Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af aaballday » 18. aug 2020, 07:28

Himmerland skrev:
18. aug 2020, 07:18
Nordjyske skriver idag i papir udgaven at Ferrei er i Aalborg bu for at skrive under

Der står følgende:

“Der har været stilhed i AaB, siden klubben for en uge siden præsenterede flere nye spillere. Men ifølge NORDJYSKEs oplysninger er portugiseren Pedro Ferreira i øjeblikket i Aalborg for at lande de sidste detaljer i en transfer. Han er 22 år og defensiv midtbanespiller. Senest har han spillet i den næstbedste række i Portugal.”

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 18. aug 2020, 07:39

aaballday skrev:
18. aug 2020, 07:28
Himmerland skrev:
18. aug 2020, 07:18
Nordjyske skriver idag i papir udgaven at Ferrei er i Aalborg bu for at skrive under

Der står følgende:

“Der har været stilhed i AaB, siden klubben for en uge siden præsenterede flere nye spillere. Men ifølge NORDJYSKEs oplysninger er portugiseren Pedro Ferreira i øjeblikket i Aalborg for at lande de sidste detaljer i en transfer. Han er 22 år og defensiv midtbanespiller. Senest har han spillet i den næstbedste række i Portugal.”
Et festfyrværkeri af en avis...

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 18. aug 2020, 08:00

Hovedet skrev:
17. aug 2020, 23:00
Julgranen skrev:
17. aug 2020, 22:46
FlæskeFrank skrev:
17. aug 2020, 22:36
Sålænge der ikke er forlænget med Okore må Kasper P være erstatningen i en 3-5-2. Thelander og Ross er selvskrevne.
Og det vil være et kvalitetstab der er mærkbart. Kasper Pedersen ligner mere og mere den danmarksseriespiller han var inden vi skrev første kontrakt med ham.
Det er jo lidt skæbnens ironi, at vi for mindre end et år siden havde meget travlt med at hente ham tilbage igen i en periode, hvor forsvaret ikke fungerede. Men ja, er han ikke næsten gledet helt ud af truppen efterhånden?
Jow. Men når man ser på hvem der står foran ham så er det logisk nok.

Men en rigtig god superliga spiller, så han skal nok mande sig op det sidste år af hans kontrakt. Og hvis han skal overtage efter Okore, så han vi en der ikke får hjerneblødninger og drøner rundt på banen som det passer ham, så måske kan holdet endda blive mere tryg i det. Derudover er han lige så god som Okore i de offensive standardsituationer, og så har vi måske 4/5 med målmand samlet igen efter 2014 pokalfinalen. Og hvis Dalle kommer hjem, jamen så er den da fuldendt...:)

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 18. aug 2020, 08:04

raekkeettre skrev:
18. aug 2020, 08:00
Men en rigtig god superliga spiller, så han skal nok mande sig op det sidste år af hans kontrakt. Og hvis han skal overtage efter Okore, så han vi en der ikke får hjerneblødninger og drøner rundt på banen som det passer ham, så måske kan holdet endda blive mere tryg i det. Derudover er han lige så god som Okore i de offensive standardsituationer, og så har vi måske 4/5 med målmand samlet igen efter 2014 pokalfinalen. Og hvis Dalle kommer hjem, jamen så er den da fuldendt...:)
Jeg ved ikke hvad du har imod Okore, men at påstå Kasper Pedersen kan gøre det bedre end ham er vist mangel på fodboldkundskab.
Kasper Pedersen er ikke “en rigtig god Superliga-spiller”.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 18. aug 2020, 08:44

Julgranen skrev:
18. aug 2020, 08:04
raekkeettre skrev:
18. aug 2020, 08:00
Men en rigtig god superliga spiller, så han skal nok mande sig op det sidste år af hans kontrakt. Og hvis han skal overtage efter Okore, så han vi en der ikke får hjerneblødninger og drøner rundt på banen som det passer ham, så måske kan holdet endda blive mere tryg i det. Derudover er han lige så god som Okore i de offensive standardsituationer, og så har vi måske 4/5 med målmand samlet igen efter 2014 pokalfinalen. Og hvis Dalle kommer hjem, jamen så er den da fuldendt...:)
Jeg ved ikke hvad du har imod Okore, men at påstå Kasper Pedersen kan gøre det bedre end ham er vist mangel på fodboldkundskab.
Kasper Pedersen er ikke “en rigtig god Superliga-spiller”.
Det har jeg aldrig sagt. Tværtimod siger jeg jo at det er forståeligt at han ikke er inde omkring startopstillingen....

