Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14830
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 2. maj 2019, 19:44

Maglau skrev:
2. maj 2019, 19:17
Aalborg frederikshavner skrev:
2. maj 2019, 19:05
Okore vil ikke forlænge kontrakten og lyder bestemt ikke afvisende overfor et sommer skifte.
Der er budgetteret med spillersalg og her er Okore et emne, spørgsmålet er så hvor meget eller nok nærmere hvor lidt han kan indbringe. Okore er milevidt fra den spiller han engang var og det vil en transfer naturligvis afspejle
Mon ikke han er helt nede omkring 1,5 - 2,0 mio euro.
Jeg tvivler på at vi kan få så meget må jeg sige. Han er vel ikke en væsentligt bedre salgsvare nu end da vi hentede ham i FCK. Mit gæt er omkring 1 mio. euro max.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 2. maj 2019, 19:48

Hanga skrev:
2. maj 2019, 19:44
Maglau skrev:
2. maj 2019, 19:17
Aalborg frederikshavner skrev:
2. maj 2019, 19:05
Okore vil ikke forlænge kontrakten og lyder bestemt ikke afvisende overfor et sommer skifte.
Der er budgetteret med spillersalg og her er Okore et emne, spørgsmålet er så hvor meget eller nok nærmere hvor lidt han kan indbringe. Okore er milevidt fra den spiller han engang var og det vil en transfer naturligvis afspejle
Mon ikke han er helt nede omkring 1,5 - 2,0 mio euro.
Jeg tvivler på at vi kan få så meget må jeg sige. Han er vel ikke en væsentligt bedre salgsvare nu end da vi hentede ham i FCK. Mit gæt er omkring 1 mio. euro max.
Og derfor bør vi lave en bytter for Vigen, Fisker eller endda Lasse Nielsen i Malmø.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 2. maj 2019, 21:09

jonas386 skrev:
2. maj 2019, 12:14
Jeg har en anelse svært ved at se hvordan en opstilling med Rolim fremfor eksempelvis Ali, Ochs eller Thellufsen bliver 'for offensivt'. Jeg er enig i, at der nok ikke er meget defensivt at hente hos Rolim, men det må vi jo så kompensere for, ved at have et stærkt motorrum med Abildgaard og en fysisk stærk boks-til-boks spiller (eksempelvis Vigen eller noget i den dur).
Jeg tænker at det vil give os et voldsomt interessant 4-kløver i front med Van Weert, Kusk og Rolim rundt om Lucas der kan diktere slagets gang, og har spillere omkring sig der kan både afslutte og se mulighederne for andre.

Jeg synes han er oplagt da han kender klubben, er forholdsvist billig, kan blive en profil relativt hurtigt og er fodboldmæssigt på niveau med Kusk og Lucas. Som det er nu, er vi voldsomt afhængige af at de to rammer dagen. Rolim kan være en god aflastning her.
Der er heller ikke meget defensiv at hente i Lucas, Kusk og van Werth. Og vi er milevidt fra at resten af holdet har en kvalitet, så vi kan leve med at 4 spillere ikke bidrager defensivt. Vores back-typer er i så fald helt forkerte og vi mangler hurtighed defensivt.

Hvis man skifter det meste af holdet, så kan der selvfølgelig kompenseres for det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. maj 2019, 18:38

Silkeborg IF har et par unge spillere som er værd at følge, dels den unge center forsvarer Frederik Alves Ibsen samt målmanden Oscar Hedvall. Jvf. Transfermarkt har Alves kontraktudløb til sommer

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Uldahl » 4. maj 2019, 10:28

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/ra ... varsprofil

Kan det være os? Med tanke på at Okore bliver solgt til sommer er det vel ikke usandsynligt, han har vel alderen. Men er han god nok teknisk, og en leder type?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 4. maj 2019, 10:42

Jeg kender ham ikke god, men jeg håber det ikke. Dér hvor vi ikke bruger egne folk skal vi altså have noget ind, der er bedre end det grå midterfelt fra DK.
Vi kommer ikke til at være relevante med talenter, krydret med de spillere vi kan tiltrække fra hold, der ligger omkring vores eget niveau. Det skal enten være nogle spillere der har været virkeligt gode, men af den ene eller anden grund er gået lidt i stå (rutine), eller nogen (unge) der har en virkelig spidskompetence som vi mangler på holdet (videresalgspotentiale).

Det bliver ikke nemt at blive et stabilt dansk tophold med den recept, men når det lykkes, så er der potentiale til at gå hele vejen i toppen - typisk AaB-style.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Uldahl » 4. maj 2019, 10:58

Pastorius skrev:
4. maj 2019, 10:42
Jeg kender ham ikke god, men jeg håber det ikke. Dér hvor vi ikke bruger egne folk skal vi altså have noget ind, der er bedre end det grå midterfelt fra DK.
Vi kommer ikke til at være relevante med talenter, krydret med de spillere vi kan tiltrække fra hold, der ligger omkring vores eget niveau. Det skal enten være nogle spillere der har været virkeligt gode, men af den ene eller anden grund er gået lidt i stå (rutine), eller nogen (unge) der har en virkelig spidskompetence som vi mangler på holdet (videresalgspotentiale).

Det bliver ikke nemt at blive et stabilt dansk tophold med den recept, men når det lykkes, så er der potentiale til at gå hele vejen i toppen - typisk AaB-style.
Enig, men med Gaardes udtaleser om at vi skal skære ned på top lønningerne, og han heller vil bruge 1-2 mio. mere på talent udvikling frem for at hente dyre spillere passer han vel godt ind, med det i mente. Håber dog også på en højere hylde.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14830
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 4. maj 2019, 11:47

Uldahl skrev:
4. maj 2019, 10:58
Pastorius skrev:
4. maj 2019, 10:42
Jeg kender ham ikke god, men jeg håber det ikke. Dér hvor vi ikke bruger egne folk skal vi altså have noget ind, der er bedre end det grå midterfelt fra DK.
Vi kommer ikke til at være relevante med talenter, krydret med de spillere vi kan tiltrække fra hold, der ligger omkring vores eget niveau. Det skal enten være nogle spillere der har været virkeligt gode, men af den ene eller anden grund er gået lidt i stå (rutine), eller nogen (unge) der har en virkelig spidskompetence som vi mangler på holdet (videresalgspotentiale).

Det bliver ikke nemt at blive et stabilt dansk tophold med den recept, men når det lykkes, så er der potentiale til at gå hele vejen i toppen - typisk AaB-style.
Enig, men med Gaardes udtaleser om at vi skal skære ned på top lønningerne, og han heller vil bruge 1-2 mio. mere på talent udvikling frem for at hente dyre spillere passer han vel godt ind, med det i mente. Håber dog også på en højere hylde.
Det er rigtigt, men der må altså også ske stor reduktion i lønbudgettet med de afgange vi forventer hen over sommeren.

Würtz og Risgaard må absolut ligge i den høje ende på skalaen. Okore var ifølge EB lønførende indtil Lucas blev signet. Kasper P har nok ikke lagt så højt på listen, men trods alt mere end en bankelev løn, som Lynge ville have formuleret det... Og så er der Safranko og Lesniak som vi forhåbentlig får solgt, der uden tvivl også tjener pænt. Og hvem ved om vi får lov at beholde Rinne!

Der vil alt andet lige komme til at ske en drastisk reduktion i vores lønomkostninger.

Hvis AaB vurderer at vi kan nøjes med én central forsvarsspiller selvom vi mister to, så skal vi efter min mening også op på en høj hylde. En leder og vindertype som de unge spillere kan læne sig opad.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Uldahl » 4. maj 2019, 13:13

Hanga skrev:
4. maj 2019, 11:47
Uldahl skrev:
4. maj 2019, 10:58
Pastorius skrev:
4. maj 2019, 10:42
Jeg kender ham ikke god, men jeg håber det ikke. Dér hvor vi ikke bruger egne folk skal vi altså have noget ind, der er bedre end det grå midterfelt fra DK.
Vi kommer ikke til at være relevante med talenter, krydret med de spillere vi kan tiltrække fra hold, der ligger omkring vores eget niveau. Det skal enten være nogle spillere der har været virkeligt gode, men af den ene eller anden grund er gået lidt i stå (rutine), eller nogen (unge) der har en virkelig spidskompetence som vi mangler på holdet (videresalgspotentiale).

Det bliver ikke nemt at blive et stabilt dansk tophold med den recept, men når det lykkes, så er der potentiale til at gå hele vejen i toppen - typisk AaB-style.
Enig, men med Gaardes udtaleser om at vi skal skære ned på top lønningerne, og han heller vil bruge 1-2 mio. mere på talent udvikling frem for at hente dyre spillere passer han vel godt ind, med det i mente. Håber dog også på en højere hylde.
Det er rigtigt, men der må altså også ske stor reduktion i lønbudgettet med de afgange vi forventer hen over sommeren.

Würtz og Risgaard må absolut ligge i den høje ende på skalaen. Okore var ifølge EB lønførende indtil Lucas blev signet. Kasper P har nok ikke lagt så højt på listen, men trods alt mere end en bankelev løn, som Lynge ville have formuleret det... Og så er der Safranko og Lesniak som vi forhåbentlig får solgt, der uden tvivl også tjener pænt. Og hvem ved om vi får lov at beholde Rinne!

Der vil alt andet lige komme til at ske en drastisk reduktion i vores lønomkostninger.

Hvis AaB vurderer at vi kan nøjes med én central forsvarsspiller selvom vi mister to, så skal vi efter min mening også op på en høj hylde. En leder og vindertype som de unge spillere kan læne sig opad.
Jeg tror at løn udgiften til Wurtz og Risgård er indregnet allerede som modsvar til udgiften til Lucas da han blev signet. Så frygter vi ikke kommer op på en højere hylde end en forholdsvis billig signing fra suppen.

Det taler jo også for at han har bevist sig i Superligaen, så han er et forholdsvis sikker valg af Gaarde. Han tåler vel ikke flere fejlskud. Men sikkert også klogt nok at spare der og hælde pengene i talent udviklingen, hvis Bilbao modellen skal have en lille chance for at kunne lykkes.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 4. maj 2019, 13:18

Klubben bliver jævnligt bebrejdet at den henter så mange venner af huset til administrationen/trænerstaben, men når det kommer til spillerforslag så opfatter jeg at den gængse holdning er anderledes.

Thelander, Lasse, Opondo og Rolim er nogle af de navne som nok oftest er nævnt som mulige signings denne sommer, jeg er så også af den holdning at jeg aldrig har forstået forkærligheden for at hente gamle spillere tilbage.

Bevares der er da eksempler hvor det har været en succes men der er godt nok også tilfælde hvor det er har været en skuffelse.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlæskeFrank » 4. maj 2019, 13:21

Jonas Bager virker spændende. Men som jeg ser ham ofte som være værende lidt for kontant/uovervejet i sit spil og det giver altså røde kort. Derudover ser jeg ham ikke som en KEP, hvilket er vel det som vi skal lede efter ?

Her er den tidliger Randersspiller Mads Fenger et langt bedre bud. Men han har vel bedre bud end os. Vi kan vel kun være interessant, hvis han vil tilbage til Randerskanten.

I øvrigt tror jeg ikke Randers er nogen dyr klub at handle i for tiden. Så der kunne være muligheder i klubben.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 4. maj 2019, 13:22

Aalborg frederikshavner skrev:
4. maj 2019, 13:18
Klubben bliver jævnligt bebrejdet at den henter så mange venner af huset til administrationen/trænerstaben, men når det kommer til spillerforslag så opfatter jeg at den gængse holdning er anderledes.

Thelander, Lasse, Opondo og Rolim er nogle af de navne som nok oftest er nævnt som mulige signings denne sommer, jeg er så også af den holdning at jeg aldrig har forstået forkærligheden for at hente gamle spillere tilbage.

Bevares der er da eksempler hvor det har været en succes men der er godt nok også tilfælde hvor det er har været en skuffelse.
Enig. Gid vi aldrig havde hentet Kusk, Risgaard, Würtz, Ene eller Lucas hjem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 4. maj 2019, 13:35

jonas386 skrev:
4. maj 2019, 13:22
Aalborg frederikshavner skrev:
4. maj 2019, 13:18
Klubben bliver jævnligt bebrejdet at den henter så mange venner af huset til administrationen/trænerstaben, men når det kommer til spillerforslag så opfatter jeg at den gængse holdning er anderledes.

Thelander, Lasse, Opondo og Rolim er nogle af de navne som nok oftest er nævnt som mulige signings denne sommer, jeg er så også af den holdning at jeg aldrig har forstået forkærligheden for at hente gamle spillere tilbage.

Bevares der er da eksempler hvor det har været en succes men der er godt nok også tilfælde hvor det er har været en skuffelse.
Enig. Gid vi aldrig havde hentet Kusk, Risgaard, Würtz, Ene eller Lucas hjem.
Ene - Skuffelse
Würtz - Godkendt men også med store begrænsninger med bolden
Risgård - Godkendt
Kusk - Godkendt, spillemæssigt en skuffelse
Lucas - Højt topniveau, shiner mod de dårlige hold. Mangler at vise niveau mod de gode hold

Helenius - Flop
Jönsson - Skuffelse

Synes godt nok ikke at succesraten er videre imponerende

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 4. maj 2019, 13:51

Aalborg frederikshavner skrev:
4. maj 2019, 13:35
jonas386 skrev:
4. maj 2019, 13:22
Aalborg frederikshavner skrev:
4. maj 2019, 13:18
Klubben bliver jævnligt bebrejdet at den henter så mange venner af huset til administrationen/trænerstaben, men når det kommer til spillerforslag så opfatter jeg at den gængse holdning er anderledes.

Thelander, Lasse, Opondo og Rolim er nogle af de navne som nok oftest er nævnt som mulige signings denne sommer, jeg er så også af den holdning at jeg aldrig har forstået forkærligheden for at hente gamle spillere tilbage.

Bevares der er da eksempler hvor det har været en succes men der er godt nok også tilfælde hvor det er har været en skuffelse.
Enig. Gid vi aldrig havde hentet Kusk, Risgaard, Würtz, Ene eller Lucas hjem.
Ene - Skuffelse
Würtz - Godkendt men også med store begrænsninger med bolden
Risgård - Godkendt
Kusk - Godkendt, spillemæssigt en skuffelse
Lucas - Højt topniveau, shiner mod de dårlige hold. Mangler at vise niveau mod de gode hold

Helenius - Flop
Jönsson - Skuffelse

Synes godt nok ikke at succesraten er videre imponerende
I forhold til hvilken karakterskala er Wurtz og Risgård blot godkendte?!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Martino » 4. maj 2019, 13:53

Uldahl skrev:
4. maj 2019, 10:28
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/ra ... varsprofil

Kan det være os? Med tanke på at Okore bliver solgt til sommer er det vel ikke usandsynligt, han har vel alderen. Men er han god nok teknisk, og en leder type?
En ting er sikkert. Han er ringere end både Okore og KP.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 4. maj 2019, 13:59

Aalborg frederikshavner skrev:
4. maj 2019, 13:35
jonas386 skrev:
4. maj 2019, 13:22
Aalborg frederikshavner skrev:
4. maj 2019, 13:18
Klubben bliver jævnligt bebrejdet at den henter så mange venner af huset til administrationen/trænerstaben, men når det kommer til spillerforslag så opfatter jeg at den gængse holdning er anderledes.

Thelander, Lasse, Opondo og Rolim er nogle af de navne som nok oftest er nævnt som mulige signings denne sommer, jeg er så også af den holdning at jeg aldrig har forstået forkærligheden for at hente gamle spillere tilbage.

Bevares der er da eksempler hvor det har været en succes men der er godt nok også tilfælde hvor det er har været en skuffelse.
Enig. Gid vi aldrig havde hentet Kusk, Risgaard, Würtz, Ene eller Lucas hjem.
Ene - Skuffelse
Würtz - Godkendt men også med store begrænsninger med bolden
Risgård - Godkendt
Kusk - Godkendt, spillemæssigt en skuffelse
Lucas - Højt topniveau, shiner mod de dårlige hold. Mangler at vise niveau mod de gode hold

Helenius - Flop
Jönsson - Skuffelse

Synes godt nok ikke at succesraten er videre imponerende
WTF..hvordan vurdere du lige Risgård og Wurtz til "kun" godkendt? lad høre..

De to har været omdrejningspunktet på midtbanen igennem rigtig mange sæsoner nu og har nået deres endestation nu. De fortjener mere end blot godkendt.
------------------
mvh Kristian

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 4. maj 2019, 14:05

Würtz og Risgaard var blandt vores vigtigste spillere i double sæsonen og den efterfølgende Europa kampagne. Navnligt Risgaard har da været en enorm succes, og leverede en forskel fra dag 1.
Jönsson havde vi lejet. Synes ikke det giver meget mening at tælle ham med som 'tidligere spiller'. Ene synes jeg også var god. Både i ligaen i den sæson med Spalvis, men også i Europa. Han var ikke topklasse, men bestemt et godkendt køb. Masser af attitude og dygtig med bolden.

Anyways. Pointen var egentlig at jeg ikke synes det må blive en ulempe at spillerne har været her før. Hvis spilleren er god nok til at gøre en forskel, så må tidligere adresser være af mindre betydning. Det giver dog fin mening, at spillere som Kusk og Lucas gerne vil tilbage, og dermed havde vi næppe været interessante, såfremt de havde haft deres første superligatid i OB eller Horsens.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5228
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 4. maj 2019, 14:40

Aalborg frederikshavner skrev:
4. maj 2019, 13:18
Klubben bliver jævnligt bebrejdet at den henter så mange venner af huset til administrationen/trænerstaben, men når det kommer til spillerforslag så opfatter jeg at den gængse holdning er anderledes.

Thelander, Lasse, Opondo og Rolim er nogle af de navne som nok oftest er nævnt som mulige signings denne sommer, jeg er så også af den holdning at jeg aldrig har forstået forkærligheden for at hente gamle spillere tilbage.

Bevares der er da eksempler hvor det har været en succes men der er godt nok også tilfælde hvor det er har været en skuffelse.
Tjaeh, ret beset er det jo svært for os som fans. Vi råder ikke over et professionelt scoutingnetværk (modsat hvad man kunne forvente af AaB) og kan ikke komme med så mange ikke-oplagte bud. Derfor vil ønskerne herinde vel altid blive en blanding af:

- Skandinaviske spiller i udlandet som mangler spilletid/bliver transferfri/skal videre.
Det er en hylde, hvor AaB har svigtet de senere år. Bl.a. har bønderne og bistandsklubben hentet Sørlith og Tibbling for beskedne beløb. '
- Talenter i 1. division
Den er svær, nogen kan tage skridtet andre kan ikke.
- Gamle AaB'ere
Den er åbenlys og den mindst farlige at foreslå da vi jo kender dem. Jeg kan sagtens følge dig i, at det ikke nødvendigivis er lykken og jeg er som regel også lidt skeptisk for om det vil blive godt igen.
- Spillere i andre Superligaklubber
Folk er vel lidt skræmte ovenpå Pallesen, men vi burde vel ret beset kunne hente (transferfrie) profiler i Randers, SønderjyskE, Hobro, Vendsyssel, Horsens og Vejle. Jeg kunne godt tænke mig, at man gjrode dette i større grad hvis alternativet er slovakker.
- Noget random på Transfermarkt og Youtube ud fra statistik
Det er i mine øjne useriøst medmindre, at vi er på en bevist god hylde, men så er spillerne nok ikke realisitsk for AaB.

Derudover har fodbolden jo ændret sig. For 10-15 år siden kunne en klub som AaB sagtens snuppe en af de bedste spillere i en af de store Allsvenskan klubber f.eks., men det er ikke mit indtryk at Superligaen som helhed kan det længere.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 4. maj 2019, 15:17

Den væsentligste faktor - som hele tiden bliver overset herinde - er videresalg. Det nævner AaB jo også direkte i de bidder, vi har fået fra den nye strategi og det er glædeligt hvis det bliver den nye retning.

Der er simpelthen ikke nogen penge i at ligge midt i rækken - selv ikke hvis vi skulle være heldige og tage en 4. plads og nå et par europæiske kampe. Det er salg, det hele handler om.

Derfor skal AaB efter min mening ikke gå efter en type som Nicolaj Thomsen. Han er simpelthen for gammel. Vi har allerede brugt enorme summer på typer som Okore og Kusk som ikke kan sælges videre med fortjeneste selv hvis de var slået 100% igennem. Lucas Andersen har potentiale til at blive et stort salg, men det er også usikkert. Rinne har en god alder for en målmand og kan sælges videre, men næppe til en Bassogog-agtig pris, som er hvad AaB har brug for hvis dampen skal holdes oppe.

Fokusér transferpengene på talentfulde spillere mellem 16-21 år - det ville være min transferstrategi.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5228
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 4. maj 2019, 15:28

Yankee skrev:
4. maj 2019, 15:17
Den væsentligste faktor - som hele tiden bliver overset herinde - er videresalg. Det nævner AaB jo også direkte i de bidder, vi har fået fra den nye strategi og det er glædeligt hvis det bliver den nye retning.

Der er simpelthen ikke nogen penge i at ligge midt i rækken - selv ikke hvis vi skulle være heldige og tage en 4. plads og nå et par europæiske kampe. Det er salg, det hele handler om.

Derfor skal AaB efter min mening ikke gå efter en type som Nicolaj Thomsen. Han er simpelthen for gammel. Vi har allerede brugt enorme summer på typer som Okore og Kusk som ikke kan sælges videre med fortjeneste selv hvis de var slået 100% igennem. Lucas Andersen har potentiale til at blive et stort salg, men det er også usikkert. Rinne har en god alder for en målmand og kan sælges videre, men næppe til en Bassogog-agtig pris, som er hvad AaB har brug for hvis dampen skal holdes oppe.

Fokusér transferpengene på talentfulde spillere mellem 16-21 år - det ville være min transferstrategi.
Vi kan ikke signe en hel trup med videresalg for øje og to mand som du nævner er ganske enkelt for lidt. Det mest succesfulde hold i AaBs historie (2014), hvor vi har udviklet de største og bedste talenter byggede på en rygrad af rutine og lederskab med KEP, Augu, Würtz, Curth, Risgård og Due. Før 2013 omfattede denne stamme i øvrigt også Kjetil Wæhler og Kasper Bøgelund. En fungerende rygrad og rutine er altså nøgelord for, at vi kan forløse talenter i den her klub. VI er ikke Farum, hvor ikke en kæft interesserer sig for hvordan det går, men en stor klub med store forventninger. Derfor kan vi ikke fylde truppen udelukkende med talenter og købte salgsemner. Der er ingen udover Lucas vi kan bygge det her hold på i fremtiden og det er bare alt alt for ringe og tyndt.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Låst