Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Kjeldgaard
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 4. dec 2005, 10:11

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Kjeldgaard » 1. feb 2020, 10:54

Kanon transfervindue - 20-25 mill for en angriber der har spillet 1/2 år i suppen + måske en del mill for en spiller der ikke er fast i 11'eren - flot
De fans der brokker sig over der ikke er brugt penge på en ny angriber og en islænding er ikke vant til at sidde med budgetter. Der er ingen tvivl om at da Lucas A + Fossum blevet hentet hjem har den sportlige ledelse snakket om at der ville spise en MEGET STOR DEL af lønbudget og det kunne betyde dette scenarie. Vores økonomiske resultater siger jo tydeligt at vi skal tænke os om....OG det er fedt at Bælum gør dette.

PS Mikkel Kaufmann var aldrig slået "igennem" og solgt for 25 mill hvis vi havde superligaangribere til at sidde på bænken - Måske er den næste Tengstedt

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Funky » 1. feb 2020, 10:57

Hanga skrev:
1. feb 2020, 10:51
Funky skrev:
1. feb 2020, 10:48
Hanga skrev:
1. feb 2020, 10:44
Funky skrev:
1. feb 2020, 10:43

Planen har vel været Tom. At han så render ind i to grimme hjernerystelser efter hinanden, det var fandme ikke nemt at forudse. Men jeg synes faktisk stadig, han var en flot signing. En proven goalgetter.
Jeg kan også godt li Tom, men et hold der gerne vil være med i den sjove ende skal have mere end én regulær og dygtig angriber.
Enig. Det havde vi så også i Kaufmann. Nu har vi til gengæld nogle signaler fra AaB, som ærligt talt virker lidt som en grimasse der bare skal passe. "Vi er helt trygge ved truppen. Men vi ledte også efter en erstatning, og der dukkede ikke lige noget op (eller vi var ikke i stand til at finde en). Men vi er helt trygge ved truppen". Okay.
Enig. Det var også det jeg mente med, at vi måske var ved at have fundet en løsning i Kauf, men det er jo så siden i sommers og ikke noget man kunne have spået på forhånd. Min pointe er, at vi lige siden Spalvis exit har sluttet hvert vindue med en for tynd besætning i angrebet.
Yep. Man tænker med længsel tilbage på de dage, hvor AaB havde flair for at hente mange af de spillere i dansk fodbold, som havde mål i støvlerne. Søren Glad-dagene.

Men ja, nu må Tengstedt da virkelig gerne leve op til alle de forventninger, man har til ham herinde. Men pt tøver han vist med overhovedet at forlænge sin kontrakt. En enkelt debattør mener at vide, at han er blevet fornærmet over et udspil som ikke placerede ham meget højt i lønhierarkiet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Kjeldgaard
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 4. dec 2005, 10:11

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Kjeldgaard » 1. feb 2020, 11:05

Gå tilbage og læs denne debat i sep.

lille eks
Vi skal vel ud at hente en angriber på fri transfer nu? Det er fanme ikke holdbart med en hovedskadet Weert, og en svingende Kaufmann...! Her synes jeg man har gamblet lidt.

I debatten er der ingen tiltro til Mikkel Kaufmann ......nu han solgt for for 25 mill.

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 728
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af tommas jensen » 1. feb 2020, 11:17

MrBangDK skrev:
1. feb 2020, 10:36
Funky skrev:
1. feb 2020, 10:25
troelsh skrev:
1. feb 2020, 10:17
1,5 mil for øjeblikkeligt Kaufmann skifte, av av det var ikke meget, kampen om top 6 bliver sindsyg tæt igen i år, og en Kaufmann der ved hvor målet står kunne sagtens blive tungen på vægtskålen der gør vi ikke kommer med igen igen.
Ja, jeg er også overrasket over, hvordan stemningen herinde pludselig er "top-6 er lige meget". De seneste år med forårskampe i nedrykningsgrupperne har været aldeles rædselsfulde, ingen udvikling, ingen positiv omtale, holdet er klasket sammen, trænerne har ikke kunnet levere på deres egne opstillede mål i den del af turneringen, og man har mere eller mindre skullet starte fra scratch næste sæson.
Fokus er vel ikke på, at top6 er lige meget, men derimod, at man ikke skal ud og brænde en masse penge af for måske at kunne komme i top 6. Lad nu Inge komme til roret og være med til at sætte holdet. Jeg tænker der kommer til at ske en masse til sommer. O

Om vi så ender i eller udenfor top 6 i år må tiden vise. Og ja, selvfølgelig vil det være federe med kampe mod FCK, BIF etc.
Ja hvis vi overlever i ligaen

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af martinaalborg » 1. feb 2020, 11:25

Funky skrev:
1. feb 2020, 10:25
troelsh skrev:
1. feb 2020, 10:17
1,5 mil for øjeblikkeligt Kaufmann skifte, av av det var ikke meget, kampen om top 6 bliver sindsyg tæt igen i år, og en Kaufmann der ved hvor målet står kunne sagtens blive tungen på vægtskålen der gør vi ikke kommer med igen igen.
Ja, jeg er også overrasket over, hvordan stemningen herinde pludselig er "top-6 er lige meget". De seneste år med forårskampe i nedrykningsgrupperne har været aldeles rædselsfulde, ingen udvikling, ingen positiv omtale, holdet er klasket sammen, trænerne har ikke kunnet levere på deres egne opstillede mål i den del af turneringen, og man har mere eller mindre skullet starte fra scratch næste sæson.
ENIG!

Hvad er det I tror at en ny sportsdirektør kan udrette?...
Håbet må være at han kan samle en stab om holdet...ny træner og assistent.....

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 665
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FlemmingG » 1. feb 2020, 11:28

Jeg har en god fornemmelse omkring Tengstedt og hans evner. Får han chancen, så skal han sgu nok slå til.
Problemet er jo bare at vi kun har kontrakt med ham indtil sommer. Vil han ikke forlænge, så er det sgu svært at give ham den spilletid han har brug for - vi skal ikke spille ham varm og så kan han smutte kvit og frit til sommer - måske til en direkte konkurrent
Men hvis alternativet er Børsting el Kusk oppe foran, så er vi jo lidt på den...
Få nu forlænget med Tengstedt og giv ham chancen sammen med Van Weert i foråret - så tror jeg han scorer minimum 5 mål i forårets kampe

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 1. feb 2020, 12:53

Når skuffelsen over den manglende angriber lige har lagt sig.
Så er jeg egentlig ok tilfreds med vinduet (Hvis Abildgaard også ryger)
Der er et par ting mere, som der skal styr på!
Når man ikke henter en ny angriber ind, må man have en tro på Tengsted, skal tage et step up. Så må hans kontrakt fandme forlænges!
Der skal også laves en kotrakt med Islændingen, som gælder fra sommer. Det kan ikke nytte noget at lovprise ham gennem medierne og gøre alle andre klubber, opmærksom på ham.

Med de millioner, der er kommet i kassen.
Så ser jeg virkelig gerne at der i næste vindue hentes en klasse 6'er ind.
Hvis ikke Tengsted/Kusk slår til, skal der selvfølgelig hentes en angriber også.
En forlængelse med Okore, står også højt på MIN ønskeseddel.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 1. feb 2020, 13:25

Noget uforløst vindue. Nu har jeg jo selv argumenteret for, at vi ikke skulle investere alverden før Inge Andre tager over, men der skulle være sikret en angrebsgardering eller alternativt Schwartz fra sommer. Der burde derudover have været fundet en kant eller Thomsen skulle have været lejet til sommer nu hvor Abildgaard er ude.

Håber derudover stadig, at an får tilknyttet Valgeir.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Elscorpio » 1. feb 2020, 13:48

Pastorius skrev:
31. jan 2020, 23:36
Jeg er fint tilfreds med at man ikke hopper på en nødløsning eller et lejemål. I mine øjne er top 6 eller ej ikke så vigtig. Forskellen kan økonomisk hurtigt blive mindre end hvad det koster at prøve at sikre den, uden nogen garantier.

Det vigtige er at vi ruster os mod næste sæson, og dér kan være med i et noget sjovere lag end bare en 5-6. plads. Hvis det er dét der er planen, og der ligger en solid økonomisk støtte klar i form af en kapitaludvidelse, så synes jeg det er fornuftigt at man er lidt forsigtige med at finde forstærkninger med kort varsel. Det kan meget vel blive et langt og trist forår, men jeg har håb for at vi står skarpt til næste sæson. I mellemtiden kan vi kigge på om vi kan/skal forlænge med Okore, om de andre kan tage over eller han skal erstattes, og samtidig lede efter en-to markante forstærkninger andre steder på banen.

Jeg synes det lyder som en fin plan - men i foråret er forhåbningerne ikke så store. Der kan vi kun blive positivt overraskede.
Top 6 er vigtig hvis man vil signalere ambitioner. Hvem gider til en klub der ingen ambitioner har ?

Med de her 1 (2) salg, virker vi stadig som en udviklingsklub som ingen ambitioner har.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Forza » 1. feb 2020, 13:51

Elscorpio skrev:
1. feb 2020, 13:48
Pastorius skrev:
31. jan 2020, 23:36
Jeg er fint tilfreds med at man ikke hopper på en nødløsning eller et lejemål. I mine øjne er top 6 eller ej ikke så vigtig. Forskellen kan økonomisk hurtigt blive mindre end hvad det koster at prøve at sikre den, uden nogen garantier.

Det vigtige er at vi ruster os mod næste sæson, og dér kan være med i et noget sjovere lag end bare en 5-6. plads. Hvis det er dét der er planen, og der ligger en solid økonomisk støtte klar i form af en kapitaludvidelse, så synes jeg det er fornuftigt at man er lidt forsigtige med at finde forstærkninger med kort varsel. Det kan meget vel blive et langt og trist forår, men jeg har håb for at vi står skarpt til næste sæson. I mellemtiden kan vi kigge på om vi kan/skal forlænge med Okore, om de andre kan tage over eller han skal erstattes, og samtidig lede efter en-to markante forstærkninger andre steder på banen.

Jeg synes det lyder som en fin plan - men i foråret er forhåbningerne ikke så store. Der kan vi kun blive positivt overraskede.
Top 6 er vigtig hvis man vil signalere ambitioner. Hvem gider til en klub der ingen ambitioner har ?

Med de her 1 (2) salg, virker vi stadig som en udviklingsklub som ingen ambitioner har.
Det virker bare til at de udmeldinger Fristrup kom med intet hold har i virkeligheden. Jeg synes virkelig bestyrelsens udmeldinger er langt ved siden af det vi ser i den sportslige sektor.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 1. feb 2020, 14:04

Forza skrev:
1. feb 2020, 13:51
Elscorpio skrev:
1. feb 2020, 13:48
Pastorius skrev:
31. jan 2020, 23:36
Jeg er fint tilfreds med at man ikke hopper på en nødløsning eller et lejemål. I mine øjne er top 6 eller ej ikke så vigtig. Forskellen kan økonomisk hurtigt blive mindre end hvad det koster at prøve at sikre den, uden nogen garantier.

Det vigtige er at vi ruster os mod næste sæson, og dér kan være med i et noget sjovere lag end bare en 5-6. plads. Hvis det er dét der er planen, og der ligger en solid økonomisk støtte klar i form af en kapitaludvidelse, så synes jeg det er fornuftigt at man er lidt forsigtige med at finde forstærkninger med kort varsel. Det kan meget vel blive et langt og trist forår, men jeg har håb for at vi står skarpt til næste sæson. I mellemtiden kan vi kigge på om vi kan/skal forlænge med Okore, om de andre kan tage over eller han skal erstattes, og samtidig lede efter en-to markante forstærkninger andre steder på banen.

Jeg synes det lyder som en fin plan - men i foråret er forhåbningerne ikke så store. Der kan vi kun blive positivt overraskede.
Top 6 er vigtig hvis man vil signalere ambitioner. Hvem gider til en klub der ingen ambitioner har ?

Med de her 1 (2) salg, virker vi stadig som en udviklingsklub som ingen ambitioner har.
Det virker bare til at de udmeldinger Fristrup kom med intet hold har i virkeligheden. Jeg synes virkelig bestyrelsens udmeldinger er langt ved siden af det vi ser i den sportslige sektor.
Bestyrelsens udmeldinger har været i øst og vest længe.

Jeg har dog tolket det sådan, at vi skal spare så længe vi ikke har fået ny kapital til, men at den langsigtede målsætning er top4.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gnu » 1. feb 2020, 14:14

Det er godt spillet af FCK, for AaB havde selvfølgelig forlangt mere for Kauffman, hvis de fra starten havde gjort klart, at de ville have ham nu. Nu slap de med 1,5 mio.

“Jaja, I har ham i forårssæsonen.”

*Venter en uge*

“Hov, er I sikre på, at han er helt fokuseret hos jer? Her er en pose tomme flasker, så tager vi ham nu.”

Den kloge narrer den mindre kloge.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Forza » 1. feb 2020, 14:28

Gnu skrev:
1. feb 2020, 14:14
Det er godt spillet af FCK, for AaB havde selvfølgelig forlangt mere for Kauffman, hvis de fra starten havde gjort klart, at de ville have ham nu. Nu slap de med 1,5 mio.

“Jaja, I har ham i forårssæsonen.”

*Venter en uge*

“Hov, er I sikre på, at han er helt fokuseret hos jer? Her er en pose tomme flasker, så tager vi ham nu.”

Den kloge narrer den mindre kloge.
AaB havde prompte solgt ham for 20 nu og her. Det var FCK det der bad om først at hente ham til sommer men med den indbyggede klausul. AaB har derimod sovet i timen ved ikke at være forberedt på at den kunne blive indløst.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 1. feb 2020, 14:29

Gnu skrev:
1. feb 2020, 14:14
Det er godt spillet af FCK, for AaB havde selvfølgelig forlangt mere for Kauffman, hvis de fra starten havde gjort klart, at de ville have ham nu. Nu slap de med 1,5 mio.

“Jaja, I har ham i forårssæsonen.”

*Venter en uge*

“Hov, er I sikre på, at han er helt fokuseret hos jer? Her er en pose tomme flasker, så tager vi ham nu.”

Den kloge narrer den mindre kloge.
Og hov nu har i ikke lige tid til at finde en afløser hvilket svækker jer i vores indbyrdes kamp. Det var synd.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 1. feb 2020, 14:29

Gnu skrev:
1. feb 2020, 14:14
Det er godt spillet af FCK, for AaB havde selvfølgelig forlangt mere for Kauffman, hvis de fra starten havde gjort klart, at de ville have ham nu. Nu slap de med 1,5 mio.

“Jaja, I har ham i forårssæsonen.”

*Venter en uge*

“Hov, er I sikre på, at han er helt fokuseret hos jer? Her er en pose tomme flasker, så tager vi ham nu.”

Den kloge narrer den mindre kloge.
Det har selvfølgelig hele tiden været planen. Så kunne man også lige svække en konkurrent på sidste dag i vinduet. Den kloge narer den mindre kloge!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Maglau » 1. feb 2020, 15:01

Gnu skrev:
1. feb 2020, 14:14
Det er godt spillet af FCK, for AaB havde selvfølgelig forlangt mere for Kauffman, hvis de fra starten havde gjort klart, at de ville have ham nu. Nu slap de med 1,5 mio.

“Jaja, I har ham i forårssæsonen.”

*Venter en uge*

“Hov, er I sikre på, at han er helt fokuseret hos jer? Her er en pose tomme flasker, så tager vi ham nu.”

Den kloge narrer den mindre kloge.
Eller godt spillet af AaB.
AaB var ovenud tilfreds med at få 20 mio for Kaufmann nu men spillede højt og sagde ok til de 20 men først fra sommer.
Venter en uge
Telefon ringer - vi vil have ham nu - i får 500.000 oven i hatten.
Nix vi vil have 2 mio.
i kan få 1,5
Ok - sådan narrer man lige 1,5 mere ud af en handel.

Hvem ved
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Forza » 1. feb 2020, 15:07

Maglau skrev:
1. feb 2020, 15:01
Gnu skrev:
1. feb 2020, 14:14
Det er godt spillet af FCK, for AaB havde selvfølgelig forlangt mere for Kauffman, hvis de fra starten havde gjort klart, at de ville have ham nu. Nu slap de med 1,5 mio.

“Jaja, I har ham i forårssæsonen.”

*Venter en uge*

“Hov, er I sikre på, at han er helt fokuseret hos jer? Her er en pose tomme flasker, så tager vi ham nu.”

Den kloge narrer den mindre kloge.
Eller godt spillet af AaB.
AaB var ovenud tilfreds med at få 20 mio for Kaufmann nu men spillede højt og sagde ok til de 20 men først fra sommer.
Venter en uge
Telefon ringer - vi vil have ham nu - i får 500.000 oven i hatten.
Nix vi vil have 2 mio.
i kan få 1,5
Ok - sådan narrer man lige 1,5 mere ud af en handel.

Hvem ved
Der lå en klausul i kontrakten om de 1,5 mio oveni hvis de skulle have ham med det samme. Så det er ikke noget de har forhandlet her til sidst i vinduet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Forza » 1. feb 2020, 17:02

Så skulle Abildgaard snart være solgt. Er virkelig spændt på hvad de får for ham.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ive-aftale
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
PFA
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:26
Geografisk sted: Aabybro

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af PFA » 1. feb 2020, 17:04

Forza skrev:
1. feb 2020, 17:02
Så skulle Abildgaard snart være solgt. Er virkelig spændt på hvad de får for ham.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ive-aftale
Det er spændene at se ja, hvis han ryger for mere end der var på tale i sommers, er det virkelig godt solgt. Og talent strategien begynder at give lidt mere potte økonomisk.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Forza » 1. feb 2020, 17:08

PFA skrev:
1. feb 2020, 17:04
Forza skrev:
1. feb 2020, 17:02
Så skulle Abildgaard snart være solgt. Er virkelig spændt på hvad de får for ham.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ive-aftale
Det er spændene at se ja, hvis han ryger for mere end der var på tale i sommers, er det virkelig godt solgt. Og talent strategien begynder at give lidt mere potte økonomisk.
Meget enig. Rusland plejer heldigvis at betyde fine overgangssummer. Tror heller ikke Abildgaard ville rykke dertil uden en god løn.

Friis’ spillestil passer heller ikke til Abildgaard som type så jeg tror det er en fornuftig beslutning for alle parter.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst