Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 15. jul 2020, 19:28

Er der nogle steder, hvor man kan læse om, hvilke spillere Inge har hentet tidligere??

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 15. jul 2020, 19:36

Kunne AaB være ude efter Max Fenger?

Nu stjæler AGF jo vores angriber talent, så kan vi passende stjæle OB’s.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 15. jul 2020, 19:49

Gaarde6 skrev:
15. jul 2020, 19:28
Er der nogle steder, hvor man kan læse om, hvilke spillere Inge har hentet tidligere??
Der er en artikel der har været postet herinde, men jeg kan ikke finde den. Jeg prøvede Transfermarkt, men det giver umiddelbart ikke de store handler eller salg. Bælum nævnte bl.a. at Inge havde foretaget nogle store salg i Norge, men umiddelbart kan jeg ikke se en større transfer end 1.3 millioner €. Det er da fint, men ikke imponerende.

Der virker til atvære mange lån og frie transfers, men det kan også skyldes økonomiske udfordringer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 15. jul 2020, 21:39

Forza skrev:
15. jul 2020, 19:36
Kunne AaB være ude efter Max Fenger?

Nu stjæler AGF jo vores angriber talent, så kan vi passende stjæle OB’s.
Han er jo sindssyg god, og langt større potentiale end Tengsted. Hvor har du set, han skulle være på vej væk fra OB?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 15. jul 2020, 21:46

raekkeettre skrev:
15. jul 2020, 21:39
Forza skrev:
15. jul 2020, 19:36
Kunne AaB være ude efter Max Fenger?

Nu stjæler AGF jo vores angriber talent, så kan vi passende stjæle OB’s.
Han er jo sindssyg god, og langt større potentiale end Tengsted. Hvor har du set, han skulle være på vej væk fra OB?
Han har kontraktudløb og har stadig ikke forlænget med OB. De har vist forsøgt at forlænge den længe.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Mogens » 15. jul 2020, 21:54

Forza skrev:
15. jul 2020, 18:53
Mogens skrev:
15. jul 2020, 15:41
Vi skal have fat i Andreas Skov Olsen på en etårig lejeaftale. Basta. Han er ude i kulden i Bologna, men desværre har han næppe nogen præferencer for os (og superligaen), medmindre fast spilletid med mange unge spillere omkring sig, kunne være tillokkende. Det kunne være fint med en føler, men det er desværre ikke videre realistisk.

Det lyder spændende at kigge mod Frankrig, hvor mange uslebne diamanter har trådt deres sko. Om det er en sådan vi har ramt, kan kun tiden vise.
En spiller der kostede 45 mio med en årsløn på 6 mio. kroner? Det er altså ikke football manager vi leger.

Jeg er enig i at Frankrig har et fint potentiale. Lad os håbe at Inge har nogle gode forbindelser, det er sindssygt vigtigt vi ikke ender i fejlkøb a la Lesniak, Safranko, Holgersson.
Enig. Det var også mest en våd drøm, fordi jeg lige læste om hans situation i dag, hvilket jeg også synes, at jeg selv indikerer? For nu blot at knytte en kommentar til ham, så har han en solid afslutningsfod, og jeg gad godt se, HVOR han ender, for jeg tror næppe, at han er i Bologna efter ferien.

Og ja, lad os stole på, at den kære nordmanden har fantastiske kontakter (eller gode scouting evner), så vi kan få noget guld til at AaB-venlig pris.

Det bliver spændende at se, hvad det ender med. Mest af alt gad jeg godt have en stærk angriber, men det leder de fleste klubber vel efter. Derudover synes jeg generelt, at vi savner noget hurtighed på holdet.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 16. jul 2020, 07:23

Mogens skrev:
15. jul 2020, 21:54
Forza skrev:
15. jul 2020, 18:53
Mogens skrev:
15. jul 2020, 15:41
Vi skal have fat i Andreas Skov Olsen på en etårig lejeaftale. Basta. Han er ude i kulden i Bologna, men desværre har han næppe nogen præferencer for os (og superligaen), medmindre fast spilletid med mange unge spillere omkring sig, kunne være tillokkende. Det kunne være fint med en føler, men det er desværre ikke videre realistisk.

Det lyder spændende at kigge mod Frankrig, hvor mange uslebne diamanter har trådt deres sko. Om det er en sådan vi har ramt, kan kun tiden vise.
En spiller der kostede 45 mio med en årsløn på 6 mio. kroner? Det er altså ikke football manager vi leger.

Jeg er enig i at Frankrig har et fint potentiale. Lad os håbe at Inge har nogle gode forbindelser, det er sindssygt vigtigt vi ikke ender i fejlkøb a la Lesniak, Safranko, Holgersson.
Enig. Det var også mest en våd drøm, fordi jeg lige læste om hans situation i dag, hvilket jeg også synes, at jeg selv indikerer? For nu blot at knytte en kommentar til ham, så har han en solid afslutningsfod, og jeg gad godt se, HVOR han ender, for jeg tror næppe, at han er i Bologna efter ferien.

Og ja, lad os stole på, at den kære nordmanden har fantastiske kontakter (eller gode scouting evner), så vi kan få noget guld til at AaB-venlig pris.

Det bliver spændende at se, hvad det ender med. Mest af alt gad jeg godt have en stærk angriber, men det leder de fleste klubber vel efter. Derudover synes jeg generelt, at vi savner noget hurtighed på holdet.
Enig.

Hurtighed, placerings- og afslutningsevner ville virkelig gavne holdet.

Især efter vi ikke udelukkende lever på boldmassage og boldtrilleri, som under Wieghorst længere, så ville det give os nogle vigtige mål.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 16. jul 2020, 07:49

Jeg forstår ikke at der ikke er mere tale om Edgar Babayan.

Han fører Superligaens assistliste med 11 assists i 30 kampe og har nu i 2-3 sæsoner været ekstremt stærkt spillende for Hobro. Nogle af de mål og assists han har lavet her i foråret har været på absolut topniveau og efter min mening er han Superligaens allerbedste spiller siden corona-pausen. Han har kontraktudløb næste år og Hobro står jo som bekendt med det ene ben i 1. division, så økonomisk kunne han godt være til at løfte.

Jeg er enig i at der er mere brug for en egentlig 9'er, og med 24 år lever Babayan ikke op til mit princip om at købe spillere fra 16-21 år. Det er bare meget sjældent at en af Ligaens allerbedste spillere bliver tilgængelig i en prisklasse hvor AaB potentielt kan være med.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 16. jul 2020, 09:25

Yankee skrev:
16. jul 2020, 07:49
Jeg forstår ikke at der ikke er mere tale om Edgar Babayan.

Han fører Superligaens assistliste med 11 assists i 30 kampe og har nu i 2-3 sæsoner været ekstremt stærkt spillende for Hobro. Nogle af de mål og assists han har lavet her i foråret har været på absolut topniveau og efter min mening er han Superligaens allerbedste spiller siden corona-pausen. Han har kontraktudløb næste år og Hobro står jo som bekendt med det ene ben i 1. division, så økonomisk kunne han godt være til at løfte.

Jeg er enig i at der er mere brug for en egentlig 9'er, og med 24 år lever Babayan ikke op til mit princip om at købe spillere fra 16-21 år. Det er bare meget sjældent at en af Ligaens allerbedste spillere bliver tilgængelig i en prisklasse hvor AaB potentielt kan være med.
Jeg tror bare han minder så meget om både kusk og Lucas at vi har spillere nok af den type. Han søger også.mod bolden, vil gerne have den tidligt etc etc, og dem har vi nok. Men ellers enig, han har godt nok løftet sit spil.

Så hvis Lucas eller Kusk bliver solgt, så købe!!!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 16. jul 2020, 09:27

Forza skrev:
15. jul 2020, 21:46
raekkeettre skrev:
15. jul 2020, 21:39
Forza skrev:
15. jul 2020, 19:36
Kunne AaB være ude efter Max Fenger?

Nu stjæler AGF jo vores angriber talent, så kan vi passende stjæle OB’s.
Han er jo sindssyg god, og langt større potentiale end Tengsted. Hvor har du set, han skulle være på vej væk fra OB?
Han har kontraktudløb og har stadig ikke forlænget med OB. De har vist forsøgt at forlænge den længe.
Det kunne være sindssygt!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 16. jul 2020, 10:17

raekkeettre skrev:
16. jul 2020, 09:27
Forza skrev:
15. jul 2020, 21:46
raekkeettre skrev:
15. jul 2020, 21:39
Forza skrev:
15. jul 2020, 19:36
Kunne AaB være ude efter Max Fenger?

Nu stjæler AGF jo vores angriber talent, så kan vi passende stjæle OB’s.
Han er jo sindssyg god, og langt større potentiale end Tengsted. Hvor har du set, han skulle være på vej væk fra OB?
Han har kontraktudløb og har stadig ikke forlænget med OB. De har vist forsøgt at forlænge den længe.
Det kunne være sindssygt!!
Det er bare ikke korrekt. Fenger fik en 1årig kontrakt gældende til næste sommer.
https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/max-fenge ... il-sommer/
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 16. jul 2020, 10:38

Babayan er god, men det er vel Lucas' plads han i så fald skulle konkurrere om? Det ville være lidt et luksuskøb, og der er andre positioner jeg godt kunne tænke mig vi gjorde noget ved inden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 16. jul 2020, 11:40

Hanga skrev:
16. jul 2020, 10:17
raekkeettre skrev:
16. jul 2020, 09:27
Forza skrev:
15. jul 2020, 21:46
raekkeettre skrev:
15. jul 2020, 21:39
Forza skrev:
15. jul 2020, 19:36
Kunne AaB være ude efter Max Fenger?

