Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 29. sep 2019, 18:33

Aalborg frederikshavner skrev:
29. sep 2019, 18:30
jonas386 skrev:
29. sep 2019, 18:24
Aalborg frederikshavner skrev:
29. sep 2019, 18:22
jonas386 skrev:
29. sep 2019, 18:10
Aalborg frederikshavner skrev:
29. sep 2019, 18:08
FIDEL skrev:
29. sep 2019, 18:01


Ja tak.
Ifølge Peter søndergaard på Twitter, så forsøgte AaB og OB at hente Ronnie her til sommer... Men Silkeborg ville ha 7,5 mio for ham.
Vi må hente ham til vinter så.
Og hvorfor skulle Silkeborg IF sælge Schwartz til vinter? Schwartz er den eneste der kan redde SIF fra nedrykning så det giver overhovedet ingen mening at sælge ham.
Kontraktudløb vel.
Schwartz har udløb sommeren '20
Ja, præcis. Hvis ikke han er interesseret i at forlænge, og der bliver budt lad os sige 2-3 millioner udefra, så kunne de vel godt sælge
Hvis de har bare den mindste chance for overlevelse giver det overhovedet ingen mening, de forærer selvfølgelig ikke deres eneste chance for overlevelse væk for pebernødder. Derudover er SIF blev polstret med Skov/Dolberg millioner
Det er også rigtigt, men med 3 point i 11 kampe ser det ikke ligefrem lyst ud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af 9520AaB » 29. sep 2019, 19:43

Sælg Kusk, der aldrig genfinder fordums styrke. Han mister flere bolde offensivt end andre vi har. Se om vi kan få en power kant ala Bundu i stedet for.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gamen » 29. sep 2019, 21:03

9520AaB skrev:
29. sep 2019, 19:43
Sælg Kusk, der aldrig genfinder fordums styrke. Han mister flere bolde offensivt end andre vi har. Se om vi kan få en power kant ala Bundu i stedet for.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pas på med stofferne.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af 9520AaB » 29. sep 2019, 21:49

Gamen skrev:
9520AaB skrev:
29. sep 2019, 19:43
Sælg Kusk, der aldrig genfinder fordums styrke. Han mister flere bolde offensivt end andre vi har. Se om vi kan få en power kant ala Bundu i stedet for.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pas på med stofferne.
Jeg ved godt at du er ved at falde i svime når Kusk modtager bolden kigger ned på sine støvler og bare løber fremad ligesom Forrest Gump. Problemet er at han 9 ud af 10 gange mister bolden, ved ligesom Pallesen at løbe direkte ind i en modstander, uden syn for medspillere der står bedre placeret.
Men han er på trods af dit evindelige forsvar for ham, ringere end MC som du ynder at svine til.
Han bidrager med 0 defensivt og offensivt er han en skygge af ham Kusk, som du har hængende på dit børneværelse fra 2014.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Mogens » 30. sep 2019, 09:07

En lidt bedre tone ville ikke gøre noget, men lad nu den ligge.

Hvad Kusk angår, så kan de mange mistede bolde til dels skyldes, at han uden Lucas står med ansvaret helt alene i forhold til at bidrage til offensiven. Han er ikke på samme niveau, som i den gyldne sæson, men når Lucas er tilbage, hæves Kusk´s niveau, og så er han stadig en mere end jævn spiller. Udfordringen ligger naturligvis i, at få ham til at præstere UDEN Lucas.

Beklager i øvrigt, at denne snak er endt i en transferønsketråd...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Mogens » 30. sep 2019, 09:15

Kunne Liam Jordan være interessant for os??? Jeg indrømmer, at jeg ikke selv har set ham spille, men jeg synes han har fået megen positiv omtale på et anonymt HB Køge-hold. Om det er positionen vi skal forstærke os på, kan jeg heller ikke helt finde ud af. Det afhænger i høj grad af, hvor Lucas bruges bedst.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 30. sep 2019, 12:56

Mogens skrev:
30. sep 2019, 09:15
Kunne Liam Jordan være interessant for os??? Jeg indrømmer, at jeg ikke selv har set ham spille, men jeg synes han har fået megen positiv omtale på et anonymt HB Køge-hold. Om det er positionen vi skal forstærke os på, kan jeg heller ikke helt finde ud af. Det afhænger i høj grad af, hvor Lucas bruges bedst.
Jeg nævnte ham allerede et par gange sidste år, så jeg er helt enig. Vi har mere brug for en dybdeløbende venstrekant, men Jordan er efter min mening så god at han skal hentes alligevel.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Mogens » 30. sep 2019, 14:43

Yankee skrev:
30. sep 2019, 12:56
Mogens skrev:
30. sep 2019, 09:15
Kunne Liam Jordan være interessant for os??? Jeg indrømmer, at jeg ikke selv har set ham spille, men jeg synes han har fået megen positiv omtale på et anonymt HB Køge-hold. Om det er positionen vi skal forstærke os på, kan jeg heller ikke helt finde ud af. Det afhænger i høj grad af, hvor Lucas bruges bedst.
Jeg nævnte ham allerede et par gange sidste år, så jeg er helt enig. Vi har mere brug for en dybdeløbende venstrekant, men Jordan er efter min mening så god at han skal hentes alligevel.
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så var han også listet som et af de 50 største talenter for et par år tilbage, så potentialet må vel være der?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 30. sep 2019, 15:32

Mogens skrev:
30. sep 2019, 14:43
Yankee skrev:
30. sep 2019, 12:56
Mogens skrev:
30. sep 2019, 09:15
Kunne Liam Jordan være interessant for os??? Jeg indrømmer, at jeg ikke selv har set ham spille, men jeg synes han har fået megen positiv omtale på et anonymt HB Køge-hold. Om det er positionen vi skal forstærke os på, kan jeg heller ikke helt finde ud af. Det afhænger i høj grad af, hvor Lucas bruges bedst.
Jeg nævnte ham allerede et par gange sidste år, så jeg er helt enig. Vi har mere brug for en dybdeløbende venstrekant, men Jordan er efter min mening så god at han skal hentes alligevel.
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så var han også listet som et af de 50 største talenter for et par år tilbage, så potentialet må vel være der?
Vi har jo på papiret masser af dygtige spillere (som bare ikke leverer). Jo jeg vil også mega gerne have en til spiller til de forrestre tre nu som i lige nu, men jeg mener faktisk det er noget vigtigere vi skal kigge efter. Vi skal have et par stykker, som vil være en håndgranat i det her omklædningsrum og kan hive de andre med. Dem der kan ruske op i det hele og få noget vildskab ind i holdet. Det må være vigtigere end flere profilkøb der risikerer at falde med holdet. Derudover må et par af vores egne trygge knejter gerne ryge ud som en signalværdi. Det oplagte er helt klart at hente en 6'er bag Fossum og Olsen og få erstattet Okore med en styrmand i midterforsvaret. Derudover bør Patrick ud til sommer i opgøret med konformiteten og så skal vi have noget fanden i voldskhed på den back.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 30. sep 2019, 22:08

Jakobsen skrev:
30. sep 2019, 15:32

Vi har jo på papiret masser af dygtige spillere (som bare ikke leverer). Jo jeg vil også mega gerne have en til spiller til de forrestre tre nu som i lige nu, men jeg mener faktisk det er noget vigtigere vi skal kigge efter. Vi skal have et par stykker, som vil være en håndgranat i det her omklædningsrum og kan hive de andre med. Dem der kan ruske op i det hele og få noget vildskab ind i holdet. Det må være vigtigere end flere profilkøb der risikerer at falde med holdet. Derudover må et par af vores egne trygge knejter gerne ryge ud som en signalværdi. Det oplagte er helt klart at hente en 6'er bag Fossum og Olsen og få erstattet Okore med en styrmand i midterforsvaret. Derudover bør Patrick ud til sommer i opgøret med konformiteten og så skal vi have noget fanden i voldskhed på den back.
Helt enig. Det er en del af begrundelsen for at foreslå Jordan. Han har en fed attitude og selvtillid.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gamen » 1. okt 2019, 09:43

Jeg gad godt se en Max Svensson fra Helsingborg til venstre-kanten. Klubben har stadig en ret dårlig økonomi. Han passer godt til vores måde at spille på.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 1. okt 2019, 09:58

Gamen skrev:
1. okt 2019, 09:43
Jeg gad godt se en Max Svensson fra Helsingborg til venstre-kanten. Klubben har stadig en ret dårlig økonomi. Han passer godt til vores måde at spille på.
Det store spørgsmål er selvfølgelig hvor Lucas primært skal spille. Jeg synes han var super god at have på den centrale midtbane men det var også før Fossum kom til. Vi kunne stille med en central midtbane med Olsen, Fossum og Lucas, men det tvivler jeg godt nok på at Friis har tænkt sig. Hvis Lucas skal blive på venstrekanten, er det nok ikke der vi skal ofre de få mønter vi eventuelt har at gøre med.

Vores helt store behov pt. er spidsangriberen. Her er jeg helt enig med dig i, at Ronnie er en interessant mulighed, hvis økonomien ikke er for stor. Han er trods alt ikke et salgsobjekt, så han må ikke koste alverden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 1. okt 2019, 10:17

Hanga skrev:
1. okt 2019, 09:58
Gamen skrev:
1. okt 2019, 09:43
Jeg gad godt se en Max Svensson fra Helsingborg til venstre-kanten. Klubben har stadig en ret dårlig økonomi. Han passer godt til vores måde at spille på.
Det store spørgsmål er selvfølgelig hvor Lucas primært skal spille. Jeg synes han var super god at have på den centrale midtbane men det var også før Fossum kom til. Vi kunne stille med en central midtbane med Olsen, Fossum og Lucas, men det tvivler jeg godt nok på at Friis har tænkt sig. Hvis Lucas skal blive på venstrekanten, er det nok ikke der vi skal ofre de få mønter vi eventuelt har at gøre med.

Vores helt store behov pt. er spidsangriberen. Her er jeg helt enig med dig i, at Ronnie er en interessant mulighed, hvis økonomien ikke er for stor. Han er trods alt ikke et salgsobjekt, så han må ikke koste alverden.
Spillemæssigt er vi helt enige i, at vi mangler begge dele. Det er bare ikke det væsentligste lige nu. Der mangler de spillere der kan skabe noget rygrad på holdet og de mest oplagte steder til det er central midt, central forsvar og central angriber. Jeg tror ikke på, at Ronnie er den som hiver holdet op selvom han er en kantet person. Jeg vil meget hellere have de par håndgranater der kan hive op i holdet end jeg vil have flere individuelt gode offensivspillere, som falder med holdet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 1. okt 2019, 10:37

Jakobsen skrev:
1. okt 2019, 10:17
Hanga skrev:
1. okt 2019, 09:58
Gamen skrev:
1. okt 2019, 09:43
Jeg gad godt se en Max Svensson fra Helsingborg til venstre-kanten. Klubben har stadig en ret dårlig økonomi. Han passer godt til vores måde at spille på.
Det store spørgsmål er selvfølgelig hvor Lucas primært skal spille. Jeg synes han var super god at have på den centrale midtbane men det var også før Fossum kom til. Vi kunne stille med en central midtbane med Olsen, Fossum og Lucas, men det tvivler jeg godt nok på at Friis har tænkt sig. Hvis Lucas skal blive på venstrekanten, er det nok ikke der vi skal ofre de få mønter vi eventuelt har at gøre med.

Vores helt store behov pt. er spidsangriberen. Her er jeg helt enig med dig i, at Ronnie er en interessant mulighed, hvis økonomien ikke er for stor. Han er trods alt ikke et salgsobjekt, så han må ikke koste alverden.
Spillemæssigt er vi helt enige i, at vi mangler begge dele. Det er bare ikke det væsentligste lige nu. Der mangler de spillere der kan skabe noget rygrad på holdet og de mest oplagte steder til det er central midt, central forsvar og central angriber. Jeg tror ikke på, at Ronnie er den som hiver holdet op selvom han er en kantet person. Jeg vil meget hellere have de par håndgranater der kan hive op i holdet end jeg vil have flere individuelt gode offensivspillere, som falder med holdet.
Meget enig! Der mangler nosser på vores hold! Thelander har dem, men det tager tid før han er på toppen.
Er der ingen herinde, der kender til Abildgaards skadessituation? Han har været ude længe nu, men var da med på bænken på et tidspunkt? Man får jo intet at vide pga. GDPR.
Jeg troede reelt ikke, at jeg ville skrive dette, men jeg savner Abildgaard på holdet.

Schwartz kan dog bidrage med noget, som kun 1 spiller i vores trup magter, nemlig gode afslutninger. Her har vi kun Lucas. Weert har vist sig som en forfærdelig afslutter.

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Silver77 » 1. okt 2019, 11:06

Jeg mener helt klart at der skal en angriber ind på holdet. Kom med jeres bud

Pontus Engblom går ud af kontrakt til vinter kunne han være noget for os ?? https://www.transfermarkt.com/pontus-en ... saison=ges

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af BoT » 1. okt 2019, 11:19

Jeg er bestemt ikke uenig i, at vi trænger til større offensiv bredde, men jeg tvivler rigtig meget på, at vi har penge til det. De fejlslagne salg af Abildgaard og Okore rammer os rigtig hårdt.

Vores spillerbudget er spændt til bristepunktet...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 1. okt 2019, 11:58

BoT skrev:
1. okt 2019, 11:19
Jeg er bestemt ikke uenig i, at vi trænger til større offensiv bredde, men jeg tvivler rigtig meget på, at vi har penge til det. De fejlslagne salg af Abildgaard og Okore rammer os rigtig hårdt.

Vores spillerbudget er spændt til bristepunktet...
Jojo det er da rigtigt, men var det virkelig nødvendigt at udleje både Wessam og Thellufsen? Vi ser jo nu, at truppen er for smal offensivt. Jeg er godt klar over, at hverken Thellufsen og Wessam, har brændt banen af, men de har alligevel noget mere erfaring end Oliver Klitten, som er stort set usynlig.
Jeg tror sagtens Thellufsen kunne have gjort en forskel i denne svære periode. Han har før været matchafgørende.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gamen » 1. okt 2019, 12:01

FIDEL skrev:
1. okt 2019, 11:58
Jojo det er da rigtigt, men var det virkelig nødvendigt at udleje både Wessam og Thellufsen? Vi ser jo nu, at truppen er for smal offensivt. Jeg er godt klar over, at hverken Thellufsen og Wessam, har brændt banen af, men de har alligevel noget mere erfaring end Oliver Klitten, som er stort set usynlig.
Jeg tror sagtens Thellufsen kunne have gjort en forskel i denne svære periode. Han har før været matchafgørende.
AaB ville af med Thellufsen, og han ville selv væk.

Wessam var AaB nødt til at udleje, for at håbe på at et miljøskifte ville gavne ham. Den eneste fejl er at vi ikke hentede en angrebsbackup, når nu man har lagt en udviklingsplan der hedder at Kauf skulle spille 1-2 kampe i løbet af efteråret. Så siger det sig selv, at man ikke kunne tåle en skade til Van Weert.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 1. okt 2019, 12:07

Gamen skrev:
1. okt 2019, 12:01
FIDEL skrev:
1. okt 2019, 11:58
Jojo det er da rigtigt, men var det virkelig nødvendigt at udleje både Wessam og Thellufsen? Vi ser jo nu, at truppen er for smal offensivt. Jeg er godt klar over, at hverken Thellufsen og Wessam, har brændt banen af, men de har alligevel noget mere erfaring end Oliver Klitten, som er stort set usynlig.
Jeg tror sagtens Thellufsen kunne have gjort en forskel i denne svære periode. Han har før været matchafgørende.
AaB ville af med Thellufsen, og han ville selv væk.

Wessam var AaB nødt til at udleje, for at håbe på at et miljøskifte ville gavne ham. Den eneste fejl er at vi ikke hentede en angrebsbackup, når nu man har lagt en udviklingsplan der hedder at Kauf skulle spille 1-2 kampe i løbet af efteråret. Så siger det sig selv, at man ikke kunne tåle en skade til Van Weert.
Ja det var en kæmpe fejl af Gaarde ikke at hente et billigt angrebsalternativ til Weert. Så kan man argumentere for, at vi har været ret uheldige med skader, men facit er bare IGEN IGEN, at Gaarde har fejlet ved ikke at hente en offensivspiller. Men det kan jo stadig nåes. Der må stadig være transferfri spillere derude. Jeg tror bare ikke på, at der hentes noget før til januar/februar.

Og så må jeg bare sige, at det er kvalmende at høre på Gaardes udtalelser om Van Weert.. En topangriber i superligaen!! Ikke afslutningsmæssigt ihvertfald. Er dødtræt af Gaardes tomme floskler!! :thumbsdown:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 1. okt 2019, 12:15

FIDEL skrev:
1. okt 2019, 12:07
En topangriber i superligaen!! Ikke afslutningsmæssigt ihvertfald. Er dødtræt af Gaardes tomme floskler!! :thumbsdown:
Van Weert er god teknisk, og er god til at indgå i kombinationer med Kusk/Lucas, i hvert fald bedre end de fleste andre. Men foran mål er han godt nok ikke meget værd.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst