Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 2. sep 2019, 23:35

Hovedet skrev:
2. sep 2019, 23:07
Buzz Killington skrev:
2. sep 2019, 23:01
Hovedet skrev:
2. sep 2019, 22:49
Det ville jo have været et supersalg at have fået afhændet Abildgaard for 10-12 millioner kr. Til gengæld er jeg ked af det, hvis Okore forsvinder. Det er en klar svækkelse af vores defensiv, som den halvklare Thelander ikke kan dække ind. Jeg erkender dog, at den økonomiske virkelighed nu for alvor at ved at hente ind på AaB. Vi er næsten nødt til et rigtigt salg i dette vindue.

I øvrigt ser jeg, at FCM har hentet ham Marcondes, jeg næsten havde glemt. Er det en handel, vi skal være misundelige over? Dog kun leje.
Han var fin i 16/17, og god i 17/18, dog i et et meget specielt system der ikke minder om noget de spiller i FCM. Tvivler på ham.
Og så vidt jeg kunne forstå, har han - grundet skader og andet - dårligt spillet, siden han drog til England. Jeg synes ikke umiddelbart, det ligner sådan en her-og-nu løsning for FCM, og det er vel den rolle, han er tiltænkt?
Jeg er godt nok ikke imponeret over FCM's indkøb..
------------------
mvh Kristian

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 2. sep 2019, 23:56

'Lord Bendtner' til FCK...

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Klaus » 2. sep 2019, 23:59

Fedt med endnu en profil i Superligaen.. Men vi har stadigvæk ligaens bedste spiller :aabfan:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Klaus » 3. sep 2019, 00:08

Noget andet er, at vi nu kan konkludere, at Okore bliver med mindre han også skal til Tjekkiet???

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 3. sep 2019, 00:11

Begge FC’ernes esser fejler.

- Bendtner har ikke spillet bold i 2019 og kan administrere at flytte til København? Jeg tror slet ikke han kan levere det han skal så hurtigt som FCK har brug for det og en halv årlig aftale lugter lidt af panik fra især FCK. Ståle har derudover tidligere kategorisk afvist.
- Marcondes tror jeg ikke på i FCMs system og han er ligeledes rusten. Han er god som 10’er eller falsk 9’er og ikke som den type fløj FCM spiller med. De bruger ham næppe som falsk 9’er og 10’eren sidder Evander på. Ville være mere imponeret hvis de fik nogetkvalitet til central midt eller kanten. Det her styrker ikke FCM


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Funky » 3. sep 2019, 00:24

Jeg er faktisk rystet over, at FCK kan finde på at binde an med Bendtner.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 3. sep 2019, 00:42

Funky skrev:Jeg er faktisk rystet over, at FCK kan finde på at binde an med Bendtner.
De må være desperate. De missede ham fra Røde Stjerne og Issac Kiese-Thelin. Derudover mangler de en masse angribere. Det giver måske bedre mening end en eller anden udlænding.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Freddie » 3. sep 2019, 06:13

Jeg ser ingen grund til, at man skal bekymre sig over økonomien i AaB. Det er fit, at der er investeret, og at vi rent sportsligt kan forvente en god sæson. Faktisk er det fint at Okore ikke er blevet solgt. Det ville være sportsligt harakiri med en i forvejen smal trup.
Pengene skal nok komme til at passe, når Lucas Andersen igen tager på europæisk eventyr.
Supervindue af AaB, som giver håb om en god sæson.

Jyden
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 98
Tilmeldt: 21. okt 2015, 21:29
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jyden » 3. sep 2019, 08:13

Himmerland skrev:
2. sep 2019, 23:33
Både BT og EB kåre AaB som vinduets vinder, så ikke helt dårligt Garde. :danmarkfan:
Har du links til disse artikler, eller er det i papirudgaven? :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 3. sep 2019, 08:53

Det ser ud til at vi mangler salg for ca. 13 millioner ift forventningerne.

Den positive vinkel er at vi alligevel har haft råd til at signe nogle interessante spillere og samtidig sige nej til de bud vi har fået.
Med venlig Hilsen
--
Robert

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af andreasaab89 » 3. sep 2019, 08:54

Så kom nedjusteringen i regnskabet

Jeg er dog ikke bekymret .vi står til +100 mio for Lukas indenfor 1-2 år
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 3. sep 2019, 09:02

Safranko-situationen skulle være håndteret langt bedre. Man spillede højt spil, og tabte. Og så er der også Abildgaard-sagaen. Men ellers er det meget svært at sætte en finger på dette transfervindue :thumbsup:

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 3. sep 2019, 09:02

Jeg må sige jeg glæder mig meget over, at bestyrelsen i dette vindue virkelig har vist handelkraft og signaleret at AaB skal spille med i toppen af dansk fodbold. Da vinduet åbnede var jeg noget skeptisk over, hvilke spillere som vil finde det nuværende AaB projekt attraktiv og samtidig kunne være med til at hæve topniveauet. Den skepsis er virkelig gjort til skamme. Vi har signaleret, at når vi ser på den samlede pakke, så er vi i top4 over attraktivitet (hvis man kan sige det) i DK, hvilket er stærkt. Hold som OB og AGF er stadig et godt stykke efter os.

Selvfølglelig kommer det til at påvirke regnskabet negativt, at vi ikke har gennemført det budgetteret salg. Men vi har egenkapitalen til at vi kan leve med det på den korte bane. Og det er det helt rigtige, at vise lidt økonomisk muskler i en sæson hvor der er tre nedrykkere.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 3. sep 2019, 09:09

Gamen skrev:
3. sep 2019, 09:02
Safranko-situationen skulle være håndteret langt bedre. Man spillede højt spil, og tabte. Og så er der også Abildgaard-sagaen. Men ellers er det meget svært at sætte en finger på dette transfervindue :thumbsup:
Friis formåen og spillernes genvundne kvalitet overskygger lidt de manglende salg. Jeg synes ikke helt Gaarde har klaret det her vindue til UG, PO var mere en Lucas opfindelse end Gaardes, og så står han tilbage med købet af IF, som også er rigtig godt!!! Men han får samtidig ikke solgt vores 2 vigtigste salgsemner, og så er der Safranko som du påpeger. Jeg vil sige det er et pisse godt vindue for fodboldholdet AaB og et ikke helt godt nok vindue for selskabet AaB og Gaarde.

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 23. sep 2014, 22:46
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af donjuul84 » 3. sep 2019, 09:12

andreasaab89 skrev:
3. sep 2019, 08:54
Så kom nedjusteringen i regnskabet

Jeg er dog ikke bekymret .vi står til +100 mio for Lukas indenfor 1-2 år
Men forhåbentlig kan vi holde en placering i top 4 over de næste runder og så opjustere lidt med flere tv penge end vi ellers vilde.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 3. sep 2019, 09:12

Funky skrev:
3. sep 2019, 00:24
Jeg er faktisk rystet over, at FCK kan finde på at binde an med Bendtner.
Panik før lukketid hos Ståle. Det er kun halvanden uge siden at han slog fast at Bendtner ikke duede som en midlertidig løsning på angrebsproblemet.

Det kan dog stadig godt blive en succes for dem, det kommer jo helt og holdent an på om han tager sig sammen eller ej.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af DenGamleMand » 3. sep 2019, 09:14

raekkeettre skrev:
3. sep 2019, 09:09
Gamen skrev:
3. sep 2019, 09:02
Safranko-situationen skulle være håndteret langt bedre. Man spillede højt spil, og tabte. Og så er der også Abildgaard-sagaen. Men ellers er det meget svært at sætte en finger på dette transfervindue :thumbsup:
Friis formåen og spillernes genvundne kvalitet overskygger lidt de manglende salg. Jeg synes ikke helt Gaarde har klaret det her vindue til UG, PO var mere en Lucas opfindelse end Gaardes, og så står han tilbage med købet af IF, som også er rigtig godt!!! Men han får samtidig ikke solgt vores 2 vigtigste salgsemner, og så er der Safranko som du påpeger. Jeg vil sige det er et pisse godt vindue for fodboldholdet AaB og et ikke helt godt nok vindue for selskabet AaB og Gaarde.
Ifølge Gaarde har man forsøgt at hente Patrick Olsen tidligere. Så at sige det er en Lucas Andersen opfindelse er vel at stramme den?
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 3. sep 2019, 09:20

raekkeettre skrev:
3. sep 2019, 09:09
Gamen skrev:
3. sep 2019, 09:02
Safranko-situationen skulle være håndteret langt bedre. Man spillede højt spil, og tabte. Og så er der også Abildgaard-sagaen. Men ellers er det meget svært at sætte en finger på dette transfervindue :thumbsup:
Friis formåen og spillernes genvundne kvalitet overskygger lidt de manglende salg. Jeg synes ikke helt Gaarde har klaret det her vindue til UG, PO var mere en Lucas opfindelse end Gaardes, og så står han tilbage med købet af IF, som også er rigtig godt!!! Men han får samtidig ikke solgt vores 2 vigtigste salgsemner, og så er der Safranko som du påpeger. Jeg vil sige det er et pisse godt vindue for fodboldholdet AaB og et ikke helt godt nok vindue for selskabet AaB og Gaarde.
Hvordan kan det være Lucas, du signere Olsen til 100 % her. Det her er et vindue handlet til UG for Gaarde. Salg mangler, men der har været en bestyrelse inde over og godkendt denne oprustning selvom vi ikke fik salg. Og det er satme dejligt at klubben viser tænder og handlekraft.

Olsen og Lucas kender hinanden ja og Lucas har lagt et ord ind. Men det er mange gange sådan handlerne opstår. Er det så også Prica skyld at Fossum ender i AaB, som nogle debatører har problameret. Ja sikkert.

Men det er Gaarde der forhandler og ham der køre kontakten efterfølgende. Uden et godt netværk er der ingen sportsdirektører der kan fungere.

Rigtig rigtig stærkt vindue af klubben og Gaarde.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Søgaard » 3. sep 2019, 09:29

Ind: Lucas (permanent), Fossum, Thelander, Olsen, Andreas Hansen og 5 unge gutter
Ud: Kakeeto (kun ½år), Thellufsen, Safranko, Lesniak, Abou Ali (leje), Ramkilde, Blaabjerg, Bytyqi, Ochs, Lansing

Der er virkelig blevet ryddet op og gjort plads til et nyt kuld talenter, hvoraf Kaufmann og Klitten-brødrene allerede har vist lovende takter (Ross er udover). Det var også lidt dyrt, men dejligt vi er kommet i bund med det. Det kan godt være at kvaliteten primært er styrket, fordi vi ikke har kunnet få den pris vi ville have for vores profiler, men med en så kritisk sæson med 3 nedrykkere, er det et godt tidspunkt at have forsøgt det høje spil. Lad os håbe præstationerne fortsætter, så skal vi nok hente det tabte ind på transfermarkedet i et af de kommende vinduer. Det er self. fugle på taget, men der er mange af dem.

Friis skal kunne føre det her hold i top6, ellers skal vi have gang i en ny træner-tråd. Med de seneste præstationer, hvor vi har spillet fodbold, ser det også meget positivt ud.
Aalborg BK 1885!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af andreasaab89 » 3. sep 2019, 09:31

Og Pohl endte i Horsens :)
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Låst