at vi henter ham tilbage. Han har kontraktudløb til sommer..
Det ville være en rigtig god transfer. Enig med Yankee og 556.
Taget i betragtning, at vi får 1, måske 2, nye ind til sommer ( alt efter hvor mange der forsvinder selvfølgelig ). Vil I så godt nok bruge én af de nyerhvervelser på en mand, der har spillet 95 minutter det sidste år? Der vil jo gå lang tid inden vi får nogen nytte af ham.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. maj 2019, 20:24

Brodernumsi skrev:
1. maj 2019, 19:53
Vil I så godt nok bruge én af de nyerhvervelser på en mand, der har spillet 95 minutter det sidste år? Der vil jo gå lang tid inden vi får nogen nytte af ham.
Altså jeg forstår godt pointen, men Rasmus Thelander har spillet 894 og her ville nu nærmest være Lucas Andersen stemning, hvis han kom tilbage.

I øvrigt har Yann Rolim det seneste år spillet de 95 i 2019, men hele 428 minutter i efteråret.

Mindes han var ude i starten på grund af dårlig form. Så tror ikke det er blevet bedre.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 372
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 556 » 2. maj 2019, 08:38

FlæskeFrank skrev:
1. maj 2019, 20:24
Brodernumsi skrev:
1. maj 2019, 19:53
Vil I så godt nok bruge én af de nyerhvervelser på en mand, der har spillet 95 minutter det sidste år? Der vil jo gå lang tid inden vi får nogen nytte af ham.
Altså jeg forstår godt pointen, men Rasmus Thelander har spillet 894 og her ville nu nærmest være Lucas Andersen stemning, hvis han kom tilbage.

I øvrigt har Yann Rolim det seneste år spillet de 95 i 2019, men hele 428 minutter i efteråret.

Mindes han var ude i starten på grund af dårlig form. Så tror ikke det er blevet bedre.
Hvis han spillede fast ville vi ikke være i nærheden af at signe ham.. det er en af de muligheder der bør gribes og så er det ok med et halvt års indkøring. Vil også være godt med noget krudt på bænken. Det har vi ikke rigtigt haft længe.
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 2. maj 2019, 12:14

Jeg har en anelse svært ved at se hvordan en opstilling med Rolim fremfor eksempelvis Ali, Ochs eller Thellufsen bliver 'for offensivt'. Jeg er enig i, at der nok ikke er meget defensivt at hente hos Rolim, men det må vi jo så kompensere for, ved at have et stærkt motorrum med Abildgaard og en fysisk stærk boks-til-boks spiller (eksempelvis Vigen eller noget i den dur).
Jeg tænker at det vil give os et voldsomt interessant 4-kløver i front med Van Weert, Kusk og Rolim rundt om Lucas der kan diktere slagets gang, og har spillere omkring sig der kan både afslutte og se mulighederne for andre.

Jeg synes han er oplagt da han kender klubben, er forholdsvist billig, kan blive en profil relativt hurtigt og er fodboldmæssigt på niveau med Kusk og Lucas. Som det er nu, er vi voldsomt afhængige af at de to rammer dagen. Rolim kan være en god aflastning her.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5191
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 2. maj 2019, 12:43

jonas386 skrev:
2. maj 2019, 12:14
Jeg har en anelse svært ved at se hvordan en opstilling med Rolim fremfor eksempelvis Ali, Ochs eller Thellufsen bliver 'for offensivt'. Jeg er enig i, at der nok ikke er meget defensivt at hente hos Rolim, men det må vi jo så kompensere for, ved at have et stærkt motorrum med Abildgaard og en fysisk stærk boks-til-boks spiller (eksempelvis Vigen eller noget i den dur).
Jeg tænker at det vil give os et voldsomt interessant 4-kløver i front med Van Weert, Kusk og Rolim rundt om Lucas der kan diktere slagets gang, og har spillere omkring sig der kan både afslutte og se mulighederne for andre.

Jeg synes han er oplagt da han kender klubben, er forholdsvist billig, kan blive en profil relativt hurtigt og er fodboldmæssigt på niveau med Kusk og Lucas. Som det er nu, er vi voldsomt afhængige af at de to rammer dagen. Rolim kan være en god aflastning her.
Ja vi kunne godt bruge en ekstra offensivspiller på kanten. Omvendt har vi også bare haft en del af dem igennem ud vi har spillet bedre af den grund. Jeg mener, at det er langt vigtigere at vi får en kvalificeret 8'er som kan styre vores midtbane offensivt - så må Abildgaard tage slagsmålene.

Vi har prøvet med Flores, Rolim, Meilinger, Ochs, Kusk, Lucas, Thellufsen, Børsting, Bassogog, Enevoldsen og Jönsson uden, at vi har spillet godt. I mine øjne er det noget meget mere grundlæggende i den centrale akse på det her hold, som skan addresseres hurtigst muligt og at det ikke for længst er gjort tangerer fyrringsgrund.

