Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Bohemka » 26. jun 2019, 08:34

Nu skal man selvfølgelig give manden en chance. Men jeg mindes at have læst en syndflod af interviews med Olsen, hvori han udviser et forkvaklet ego og evne til selvbedrag, at vi nærmest er i Bentner'ske dimensioner. Tag bare disse udtalelser fra februar 2018:
"Han har spillet 14 kampe siden september, og 23-årige Olsen erklærer sig åben for et skifte til en større dansk klub.

- Brøndby er nok den største danske klub. Det er klart, at de spillere, der ville sige nej til Brøndby, er tosser. Det er det samme med FCK. Hvis FCK kom med et tilbud, så skal man også være dum for ikke at sige ja.

- Det er nogle af de største klubber i Danmark, så det ville jeg klart overveje, siger Patrick Olsen, der søndag var med til at tabe 6-1 til Brøndby, til Ekstra Bladet."
Måske blev det alt sammen sagt med et glimt i øjet, men jeg tvivler. Hans CV er en perlerække af et-årige ophold, manglende spilletid, trænere der pludseligt (og efter Olsens egne udsagn helt uforståeligt) vælger at bruge andre spillere. Altsammen kulminerende med to nedrykninger i træk med Helsingør. Det her lugter langt væk af en Casper Sloth 2.0. Jeg ville være i tvivl selv hvis han kommer på fri transfer, og hvis han så ligefrem koster 1 mio. kr.? Det er vanvid.
This Heaven Gives Me Migraine

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7839
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 26. jun 2019, 08:36

Bohemka skrev:
26. jun 2019, 08:34
Nu skal man selvfølgelig give manden en chance. Men jeg mindes at have læst en syndflod af interviews med Olsen, hvori han udviser et forkvaklet ego og evne til selvbedrag, at vi nærmest er i Bentner'ske dimensioner. Tag bare disse udtalelser fra februar 2018:
"Han har spillet 14 kampe siden september, og 23-årige Olsen erklærer sig åben for et skifte til en større dansk klub.

- Brøndby er nok den største danske klub. Det er klart, at de spillere, der ville sige nej til Brøndby, er tosser. Det er det samme med FCK. Hvis FCK kom med et tilbud, så skal man også være dum for ikke at sige ja.

- Det er nogle af de største klubber i Danmark, så det ville jeg klart overveje, siger Patrick Olsen, der søndag var med til at tabe 6-1 til Brøndby, til Ekstra Bladet."
Måske blev det alt sammen sagt med et glimt i øjet, men jeg tvivler. Hans CV er en perlerække af et-årige ophold, manglende spilletid, trænere der pludseligt (og efter Olsens egne udsagn helt uforståeligt) vælger at bruge andre spillere. Altsammen kulminerende med to nedrykninger i træk med Helsingør. Det her lugter langt væk af en Casper Sloth 2.0. Jeg ville være i tvivl selv hvis han kommer på fri transfer, og hvis han så ligefrem koster 1 mio. kr.? Det er vanvid.
Helt helt enig. Sjælden har man set en transfer fra AaB som fra dag 1 har givet så lidt mening. Hvad tænker Gaarde dog på?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 26. jun 2019, 08:38

Bohemka skrev:
26. jun 2019, 08:34
Nu skal man selvfølgelig give manden en chance. Men jeg mindes at have læst en syndflod af interviews med Olsen, hvori han udviser et forkvaklet ego og evne til selvbedrag, at vi nærmest er i Bentner'ske dimensioner. Tag bare disse udtalelser fra februar 2018:
"Han har spillet 14 kampe siden september, og 23-årige Olsen erklærer sig åben for et skifte til en større dansk klub.

- Brøndby er nok den største danske klub. Det er klart, at de spillere, der ville sige nej til Brøndby, er tosser. Det er det samme med FCK. Hvis FCK kom med et tilbud, så skal man også være dum for ikke at sige ja.

- Det er nogle af de største klubber i Danmark, så det ville jeg klart overveje, siger Patrick Olsen, der søndag var med til at tabe 6-1 til Brøndby, til Ekstra Bladet."
Måske blev det alt sammen sagt med et glimt i øjet, men jeg tvivler. Hans CV er en perlerække af et-årige ophold, manglende spilletid, trænere der pludseligt (og efter Olsens egne udsagn helt uforståeligt) vælger at bruge andre spillere. Altsammen kulminerende med to nedrykninger i træk med Helsingør. Det her lugter langt væk af en Casper Sloth 2.0. Jeg ville være i tvivl selv hvis han kommer på fri transfer, og hvis han så ligefrem koster 1 mio. kr.? Det er vanvid.
Jeg kender ikke meget til ham, men jeg nægter at være negativ på forhånd. Han skal være velkommen til at vise hvad han kan herfra, og kan han noget, så lever jeg gerne med hvis han er lidt bøvet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 26. jun 2019, 08:40

Vi er vist kommet til et lavpunkt af dimmenstioner, når vi henter en spiller som Patrick Olsen!!
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 26. jun 2019, 08:41

Lad os nu starte med at tage prisen med et vist forbehold. Det er jo slet ikke sikkert, den holder vand, så det er i hvert fald et meget usikkert parameter at bedømme denne tilgang på.

Vi må tage udgangspunkt i, om Patrick Olsen kan tilføre vores hold noget. Her kan jeg godt komme mere i tvivl. Hvis han typemæssigt er en spillende 6'er, minder han vel temmelig meget om Magnus - og er det ikke mere en anden type midtbanespiller, vi mangler?

På positivsiden må vel være, at han kommer med noget personlighed og kant, som mange i hvert fald har skreget på, når de kritiserer, at vi kun henter nordjyske nabosønner. Måske han kan få lidt spræl og spontanitet ind i træningerne?

Denne handel lugter ligger i hvert fald i fin forlængelse af det, jeg har hørt - nemlig at der ikke kommer seriøse forstærkninger, før end 1-2 af "stjernespillerne" er væk.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2019, 08:42

Jakobsen skrev:
26. jun 2019, 08:03
Omvendt er det vel ikke fordi det her er en spiller der har levet useriøst tidligt i karrieren som f.eks. AK. Det her vel mere en spiller, som bare ikke er slået til. Derudover er han to år ældre end AK da vi hentede ham så mindre potentiale at forløse. Det her er bare rigtig skidt igen igen fra Gaarde
Det giver absolut ingen mening.
Manden var netop dybt useriøs - troede han var verdensmester i en ung alder. Lignede Anders Jochumsen da han kom tilbage til DK. Har man fulgt ham på sociale medier, så vil man vide at han ikke ligefrem er raketforsker. Nærmere virkelighedsfjern. En Okore 2.0 at få ind i truppen.
Det eneste positive er da at det giver konkurrence til Magnus, der i min optik er for sløv og begrænset til topfodbold.

Ja, hvis det her er Allan Gaardes bud på en forstærkning, så må protestsangene snart gjalde igen på stadion. Virker totalt useriøst, med tanke på at Sønderjyske f.eks. henter Albæk, med et lønbudget der er under halvdelen af vores...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 26. jun 2019, 08:55

Patrick Olsen hmmmm. Det må være et decideret ønske fra Friis til 3-mands midtbanen. Han må være god i presspillet og have en stor motor, siden vi henter ham.
Olsen ligner en boks til boks spiller med mere teknik og dynamik end vores andre centrale midtbanespillere.
Det er vel en gardering til truppen, og medmindre vi får solgt spillere, får vi nok ikke profiler ind.
Som bare 25-årig,har Olsen prøvet meget i udlandet, hvilket kan være positivt.
Og så tvivler jeg stærkt på at vi giver 1 million for ham. Højst 500.000 kr.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Glenn Francisco » 26. jun 2019, 08:55

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... ke-tilbage

Interview med ham her hvis man vil lære ham lidt bedre at kende :)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 26. jun 2019, 08:56

Gamen skrev:
26. jun 2019, 08:42
Jakobsen skrev:
26. jun 2019, 08:03
Omvendt er det vel ikke fordi det her er en spiller der har levet useriøst tidligt i karrieren som f.eks. AK. Det her vel mere en spiller, som bare ikke er slået til. Derudover er han to år ældre end AK da vi hentede ham så mindre potentiale at forløse. Det her er bare rigtig skidt igen igen fra Gaarde
Det giver absolut ingen mening.
Manden var netop dybt useriøs - troede han var verdensmester i en ung alder. Lignede Anders Jochumsen da han kom tilbage til DK. Har man fulgt ham på sociale medier, så vil man vide at han ikke ligefrem er raketforsker. Nærmere virkelighedsfjern. En Okore 2.0 at få ind i truppen.
Det eneste positive er da at det giver konkurrence til Magnus, der i min optik er for sløv og begrænset til topfodbold.

Ja, hvis det her er Allan Gaardes bud på en forstærkning, så må protestsangene snart gjalde igen på stadion. Virker totalt useriøst, med tanke på at Sønderjyske f.eks. henter Albæk, med et lønbudget der er under halvdelen af vores...
Din sidste sætning giver jo ingen mening overhovedet. Vi har ganske givet et dobbelt så højt lønbudget, som SønderjyskE - men det er jo udelukkende relevant at kigge på det ubenyttede budget. I forhold til at hente nye spillere skal der jo være plads i spillerbudgettet - og pt. er vores helt fyldt op med 8 "stjernespillere" på store kontrakter.

SønderjyskE har tilsyneladende haft så meget luft i deres budget, at de har kunnet hente nye, dyre spillere ind. Det er en helt anden situation.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Glenn Francisco » 26. jun 2019, 09:04

En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 634 » 26. jun 2019, 09:04

Er der nogen som ved hvorfor Jeppe P ikke er rykket op med de andre u-19 spillere ?
Som 6ere har vi
Magnus, Oliver kan spille pladsen, Kakeeto, Lesniak, Jeppe P, Malthe Højholt, forsvarsspillere kan sættes op til positionen
men så hentes en ind udefra uden med overbevisning at indtage plads i startopstillingen!
Bortset fra det skal han være velkommen, han griber jo bare sin chance.
Men jeg tror bare ikke på ham, og det virker sikkert at han ikke finder det motiverende at spille reserveholds-turnering, men måske er det pengenes magt som spiller ind her.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
rasmus11
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 19
Tilmeldt: 3. aug 2011, 13:00
Geografisk sted: Vesthimmerland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af rasmus11 » 26. jun 2019, 09:06


Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 26. jun 2019, 09:06

BoT skrev:
26. jun 2019, 08:41
Vi må tage udgangspunkt i, om Patrick Olsen kan tilføre vores hold noget. Her kan jeg godt komme mere i tvivl. Hvis han typemæssigt er en spillende 6'er, minder han vel temmelig meget om Magnus - og er det ikke mere en anden type midtbanespiller, vi mangler?
Olsen er mere bevægelig og har en hurtigere boldomgang. Han er ikke så stærk i duelspillet, dog. Da han var Primavera-spiller var han et kæmpe talent i Inter, der virkelig troede på ham og havde ham med til et par træningslejre i USA, blandt andet. Claudio Ranieri og Andrea Stramaccioni troede rigtig meget på ham, men efter at Erick Thohir og Walter Mazzari tog over, gik ham desværre i stå.

Typemæssigt synes jeg han er ret perfekt. Kvalitetsmæssigt er han lige på grænsen til at være start-11-spiller, men måske med uforløst potentiale. Dog har han også været meget plaget af skader og formudsving, hvilket er en bekymring.

Kort sagt er Patrick Olsen lidt af et projekt. Det kan blive både fugl og fisk. Jeg kan godt få øje på potentialet og som type kunne han godt være lige det, AaB mangler - men på den anden side må en spiller som ham altså ikke være ret dyr. Det er sådan en spiller man henter billigt ind i håbet om at han kan blomstre.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2019, 09:08

BoT skrev:
26. jun 2019, 08:56
Din sidste sætning giver jo ingen mening overhovedet. Vi har ganske givet et dobbelt så højt lønbudget, som SønderjyskE - men det er jo udelukkende relevant at kigge på det ubenyttede budget. I forhold til at hente nye spillere skal der jo være plads i spillerbudgettet - og pt. er vores helt fyldt op med 8 "stjernespillere" på store kontrakter.

SønderjyskE har tilsyneladende haft så meget luft i deres budget, at de har kunnet hente nye, dyre spillere ind. Det er en helt anden situation.
Risgård og Würtz er væk. De gik ikke rundt for pebernødder, nogle af dem.
Desuden så handler det jo altså om, at det kan lade sig gøre at lave gode handler, i tide, andre steder i Superligaen hvor pengene er (meget) færre.
Sønderjyske laver ingen storsalg, de sidder på pengene og kører en stram økonomisk linje, uden store lønninger og oftest uden at betale transfer. Har overskud hvert år. Alligevel kan de hente Albæk. Så kunne vi også have været med.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7839
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 26. jun 2019, 09:09

Var det ikke samme pris Opondo gik for? Havde da til hver en tid foretrukket ham.

Men lad os håbe at vi alle bliver modbevist.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 26. jun 2019, 09:10

BoT skrev:
26. jun 2019, 08:41
Lad os nu starte med at tage prisen med et vist forbehold. Det er jo slet ikke sikkert, den holder vand, så det er i hvert fald et meget usikkert parameter at bedømme denne tilgang på.

Vi må tage udgangspunkt i, om Patrick Olsen kan tilføre vores hold noget. Her kan jeg godt komme mere i tvivl. Hvis han typemæssigt er en spillende 6'er, minder han vel temmelig meget om Magnus - og er det ikke mere en anden type midtbanespiller, vi mangler?

På positivsiden må vel være, at han kommer med noget personlighed og kant, som mange i hvert fald har skreget på, når de kritiserer, at vi kun henter nordjyske nabosønner. Måske han kan få lidt spræl og spontanitet ind i træningerne?

Denne handel lugter ligger i hvert fald i fin forlængelse af det, jeg har hørt - nemlig at der ikke kommer seriøse forstærkninger, før end 1-2 af "stjernespillerne" er væk.
Det er også noget af det som Gaarde fremhæver at vi med Olsen får en anden type end de typiske nordjyske knejter ;)

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2019, 09:11

Men der er jo kun én at takke - at give høje lønninger til en slovakisk boldmongol, og Lesniak der året før kun kunne få 2 kampe i en tjekkisk midterklub, var ikke videre intelligent. Og nu står vi så her. Med Patrick Olsen.

Men pyt, lad os nu håbe at Patrick Olsen kan få Forlæns som mellemnavn hurtigt, så vi slipper for mere søvndyssende boldflytteri inde centralt.
Det her er den virkelighed vi må leve med, nye tider.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4977
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Mr. Larsen » 26. jun 2019, 09:11

Hold kæft for endnu et lorte køb, det er bare en ny Casper Sloth, stort talent som aldrig er slået igennem :(
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2019, 09:14

Helsingør udtaler at aftalen er fremragende for dem. Spændende... Det må betyde at vi har sluppet lidt.

Wildwonder
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 31. jul 2007, 09:40
Geografisk sted: 9000 AA

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Wildwonder » 26. jun 2019, 09:20

Fedt køb. Ham glæder jeg mig til at se på stadion! Han kan forhåbentlig bringe noget fight og vilje ind på midtbanen. :danmarkfan:
LOooooooooooorrrrrrrrrttteeee Flag

Låst