Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Danni » 29. aug 2019, 19:22

Det kan jeg meget nemt forstå, at Thellufsen gerne vil. Meget spændende og sjovere, end eksempelvis at blive lejet ud til et elevatorhold i Danmark. Jeg håber det bliver en succes, de køber ham, og klubben igen finder lidt af fordums styrke. Så er der god mulighed for at Thellufsen udvikling får et boost.
Længe leve arbejderklassen!

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 23. sep 2014, 22:46
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af donjuul84 » 29. aug 2019, 19:22

Kokkefar skrev:
29. aug 2019, 18:06
Thellufsen udlejet til Hansa Rostock til næste sommer med købsoption.
Det må være en meget lille option når december 2020 altså et halvt år efter virker som om at AaB ikke for alvor vil satse på ham

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Legum Magister » 29. aug 2019, 21:26

Det kan jeg meget nemt forstå, at Thellufsen gerne vil. Meget spændende og sjovere, end eksempelvis at blive lejet ud til et elevatorhold i Danmark. Jeg håber det bliver en succes, de køber ham, og klubben igen finder lidt af fordums styrke. Så er der god mulighed for at Thellufsen udvikling får et boost.
Jeg synes også, at det er et forståeligt valg for Thellufsen. Han virker til at have ramt en mur i AaB, og måske kan et ophold i Rostock give ham det boost han har brug for, for at komme videre i sin udvikling. Og det må være noget sjovere at spille for 13-14.000 tilskuere i Rostock end for nogle få hundrede i f.eks. Skive.

Jeg ønsker ham al mulig held og lykke uanset om han måtte komme retur eller fortsætte i udlandet.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Maglau » 30. aug 2019, 07:29

Er ærligt talt meget overrasket over at der ikke er tegn/rygter på at Abildgaard er på vej ud. Han får meget svært ved at tilkæmpe sig en plads i start formationen uden der skader eller karantæner.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Martino » 30. aug 2019, 07:47

Maglau skrev:
30. aug 2019, 07:29
Er ærligt talt meget overrasket over at der ikke er tegn/rygter på at Abildgaard er på vej ud. Han får meget svært ved at tilkæmpe sig en plads i start formationen uden der skader eller karantæner.
Lad os nu se om Abildgaard og Okore er her efter weekenden...
Jeg savner Winsnes

zadion
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 78
Tilmeldt: 8. nov 2018, 08:55
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af zadion » 30. aug 2019, 08:07

Er det ikke mandag til midnat, som er deadline? Jeg har sku lige slået den ud af hovedet...

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 9000AaB » 30. aug 2019, 08:30

Martino skrev:
30. aug 2019, 07:47
Maglau skrev:
30. aug 2019, 07:29
Er ærligt talt meget overrasket over at der ikke er tegn/rygter på at Abildgaard er på vej ud. Han får meget svært ved at tilkæmpe sig en plads i start formationen uden der skader eller karantæner.
Lad os nu se om Abildgaard og Okore er her efter weekenden...
Gaarde er sku god til at holde på hemmeligheder så er ikke overrasket over der ikke er mange rygter.
Men krydser fingre - men tror dog kun der er 1 af dem der ryger ellers er truppen for smal..

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlemmingG » 30. aug 2019, 08:45

Jeg mangler også lidt rygter!! Er der gang i transfer karrusellen ift Okore og Abildgaard? Og hvis de ryger, kan det så bekræftes at vi ikke får yderligere ind? Baresi, Bongo1234, Tyskeren - i må have gang i jeres kontakter😜

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hovedet » 30. aug 2019, 08:51

Maglau skrev:
30. aug 2019, 07:29
Er ærligt talt meget overrasket over at der ikke er tegn/rygter på at Abildgaard er på vej ud. Han får meget svært ved at tilkæmpe sig en plads i start formationen uden der skader eller karantæner.
Ja, det undrer også mig. Vi skulle altså helst præstere et rigtigt salg i dette vindue. Noget andet er, at jeg undrer mig ligeså meget over den angivelige interesse, som Sparta Prag skulle have udvist for Abildgaard. Hvordan har de overhovedet hørt om ham, og hvorfor skulle de falde over en gedigen gennemsnitsspiller i en gedigen gennemsnitsliga i Skandinavien, når man vel må formode, at der findes et hav af spillere på det niveau i den tjekkiske liga og endnu flere, hvis man udvider søgefeltet til nabolande som Slovakiet, Østrig, Polen osv.?

Al respekt for Abildgaard i øvrigt, for der er meget få spillere, der når hans niveau, men nogen profil i elitesammenhæng synes jeg altså ikke, han er.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 30. aug 2019, 08:59

Hovedet skrev:
30. aug 2019, 08:51
Maglau skrev:
30. aug 2019, 07:29
Er ærligt talt meget overrasket over at der ikke er tegn/rygter på at Abildgaard er på vej ud. Han får meget svært ved at tilkæmpe sig en plads i start formationen uden der skader eller karantæner.
Ja, det undrer også mig. Vi skulle altså helst præstere et rigtigt salg i dette vindue. Noget andet er, at jeg undrer mig ligeså meget over den angivelige interesse, som Sparta Prag skulle have udvist for Abildgaard. Hvordan har de overhovedet hørt om ham, og hvorfor skulle de falde over en gedigen gennemsnitsspiller i en gedigen gennemsnitsliga i Skandinavien, når man vel må formode, at der findes et hav af spillere på det niveau i den tjekkiske liga og endnu flere, hvis man udvider søgefeltet til nabolande som Slovakiet, Østrig, Polen osv.?

Al respekt for Abildgaard i øvrigt, for der er meget få spillere, der når hans niveau, men nogen profil i elitesammenhæng synes jeg altså ikke, han er.
De har vel læst med på debatsiden inden sommerpausen. Der var Abildgaard jo meldt op til et kæmpe salgsobjekt.

Alvorligt talt, så ville det virkelig undre mig hvis Sparta Prag ikke har kølnet deres interesse efter at Abildgaard decideret er blevet bænket. Men omvendt tror jeg også Gaarde har styr på hvad han laver, så forhåbentlig kommer vi ikke til at fortryde at have afvist deres første tilbud.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Freddie » 30. aug 2019, 09:53

Yankee skrev:
30. aug 2019, 08:59
Hovedet skrev:
30. aug 2019, 08:51
Maglau skrev:
30. aug 2019, 07:29
Er ærligt talt meget overrasket over at der ikke er tegn/rygter på at Abildgaard er på vej ud. Han får meget svært ved at tilkæmpe sig en plads i start formationen uden der skader eller karantæner.
Ja, det undrer også mig. Vi skulle altså helst præstere et rigtigt salg i dette vindue. Noget andet er, at jeg undrer mig ligeså meget over den angivelige interesse, som Sparta Prag skulle have udvist for Abildgaard. Hvordan har de overhovedet hørt om ham, og hvorfor skulle de falde over en gedigen gennemsnitsspiller i en gedigen gennemsnitsliga i Skandinavien, når man vel må formode, at der findes et hav af spillere på det niveau i den tjekkiske liga og endnu flere, hvis man udvider søgefeltet til nabolande som Slovakiet, Østrig, Polen osv.?

Al respekt for Abildgaard i øvrigt, for der er meget få spillere, der når hans niveau, men nogen profil i elitesammenhæng synes jeg altså ikke, han er.
De har vel læst med på debatsiden inden sommerpausen. Der var Abildgaard jo meldt op til et kæmpe salgsobjekt.

Alvorligt talt, så ville det virkelig undre mig hvis Sparta Prag ikke har kølnet deres interesse efter at Abildgaard decideret er blevet bænket. Men omvendt tror jeg også Gaarde har styr på hvad han laver, så forhåbentlig kommer vi ikke til at fortryde at have afvist deres første tilbud.
Med kun 24 mand i truppen, kan jeg ikke forestille mig, at Friis vil af med flere spille. Det er traditionelt minimumsantallet.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 30. aug 2019, 10:30

Freddie skrev:
30. aug 2019, 09:53

Med kun 24 mand i truppen, kan jeg ikke forestille mig, at Friis vil af med flere spille. Det er traditionelt minimumsantallet.
Det vil så betyde at AaB har et transferunderskud på ca. 7-9 mio. kr. i sommervinduet, hvilket gør AaB til en af de hårdest satsende klubber i Skandinavien - lidt af et kursskifte fra årsrapporten i foråret, hvor der blev talt om nedskæringer og besparelser.

Jeg tror, AaB skal sælge en spiller her i sommervinduet - måske kan man leve med at få sine %'er fra et videresalg af Mæhle.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Rams » 30. aug 2019, 10:41

Okore skal afsted ellers er han rent tilsæt på bundlinjen.

Abildgaard har jo faktisk er godt ry blandt eksperter som en no-nonse spiller. Kunne sagtens se ham i 2. Bundesligaen også hos en af traditionsklubberne; Hannover 96, Nürnberg eller Bochum.
In verbis simus faciles

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 30. aug 2019, 11:34

Yankee skrev:
30. aug 2019, 10:30
Det vil så betyde at AaB har et transferunderskud på ca. 7-9 mio. kr. i sommervinduet, hvilket gør AaB til en af de hårdest satsende klubber i Skandinavien - lidt af et kursskifte fra årsrapporten i foråret, hvor der blev talt om nedskæringer og besparelser.

Jeg tror, AaB skal sælge en spiller her i sommervinduet - måske kan man leve med at få sine %'er fra et videresalg af Mæhle.
Ja, hvis man endelig skal kritisere Gaarde lidt, så må det være at han har spillet alt for højt spil hvad angår udgående transfers. Den (efter sigende) alt, alt for høje prissætning af Okore, dårligt salg af Safranko hvor han ikke fik udnyttet interessen fra Skotland tilstrækkeligt ved (igen) at sætte en høj pris. Får han nu heller ikke solgt Abildgaard, trods at Sparta var villige til at give 10 mio., så er det noget af en bet. Han bliver ikke så meget værd igen nu hvor han optager en bænkplads. Ødelægger lidt af et ellers fremragende transfervindue.

Realistisk set, så er det meget svært at se Abildgaard genvinde en plads på holdet. Simpelthen fordi ham og Magnus er tilbage på kanten af holdet som det ser ud nu. Selvfølgelig afhængigt af hvordan Friis vil spille. Og Magnus har, de andre spillertyper in mente, en langt bedre chance end Abildgaard for at få spilletid.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Søgaard » 30. aug 2019, 12:10

Man kan altid sige den med Abildgaard, de 10 millioner kan diskuteres, hvis man kigger mod Jens Stage, kan man måske se hvorfor Gaarde lige har forsøgt at trække den. Mht. at han ikke kan komme på holdet nu, skyldes jo så at Olsen virkelig bare har slået til, mens man fik en uventet mulighed med Fossum. Det kan man ikke rigtig evaluere Gaarde's oprindelige afvisning på, synes jeg.

Jeg ved ikke. Synes også der har været forlydender om nogle store prismærker, men vi kan heller ikke konstant brokke os over vi altid får for lidt, og så bagefter brokke når vi kræver mere men ender uden salg. Men lad os nu lige se hvad der sker frem mod vinduets lukning.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. aug 2019, 12:48

Søgaard skrev:
30. aug 2019, 12:10
Man kan altid sige den med Abildgaard, de 10 millioner kan diskuteres, hvis man kigger mod Jens Stage, kan man måske se hvorfor Gaarde lige har forsøgt at trække den. Mht. at han ikke kan komme på holdet nu, skyldes jo så at Olsen virkelig bare har slået til, mens man fik en uventet mulighed med Fossum. Det kan man ikke rigtig evaluere Gaarde's oprindelige afvisning på, synes jeg.

Jeg ved ikke. Synes også der har været forlydender om nogle store prismærker, men vi kan heller ikke konstant brokke os over vi altid får for lidt, og så bagefter brokke når vi kræver mere men ender uden salg. Men lad os nu lige se hvad der sker frem mod vinduets lukning.

Enig. At forlange høj pris er også en investering i fremtiden. Hvis alle ved at AaB sælger for første bud så får vi aldrig det store salg igen. Man beskytter egne interesser ved at sætte prisen højt og hvis det gør at man ikke får det ønskede salg engang imellem så er det sådan det er.

Det sagt så ved ingen af os hvad der op og ned i forhandlingerne med Sparta Prag så det er svært at klandre Gaarde og Co noget på den konto.
Janteloven eksisterer IKKE!

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 9000AaB » 30. aug 2019, 12:59

Køllen I Møllen skrev:
30. aug 2019, 12:48
Søgaard skrev:
30. aug 2019, 12:10
Man kan altid sige den med Abildgaard, de 10 millioner kan diskuteres, hvis man kigger mod Jens Stage, kan man måske se hvorfor Gaarde lige har forsøgt at trække den. Mht. at han ikke kan komme på holdet nu, skyldes jo så at Olsen virkelig bare har slået til, mens man fik en uventet mulighed med Fossum. Det kan man ikke rigtig evaluere Gaarde's oprindelige afvisning på, synes jeg.

Jeg ved ikke. Synes også der har været forlydender om nogle store prismærker, men vi kan heller ikke konstant brokke os over vi altid får for lidt, og så bagefter brokke når vi kræver mere men ender uden salg. Men lad os nu lige se hvad der sker frem mod vinduets lukning.

Enig. At forlange høj pris er også en investering i fremtiden. Hvis alle ved at AaB sælger for første bud så får vi aldrig det store salg igen. Man beskytter egne interesser ved at sætte prisen højt og hvis det gør at man ikke får det ønskede salg engang imellem så er det sådan det er.

Det sagt så ved ingen af os hvad der op og ned i forhandlingerne med Sparta Prag så det er svært at klandre Gaarde og Co noget på den konto.
Nogle der har set den sidste snap fra AaB hvor de alle står i en rundkreds - Okore er der men Abildgaard mangler ser det ud til :D

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Martino » 30. aug 2019, 15:14

Har hørt fra en ansat i AaB, at Okore skal sælges - eller også skal kontrakten forlænges asap, og det tror jeg ikke sker. Så forventer da han bliver solgt.
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 30. aug 2019, 15:24

Martino skrev:
30. aug 2019, 15:14
Har hørt fra en ansat i AaB, at Okore skal sælges - eller også skal kontrakten forlænges asap, og det tror jeg ikke sker. Så forventer da han bliver solgt.
Men en forlængelse er med i overvejelserne? Umiddelbart tror jeg heller ikke på en forlængelse, men omvendt er der åbenlyst heller ikke voldsomt stor interesse for ham, siden han stadig er i klubben. Hvilke klubber kunne være interesserede i en, om et år, 28 årig midterforsvar, der har spillet de sidste par år i dansk fodbold uden at være en dominerende profil? Et par hollandske/belgiske midterklubber og måske klubber som OB eller AGF, men er det virkelig så meget mere interessant? Men igen, så er det nok meget afhængigt af hvordan denne sæson forløber. Skulle det ende med top-4 og potentielt Europa kampagne, så kunne han nok godt finde på at forlænge. Men hvis det bliver samme shitshow som de seneste sæsoner, så er han selvfølgelig videre til det første og bedste.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af martinaalborg » 30. aug 2019, 15:58

jonas386 skrev:
30. aug 2019, 15:24
Martino skrev:
30. aug 2019, 15:14
Har hørt fra en ansat i AaB, at Okore skal sælges - eller også skal kontrakten forlænges asap, og det tror jeg ikke sker. Så forventer da han bliver solgt.
Men en forlængelse er med i overvejelserne? Umiddelbart tror jeg heller ikke på en forlængelse, men omvendt er der åbenlyst heller ikke voldsomt stor interesse for ham, siden han stadig er i klubben. Hvilke klubber kunne være interesserede i en, om et år, 28 årig midterforsvar, der har spillet de sidste par år i dansk fodbold uden at være en dominerende profil? Et par hollandske/belgiske midterklubber og måske klubber som OB eller AGF, men er det virkelig så meget mere interessant? Men igen, så er det nok meget afhængigt af hvordan denne sæson forløber. Skulle det ende med top-4 og potentielt Europa kampagne, så kunne han nok godt finde på at forlænge. Men hvis det bliver samme shitshow som de seneste sæsoner, så er han selvfølgelig videre til det første og bedste.
OG han kan jo vælge og vrage for han er jo en kææææmpe profil i ligaen....

Låst