Tag nu hele citatet med...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 18. aug 2020, 08:49

Er sådan set enig i, at Kasper P ikke er den hylde vi skal tilstræbe. Han er da blevet en hel hæderlig stopper med årene, men slet ikke noget særligt og lige nu er han i en sløj forfatning. Jeg ser gerne det er en spiller vi skibber til Hjørring eller Viborg snaretst, men jeg ville nok også vente til vi har afklaret et øvrige mditerforsvar. Spiller vi derudover fast med tre nede bagi har vi brug for en etableret reserve og koster han ikke alt for meget er det måske ikke dumt at have ham rendende, hvis han kanleve med reservetjansen. Ellers står vi pludselig med en ukendt serber og en ungdomsspiller vi aldrig har hørt det store om. Vi har jo numerisk stoppere nok, men bredden er stadig tvivlsom.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af BoT » 18. aug 2020, 08:51

Kasper Pedersen er bestemt en habil superligaspiller, der kender sine begrænsninger og leverer en solid indsats. Men han er ikke en spiller, der løfter os i top-4 - og derfor er det mest afgørende i dette transfervindue nu, at vi får forlænget med Okore. Den måde, vores tre-backkæde satte sig på Mesterskabsspillet på i sommer, var meget lovende. Og i det spiller Okore en afgørende rolle.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 18. aug 2020, 09:00

Jakobsen skrev:
18. aug 2020, 08:49
Er sådan set enig i, at Kasper P ikke er den hylde vi skal tilstræbe. Han er da blevet en hel hæderlig stopper med årene, men slet ikke noget særligt og lige nu er han i en sløj forfatning. Jeg ser gerne det er en spiller vi skibber til Hjørring eller Viborg snaretst, men jeg ville nok også vente til vi har afklaret et øvrige mditerforsvar. Spiller vi derudover fast med tre nede bagi har vi brug for en etableret reserve og koster han ikke alt for meget er det måske ikke dumt at have ham rendende, hvis han kanleve med reservetjansen. Ellers står vi pludselig med en ukendt serber og en ungdomsspiller vi aldrig har hørt det store om. Vi har jo numerisk stoppere nok, men bredden er stadig tvivlsom.
Hvordan ved vi han er i en sløj forfatning? Er han ikke bare slået af af 3 bedre spillere. Jeg tænker at lige meget hvilken forfatning han har været i ville han da ikke gå ind i startopstillingen med de stærke forsvarsspillere vi har.

Men som jeg siger han er en super fin superliga spiller og jeg ville være meget tryg ved st have ham inde.

Men tilbage til mit spørgsmål, hvorfor er han i en sløj forfatning?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 18. aug 2020, 09:10

Gaarde6 skrev:
18. aug 2020, 00:42
Har der været noget fremme om den deadline, som Okore fik til at melde tilbage??
Han har lige forlænget med et år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af hje1980 » 18. aug 2020, 09:11

https://aabsport.dk/nyheder/2020/august ... ter-i-AaB/

MEGET vigtig forlængelse... om det så kun er 1 år, så er ro på forsvaret i næste sæson.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 18. aug 2020, 09:12

raekkeettre skrev:
Jakobsen skrev:
18. aug 2020, 08:49
Er sådan set enig i, at Kasper P ikke er den hylde vi skal tilstræbe. Han er da blevet en hel hæderlig stopper med årene, men slet ikke noget særligt og lige nu er han i en sløj forfatning. Jeg ser gerne det er en spiller vi skibber til Hjørring eller Viborg snaretst, men jeg ville nok også vente til vi har afklaret et øvrige mditerforsvar. Spiller vi derudover fast med tre nede bagi har vi brug for en etableret reserve og koster han ikke alt for meget er det måske ikke dumt at have ham rendende, hvis han kanleve med reservetjansen. Ellers står vi pludselig med en ukendt serber og en ungdomsspiller vi aldrig har hørt det store om. Vi har jo numerisk stoppere nok, men bredden er stadig tvivlsom.
Hvordan ved vi han er i en sløj forfatning? Er han ikke bare slået af af 3 bedre spillere. Jeg tænker at lige meget hvilken forfatning han har været i ville han da ikke gå ind i startopstillingen med de stærke forsvarsspillere vi har.

Men som jeg siger han er en super fin superliga spiller og jeg ville være meget tryg ved st have ham inde.

Men tilbage til mit spørgsmål, hvorfor er han i en sløj forfatning?
Synes ikke han har set særligt god ud efter han blev og det bliver næppe bedre af at sidde på bænken. Han havde nogle Ok kampe i sommer lige da han forlængede, men ellers har han ikke shonet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af doukas » 18. aug 2020, 09:13

hje1980 skrev:
18. aug 2020, 09:11
https://aabsport.dk/nyheder/2020/august ... ter-i-AaB/

MEGET vigtig forlængelse... om det så kun er 1 år, så er ro på forsvaret i næste sæson.
Glimrende aftale for alle tænker jeg. Okore bliver holdt til ilden, såfremt han gerne vil til udlandet næste sommer, og vi får muligheden for at få gjort talenterne endnu mere klar. Win-win.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Søgaard » 18. aug 2020, 09:36

Rigtig fint med Okore, især nu når Bærtelsen er sendt videre og vi skal til at spille Prijovic og Christiansen ind, for at se om de har noget at byde ind med på dette niveau.

Forstår ikke helt hvad forventningerne skulle være til Kasper P., han har startet da han var bedst og vores hold var i en lidt anden forfatning, man kan diskutere om han skulle nærme sig 150 kampe, men nu er han her som en 4. forsvarer, synes ikke man kan have meget bedre backup siddende. Samtidig er det til at overhale for Prijovic og Christiansen, der har alle muligheder for at spille sig i en position til at blive starter næste sæson.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af troelsh » 18. aug 2020, 09:38

Julgranen skrev:
17. aug 2020, 22:44
Himmerland skrev:
17. aug 2020, 22:32
Præcis Ingen i AaB bliver fravalgt hvis de havde grebet chancen
Og det er vel også Inge Andre Olsens store opgave her. Det skal være slut med at unge spillere får 3 år med alibibold, før der kommer en (i dette tilfælde nordmand) og siger: Hallo, ham her er da overhovedet ikke god nok.
Spillere skal tidligere ind omkring 1. holdet, og hurtigere ud, hvis de ikke har nogen spændende spidskompetencer og/eller bidrager med noget.

Nabosøn-mantraet har jo altså givet alt for meget spilletid til flere spillere, der aldrig nogensinde har været top 4-materiel. Magnus Christensen og Jannik Pohl, for nu bare at nævne 2 spillere...
Hvad forummet afspejler er vel også, at det har været totalt overvurderet med al den snak om at vi i Aalborg elsker at vores hold består af lokale knægte. Selvfølgelig gør vi det... når de er gode nok. Men det har hovedparten ikke været. Og for 85 % vedkommende har de været pivhamrende anonyme.
Det var sådan set det der triggede mig ved Valgeir Valgeirsson - at han som 17-årig beskrives som sit holds vigtigste spiller, en der er hyperaggressiv og nogengange bisset i sit spil og som trives fint med at der hviler et stort pres på hans skuldre, og tager ansvaret på sig. Den mentalitet er der forsvindende lidt af hos langt de fleste der er kommet op via ungdomsrækkerne.
Jeg er enig, det vildeste eksempel må dog være Blåbjerg, det er vanvittigt at tænke på, at han næsten fik 100 Superliga kampe for os.

Anyways, virkelig vigtigt vi fik forlænget med Okore, og hvis Thelander kan holde glasbenene skadesfri, ser det rigtig godt ud defensivt!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 18. aug 2020, 09:48

troelsh skrev:
18. aug 2020, 09:38
Julgranen skrev:
17. aug 2020, 22:44
Himmerland skrev:
17. aug 2020, 22:32
Præcis Ingen i AaB bliver fravalgt hvis de havde grebet chancen
Og det er vel også Inge Andre Olsens store opgave her. Det skal være slut med at unge spillere får 3 år med alibibold, før der kommer en (i dette tilfælde nordmand) og siger: Hallo, ham her er da overhovedet ikke god nok.
Spillere skal tidligere ind omkring 1. holdet, og hurtigere ud, hvis de ikke har nogen spændende spidskompetencer og/eller bidrager med noget.

Nabosøn-mantraet har jo altså givet alt for meget spilletid til flere spillere, der aldrig nogensinde har været top 4-materiel. Magnus Christensen og Jannik Pohl, for nu bare at nævne 2 spillere...
Hvad forummet afspejler er vel også, at det har været totalt overvurderet med al den snak om at vi i Aalborg elsker at vores hold består af lokale knægte. Selvfølgelig gør vi det... når de er gode nok. Men det har hovedparten ikke været. Og for 85 % vedkommende har de været pivhamrende anonyme.
Det var sådan set det der triggede mig ved Valgeir Valgeirsson - at han som 17-årig beskrives som sit holds vigtigste spiller, en der er hyperaggressiv og nogengange bisset i sit spil og som trives fint med at der hviler et stort pres på hans skuldre, og tager ansvaret på sig. Den mentalitet er der forsvindende lidt af hos langt de fleste der er kommet op via ungdomsrækkerne.
Jeg er enig, det vildeste eksempel må dog være Blåbjerg, det er vanvittigt at tænke på, at han næsten fik 100 Superliga kampe for os.

Anyways, virkelig vigtigt vi fik forlænget med Okore, og hvis Thelander kan holde glasbenene skadesfri, ser det rigtig godt ud defensivt!
Blåbjerg blev jo også prøvet på mere end en plads, og gjorde det eks. udmærket som venstreback. Han bidrog godt i offensiven på den plads. Men man har satset stort i AaB på, at Ahlman skulle kunne finde tilbage til fordums styrke, og det har nok også kostet Blåbjerg chancen på den plads, hvor han faktisk var bedst. Uagtet at han selv erklæret så sig som centerforsvarer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af bonanza » 18. aug 2020, 10:01

Funky skrev:
18. aug 2020, 09:48
troelsh skrev:
18. aug 2020, 09:38
Julgranen skrev:
17. aug 2020, 22:44
Himmerland skrev:
17. aug 2020, 22:32
Præcis Ingen i AaB bliver fravalgt hvis de havde grebet chancen
Og det er vel også Inge Andre Olsens store opgave her. Det skal være slut med at unge spillere får 3 år med alibibold, før der kommer en (i dette tilfælde nordmand) og siger: Hallo, ham her er da overhovedet ikke god nok.
Spillere skal tidligere ind omkring 1. holdet, og hurtigere ud, hvis de ikke har nogen spændende spidskompetencer og/eller bidrager med noget.

Nabosøn-mantraet har jo altså givet alt for meget spilletid til flere spillere, der aldrig nogensinde har været top 4-materiel. Magnus Christensen og Jannik Pohl, for nu bare at nævne 2 spillere...
Hvad forummet afspejler er vel også, at det har været totalt overvurderet med al den snak om at vi i Aalborg elsker at vores hold består af lokale knægte. Selvfølgelig gør vi det... når de er gode nok. Men det har hovedparten ikke været. Og for 85 % vedkommende har de været pivhamrende anonyme.
Det var sådan set det der triggede mig ved Valgeir Valgeirsson - at han som 17-årig beskrives som sit holds vigtigste spiller, en der er hyperaggressiv og nogengange bisset i sit spil og som trives fint med at der hviler et stort pres på hans skuldre, og tager ansvaret på sig. Den mentalitet er der forsvindende lidt af hos langt de fleste der er kommet op via ungdomsrækkerne.
Jeg er enig, det vildeste eksempel må dog være Blåbjerg, det er vanvittigt at tænke på, at han næsten fik 100 Superliga kampe for os.

Anyways, virkelig vigtigt vi fik forlænget med Okore, og hvis Thelander kan holde glasbenene skadesfri, ser det rigtig godt ud defensivt!
Blåbjerg blev jo også prøvet på mere end en plads, og gjorde det eks. udmærket som venstreback. Han bidrog godt i offensiven på den plads. Men man har satset stort i AaB på, at Ahlman skulle kunne finde tilbage til fordums styrke, og det har nok også kostet Blåbjerg chancen på den plads, hvor han faktisk var bedst. Uagtet at han selv erklæret så sig som centerforsvarer.
Jeg bliver bare nødt til at kommentere. Jeg har aldrig nogensinde set Jakob Blåbjerg nærme sig "udemærket". Hans indsatser var gennemgående elendige, uanset hvilken position han besad. Han var en kæmpe liability defensivt. Han var ukoncentreret og aldrig opmærksom, den ringeste markeringsspiller jeg nogensinde har set på Aalborg stadion. Vi skal have spillere der brænder for klubben, og ikke spillere der lige har en mulighed for at opleve noget. Nu kom sandheden endelig frem i lyset da han stoppede sin karrierer, at Blåbjerg aldrig har prioriteret fodbold og hellere vil andre ting i livet. Han udetaler at han gerne vil gøre en forskel for andre, og det mener han ikke han gør i "underholdnings branchen" som fodbold jo "bare" er. En kæmpe klaphat af rang, som jeg er ovenud lykkelig for at jeg aldrig skal forsøge at sætte min tillid til igen. Vi skal og må ikke være et socialt kontor for naboens forskruede søn.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af andreasaab89 » 18. aug 2020, 10:16

Med forlængelsen af Okore har vi nu 6 stoppere

Ross - Thelander - Okore
Og så serberen, KP + ham den uge som backup

Det er et super forsvar og gør at vi kan køre videre med vores vanvittigt gode 3 mands forsvar vi havde i slutningen af sæson og stadig have flex til at gå over til 2 når det skulle være nødvendigt.
Jeg tror bare typer som Thelander, Okore og ROss passer meget bedre i 3 end i 2 mands forsvar. De er alle typer der gerne vil "bryde kæden" og skubbe højt op og bryde bolde og gå i dueller etc. Det er bare meget nemmere at gøre det når man ar 2 andre der bliver tilbage og holder linjen. Når man kun er 2 dernede kan den ene ikke pludselig stikke af og gå op på midten og bryde en bold etc. Derfor tror jeg de 3 passer så godt sammen med deres agressive stil.

Med den nye 6'er fra Portugal tænker jeg vores vindue nok er færdigt. Selvfølgelig skal vi holde øjnene åbne hvis der pludselig opstår muligheden for at tilknytte en hylde A-spiller senest i vinduet. Men vi har nok ikke brug for mere "fylde" i truppen nu og har vel reelt brug for at leje 2-3 folk ud for antalsmæssigt at komme derhen hvor vi skal være.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Fjams
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 24. jul 2020, 15:22
Favoritspiller: Inga golfbold

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Fjams » 18. aug 2020, 10:41

doukas skrev:
18. aug 2020, 09:13
hje1980 skrev:
18. aug 2020, 09:11
https://aabsport.dk/nyheder/2020/august ... ter-i-AaB/

MEGET vigtig forlængelse... om det så kun er 1 år, så er ro på forsvaret i næste sæson.
Glimrende aftale for alle tænker jeg. Okore bliver holdt til ilden, såfremt han gerne vil til udlandet næste sommer, og vi får muligheden for at få gjort talenterne endnu mere klar. Win-win.
:thumbsup: :cheers:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 18. aug 2020, 10:55

Ja truppen er lige nu på 26 mand og med Ocampos og Ferreira kan man komme helt op på 28. Det er 2-4 mand for meget. Det gode ved dette transfervindue er jo, at Friis nu har en (næsten) hel opstart til at vurdere truppen i stedet for at der hele tiden kommer spillere dryssende. Det bliver lidt ligesom i amerikansk sport, hvor man starter med en lidt for stor trup og så skærer til undervejs.

A) Det er oplagt at 9 mand er for mange til forreste linje. Der kan man vel se opstarten an og så kan Friis vælge 2-3 mand, der skal skæres fra og lejes ud eller sælges.

B) Det er OK med 6 midtbanespillere, men kvaliteten er ikke høj nok på nr. 3-4 (Kakeeto og MC). Der skal tilføjes en ny mand i det lag og skæres 1-2 fra.

C) 6 stoppere er lidt for meget. De fleste hold, der spiller 3-5-2 kører med 5 stoppere. Det kan dog være OK hvis Prijovic eller Christiansen er tiltænkt en rolle som dispensationsspiller på U19.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 18. aug 2020, 10:59

Yankee skrev:
18. aug 2020, 10:55
Ja truppen er lige nu på 26 mand og med Ocampos og Ferreira kan man komme helt op på 28. Det er 2-4 mand for meget. Det gode ved dette transfervindue er jo, at Friis nu har en (næsten) hel opstart til at vurdere truppen i stedet for at der hele tiden kommer spillere dryssende. Det bliver lidt ligesom i amerikansk sport, hvor man starter med en lidt for stor trup og så skærer til undervejs.

A) Det er oplagt at 9 mand er for mange til forreste linje. Der kan man vel se opstarten an og så kan Friis vælge 2-3 mand, der skal skæres fra og lejes ud eller sælges.

B) Det er OK med 6 midtbanespillere, men kvaliteten er ikke høj nok på nr. 3-4 (Kakeeto og MC). Der skal tilføjes en ny mand i det lag og skæres 1-2 fra.

C) 6 stoppere er lidt for meget. De fleste hold, der spiller 3-5-2 kører med 5 stoppere. Det kan dog være OK hvis Prijovic eller Christiansen er tiltænkt en rolle som dispensationsspiller på U19.
Jeg tænker faktisk at det IAO der tager beslutningerne om hvem der skal blive, og jeg tror der virkelig skal en overbevisende opstart til for at lave om på det indtryk jeg er sikker på han allerede har.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst