Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 15. aug 2020, 15:23

FIDEL skrev:
Ruddifanten skrev:
15. aug 2020, 13:08
Seneste nyt fra min kilde

Der kommer en midtbane spiller mere i truppen

Inge har overværet nogle kampe i Vendsyssel for at danne sig et indtryk af wessam og han er ikke imponeret.

Magnus ligger på vippen og skal gribe chancen meget snart
Det må være ham Ferreira? Han er dm, men Inge har bl. a. udtalt, at Olsen og Fossum skal ha mere konkurrence, så der bør vel komme 2 midtbanespillere?!
Den udtalelse er jo blevet tolket som at vi vil spille med to 8’ere. Har folk tænkt at det måske er fordi vi går over til 3-4-3 / 3-5-2 hvor vi kun har to egentlige centrale midtbanespillere? Så vil en 6’er jo formodentlig skulle konkurrere med dem i en skadesfri trup, hvor Lucas måske tager den falske 9’er.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2020, 15:27

Jakobsen skrev:
15. aug 2020, 15:23
FIDEL skrev:
Ruddifanten skrev:
15. aug 2020, 13:08
Seneste nyt fra min kilde

Der kommer en midtbane spiller mere i truppen

Inge har overværet nogle kampe i Vendsyssel for at danne sig et indtryk af wessam og han er ikke imponeret.

Magnus ligger på vippen og skal gribe chancen meget snart
Det må være ham Ferreira? Han er dm, men Inge har bl. a. udtalt, at Olsen og Fossum skal ha mere konkurrence, så der bør vel komme 2 midtbanespillere?!
Den udtalelse er jo blevet tolket som at vi vil spille med to 8’ere. Har folk tænkt at det måske er fordi vi går over til 3-4-3 / 3-5-2 hvor vi kun har to egentlige centrale midtbanespillere? Så vil en 6’er jo formodentlig skulle konkurrere med dem i en skadesfri trup, hvor Lucas måske tager den falske 9’er.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jo, men som jeg forstår det vil Friis skifte formation, alt efter modstanderen - som hidtil.
Lucas som falsk 9'er kunne være frækt med Nkada og Prica eller Weert foran ham. Endelig har vi noget at skyde med.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hovedet » 15. aug 2020, 15:30

Danni skrev:
15. aug 2020, 15:10
Hovedet skrev:
15. aug 2020, 14:25
FIDEL skrev:
15. aug 2020, 13:29
Ruddifanten skrev:
15. aug 2020, 13:08
Seneste nyt fra min kilde

Der kommer en midtbane spiller mere i truppen

Inge har overværet nogle kampe i Vendsyssel for at danne sig et indtryk af wessam og han er ikke imponeret.

Magnus ligger på vippen og skal gribe chancen meget snart
Det lyder faktisk fornuftigt.
Jeg er også lidt bekymret for om vi kan holde på Ross og Lucas. Fck byder garanteret på Ross, nu hvor ham Papa skal til AIK.
Du kan være helt rolig i forhold til Lucas Andersen; han har stort set ikke spillet i et år og er konstant skadet. Omvendt kan vi jo heller ikke bruge ham til alverden i denne situation.
Han har spillet 27 af 36 superligakampe i sæsonen, hvoraf de 24 er fra start og han har spillet over 2000 minutter. Så hvis jeg nu siger, han har spillet fuld tid i alle kampe, så er jeg faktisk tættere på sandheden end dig...
Well, det må jeg bøje mig for, men helt ærligt har jeg det indtryk, at vi ikke har haft ham for fuld styrke, siden den kamp mod netop FCK tilbage i september i fjor. Meget ærgerligt for en Lucas Andersen i ordentlig form ville jo være en forstærkning, det ikke var muligt for os at hente i nogen anden sammenhæng.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 15. aug 2020, 16:04

FIDEL skrev:
15. aug 2020, 13:29
Ruddifanten skrev:
15. aug 2020, 13:08
Seneste nyt fra min kilde

Der kommer en midtbane spiller mere i truppen

Inge har overværet nogle kampe i Vendsyssel for at danne sig et indtryk af wessam og han er ikke imponeret.

Magnus ligger på vippen og skal gribe chancen meget snart
Det lyder faktisk fornuftigt.
Jeg er også lidt bekymret for om vi kan holde på Ross og Lucas. Fck byder garanteret på Ross, nu hvor ham Papa skal til AIK.
Mon ikke at FCK snart lærer at de intet godt får ud af at handle i AaB ;)

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 15. aug 2020, 16:07

Danni skrev:
15. aug 2020, 15:10
Hovedet skrev:
15. aug 2020, 14:25
FIDEL skrev:
15. aug 2020, 13:29
Ruddifanten skrev:
15. aug 2020, 13:08
Seneste nyt fra min kilde

Der kommer en midtbane spiller mere i truppen

Inge har overværet nogle kampe i Vendsyssel for at danne sig et indtryk af wessam og han er ikke imponeret.

Magnus ligger på vippen og skal gribe chancen meget snart
Det lyder faktisk fornuftigt.
Jeg er også lidt bekymret for om vi kan holde på Ross og Lucas. Fck byder garanteret på Ross, nu hvor ham Papa skal til AIK.
Du kan være helt rolig i forhold til Lucas Andersen; han har stort set ikke spillet i et år og er konstant skadet. Omvendt kan vi jo heller ikke bruge ham til alverden i denne situation.
Han har spillet 27 af 36 superligakampe i sæsonen, hvoraf de 24 er fra start og han har spillet over 2000 minutter. Så hvis jeg nu siger, han har spillet fuld tid i alle kampe, så er jeg faktisk tættere på sandheden end dig...
Ja Lucas har spillet meget men det har også haft sin pris ift. helbredet. Som Lucas selv har udtalt burde han være blevet sparet noget mere

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Freddie » 15. aug 2020, 16:43

jonas386 skrev:
15. aug 2020, 14:49
Det er godt klaret at være med i 20 mål, når man stort set ikke har spillet i et år.

Og så vil jeg afslutte den anden debat med, at en fodboldklubs fremmeste formål altså ikke er at tjene penge på spillerne. Ja, det er da fint hvis 1/10 bliver kæmpe succeser, og på den måde dækker det samlede eventyr. Det er bare ikke så meget ved, hvis truppen er bygget op omkring projekter der måske/måske ikke kan sælges for +30 millioner engang ude i fremtiden, og at det direkte går ud over resultaterne på den korte og mellemlange bane.

Som jeg har skrevet tidligere er store salg i sig selv kun interessante, fordi de kan omsættes til kvalitet i truppen. Beløbet i sig selv er ligegyldigt
Men AaB A/S er altså helle ikke en fodboldklub. Det er et selskab, og et selskab vil selvfølgelig gerne tjene penge til ejerne.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 15. aug 2020, 16:51

Der er ikke nogen der investerer i (danske) fodboldklubber for at opnå afkast. Og jeg tror heller ikke på at det nogensinde har været en ambition (hverken internt eller eksternt) at AaB skal være et selskab hvor der jævnligt betales udbytte. Hvis overhovedet.

Man er heller ikke en særlig kløgtig investor, hvis man tror fodboldklubbens aktieværdi er afhængig af bundlinjen.

Hvis det var tilfældet, at AaB eksisterede for at tjene penge til ejerne, så ville det give bedst mening at sælge samtlige spillere, bygninger, grunde osv. lukke klubben ned, og dele rovet mellem ejerkredsen. Men det gør man sjovt nok ikke.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Freddie » 15. aug 2020, 17:19

jonas386 skrev:
15. aug 2020, 16:51
Der er ikke nogen der investerer i (danske) fodboldklubber for at opnå afkast. Og jeg tror heller ikke på at det nogensinde har været en ambition (hverken internt eller eksternt) at AaB skal være et selskab hvor der jævnligt betales udbytte. Hvis overhovedet.

Man er heller ikke en særlig kløgtig investor, hvis man tror fodboldklubbens aktieværdi er afhængig af bundlinjen.

