Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5191
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 3. sep 2019, 13:16

Fantastisk vindue af Gaarde - intet mindre!
Vi har fået addresset hullerne og skævheden i holdets struktur og det klæder holdet med moderne dynamiske spillere som Olsen og Fossum i maskinrummet. Det gør også pludselig, at Magnus Christensen blvier god fordi han kan koncentrere si gom at være Magnus Christensen og typer som Abildgaard og Børsting skal stramme sig an og udvikle for at spille. Samtidig giver det med de fem et godt miks af kompetencer på midtbanen samtidig med vi kan hive Lucas ned. Endelig synes jeg allerede vi ser effekten af, at der er mere kvalitet i midterforsvaret. Det virker til at have skærpet Okore siden hans dårlige kampe i starten af sæsonen og samtidig skal vi ikke rushe Thelander ind da vi også har Kasper P.

Derudover er der blevet lavet en grundig oprydning og det er glædeligt, at dem der beviseligt ikke er gode nok eller aldrig har fundet melodien nu er videre. Bytyqi, Kakeeto, Safranko og Blåbjerg havde udspillet deres rolle, Lesniak slog aldrig til, Wessam har bevist han ikke er professionel nok og Thellufsen er den eneste jeg vil savne en smule. Det er fremragende, at man har skillet sig så konsekvent af med dødvægten og også svinger øksen i forhold til talenter, som ikke slog til. Havde også gerne skiftet ud på backsene, men jeg tror også at mere udskiftning i det her vindue havde været usundt så det må vi se på til vinter eller sommer.

Eneste minus i det her vindue er, at vi er lidt tynde på de tre første pladser. Havde gerne set en der kunne dække både kanter og spidsangriberen, men til spidsangriberen ser vi i det mindste gode tendenser med Kaufmann. Oliver Klitten tror jeg ikke helt på er klar, men mon ikke det går. Ellers må vi spille skæv formation med Kaufmann på kanten og rykke Lucas ned. Der er mange muligheder i den her trup og jeg vil klart give Gaarde 12 på den nye skala og 11 på den gamle (fordi man ikke fik hentet den sidste offensivspiller).
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 3. sep 2019, 13:20

Buzz Killington skrev:
3. sep 2019, 13:07
Hvis der var højere bud, så forstår jeg bare ikke hvordan det stemmer overens med at man solgte ham så tidligt i transfervinduet. Det giver ikke mening i min verden. Hvis der vitterligt har været bud på flere millioner fra UK så har man da et vink med en vognstang om hans værdi, og så giver det da ikke mening at give ham væk til så lidt så tidligt i forløbet. Det kunne jo være at de skotske aviser bare har taget udgangspunkt i Safrankos købspris, og derfra spekuleret i hvor meget AaB ville have for ham.
Hvor skulle de skotske aviser vide Safrankos købspris fra, hvis ikke Laszlo? Det gjorde ingen, udover at man kan komme med et godt bud når man læser AaB's regnskaber. Men det har de næppe gjort. Deres kilder nævnte jo selv at det var AaB der var vendt tilbage med hvad de ville have for ham, og at de ville have en høj pris, fordi de havde givet mange penge for ham.

https://www.thecourier.co.uk/fp/sport/f ... long-term/
https://www.eveningtelegraph.co.uk/fp/d ... -safranko/

"Substantial six-figure fee" - Laszlo var selv træner i DAC da de solgte ham, så mon ikke han har drøftet det med de lokale medier, f.eks. ved lejeaftalen.

https://www.eveningtelegraph.co.uk/fp/b ... nterested/

Man har villet af med Safranko siden sidste år - det var lynhurtigt åbenlyst at han ikke passede ind. Han var en Erik Larsen-anbefaling som man aldrig skulle have købt. Så jo, det giver god mening at man kom af med ham tidligt. Han skulle bare afsættes, og var en klods om benet. Ellers havde man ikke sendt ham på salgsturné. Det køb har martret Gaarde.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 3. sep 2019, 13:29

Gamen skrev:
3. sep 2019, 13:20
Buzz Killington skrev:
3. sep 2019, 13:07
Hvis der var højere bud, så forstår jeg bare ikke hvordan det stemmer overens med at man solgte ham så tidligt i transfervinduet. Det giver ikke mening i min verden. Hvis der vitterligt har været bud på flere millioner fra UK så har man da et vink med en vognstang om hans værdi, og så giver det da ikke mening at give ham væk til så lidt så tidligt i forløbet. Det kunne jo være at de skotske aviser bare har taget udgangspunkt i Safrankos købspris, og derfra spekuleret i hvor meget AaB ville have for ham.
Hvor skulle de skotske aviser vide Safrankos købspris fra? Det gjorde ingen, udover at man kan komme med et godt bud når man læser AaB's regnskaber. Men det har de næppe gjort. Deres kilder nævnte jo selv at det var AaB der var vendt tilbage med hvad de ville have for ham, og at de ville have en høj pris, fordi de havde givet mange penge for ham.

https://www.thecourier.co.uk/fp/sport/f ... long-term/
https://www.eveningtelegraph.co.uk/fp/d ... -safranko/

"Substantial six-figure fee" - Laszlo var selv træner i DAC da de solgte ham, så mon ikke han har drøftet det med de lokale medier.

Man har villet af med Safranko siden sidste år - det var lynhurtigt åbenlyst at han ikke passede ind. Han var en Erik Larsen-anbefaling som man aldrig skulle have købt. Så jo, det giver god mening at man kom af med ham tidligt. Han skulle bare afsættes, og var en klods om benet. Ellers havde man ikke sendt ham på salgsturné.
Hvor skulle de vise hans købspris fra? Det har Csaba vel fortalt dem jf. dine egne links. Hvor er uenigheden?

Angående timingen. Er din påstand og kritik ikke at man kunne ha' fået flere penge for ham ved at sælge ham til UK, men at man fra AaB's side forlangede for meget? Mit spørgsmål går på: hvis der vitterligt var betydelige millionbud fra UK, hvorfor sælger man ham så til Romanien, endda så tidligt i vinduet? Dit svar er at "han skulle bare afsættes" hurtigst mulugt. Det er fint nok, men hvorfor skulle han så ikke afsættes til UK hurtigst muligt? Hjælp mig lidt her. Hvor falder kæden af for mig?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2019, 13:32

Ift mentalitet i truppen, balance og konkurrence, så vil jeg faktisk gerne give Gaarde stror ros for endelig at have fundet noget der ligner en balance i truppen. Ikke alene numerisk ift positioner og kvalitet, men også er fint mix mellem spillere der er i AaB fordi det er 'deres' klub, og at det betyder noget mere personligt at vinde en kamp (Kusk, Lucas, Kasper P, Thelander og Ahlmann), sultne udefrakommende profiler der har ambitioner og noget at bevise (Olsen, Fossum, Okore, Rinne til dels Van Weert) og en række hjemmegroede spillere der er klar til at tage konkurrencen op; Klittenx2, Kaufmann, Børsting, MC, Abildgaard og Ross - Til dels Patrick K.

Jeg tror også på, at det vil give vores unge spillere noget ekstra tryghed, at de kan spille på et hold med en solid stamme, og blot fokusere på egne opgaver. Derudover synes jeg, at man tydeligt kan se forskellen på OB, AGF og os. Vores profiler er en blanding af egne spillere og udefrakommen kvalitet. Men hvor OB og AGFs bredde ofte har bestået af lottokuponer eller middelmådige spillere fra andre superligaklubber, så har vi i det mindste vores egne spillere til at supplere start-11'eren, og det tror jeg også betyder noget for tilfredsheden og tålmodigheden

Men det er selvfølgelig også vigtigt, at vi kan fortsætte i samme spor, og have en trup der både kan være med i toppen, men også giver vores unge spillere det optimale udviklingsmiljø.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 3. sep 2019, 13:35

Gamen skrev:
3. sep 2019, 13:13
BoT skrev:
3. sep 2019, 12:56
Desuden VED vi jo ikke, hvad der har ligget af konkrete, seriøse bud. Det er stadig rent gætværk.
Ja, det er da korrekt. Men du berettede selv om en spiller, der oppebar en meget høj løn. Og vi ved at vi gav mange penge for ham, jf. regnskaberne. Så har man gode kort på hånden ovenpå en Championship-sæson, og ender med at sende ham på salgsturné og sælge ham til en rumænsk sekunda-klub der stort set aldrig betaler transfers. Han BURDE være blevet solgt tidligere, i stedet for at møde de interesserede klubber med et alt for højt krav. Til sidst var det jo lidt af en farce at have ham rendende.
Der er helt klart nogle indikatorer på, at vi muligvis har spillet for højt spil i forhold til et salg af Safranko - og en gang imellem bliver vi nødt til at drage konklusioner på baggrund af indikationer, det er jeg med på.

Jeg vil bare opponere imod at drage den overordnede konklusion, at AaB og Gaarde har haft masser af muligheder for at sælge Safranko, Okore og Abildgaard for fine millionbeløb tidligere i transfervinduet, når vi reelt ikke aner, om der forelå helt konkret millionbud på bordet.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af sulakvelidze » 3. sep 2019, 13:36

Køllen I Møllen skrev:
3. sep 2019, 10:58
raekkeettre skrev:
3. sep 2019, 09:09
Gamen skrev:
3. sep 2019, 09:02
Safranko-situationen skulle være håndteret langt bedre. Man spillede højt spil, og tabte. Og så er der også Abildgaard-sagaen. Men ellers er det meget svært at sætte en finger på dette transfervindue :thumbsup:
Friis formåen og spillernes genvundne kvalitet overskygger lidt de manglende salg. Jeg synes ikke helt Gaarde har klaret det her vindue til UG, PO var mere en Lucas opfindelse end Gaardes, og så står han tilbage med købet af IF, som også er rigtig godt!!! Men han får samtidig ikke solgt vores 2 vigtigste salgsemner, og så er der Safranko som du påpeger. Jeg vil sige det er et pisse godt vindue for fodboldholdet AaB og et ikke helt godt nok vindue for selskabet AaB og Gaarde.

Allan Gaarde vinder mesterskabet = Det er Lynges mesterskab.

Allan Gaarde sælger Bassogog for 35 mill = Det er held.

Allan Gaarde henter Patrick Olsen = Det er Lucas Andersen der henter Patrick Olsen.

Det er godt nok heller ikke nemt for Gaarde at gøre noget rigtigt....
Helt enig. Og så er sagen endda, at da Gaarde hentede Patrick Olsen blev han lynchet på debatsiden for den tåbelige handel, som oven i købet havde kostet en million. Da Olsen så alligevel slog til, opstod versionen om, at han var Lucas Andersens fortjeneste.

Nej, det er ikke altid nemt at være Allan Gaarde. :D

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 3. sep 2019, 13:44

Buzz Killington skrev:
3. sep 2019, 13:29
Hvor skulle de vise hans købspris fra? Det har Csaba vel fortalt dem jf. dine egne links. Hvor er uenigheden?

Angående timingen. Er din påstand og kritik ikke at man kunne ha' fået flere penge for ham ved at sælge ham til UK, men at man fra AaB's side forlangede for meget? Mit spørgsmål går på: hvis der vitterligt var betydelige millionbud fra UK, hvorfor sælger man ham så til Romanien, endda så tidligt i vinduet? Dit svar er at "han skulle bare afsættes" hurtigst mulugt. Det er fint nok, men hvorfor skulle han så ikke afsættes til UK hurtigst muligt? Hjælp mig lidt her. Hvor falder kæden af for mig?
Var ikke tydelig nok. Det jeg mente var, at de skotske aviser ganske givet har haft ret i hvad vi har betalt for ham (hvad de fleste herinde åbenlyst har været uenige med mig i, begrundet i et tal fra transfermarkt der er baseret på algoritmer omkring en spillers værdi, medmindre oplysningerne er tilgængelige). I slutningen af den skotske sæson, hvor Dundee misser oprykning, står AaB i en fin position. Der meldes om god interesse, og Dundee forsøger at forhandle om et køb. AaB melder tilbage til klubben, at de vil have i omegnen af 1 million pund for ham - og der står de interesserede klubber så af.

Safranko vender hjem, der er stadig meget lidt interesse for ham, og AaB ønsker ikke at gøre brug af ham og sender ham på uge-lang salgsturné. Signalerer altså åbenlyst, at de vil af med ham for enhver pris. Ellers lader man selvfølgelig en spiller spille kampe, og træne med.

Mit bud er, at man har spillet for højt spil og at man ender med at skræmme interesserede klubber væk med den (alt, alt) for høje udgangspris. Vi ender så med at sælge ham til Sepsi for hvad der formodentlig er meget lidt og i hvert fald milevidt fra både 1 mio. pund. og dét vi har givet for ham. Salg er trods alt bedre end leje, men alligevel.

Det er blot dét jeg beskriver for ærgerligt. At man spiller sine kort forkert på det marked hvor man må formode, at der er bedst muligheder for at afsætte ham. Hans spillestil og præstationer in mente.

Men heldigvis er han videre, vi er nogle millioner fattigere, men har forhåbentlig lært at man ikke altid skal lytte til trænerens ønsker ... :-)

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 3. sep 2019, 13:50

BoT skrev:
3. sep 2019, 13:35
Der er helt klart nogle indikatorer på, at vi muligvis har spillet for højt spil i forhold til et salg af Safranko - og en gang imellem bliver vi nødt til at drage konklusioner på baggrund af indikationer, det er jeg med på.

Jeg vil bare opponere imod at drage den overordnede konklusion, at AaB og Gaarde har haft masser af muligheder for at sælge Safranko, Okore og Abildgaard for fine millionbeløb tidligere i transfervinduet, når vi reelt ikke aner, om der forelå helt konkret millionbud på bordet.
Blesk (sportsavisen, der bragte Abildgaard-nyheden) er ejet af Spartas ejer, som regel først med nyheder om Sparta, og tallene virker nu gode nok. Det er svært at vide, hvad der sket efter det tidlige bud. At Abildgaard er blevet skadet har måske skræmt nogen. Vi ved dog at der har været bud - det har Gaarde selv bekræftet, og samme avis kunne også berette (inden danske medier) at Friis havde forklaret Abildgaard, at han ikke spillede så længe der var forhandlinger igang. Så synes jeg ikke det er forkert at tage en detaljeret udpræget Sparta-sportsavis som indtægt for hvad buddet var på, og hvorfor man forhandler. Det virker plausibelt at vi ville have flere penge.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 3. sep 2019, 13:53

Kan vi mon få åbnet ny transfer-tråd? :-)

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 3. sep 2019, 13:59

sulakvelidze skrev:
3. sep 2019, 13:36
Køllen I Møllen skrev:
3. sep 2019, 10:58
raekkeettre skrev:
3. sep 2019, 09:09
Gamen skrev:
3. sep 2019, 09:02
Safranko-situationen skulle være håndteret langt bedre. Man spillede højt spil, og tabte. Og så er der også Abildgaard-sagaen. Men ellers er det meget svært at sætte en finger på dette transfervindue :thumbsup:
Friis formåen og spillernes genvundne kvalitet overskygger lidt de manglende salg. Jeg synes ikke helt Gaarde har klaret det her vindue til UG, PO var mere en Lucas opfindelse end Gaardes, og så står han tilbage med købet af IF, som også er rigtig godt!!! Men han får samtidig ikke solgt vores 2 vigtigste salgsemner, og så er der Safranko som du påpeger. Jeg vil sige det er et pisse godt vindue for fodboldholdet AaB og et ikke helt godt nok vindue for selskabet AaB og Gaarde.

Allan Gaarde vinder mesterskabet = Det er Lynges mesterskab.

Allan Gaarde sælger Bassogog for 35 mill = Det er held.

Allan Gaarde henter Patrick Olsen = Det er Lucas Andersen der henter Patrick Olsen.

Det er godt nok heller ikke nemt for Gaarde at gøre noget rigtigt....
Helt enig. Og så er sagen endda, at da Gaarde hentede Patrick Olsen blev han lynchet på debatsiden for den tåbelige handel, som oven i købet havde kostet en million. Da Olsen så alligevel slog til, opstod versionen om, at han var Lucas Andersens fortjeneste.

Nej, det er ikke altid nemt at være Allan Gaarde. :D
Jeg tager den på min kappe - Ikke at jeg hev Gaarde midtover da han signede PO jeg synes faktisk det var en okay handel den gang, men når du høre både Lucas og Olsen snakke - så er der vist ingen tvivl om, at Lucas havde en stor indflydelse på, at man ikke bare så på Olsen, men trykkede på knappen. Men jeg sagde her til slut - bare for at give lidt modvægt (sygt det er mig der skal gøre det) :) Men at Gaarde ikke solgte Abildgaard og Okore, og at Safranko blev næsten gratis skippet afsted, synes jeg er lidt den negative historie - og så står Gaarde tilbage med, at have hentet IF - som er en kanon handel!!! Men, ikke så meget så det skal forhøje manden til Gudestatus - men det hele er øjebliksbilleder - I know :)

Jeg synes det Gaarde har gjort, har været okay fra 17 og frem af, men fra 2015/2016 var der altså ikke meget han rørte ved der var godt, her i 2019 er det blevet sindsygt godt, men de manglende salg, trække lidt ned. Men hans ansættelse af Friis, skal måske - ud over Lucas og Olsen - ses som hans absolutte bedste beslutninger i nyere tid.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 3. sep 2019, 14:10

sulakvelidze skrev:
3. sep 2019, 13:36
Køllen I Møllen skrev:
3. sep 2019, 10:58
raekkeettre skrev:
3. sep 2019, 09:09
Gamen skrev:
3. sep 2019, 09:02
Safranko-situationen skulle være håndteret langt bedre. Man spillede højt spil, og tabte. Og så er der også Abildgaard-sagaen. Men ellers er det meget svært at sætte en finger på dette transfervindue :thumbsup:
Friis formåen og spillernes genvundne kvalitet overskygger lidt de manglende salg. Jeg synes ikke helt Gaarde har klaret det her vindue til UG, PO var mere en Lucas opfindelse end Gaardes, og så står han tilbage med købet af IF, som også er rigtig godt!!! Men han får samtidig ikke solgt vores 2 vigtigste salgsemner, og så er der Safranko som du påpeger. Jeg vil sige det er et pisse godt vindue for fodboldholdet AaB og et ikke helt godt nok vindue for selskabet AaB og Gaarde.

Allan Gaarde vinder mesterskabet = Det er Lynges mesterskab.

Allan Gaarde sælger Bassogog for 35 mill = Det er held.

Allan Gaarde henter Patrick Olsen = Det er Lucas Andersen der henter Patrick Olsen.

Det er godt nok heller ikke nemt for Gaarde at gøre noget rigtigt....
Helt enig. Og så er sagen endda, at da Gaarde hentede Patrick Olsen blev han lynchet på debatsiden for den tåbelige handel, som oven i købet havde kostet en million. Da Olsen så alligevel slog til, opstod versionen om, at han var Lucas Andersens fortjeneste.

Nej, det er ikke altid nemt at være Allan Gaarde. :D
Helt enig. Gaarde er ikke blevet retfærdig bedømt af alle brugere herinde. Det er vist åbenlyst.

Det viste sig i øvrigt at prisen var omkring en halv mil for Olsen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 3. sep 2019, 15:42

sulakvelidze skrev:
3. sep 2019, 13:36
Helt enig. Og så er sagen endda, at da Gaarde hentede Patrick Olsen blev han lynchet på debatsiden for den tåbelige handel, som oven i købet havde kostet en million. Da Olsen så alligevel slog til, opstod versionen om, at han var Lucas Andersens fortjeneste.

Nej, det er ikke altid nemt at være Allan Gaarde. :D
Omvendt har han overlevet tre sæsoner i frit fald, hvor tilskuertal og pointsnit er styrtdykket. Det er vel fair nok at vurdere ham på de parametre?

Nu har han så fået lov at bruge 8-10 mio. kr. på en sommer uden at sælge, og så begynder kurven måske at vende lidt. Det er jo herligt, men de andre midterhold er altså ikke i nærheden af at have muskler til sådan et vindue.

