Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 26. jun 2019, 22:12

KP træner fortsat med og har endnu ikke fundet en ny klub. Jeg havde troet at han godt kunne komme til et udmærket midterhold i Sverige/Norge men åbenbart ikke indtil videre. AaB ville gerne forlænge kontrakten og hvis KP kommer til den erkendelse at de interesserede klubber ikke står i kø så er en forlængelse nok ikke helt umulig medmindre KP er stålsat på at forlade Hornevej

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 26. jun 2019, 22:30

Funky skrev:
26. jun 2019, 21:48
tommas jensen skrev:
26. jun 2019, 18:53
Skal vi nu ikke give manden en chance.
Et velkommen herfra :cool:
Yes. Jeg bliver sgu også lidt træt af Nordjyske, som bygger en historie op over, at “fansene er skeptiske”. Jeg tror, det nærmere handler om, at Nordjyskes skribent er skeptisk.
Ah, hvis man kigger med her og på twitter, så er reaktionen hele vejen rundt skeptisk. Det var først op af dagen de første forsigtige optimister dukkede op.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1884
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 634 » 26. jun 2019, 23:03

Aalborg frederikshavner skrev:
26. jun 2019, 22:12
KP træner fortsat med og har endnu ikke fundet en ny klub. Jeg havde troet at han godt kunne komme til et udmærket midterhold i Sverige/Norge men åbenbart ikke indtil videre. AaB ville gerne forlænge kontrakten og hvis KP kommer til den erkendelse at de interesserede klubber ikke står i kø så er en forlængelse nok ikke helt umulig medmindre KP er stålsat på at forlade Hornevej
Jeg tror KP for ny kontrakt fordi det er det han helst vil, og AaB kan ikke finde en lige så god stopper, uden at skulle bruge mange millioner på det, og dem har AaB næppe ret mange af. Det er i hvertfald blevet tid til tæring efter næring.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hovedet » 26. jun 2019, 23:33

Jeg ser, at der er flere herinde, der nævner Nikolaj Thomsen. Altså, er det ikke komplet urealistisk? Dels er vi vel stoppet med de tunge transfers, dels er manden jo fast mand - sådan da - hos FCK, hvor han måske ikke har taget alt og alle med storm Robert Skov - style, men dog har skabt sig en solid karriere. Det virker da helt i skoven, at han skulle ville til AaB - og så i den her situation. Omvendt synes jeg blot, at hans navn dukker op mange steder.

Ham Patrick Olsen? Tjaaa. Altså, vi har jo historisk faktisk en høj hitrate med på papiret upåagtede danske spillere i lavere rækker; nævner da lige i flæng Erik Bo Andersen, Jens Jessen, Allan Gaarde, Rasmus Würtz, Henrik Dalsgaard og AK Jakobsen. Det er vel nærmest kun Mathias Thrane, der ikke blev en succes. Omvendt er der godt ikke meget stjernestøv over en 25-årig gut fra et nedrykket 1. divisionshold og har umiddelbart svært ved at se det store perspektiv i det. Er vi i grunden ikke dækket rigeligt ind på den placering?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 26. jun 2019, 23:44

Hovedet skrev:
26. jun 2019, 23:33
Jeg ser, at der er flere herinde, der nævner Nikolaj Thomsen. Altså, er det ikke komplet urealistisk? Dels er vi vel stoppet med de tunge transfers, dels er manden jo fast mand - sådan da - hos FCK, hvor han måske ikke har taget alt og alle med storm Robert Skov - style, men dog har skabt sig en solid karriere. Det virker da helt i skoven, at han skulle ville til AaB - og så i den her situation. Omvendt synes jeg blot, at hans navn dukker op mange steder.

Ham Patrick Olsen? Tjaaa. Altså, vi har jo historisk faktisk en høj hitrate med på papiret upåagtede danske spillere i lavere rækker; nævner da lige i flæng Erik Bo Andersen, Jens Jessen, Allan Gaarde, Rasmus Würtz, Henrik Dalsgaard og AK Jakobsen. Det er vel nærmest kun Mathias Thrane, der ikke blev en succes. Omvendt er der godt ikke meget stjernestøv over en 25-årig gut fra et nedrykket 1. divisionshold og har umiddelbart svært ved at se det store perspektiv i det. Er vi i grunden ikke dækket rigeligt ind på den placering?
Fuldstændig urealistisk. Jeg forstår det heller ikke.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

ALF
2. div
2. div
Indlæg: 174
Tilmeldt: 18. apr 2006, 10:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af ALF » 27. jun 2019, 07:29

Forza skrev:
26. jun 2019, 23:44
Hovedet skrev:
26. jun 2019, 23:33
Jeg ser, at der er flere herinde, der nævner Nikolaj Thomsen. Altså, er det ikke komplet urealistisk? Dels er vi vel stoppet med de tunge transfers, dels er manden jo fast mand - sådan da - hos FCK, hvor han måske ikke har taget alt og alle med storm Robert Skov - style, men dog har skabt sig en solid karriere. Det virker da helt i skoven, at han skulle ville til AaB - og så i den her situation. Omvendt synes jeg blot, at hans navn dukker op mange steder.

Ham Patrick Olsen? Tjaaa. Altså, vi har jo historisk faktisk en høj hitrate med på papiret upåagtede danske spillere i lavere rækker; nævner da lige i flæng Erik Bo Andersen, Jens Jessen, Allan Gaarde, Rasmus Würtz, Henrik Dalsgaard og AK Jakobsen. Det er vel nærmest kun Mathias Thrane, der ikke blev en succes. Omvendt er der godt ikke meget stjernestøv over en 25-årig gut fra et nedrykket 1. divisionshold og har umiddelbart svært ved at se det store perspektiv i det. Er vi i grunden ikke dækket rigeligt ind på den placering?
Fuldstændig urealistisk. Jeg forstår det heller ikke.
Dækket rigeligt ind på den placering hm... synes i den grad vi mangler niveau på netop den centrale midt, om løsningen så er Patrick Olsen er en helt anden snak.

Men han skal have en fair chance, og vise på banen st han er pengene og chancen værd.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gaarde6 » 27. jun 2019, 07:57

Forza skrev:
26. jun 2019, 23:44
Hovedet skrev:
26. jun 2019, 23:33
Jeg ser, at der er flere herinde, der nævner Nikolaj Thomsen. Altså, er det ikke komplet urealistisk? Dels er vi vel stoppet med de tunge transfers, dels er manden jo fast mand - sådan da - hos FCK, hvor han måske ikke har taget alt og alle med storm Robert Skov - style, men dog har skabt sig en solid karriere. Det virker da helt i skoven, at han skulle ville til AaB - og så i den her situation. Omvendt synes jeg blot, at hans navn dukker op mange steder.

Ham Patrick Olsen? Tjaaa. Altså, vi har jo historisk faktisk en høj hitrate med på papiret upåagtede danske spillere i lavere rækker; nævner da lige i flæng Erik Bo Andersen, Jens Jessen, Allan Gaarde, Rasmus Würtz, Henrik Dalsgaard og AK Jakobsen. Det er vel nærmest kun Mathias Thrane, der ikke blev en succes. Omvendt er der godt ikke meget stjernestøv over en 25-årig gut fra et nedrykket 1. divisionshold og har umiddelbart svært ved at se det store perspektiv i det. Er vi i grunden ikke dækket rigeligt ind på den placering?
Fuldstændig urealistisk. Jeg forstår det heller ikke.
Sådan ser jeg slet ikke på det.

Lur mig om ikke FCK henter en mand eller to i løbet af dette vindue, som presser Thomsen endnu længere væk fra fast spilletid.
Ville ha sagt at Lukas var endnu mere urealistisk end Thomsen er det.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 27. jun 2019, 08:23

Funky skrev:
26. jun 2019, 21:48
tommas jensen skrev:
26. jun 2019, 18:53
Skal vi nu ikke give manden en chance.
Et velkommen herfra :cool:
Yes. Jeg bliver sgu også lidt træt af Nordjyske, som bygger en historie op over, at “fansene er skeptiske”. Jeg tror, det nærmere handler om, at Nordjyskes skribent er skeptisk.
Tværtimod synes jeg det første pip fra nordjyske udråbte ham som tidligere Inter spiller var totalt ukritisk(jeg erkender de faktiske forhold), og synes generelt at nordjyske er nærmest berøringsangst overfor de lokale sportsklubber...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 27. jun 2019, 08:27

Gaarde6 skrev:
27. jun 2019, 07:57
Forza skrev:
26. jun 2019, 23:44
Hovedet skrev:
26. jun 2019, 23:33
Jeg ser, at der er flere herinde, der nævner Nikolaj Thomsen. Altså, er det ikke komplet urealistisk? Dels er vi vel stoppet med de tunge transfers, dels er manden jo fast mand - sådan da - hos FCK, hvor han måske ikke har taget alt og alle med storm Robert Skov - style, men dog har skabt sig en solid karriere. Det virker da helt i skoven, at han skulle ville til AaB - og så i den her situation. Omvendt synes jeg blot, at hans navn dukker op mange steder.

