Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 15. aug 2019, 15:43

Brodernumsi skrev:
15. aug 2019, 15:27
Super signing, men lidt bekymrende, at han ikke har spillet kamp siden februar.
Det er absolut det eneste der gør vi har en chance for at lande ham. Det samme var jo også tilfældet ved Mange af de klasse signings Lynge hev op af hatten fra udlandet.

Jeg håber virkelig ikke det er en lejekontrakt. Det vil stadig være en god handel til leje, men perspektiverne i en 23 årig spiller med hans CV er virkelig gode ved en transfer. Også i forhold til et senere salg til udlandet igen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 15. aug 2019, 15:44

Sker der noget idag..."F5"!!! Som skrevet er jeg dælme nysgerrig på om det bliver en leje aftale eller køb. Og hvis det er køb, så hvor lang og hvilken klausuler.

Jeg er pisse overrasket over det her køb!!! Hvis det sker...Det er stort!

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af baresi » 15. aug 2019, 15:48

Skrev 6. August om at der efter oldrup var en ny skandinav på vej el i kikkerten direkte til start11eren med kort indkøring/indskoling.
De har en meget klar liste med muligheder/ønsker.
Mht fossum er det ingen leje men fast kontrakt af flere års varighed - hører jeg. (mit bud er 3)
Og så er han måske endda gratis /fritstillet da han kun har et år tilbage og ikke engang er i truppen længere - så vil Hannover af med lønnen. Kan jeg ikke få bekræftet - måske tyskeren ved det præcist. ?
Men min kilde siger BILLIG - meget billig. Lyder jo som en Lynge signing. 😂😊
Bør være på plads senest imorgen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2019, 15:53

baresi skrev:
15. aug 2019, 15:48
Hører ingen leje men fast kontrakt af flere års varighed (mit bud er 3)
Og så er han måske endda gratis /fritstillet da han kun har et år tilbage og ikke engang er i truppen længere - så vil Hannover af med lønnen.
Kan jeg ikke få bekræftet - måske tyskeren ved det præcist.
Men min kilder siger BILLIG.
Bør være på plads senest imorgen.
Næsten for godt til at være sandt!! :cheers:

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 15. aug 2019, 15:53

baresi skrev:
15. aug 2019, 15:48
Hører ingen leje men fast kontrakt af flere års varighed (mit bud er 3)
Og så er han måske endda gratis /fritstillet da han kun har et pr tilbage og ikke engang er i truppen længere - så vil Hannover af med lønnen.
Kan jeg ikke få bekræftet - måske tyskeren ved det præcist.
Men min kilder siger BILLIG.
Bør være på plads senest imorgen.
Hvis det er sandt!! Så viser det bare noget, at hvis vi venter og har is i maven så sker der smukke ting. Tænk hvor meget lort Gaarde har fået på den bekostning!!

Klasse Gaarde!! Lucas og Olsen og Ivar i det her vindue, det er intet mindre end verdensklasse!

Måske Okore tager sig sammen...forlænger og bliver en klasse spiller der kan se sig selv i AaB nu!!??

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af aaballday » 15. aug 2019, 16:00

Nu skriver nordjyske at det også er Fossum iflg deres oplysninger https://nordjyske.dk/nyheder/sport/tysk ... 4770a1ff21

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 15. aug 2019, 16:03

baresi skrev:
15. aug 2019, 15:48
Skrev 6. August om at der efter oldrup var en ny skandinav på vej el i kikkerten direkte til start11eren med kort indkøring/indskoling.
De har en meget klar liste med muligheder/ønsker.
Mht fossum er det ingen leje men fast kontrakt af flere års varighed - hører jeg. (mit bud er 3)
Og så er han måske endda gratis /fritstillet da han kun har et år tilbage og ikke engang er i truppen længere - så vil Hannover af med lønnen. Kan jeg ikke få bekræftet - måske tyskeren ved det præcist. ?
Men min kilde siger BILLIG - meget billig. Lyder jo som en Lynge signing. 😂😊
Bør være på plads senest imorgen.
Baresi og Tyskeren: Tak! I er satme guld værd!

Er det en fast kontrakt tror jeg også det bliver den klassiske 3 årige. Det lyder virkelig klasse! Jeg håber den bliver offentliggjort i dag. Efter Oldrup skuffelsen trænger vi til en hurtig offentliggørelse!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 15. aug 2019, 16:05

aaballday skrev:
15. aug 2019, 16:00
Nu skriver nordjyske at det også er Fossum iflg deres oplysninger https://nordjyske.dk/nyheder/sport/tysk ... 4770a1ff21
Men ellers ingen insider viden. Det er fint de altid dobbelttjekker deres kilder men det er satme ikke meget spændende de kommer med ift. AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2019, 16:14

Jeg tænker lidt....Fossum ligner en spiller, der både kan begå sig centralt på midtbanen, men også på en kant, hvis det skulle blive nødvendigt. Han er ret dynamisk og teknisk stærk, men ligner naturligvis en forstærkning til den centrale midtbane.
Han ligner dog slet ikke Oldrup som spilletype, så er det mon meningen, at vi skal have endnu en defensiv midt ind..? Sælges Abildgaard, så står vi med kun 5 mand til 3 pladser, hvor vi ikke engang er sikre på, at Lucas er ment som en del af den centrale midtbane... Det er stadig skrøbeligt i mine øjne. Man udlejer Kakeeto, og henter en anden central midt, som er en mere offensiv type.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamling » 15. aug 2019, 16:32

Hvis vi får fossum og sælger Abildgård så må midtbanen/motorrummet være på plads. Så mangler der bare en ny hb, en venstre kant og en angriber på leje hvis VW er ude længe (og en Okore-erstatning hvis han mod forventning skulle blive solgt)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 15. aug 2019, 16:37

Nordkraften skrev:
FIDEL skrev:
15. aug 2019, 14:56
Nordkraften skrev:
15. aug 2019, 14:52
FIDEL skrev:
15. aug 2019, 14:29
Nordkraften skrev:
15. aug 2019, 14:25
Vil det gå ud over Magnus Christensen og Frederik Børsting? Det er det store spørgsmål som man må tænke over da de to er nordjyder fra AaBs egen ungdomsafdeling. Det synes jeg man må blive lidt urolig over.
Du laver forhåbentligt kun sjov...
Siden hvornår er fodboldspillere blevet bedre af, at der IKKE er særligt meget konkurrence om pladserne. Vil de spille fra start, må de give den gas til træning og løfte deres niveau. Det gælder for alle.
Jeg synes bare meget godt om ideen med at vores allesammens hold ude i AaB af består af nordjyske mænd og drenge som i de gode gamle dage. Og så kan det jo godt give noget utryghed på holdet hvis de bliver skubbet ud af udlændinge som jo kun er her for pengene men ikke kæmper for klubben.
Den bekymring deler jeg slet ikke! Der er behov for folk udefra også. Selv mesterholdet i 95, havde lidt tyngde udefra i form af Thomas Gill, Jens Madsen og Jes Høgh.
Jes Høgh ser jeg nu som en af AaBs egne drenge selvom han kom fra Chang fordi han kun var omkring 20 år da han kom til ude i AaB af.
Du kan ikke være ret gammel, hvis du synes at en Aalborg Chang-spiller er én af vores egne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 15. aug 2019, 16:40

Gamling skrev:
15. aug 2019, 16:32
Hvis vi får fossum og sælger Abildgård så må midtbanen/motorrummet være på plads. Så mangler der bare en ny hb, en venstre kant og en angriber på leje hvis VW er ude længe (og en Okore-erstatning hvis han mod forventning skulle blive solgt)
Vi skal ik bruge penge på en ny hb. Vi har to stk. Og ingen af dem sælges så der er vi låst. Det går nok også frem til sommer.

Vi skal gå efter en forstærkning enten til midtbanen yderligere (hvis Lucas skal frem igen) eller en offensiv spiller der kan tage kanten. Bliver højst sandsynlig leje basis. Men hvem ved. Gaarde har det med at overraske.

Synes egentlig en midtbane med Lucas, Børsting, Olsen, Iver og MC er fint.
------------------
mvh Kristian

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 15. aug 2019, 16:47

Pastorius skrev:
15. aug 2019, 16:37
Nordkraften skrev:
FIDEL skrev:
15. aug 2019, 14:56
Nordkraften skrev:
15. aug 2019, 14:52
FIDEL skrev:
15. aug 2019, 14:29
Nordkraften skrev:
15. aug 2019, 14:25
Vil det gå ud over Magnus Christensen og Frederik Børsting? Det er det store spørgsmål som man må tænke over da de to er nordjyder fra AaBs egen ungdomsafdeling. Det synes jeg man må blive lidt urolig over.
Du laver forhåbentligt kun sjov...
Siden hvornår er fodboldspillere blevet bedre af, at der IKKE er særligt meget konkurrence om pladserne. Vil de spille fra start, må de give den gas til træning og løfte deres niveau. Det gælder for alle.
Jeg synes bare meget godt om ideen med at vores allesammens hold ude i AaB af består af nordjyske mænd og drenge som i de gode gamle dage. Og så kan det jo godt give noget utryghed på holdet hvis de bliver skubbet ud af udlændinge som jo kun er her for pengene men ikke kæmper for klubben.
Den bekymring deler jeg slet ikke! Der er behov for folk udefra også. Selv mesterholdet i 95, havde lidt tyngde udefra i form af Thomas Gill, Jens Madsen og Jes Høgh.
Jes Høgh ser jeg nu som en af AaBs egne drenge selvom han kom fra Chang fordi han kun var omkring 20 år da han kom til ude i AaB af.
Du kan ikke være ret gammel, hvis du synes at en Aalborg Chang-spiller er én af vores egne.
Det er FIDEL der har oprettet 2 konti for at være smart og have nogle at snakke med her inde..

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 15. aug 2019, 16:51

Vi skal kun have en venstrekant eller højreback, hvis der skulle dukke noget urimeligt godt op. Højrebacken kan godt vente til næste sæson, når Pallesens kontrakt udløber. Til venstrekanten kunne det være fedt med en hurtig mand der kan udfordre Klitten, jeg synes stadig ham Liam Jordan virker spændende, og kan vel ikke være monsterdyr? Alternativt kan den obligatoriske lejeaftale bruges her, selvom Klitten virker spændende
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 15. aug 2019, 16:56

jonas386 skrev:
15. aug 2019, 16:51
Vi skal kun have en venstrekant eller højreback, hvis der skulle dukke noget urimeligt godt op. Højrebacken kan godt vente til næste sæson, når Pallesens kontrakt udløber. Til venstrekanten kunne det være fedt med en hurtig mand der kan udfordre Klitten, jeg synes stadig ham Liam Jordan virker spændende, og kan vel ikke være monsterdyr? Alternativt kan den obligatoriske lejeaftale bruges her, selvom Klitten virker spændende
Jovist..Men Vi kan ikke ligge en hel sæson an på hverken Kaufmann eller Klitten til den plads. De er lovende men vi skal også passe på dem. En lejeaftale ville være fint.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Halil » 15. aug 2019, 16:57

Fossum lyder som en spændende relativ ung spiller der allerede har spillet en del tysk fobol

Hvis Abildgård ryger, så skal der noget ind til midten ellers ender vi med PK må tage en ny tørn der. Det ønsker jeg nødigt.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 15. aug 2019, 16:58

raekkeettre skrev:
15. aug 2019, 15:53
baresi skrev:
15. aug 2019, 15:48
Hører ingen leje men fast kontrakt af flere års varighed (mit bud er 3)
Og så er han måske endda gratis /fritstillet da han kun har et pr tilbage og ikke engang er i truppen længere - så vil Hannover af med lønnen.
Kan jeg ikke få bekræftet - måske tyskeren ved det præcist.
Men min kilder siger BILLIG.
Bør være på plads senest imorgen.
Hvis det er sandt!! Så viser det bare noget, at hvis vi venter og har is i maven så sker der smukke ting. Tænk hvor meget lort Gaarde har fået på den bekostning!!
Ja, Safranko f.eks.

Nogle gange kan det give pote, andre gange kan du stå med nitten. Sådan er gamet. Det der så ikke er til at diskutere med, er at spilleren ikke når at være med i optakten til den nye sæson.

Anyway, det her er en transfer som jeg meget håber vi får lukket. Kender ham kun på papiret hvor han så også ser rigtig spændende ud, og hvor det er svært at forlange bedre.

Mon ikke også det betyder at Abildgaard salg er oppe over.

Stærkt arbejde af Gaarde hvis det kommer i hus!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2019, 16:59

raekkeettre skrev:
15. aug 2019, 16:47
Pastorius skrev:
15. aug 2019, 16:37
Nordkraften skrev:
FIDEL skrev:
15. aug 2019, 14:56
Nordkraften skrev:
15. aug 2019, 14:52
FIDEL skrev:
15. aug 2019, 14:29


Du laver forhåbentligt kun sjov...
Siden hvornår er fodboldspillere blevet bedre af, at der IKKE er særligt meget konkurrence om pladserne. Vil de spille fra start, må de give den gas til træning og løfte deres niveau. Det gælder for alle.
Jeg synes bare meget godt om ideen med at vores allesammens hold ude i AaB af består af nordjyske mænd og drenge som i de gode gamle dage. Og så kan det jo godt give noget utryghed på holdet hvis de bliver skubbet ud af udlændinge som jo kun er her for pengene men ikke kæmper for klubben.
Den bekymring deler jeg slet ikke! Der er behov for folk udefra også. Selv mesterholdet i 95, havde lidt tyngde udefra i form af Thomas Gill, Jens Madsen og Jes Høgh.
Jes Høgh ser jeg nu som en af AaBs egne drenge selvom han kom fra Chang fordi han kun var omkring 20 år da han kom til ude i AaB af.
Du kan ikke være ret gammel, hvis du synes at en Aalborg Chang-spiller er én af vores egne.
Det er FIDEL der har oprettet 2 konti for at være smart og have nogle at snakke med her inde..
Ja helt sikkert. Jeg har ikke andet at lave!! :cheers:

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Rams » 15. aug 2019, 17:03

FIDEL skrev:
15. aug 2019, 16:14
Jeg tænker lidt....Fossum ligner en spiller, der både kan begå sig centralt på midtbanen, men også på en kant, hvis det skulle blive nødvendigt. Han er ret dynamisk og teknisk stærk, men ligner naturligvis en forstærkning til den centrale midtbane.
Han ligner dog slet ikke Oldrup som spilletype, så er det mon meningen, at vi skal have endnu en defensiv midt ind..? Sælges Abildgaard, så står vi med kun 5 mand til 3 pladser, hvor vi ikke engang er sikre på, at Lucas er ment som en del af den centrale midtbane... Det er stadig skrøbeligt i mine øjne. Man udlejer Kakeeto, og henter en anden central midt, som er en mere offensiv type.
Uanset om debatsiden kan lide det eller ej, så har Magnus en stor stjerne på Hornevej. Det lugter af Magnus som garderingsspilleren på midten og så skal Olsen og Fossum støbe kuglerne til Kusk, Lucas og Weert/Kaufmann. Formentlig hives Jeppe P (der vistnok har forlænget til 2022) op næste år, og kan så gardere sammen med Børsting.

Optimalt set mangler Gaarde kun at sende Thellufsen og Wessam på leje/ud. Okore ligner en afskrivning, da vi nok ikke får meget for ham tæt på kontraktudløb, men en sparet lønsum er også attraktiv
In verbis simus faciles

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af baresi » 15. aug 2019, 17:06

Mens euforien er igang. NY insighter ..
Fossum er efter sigende ikke sidste signing.
Og der arbejdes kraftigt på 1 i bedste fald 2 mere.
Abild rygtes hårdt væk. OG man gør åbentbart en ret stor indsats med okore.
Så signing 3 er mere sandsynlig end ingen signing.
Og når fossum er signet kan vi jo te om gaarde siger “vinduet er lukket for AaB’s vedkommende nu”
For det plejer han altid.
Det tror heg vist ikke han gør 🤛🏻🤛🏻🤛🏻

Låst