Vi er alt for dårlige på den centrale midtbane uagtet, at vi har mange centrale midtbanespillere. For mig at se mangler der den mand, som kan løbe en hel masse og bryde kæderne og samtidig kan bidrage til at sætte gang i det pasningsspil vi gerne vil. Lucas bidrager på sin vis til noget af det, men han er en mere ren 10'er eller en offensiv kant med fri rolle. Magnus Christensen og Olier Abildgaard er vel lidt en leverpostej udgave af denne klubs sagnomspundne slow midtbanespillere, men de komplementerer slet ikke den spillestil som man vil. Se hvor meget Risgård løftede holdet i 2013 - det er i princippet det vi mangler igen. En god venstre kant ville også pynte, men kvalitet på central midt er for mig at se vigtigere og derefter vil jeg gerne have en angrebsback som kan skabe rum og spilemuligheder for vores kanter.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 2. maj 2019, 13:44

Jakobsen skrev:
2. maj 2019, 12:43
jonas386 skrev:
2. maj 2019, 12:14
Jeg har en anelse svært ved at se hvordan en opstilling med Rolim fremfor eksempelvis Ali, Ochs eller Thellufsen bliver 'for offensivt'. Jeg er enig i, at der nok ikke er meget defensivt at hente hos Rolim, men det må vi jo så kompensere for, ved at have et stærkt motorrum med Abildgaard og en fysisk stærk boks-til-boks spiller (eksempelvis Vigen eller noget i den dur).
Jeg tænker at det vil give os et voldsomt interessant 4-kløver i front med Van Weert, Kusk og Rolim rundt om Lucas der kan diktere slagets gang, og har spillere omkring sig der kan både afslutte og se mulighederne for andre.

Jeg synes han er oplagt da han kender klubben, er forholdsvist billig, kan blive en profil relativt hurtigt og er fodboldmæssigt på niveau med Kusk og Lucas. Som det er nu, er vi voldsomt afhængige af at de to rammer dagen. Rolim kan være en god aflastning her.
Ja vi kunne godt bruge en ekstra offensivspiller på kanten. Omvendt har vi også bare haft en del af dem igennem ud vi har spillet bedre af den grund. Jeg mener, at det er langt vigtigere at vi får en kvalificeret 8'er som kan styre vores midtbane offensivt - så må Abildgaard tage slagsmålene.

Vi har prøvet med Flores, Rolim, Meilinger, Ochs, Kusk, Lucas, Thellufsen, Børsting, Bassogog, Enevoldsen og Jönsson uden, at vi har spillet godt. I mine øjne er det noget meget mere grundlæggende i den centrale akse på det her hold, som skan addresseres hurtigst muligt og at det ikke for længst er gjort tangerer fyrringsgrund.

Vi er alt for dårlige på den centrale midtbane uagtet, at vi har mange centrale midtbanespillere. For mig at se mangler der den mand, som kan løbe en hel masse og bryde kæderne og samtidig kan bidrage til at sætte gang i det pasningsspil vi gerne vil. Lucas bidrager på sin vis til noget af det, men han er en mere ren 10'er eller en offensiv kant med fri rolle. Magnus Christensen og Olier Abildgaard er vel lidt en leverpostej udgave af denne klubs sagnomspundne slow midtbanespillere, men de komplementerer slet ikke den spillestil som man vil. Se hvor meget Risgård løftede holdet i 2013 - det er i princippet det vi mangler igen. En god venstre kant ville også pynte, men kvalitet på central midt er for mig at se vigtigere og derefter vil jeg gerne have en angrebsback som kan skabe rum og spilemuligheder for vores kanter.
Jeg ser også rigtig gerne Rolim i Aalborg, men hvis alternativet er, at der så ikke hentes kvalitet ind til den centrale midtbane eller højre back, så synes jeg ikke Rolim skal til AaB.
Både kvalitets- og breddemæssigt kommer vi til at mangle 1 central midtbanespiller, og kan vi lave en bytter - Okore for Vigen f.eks., så er det fantastisk! Brøndby skal ud at hente en ny central forsvarer, og Okore passer vel ret godt ind i deres spillestil, så jeg tror faktisk der er mulighed for at lave en spændende byttehandel med enten Vigen eller Fisker. Det er 2 rigtig gode spillere, som simpelthen SKAL spille i superligaen, og ikke sidde på bænken til fordel for en flok udlændinge/lejesvende.

Det kunne også være super fedt, hvis Gaarde laver en bytter med Malmö, så vi får Lasse tilbage, og de får Okore - og naturligvis skal vi have penge ved siden af.

Ift. Rolim, så ser jeg højre back-pladsen som et meget vigtigere punkt at adressere for Friis og Gaarde. Vi bør gå efter Konaté, Remmer eller Thychosen. PK er hverken hurtig, teknisk begavet, aggressiv eller fysisk stærk nok til at spille en vigtig backplads i AaB, og Pallesen er bare for dårlig.
Min favorit er nok Konaté, som bl.a. spiller wingback i VFF. Ham bør Gaarde gå efter!!
Endvidere kan jeg godt leve med en Opondo til den centrale midt. Han vil passe glimrende ind til en 3-mands midtbane, der skal arbejde hårdt bag vores 3 forreste.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Meelsen » 2. maj 2019, 18:09

FlæskeFrank skrev:
1. maj 2019, 20:24
Brodernumsi skrev:
1. maj 2019, 19:53
Vil I så godt nok bruge én af de nyerhvervelser på en mand, der har spillet 95 minutter det sidste år? Der vil jo gå lang tid inden vi får nogen nytte af ham.
Altså jeg forstår godt pointen, men Rasmus Thelander har spillet 894 og her ville nu nærmest være Lucas Andersen stemning, hvis han kom tilbage.

I øvrigt har Yann Rolim det seneste år spillet de 95 i 2019, men hele 428 minutter i efteråret.

Mindes han var ude i starten på grund af dårlig form. Så tror ikke det er blevet bedre.
Mens Wieghorst snakkede om hans dårlige form, lå Rolim og bankede bolde ind fra 30 meter i reserveholdskampe.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 2. maj 2019, 18:22

FIDEL skrev:
2. maj 2019, 13:44
Det kunne også være super fedt, hvis Gaarde laver en bytter med Malmö, så vi får Lasse tilbage, og de får Okore - og naturligvis skal vi have penge ved siden af.
Lasse har kontrakt til udgangen af 2021, og hvorfor i alverden skulle han skifte hjem?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 2. maj 2019, 18:41

Meelsen skrev:
2. maj 2019, 18:09
FlæskeFrank skrev:
1. maj 2019, 20:24
Brodernumsi skrev:
1. maj 2019, 19:53
Vil I så godt nok bruge én af de nyerhvervelser på en mand, der har spillet 95 minutter det sidste år? Der vil jo gå lang tid inden vi får nogen nytte af ham.
Altså jeg forstår godt pointen, men Rasmus Thelander har spillet 894 og her ville nu nærmest være Lucas Andersen stemning, hvis han kom tilbage.

I øvrigt har Yann Rolim det seneste år spillet de 95 i 2019, men hele 428 minutter i efteråret.

Mindes han var ude i starten på grund af dårlig form. Så tror ikke det er blevet bedre.
Mens Wieghorst snakkede om hans dårlige form, lå Rolim og bankede bolde ind fra 30 meter i reserveholdskampe.
Det virkede til at have meget med forhandlingsstrategi at gøre, og at man ikke ønskede at bruge en spiller der ikke ville være her om et år. Når han endelig var på banen, var han blandt vores absolut bedste spillere. Rolim er en spiller på Kusk/Lucas hylden, hvis ikke vi kan finde plads til ham, nu hvor han øjensyneligt er på fri transfer og næppe har gjort sig voldsomt bemærket hos større klubber, så ved jeg snart ikke. Han er lysår foran både Thellufsen, Ochs, Ali og Børsting. Til gengæld er han en spiller jeg godt kan se både Oliver Klitten og Thellufsen lære en hel masse af.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 2. maj 2019, 19:05

Okore vil ikke forlænge kontrakten og lyder bestemt ikke afvisende overfor et sommer skifte.
Der er budgetteret med spillersalg og her er Okore et emne, spørgsmålet er så hvor meget eller nok nærmere hvor lidt han kan indbringe. Okore er milevidt fra den spiller han engang var og det vil en transfer naturligvis afspejle

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af DobbeltA » 2. maj 2019, 19:10

Aalborg frederikshavner skrev:
2. maj 2019, 19:05
Okore vil ikke forlænge kontrakten og lyder bestemt ikke afvisende overfor et sommer skifte.
Der er budgetteret med spillersalg og her er Okore et emne, spørgsmålet er så hvor meget eller nok nærmere hvor lidt han kan indbringe. Okore er milevidt fra den spiller han engang var og det vil en transfer naturligvis afspejle
½ mio. Euro gætter jeg på.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Maglau » 2. maj 2019, 19:17

Aalborg frederikshavner skrev:
2. maj 2019, 19:05
Okore vil ikke forlænge kontrakten og lyder bestemt ikke afvisende overfor et sommer skifte.
Der er budgetteret med spillersalg og her er Okore et emne, spørgsmålet er så hvor meget eller nok nærmere hvor lidt han kan indbringe. Okore er milevidt fra den spiller han engang var og det vil en transfer naturligvis afspejle
Mon ikke han er helt nede omkring 1,5 - 2,0 mio euro.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Låst