Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Ski
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. aug 2017, 07:53
Favoritspiller: Jes Høgh

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Ski » 8. aug 2019, 14:51

EINHILL skrev:
8. aug 2019, 14:47
Ski skrev:
8. aug 2019, 14:32
AK er helt ude af OB truppen til i morgen.

Så det var måske en leje mulighed, hvis man ønsker det.
Først Bendtner og så det her?

STOP med at nævne flere ubrugelige afdankede fodboldspillere, tak!
Så kom med en midlertidig spiller vi har råd til og har mulighed for at hente?

Med mindre man selvfølgelig mener at Kaufmann er god nok til frontpladsen, med Wessam som indskifter.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 8. aug 2019, 14:56

Ski skrev:
8. aug 2019, 14:51
EINHILL skrev:
8. aug 2019, 14:47
Ski skrev:
8. aug 2019, 14:32
AK er helt ude af OB truppen til i morgen.

Så det var måske en leje mulighed, hvis man ønsker det.
Først Bendtner og så det her?

STOP med at nævne flere ubrugelige afdankede fodboldspillere, tak!
Så kom med en midlertidig spiller vi har råd til og har mulighed for at hente?

Med mindre man selvfølgelig mener at Kaufmann er god nok til frontpladsen, med Wessam som indskifter.
AK tjener kassen i Oooense og er helt sikkert ikke en billig forstærkning, niveauet er også tvivlsomt

Bjoernen
Drenge
Drenge
Indlæg: 25
Tilmeldt: 1. aug 2016, 13:51
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Bjoernen » 8. aug 2019, 14:57

At Ekstra Bladet og BT og den slags ikke straks kimer Gaarde ned for at høre, hvordan han nu vil håndtere fraværet af vores eneste målfarlige angriber er måske ikke så overraskende.
Men at Nordjyske endnu ikke har stillet spørgsmål til sportsdirektøren om, hvordan han vil løse vores akutte angriber-mangel, er under al kritik. Situationen skriger jo på en udmelding fra Gaarde - eller Friis, for den sags skyld. Eller er tavsheden bare et udtryk for, at der ikke sker en hujende fis...?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 8. aug 2019, 15:02

Bjoernen skrev:
8. aug 2019, 14:57
At Ekstra Bladet og BT og den slags ikke straks kimer Gaarde ned for at høre, hvordan han nu vil håndtere fraværet af vores eneste målfarlige angriber er måske ikke så overraskende.
Men at Nordjyske endnu ikke har stillet spørgsmål til sportsdirektøren om, hvordan han vil løse vores akutte angriber-mangel, er under al kritik. Situationen skriger jo på en udmelding fra Gaarde - eller Friis, for den sags skyld. Eller er tavsheden bare et udtryk for, at der ikke sker en hujende fis...?
Jeg giver dig ret, men jeg tror faktisk, der arbejdes intenst på en løsning til angriberpositionen. Alt andet vil være fuldstændig horribelt af den sportslige ledelse. Vi ender sikkert med en lejespiller, måske endda fra Hoffenheim... :|

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Ham der Emil » 8. aug 2019, 15:04

Måske vi skal til at kigge på en målmand? Rinne lagde i går et billede op på sin Instagram Story med teksten “Talking Business with” og så med hans agents navn tagget.

Jeg kan desværre ikke uploade et screenshot fra min telefon, men gør det senere ved min computer.
Et Hjerte - En Klub

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 8. aug 2019, 15:08

Ham der Emil skrev:
8. aug 2019, 15:04
Måske vi skal til at kigge på en målmand? Rinne lagde i går et billede op på sin Instagram Story med teksten “Talking Business with” og så med hans agents navn tagget.

Jeg kan desværre ikke uploade et screenshot fra min telefon, men gør det senere ved min computer.
Ja, men der har vi jo vidst længe. Jeg håber vi sælger Rinne godt, og henter Martin Hansen når den norske sæson er afsluttet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2019, 15:12

Gamen skrev:
8. aug 2019, 13:35
Hvis Okore ikke sælges, og han dermed går sin kontrakt ud, og man i øvrigt skal tage rygter om bud som AaB har afvist for pålydende, så har Gaarde kostet dyrt i dette vindue.
Jeg ved godt det passer skidt ind i det verdensbillede, men jeg har svært ved helt at tro på de rygter der har været, har været tæt på done deals.
Uanset, synes jeg vi skulle nøjes med at evaluere på situationen når vinduet er lukket, og så iøvrigt nøjes med at tage det vi ved med i betragtning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 8. aug 2019, 15:17

Ham der Emil skrev:
8. aug 2019, 15:04
Måske vi skal til at kigge på en målmand? Rinne lagde i går et billede op på sin Instagram Story med teksten “Talking Business with” og så med hans agents navn tagget.

Jeg kan desværre ikke uploade et screenshot fra min telefon, men gør det senere ved min computer.
Kan ikke se hans story mere, men det kan jo også bare være et møde med agenten for at snakke fremtid sådan generelt og ikke nødvendigvis noget med dette vindue at gøre. Jeg tror dog mest på, at han er på vej væk. Som komiske Allan har sagt et utal af gange, så er aftalen med bestyrelsen, at der skal sælges en profil i dette vindue, og Rinne er én af vores største profiler.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 8. aug 2019, 15:20

Ski skrev:
8. aug 2019, 14:32
AK er helt ude af OB truppen til i morgen.

Så det var måske en leje mulighed, hvis man ønsker det.
Det kunne sgu være fint - han ville passe lige ind, og var dælme vigtig for os i de mesterskabs år. Hellere det end en lottokupon eller at vi forsøger at tvinge Kauf ind i noget han ikke er klar til.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 8. aug 2019, 15:24

raekkeettre skrev:
8. aug 2019, 15:20
Ski skrev:
8. aug 2019, 14:32
AK er helt ude af OB truppen til i morgen.

Så det var måske en leje mulighed, hvis man ønsker det.
Det kunne sgu være fint - han ville passe lige ind, og var dælme vigtig for os i de mesterskabs år. Hellere det end en lottokupon eller at vi forsøger at tvinge Kauf ind i noget han ikke er klar til.
Ved sgu ik rigtigt... Jeg vil hellere have en svensker eller nordmand ind, eller Gytkjær, Schwartz. Men jeg kan sagtens forestille mig, at Gaarde kunne finde på at hente en ven af huset igen igen. Og da AK47 har noget speed, kan han evt. også spille på kanten, når Weert er tilbage.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af McMark » 8. aug 2019, 15:27

raekkeettre skrev:
8. aug 2019, 15:20
Ski skrev:
8. aug 2019, 14:32
AK er helt ude af OB truppen til i morgen.

Så det var måske en leje mulighed, hvis man ønsker det.
Det kunne sgu være fint - han ville passe lige ind, og var dælme vigtig for os i de mesterskabs år. Hellere det end en lottokupon eller at vi forsøger at tvinge Kauf ind i noget han ikke er klar til.
Da vi solgte ham i sin tid, skrev han under på en 5-årig kontrakt med OB, som var omkring 14 til 16 millioner værd jvf. Mediano. Han er altså både dyr i løn og har kun scoret mål regelmæssigt for dem i 17/18-sæsonen. Selv på leje virker det som en yderst dyr lottokupon. Hele forløbet da han forlod os taler heller ikke ligefrem for, at det kommer til at ske!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 8. aug 2019, 15:29

FIDEL skrev:
8. aug 2019, 15:17
Ham der Emil skrev:
8. aug 2019, 15:04
Måske vi skal til at kigge på en målmand? Rinne lagde i går et billede op på sin Instagram Story med teksten “Talking Business with” og så med hans agents navn tagget.

Jeg kan desværre ikke uploade et screenshot fra min telefon, men gør det senere ved min computer.
Kan ikke se hans story mere, men det kan jo også bare være et møde med agenten for at snakke fremtid sådan generelt og ikke nødvendigvis noget med dette vindue at gøre. Jeg tror dog mest på, at han er på vej væk. Som komiske Allan har sagt et utal af gange, så er aftalen med bestyrelsen, at der skal sælges en profil i dette vindue, og Rinne er én af vores største profiler.
Rinne er faldet i niveau og jeg tvivler på at han kan indbringe de summer som var fremme i vinters da Bayer bød på ham

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kokkefar » 8. aug 2019, 15:32

FIDEL skrev:
8. aug 2019, 15:24
raekkeettre skrev:
8. aug 2019, 15:20
Ski skrev:
8. aug 2019, 14:32
AK er helt ude af OB truppen til i morgen.

Så det var måske en leje mulighed, hvis man ønsker det.
Det kunne sgu være fint - han ville passe lige ind, og var dælme vigtig for os i de mesterskabs år. Hellere det end en lottokupon eller at vi forsøger at tvinge Kauf ind i noget han ikke er klar til.
Ved sgu ik rigtigt... Jeg vil hellere have en svensker eller nordmand ind, eller Gytkjær, Schwartz. Men jeg kan sagtens forestille mig, at Gaarde kunne finde på at hente en ven af huset igen igen. Og da AK47 har noget speed, kan han evt. også spille på kanten, når Weert er tilbage.
Ven af huset? Han blev presset ud af klubben efter at have skrevet under med OB. Desuden har han scoret 2 mål i 14 måneder. Get real ffs.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 8. aug 2019, 15:38

Pastorius skrev:
8. aug 2019, 15:12
Jeg ved godt det passer skidt ind i det verdensbillede, men jeg har svært ved helt at tro på de rygter der har været, har været tæt på done deals.
Uanset, synes jeg vi skulle nøjes med at evaluere på situationen når vinduet er lukket, og så iøvrigt nøjes med at tage det vi ved med i betragtning.
Det ændrer ikke på at man har vist i 1,5 år at han skulle sælges denne sommer.
Og at et transfervindue jo altså løber under sæsonen også, modsat de største ligaer hvor det primært er udenfor sæsonen, hvorfor det er helt naturligt at diskutere.Det er ikke helt irrelevant hvordan det stiller os at vi f.eks. her 4-5 kampe inde i sæsonen stadig har en række ubekendte, og lige i Okores tilfælde en spiller der ikke har lagt skjul på at han gerne vil væk.
Skal vi skifte ud på nøglepositioner under sæsonen kan det ikke undgå at give uro.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 8. aug 2019, 15:47

raekkeettre skrev:
8. aug 2019, 15:20
Ski skrev:
8. aug 2019, 14:32
AK er helt ude af OB truppen til i morgen.

Så det var måske en leje mulighed, hvis man ønsker det.
Det kunne sgu være fint - han ville passe lige ind, og var dælme vigtig for os i de mesterskabs år. Hellere det end en lottokupon eller at vi forsøger at tvinge Kauf ind i noget han ikke er klar til.
Enig. Selvom AK er på en dyr kontrakt, så tror jeg også OB er ret ivrige efter at få ham afsat. Kan vi slippe med fx at betale ½ million for at leje ham efteråret ud, så kunne det godt være OK. Det kan jo være han kan få en ny rennæsance i Aalborg. Jeg kan dog have min tvivl om AK gider det. Han er flyttet hjem til Odense og har det nok ganske fint der.

Vi ved jo heller ikke hvor længe van Weert er ude. "Ubestemt tid" betyder jo nok "ubestemt tid", så det kan jo godt være han er klar om en måned eller to - men det kan selvfølgelig også være det er året ud.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2019, 15:51

Gamen skrev:
8. aug 2019, 15:38
Pastorius skrev:
8. aug 2019, 15:12
Jeg ved godt det passer skidt ind i det verdensbillede, men jeg har svært ved helt at tro på de rygter der har været, har været tæt på done deals.
Uanset, synes jeg vi skulle nøjes med at evaluere på situationen når vinduet er lukket, og så iøvrigt nøjes med at tage det vi ved med i betragtning.
Det ændrer ikke på at man har vist i 1,5 år at han skulle sælges denne sommer.
Og at et transfervindue jo altså løber under sæsonen også, modsat de største ligaer hvor det primært er udenfor sæsonen, hvorfor det er helt naturligt at diskutere.Det er ikke helt irrelevant hvordan det stiller os at vi f.eks. her 4-5 kampe inde i sæsonen stadig har en række ubekendte, og lige i Okores tilfælde en spiller der ikke har lagt skjul på at han gerne vil væk.
Skal vi skifte ud på nøglepositioner under sæsonen kan det ikke undgå at give uro.
Det har hele tiden ligget i kortene, at afklaringer omkring vores trup, ikke kom til at ske før i sidste øjeblik. Sådan er det at være en lille klub i Danmark, der prøver at få absolut mest ud af sine ressourcer. Jeg ville også helst have alt på plads inden de første kampe, men det kommer ikke til at ske, medmindre vi får råd til at få flere højt kvalificerede spillere til de samme pladser, hvis et salg ikke lykkes.

Jeg tror ikke på der har ligget et reelt, realistisk, højt bud på Okore som Gaarde blankt har afvist. Jeg mener også det kan være fornuftigt at afvise et akkurat acceptabelt bud i starten af et vindue. Måske ikke isoleret set i det konkrete tilfælde, men når man på sigt skal have penge for de folk man sælger, så er det godt at omverden ved at man siger nej, indtil man har fået noget acceptabelt.

Jeg nægter at gå længere ind i detaljer omkring et potentielt Okore-salg vi intet ved om.

Jeg tror heller ikke på man kan bedømme vinduet på ét slag eller ét miss. Kommunikationen fra AaB har hele tiden ligget på at der skal ét stort salg til. Pt. ligner det Abildgaard, men Rinne og Okore ulmer vel stadig i kulissen. Hvis vinduet lukker uden Gaarde har fået gennemført det, så har han (og vi) et problem. Ellers ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 8. aug 2019, 15:52

Yankee skrev:
8. aug 2019, 15:47
raekkeettre skrev:
8. aug 2019, 15:20
Ski skrev:
8. aug 2019, 14:32
AK er helt ude af OB truppen til i morgen.

Så det var måske en leje mulighed, hvis man ønsker det.
Det kunne sgu være fint - han ville passe lige ind, og var dælme vigtig for os i de mesterskabs år. Hellere det end en lottokupon eller at vi forsøger at tvinge Kauf ind i noget han ikke er klar til.
Enig. Selvom AK er på en dyr kontrakt, så tror jeg også OB er ret ivrige efter at få ham afsat. Kan vi slippe med fx at betale ½ million for at leje ham efteråret ud, så kunne det godt være OK. Det kan jo være han kan få en ny rennæsance i Aalborg. Jeg kan dog have min tvivl om AK gider det. Han er flyttet hjem til Odense og har det nok ganske fint der.

Vi ved jo heller ikke hvor længe van Weert er ude. "Ubestemt tid" betyder jo nok "ubestemt tid", så det kan jo godt være han er klar om en måned eller to - men det kan selvfølgelig også være det er året ud.
Hvis vi henter Thelander, så vil AK nok gerne tilbage til Aalborg, da det var hans bedste ven i sin tid.
Jeg mener også AK er realistisk, men jeg håber ikke vi henter ham.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 940
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Salle17 » 8. aug 2019, 16:50

Er der overhovedet nogen af jer der ser OB's kampe? AK er elendig, og ikke en spiller som vi skal have tilbage. Han er afdanket og lykkes sjældent med sin aktioner, derudover er selv Kasper P mere målfarlig end han er pt.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 8. aug 2019, 17:22

Salle17 skrev:
8. aug 2019, 16:50
Er der overhovedet nogen af jer der ser OB's kampe? AK er elendig, og ikke en spiller som vi skal have tilbage. Han er afdanket og lykkes sjældent med sin aktioner, derudover er selv Kasper P mere målfarlig end han er pt.
Nej, hvorfor I alverden skulle man spilde sin tid med at se obs kampe...!? Bvadr... Elendig eller ej, så er det forholdsvist nemt at forestille sig, at Gaarde lejer ham, med tanke på Weert s skade. Ikke at jeg håber det.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 940
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Salle17 » 8. aug 2019, 17:24

FIDEL skrev:
8. aug 2019, 17:22
Salle17 skrev:
8. aug 2019, 16:50
Er der overhovedet nogen af jer der ser OB's kampe? AK er elendig, og ikke en spiller som vi skal have tilbage. Han er afdanket og lykkes sjældent med sin aktioner, derudover er selv Kasper P mere målfarlig end han er pt.
Nej, hvorfor I alverden skulle man spilde sin tid med at se obs kampe...!? Bvadr...

God pointe.

Låst