Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 18. jul 2019, 11:52

Gamen skrev:
18. jul 2019, 11:41
FIDEL skrev:
18. jul 2019, 11:35
Det ved jeg godt, men ifølge transfermarkt har han en nedrykningsklausul... :thumbsup:
Det står ikke nævnt nogen andre steder end transfermarkt, og kan jo ligeså godt være i den oprindelige kontrakt.
Ole Nielsen har sagt at de helt selv bestemmer over ham, efter underskrivelsesfrist af den nye kontrakt.
OK. Nu må vi se. Kan være vi ender med at hente Frederik Gytkjær eller Sorte slyngel. :cheers:

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Bohemka » 18. jul 2019, 11:59

Gamen skrev:
18. jul 2019, 11:32
Bohemka skrev:
18. jul 2019, 11:06
Jeg ville være mere tolerant overfor en transportetaper, hvis ellers de senere års sæsoner havde givet håb om en langsigtet positiv udvikling i truppen eller spillet. Men problemet er at AaB spiller noget af det kedeligste fodbold i ligaen og udviklingsmæssigt er gået i stå.

Bortset fra det, så kan jeg ikke forstå at AaB ikke kan hente nogle gode solide spillere fra Allsvenskan. Jeg skal indrømme at jeg ikke har noget detailkendskab til de enkelte spillere, og nej, vi kan næppe rekruttere spillere fra Malmö eller AIK.

Men burde vi ikke kunne nappe nogle spillere fra f.eks. Norrköping eller Häcken? Lige nu har de to klubber en lang række sub-sub landsholdsspillere (Kalle Holmberg, Alexander Fransson, Daleho Irandust, Adam Andersson, Filip Dagerstål) der burde kunne lokkes til Aalborg. Eller hvad med en Hosam Aiesh fra Östersund? Min svigerfamilie bor deroppe, og så henrivende er det altså heller ikke at være fodboldspiller i Jämtland om vinteren.

Eller Marcus Rohdén, der er transferfri fra Crotone. Kunne det ikke være en mulighed?

I forsvaret kunne man måske også kigge på norske Stefan Strandberg i Krasnodar. De har lejet ham ud konstant siden 2015, senest til Ural Yekaterinburg i foråret. Der er utvivlsomt skønt derude i det russiske landbrugsland, men hvad nu hvis AaB svar lidt vakse og tilbød ham Friis' varme og empatiske arme, så kunne det måske godt være en mulighed.
Fuldstændig urealistiske navne. Jeg ved ikke hvad du tror om Allsvenskan, men de der navne vil vi aldrig kunne tiltrække (Irandust, Holmberg (som er en af Rinnes bedste venner), Fransson osv.)
Rohdén er på vej videre, Strandberg får en kæmpeløn i Rusland, Aiesh meldes på vej til større ligaer.

AGF tiltrak Eskelinen fordi Sundsvall mangler penge - det er på dét niveau vi kan lede. Derfor har jeg foreslået David Batanero.

Jeg ved heller ikke hvad jeg tror om Allsvenskan, men jeg ser ikke ligaen som lysår bedre end den danske. FCN tævede AIK for et år siden og Svendsen er lige skiftet til OB. Kan ikke se hvorfor AaB i sig selv skulle være en mindre attraktiv klub for ikke-helt-top skandinaviske spillere end OB.

Jeg kan dog følge dig så langt at topklubberne de senere år primært har solgt til det østlige Europa (Olsson til CSKA, Saletros til Rostov, Fjoluson til Krasnodar, Sigurdsson til CSKA, Moberg og Vindheim til Sparta, Hadzikadunic til Rostov). Det er vel nærmest kun Svanberg, Ghoddos og Sema, som blandt de større salg ikke har været østpå. AaB kommer naturligvis aldrig til at kunne konkurrere økonomisk med de østeuropæiske klubber, men for de spillere der IKKE har lyst til Rusland og pt. ikke er gode nok til en større liga, så burde Danmark (og AaB) være en mulighed.
This Heaven Gives Me Migraine

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 18. jul 2019, 17:48

Kom nu med et salg, så vi kan komme videre!! :cheers: Sådan som mit liv udarter sig for tiden, kunne jeg virkelig godt trænge til en stærk transfer.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7866
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 18. jul 2019, 18:46

FIDEL skrev:
18. jul 2019, 17:48
Kom nu med et salg, så vi kan komme videre!! :cheers: Sådan som mit liv udarter sig for tiden, kunne jeg virkelig godt trænge til en stærk transfer.
Jeg er enig. Vi er simpelthen så fastlåste så længe vi ikke får solgt nogle af vores spillere. Især Safranko og Okore ville være klasse at indkassere nogle kroner på. Jeg tror dog den første (og frygter den eneste) der ryger er Abildgaard.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af baresi » 18. jul 2019, 23:16

Jeg kan sgu ikke helt komme igennem
Til rygterne på AaB pt. Der er lukket i..
Men hvis Abildgaard er på vej ud nu og det er det ene salg gaarde snakker om når han siger at han SKAL sælge 1 spiller - så håber jeg satme man har transfer planen klar til den midtbane hvis planen er at der skal være 3 på midten.
De kan da ikke nøjes med at hente 1 så - for det ville man uanset hvad. Der er jo ingen bredde eller konkurremce.
Samme i forsvaret.
Og i øvrigt. Jeg fatter ikke hvorfor højre back ikke er nævnt som En plads man vil Have en ny til. Det virker latterligt.
Og så forær dog Palle væk - fri transfer mod at han afskriver sig fra at modtage noget af AaB lønnen.
Han er da ikke 5 kroner og en hotter fra fontænen værd.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 18. jul 2019, 23:25

baresi skrev:
18. jul 2019, 23:16
Jeg kan sgu ikke helt komme igennem
Til rygterne på AaB pt. Der er lukket i..
Men hvis Abildgaard er på vej ud nu og det er det ene salg gaarde snakker om når han siger at han SKAL sælge 1 spiller - så håber jeg satme man har transfer planen klar til den midtbane hvis planen er at der skal være 3 på midten.
De kan da ikke nøjes med at hente 1 så - for det ville man uanset hvad. Der er jo ingen bredde eller konkurremce.
Samme i forsvaret.
Og i øvrigt. Jeg fatter ikke hvorfor højre back ikke er nævnt som En plads man vil Have en ny til. Det virker latterligt.
Og så forær dog Palle væk - fri transfer mod at han afskriver sig fra at modtage noget af AaB lønnen.
Han er da ikke 5 kroner og en hotter fra fontænen værd.
Det er fedt med rygter, men i forhold til den detaljegrad der senest kom på rygtebasis, ville det være mere end vildt hvis der kom mere :-)

Tror egentlig godt man ved hvor problemerne er derude, men vi har to højre backs og Pallesen kan vi sq ik sælge. Han er på en dyr kontrakt. Så ham skal vi dælme ik forære væk. Han skal blive eller sælges.

Tror egentlig folk skal prøve at huske tilbage til hvordan det var da Lynge fiskede spillere. Gerne i den sidste uge og på fri. Har folk helt glemt hvordan det var. Nu har vi været forsynet med transfers tidligt i vinduerne de seneste gange og faktisk ret uhørt set med AaB briller. Af de fleste så har været lort er en anden sag.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 666
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Winterburn » 19. jul 2019, 04:09

Naar nu Rade har lagt stoevlerne paa hyden, er det det jo godt soenikke kan tage over - Tim Prica fra Malmoe FF. Intet vindue ude droemmen om Prica! Alti Alti Prica :)
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7866
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 19. jul 2019, 06:50

Kristian skrev:
18. jul 2019, 23:25
baresi skrev:
18. jul 2019, 23:16
Jeg kan sgu ikke helt komme igennem
Til rygterne på AaB pt. Der er lukket i..
Men hvis Abildgaard er på vej ud nu og det er det ene salg gaarde snakker om når han siger at han SKAL sælge 1 spiller - så håber jeg satme man har transfer planen klar til den midtbane hvis planen er at der skal være 3 på midten.
De kan da ikke nøjes med at hente 1 så - for det ville man uanset hvad. Der er jo ingen bredde eller konkurremce.
Samme i forsvaret.
Og i øvrigt. Jeg fatter ikke hvorfor højre back ikke er nævnt som En plads man vil Have en ny til. Det virker latterligt.
Og så forær dog Palle væk - fri transfer mod at han afskriver sig fra at modtage noget af AaB lønnen.
Han er da ikke 5 kroner og en hotter fra fontænen værd.
Det er fedt med rygter, men i forhold til den detaljegrad der senest kom på rygtebasis, ville det være mere end vildt hvis der kom mere :-)

Tror egentlig godt man ved hvor problemerne er derude, men vi har to højre backs og Pallesen kan vi sq ik sælge. Han er på en dyr kontrakt. Så ham skal vi dælme ik forære væk. Han skal blive eller sælges.

Tror egentlig folk skal prøve at huske tilbage til hvordan det var da Lynge fiskede spillere. Gerne i den sidste uge og på fri. Har folk helt glemt hvordan det var. Nu har vi været forsynet med transfers tidligt i vinduerne de seneste gange og faktisk ret uhørt set med AaB briller. Af de fleste så har været lort er en anden sag.
Lynges var jo heller ikke sent ude i hvert vindue for sjov. Han levede med den kalkulerede risiko fordi han vidste at der lå mere kvalitet for pengene sent i vinduet.

Med tanke på alle vores fejlindkøb de seneste år havde jeg foretrukket den samme strategi fra Gaardes side.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 217
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Rolden » 19. jul 2019, 09:05


FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 19. jul 2019, 09:51

Rolden skrev:
19. jul 2019, 09:05
Kunne den danske klub være AaB?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... llingebror
Det vil være mærkeligt, idet vi har 2 udemærkede venstre backs. Han kan dog også spille højre back, men det virker ikke sandsynligt, at vi prioriterer backs højt lige pt. Men nu ser jeg lige, at han også kan spille central midtbane - det gør ham til et emne. :cheers:
Jeg tror dog det er Brøndby eller Fck, der har snøren ude efter ham.

Bros
2. div
2. div
Indlæg: 158
Tilmeldt: 25. jun 2019, 19:43
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Bros » 19. jul 2019, 12:22

Tror i Friis læser med herinde?
Siden han går ud og kritisere Kusk i dagens Nordjyske.
Han kritisere akkurat det, som vi har gjort siden Lyngby kampen

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 19. jul 2019, 12:24

Bros skrev:
19. jul 2019, 12:22
Tror i Friis læser med herinde?
Siden han går ud og kritisere Kusk i dagens Nordjyske.
Han kritisere akkurat det, som vi har gjort siden Lyngby kampen
Det tror jeg ikke han gør. Det er dog ret åbenlyst, at Kusk ikke har præsteret i et stykke tid efterhånden. Tror han ser reaktioner osv. på de sociale medier....

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 19. jul 2019, 12:26

Kian Hansen til Farum, det var ikke en transfer jeg havde set. Uden Hansen og muligvis Onauchu så har vi måske en god chance når vi snart gæster pløjemarken i Herning ;)

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 19. jul 2019, 12:31

Aalborg frederikshavner skrev:
19. jul 2019, 12:26
Kian Hansen til Farum, det var ikke en transfer jeg havde set. Uden Hansen og muligvis Onauchu så har vi måske en god chance når vi snart gæster pløjemarken i Herning ;)
Det er fanme en flot transfer af fcn det der. Han havde pyntet hos os...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 19. jul 2019, 12:53

FIDEL skrev:
19. jul 2019, 12:31
Aalborg frederikshavner skrev:
19. jul 2019, 12:26
Kian Hansen til Farum, det var ikke en transfer jeg havde set. Uden Hansen og muligvis Onauchu så har vi måske en god chance når vi snart gæster pløjemarken i Herning ;)
Det er fanme en flot transfer af fcn det der. Han havde pyntet hos os...
Super stærkt hentet af FCN - svært at vide om vi har forsøgt, men det vil jeg da næsten håbe. Allan kender tilmed Kian fra år tilbage. Hvis han er indenfor FCNs økonomiske rammer skulle man også synes at vi kunne være med. Men klart, FCN er et mere spændende projekt lige nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 19. jul 2019, 13:05

Hanga skrev:
19. jul 2019, 12:53
FIDEL skrev:
19. jul 2019, 12:31
Aalborg frederikshavner skrev:
19. jul 2019, 12:26
Kian Hansen til Farum, det var ikke en transfer jeg havde set. Uden Hansen og muligvis Onauchu så har vi måske en god chance når vi snart gæster pløjemarken i Herning ;)
Det er fanme en flot transfer af fcn det der. Han havde pyntet hos os...
Super stærkt hentet af FCN - svært at vide om vi har forsøgt, men det vil jeg da næsten håbe. Allan kender tilmed Kian fra år tilbage. Hvis han er indenfor FCNs økonomiske rammer skulle man også synes at vi kunne være med. Men klart, FCN er et mere spændende projekt lige nu.
De har eftersigende givet 7 mio for ham, så vi har helt sikkert ikke været med.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 19. jul 2019, 13:11

Kristian skrev:
19. jul 2019, 13:05
Hanga skrev:
19. jul 2019, 12:53
FIDEL skrev:
19. jul 2019, 12:31
Aalborg frederikshavner skrev:
19. jul 2019, 12:26
Kian Hansen til Farum, det var ikke en transfer jeg havde set. Uden Hansen og muligvis Onauchu så har vi måske en god chance når vi snart gæster pløjemarken i Herning ;)
Det er fanme en flot transfer af fcn det der. Han havde pyntet hos os...
Super stærkt hentet af FCN - svært at vide om vi har forsøgt, men det vil jeg da næsten håbe. Allan kender tilmed Kian fra år tilbage. Hvis han er indenfor FCNs økonomiske rammer skulle man også synes at vi kunne være med. Men klart, FCN er et mere spændende projekt lige nu.
De har eftersigende givet 7 mio for ham, så vi har helt sikkert ikke været med.
Okay, havde ikke set prisen (hvor er det nævnt?).
I så fald er jeg enig, det er et ret stort beløb for en 30årig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 19. jul 2019, 13:15

Og så handler det om, at han vil til Kbh pga. konen. Så lige meget hvad, havde han ikke været interesseret.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2028
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 9520AaB » 19. jul 2019, 13:46

Spændende at se om vores allesammens dygtige sælger formår at få bare det samme beløb for Okore.
Okore har ovenikøbet både landskampe og Premier League på CV’et.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 19. jul 2019, 13:50

Hanga skrev:
19. jul 2019, 13:11
Kristian skrev:
19. jul 2019, 13:05
Hanga skrev:
19. jul 2019, 12:53
FIDEL skrev:
19. jul 2019, 12:31
Aalborg frederikshavner skrev:
19. jul 2019, 12:26
Kian Hansen til Farum, det var ikke en transfer jeg havde set. Uden Hansen og muligvis Onauchu så har vi måske en god chance når vi snart gæster pløjemarken i Herning ;)
Det er fanme en flot transfer af fcn det der. Han havde pyntet hos os...
Super stærkt hentet af FCN - svært at vide om vi har forsøgt, men det vil jeg da næsten håbe. Allan kender tilmed Kian fra år tilbage. Hvis han er indenfor FCNs økonomiske rammer skulle man også synes at vi kunne være med. Men klart, FCN er et mere spændende projekt lige nu.
De har eftersigende givet 7 mio for ham, så vi har helt sikkert ikke været med.
Okay, havde ikke set prisen (hvor er det nævnt?).
I så fald er jeg enig, det er et ret stort beløb for en 30årig.
BT sporten erfarer dette :-)
------------------
mvh Kristian

Låst