Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 7. aug 2020, 15:28

Jeg har det lidt ambivalent med Bærtelsen salget. Det enorme talent er ikke blevet forløst. Man har hørt rygter om af Tengstedt og ham begge havde problemer med Friis, og nu er begge væk. Hvor valide de er er svært at sige.

Jeg håber det er sportsligt baseret at man vælger at sende ham videre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Rams » 7. aug 2020, 15:37

Jeg tror også Bærtelsen bliver god. Og stopperparret Bærtelsen og Kaltoft bliver virkelig spændende at følge.
In verbis simus faciles

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Freddie » 7. aug 2020, 15:52

Buzz Killington skrev:
7. aug 2020, 15:18
Freddie skrev:
7. aug 2020, 15:10
KongGulerod skrev:
7. aug 2020, 14:08
Så er salget af Bærtelsen officielt. Spændende om AaB følger op med et nyindkøb i løbet af dagen.
Det peger vel på, at en forlængelse med okore er næste træk.
Jeg kan godt nok ikke se at de to ting har ret meget med hinanden at gøre. Vi har netop lige rykket en ung forsvarsspiller op på førsteholdet, så det kunne bare være en naturlig udskiftning. Derudover har Inge sagt at man vil købe ind til alle kæder, så det kan jo også være der er et talent på vej udefra.
Det er da ikke en naturlig udskiftning at sende en ung lovende forsvarer, der skulle til at tage det næste skridt, videre, for at tage en ny ung forsvarer ind, der heller ikke kommer til at spille, men sådan kan man jo heldigvis se forskelligt på det.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 7. aug 2020, 16:07

Freddie skrev:
7. aug 2020, 15:52
Buzz Killington skrev:
7. aug 2020, 15:18
Freddie skrev:
7. aug 2020, 15:10
KongGulerod skrev:
7. aug 2020, 14:08
Så er salget af Bærtelsen officielt. Spændende om AaB følger op med et nyindkøb i løbet af dagen.
Det peger vel på, at en forlængelse med okore er næste træk.
Jeg kan godt nok ikke se at de to ting har ret meget med hinanden at gøre. Vi har netop lige rykket en ung forsvarsspiller op på førsteholdet, så det kunne bare være en naturlig udskiftning. Derudover har Inge sagt at man vil købe ind til alle kæder, så det kan jo også være der er et talent på vej udefra.
Det er da ikke en naturlig udskiftning at sende en ung lovende forsvarer, der skulle til at tage det næste skridt, videre, for at tage en ny ung forsvarer ind, der heller ikke kommer til at spille, men sådan kan man jo heldigvis se forskelligt på det.
Hvad? Man sender et talent videre hvor man ikke tror på gennembrud og henter evt. et nyt ind for at se om han kan slå igennem. Det er da lige til højrebenet. Jeg har det imod enormt svært ved at se hvad afgangen af et talent som Bærtel på nogen måde kan have at gøre med om Okore eller ej. Kan du uddybe den?

Edit: undskyld meningsforstyrrende stavefejl
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Freddie » 7. aug 2020, 16:26

Buzz Killington skrev:
7. aug 2020, 16:07
Freddie skrev:
7. aug 2020, 15:52
Buzz Killington skrev:
7. aug 2020, 15:18
Freddie skrev:
7. aug 2020, 15:10
KongGulerod skrev:
7. aug 2020, 14:08
Så er salget af Bærtelsen officielt. Spændende om AaB følger op med et nyindkøb i løbet af dagen.
Det peger vel på, at en forlængelse med okore er næste træk.
Jeg kan godt nok ikke se at de to ting har ret meget med hinanden at gøre. Vi har netop lige rykket en ung forsvarsspiller op på førsteholdet, så det kunne bare være en naturlig udskiftning. Derudover har Inge sagt at man vil købe ind til alle kæder, så det kan jo også være der er et talent på vej udefra.
Det er da ikke en naturlig udskiftning at sende en ung lovende forsvarer, der skulle til at tage det næste skridt, videre, for at tage en ny ung forsvarer ind, der heller ikke kommer til at spille, men sådan kan man jo heldigvis se forskelligt på det.
Hvad? Man sender et talent videre hvor man ikke tror på gennembrud og hentet evt. et nyt ind for at se om han kan slå igennem. Det er da lige til højrevendt. Jeg har det imod enormt svært ved at se hvad afgangen af et talent som Bærtel på nogen måde kan have at gøre med om Okore eller ej. Kan du uddybe den?
Det kan jeg da sagtens. Anders Bærtelsen stod for tur til at tage det næste skridt, men har mistet tålmodigheden. Han var ellers en, der sagtens kunne få mere spilletid, hvis der skulle siges farvel til en af de sikre startere. Det vil ikke være i stedet for Thelander eller Ross Jensen, men hvis Okore rejser, var der da gode muligheder for spilletid til AB. Hvis Okore forlænger, er der ingen eller kun meget få muligheder for spilletid, så derfor siger logikken, at der er en forlængelse på vej med Okore.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 7. aug 2020, 16:29

Freddie skrev:
7. aug 2020, 16:26
Buzz Killington skrev:
7. aug 2020, 16:07
Freddie skrev:
7. aug 2020, 15:52
Buzz Killington skrev:
7. aug 2020, 15:18
Freddie skrev:
7. aug 2020, 15:10
KongGulerod skrev:
7. aug 2020, 14:08
Så er salget af Bærtelsen officielt. Spændende om AaB følger op med et nyindkøb i løbet af dagen.
Det peger vel på, at en forlængelse med okore er næste træk.
Jeg kan godt nok ikke se at de to ting har ret meget med hinanden at gøre. Vi har netop lige rykket en ung forsvarsspiller op på førsteholdet, så det kunne bare være en naturlig udskiftning. Derudover har Inge sagt at man vil købe ind til alle kæder, så det kan jo også være der er et talent på vej udefra.
Det er da ikke en naturlig udskiftning at sende en ung lovende forsvarer, der skulle til at tage det næste skridt, videre, for at tage en ny ung forsvarer ind, der heller ikke kommer til at spille, men sådan kan man jo heldigvis se forskelligt på det.
Hvad? Man sender et talent videre hvor man ikke tror på gennembrud og hentet evt. et nyt ind for at se om han kan slå igennem. Det er da lige til højrevendt. Jeg har det imod enormt svært ved at se hvad afgangen af et talent som Bærtel på nogen måde kan have at gøre med om Okore eller ej. Kan du uddybe den?
Det kan jeg da sagtens. Anders Bærtelsen stod for tur til at tage det næste skridt, men har mistet tålmodigheden. Han var ellers en, der sagtens kunne få mere spilletid, hvis der skulle siges farvel til en af de sikre startere. Det vil ikke være i stedet for Thelander eller Ross Jensen, men hvis Okore rejser, var der da gode muligheder for spilletid til AB. Hvis Okore forlænger, er der ingen eller kun meget få muligheder for spilletid, så derfor siger logikken, at der er en forlængelse på vej med Okore.
Dem der ser ham træne til daglig har jo tydeligvis vurderet at der ikke var gode muligheder for spilletid til AB. Hvis han havde levet op til de store talent hans ungdomsår spåede, så havde de næppe sendt ham videre. At han smutter har ingen relation til om Okore bliver eller smutter. De er helt forskellige steder i truppen og hierarkiet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Sauer » 7. aug 2020, 16:57

Freddie skrev:
7. aug 2020, 16:26
Buzz Killington skrev:
7. aug 2020, 16:07
Freddie skrev:
7. aug 2020, 15:52
Buzz Killington skrev:
7. aug 2020, 15:18
Freddie skrev:
7. aug 2020, 15:10
KongGulerod skrev:
7. aug 2020, 14:08
Så er salget af Bærtelsen officielt. Spændende om AaB følger op med et nyindkøb i løbet af dagen.
Det peger vel på, at en forlængelse med okore er næste træk.
Jeg kan godt nok ikke se at de to ting har ret meget med hinanden at gøre. Vi har netop lige rykket en ung forsvarsspiller op på førsteholdet, så det kunne bare være en naturlig udskiftning. Derudover har Inge sagt at man vil købe ind til alle kæder, så det kan jo også være der er et talent på vej udefra.
Det er da ikke en naturlig udskiftning at sende en ung lovende forsvarer, der skulle til at tage det næste skridt, videre, for at tage en ny ung forsvarer ind, der heller ikke kommer til at spille, men sådan kan man jo heldigvis se forskelligt på det.
Hvad? Man sender et talent videre hvor man ikke tror på gennembrud og hentet evt. et nyt ind for at se om han kan slå igennem. Det er da lige til højrevendt. Jeg har det imod enormt svært ved at se hvad afgangen af et talent som Bærtel på nogen måde kan have at gøre med om Okore eller ej. Kan du uddybe den?
Det kan jeg da sagtens. Anders Bærtelsen stod for tur til at tage det næste skridt, men har mistet tålmodigheden. Han var ellers en, der sagtens kunne få mere spilletid, hvis der skulle siges farvel til en af de sikre startere. Det vil ikke være i stedet for Thelander eller Ross Jensen, men hvis Okore rejser, var der da gode muligheder for spilletid til AB. Hvis Okore forlænger, er der ingen eller kun meget få muligheder for spilletid, så derfor siger logikken, at der er en forlængelse på vej med Okore.
Det kunne ligeså vel være AaB, der har mistet tålmodigheden. Med mindre man er en del af den daglige gøren og laden på træningsbanerne, forbliver det jo gætterier.

Ud fra de få kampe, jeg har set Bærtelsen, tror jeg på, han kan blive god. Men jeg synes ikke nødvendigvis, det er negativt, hvis AaB kører en lidt hårdere linje ift., at talenter i truppen skal presse alvorligt på til startelleveren, hvis de skal være en del af truppen. Det har langtfra altid været tilfældet.

Tænker derfor mere, at salget er udtryk for den linje, som Inge, Søren Krogh mv. er ved at indføre. Var man opsat på at beholde Bærtelsen, kunne man jo bare afvise buddet fra Vendsyssel.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Freddie » 7. aug 2020, 17:23

Sauer skrev:
7. aug 2020, 16:57
Freddie skrev:
7. aug 2020, 16:26
Buzz Killington skrev:
7. aug 2020, 16:07
Freddie skrev:
7. aug 2020, 15:52
Buzz Killington skrev:
7. aug 2020, 15:18
Freddie skrev:
7. aug 2020, 15:10


Det peger vel på, at en forlængelse med okore er næste træk.
Jeg kan godt nok ikke se at de to ting har ret meget med hinanden at gøre. Vi har netop lige rykket en ung forsvarsspiller op på førsteholdet, så det kunne bare være en naturlig udskiftning. Derudover har Inge sagt at man vil købe ind til alle kæder, så det kan jo også være der er et talent på vej udefra.
Det er da ikke en naturlig udskiftning at sende en ung lovende forsvarer, der skulle til at tage det næste skridt, videre, for at tage en ny ung forsvarer ind, der heller ikke kommer til at spille, men sådan kan man jo heldigvis se forskelligt på det.
Hvad? Man sender et talent videre hvor man ikke tror på gennembrud og hentet evt. et nyt ind for at se om han kan slå igennem. Det er da lige til højrevendt. Jeg har det imod enormt svært ved at se hvad afgangen af et talent som Bærtel på nogen måde kan have at gøre med om Okore eller ej. Kan du uddybe den?
Det kan jeg da sagtens. Anders Bærtelsen stod for tur til at tage det næste skridt, men har mistet tålmodigheden. Han var ellers en, der sagtens kunne få mere spilletid, hvis der skulle siges farvel til en af de sikre startere. Det vil ikke være i stedet for Thelander eller Ross Jensen, men hvis Okore rejser, var der da gode muligheder for spilletid til AB. Hvis Okore forlænger, er der ingen eller kun meget få muligheder for spilletid, så derfor siger logikken, at der er en forlængelse på vej med Okore.
Det kunne ligeså vel være AaB, der har mistet tålmodigheden. Med mindre man er en del af den daglige gøren og laden på træningsbanerne, forbliver det jo gætterier.

Ud fra de få kampe, jeg har set Bærtelsen, tror jeg på, han kan blive god. Men jeg synes ikke nødvendigvis, det er negativt, hvis AaB kører en lidt hårdere linje ift., at talenter i truppen skal presse alvorligt på til startelleveren, hvis de skal være en del af truppen. Det har langtfra altid været tilfældet.

Tænker derfor mere, at salget er udtryk for den linje, som Inge, Søren Krogh mv. er ved at indføre. Var man opsat på at beholde Bærtelsen, kunne man jo bare afvise buddet fra Vendsyssel.
Det kan da godt være at AaB har mistet tålmodigheden, vi ved det ikke. Mit gæt er, at han har fået udbetalt den løn han skulle have haft i det kommende år., eller en stor del af den, og så springer han videre til Hjørring, der sagtens kan bruge ham. Han skal have en meget dårlig rådgiver, hvis han ikke har kunnet ordne den sag til spillerens fordel.
Jeg kan bare ikke se, hvorfor Inge og Søren Krogh skulle være interesseret i, at Bærtelsen skal til Hjørring. De penge han tjener, er ikke dem, der ødelægger AaB¨s lønbudget. Det er derfor jeg peger på spilletid som problemet, og det hænger sammen med Okores kontraktforhold.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 7. aug 2020, 17:27

doukas skrev:
7. aug 2020, 14:21
Ahhh...15 millioner over 3 år? Der tror jeg alligevel ikke AaB kan være med..... Er maks ikke omkring 250.000 kr/mdr i klubben?
Jeg tror ikke helt folk herinde har forstået hvor stor signingen af Fossum var. Iver Fossum er stadig ung, og var ved sin afgang fra Tippeligaen regnet for en af de største midtbanetalenter i norsk fodbold i flere år. Har spillet semi-fast for Hannover.
AaB har altså købt ham for at sælge ham igen.
Vi fik ham billigt, og isoleret set er han det største transferkup vi har lavet siden vi hentede Andreas Johansson. Og Gaardes største bedrift udover Bassogog alene vurderet på navnet.
Vi hentede ham i konkurrence med store skandinaviske klubber.
Han var et prestigekøb for Gaarde, og en ønskespiller for Friis.
Rygterne gik allerede dengang på, at AaB havde gjort ham til den bedst betalte udlænding siden Louay Chanko. Altså 4+ mio. om året.
Vi skilte os i den periode af med Safranko der også sad på en relativt stor løn.

Jeg er ikke i tvivl om, at lever han op til hans fulde potentiale, så har han Lucas-niveau. Vi har bare ikke rigtig set det andet end i glimt endnu, hvilket er ærgerligt. Personligt havde, og har, jeg enorme forventninger til ham.
David Nielsen, der havde ham i Godset, har jo også udtalt at hans potentiale er til mere end Superligaen, og at han var overrasket over at han ikke slog fuldt igennem i Hannover.

Haubro
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. aug 2020, 17:57
Favoritspiller: Enevoldsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Haubro » 7. aug 2020, 18:00

Hvad med Jens Odgaard er han helt uden for rækkevidde?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af troelsh » 7. aug 2020, 18:00

Julgranen skrev:
7. aug 2020, 17:27
doukas skrev:
7. aug 2020, 14:21
Ahhh...15 millioner over 3 år? Der tror jeg alligevel ikke AaB kan være med..... Er maks ikke omkring 250.000 kr/mdr i klubben?
Jeg tror ikke helt folk herinde har forstået hvor stor signingen af Fossum var. Iver Fossum er stadig ung, og var ved sin afgang fra Tippeligaen regnet for en af de største midtbanetalenter i norsk fodbold i flere år. Har spillet semi-fast for Hannover.
AaB har altså købt ham for at sælge ham igen.
Vi fik ham billigt, og isoleret set er han det største transferkup vi har lavet siden vi hentede Andreas Johansson. Og Gaardes største bedrift udover Bassogog alene vurderet på navnet.
Vi hentede ham i konkurrence med store skandinaviske klubber.
Han var et prestigekøb for Gaarde, og en ønskespiller for Friis.
Rygterne gik allerede dengang på, at AaB havde gjort ham til den bedst betalte udlænding siden Louay Chanko. Altså 4+ mio. om året.
Vi skilte os i den periode af med Safranko der også sad på en relativt stor løn.

Jeg er ikke i tvivl om, at lever han op til hans fulde potentiale, så har han Lucas-niveau. Vi har bare ikke rigtig set det andet end i glimt endnu, hvilket er ærgerligt. Personligt havde, og har, jeg enorme forventninger til ham.
David Nielsen, der havde ham i Godset, har jo også udtalt at hans potentiale er til mere end Superligaen, og at han var overrasket over at han ikke slog fuldt igennem i Hannover.
Eb offentliggjorde en liste for noget tid siden med top 30 lønninger superligaen, eneste mand fra AaB var Okore på 27. Pladsen med 220k i måneden (siden er han nok blevet overhalet af LA).

Men jeg har godt nok svært ved at forestille mig Fossum skulle tjene +400k i måneden som Wilczeck kommer til, men han er da sikkert blandt de fem bedst lønnede i vores trup.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Ham der Emil » 7. aug 2020, 18:10

Haubro skrev:
7. aug 2020, 18:00
Hvad med Jens Odgaard er han helt uden for rækkevidde?
Det kan du godt regne med. Han havde ok succes i Holland, samt han har vist sig godt frem på DK’s U21 hold. Sassuolo har desuden betalt en pæn sum for at få ham.
Et Hjerte - En Klub

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 7. aug 2020, 18:10

Ham der Emil skrev:
7. aug 2020, 18:10
Haubro skrev:
7. aug 2020, 18:00
Hvad med Jens Odgaard er han helt uden for rækkevidde?
Det kan du godt regne med. Han havde ok succes i Holland, samt han har vist sig godt frem på DK’s U21 hold. Sassuolo har desuden betalt en pæn sum for at få ham.
Han er tilgengæld AaB fan, så på et eller andet tidspunkt håber jeg muligheden opstår. Jeg kan godt li ham som type.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Ham der Emil » 7. aug 2020, 18:20

jonas386 skrev:
7. aug 2020, 18:10
Ham der Emil skrev:
7. aug 2020, 18:10
Haubro skrev:
7. aug 2020, 18:00
Hvad med Jens Odgaard er han helt uden for rækkevidde?
Det kan du godt regne med. Han havde ok succes i Holland, samt han har vist sig godt frem på DK’s U21 hold. Sassuolo har desuden betalt en pæn sum for at få ham.
Han er tilgengæld AaB fan, så på et eller andet tidspunkt håber jeg muligheden opstår. Jeg kan godt li ham som type.
Det er rigtigt. Men vi skulle have hentet ham, allerede før vi spillede mod ham i en pokalkamp. Med mindre han går fuldstændig i stå, så har vi ikke en chance for at hente ham de næste 10 år.
Et Hjerte - En Klub

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 7. aug 2020, 18:26

troelsh skrev:
7. aug 2020, 18:00
Eb offentliggjorde en liste for noget tid siden med top 30 lønninger superligaen, eneste mand fra AaB var Okore på 27. Pladsen med 220k i måneden (siden er han nok blevet overhalet af LA).

Men jeg har godt nok svært ved at forestille mig Fossum skulle tjene +400k i måneden som Wilczeck kommer til, men han er da sikkert blandt de fem bedst lønnede i vores trup.
Den liste er også lavet før Fossum, Thelander og Lucas.

Sign-on udbetales jo oftest i stedet for en høj løn, så det kan sagtens være at hans løn er meget lavere end 400k.
Det skulle til gengæld være ganske sikkert at vi betaler ham boksen. Real Madrid ville have ham på samme tid som Ødegaard, og han var på mange måder meget sammenlignelig med Lucas ifht. potentiale.
11 ligamål som 19-årig, debut som 17-årig, fast mand som 18-årig. Rygtet til en række store klubber inden han valgte Bundesligaen. Spillet på alle U-landshold.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 7. aug 2020, 18:34

Kan du måske fortælle lidt mere om hvad han gjorde i Norge der gjorde ham så eftertragtet? Foruden stats, hvilke kvaliteter kom han frem med? Mere hvad vi kan håbe på at se, hvis han kommer i gang til den nye sæson. Indtil nu har jeg været skuffet over hans bidrag. Løber meget, men der sker for lidt når han er på bolden, og han er ikke ligefrem eminent defensivt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1760
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af RicoBR02 » 7. aug 2020, 18:34

Julgranen skrev:
7. aug 2020, 18:26
troelsh skrev:
7. aug 2020, 18:00
Eb offentliggjorde en liste for noget tid siden med top 30 lønninger superligaen, eneste mand fra AaB var Okore på 27. Pladsen med 220k i måneden (siden er han nok blevet overhalet af LA).

Men jeg har godt nok svært ved at forestille mig Fossum skulle tjene +400k i måneden som Wilczeck kommer til, men han er da sikkert blandt de fem bedst lønnede i vores trup.
Den liste er også lavet før Fossum, Thelander og Lucas.

Sign-on udbetales jo oftest i stedet for en høj løn, så det kan sagtens være at hans løn er meget lavere end 400k.
Det skulle til gengæld være ganske sikkert at vi betaler ham boksen. Real Madrid ville have ham på samme tid som Ødegaard, og han var på mange måder meget sammenlignelig med Lucas ifht. potentiale.
11 ligamål som 19-årig, debut som 17-årig, fast mand som 18-årig. Rygtet til en række store klubber inden han valgte Bundesligaen. Spillet på alle U-landshold.
Er meget enig i gennemgangen af fossum, jeg må altså også indrømme at jeg er på det hold der mener at han har enorm værdi for os.. Hans løbepensum er gigantisk og hans teknik er på højt niveau når det hele spiller. Vi skal bare have ham igang!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 7. aug 2020, 18:41

RicoBR02 skrev:
7. aug 2020, 18:34
Julgranen skrev:
7. aug 2020, 18:26
troelsh skrev:
7. aug 2020, 18:00
Eb offentliggjorde en liste for noget tid siden med top 30 lønninger superligaen, eneste mand fra AaB var Okore på 27. Pladsen med 220k i måneden (siden er han nok blevet overhalet af LA).

Men jeg har godt nok svært ved at forestille mig Fossum skulle tjene +400k i måneden som Wilczeck kommer til, men han er da sikkert blandt de fem bedst lønnede i vores trup.
Den liste er også lavet før Fossum, Thelander og Lucas.

Sign-on udbetales jo oftest i stedet for en høj løn, så det kan sagtens være at hans løn er meget lavere end 400k.
Det skulle til gengæld være ganske sikkert at vi betaler ham boksen. Real Madrid ville have ham på samme tid som Ødegaard, og han var på mange måder meget sammenlignelig med Lucas ifht. potentiale.
11 ligamål som 19-årig, debut som 17-årig, fast mand som 18-årig. Rygtet til en række store klubber inden han valgte Bundesligaen. Spillet på alle U-landshold.
Er meget enig i gennemgangen af fossum, jeg må altså også indrømme at jeg er på det hold der mener at han har enorm værdi for os.. Hans løbepensum er gigantisk og hans teknik er på højt niveau når det hele spiller. Vi skal bare have ham igang!!
ingen tvivl om at Fossum var en suveræn signing på papiret. Han har da også været en god spiller i sin første sæson, men i forhold til det vi kunne forvente, så synes jeg han har været lidt skuffende. Han ligner ikke en spiller der er gået ind og taget en lederrolle. Han ligner ikke en spiller der løfter holdet når vi har brug for det. Han arbejder stenhårdt, er teknisk dygtig og har scoret et okay antal mål, men man sidder med fornemmelsen af at han har mere i sig. Han er jo på flere måder blevet outshinet af Patrick Olsen.

Jeg havde håbet lidt på en ny Andreas Johansson. Altså ikke i samme spillertype, men i betydning for holdet. Det synes jeg slet ikke han har.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af AaB1978 » 7. aug 2020, 19:54

Lidt nyt fra abonnementsartiklen på Nordjyske i dag:

- Bærtelsen ville selv videre nu, da han ønskede fast spilletid.
- Inge Andre Olsen indikerer, at der er en videresalgsklausul.
- Man er optimistisk omkring en ny aftale for Okore. Olsen håber på en afklaring i løbet af næste uge.
- Olsen forventer nyt blod på forsvarssiden.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 7. aug 2020, 20:13

AaB1978 skrev:
7. aug 2020, 19:54
Lidt nyt fra abonnementsartiklen på Nordjyske i dag:

- Bærtelsen ville selv videre nu, da han ønskede fast spilletid.
- Inge Andre Olsen indikerer, at der er en videresalgsklausul.
- Man er optimistisk omkring en ny aftale for Okore. Olsen håber på en afklaring i løbet af næste uge.
- Olsen forventer nyt blod på forsvarssiden.
Vigtigt at der er snarlig afklaring på Okore. Godt at høre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst