Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 26. jul 2020, 17:49

Forza skrev:
26. jul 2020, 17:42
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -pladserne

Det lyder til man kigger efter en 8’er. Jeg håber nu defensiv midtbanespiller er førsteprioriteten.
Det passer altså også bedre på den spillerprofil som Mathews er. Men jeg er helt enig, vi mangler endnu mere end 6'er.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 26. jul 2020, 18:38

Hanga skrev:
26. jul 2020, 17:49
Forza skrev:
26. jul 2020, 17:42
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -pladserne

Det lyder til man kigger efter en 8’er. Jeg håber nu defensiv midtbanespiller er førsteprioriteten.
Det passer altså også bedre på den spillerprofil som Mathews er. Men jeg er helt enig, vi mangler endnu mere end 6'er.
Men han har jo også sagt flere gange at vi skal forstærkes i alle kæder.
Jeg er sikker på der kommer en stærk 6'er ind også.
Mon ikke det bliver:
En erstatning for Okore, hvis han smutter.
En stærk 6'er.
En 8'er/kant.
Og en Angriber med mål i støvlerne.
Der ud over kunne man måske forestille sig den unge Islænding, som erstatning for PK.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af san » 26. jul 2020, 23:05

:)
Gaarde6 skrev:
26. jul 2020, 18:38
Hanga skrev:
26. jul 2020, 17:49
Forza skrev:
26. jul 2020, 17:42
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -pladserne

Det lyder til man kigger efter en 8’er. Jeg håber nu defensiv midtbanespiller er førsteprioriteten.
Det passer altså også bedre på den spillerprofil som Mathews er. Men jeg er helt enig, vi mangler endnu mere end 6'er.
Men han har jo også sagt flere gange at vi skal forstærkes i alle kæder.
Jeg er sikker på der kommer en stærk 6'er ind også.
Mon ikke det bliver:
En erstatning for Okore, hvis han smutter.
En stærk 6'er.
En 8'er/kant.
Og en Angriber med mål i støvlerne.
Der ud over kunne man måske forestille sig den unge Islænding, som erstatning for PK.
Tror nu ikke du skal regne med 2 mand til midten

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 27. jul 2020, 00:09

san skrev:
26. jul 2020, 23:05
:)
Gaarde6 skrev:
26. jul 2020, 18:38
Hanga skrev:
26. jul 2020, 17:49
Forza skrev:
26. jul 2020, 17:42
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -pladserne

Det lyder til man kigger efter en 8’er. Jeg håber nu defensiv midtbanespiller er førsteprioriteten.
Det passer altså også bedre på den spillerprofil som Mathews er. Men jeg er helt enig, vi mangler endnu mere end 6'er.
Men han har jo også sagt flere gange at vi skal forstærkes i alle kæder.
Jeg er sikker på der kommer en stærk 6'er ind også.
Mon ikke det bliver:
En erstatning for Okore, hvis han smutter.
En stærk 6'er.
En 8'er/kant.
Og en Angriber med mål i støvlerne.
Der ud over kunne man måske forestille sig den unge Islænding, som erstatning for PK.
Tror nu ikke du skal regne med 2 mand til midten
Nej, Inge har varslet en forstærkning til hver kæde. Og på midtbanen peger han på, at det er Olsen og Fossum som skal have konkurrence.
Når man tænker på, hvem der sad ude til dagens kamp i Herning, og hvor godt erstatningerne faktisk gjorde det, så er det jo til at blive helt svimmel af at tænke på, at der skal komme 3 nye navne til i toppen af hierarkiet. Okay, en forlængelse med Okore kan måske komme til at tælle som den ene af de 3. Og så er der ham den unge islænding, jeg gætter på, de vil prøve med igen. Vi skal vel også lige huske, at Wessam vender hjem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 27. jul 2020, 00:58

Spørgsmålet er om Olsen stadig ses som central midt, eller om den nylige rolle er noget vi også kan forvente fremover? Jeg synes hans offensive pres passer fremragende til den position, og i så fald er det vel en opgradering til Kakeetos plads vi søger. Jeg tror mindre og mindre på, at vi får en rendyrket 6'er. Det defensive klares af midterforsvaret og presspillet. Endnu en defensiv spiller vil gøre opspillet for svagt tror jeg. Det lyder på jungletrommerne som, at vi først og fremmest leder efter en ekstra 8'er. Der ledes vel efter en spiller med visse kvaliteter i presspillet, men også kan have ro på bolden når det behøves og støde med frem i boksen ved angreb. Hvis både Fossom og Olsen er spillere der fortrinsvis foretrækker at komme udenfor feltet (Og Lucas det samme), så kunne vi godt bruge noget ekstra power på det første indlæg, og lade de andre om andenboldene.

Et eksempel på den type spiller fra superligaen kunne være Simon Okosun. Filip Rogic der blev nævnt for nogle sider siden (transferfri) kunne være et andet emne. Okosun er sådan en spiller der vinder en masse bolde centralt, og han tilbyder ikke meget kreativitet i opspillet og i skabelsen af chancer, men kommer ofte i position til at kunne afslutte dem. Nu tror jeg ikke at Okosun er realistisk for os, da FCM nok sender ham tl udlandet, men han er et godt billede på den type spiller vi kunne lede efter, og som ikke er en decideret 6'er. Et andet spørgsmål er hvem der i så fald er andet-valg til den rolle Olsen spiller, og skal kunne levere det samme aggressive pres på deres defensiv.

Det må være kravet, hvis vi vil fortsætte med 3-4-3. Hvis vi gerne vil tilbage til 4-3-3, så er jeg helt enig i, at vi skal have en solid 6'er ind som noget af det første. Det gør det svært at spekulere i hvilke profiler vi søger. Hvilke roller leder vi efter, og hvilket system købes der ind til? Mon Magnus sendes videre, og hvad med Kakeeto? 6-7 mand er i overkanten til hvad der reelt er to pladser. Jeg håber ikke at der med 'konkurrence' menes fyld der kan presse Magnus, Kakeeto, Højholt og Pedersen, men spillere der rent faktisk skubber de to sidstnævnte ud af starteren. Som skrevet i starten er det vel også et spørgsmål om hvor Olsen skal spille, og om han kan være på banen samtidig med en ny mand, Fossum, Lucas og en decideret angriber? Umiddelbart kunne jeg godt se det fungere, men det kræver de rette kompetencer hos både en ny angriber og en ny 8'er, hvis Olsen skal fortsætte som den her falske 9'er (bvadr). Det betyder så også at både Kusk og Van Weert er i overskud, og vi pludselig har en mindre hær af mere eller mindre talentfulde spillere, der kæmper om krummer fra de riges bord. Jeg ville ikke blive overrasket hvis en ny angriber ville rykke Kusk og Van Weert ned som 4. og 5. valg efter Børsting. En mindre udrensning her, måske med et par salg og lejemål, er nok nødvendigt her. Jeg forestiller mig ikke at man kan forsvare at både Van Weert og Kusk er henvist til bænken i de fleste kampe, så en af de to ryger vel videre. Van Weert er fin som første reserve til angrebet, og hans kontrakt udløber om et år Så jeg forventer at Kusk sendes videre, og at Van Weerts kontrakt løber ud, hvorefter der kigges efter noget andet.
Jeg håber på to til offensiven. Gerne et klart førstevalg til højreangrebet (Wing/Kant/Whatever) med fart og træfsikkerhed, og så et fysisk stærkt (billigt) alternativ ala Grønning, der kan noget andet end vores øvrige angribere. De resterende 3 kan så kæmpe om de sidste hvad 1-2 pladser i truppen.

Der er forlydender om et travlt vindue, og det vil undre mig hvis ikke der også ryger noget ud. En række spillere passer ikke rigtigt til et intensivt pres-spil, og så er det bedre at fokusere på andre muligheder
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Bros
2. div
2. div
Indlæg: 158
Tilmeldt: 25. jun 2019, 19:43
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Bros » 27. jul 2020, 05:23

jonas386 skrev:
27. jul 2020, 00:58
Spørgsmålet er om Olsen stadig ses som central midt, eller om den nylige rolle er noget vi også kan forvente fremover? Jeg synes hans offensive pres passer fremragende til den position, og i så fald er det vel en opgradering til Kakeetos plads vi søger. Jeg tror mindre og mindre på, at vi får en rendyrket 6'er. Det defensive klares af midterforsvaret og presspillet. Endnu en defensiv spiller vil gøre opspillet for svagt tror jeg. Det lyder på jungletrommerne som, at vi først og fremmest leder efter en ekstra 8'er. Der ledes vel efter en spiller med visse kvaliteter i presspillet, men også kan have ro på bolden når det behøves og støde med frem i boksen ved angreb. Hvis både Fossom og Olsen er spillere der fortrinsvis foretrækker at komme udenfor feltet (Og Lucas det samme), så kunne vi godt bruge noget ekstra power på det første indlæg, og lade de andre om andenboldene.

Et eksempel på den type spiller fra superligaen kunne være Simon Okosun. Filip Rogic der blev nævnt for nogle sider siden (transferfri) kunne være et andet emne. Okosun er sådan en spiller der vinder en masse bolde centralt, og han tilbyder ikke meget kreativitet i opspillet og i skabelsen af chancer, men kommer ofte i position til at kunne afslutte dem. Nu tror jeg ikke at Okosun er realistisk for os, da FCM nok sender ham tl udlandet, men han er et godt billede på den type spiller vi kunne lede efter, og som ikke er en decideret 6'er. Et andet spørgsmål er hvem der i så fald er andet-valg til den rolle Olsen spiller, og skal kunne levere det samme aggressive pres på deres defensiv.

Det må være kravet, hvis vi vil fortsætte med 3-4-3. Hvis vi gerne vil tilbage til 4-3-3, så er jeg helt enig i, at vi skal have en solid 6'er ind som noget af det første. Det gør det svært at spekulere i hvilke profiler vi søger. Hvilke roller leder vi efter, og hvilket system købes der ind til? Mon Magnus sendes videre, og hvad med Kakeeto? 6-7 mand er i overkanten til hvad der reelt er to pladser. Jeg håber ikke at der med 'konkurrence' menes fyld der kan presse Magnus, Kakeeto, Højholt og Pedersen, men spillere der rent faktisk skubber de to sidstnævnte ud af starteren. Som skrevet i starten er det vel også et spørgsmål om hvor Olsen skal spille, og om han kan være på banen samtidig med en ny mand, Fossum, Lucas og en decideret angriber? Umiddelbart kunne jeg godt se det fungere, men det kræver de rette kompetencer hos både en ny angriber og en ny 8'er, hvis Olsen skal fortsætte som den her falske 9'er (bvadr). Det betyder så også at både Kusk og Van Weert er i overskud, og vi pludselig har en mindre hær af mere eller mindre talentfulde spillere, der kæmper om krummer fra de riges bord. Jeg ville ikke blive overrasket hvis en ny angriber ville rykke Kusk og Van Weert ned som 4. og 5. valg efter Børsting. En mindre udrensning her, måske med et par salg og lejemål, er nok nødvendigt her. Jeg forestiller mig ikke at man kan forsvare at både Van Weert og Kusk er henvist til bænken i de fleste kampe, så en af de to ryger vel videre. Van Weert er fin som første reserve til angrebet, og hans kontrakt udløber om et år Så jeg forventer at Kusk sendes videre, og at Van Weerts kontrakt løber ud, hvorefter der kigges efter noget andet.
Jeg håber på to til offensiven. Gerne et klart førstevalg til højreangrebet (Wing/Kant/Whatever) med fart og træfsikkerhed, og så et fysisk stærkt (billigt) alternativ ala Grønning, der kan noget andet end vores øvrige angribere. De resterende 3 kan så kæmpe om de sidste hvad 1-2 pladser i truppen.

Der er forlydender om et travlt vindue, og det vil undre mig hvis ikke der også ryger noget ud. En række spillere passer ikke rigtigt til et intensivt pres-spil, og så er det bedre at fokusere på andre muligheder
Rigtig god indlæg

Jeg er helt enig med dig i at Kusk skal væk, han passer ikke til AaB og den måde vi spiller på lige pt.
Men vi skal have en der kan score +10 som topangriber med noget power og fysik, desværre solgte vi Kaufmann for han kunne være den spiller.
Men spændende at se hvad Inge kommer med, og hvordan vi bedømmer hans transfers om et halvt år

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7838
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 27. jul 2020, 07:21

Bros skrev:
27. jul 2020, 05:23
jonas386 skrev:
27. jul 2020, 00:58
Spørgsmålet er om Olsen stadig ses som central midt, eller om den nylige rolle er noget vi også kan forvente fremover? Jeg synes hans offensive pres passer fremragende til den position, og i så fald er det vel en opgradering til Kakeetos plads vi søger. Jeg tror mindre og mindre på, at vi får en rendyrket 6'er. Det defensive klares af midterforsvaret og presspillet. Endnu en defensiv spiller vil gøre opspillet for svagt tror jeg. Det lyder på jungletrommerne som, at vi først og fremmest leder efter en ekstra 8'er. Der ledes vel efter en spiller med visse kvaliteter i presspillet, men også kan have ro på bolden når det behøves og støde med frem i boksen ved angreb. Hvis både Fossom og Olsen er spillere der fortrinsvis foretrækker at komme udenfor feltet (Og Lucas det samme), så kunne vi godt bruge noget ekstra power på det første indlæg, og lade de andre om andenboldene.

Et eksempel på den type spiller fra superligaen kunne være Simon Okosun. Filip Rogic der blev nævnt for nogle sider siden (transferfri) kunne være et andet emne. Okosun er sådan en spiller der vinder en masse bolde centralt, og han tilbyder ikke meget kreativitet i opspillet og i skabelsen af chancer, men kommer ofte i position til at kunne afslutte dem. Nu tror jeg ikke at Okosun er realistisk for os, da FCM nok sender ham tl udlandet, men han er et godt billede på den type spiller vi kunne lede efter, og som ikke er en decideret 6'er. Et andet spørgsmål er hvem der i så fald er andet-valg til den rolle Olsen spiller, og skal kunne levere det samme aggressive pres på deres defensiv.

Det må være kravet, hvis vi vil fortsætte med 3-4-3. Hvis vi gerne vil tilbage til 4-3-3, så er jeg helt enig i, at vi skal have en solid 6'er ind som noget af det første. Det gør det svært at spekulere i hvilke profiler vi søger. Hvilke roller leder vi efter, og hvilket system købes der ind til? Mon Magnus sendes videre, og hvad med Kakeeto? 6-7 mand er i overkanten til hvad der reelt er to pladser. Jeg håber ikke at der med 'konkurrence' menes fyld der kan presse Magnus, Kakeeto, Højholt og Pedersen, men spillere der rent faktisk skubber de to sidstnævnte ud af starteren. Som skrevet i starten er det vel også et spørgsmål om hvor Olsen skal spille, og om han kan være på banen samtidig med en ny mand, Fossum, Lucas og en decideret angriber? Umiddelbart kunne jeg godt se det fungere, men det kræver de rette kompetencer hos både en ny angriber og en ny 8'er, hvis Olsen skal fortsætte som den her falske 9'er (bvadr). Det betyder så også at både Kusk og Van Weert er i overskud, og vi pludselig har en mindre hær af mere eller mindre talentfulde spillere, der kæmper om krummer fra de riges bord. Jeg ville ikke blive overrasket hvis en ny angriber ville rykke Kusk og Van Weert ned som 4. og 5. valg efter Børsting. En mindre udrensning her, måske med et par salg og lejemål, er nok nødvendigt her. Jeg forestiller mig ikke at man kan forsvare at både Van Weert og Kusk er henvist til bænken i de fleste kampe, så en af de to ryger vel videre. Van Weert er fin som første reserve til angrebet, og hans kontrakt udløber om et år Så jeg forventer at Kusk sendes videre, og at Van Weerts kontrakt løber ud, hvorefter der kigges efter noget andet.
Jeg håber på to til offensiven. Gerne et klart førstevalg til højreangrebet (Wing/Kant/Whatever) med fart og træfsikkerhed, og så et fysisk stærkt (billigt) alternativ ala Grønning, der kan noget andet end vores øvrige angribere. De resterende 3 kan så kæmpe om de sidste hvad 1-2 pladser i truppen.

Der er forlydender om et travlt vindue, og det vil undre mig hvis ikke der også ryger noget ud. En række spillere passer ikke rigtigt til et intensivt pres-spil, og så er det bedre at fokusere på andre muligheder
Rigtig god indlæg

Jeg er helt enig med dig i at Kusk skal væk, han passer ikke til AaB og den måde vi spiller på lige pt.
Men vi skal have en der kan score +10 som topangriber med noget power og fysik, desværre solgte vi Kaufmann for han kunne være den spiller.
Men spændende at se hvad Inge kommer med, og hvordan vi bedømmer hans transfers om et halvt år
Det er desværre bare ikke særlig let.

Kusk har en stor løn og har ikke vist særlig meget for at gøre sig fortjent til en tilsvarende løn. Jeg kan ikke se hvem der skulle købe ham fri.

Kaufmann var en angriber med et stort potentiale, men han passer jo sådan set heller ikke ind i den stil man praktiserer nu.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7838
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 27. jul 2020, 07:52

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/spor ... a77ddde29b

Nogle der kan uddybe denne artikel?

Lyder til at vi er tætte på forstærkninger.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Mephisto2 » 27. jul 2020, 08:41

Forza skrev:
27. jul 2020, 07:52
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/spor ... a77ddde29b

Nogle der kan uddybe denne artikel?

Lyder til at vi er tætte på forstærkninger.
Inge forhandler løn med en ny assistent. Og ved - ikke føler - vi er tæt på ny spiller.

Kommer til at bruge hele vinduet frem til oktober.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7838
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 27. jul 2020, 08:44

Mephisto2 skrev:
27. jul 2020, 08:41
Forza skrev:
27. jul 2020, 07:52
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/spor ... a77ddde29b

Nogle der kan uddybe denne artikel?

Lyder til at vi er tætte på forstærkninger.
Inge forhandler løn med en ny assistent. Og ved - ikke føler - vi er tæt på ny spiller.

Kommer til at bruge hele vinduet frem til oktober.
Er virkelig spændt på hvad Inge præsterer i dette vindue. Hans kommunikative evner i medierne har været gode men evnerne på transfermarkedet er altafgørende for om han er en succes.

Assistenten bliver interessant. Augo skal tilbage til sit gamle job, men der er ikke meldt noget ud om Würtz. Vi har brug for en assistent det kan bidrage med de mangler Friis har. En udadvendt type der kan skabe gejst og godt humør må være at foretrække.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Fastland
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 24. feb 2014, 12:56
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Fastland » 27. jul 2020, 09:00

Forza skrev:
27. jul 2020, 08:44
Mephisto2 skrev:
27. jul 2020, 08:41
Forza skrev:
27. jul 2020, 07:52
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/spor ... a77ddde29b

Nogle der kan uddybe denne artikel?

Lyder til at vi er tætte på forstærkninger.
Inge forhandler løn med en ny assistent. Og ved - ikke føler - vi er tæt på ny spiller.

Kommer til at bruge hele vinduet frem til oktober.
Er virkelig spændt på hvad Inge præsterer i dette vindue. Hans kommunikative evner i medierne har været gode men evnerne på transfermarkedet er altafgørende for om han er en succes.

Assistenten bliver interessant. Augo skal tilbage til sit gamle job, men der er ikke meldt noget ud om Würtz. Vi har brug for en assistent det kan bidrage med de mangler Friis har. En udadvendt type der kan skabe gejst og godt humør må være at foretrække.
Jeg kunne virkelig godt se Würtz fortsætte med at være inde omkring holdet i en assistent lignende rolle. Han virker virkelig til at have noget gejst ude på bænken i den måde han råber og klapper spillerne frem på og så skaber han noget humør. Han virker helt Kuhn agtig :cheers:

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af gravballe » 27. jul 2020, 09:28

Fastland skrev:
27. jul 2020, 09:00
Forza skrev:
27. jul 2020, 08:44
Mephisto2 skrev:
27. jul 2020, 08:41
Forza skrev:
27. jul 2020, 07:52
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/spor ... a77ddde29b

Nogle der kan uddybe denne artikel?

Lyder til at vi er tætte på forstærkninger.
Inge forhandler løn med en ny assistent. Og ved - ikke føler - vi er tæt på ny spiller.

Kommer til at bruge hele vinduet frem til oktober.
Er virkelig spændt på hvad Inge præsterer i dette vindue. Hans kommunikative evner i medierne har været gode men evnerne på transfermarkedet er altafgørende for om han er en succes.

Assistenten bliver interessant. Augo skal tilbage til sit gamle job, men der er ikke meldt noget ud om Würtz. Vi har brug for en assistent det kan bidrage med de mangler Friis har. En udadvendt type der kan skabe gejst og godt humør må være at foretrække.
Jeg kunne virkelig godt se Würtz fortsætte med at være inde omkring holdet i en assistent lignende rolle. Han virker virkelig til at have noget gejst ude på bænken i den måde han råber og klapper spillerne frem på og så skaber han noget humør. Han virker helt Kuhn agtig :cheers:
Enig jeg gad godt se ham have en rolle i fremtiden

Bongo123456
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20. jun 2019, 10:31
Geografisk sted: Nibe

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Bongo123456 » 27. jul 2020, 09:31

Et lille bitte rygte og jeg understrege: KUN RYGTE.

Jeg hørte i aftes, at Kasper Kusk kan være på vej væk til et nyt udlandsophold. Sandt eller ej - det ved jeg ikke.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Mephisto2 » 27. jul 2020, 09:37

Bongo123456 skrev:
27. jul 2020, 09:31
Et lille bitte rygte og jeg understrege: KUN RYGTE.

Jeg hørte i aftes, at Kasper Kusk kan være på vej væk til et nyt udlandsophold. Sandt eller ej - det ved jeg ikke.
Ville sikkert være godt for ham. Men med en nyfødt, så tror jeg ikke på det.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kenneth K » 27. jul 2020, 09:45

Sportsligt vil det umiddelbart være logisk nok, sådan som han er blevet kørt ud på et sidespor her i slutningen af sæsonen.

Jeg vil savne ham, hvis det er sandt, fordi han er én af vores bedste spillere og én af de få spillere i vores trup, der har evnerne til at være kampafgørende på den sidste tredjedel af banen. Samtidig må man jo dog bare konstatere, at han ikke passer ind i det system, Jacob Friis er begyndt at rulle ud. Kusk er vel omtrent truppens dårligste presspiller, og Friis' nye stil er lagt nærmest totalt an på et højt og tungt presspil.

Så de lønkroner, Kusk binder, vil nok relativt nemt kunne bruges bedre på andre spillere, der kan fungere i systemet.

Men som Mephisto2 også antyder... det er sjældent, at nybagte forældre lige vælger at lave en så stor omvæltning i deres liv som et flyt til udlandet vil være. En anden Superliga-klub ville give bedre mening, og Randers ville i det tilfælde være et udmærket bud på en ny klub.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Søgaard » 27. jul 2020, 09:52

Kenneth K skrev:
27. jul 2020, 09:45
Sportsligt vil det umiddelbart være logisk nok, sådan som han er blevet kørt ud på et sidespor her i slutningen af sæsonen.

Jeg vil savne ham, hvis det er sandt, fordi han er én af vores bedste spillere og én af de få spillere i vores trup, der har evnerne til at være kampafgørende på den sidste tredjedel af banen. Samtidig må man jo dog bare konstatere, at han bare ikke passer ind i det system, Jacob Friis er begyndt at rulle ud. Kusk er vel omtrent truppens dårligste presspiller, og Friis' nye stil er lagt nærmest totalt an på et højt og tungt presspil.

Så de lønkroner, Kusk binder, vil nok relativt nemt kunne bruges bedre på andre spillere, der kan fungere i systemet.

Men som Mephisto2 også antyder... det er sjældent, at nybagte forældre lige vælger at lave en så stor omvæltning i deres liv som et flyt til udlandet vil være. En anden Superliga-klub ville give bedre mening, og Randers ville i det tilfælde være et udmærket bud på en ny klub.
Man kan også sige, det er nu han skal afsted et par år, hvis han vil prøve sig af igen, inden barnet bliver for stort - og han er trods alt blevet 28. Synes det giver god mening, hvis der står nogen med en kontrakt og han vil ud igen.

Men meget enig, man vil savne ham lidt og ærge sig over, at vi tilsyneladende ikke kan få ham i gang. Men som det kører lige nu, og hvis Friis er træner næste sæson, tror jeg det er fint hvis han kunne komme ud igen for begge parter.
Aalborg BK 1885!

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af 9000AaB » 27. jul 2020, 09:57

Kenneth K skrev:
27. jul 2020, 09:45
Sportsligt vil det umiddelbart være logisk nok, sådan som han er blevet kørt ud på et sidespor her i slutningen af sæsonen.

Jeg vil savne ham, hvis det er sandt, fordi han er én af vores bedste spillere og én af de få spillere i vores trup, der har evnerne til at være kampafgørende på den sidste tredjedel af banen. Samtidig må man jo dog bare konstatere, at han ikke passer ind i det system, Jacob Friis er begyndt at rulle ud. Kusk er vel omtrent truppens dårligste presspiller, og Friis' nye stil er lagt nærmest totalt an på et højt og tungt presspil.

Så de lønkroner, Kusk binder, vil nok relativt nemt kunne bruges bedre på andre spillere, der kan fungere i systemet.

Men som Mephisto2 også antyder... det er sjældent, at nybagte forældre lige vælger at lave en så stor omvæltning i deres liv som et flyt til udlandet vil være. En anden Superliga-klub ville give bedre mening, og Randers ville i det tilfælde være et udmærket bud på en ny klub.
Kan ikke forstå han er så udskældt Kusk. Ved ikke om det fordi jeg er pro kusk men han har trods alt lavet 1 mål/assist i under hver anden kamp i alle turneringer i år hvilket vel er okay.

Og har også hørt han måske er på vej til udlandet faktisk så ka være der er noget om det.

Men ellers tror jeg ikke han smutter til en anden dansk klub for han får go løn og har kontrakt indtil jan 23 så hvorfor sku han dog smutte....

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 27. jul 2020, 09:57

Mephisto2 skrev:
27. jul 2020, 09:37
Bongo123456 skrev:
27. jul 2020, 09:31
Et lille bitte rygte og jeg understrege: KUN RYGTE.

Jeg hørte i aftes, at Kasper Kusk kan være på vej væk til et nyt udlandsophold. Sandt eller ej - det ved jeg ikke.
Ville sikkert være godt for ham. Men med en nyfødt, så tror jeg ikke på det.
Tja, han kan virkelig ikke være tilfreds med hans situation i AaB. Jeg kan godt li Kusk og ærger mig over at det ikke lykkedes ham at finde sit gamle jeg, men det ligner jo mere og mere at han er til overs i AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 27. jul 2020, 10:00

Mephisto2 skrev:
27. jul 2020, 09:37
Bongo123456 skrev:
27. jul 2020, 09:31
Et lille bitte rygte og jeg understrege: KUN RYGTE.

Jeg hørte i aftes, at Kasper Kusk kan være på vej væk til et nyt udlandsophold. Sandt eller ej - det ved jeg ikke.
Ville sikkert være godt for ham. Men med en nyfødt, så tror jeg ikke på det.
Det kunne jo være en svensk eller norsk klub. Så er der ikke så forfærdeligt langt hjem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Bongo123456
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20. jun 2019, 10:31
Geografisk sted: Nibe

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Bongo123456 » 27. jul 2020, 10:03

Mephisto2 skrev:
27. jul 2020, 09:37
Bongo123456 skrev:
27. jul 2020, 09:31
Et lille bitte rygte og jeg understrege: KUN RYGTE.

Jeg hørte i aftes, at Kasper Kusk kan være på vej væk til et nyt udlandsophold. Sandt eller ej - det ved jeg ikke.
Ville sikkert være godt for ham. Men med en nyfødt, så tror jeg ikke på det.
Jeg sagde lige præcis det samme igår med den nyfødte :)

Låst