Nu stjæler AGF jo vores angriber talent, så kan vi passende stjæle OB’s.
Han er jo sindssyg god, og langt større potentiale end Tengsted. Hvor har du set, han skulle være på vej væk fra OB?
Han har kontraktudløb og har stadig ikke forlænget med OB. De har vist forsøgt at forlænge den længe.
Det kunne være sindssygt!!
Det er bare ikke korrekt. Fenger fik en 1årig kontrakt gældende til næste sommer.
https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/max-fenge ... il-sommer/
Argh. Det giver også mere mening...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 16. jul 2020, 12:02

Jóan Símun Edmundsson, tidl. OB og Vejle, kunne være en forstærkning til vores trup. Han er en hårdtarbejdende offensivspiller, der vil passe rigtig godt ind i vores spillestil (vil jeg mene). Han har vist 1 år tilbage af sin kontrakt hos A. Bielefeld.

Endvidere kunne det være frækt at hente Esbjergs Patrick Egelund. Han har vist gode takter for EFB. Hvem ved, måske har han en klausul i sin kontrakt, i tilfælde af en nedrykning.

Mohammed Dauda tror jeg også kunne være i Inges kikkert, men hvis Nkada-rygtet har noget på sig, så synes jeg ikke Dauda er løsningen. Vi har mere brug for en stabil målscorer, der ikke er humørspiller.

I tilfælde af, at Hobro rykker ned, hvilket jeg tror de ikke gør, så er det naturligvis fristende at tilbyde Pål en performancebaseret kontrakt. Han har trods alt været skadet og i dårlig form længe. Hvis han skal have 200.000 kr. om måneden og Hobro vil have f.eks. 2-5 mill. kr. i transfer, skal vi naturligvis ikke hente ham... (pål kan dog have en klausul i tilfælde af en nedrykning).

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 16. jul 2020, 12:15

Hanga skrev:
16. jul 2020, 10:17
raekkeettre skrev:
16. jul 2020, 09:27
Forza skrev:
15. jul 2020, 21:46
raekkeettre skrev:
15. jul 2020, 21:39
Forza skrev:
15. jul 2020, 19:36
Kunne AaB være ude efter Max Fenger?

Nu stjæler AGF jo vores angriber talent, så kan vi passende stjæle OB’s.
Han er jo sindssyg god, og langt større potentiale end Tengsted. Hvor har du set, han skulle være på vej væk fra OB?
Han har kontraktudløb og har stadig ikke forlænget med OB. De har vist forsøgt at forlænge den længe.
Det kunne være sindssygt!!
Det er bare ikke korrekt. Fenger fik en 1årig kontrakt gældende til næste sommer.
https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/max-fenge ... il-sommer/
Sorry, det havde jeg ikke opfanget. Havde bare hørt en masse snak om at han var eftertragtet og fortsat ikke havde forlænget.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 16. jul 2020, 12:16

FIDEL skrev:
16. jul 2020, 12:02
Jóan Símun Edmundsson, tidl. OB og Vejle, kunne være en forstærkning til vores trup. Han er en hårdtarbejdende offensivspiller, der vil passe rigtig godt ind i vores spillestil (vil jeg mene). Han har vist 1 år tilbage af sin kontrakt hos A. Bielefeld.

Endvidere kunne det være frækt at hente Esbjergs Patrick Egelund. Han har vist gode takter for EFB. Hvem ved, måske har han en klausul i sin kontrakt, i tilfælde af en nedrykning.

Mohammed Dauda tror jeg også kunne være i Inges kikkert, men hvis Nkada-rygtet har noget på sig, så synes jeg ikke Dauda er løsningen. Vi har mere brug for en stabil målscorer, der ikke er humørspiller.

I tilfælde af, at Hobro rykker ned, hvilket jeg tror de ikke gør, så er det naturligvis fristende at tilbyde Pål en performancebaseret kontrakt. Han har trods alt været skadet og i dårlig form længe. Hvis han skal have 200.000 kr. om måneden og Hobro vil have f.eks. 2-5 mill. kr. i transfer, skal vi naturligvis ikke hente ham... (pål kan dog have en klausul i tilfælde af en nedrykning).
Jeg er ikke særlig varm på Pål. Det er efterhånden længe siden han har vist noget og han bliver ikke billig uanset hvad. Samtidig passer han vel også ret dårligt ind i den spillestil man gerne vil have.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 16. jul 2020, 12:19

Forza skrev:
16. jul 2020, 12:16
FIDEL skrev:
16. jul 2020, 12:02
Jóan Símun Edmundsson, tidl. OB og Vejle, kunne være en forstærkning til vores trup. Han er en hårdtarbejdende offensivspiller, der vil passe rigtig godt ind i vores spillestil (vil jeg mene). Han har vist 1 år tilbage af sin kontrakt hos A. Bielefeld.

Endvidere kunne det være frækt at hente Esbjergs Patrick Egelund. Han har vist gode takter for EFB. Hvem ved, måske har han en klausul i sin kontrakt, i tilfælde af en nedrykning.

Mohammed Dauda tror jeg også kunne være i Inges kikkert, men hvis Nkada-rygtet har noget på sig, så synes jeg ikke Dauda er løsningen. Vi har mere brug for en stabil målscorer, der ikke er humørspiller.

I tilfælde af, at Hobro rykker ned, hvilket jeg tror de ikke gør, så er det naturligvis fristende at tilbyde Pål en performancebaseret kontrakt. Han har trods alt været skadet og i dårlig form længe. Hvis han skal have 200.000 kr. om måneden og Hobro vil have f.eks. 2-5 mill. kr. i transfer, skal vi naturligvis ikke hente ham... (pål kan dog have en klausul i tilfælde af en nedrykning).
Jeg er ikke særlig varm på Pål. Det er efterhånden længe siden han har vist noget og han bliver ikke billig uanset hvad. Samtidig passer han vel også ret dårligt ind i den spillestil man gerne vil have.
Pål er efterhånden også blevet ret lunken i Danmark. Ingen taler om ham mere.
Da han var brandvarm, var han dog rigtig hårdtarbejdende defensivt/offensivt, og har noget fysik vi kan bruge, men jeg er ligesom dig lidt lunken ved ham. Han KAN dog være en slumrende kæmpe. Svært at sige.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5207
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 16. jul 2020, 13:34

FIDEL skrev:
Forza skrev:
16. jul 2020, 12:16
FIDEL skrev:
16. jul 2020, 12:02
Jóan Símun Edmundsson, tidl. OB og Vejle, kunne være en forstærkning til vores trup. Han er en hårdtarbejdende offensivspiller, der vil passe rigtig godt ind i vores spillestil (vil jeg mene). Han har vist 1 år tilbage af sin kontrakt hos A. Bielefeld.

Endvidere kunne det være frækt at hente Esbjergs Patrick Egelund. Han har vist gode takter for EFB. Hvem ved, måske har han en klausul i sin kontrakt, i tilfælde af en nedrykning.

Mohammed Dauda tror jeg også kunne være i Inges kikkert, men hvis Nkada-rygtet har noget på sig, så synes jeg ikke Dauda er løsningen. Vi har mere brug for en stabil målscorer, der ikke er humørspiller.

I tilfælde af, at Hobro rykker ned, hvilket jeg tror de ikke gør, så er det naturligvis fristende at tilbyde Pål en performancebaseret kontrakt. Han har trods alt været skadet og i dårlig form længe. Hvis han skal have 200.000 kr. om måneden og Hobro vil have f.eks. 2-5 mill. kr. i transfer, skal vi naturligvis ikke hente ham... (pål kan dog have en klausul i tilfælde af en nedrykning).
Jeg er ikke særlig varm på Pål. Det er efterhånden længe siden han har vist noget og han bliver ikke billig uanset hvad. Samtidig passer han vel også ret dårligt ind i den spillestil man gerne vil have.
Pål er efterhånden også blevet ret lunken i Danmark. Ingen taler om ham mere.
Da han var brandvarm, var han dog rigtig hårdtarbejdende defensivt/offensivt, og har noget fysik vi kan bruge, men jeg er ligesom dig lidt lunken ved ham. Han KAN dog være en slumrende kæmpe. Svært at sige.
Jeg er decideret negativ omkring Pål. Han har ikke været i nærheden af et godt niveau de sidste par år. Han har hvis også været en hel del skadet. En 29 årig burde peake og kunne være en bærende kraft hos os. Jeg kan ikke se Pål løfte AaB så et bestemt Nej tak. Henter vi en spiller i Hobro skal det ikke være et genopbygningsprojekt.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af AaB1978 » 16. jul 2020, 14:07


Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Sambaman » 16. jul 2020, 14:45

AaB1978 skrev:
16. jul 2020, 14:07
Tengstedt officiel i GF

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/off ... edt-i-AaB/
Det er udelukkende sportslige forhold der gør, at han vælger AGF. Tengstedt har aldrig været den store fan af Friis, men kan tilgengæld godt lide David Nielsen motiverende og lyst til at bruge unge spillere.

Økonomisk matchede AaB tilbuddet som AGF kom med - men det var ikke pengene, der var det vigtige for Tengstedt. Med bonuser var AaB’s tilbud faktisk højere end GFs

Låst