Ham Patrick Olsen? Tjaaa. Altså, vi har jo historisk faktisk en høj hitrate med på papiret upåagtede danske spillere i lavere rækker; nævner da lige i flæng Erik Bo Andersen, Jens Jessen, Allan Gaarde, Rasmus Würtz, Henrik Dalsgaard og AK Jakobsen. Det er vel nærmest kun Mathias Thrane, der ikke blev en succes. Omvendt er der godt ikke meget stjernestøv over en 25-årig gut fra et nedrykket 1. divisionshold og har umiddelbart svært ved at se det store perspektiv i det. Er vi i grunden ikke dækket rigeligt ind på den placering?
Fuldstændig urealistisk. Jeg forstår det heller ikke.
Sådan ser jeg slet ikke på det.

Lur mig om ikke FCK henter en mand eller to i løbet af dette vindue, som presser Thomsen endnu længere væk fra fast spilletid.
Ville ha sagt at Lukas var endnu mere urealistisk end Thomsen er det.
Vi har ingen økonomi til at hente spillere i den kaliber. Thomsen har fået okay med spilletid i FCK og spiller en plads der ikke er akut nødvendig at få tilgange til. Jeg ser det som meget usandsynligt det skulle ske.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 27. jun 2019, 08:57

Men FCK handler jo ikke kun af akut nødvendighed. Jeg er stensikker på, at de henter en ny til midten. De har fx lige budt på Jens Stage.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamling » 27. jun 2019, 09:07

AaB anno sommeren 2019 har ikke råd til at smide “venneprisen” fra FCK på 5 mio plus efter Thomsen.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 27. jun 2019, 09:09

Jeg kunne godt forestille mig, at Friis er ved at indstille truppen til at spille 4-3-3. Det betyder, vi har plads til en central midtbanespiller mere (når vi har fået Lesniak eller Safranko ud).

Hvis begge ryger, er der også plads i budgettet til Thelander.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 27. jun 2019, 09:17

Thomsen kan sagtens være realistisk. Forestil jer vi kommer af med Rinne, Okore, Lesniak og Safranko samt evt. Abildgaard. Så er der plads i budgettet.
Og iøvrigt er Thomsen en ønskespiller hos Friis.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 27. jun 2019, 09:23

Nogen der ved om Kasper P. er taget med på træningslejr i Holland?

Det vil ikke være dårligt, hvis det ender med vi kan beholde ham alligevel.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Rams » 27. jun 2019, 09:24

Det største problem i mine øjne er, at vi kun har en spillende forsvarer (Bærtelsen), mens de øvrige er duelspillere. Det skal Gaarde have løst, og løsningen er ikke Thelander. Hvis vi er ludfattige pt. havde det givet mening, hvis vi havde taget Pascal Gregor med i købet, da vi hentede Olsen.

Nødløsningen kan - som Yankee - tidligere har plæderet for, være at hive Abildgaard ned som sweeper, men det vil være et stort sats, som nok kommer til at koste på den korte bane. Til gengæld er spillende forsvarere en eftertragtet vare, så det kan være, det kan betale sig ind på sigt.

Det bliver spændende at se start-elveren mod Ajax for klokken siger tik-tak, og lige om lidt hedder det Lyngby i Suppen.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 27. jun 2019, 09:57

Rams skrev:
27. jun 2019, 09:24
Det største problem i mine øjne er, at vi kun har en spillende forsvarer (Bærtelsen), mens de øvrige er duelspillere. Det skal Gaarde have løst, og løsningen er ikke Thelander. Hvis vi er ludfattige pt. havde det givet mening, hvis vi havde taget Pascal Gregor med i købet, da vi hentede Olsen.

Nødløsningen kan - som Yankee - tidligere har plæderet for, være at hive Abildgaard ned som sweeper, men det vil være et stort sats, som nok kommer til at koste på den korte bane. Til gengæld er spillende forsvarere en eftertragtet vare, så det kan være, det kan betale sig ind på sigt.

Det bliver spændende at se start-elveren mod Ajax for klokken siger tik-tak, og lige om lidt hedder det Lyngby i Suppen.
Jeg må altså sige, at jeg bliver træt af den evindelige efterlysning efter en "spillende" midterforsvarer. Den KLART vigtigste egenskab ved en midterforsvarer er, om han kan forsvare. På et hold som vores - der på ingen måde skal eller bør spille tiki-taka-fodbold - bør det ikke være en særlig vigtig faktor. Enhver superligaforsvarsspiller bør være i stand til at lave simple afleveringer til en midtbanespiller - det er rigeligt til os.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 27. jun 2019, 11:33

BoT skrev:
27. jun 2019, 09:57
Jeg må altså sige, at jeg bliver træt af den evindelige efterlysning efter en "spillende" midterforsvarer. Den KLART vigtigste egenskab ved en midterforsvarer er, om han kan forsvare. På et hold som vores - der på ingen måde skal eller bør spille tiki-taka-fodbold - bør det ikke være en særlig vigtig faktor. Enhver superligaforsvarsspiller bør være i stand til at lave simple afleveringer til en midtbanespiller - det er rigeligt til os.
Jojo, selvfølgelig skal han kunne forsvare. Men som spillet er idag, så er det altafgørende at have centrale forsvarsspillere, der kan sætte fart i spillet. Især når man møder modstandere, der forsvarer kompakt, som der er rigtig mange af i Superligaen.

Når man kritiserer en midtbanespiller for at spille for meget til siden, så er det i 9 ud af 10 tilfælde fordi han får bolden i dårlige situationer, hvor han er under pres og modstanderen er etableret omkring ham. Så er det næsten umuligt at arbejde som central midtbanespiller. Forsvarerne skal i moderne fodbold være i stand til at spille så hurtigt og så præcist at man kan spille uden om modstanderens pres og finde sine midtbanespillere i gunstige positioner.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 27. jun 2019, 12:53

Spanky skrev:
27. jun 2019, 09:23
Nogen der ved om Kasper P. er taget med på træningslejr i Holland?

Det vil ikke være dårligt, hvis det ender med vi kan beholde ham alligevel.
Ku ikke lige se ham på videoen. :cool:

Find Kasper P..

https://aabsport.dk/nyheder/2019/juni/a ... i-holland/
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 27. jun 2019, 13:00

KlaskmyggenNoah skrev:
27. jun 2019, 12:53
Spanky skrev:
27. jun 2019, 09:23
Nogen der ved om Kasper P. er taget med på træningslejr i Holland?

Det vil ikke være dårligt, hvis det ender med vi kan beholde ham alligevel.
Ku ikke lige se ham på videoen. :cool:

Find Kasper P..

https://aabsport.dk/nyheder/2019/juni/a ... i-holland/
Er det ikke Kasper P der giver hånd til efter cirka fem sekunder i videoen?
Undrer mig dog en smule, hvis man tager tidligere spillere med på træningslejr.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 27. jun 2019, 13:02

Yankee skrev:
27. jun 2019, 11:33
BoT skrev:
27. jun 2019, 09:57
Jeg må altså sige, at jeg bliver træt af den evindelige efterlysning efter en "spillende" midterforsvarer. Den KLART vigtigste egenskab ved en midterforsvarer er, om han kan forsvare. På et hold som vores - der på ingen måde skal eller bør spille tiki-taka-fodbold - bør det ikke være en særlig vigtig faktor. Enhver superligaforsvarsspiller bør være i stand til at lave simple afleveringer til en midtbanespiller - det er rigeligt til os.
Jojo, selvfølgelig skal han kunne forsvare. Men som spillet er idag, så er det altafgørende at have centrale forsvarsspillere, der kan sætte fart i spillet. Især når man møder modstandere, der forsvarer kompakt, som der er rigtig mange af i Superligaen.

Når man kritiserer en midtbanespiller for at spille for meget til siden, så er det i 9 ud af 10 tilfælde fordi han får bolden i dårlige situationer, hvor han er under pres og modstanderen er etableret omkring ham. Så er det næsten umuligt at arbejde som central midtbanespiller. Forsvarerne skal i moderne fodbold være i stand til at spille så hurtigt og så præcist at man kan spille uden om modstanderens pres og finde sine midtbanespillere i gunstige positioner.
Bevares - det er da super-fedt at have en Bjelland-type i centerforsvaret. Men i en situation som vores, hvor pengene og attraktionsværdien er begrænsede, da må vi først og fremmest hente kvalitet på de primære parametre - og her er forsvarssevne altså højest i min bog.

Jeg tror, Friis kommer til at lægge sit spil an på en anden, mere direkte måde med flere afleveringer frem i banen, mere villighed til at sætte bolden på spil og mere genpres på modstanderen. Dér er en spillende forsvarer ikke lige så vigtig.

Låst