Det er blot for at konstatere at Gaarde har væsentligt bedre forudsætninger end sine kolleger i AGF, OB m.fl. uden at der bliver stillet større krav - så faktisk er det lidt nemt at være ham alligevel :thumbsup:

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af OmkringAarhus » 3. sep 2019, 16:55

Jakobsen skrev:
3. sep 2019, 13:16
Fantastisk vindue af Gaarde - intet mindre!
Vi har fået addresset hullerne og skævheden i holdets struktur og det klæder holdet med moderne dynamiske spillere som Olsen og Fossum i maskinrummet. Det gør også pludselig, at Magnus Christensen blvier god fordi han kan koncentrere si gom at være Magnus Christensen og typer som Abildgaard og Børsting skal stramme sig an og udvikle for at spille. Samtidig giver det med de fem et godt miks af kompetencer på midtbanen samtidig med vi kan hive Lucas ned. Endelig synes jeg allerede vi ser effekten af, at der er mere kvalitet i midterforsvaret. Det virker til at have skærpet Okore siden hans dårlige kampe i starten af sæsonen og samtidig skal vi ikke rushe Thelander ind da vi også har Kasper P.

Derudover er der blevet lavet en grundig oprydning og det er glædeligt, at dem der beviseligt ikke er gode nok eller aldrig har fundet melodien nu er videre. Bytyqi, Kakeeto, Safranko og Blåbjerg havde udspillet deres rolle, Lesniak slog aldrig til, Wessam har bevist han ikke er professionel nok og Thellufsen er den eneste jeg vil savne en smule. Det er fremragende, at man har skillet sig så konsekvent af med dødvægten og også svinger øksen i forhold til talenter, som ikke slog til. Havde også gerne skiftet ud på backsene, men jeg tror også at mere udskiftning i det her vindue havde været usundt så det må vi se på til vinter eller sommer.

Eneste minus i det her vindue er, at vi er lidt tynde på de tre første pladser. Havde gerne set en der kunne dække både kanter og spidsangriberen, men til spidsangriberen ser vi i det mindste gode tendenser med Kaufmann. Oliver Klitten tror jeg ikke helt på er klar, men mon ikke det går. Ellers må vi spille skæv formation med Kaufmann på kanten og rykke Lucas ned. Der er mange muligheder i den her trup og jeg vil klart give Gaarde 12 på den nye skala og 11 på den gamle (fordi man ikke fik hentet den sidste offensivspiller).
Mon ikke Okore stadig kan nå at lave en Wikheim/ Bassogog og ryge afsted for et anseeligt millionbeløb... det vil klart svække os, men vores økonomi dikterer vel et salg?

Håber selvfølgelig han bliver pg forlænger til sommer til en lavere løn😀

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af sulakvelidze » 3. sep 2019, 17:58

Yankee skrev:
3. sep 2019, 15:42
sulakvelidze skrev:
3. sep 2019, 13:36
Helt enig. Og så er sagen endda, at da Gaarde hentede Patrick Olsen blev han lynchet på debatsiden for den tåbelige handel, som oven i købet havde kostet en million. Da Olsen så alligevel slog til, opstod versionen om, at han var Lucas Andersens fortjeneste.

Nej, det er ikke altid nemt at være Allan Gaarde. :D
Omvendt har han overlevet tre sæsoner i frit fald, hvor tilskuertal og pointsnit er styrtdykket. Det er vel fair nok at vurdere ham på de parametre?

Nu har han så fået lov at bruge 8-10 mio. kr. på en sommer uden at sælge, og så begynder kurven måske at vende lidt. Det er jo herligt, men de andre midterhold er altså ikke i nærheden af at have muskler til sådan et vindue.

Det er blot for at konstatere at Gaarde har væsentligt bedre forudsætninger end sine kolleger i AGF, OB m.fl. uden at der bliver stillet større krav - så faktisk er det lidt nemt at være ham alligevel :thumbsup:
Det er fuldstændig fair at vurdere ham på alle tænkelige parametre. Meget af kritikken af Gaarde har også været berettiget. Men noget af den har ikke. Og slet ikke kritikken af, at han hentede Patrick Olsen, lige som det også er lige søgt nok at sende roserne for den handel videre til en af spillerne. Som i de andre eksempler fra Køllen.

Jeg har svært ved at komme i tanker om et bedre transfervindue end dette. Andre har så også bedre overblik end mig, men umiddelbart kan jeg kun nævne sommeren 2006 med Prica og Nomvethe blandt tilgangen som et transfervindue på samme niveau.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brodernumsi » 3. sep 2019, 18:03

Yankee skrev:
3. sep 2019, 15:42
sulakvelidze skrev:
3. sep 2019, 13:36
Helt enig. Og så er sagen endda, at da Gaarde hentede Patrick Olsen blev han lynchet på debatsiden for den tåbelige handel, som oven i købet havde kostet en million. Da Olsen så alligevel slog til, opstod versionen om, at han var Lucas Andersens fortjeneste.

Nej, det er ikke altid nemt at være Allan Gaarde. :D
Omvendt har han overlevet tre sæsoner i frit fald, hvor tilskuertal og pointsnit er styrtdykket. Det er vel fair nok at vurdere ham på de parametre?

Nu har han så fået lov at bruge 8-10 mio. kr. på en sommer uden at sælge, og så begynder kurven måske at vende lidt. Det er jo herligt, men de andre midterhold er altså ikke i nærheden af at have muskler til sådan et vindue.

Det er blot for at konstatere at Gaarde har væsentligt bedre forudsætninger end sine kolleger i AGF, OB m.fl. uden at der bliver stillet større krav - så faktisk er det lidt nemt at være ham alligevel :thumbsup:
Vi har brugt penge vi ikke har. Det er jeg ret sikker på, at AGF og OB også kan :)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af sulakvelidze » 3. sep 2019, 18:13

Brodernumsi skrev:
3. sep 2019, 18:03
Yankee skrev:
3. sep 2019, 15:42
sulakvelidze skrev:
3. sep 2019, 13:36
Helt enig. Og så er sagen endda, at da Gaarde hentede Patrick Olsen blev han lynchet på debatsiden for den tåbelige handel, som oven i købet havde kostet en million. Da Olsen så alligevel slog til, opstod versionen om, at han var Lucas Andersens fortjeneste.

Nej, det er ikke altid nemt at være Allan Gaarde. :D
Omvendt har han overlevet tre sæsoner i frit fald, hvor tilskuertal og pointsnit er styrtdykket. Det er vel fair nok at vurdere ham på de parametre?

Nu har han så fået lov at bruge 8-10 mio. kr. på en sommer uden at sælge, og så begynder kurven måske at vende lidt. Det er jo herligt, men de andre midterhold er altså ikke i nærheden af at have muskler til sådan et vindue.

Det er blot for at konstatere at Gaarde har væsentligt bedre forudsætninger end sine kolleger i AGF, OB m.fl. uden at der bliver stillet større krav - så faktisk er det lidt nemt at være ham alligevel :thumbsup:
Vi har brugt penge vi ikke har. Det er jeg ret sikker på, at AGF og OB også kan :)
Ja, var det en halv eller kvart milliard, ham OB-tøjmanden har smidt ind i klubben gennem årene?

Når det kommer til vilkår, særligt i forhold til kritik fra tilhængere på klubbernes debatfora, tror jeg ikke, at Gaarde har det bedre eller værre end de fleste andre sportschefer. Ofte skydes der massivt fra hoften med følelserne i spil og nuancerne parkeret. Derfor kan man godt ramme plet, med gør det bare ikke altid.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gaarde6 » 3. sep 2019, 18:17

Hold nu KÆFT Gaarde fortjener KÆMPE ros for dette vindue!
Hvor er det FANTASTISK at se, at han rydder op. Ud med spillere vi ikke har glæde af og fylde truppen op fra toppen.
Fatter slet ikke at det er den samme mand, som tidligere har hentet den ene lorte spiller efter den anden til klubben.
Fortsætter han denne stil fremad rettet. Så tror jeg ENDELIG på at Gaarde kan få os til at tage næste skridt og blive et fast top 6 hold.

Eneste minus er at vi ikke fik solgt noget.
Det ligger nok en lille dæmper på de næste par vinduer.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 3. sep 2019, 18:35

Brodernumsi skrev:
3. sep 2019, 18:03
Vi har brugt penge vi ikke har. Det er jeg ret sikker på, at AGF og OB også kan :)
Nej, det har du ret i. AaB har bare væsentligt flere penge end AGF og OB - til trods for at det tit bliver benægtet herinde.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Maglau » 3. sep 2019, 18:39

Nogen der ved hvor vinduet stadigt er åben, hvis man tænker okore til et eller andet mere eller mindre eksotisk land
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Rams » 3. sep 2019, 19:08

Mener vinduet er åbent i UAE endnu ellers er det vist lidt sløjt
In verbis simus faciles

Låst