Hvis det var tilfældet, at AaB eksisterede for at tjene penge til ejerne, så ville det give bedst mening at sælge samtlige spillere, bygninger, grunde osv. lukke klubben ned, og dele rovet mellem ejerkredsen. Men det gør man sjovt nok ikke.
Et ekstremt synspunkt, men AaB vil faktisk gerne udbetale et udbytte til aktionærerne, selv om du har ret i, at de fleste investerer med hjertet og ikke hjernen. Man kan for øvrigt heller ikke så godt sælge ejendommene, da det meste af ejendomskomplekset på Hornevej tilhører AaB af 1885, og den del af det, som A/S har lejet sig ind i, er på langvarige lejemål. Det er selvfølgelig også 1885, der ejer licensen.
Børge Bach-huset er så vidt jeg ved ejet af selskabet, men hvem synes du, det skal sælges til.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 15. aug 2020, 17:46

Hvad mener du med at de vil udbetale udbytte? Som en del af en strategi og jævnlige udbetalinger, eller som en bonus, hvis der skulle komme ekstraordinært mange penge i kassen, eksempelvis ved europæisk fodbold og store salg oveni hinanden. Det er ikke noget jeg har hørt om før ift AaB, og jeg forestiller mig ikke at det skulle være motivationen for ejerkredsen da de gik ind i AaB.

Jeg ved ikke hvem der skulle sælges til, men det kunne da sikkert sælges til kommunen hvis der var en interesse i at udvide det erhvervsområde der ligger ved siden af. Pointen er også bare, at hvis selve overskuddet til ejerkredsen var formålet, så ville der være nemmere metoder end at håbe på et eller flere store salg af lottokuponer eller egne talenter.

Aktiekursen afhænger først og fremmest af de sportslige resultater, og det er de sportslige resultater der også gør de næstbedste spillere i truppen til salgsobjekter, selvom de måske i højere grad rider med på en bølge frem for at være store profiler selv.

EDIT: Du kan evt svare i økonomitråden, som jeg egentlig troede der blev skrevet i. Så kan folk få deres transferønsker igen
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Lyfe » 15. aug 2020, 17:52

jonas386 skrev:Hvad mener du med at de vil udbetale udbytte? Som en del af en strategi og jævnlige udbetalinger, eller som en bonus, hvis der skulle komme ekstraordinært mange penge i kassen, eksempelvis ved europæisk fodbold og store salg oveni hinanden. Det er ikke noget jeg har hørt om før ift AaB, og jeg forestiller mig ikke at det skulle være motivationen for ejerkredsen da de gik ind i AaB.

Jeg ved ikke hvem der skulle sælges til, men det kunne da sikkert sælges til kommunen hvis der var en interesse i at udvide det erhvervsområde der ligger ved siden af. Pointen er også bare, at hvis selve overskuddet til ejerkredsen var formålet, så ville der være nemmere metoder end at håbe på et eller flere store salg af lottokuponer eller egne talenter.

Aktiekursen afhænger først og fremmest af de sportslige resultater, og det er de sportslige resultater der også gør de næstbedste spillere i truppen til salgsobjekter, selvom de måske i højere grad rider med på en bølge frem for at være store profiler selv.
Fodbold aktier er passion og ikke pension... men virkelig også en kedelig debat i en transfer tråd, hvor jeg helst vil høre om folk der er set i lufthavnen eller børn der er meldt ind i børnehaver Billede



Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gamling » 15. aug 2020, 19:59

Inge Andre er en total katastrofe for AaB. Han henter et reelt spændende navn i Tim Prica og så 2 (bekræftede) og 2 (forventede) totale lottokuponer. Alt imens må AaB’s egne talenter forventes at måtte kigge langt efter spilletid og lidt efter lidt blive skibet af på lejemål eller helt ud af døren. Hele kernen i Nordkraften sættes ud af funktion og AaB bevæger sig hastigt mod blot at være et Vejle 2.0 med kællinger fra enhver verdensdel.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 15. aug 2020, 20:12

Gamling skrev:
15. aug 2020, 19:59
Inge Andre er en total katastrofe for AaB. Han henter et reelt spændende navn i Tim Prica og så 2 (bekræftede) og 2 (forventede) totale lottokuponer. Alt imens må AaB’s egne talenter forventes at måtte kigge langt efter spilletid og lidt efter lidt blive skibet af på lejemål eller helt ud af døren. Hele kernen i Nordkraften sættes ud af funktion og AaB bevæger sig hastigt mod blot at være et Vejle 2.0 med kællinger fra enhver verdensdel.
Troller du eller mener du det?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2020, 20:54

Forza skrev:
15. aug 2020, 20:12
Gamling skrev:
15. aug 2020, 19:59
Inge Andre er en total katastrofe for AaB. Han henter et reelt spændende navn i Tim Prica og så 2 (bekræftede) og 2 (forventede) totale lottokuponer. Alt imens må AaB’s egne talenter forventes at måtte kigge langt efter spilletid og lidt efter lidt blive skibet af på lejemål eller helt ud af døren. Hele kernen i Nordkraften sættes ud af funktion og AaB bevæger sig hastigt mod blot at være et Vejle 2.0 med kællinger fra enhver verdensdel.
Troller du eller mener du det?
Han troller. Så dum kan man ikke være. Skål!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 15. aug 2020, 23:01

Pedro Ferreiras dame synes pludselig godt om AaB og ‘aalborgfoodguide’ på instagram. Det tænker jeg ikke er et tilfælde. Mon ikke det er et spørgsmål om tid.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 15. aug 2020, 23:18

Kokkefar skrev:
15. aug 2020, 23:01
Pedro Ferreiras dame synes pludselig godt om AaB og ‘aalborgfoodguide’ på instagram. Det tænker jeg ikke er et tilfælde. Mon ikke det er et spørgsmål om tid.
Stærkt spottet. Det ser også ud at hans bror (Bruno Dinis Ferreira) følger AaB på Instagram.

Mon ikke den nærmer sig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 15. aug 2020, 23:24

Forza skrev:
15. aug 2020, 23:18
Kokkefar skrev:
15. aug 2020, 23:01
Pedro Ferreiras dame synes pludselig godt om AaB og ‘aalborgfoodguide’ på instagram. Det tænker jeg ikke er et tilfælde. Mon ikke det er et spørgsmål om tid.
Stærkt spottet. Det ser også ud at hans bror (Bruno Dinis Ferreira) følger AaB på Instagram.

Mon ikke den nærmer sig.
Al Credit går til Simonis søster på twitter. Det med broderen bekræfter jo yderligere formodningen.

På hans seneste story er han på et hotel lige ved siden af lufthavnen i Lissabon. Han flyver sikkert til DK i morgen. Jeg tror den er så godt som done.

Fred6174
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18. jun 2019, 09:38

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Fred6174 » 16. aug 2020, 00:32

En som frivilligt sætter sig ud ved lufthavnen og soler sig?

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Glenn Francisco » 16. aug 2020, 08:43

15.05 ankommer et fly fra Lissabon til Københavns Lufthavn, mon ikke han er med det 😄
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

himmerland-9600
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:12

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af himmerland-9600 » 16. aug 2020, 09:49

Kokkefar skrev:
15. aug 2020, 23:01
Pedro Ferreiras dame synes pludselig godt om AaB og ‘aalborgfoodguide’ på instagram. Det tænker jeg ikke er et tilfælde. Mon ikke det er et spørgsmål om tid.
Sådan af rent uvidenhed/nysgerrighed, er det noget som kan give os problemer rent fondsbørs mæssigt?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 16. aug 2020, 09:50

himmerland-9600 skrev:
16. aug 2020, 09:49
Kokkefar skrev:
15. aug 2020, 23:01
Pedro Ferreiras dame synes pludselig godt om AaB og ‘aalborgfoodguide’ på instagram. Det tænker jeg ikke er et tilfælde. Mon ikke det er et spørgsmål om tid.
Sådan af rent uvidenhed/nysgerrighed, er det noget som kan give os problemer rent fondsbørs mæssigt?
Nej.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst