Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 25. aug 2019, 23:41

Lunding skrev:
25. aug 2019, 23:31
I følge EB (betalingsside) så var det OB, som eftersigende havde tilbudt Thelander en stor kontrakt. Rygterne går på 150.000 pr. måned og en sign-on-fee på 1 mio. kr. Hvad mere spændende er, at OB i stedet overvejer Okore som alternativ til midterforsvaret nu. Det eneste plus jeg kan finde er, at han kommer tættere på København, men ellers er det vel et kæmpe skridt til siden i hans karriere!
De er mere end velkommen til at tage ham. Men ja. Det er et skridt til siden for Okore. Men lønnen vil han kunne få med.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 26. aug 2019, 00:28

Kristian skrev:
25. aug 2019, 23:41
Lunding skrev:
25. aug 2019, 23:31
I følge EB (betalingsside) så var det OB, som eftersigende havde tilbudt Thelander en stor kontrakt. Rygterne går på 150.000 pr. måned og en sign-on-fee på 1 mio. kr. Hvad mere spændende er, at OB i stedet overvejer Okore som alternativ til midterforsvaret nu. Det eneste plus jeg kan finde er, at han kommer tættere på København, men ellers er det vel et kæmpe skridt til siden i hans karriere!
De er mere end velkommen til at tage ham. Men ja. Det er et skridt til siden for Okore. Men lønnen vil han kunne få med.
Er lidt ambivalent. Jeg tror ikke på OB kan betale os nok + hvad Okore forventer i løn.
Derudover er jeg også lidt, at jeg helst ikke vil sende spillere til en konkurrent fordi det potentielt kan styrke dem, hvis Okore finder sig selv der. Omvendt er alle spillere der har skiftet fra AaB til OB blevet dårligere - givet fordi de som regel ikke har kunnet opnår mere i AaB end de havde prøvet her.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 26. aug 2019, 09:03

EB skriver også, at hvis Larsson skal til bif i dette vindue, så skal de leje en af de øvrige backs ud.

Er det tilfældet synes jeg det kunne være interessant at leje Gammelby for resten af sæsonen med en købsoption. Det vil dog give en lille overflod af højre backs i vores trup, hvilket selvfølgelig ikke er hensigtsmæssigt på den lange bane.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 26. aug 2019, 09:20

Spanky skrev:
26. aug 2019, 09:03
EB skriver også, at hvis Larsson skal ind i dette vindue, så skal de leje en af de øvrige backs ud.

Er det tilfældet synes jeg det kunne være interessant at leje Gammelby for resten af sæsonen med en købsoption. Det vil dog give en lille overflod af højre backs i vores trup, hvilket selvfølgelig ikke er hensigtsmæssigt på den lange bane.
Nej, vi skal ikke spille en Brøndbyspiller i form.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 26. aug 2019, 09:28

Buzz Killington skrev:
26. aug 2019, 09:20
Spanky skrev:
26. aug 2019, 09:03
EB skriver også, at hvis Larsson skal ind i dette vindue, så skal de leje en af de øvrige backs ud.

Er det tilfældet synes jeg det kunne være interessant at leje Gammelby for resten af sæsonen med en købsoption. Det vil dog give en lille overflod af højre backs i vores trup, hvilket selvfølgelig ikke er hensigtsmæssigt på den lange bane.
Nej, vi skal ikke spille en Brøndbyspiller i form.
Enig, Derfor skal der indføres en købsoption i aftalen.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 9000AaB » 26. aug 2019, 09:56

Spanky skrev:
26. aug 2019, 09:03
EB skriver også, at hvis Larsson skal til bif i dette vindue, så skal de leje en af de øvrige backs ud.

Er det tilfældet synes jeg det kunne være interessant at leje Gammelby for resten af sæsonen med en købsoption. Det vil dog give en lille overflod af højre backs i vores trup, hvilket selvfølgelig ikke er hensigtsmæssigt på den lange bane.
Hvem har vi af HB lige PT? Pallesen som har kontraktudløb til sommer og så Patrick som spiller VB pt med rimelig succes, så det er ikke fordi vi har så mange HB.

Kunne godt se ideen med at leje og HVIS det med købsoption.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 26. aug 2019, 10:01

Patrick har også kontraktudløb til sommer.

Paddy er for et-benet til den venstre back. Der kommer intet fra ham. Det er bedre til højre.

Er Gammelby ikke bare en ny Pallesen? Han har været pivringe for Brøndby.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 26. aug 2019, 10:06

Var han ikke udemærket i Silkeborg i sin tid? Husker ham som en der kom godt med i offensiven og at de havde en stærk højreside i Silkeborg med Gammelby og Skov. Han har også et nogenlunde hovedspil.

EDIT: Han kunne godt have lavet lidt flere assists i sif-tiden, men han spillede trods alt på et bundhold.

https://superstats.dk/spillere/spiller-alltime?id=2800

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 26. aug 2019, 10:16

Spanky skrev:
26. aug 2019, 09:28
Buzz Killington skrev:
26. aug 2019, 09:20
Spanky skrev:
26. aug 2019, 09:03
EB skriver også, at hvis Larsson skal ind i dette vindue, så skal de leje en af de øvrige backs ud.

Er det tilfældet synes jeg det kunne være interessant at leje Gammelby for resten af sæsonen med en købsoption. Det vil dog give en lille overflod af højre backs i vores trup, hvilket selvfølgelig ikke er hensigtsmæssigt på den lange bane.
Nej, vi skal ikke spille en Brøndbyspiller i form.
Enig, Derfor skal der indføres en købsoption i aftalen.
Vi lejer næppe en højreback - det er en kortsigtet løsning til en plads, hvor vi har 2 erfarne spillere i Pallesen og Paddy. Så kan vi hurtigt blive enige om at ingen af dem bør være den langsigtede løsning på pladsen, men med et sparsomt budget nægter jeg at tro på vi pt. henter yderligere. Hvis vi skal hente en back, skal det være til venstresiden, hvor vi kun har Ahlmann. Trods mange kampe på positionen er Paddy simpelthen ikke venstre back!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 26. aug 2019, 10:20

Hanga skrev:
26. aug 2019, 10:16
Trods mange kampe på positionen er Paddy simpelthen ikke venstre back!
Nej, han er mere et-benet end Snøvsen og kan ikke slå et indlæg med venstre om så det gjaldt hans liv. Han skal væk derfra igen, og så benyttes i rotation på højre back. Så må man finde ud af hvad man vil med ham til sommer. Det optimale var at give ham en kort retræte-kontrakt, og købe en ny højre back der er noget fremtid i. Han når jo altså inden længe et punkt hvorfra det kun går ned ad bakke.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 26. aug 2019, 10:29

Hanga skrev:
26. aug 2019, 10:16
Spanky skrev:
26. aug 2019, 09:28
Buzz Killington skrev:
26. aug 2019, 09:20
Spanky skrev:
26. aug 2019, 09:03
EB skriver også, at hvis Larsson skal ind i dette vindue, så skal de leje en af de øvrige backs ud.

Er det tilfældet synes jeg det kunne være interessant at leje Gammelby for resten af sæsonen med en købsoption. Det vil dog give en lille overflod af højre backs i vores trup, hvilket selvfølgelig ikke er hensigtsmæssigt på den lange bane.
Nej, vi skal ikke spille en Brøndbyspiller i form.
Enig, Derfor skal der indføres en købsoption i aftalen.
Vi lejer næppe en højreback - det er en kortsigtet løsning til en plads, hvor vi har 2 erfarne spillere i Pallesen og Paddy. Så kan vi hurtigt blive enige om at ingen af dem bør være den langsigtede løsning på pladsen, men med et sparsomt budget nægter jeg at tro på vi pt. henter yderligere. Hvis vi skal hente en back, skal det være til venstresiden, hvor vi kun har Ahlmann. Trods mange kampe på positionen er Paddy simpelthen ikke venstre back!
Så må han indgå i en Okore handel ;)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 26. aug 2019, 10:32

Gamen skrev:
26. aug 2019, 10:20
Hanga skrev:
26. aug 2019, 10:16
Trods mange kampe på positionen er Paddy simpelthen ikke venstre back!
Nej, han er mere et-benet end Snøvsen og kan ikke slå et indlæg med venstre om så det gjaldt hans liv. Han skal væk derfra igen, og så benyttes i rotation på højre back. Så må man finde ud af hvad man vil med ham til sommer. Det optimale var at give ham en kort retræte-kontrakt, og købe en ny højre back der er noget fremtid i. Han når jo altså inden længe et punkt hvorfra det kun går ned ad bakke.
Enig i den plan. Han spiller trods alt stadig en habil højreback og er en fin løsning denne sæson. Jeg ser også gerne at han får forlænget, med henblik på at være rotatios/backup spiller. Men da Pallesen også har udløb næste sommer, bør der stå en ny højreback på indkøbslisten til den tid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 26. aug 2019, 10:37

vi skal helt klart kigge på back-positionerne - men det bliver jo nok først til sommer. PK er et glimrende alternativ som højreback - og dækker fint af defensivt som venstre back. Men vi SKAL altså have backs, der kan give os en overlaps- og indlægstrussel. Af en eller anden grund er Ahlmann ikke længere førstevalg på venstreback - og skal vi være ærlige, er det vel også et stykke tid siden, han var rigtig god. Kan Klitten gribe den mulighed, når han er klar igen?

En ny højreback til sommer er oplagt. Og hvis Ahlmann skifter, skal han også afløses.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 26. aug 2019, 10:42

BoT skrev:
26. aug 2019, 10:37
vi skal helt klart kigge på back-positionerne - men det bliver jo nok først til sommer. PK er et glimrende alternativ som højreback - og dækker fint af defensivt som venstre back. Men vi SKAL altså have backs, der kan give os en overlaps- og indlægstrussel. Af en eller anden grund er Ahlmann ikke længere førstevalg på venstreback - og skal vi være ærlige, er det vel også et stykke tid siden, han var rigtig god. Kan Klitten gribe den mulighed, når han er klar igen?

En ny højreback til sommer er oplagt. Og hvis Ahlmann skifter, skal han også afløses.
Ja, Ahlmann har ikke været sådan rigtig god siden hans skade. Og med meget få undtagelser, så har jeg det også sådan, at det gælder om at bevare sulten blandt de spillere som spiller. Det er lidt stramt at se på de spillere vi beholder et halvt årti eller mere, fordi de er tilfredse med at være i AaB og ikke har ambitioner om, eller evner til, mere. Jeg så gerne at man fokuserede på unge, sultne spillere der har noget at bevise i stedet for alt for mange af de her "loyalitetskontrakter". Hvis vi skal løfte os, så er det et must at vi får et mere professionelt træningsmiljø - og det tror jeg også det er blevet nu, men det er efter sigende et af områderne der har haltet helt vildt siden 2014. At man pga. de mange unge spillere har haft en ret død træningskultur.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 26. aug 2019, 10:50

Gamen skrev:
26. aug 2019, 10:42
BoT skrev:
26. aug 2019, 10:37
vi skal helt klart kigge på back-positionerne - men det bliver jo nok først til sommer. PK er et glimrende alternativ som højreback - og dækker fint af defensivt som venstre back. Men vi SKAL altså have backs, der kan give os en overlaps- og indlægstrussel. Af en eller anden grund er Ahlmann ikke længere førstevalg på venstreback - og skal vi være ærlige, er det vel også et stykke tid siden, han var rigtig god. Kan Klitten gribe den mulighed, når han er klar igen?

En ny højreback til sommer er oplagt. Og hvis Ahlmann skifter, skal han også afløses.
Ja, Ahlmann har ikke været sådan rigtig god siden hans skade. Og med meget få undtagelser, så har jeg det også sådan, at det gælder om at bevare sulten blandt de spillere som spiller. Det er lidt stramt at se på de spillere vi beholder et halvt årti eller mere, fordi de er tilfredse med at være i AaB og ikke har ambitioner om, eller evner til, mere. Jeg så gerne at man fokuserede på unge, sultne spillere der har noget at bevise i stedet for alt for mange af de her "loyalitetskontrakter". Hvis vi skal løfte os, så er det et must at vi får et mere professionelt træningsmiljø - og det tror jeg også det er blevet nu, men det er efter sigende et af områderne der har haltet helt vildt siden 2014. At man pga. de mange unge spillere har haft en ret død træningskultur.
Det er jo bare hjernedødt, at det så først er 5 år efter, at det ser ud til træningsmiljøet er blevet forbedret.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 26. aug 2019, 10:59

Gamen skrev:
26. aug 2019, 10:42
BoT skrev:
26. aug 2019, 10:37
vi skal helt klart kigge på back-positionerne - men det bliver jo nok først til sommer. PK er et glimrende alternativ som højreback - og dækker fint af defensivt som venstre back. Men vi SKAL altså have backs, der kan give os en overlaps- og indlægstrussel. Af en eller anden grund er Ahlmann ikke længere førstevalg på venstreback - og skal vi være ærlige, er det vel også et stykke tid siden, han var rigtig god. Kan Klitten gribe den mulighed, når han er klar igen?

En ny højreback til sommer er oplagt. Og hvis Ahlmann skifter, skal han også afløses.
Ja, Ahlmann har ikke været sådan rigtig god siden hans skade. Og med meget få undtagelser, så har jeg det også sådan, at det gælder om at bevare sulten blandt de spillere som spiller. Det er lidt stramt at se på de spillere vi beholder et halvt årti eller mere, fordi de er tilfredse med at være i AaB og ikke har ambitioner om, eller evner til, mere. Jeg så gerne at man fokuserede på unge, sultne spillere der har noget at bevise i stedet for alt for mange af de her "loyalitetskontrakter". Hvis vi skal løfte os, så er det et must at vi får et mere professionelt træningsmiljø - og det tror jeg også det er blevet nu, men det er efter sigende et af områderne der har haltet helt vildt siden 2014. At man pga. de mange unge spillere har haft en ret død træningskultur.
Jeg er som sådan ikke uenig - det kan være decideret dræbende for at hold, hvis der er for mange "mætte katte" til træning. Omvendt er det heller ikke optimalt med konstant udskiftning i toppen af hierarkiet. Men det afhænger selvfølgelig af typerne. Det er måske ikke helt skidt, at vi pt. er ved at opbygge en kerne i vores top af spillere, der HAR prøvet sig af i udlandet - modsat PK, Ahlmann og KP. Det fungerede jo ret godt med Würtz og Risgård.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Legum Magister » 26. aug 2019, 16:01

Seneste "nyt" fra min tidligere kollega er, at der nu er to andre klubber i spil i forhold til Martin Koch Helsted, en superligaklub og en klub fra næstbedste række. Hvilke klubber der er tale om, vidste han ikke; men AaB skulle fortsat være inde i spillet; men nu ikke længere alene.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamling » 26. aug 2019, 16:33

Koch Helsted er en fin angriber på NB liga niveau og lavere, men ikke noget at samle på for AaB, hvis vi er seriøse omkring både egen talentudvikling og top 6 ambitioner.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kokkefar » 26. aug 2019, 17:07

Gamling skrev:
26. aug 2019, 16:33
Koch Helsted er en fin angriber på NB liga niveau og lavere, men ikke noget at samle på for AaB, hvis vi er seriøse omkring både egen talentudvikling og top 6 ambitioner.
Så du mener vi kan finde en angriber fra en højere hylde, der vil være tilfreds med at være reserve og gå til en bankelevløn?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 26. aug 2019, 17:18

Kokkefar skrev:
26. aug 2019, 17:07
Gamling skrev:
26. aug 2019, 16:33
Koch Helsted er en fin angriber på NB liga niveau og lavere, men ikke noget at samle på for AaB, hvis vi er seriøse omkring både egen talentudvikling og top 6 ambitioner.
Så du mener vi kan finde en angriber fra en højere hylde, der vil være tilfreds med at være reserve og gå til en bankelevløn?
Hvis det er kriterierne synes Jeg det er fint med dem vi trods alt har.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst