Igen opfordrer vi jer til at blive nogenlunde på sporet, så der i denne tråd diskuteres transfers.
Økonomi og andet kan diskuteres i de dertil indrettede tråde.
God debat

/Juntaen
Den der styrkelse af scouting har man nok sparet væk igen... :-) Helt ubegribeligt at det har taget så længe at få effektueret! Særligt med den nye strategi in mente.Yankee skrev: ↑5. sep 2019, 11:35Det største ønske må være at få forstærket årgang 2002 og 2003, som ser for tynde ud. Oliver Børsting og Oliver Overgaard spillede et par gode kampe for U19 sidste år, men jeg tror slet ikke på dem i længden. På 2003 har man ganske vist fået Magnus Vognsen tilbage fra Brøndby, men han er jo slet ikke god nok heller. Det duer ikke med to årgange helt uden Superliga-spillere og sådan må jeg indrømme at jeg ser på det lige nu.
Det vælter med dygtige spillere på de årgange i Sverige og Finland. De finske klubber er for små og tit kun semiprofessionelle og de svenske talenter er selv op i U17-19-alderen stadig spredt ud på en masse små klubber, hvor de kan hentes til billige penge. De fleste store danske klubber er allerede meget aktive på de markeder, så det er bare med at få ansat en scout og komme igang.
Særligt med tanke på alle de japanske talenter, der løber rundt i Asien!Gamen skrev: ↑5. sep 2019, 11:40Den der styrkelse af scouting har man nok sparet væk igen... :-) Helt ubegribeligt at det har taget så længe at få effektueret! Særligt med den nye strategi in mente.Yankee skrev: ↑5. sep 2019, 11:35Det største ønske må være at få forstærket årgang 2002 og 2003, som ser for tynde ud. Oliver Børsting og Oliver Overgaard spillede et par gode kampe for U19 sidste år, men jeg tror slet ikke på dem i længden. På 2003 har man ganske vist fået Magnus Vognsen tilbage fra Brøndby, men han er jo slet ikke god nok heller. Det duer ikke med to årgange helt uden Superliga-spillere og sådan må jeg indrømme at jeg ser på det lige nu.
Det vælter med dygtige spillere på de årgange i Sverige og Finland. De finske klubber er for små og tit kun semiprofessionelle og de svenske talenter er selv op i U17-19-alderen stadig spredt ud på en masse små klubber, hvor de kan hentes til billige penge. De fleste store danske klubber er allerede meget aktive på de markeder, så det er bare med at få ansat en scout og komme igang.
Japan er et interessant 'marked'. Der er stadig flere japanere der tager turen til de europæiske ligaer, og de udmærker sig ofte med god teknik og fart. Hvis vi havde uendelige penge, så kunne det da være meget sjovt at oprette et samarbejde med en japansk klub, få nogle spillere til prøvetræning og sådan, men det sker nok ikke lige med det første.Hiroshima skrev: ↑5. sep 2019, 14:42Særligt med tanke på alle de japanske talenter, der løber rundt i Asien!Gamen skrev: ↑5. sep 2019, 11:40Den der styrkelse af scouting har man nok sparet væk igen... :-) Helt ubegribeligt at det har taget så længe at få effektueret! Særligt med den nye strategi in mente.Yankee skrev: ↑5. sep 2019, 11:35Det største ønske må være at få forstærket årgang 2002 og 2003, som ser for tynde ud. Oliver Børsting og Oliver Overgaard spillede et par gode kampe for U19 sidste år, men jeg tror slet ikke på dem i længden. På 2003 har man ganske vist fået Magnus Vognsen tilbage fra Brøndby, men han er jo slet ikke god nok heller. Det duer ikke med to årgange helt uden Superliga-spillere og sådan må jeg indrømme at jeg ser på det lige nu.
Wilfried BonyBongo123456 skrev: ↑5. sep 2019, 23:07I transfer- sommer 19 gik debatten på, hvilke hold AaB vil står med 1. september.
Hvem kunne klubben tiltrække, som et midterhold gennem de sidste sæsoner.
Iaften fik jeg fortalt hvad AaB's omdømme betyder og hvad det betyder når tidligere spillere anbefaler AaB som et godt valg.
AaB blev på tranfersvinduets sidste dag tilbudt en angriber på en lejeaftale frem til nytår. En spiller fra en hylde, som normalt er udenfor AaB's rækkevidde.
I dette tilfælde var det AaB, som takkede nej. Årsagen ved jeg ikke. Måske økonomi, måske fordi det er tale om en "rusten"spiller
Det der rører mig, er at ved et godt ry og tidligere spiller som taler varmt om klubben, kan der tiltrækkes spillere.
Så et eller andet er der gjort rigitgt på Hornevej gennemårene og som taler godt for fremtiden.
PS: Og inden nogen spørger: Nej, det var ikke Bendter. Jeg ved faktisk ikke hvem det er, andet end en udenlandsk spiller.
Hvordan lejer man lige en transferfri spiller?baresi skrev: ↑6. sep 2019, 12:35Wilfried BonyBongo123456 skrev: ↑5. sep 2019, 23:07I transfer- sommer 19 gik debatten på, hvilke hold AaB vil står med 1. september.
Iaften fik jeg fortalt hvad AaB's omdømme betyder og hvad det betyder når tidligere spillere anbefaler AaB som et godt valg.
AaB blev på tranfersvinduets sidste dag tilbudt en angriber på en lejeaftale frem til nytår. En spiller fra en hylde, som normalt er udenfor AaB's rækkevidde.
I dette tilfælde var det AaB, som takkede nej. Årsagen ved jeg ikke. Måske økonomi, måske fordi det er tale om en "rusten"spiller
Det der rører mig, er at ved et godt ry og tidligere spiller som taler varmt om klubben, kan der tiltrækkes spillere.
Så et eller andet er der gjort rigitgt på Hornevej gennemårene og som taler godt for fremtiden.
PS: Og inden nogen spørger: Nej, det var ikke Bendter. Jeg ved faktisk ikke hvem det er, andet end en udenlandsk spiller.
Blev den praksis ikke bannet efter Teves/Mascherano? Jeg er dog med på at Rolim var ejet af det der advokatfirma, men forstår ikke helt hvordan det hænger sammen.
Wilfried Bonybaresi skrev: ↑6. sep 2019, 12:35[quote=Bongo123456 post_id=560612 time=<a href="tel:1567717644">1567717644</a> user_id=7601]
I transfer- sommer 19 gik debatten på, hvilke hold AaB vil står med 1. september.
Der skal jo sælges. Det er ikke utænkeligt, at vi mister både Abilgaaard og Okore.michael_nagg skrev: ↑14. sep 2019, 19:311 prio. Er vel at holde sammen på truppen.
Skulle en af profilerne smutte skal der selvfølgelig kigges på en erstatning. Og vi skal selvfølgelig se vores nyoprykkede spillere an, og se om der er nogen der skal udlejes
Og skulle der dukke et lille forsigtig bud op på Pallesen, er det da noget der skal arbejdes med.
Selvom jeg synes han har hævet niveauet.
Lige nu sidder jeg da og skider de grønneste af alle grønne grise ved tankerne om salg af Okore, hvis Thelander skulle forestille at være en erstatning...Ham der Emil skrev: ↑15. sep 2019, 09:16Der skal jo sælges. Det er ikke utænkeligt, at vi mister både Abilgaaard og Okore.michael_nagg skrev: ↑14. sep 2019, 19:311 prio. Er vel at holde sammen på truppen.
Skulle en af profilerne smutte skal der selvfølgelig kigges på en erstatning. Og vi skal selvfølgelig se vores nyoprykkede spillere an, og se om der er nogen der skal udlejes
Og skulle der dukke et lille forsigtig bud op på Pallesen, er det da noget der skal arbejdes med.
Han har udtalt at han blev skadet helt i starten af kampen. Så forhåbentlig skal hans præstationer ses i det lys.Hovedet skrev: ↑15. sep 2019, 15:48Lige nu sidder jeg da og skider de grønneste af alle grønne grise ved tankerne om salg af Okore, hvis Thelander skulle forestille at være en erstatning...Ham der Emil skrev: ↑15. sep 2019, 09:16Der skal jo sælges. Det er ikke utænkeligt, at vi mister både Abilgaaard og Okore.michael_nagg skrev: ↑14. sep 2019, 19:311 prio. Er vel at holde sammen på truppen.
Puha, det var jo nærmest en lettelse at få det at vide; altså ikke at manden er skadet selvfølgelig, men at der findes en form for forklaring på den absurd ringe præstation, han leverede.Buzz Killington skrev: ↑15. sep 2019, 16:35Han har udtalt at han blev skadet helt i starten af kampen. Så forhåbentlig skal hans præstationer ses i det lys.Hovedet skrev: ↑15. sep 2019, 15:48Lige nu sidder jeg da og skider de grønneste af alle grønne grise ved tankerne om salg af Okore, hvis Thelander skulle forestille at være en erstatning...Ham der Emil skrev: ↑15. sep 2019, 09:16Der skal jo sælges. Det er ikke utænkeligt, at vi mister både Abilgaaard og Okore.michael_nagg skrev: ↑14. sep 2019, 19:311 prio. Er vel at holde sammen på truppen.