Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af 9000AaB » 19. aug 2020, 12:50

TK-allez skrev:
19. aug 2020, 12:43
Søgaard skrev:
19. aug 2020, 12:24
Umiddelbart, lidt surt at sende PO til AGF. Bare fordi det er surt at sælge til en konkurrent. Og som mange andre skriver, så var han jo vellidt, så det er også lidt grunden til det er surt.

Når det er sagt, er det en flot transfer. Og har ikke ondt i røven over at PO vælger at smutte, han får sikkert en kongeløn i GF. Kun tiden må vise, om vi skal spille på en måde hvor han ikke ville passe ind, og/eller om Inge formår at geninvestere pengene smart. Det giver os også ro, til at stå fast på en evt. pris på Rinne, Ross, Lucas..

Synes Inge siger mange spændende ting, og det er nogle spændende navne der er rygtet til klubben, men nu må han gerne snart rykke på de "profiler" han ævler om at købe. Det er i hvert fald ingen af de to der er på vej ind, som passer på den beskrivelse umiddelbart.

Det er godt nok ikke en kedelig tid at være AaB-fan i.....
Hvilke navne bliver rygtet til klubben foruden portugiseren og Juventus-spilleren?
Ingen......

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af emenike » 19. aug 2020, 12:56

9000AaB skrev:
19. aug 2020, 12:50
TK-allez skrev:
19. aug 2020, 12:43
Søgaard skrev:
19. aug 2020, 12:24
Umiddelbart, lidt surt at sende PO til AGF. Bare fordi det er surt at sælge til en konkurrent. Og som mange andre skriver, så var han jo vellidt, så det er også lidt grunden til det er surt.

Når det er sagt, er det en flot transfer. Og har ikke ondt i røven over at PO vælger at smutte, han får sikkert en kongeløn i GF. Kun tiden må vise, om vi skal spille på en måde hvor han ikke ville passe ind, og/eller om Inge formår at geninvestere pengene smart. Det giver os også ro, til at stå fast på en evt. pris på Rinne, Ross, Lucas..

Synes Inge siger mange spændende ting, og det er nogle spændende navne der er rygtet til klubben, men nu må han gerne snart rykke på de "profiler" han ævler om at købe. Det er i hvert fald ingen af de to der er på vej ind, som passer på den beskrivelse umiddelbart.

Det er godt nok ikke en kedelig tid at være AaB-fan i.....
Hvilke navne bliver rygtet til klubben foruden portugiseren og Juventus-spilleren?
Ingen......
Meget (og det er altså meget) løse rygter på Twitter går på Markus Henriksen med over 50 landskampe for Norge og som er transferfri. På papiret en upgrade, men han kigger nok efter større adresser end Aalborg som det første.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kempes » 19. aug 2020, 12:58

Yankee skrev:
19. aug 2020, 12:37
Jojo ift. videresalg og pris osv er det en fin case.

Men hvad med den vigtigste case - holdet og den kommende sæson? Olsen efterlader et gigantisk hul både ift. hans lederskab og hans kvaliteter på banen. Det er fint nok at der inden sæsonstart kommer en lige så god spiller, men hvilken forfatning kommer han i og hvordan passer han ind på holdet? Olsen havde jo netop så flot en første sæson fordi han kom ind i klubben og på holdet i god tid inden opstarten og fik et optimalt forløb.

Sportsligt er salget af Olsen på kort sigt som at blive ramt af en torpedo. Midtbanen og frontkæden er lige nu ét stort spørgsmålstegn med salget af Olsen og Lucas' fortsatte skadesproblemer, og det er ikke godt nok hvis man har ambitioner om at blive endnu bedre til næste sæson.
Jeg er 100% enig. Jeg så PO's betydning for holdet som meget lig den Risgård havde da vi blev mestre.

Mage til lortetransfer med et salg til en direkte konkurrent kan jeg ikke mindes de seneste 10 år. (Kun ved kontraktudløb)

Med hensyn til Lucas, så fatter jeg i øvrigt ikke at nogle tror vi kan få ham solgt for et stort beløb til udlandet. Han er for gammel og nærmest kronisk skadet og bortset fra 1 champions League kamp for MANGE år siden har han ikke præsteret andre steder end i Superligaen.

Så hvis ikke Ståle vil have ham hænger vi på en spiller, der hæmmer den form for fodbold vi viste efter pokalfinalen.

Johnnygogo
Drenge
Drenge
Indlæg: 42
Tilmeldt: 10. jul 2020, 13:52

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Johnnygogo » 19. aug 2020, 12:58

Håber på at han laver en Anders K Jakobsen og falder helt igennem.

Tror generelt ikke Patrick Olsen passer ind i et galehus som AGF.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Søgaard » 19. aug 2020, 13:05

TK-allez skrev:
19. aug 2020, 12:43
Søgaard skrev:
19. aug 2020, 12:24
Umiddelbart, lidt surt at sende PO til AGF. Bare fordi det er surt at sælge til en konkurrent. Og som mange andre skriver, så var han jo vellidt, så det er også lidt grunden til det er surt.

Når det er sagt, er det en flot transfer. Og har ikke ondt i røven over at PO vælger at smutte, han får sikkert en kongeløn i GF. Kun tiden må vise, om vi skal spille på en måde hvor han ikke ville passe ind, og/eller om Inge formår at geninvestere pengene smart. Det giver os også ro, til at stå fast på en evt. pris på Rinne, Ross, Lucas..

Synes Inge siger mange spændende ting, og det er nogle spændende navne der er rygtet til klubben, men nu må han gerne snart rykke på de "profiler" han ævler om at købe. Det er i hvert fald ingen af de to der er på vej ind, som passer på den beskrivelse umiddelbart.

Det er godt nok ikke en kedelig tid at være AaB-fan i.....
Hvilke navne bliver rygtet til klubben foruden portugiseren og Juventus-spilleren?
Det er de to jeg hentyder til. De er mere spændende end profiler. Og han bliver ved med at snakke om, at han tilfører et par profiler på et tidspunkt, så det bliver jo også noget man kan måle hans mange flotte ord imod, hvis eksempelvis vi ender med at skulle tælle portugiseren som en af profilerne, når vi skal gøre regnskabet op. Ja, eller den 1årige med Okore.

Der er dælme langt til transfervinduet lukker, når man skal tjekke 2-3 gange om dagen for transferbomber helt ud af det blå.. :)
Aalborg BK 1885!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 13:07

Kempes skrev:
19. aug 2020, 12:58
Så hvis ikke Ståle vil have ham hænger vi på en spiller, der hæmmer den form for fodbold vi viste efter pokalfinalen.
Ikke specielt spændende fodbold, hvor der blev gjort plads til alle vores tonsere. Med tanke på de spillere vi har hentet, så tror jeg vi sikrer mod at beholde den defensive stabilitet, men spille mere flydende, offensiv fodbold igen.
Hvor der ikke er plads til spillere som Magnus og Børsting.
De kampe hvor vi blev holdt i skak så evnede vi jo ikke at skabe noget, fordi vores teknikere var ude af holdet.

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Broendum » 19. aug 2020, 13:18

Så er Ferreira officiel AaB’er ... med #6

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2020, 13:27

Lyder som en der kan sparke Patrick Olsen i bolleren.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 13:31

Sådan!
Så er det blevet manifesteret at Inge ikke gider se mere på sidelæns boldflytteri og boldbehandling a la Blåbjerg på den 6’er position.
Det er vi mange der har skreget på længe.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 19. aug 2020, 13:36

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 13:31
Sådan!
Så er det blevet manifesteret at Inge ikke gider se mere på sidelæns boldflytteri og boldbehandling a la Blåbjerg på den 6’er position.
Det er vi mange der har skreget på længe.
MC må være fortid nu

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af gravballe » 19. aug 2020, 13:39

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ar/8254374
AGF betaler AaB 6 mio. kr. nu og kan – hvis alle bonusser udløses – ende med at betale tæt ved ni mio. kr. for Patrick Olsen.
Det er sku for lidt!

Når man tænker på regnskabet også er blevet opjusteret, hvad kan man så realt få for samme penge der er bedre? Det har jeg svært ved at se. 10m var det en super handel, men det her er sku sølle.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 13:40

Gaarde6 skrev:
19. aug 2020, 13:36
MC må være fortid nu
Mon ikke Vendsyssel venter. Det er også mere passende til hans niveau og tempo.
Nu skal der i hvert fald snart luges lidt ud blandt egenopfostrede.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af hje1980 » 19. aug 2020, 13:42

Måske AaB allerede har afløseren i kikkerten for PO... har hørt rygter om Markus Henriksen der pt. spiller i Bristol og tidligere Rosenborg og AZ.

Også inde omkring det Norske landshold.

28 år og masser af rutine og central midt.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kasper » 19. aug 2020, 13:44

Kan simpelthen ikke tro på at Markus Henriksen kommer. Det må være en and.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14766
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 19. aug 2020, 13:46

gravballe skrev:
19. aug 2020, 13:39
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ar/8254374
AGF betaler AaB 6 mio. kr. nu og kan – hvis alle bonusser udløses – ende med at betale tæt ved ni mio. kr. for Patrick Olsen.
Det er sku for lidt!

Når man tænker på regnskabet også er blevet opjusteret, hvad kan man så realt få for samme penge der er bedre? Det har jeg svært ved at se. 10m var det en super handel, men det her er sku sølle.
Helt enig, det er hovedrystende. Kun hvis alle klausuler udløses så vi står med de 9 mio. kr. er dette en nogenlunde tilfredsstillende handel, og selv der havde jeg langt foretrukket at han var blevet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 13:51

Det stikker jo for vildt af det her - man kan jo ikke lave nogle konklusioner før dette vindue er lukket. Det har man aldrig kunnet, men jeg synes man ligesom viste lidt hvordan Lynge, og efter ham, Gaarde handlede - men med ham her, er 30 års historik i AaB jo rykket op af jorden, og smidt over hækken. Tiden må vise, men lige nu er jeg skuffet - ikke sur, men skuffet :)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af BoT » 19. aug 2020, 13:52

Hvis nogen stadig undrer sig over, hvorfor FCN gang på gang kan score MARKANT højere transferbeløb for deres spillere, er dette salg (en af) forklaringerne: De siger nej til lave bud. Vi siger ja.

(Jeg ved godt, det ikke er så simpelt, men vi har muligvis endnu engang vist agenter og klubledere fra andre klubber, at vi er villige til at sige ja til pebernødder.)

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af 9800 » 19. aug 2020, 13:54

Det er ca 10 mio. det er en fantastisk handel! 27 år, om et år eller to er han intet værd som transfer.
Vi står i den heldige situation at vi har fået masser af penge ind tidligt i vinduet, og lur mig om ikke der skulle komme nogen spændende muligheder senere i vinduet som vi ellers normalt ikke kan komme i nærheden af.
Ja hatten på 😊

Magster
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 6. jul 2017, 12:38

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Magster » 19. aug 2020, 13:55

Hanga skrev:
19. aug 2020, 13:46
gravballe skrev:
19. aug 2020, 13:39
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ar/8254374
AGF betaler AaB 6 mio. kr. nu og kan – hvis alle bonusser udløses – ende med at betale tæt ved ni mio. kr. for Patrick Olsen.
Det er sku for lidt!

Når man tænker på regnskabet også er blevet opjusteret, hvad kan man så realt få for samme penge der er bedre? Det har jeg svært ved at se. 10m var det en super handel, men det her er sku sølle.
Helt enig, det er hovedrystende. Kun hvis alle klausuler udløses så vi står med de 9 mio. kr. er dette en nogenlunde tilfredsstillende handel, og selv der havde jeg langt foretrukket at han var blevet.
Hvor i det link fra EB finder du en troværdig kilde til at prisen er 6mil. ? Ingen steder.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2190
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Sauer » 19. aug 2020, 13:56

hje1980 skrev:
19. aug 2020, 13:42
Måske AaB allerede har afløseren i kikkerten for PO... har hørt rygter om Markus Henriksen der pt. spiller i Bristol og tidligere Rosenborg og AZ.

Også inde omkring det Norske landshold.

28 år og masser af rutine og central midt.
Hvor stærk er kilden på det? Det er ikke bare fra de utallige gange, han er nævnt som en våd drøm herinde, vel? ;)

Låst