Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 14. aug 2020, 13:48

Gnu skrev:
14. aug 2020, 13:44
Nu synes jeg, du ændrer præmissen. For Ajax' succes er det da fuldstændig ligegyldigt om den sælgende klub opfatter det som en stor transfer.
Hva så med den her?

https://www.transfermarkt.com/ajax-amst ... verein/610
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2020, 13:50

jonas386 skrev:
14. aug 2020, 13:38
Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 13:36
3 år? Nej nej nej. Hvis man tror på ham skal han have mindst 4. Hvis man ikke tror på ham skal man slet ikke have ham. Gylle.
Selvfølgelig tror man på ham, manden er jo gennemscoutet.
Syntes du... syntes du du præsteret tilstrækkeligt med fornuft og overskud herinde til at kunne slippe afsted med sådan en spydig bemærkning?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gnu » 14. aug 2020, 13:54

Pastorius skrev:
14. aug 2020, 13:48
Gnu skrev:
14. aug 2020, 13:44
Nu synes jeg, du ændrer præmissen. For Ajax' succes er det da fuldstændig ligegyldigt om den sælgende klub opfatter det som en stor transfer.
Hva så med den her?

https://www.transfermarkt.com/ajax-amst ... verein/610
Hvilket?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 14. aug 2020, 13:54

Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 13:50
jonas386 skrev:
14. aug 2020, 13:38
Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 13:36
3 år? Nej nej nej. Hvis man tror på ham skal han have mindst 4. Hvis man ikke tror på ham skal man slet ikke have ham. Gylle.
Selvfølgelig tror man på ham, manden er jo gennemscoutet.
Syntes du... syntes du du præsteret tilstrækkeligt med fornuft og overskud til sådan en spydig bemærkning?
Nu har du (blandt andet) jo lige siddet og belært mig om, at man sagtens kan scoute ud fra udelukkende video og data, at det ikke er nødvendigt at se spillere live, eller have personlige samtaler før man ved om en spiller vil passe ind. Inge har jo gennemscoutet de her folk, så din bekymring er ubegrundet.

Desuden har han jo fået en assistent, så erfaringen fra stabæk med lottokuponer til højre og venstre med begrænset hit-rate er jo heldigvis irrelevant.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2020, 14:06

jonas386 skrev:
14. aug 2020, 13:54
Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 13:50
jonas386 skrev:
14. aug 2020, 13:38
Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 13:36
3 år? Nej nej nej. Hvis man tror på ham skal han have mindst 4. Hvis man ikke tror på ham skal man slet ikke have ham. Gylle.
Selvfølgelig tror man på ham, manden er jo gennemscoutet.
Syntes du... syntes du du præsteret tilstrækkeligt med fornuft og overskud til sådan en spydig bemærkning?
Nu har du (blandt andet) jo lige siddet og belært mig om, at man sagtens kan scoute ud fra udelukkende video og data, at det ikke er nødvendigt at se spillere live, eller have personlige samtaler før man ved om en spiller vil passe ind. Inge har jo gennemscoutet de her folk, så din bekymring er ubegrundet.

Desuden har han jo fået en assistent, så erfaringen fra stabæk med lottokuponer til højre og venstre med begrænset hit-rate er jo heldigvis irrelevant.
Ehm, det var dig der antog at man kun kan gennemscoute ved sidelinjen, bl.a. baseret på en fejlagtig antagelse om at man kun kan se highlights på wyscout. Den antagelse er nu blevet rettet af flere brugere. Så hvis du er nogenlunde rationel og ærlig, så burde det medføre en revidering af nogle af dine oprindelige forbehold.

Der er intet der understøtter din mistillid til Friis og Inges udsagn om at spillerne er blevet gennemscouted, i.e. den påstand du såede tvivl om - bl.a. baseret på din ringe viden om scouting.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 14. aug 2020, 14:08

Gnu skrev:
14. aug 2020, 13:54
Pastorius skrev:
14. aug 2020, 13:48
Gnu skrev:
14. aug 2020, 13:44
Nu synes jeg, du ændrer præmissen. For Ajax' succes er det da fuldstændig ligegyldigt om den sælgende klub opfatter det som en stor transfer.
Hva så med den her?

https://www.transfermarkt.com/ajax-amst ... verein/610
Hvilket?
Tre transfers til Ajax i 19/20 til over 10 Mill Euro.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gnu » 14. aug 2020, 14:26

Pastorius skrev:
14. aug 2020, 14:08
Gnu skrev:
14. aug 2020, 13:54
Pastorius skrev:
14. aug 2020, 13:48
Gnu skrev:
14. aug 2020, 13:44
Nu synes jeg, du ændrer præmissen. For Ajax' succes er det da fuldstændig ligegyldigt om den sælgende klub opfatter det som en stor transfer.
Hva så med den her?

https://www.transfermarkt.com/ajax-amst ... verein/610
Hvilket?
Tre transfers til Ajax i 19/20 til over 10 Mill Euro.
Som allerede nævnt: Det hænder, at de køber stort ind, men hovedårsagen til deres succes går gennem akademiet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 14. aug 2020, 14:29

jonas386 skrev:
14. aug 2020, 13:54
Desuden har han jo fået en assistent, så erfaringen fra stabæk med lottokuponer til højre og venstre med begrænset hit-rate er jo heldigvis irrelevant.
jonas, det er noget fucking vrøvl. Hvad er det jeg har skrevet tidligere? Du kan heller ikke sammenligne Laudrups trænergerning i Brøndby med hans ditto i Swansea. Der er en masse forudsætninger som er væsentlige at have øje på, og som du, på trods af at jeg nu har forfattet talrige indlæg om det, overhovedet ikke har beskæftiget dig en dyt med.
Hvis jeg skal sidde og øse ud af hvad jeg ved og kan læse mig frem til, for at forsøge at give folk herinde et mere fyldestgørende billede af hvem han er, så nytter det ikke noget at du forvrænger diskussionen ved at drage konklusioner inden manden overhovedet har sat sig i sædet.

Du efterlader lidt for ofte et indtryk at du forsøger at sætte barren højere, end f.eks. din evne til at reflektere over det der bliver skrevet vidner om. Kom nu lige, altså.
Nytter ikke noget at lave nogle slutninger der ikke er skyggen af belæg for.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 14. aug 2020, 14:44

Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 12:20

Snakker vi om det samme her? Mener du det er muligt indenfor realistiske begrænsninger at have scouts rendende rundt der kan have personlige samtaler med en Paraguayansk spiller i Juventus over længere tid, for at afklare i dybten om hans personlighed passer ind AaB?

Ja ok. Jeg er ikke inde i det miljø, men det lyder i mine ører ekstremt omfangsrigt.
Nej okay, det var ikke sådan jeg forstod den forudgående debat :)

Du har ret i at man næppe kan føre samtaler med en spiller som Ocampos, men man bør have folk med et tilstrækkeligt stærkt netværk i det pågældende land tilknyttet hvis man vil betale millionbeløb for at hente spillere der.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2020, 14:52

Yankee skrev:
14. aug 2020, 14:44
Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 12:20

Snakker vi om det samme her? Mener du det er muligt indenfor realistiske begrænsninger at have scouts rendende rundt der kan have personlige samtaler med en Paraguayansk spiller i Juventus over længere tid, for at afklare i dybten om hans personlighed passer ind AaB?

Ja ok. Jeg er ikke inde i det miljø, men det lyder i mine ører ekstremt omfangsrigt.
Nej okay, det var ikke sådan jeg forstod den forudgående debat :)

Du har ret i at man næppe kan føre samtaler med en spiller som Ocampos, men man bør have folk med et tilstrækkeligt stærkt netværk i det pågældende land tilknyttet hvis man vil betale millionbeløb for at hente spillere der.
Yes, så er vi helt enige.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 14. aug 2020, 14:58

Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 14:06

Ehm, det var dig der antog at man kun kan gennemscoute ved sidelinjen, bl.a. baseret på en fejlagtig antagelse om at man kun kan se highlights på wyscout. Den antagelse er nu blevet rettet af flere brugere. Så hvis du er nogenlunde rationel og ærlig, så burde det medføre en revidering af nogle af dine oprindelige forbehold.

Der er intet der understøtter din mistillid til Friis og Inges udsagn om at spillerne er blevet gennemscouted, i.e. den påstand du såede tvivl om - bl.a. baseret på din ringe viden om scouting.
Nej, min påstand er, at data og video kan være fint til at filtrere blandt mange spillere, og skabe en liste med 3-5 navne man så arbejder videre med. Der er en grund til at de store klubber har (lokale) scouts i hobetal. Hvis det samme arbejde stort set kunne udføres foran computeren, så havde man selvfølgelig gjort det, uanset fodboldens noget konservative natur.

Angående WyScout, så var det ikke en mulighed, da jeg selv undersøgte det for nogle år siden. I hvert fald ikke en feature jeg lagde mærke til, eller de gjorde specielt meget for at gøre opmærksom på. Det ændrer heller ikke på, at du stadig misser meget af spillet, når det ikke foregår omkring den pågældende spiller. Jeg ved ikke med dansk fodbold, men som udgangspunkt har spillerne mindre end 3 minutters aktiv tid på bolden i løbet af en kamp, og selvom kampene afgøres med bolden for fødderne, så er der altså ca. 60 minutters effektiv fodbold, hvor spillerne ikke er direkte involveret i spillet. Det får du sjældent med på video. Det er halvt arbejde i min optik.
Skræmmer Inges hitrate og turnover på spillere i Stabæk dig slet ikke? Det vidner om en mand der tager (mange) chancer, hvilket kan være fint til nogle klubber hvor midlerne og talentafdelingen mangler. Jeg ville da ønske at Inge har fået gyldne fingre henover foråret, men jeg tror bare ikke på den. Heller ikke selvom der nu er et par folk til at hjælpe med data.

Jeg forstår ikke folks benovelse, fordi han siger nogle rigtige ord i pressen. Indtil videre har han gjort noget helt andet, end den plan han ellers rullede ud i medierne. Gamen bragte et blogindlæg for nogle sider siden, hvor en Stabæk fan (går jeg ud fra) gennemgår Inges transfers 1 for 1. Det er ikke opmuntrende læsning, og de sidste par år har været virkelig sløje. Det virker som spredehagl og virkelig mange nitter. Det bekymrer mig også en anelse, når Gamen giver udtryk for at Stabæks problem de sidste par år, som jeg læste det indlæg, har været Inges fejlrate ift de mere sikre kort, og de spillere der skulle løfte start-11'eren og købt dyrere end de øvrige spillere.

@Julgran
Beklager hvis jeg ikke er fuld af benovelse over en data-afdeling der ikke formåede at lede Gaarde på rette spor af fornuftige transfers, eller kunne give Gaarde mere fantasi end at fokusere på tidligere AaB'ere. Jeg ved ikke om der er sket noget nyt på den front, hos os, over det sidste år. Hverken Google eller min hukommelse er til megen hjælp. Det er vel på den baggrund, at vi hentede Flores, Rolim og/eller Ochs?

Det er et værktøj, og ikke bedre end de folk der bruger det. Inges historik er yderst relevant, når han i sidste ende sidder med afgørelsen.
Det er så sjældent at det i superligaen har givet pote at hente spillere i hobetal med vidt forskellige baggrunde og kulturer. Jeg kan faktisk ikke umiddelbart huske, at det har været en gangbar strategi i et eneste tilfælde, hvis ambitionen er ligatoppen.

EDIT: Jeg har fundet der her angående AaB/KMD, men kan ikke se en dato. Gaarde var dog stadig i klubben (EDITx2: Ok, det er fra November 2018)

https://www.kmd.dk/indsigter/data-skal- ... lubben-AaB
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af doukas » 14. aug 2020, 15:01

Kæft det er en røvsyg debat I har gang i. Kan en af jer ikke oprette en seperat tråd til lortet?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

kronenburg
Junior
Junior
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16. sep 2008, 09:14

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af kronenburg » 14. aug 2020, 15:21

aaballday skrev:
14. aug 2020, 13:32
raekkeettre skrev:
14. aug 2020, 13:24
Kokkefar skrev:
14. aug 2020, 13:19
martinaalborg skrev:
14. aug 2020, 13:06
Dalsgaards søn er indmeldt i børnehaven i Guldbæk...

Mon det er et tegn :aabfan:
Jeg ved ikke om hans familie bor med ham i England. Det kan jo være de har boet i DK hele tiden. Hvis ikke, så kunne det da godt tyde på der er ved at ske noget. Hvis man lige pludselig har fået mulighed for at få Dalle hjem, så har man jo ikke brug for Ocampos. Det kan være derfor den trækker ud.
Netop - jeg har jo altid været så naiv, at jeg så et resultat af den manglende oprykning til Brentford, at vi kan få Dalle hjem. Jeg tror stadigvæk på det, men eftersom, de rygter omkring den nye juve højreback kom frem, begyndte mit håb at smuldre... :aabfan:
Konen bor i Danmark med børnene. Dalsgaard bliver minimum i England 1 år endnu. Men derefter kan det sagtens være han slutter karrieren af i AaB.
Konen har mig bekendt et job inden for kommunikation og marketing i London, så er du helt sikker på det?

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af abbifar » 14. aug 2020, 15:30

kronenburg skrev:
14. aug 2020, 15:21
aaballday skrev:
14. aug 2020, 13:32
raekkeettre skrev:
14. aug 2020, 13:24
Kokkefar skrev:
14. aug 2020, 13:19
martinaalborg skrev:
14. aug 2020, 13:06
Dalsgaards søn er indmeldt i børnehaven i Guldbæk...

Mon det er et tegn :aabfan:
Jeg ved ikke om hans familie bor med ham i England. Det kan jo være de har boet i DK hele tiden. Hvis ikke, så kunne det da godt tyde på der er ved at ske noget. Hvis man lige pludselig har fået mulighed for at få Dalle hjem, så har man jo ikke brug for Ocampos. Det kan være derfor den trækker ud.
Netop - jeg har jo altid været så naiv, at jeg så et resultat af den manglende oprykning til Brentford, at vi kan få Dalle hjem. Jeg tror stadigvæk på det, men eftersom, de rygter omkring den nye juve højreback kom frem, begyndte mit håb at smuldre... :aabfan:
Konen bor i Danmark med børnene. Dalsgaard bliver minimum i England 1 år endnu. Men derefter kan det sagtens være han slutter karrieren af i AaB.
Konen har mig bekendt et job inden for kommunikation og marketing i London, så er du helt sikker på det?
Lise har i hvert fald arbejdet hos Novicell i London indtil juni i år. Ved ikke om hun er flyttet hjem af hensyn til børn?
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 768
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Njak » 14. aug 2020, 15:47

jonas386 skrev:
14. aug 2020, 13:46
Bruno skrev:
14. aug 2020, 13:42

Ja, det er jo så udfordringen. Bælum mente jo, at han skulle have 4 år til en yderst køn hyre. Det er der nok ikke nogen i 1. division, der ønsker at oppebære.
Jeg troede faktisk at Pallesen fik en yderst beskeden løn? Kontraklængden og evnerne taget i betragtning. Jeg har hele tiden tænkt at motivationen var en ok løn, men i længere tid, og muliugheden for at læse jura ved siden af. Hvis han ikke er den ringeste lønnede starter (undtaget Kakeeto), så er der jo noget helt galt.
Håber ikke Pallesen får den laveste løn i klubben, for så bliver man behandlet godt i Aalborg

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2020, 19:46

jonas386 skrev:
14. aug 2020, 14:58
Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 14:06

Ehm, det var dig der antog at man kun kan gennemscoute ved sidelinjen, bl.a. baseret på en fejlagtig antagelse om at man kun kan se highlights på wyscout. Den antagelse er nu blevet rettet af flere brugere. Så hvis du er nogenlunde rationel og ærlig, så burde det medføre en revidering af nogle af dine oprindelige forbehold.

Der er intet der understøtter din mistillid til Friis og Inges udsagn om at spillerne er blevet gennemscouted, i.e. den påstand du såede tvivl om - bl.a. baseret på din ringe viden om scouting.
Nej, min påstand er, at data og video kan være fint til at filtrere blandt mange spillere, og skabe en liste med 3-5 navne man så arbejder videre med. Der er en grund til at de store klubber har (lokale) scouts i hobetal. Hvis det samme arbejde stort set kunne udføres foran computeren, så havde man selvfølgelig gjort det, uanset fodboldens noget konservative natur.

Angående WyScout, så var det ikke en mulighed, da jeg selv undersøgte det for nogle år siden. I hvert fald ikke en feature jeg lagde mærke til, eller de gjorde specielt meget for at gøre opmærksom på. Det ændrer heller ikke på, at du stadig misser meget af spillet, når det ikke foregår omkring den pågældende spiller. Jeg ved ikke med dansk fodbold, men som udgangspunkt har spillerne mindre end 3 minutters aktiv tid på bolden i løbet af en kamp, og selvom kampene afgøres med bolden for fødderne, så er der altså ca. 60 minutters effektiv fodbold, hvor spillerne ikke er direkte involveret i spillet. Det får du sjældent med på video. Det er halvt arbejde i min optik.
Skræmmer Inges hitrate og turnover på spillere i Stabæk dig slet ikke? Det vidner om en mand der tager (mange) chancer, hvilket kan være fint til nogle klubber hvor midlerne og talentafdelingen mangler. Jeg ville da ønske at Inge har fået gyldne fingre henover foråret, men jeg tror bare ikke på den. Heller ikke selvom der nu er et par folk til at hjælpe med data.

Jeg forstår ikke folks benovelse, fordi han siger nogle rigtige ord i pressen. Indtil videre har han gjort noget helt andet, end den plan han ellers rullede ud i medierne. Gamen bragte et blogindlæg for nogle sider siden, hvor en Stabæk fan (går jeg ud fra) gennemgår Inges transfers 1 for 1. Det er ikke opmuntrende læsning, og de sidste par år har været virkelig sløje. Det virker som spredehagl og virkelig mange nitter. Det bekymrer mig også en anelse, når Gamen giver udtryk for at Stabæks problem de sidste par år, som jeg læste det indlæg, har været Inges fejlrate ift de mere sikre kort, og de spillere der skulle løfte start-11'eren og købt dyrere end de øvrige spillere.
Jeg er da ligeglad med hvad WyScout kunne for nogle år siden på et basis abbonement. Jeg aner ikke engang om de bruger WyScout eller andre værktøjer. Det er sagen uvedkomne. Det der er relevant er at Inge et al har flere værktøjer til rådighed end hvad du var klar over da du påstod at Inge lavede spin dengang han og Friis påstod at spillerne var blevet gennem-scouted. Og ja, man kan altid optimere, og ja, man kunne være endnu mere sikre i sine signinger hvis man havde haft en lokal mand til at følge dem dernede. Men din antagelse var at man havde kigget på nogle highligh-reels. Da det blev afkræftet burde du ha' anerkendt dette, og modereret dit synspunkt tilsvarende.

Når man samtidig har stats på høj intense løb, afleveringer under pres, driblinger, præcision på satsede afleveringer gennesnitsposition og alt hvad hjertet kan begære, så er man nået et godt stykke og langt nok til at kunne forsvare påstanden om at spilleren er blevet gennemscouted.

Hitrate?! Nej, Inge's hitrate skræmmer mig ikke. For hitrate er ligegyldigt (næsten). Hvis jeg køber 100 lodder i tombolaen til 150 kr kroner men vinder gevinster til 8000 kroner, så er det satme en fornuftig omgang uanset om der kun var gevinst på 10 lodder. Siden 14/15 har Inge jf. transfermarkts opgørelse af transferflow købt spillere 150k euro (eksklusiv signon - de fremgår ikke). Men, han har i samme periode solgt spillere for ca. 8 mio euro! Så hvad, ca. 5000% forøgelse? Derudover, så taler vi stadig om spillere der næsten udelukkende tilhører kategorien "talent", så under antagelse af at spillerne ikke belaster budgettet særligt meget, så ligner det på papiret nogle fint sats. Når Friis samtidig har været inde over og sagt god for spillernes kvaliteter, så syntes jeg det ser spændende ud.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af 9800 » 14. aug 2020, 19:49

Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 19:46
jonas386 skrev:
14. aug 2020, 14:58
Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 14:06

Ehm, det var dig der antog at man kun kan gennemscoute ved sidelinjen, bl.a. baseret på en fejlagtig antagelse om at man kun kan se highlights på wyscout. Den antagelse er nu blevet rettet af flere brugere. Så hvis du er nogenlunde rationel og ærlig, så burde det medføre en revidering af nogle af dine oprindelige forbehold.

Der er intet der understøtter din mistillid til Friis og Inges udsagn om at spillerne er blevet gennemscouted, i.e. den påstand du såede tvivl om - bl.a. baseret på din ringe viden om scouting.
Nej, min påstand er, at data og video kan være fint til at filtrere blandt mange spillere, og skabe en liste med 3-5 navne man så arbejder videre med. Der er en grund til at de store klubber har (lokale) scouts i hobetal. Hvis det samme arbejde stort set kunne udføres foran computeren, så havde man selvfølgelig gjort det, uanset fodboldens noget konservative natur.

Angående WyScout, så var det ikke en mulighed, da jeg selv undersøgte det for nogle år siden. I hvert fald ikke en feature jeg lagde mærke til, eller de gjorde specielt meget for at gøre opmærksom på. Det ændrer heller ikke på, at du stadig misser meget af spillet, når det ikke foregår omkring den pågældende spiller. Jeg ved ikke med dansk fodbold, men som udgangspunkt har spillerne mindre end 3 minutters aktiv tid på bolden i løbet af en kamp, og selvom kampene afgøres med bolden for fødderne, så er der altså ca. 60 minutters effektiv fodbold, hvor spillerne ikke er direkte involveret i spillet. Det får du sjældent med på video. Det er halvt arbejde i min optik.
Skræmmer Inges hitrate og turnover på spillere i Stabæk dig slet ikke? Det vidner om en mand der tager (mange) chancer, hvilket kan være fint til nogle klubber hvor midlerne og talentafdelingen mangler. Jeg ville da ønske at Inge har fået gyldne fingre henover foråret, men jeg tror bare ikke på den. Heller ikke selvom der nu er et par folk til at hjælpe med data.

Jeg forstår ikke folks benovelse, fordi han siger nogle rigtige ord i pressen. Indtil videre har han gjort noget helt andet, end den plan han ellers rullede ud i medierne. Gamen bragte et blogindlæg for nogle sider siden, hvor en Stabæk fan (går jeg ud fra) gennemgår Inges transfers 1 for 1. Det er ikke opmuntrende læsning, og de sidste par år har været virkelig sløje. Det virker som spredehagl og virkelig mange nitter. Det bekymrer mig også en anelse, når Gamen giver udtryk for at Stabæks problem de sidste par år, som jeg læste det indlæg, har været Inges fejlrate ift de mere sikre kort, og de spillere der skulle løfte start-11'eren og købt dyrere end de øvrige spillere.
Jeg er da ligeglad med hvad WyScout kunne for nogle år siden på et basis abbonement. Jeg aner ikke engang om de bruger WyScout eller andre værktøjer. Det er sagen uvedkomne. Det der er relevant er at Inge et al har flere værktøjer til rådighed end hvad du var klar over da du påstod at Inge lavede spin dengang han og Friis påstod at spillerne var blevet gennem-scouted. Og ja, man kan altid optimere, og ja, man kunne være endnu mere sikre i sine signinger hvis man havde haft en lokal mand til at følge dem dernede. Men din antagelse var at man havde kigget på nogle highligh-reels. Da det blev afkræftet burde du ha' anerkendt dette, og modereret dit synspunkt tilsvarende.

Når man samtidig har stats på høj intense løb, afleveringer under pres, driblinger, præcision på satsede afleveringer gennesnitsposition og alt hvad hjertet kan begære, så er man nået et godt stykke og langt nok til at kunne forsvare påstanden om at spilleren er blevet gennemscouted.

Hitrate?! Nej, Inge's hitrate skræmmer mig ikke. For hitrate er ligegyldigt (næsten). Hvis jeg køber 100 lodder i tombolaen til 150 kr kroner men vinder gevinster til 8000 kroner, så er det satme en fornuftig omgang. Siden 14/15 har Inge jf. transfermarkts opgørelse af transferflow købt spillere 150k euro (eksklusiv signon - de fremgår ikke). Men, han har i samme periode solgt spillere for ca. 8 mio euro! Så hvad, ca. 5000% forøgelse? Derudover, så taler vi stadig om spillere der næsten udelukkende tilhører kategorien "talent", så under antagelse af at spillerne ikke belaster budgettet særligt meget, så ligner det på papiret nogle fint sats. Når Friis samtidig har været inde over og sagt god for spillernes kvaliteter, så syntes jeg det ser spændende ud.
Og Inge har efter eget udsagn bedre muligheder for at ramme rigtigt qua AaBs organisation ift Stabæks

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2020, 19:56

9800 skrev:
14. aug 2020, 19:49
Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 19:46
jonas386 skrev:
14. aug 2020, 14:58
Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 14:06

Ehm, det var dig der antog at man kun kan gennemscoute ved sidelinjen, bl.a. baseret på en fejlagtig antagelse om at man kun kan se highlights på wyscout. Den antagelse er nu blevet rettet af flere brugere. Så hvis du er nogenlunde rationel og ærlig, så burde det medføre en revidering af nogle af dine oprindelige forbehold.

Der er intet der understøtter din mistillid til Friis og Inges udsagn om at spillerne er blevet gennemscouted, i.e. den påstand du såede tvivl om - bl.a. baseret på din ringe viden om scouting.
Nej, min påstand er, at data og video kan være fint til at filtrere blandt mange spillere, og skabe en liste med 3-5 navne man så arbejder videre med. Der er en grund til at de store klubber har (lokale) scouts i hobetal. Hvis det samme arbejde stort set kunne udføres foran computeren, så havde man selvfølgelig gjort det, uanset fodboldens noget konservative natur.

Angående WyScout, så var det ikke en mulighed, da jeg selv undersøgte det for nogle år siden. I hvert fald ikke en feature jeg lagde mærke til, eller de gjorde specielt meget for at gøre opmærksom på. Det ændrer heller ikke på, at du stadig misser meget af spillet, når det ikke foregår omkring den pågældende spiller. Jeg ved ikke med dansk fodbold, men som udgangspunkt har spillerne mindre end 3 minutters aktiv tid på bolden i løbet af en kamp, og selvom kampene afgøres med bolden for fødderne, så er der altså ca. 60 minutters effektiv fodbold, hvor spillerne ikke er direkte involveret i spillet. Det får du sjældent med på video. Det er halvt arbejde i min optik.
Skræmmer Inges hitrate og turnover på spillere i Stabæk dig slet ikke? Det vidner om en mand der tager (mange) chancer, hvilket kan være fint til nogle klubber hvor midlerne og talentafdelingen mangler. Jeg ville da ønske at Inge har fået gyldne fingre henover foråret, men jeg tror bare ikke på den. Heller ikke selvom der nu er et par folk til at hjælpe med data.

Jeg forstår ikke folks benovelse, fordi han siger nogle rigtige ord i pressen. Indtil videre har han gjort noget helt andet, end den plan han ellers rullede ud i medierne. Gamen bragte et blogindlæg for nogle sider siden, hvor en Stabæk fan (går jeg ud fra) gennemgår Inges transfers 1 for 1. Det er ikke opmuntrende læsning, og de sidste par år har været virkelig sløje. Det virker som spredehagl og virkelig mange nitter. Det bekymrer mig også en anelse, når Gamen giver udtryk for at Stabæks problem de sidste par år, som jeg læste det indlæg, har været Inges fejlrate ift de mere sikre kort, og de spillere der skulle løfte start-11'eren og købt dyrere end de øvrige spillere.
Jeg er da ligeglad med hvad WyScout kunne for nogle år siden på et basis abbonement. Jeg aner ikke engang om de bruger WyScout eller andre værktøjer. Det er sagen uvedkomne. Det der er relevant er at Inge et al har flere værktøjer til rådighed end hvad du var klar over da du påstod at Inge lavede spin dengang han og Friis påstod at spillerne var blevet gennem-scouted. Og ja, man kan altid optimere, og ja, man kunne være endnu mere sikre i sine signinger hvis man havde haft en lokal mand til at følge dem dernede. Men din antagelse var at man havde kigget på nogle highligh-reels. Da det blev afkræftet burde du ha' anerkendt dette, og modereret dit synspunkt tilsvarende.

Når man samtidig har stats på høj intense løb, afleveringer under pres, driblinger, præcision på satsede afleveringer gennesnitsposition og alt hvad hjertet kan begære, så er man nået et godt stykke og langt nok til at kunne forsvare påstanden om at spilleren er blevet gennemscouted.

Hitrate?! Nej, Inge's hitrate skræmmer mig ikke. For hitrate er ligegyldigt (næsten). Hvis jeg køber 100 lodder i tombolaen til 150 kr kroner men vinder gevinster til 8000 kroner, så er det satme en fornuftig omgang. Siden 14/15 har Inge jf. transfermarkts opgørelse af transferflow købt spillere 150k euro (eksklusiv signon - de fremgår ikke). Men, han har i samme periode solgt spillere for ca. 8 mio euro! Så hvad, ca. 5000% forøgelse? Derudover, så taler vi stadig om spillere der næsten udelukkende tilhører kategorien "talent", så under antagelse af at spillerne ikke belaster budgettet særligt meget, så ligner det på papiret nogle fint sats. Når Friis samtidig har været inde over og sagt god for spillernes kvaliteter, så syntes jeg det ser spændende ud.
Og Inge har efter eget udsagn bedre muligheder for at ramme rigtigt qua AaBs organisation ift Stabæks
Og samtidig har AaB - må man antage - et bedre renomme end Stabæk, og den danske liga ligeså, hvilket alt andet lige gør det nemmere at hive fornuftige spillere ind. Prica var nok ikke røget til Stabæk. Derfor skal tiden naturligvis vise om Inges evner kan kommer ordenligt i spil i AaB. Men jeg kan ikke få øje på hvad der er skræmmende ved Inge. Men ok, jeg er også en af dem der mente Gaarde gjorde det ok, så konsensus herinde er nok at jeg sætter baren rimeligt lavt.

'Til info så har AaB siden 14/15 købt for ca. 4 mio euro og solgt for ca 14,5 mio euro (eksklusiv signons). En forøgelse på ca. 250% hvis min rådne matematik er nogenlunde korrekt. O.k., men langt fra Inge/Stabæk's forøgelse på 5000%. Man kan evt. selv prøve at regne på hvad en 5000% forøgelse af 4 mio euro er! (Jeg ved godt verden ikke hænger sådan sammen).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 14. aug 2020, 19:57

doukas skrev:
14. aug 2020, 15:01
Kæft det er en røvsyg debat I har gang i. Kan en af jer ikke oprette en seperat tråd til lortet?
Haha det var åbenbart et nej :-D

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2020, 20:01

Gaarde6 skrev:
14. aug 2020, 19:57
doukas skrev:
14. aug 2020, 15:01
Kæft det er en røvsyg debat I har gang i. Kan en af jer ikke oprette en seperat tråd til lortet?
Haha det var åbenbart et nej :-D
Ja, ok, ok. Hvis der kommer svar til mine Inge-indlæg, så skal jeg nok svare i en anden tråd.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Låst