Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af DenGamleMand » 19. aug 2020, 21:50

Brodernumsi skrev:
19. aug 2020, 21:48
DenGamleMand skrev:
19. aug 2020, 21:22
Brodernumsi skrev:
19. aug 2020, 21:05
Forza skrev:
19. aug 2020, 20:57
Aalborg frederikshavner skrev:
19. aug 2020, 20:50
Forza skrev:
19. aug 2020, 18:57


PO var vores 2. bedste spiller i sidste sæson og passede perfekt ind i vores koncept. Selvfølgelig havde han ikke kurs mod bænken.
Fint at Olsen er blevet solgt, han havde noget kant og attitude men var ret beset meget ordinær.
Jeg ser ikke noget problem i at sælge Olsen til gjæf forudsat at IAO lander en god afløser, derimod har jeg det stadigvæk træls med at vi mistede tengeren til gymnasterne.

Olsen var nok den spiller som sammen med MC havde det sværest efter turneringen blev genoptaget, det var helt vildt så mange uprovokerede boldtab Olsen havde farlige steder på banen. Han var en stor risiko når han havde bolden langt tilbage på banen hvilket modstanderne selvfølgelig hurtigt lurede.
Olsen var ikke nogen dårlig spiller men han havde virkelig også nogle svagheder som kostede dyrt.
Jeg synes der er en tendens til at alle spillere der bliver solgt, pludselig ikke var så gode alligevel ifølge flere brugere.

Lad os lige blive enige i at PO ikke var ordinær for os. Han har samlet set en af vores bedste i sidste sæson.
Der skulle heller ikke så meget til, for at blive 'en af de bedste'. Med jeg synes, der var nogle stykker der i sidste sæson gjorde det bedre, og lavede færre fejl. PO havde tænding og virkede altid opsat, og han lignede en vigtig brik i det presspil vi havde stor succes med efter pokalfiaskoen.

Alt i alt tror jeg sagtens vi kan finde en fuldgod erstatning. Jeg er dog ærgerlig over, at Inge udtaler, at han er ligeglad med hvilken klub han sælger til.
Det udtaler han vel heller ikke? Han siger at faktisk at han helst ville sælge til udlandet - men der var ingen interesse. Derefter siger han, at han ikke har noget imod at sælge til en konkurrent hvis der kan hentes en kvalificeret erstatning.
Han siger, han ikke går så meget op i hvem aftageren er.
Såfremt at han kan finde en kvalificeret erstatning. Vi læser/hører det nok bare forskelligt.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2020, 21:56

Brodernumsi skrev:
19. aug 2020, 21:48
DenGamleMand skrev:
19. aug 2020, 21:22
Brodernumsi skrev:
19. aug 2020, 21:05
Forza skrev:
19. aug 2020, 20:57
Aalborg frederikshavner skrev:
19. aug 2020, 20:50
Forza skrev:
19. aug 2020, 18:57


PO var vores 2. bedste spiller i sidste sæson og passede perfekt ind i vores koncept. Selvfølgelig havde han ikke kurs mod bænken.
Fint at Olsen er blevet solgt, han havde noget kant og attitude men var ret beset meget ordinær.
Jeg ser ikke noget problem i at sælge Olsen til gjæf forudsat at IAO lander en god afløser, derimod har jeg det stadigvæk træls med at vi mistede tengeren til gymnasterne.

Olsen var nok den spiller som sammen med MC havde det sværest efter turneringen blev genoptaget, det var helt vildt så mange uprovokerede boldtab Olsen havde farlige steder på banen. Han var en stor risiko når han havde bolden langt tilbage på banen hvilket modstanderne selvfølgelig hurtigt lurede.
Olsen var ikke nogen dårlig spiller men han havde virkelig også nogle svagheder som kostede dyrt.
Jeg synes der er en tendens til at alle spillere der bliver solgt, pludselig ikke var så gode alligevel ifølge flere brugere.

Lad os lige blive enige i at PO ikke var ordinær for os. Han har samlet set en af vores bedste i sidste sæson.
Der skulle heller ikke så meget til, for at blive 'en af de bedste'. Med jeg synes, der var nogle stykker der i sidste sæson gjorde det bedre, og lavede færre fejl. PO havde tænding og virkede altid opsat, og han lignede en vigtig brik i det presspil vi havde stor succes med efter pokalfiaskoen.

Alt i alt tror jeg sagtens vi kan finde en fuldgod erstatning. Jeg er dog ærgerlig over, at Inge udtaler, at han er ligeglad med hvilken klub han sælger til.
Det udtaler han vel heller ikke? Han siger at faktisk at han helst ville sælge til udlandet - men der var ingen interesse. Derefter siger han, at han ikke har noget imod at sælge til en konkurrent hvis der kan hentes en kvalificeret erstatning.
Han siger, han ikke går så meget op i hvem aftageren er.
Enig. Og det er godt. Det vidner om selvtillid mht. at man alligevel kun vil sælge til en pris hvor man vurderer at man er bedre stillet med pengene end med spilleren. Han skal tro på at vi er blevet styrket ved den handel.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af michael_nagg » 19. aug 2020, 21:57

Hold kæft det bliver lækkert den dag der er os der kan gå på rov i de andre klubber, og nuppe deres profiler, istedet for vi skal nøjes med det tynde øl på bænken

AaB_Fan_since1995
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19. aug 2020, 09:53

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af AaB_Fan_since1995 » 19. aug 2020, 22:00

Hanga skrev:
15. aug 2020, 14:03
Ruddifanten skrev:
15. aug 2020, 13:15
Glemte følgende :

Rinne er på affyrings rampen som alle nok ved og planen ved et salg er at rykke u/19 keeperen op som 2 målmand i et års tid da man har meget store forventninger til en ung 15 årig keeper fra egne rækker som kilden beskriver som DK’s største målmands talent, man har også meget stor tiltro til AH som man tror har endnu større potientiale end Rinne.
Det håber jeg godt nok ikke. Det vil da også være fuldstændig håbløst at basere sådan en beslutning på en 15årig!
Theo Sander fik 45 min i dagens kamp hvilken kan indikere at der er noget om snakken; altså AH som afløser for Rinne og Sander som backup.

Men godt nok vildt og usædvanligt hvis vi skal have en 15 årlig på bænken i Superligaen! Hvis talentet er så stort som skrevet, så kan det være OK! Men godt nok vildt😅

(Ovenstående indlæg er i øvrigt 4 dage gammelt - men ligger 31 sider tilbage i transfertråden! Der er gang i debatside.dk :aabfan:)

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Himmerland » 19. aug 2020, 22:07

Så er vi næsten sikker på vi ikke ser ham her, og tak for det https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -sydeuropa

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2020, 22:18

michael_nagg skrev:
19. aug 2020, 21:57
Hold kæft det bliver lækkert den dag der er os der kan gå på rov i de andre klubber, og nuppe deres profiler, istedet for vi skal nøjes med det tynde øl på bænken
Jeg håber da godt nok aldrig nogensinde vi kommer i nærheden af at spendere halvdelen af vores transferindtægter fra et storsalg på en 26-årig AGF'er.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Soren » 19. aug 2020, 22:19

Forza skrev:
19. aug 2020, 18:57
Soren skrev:
19. aug 2020, 18:55
Dennis Nielsen skrev:
19. aug 2020, 18:35
jonas386 skrev:
19. aug 2020, 16:15
Jeg læser ikke at folk kritiserer Olsen for valget. Selvfølgelig skuffer det mig, at han tager til AGF, men jeg har da heller aldrig forventet han skulle have AaB som sit hjerteblod efter et år i trøjen. Det var noget jeg havde håbet kunne komme med tiden i takt med bedre sæsoner og gode oplevelser på stadion.

Kritikken er at vi har accepteret buddet i første omgang, og ikke bare bedt GF' om at pakke deres nystrøgede checkhæfte væk. 6-9 millioner synes jeg i øvrigt virker i den lave ende. markedspris eller ej. Er det nok til, at vi faktisk kan komme styrket ud af den handel? Vi skal pludselig ud og finde både en 6'er og en 8'er, da jeg ikke forventer Ferreira er hentet til starteren, men som back-up istedet for Magnus.

Anyways. Herinde har der med rette været snakket meget om vindermentaliteten, eller mangel på samme fra både trænere og spillere. Inge og Søren Krogh kom til i foråret, og sammen med et par andre trænere, og nu spillere, er det blandt andet for at kulturen får en overhaling. Tiltrængt og forfriskende. Vi har for få spillere i truppen der virkelig vil vinde, og som forventer 100% af folkene omkring sig.
Hvorfor sælger vi så den bedste eksponent for den udstråling og attitude vi har i truppen? Kombinationen af attitude og evner hos Olsen burde være nok til at han skulle have en nøglerolle i en re-lancering af AaB. Vi har andre spillere der er dygtigere end ham, men det er nærmest kun Thelander, Ross og altså Olsen man fornemmer har det drive og den vilje der skal til for at sparke til nogle af de lidt mere stille typer. Typer der skal bygges videre på, og gerne bredes i truppen. I en sæson med hvad der tyder på meget udskiftning kunne det altså være fedt at holde fast på stammen, og her mener jeg at Olsen er langt vigtigere end eksempelvis Fossum. Fossum-Olsen foran en dygtig 6'er ville i min optik være blandt de allerstærkeste centrale midtbaner i hele superligaen.

Inge får ros for at hente unge sultne folk fra konkurrenceprægede talentakademier, der kan være med til at presse vores egne talenter og sparke noget vildskab og vilje ind i truppen. Jeg er ikke sportspsykolog(lol), men jeg har en vag ide om, at den slags skal komme fra lederne i truppen og ikke fra en flok helt unge udlændinge der formentlig aldrig havde hørt om AaB for bare et halvt år siden.

Isoleret set synes jeg at købet af Prica er klasse. Nkada er jeg lidt på vippen over, men mest over at han er en lejeaftale. Han virker til at have nogle kvaliteter vi mangler, og det kan jeg godt leve med. Portugiseren er jeg meget usikker på. Går ud fra, at han har været billig, men meget afhænger også af hvilken rolle han er hentet til, og om vi skal forvente at se ham i starteren . Jeg håber det er så Magnus og Kakeeto kan overflødiggøres, men det er svært at sige, nu hvor han rent faktisk har fået #6.
Serberen har vi betalt overgangssum for, hvilket vel indikerer at det er en spiller vi tror på. Vi smider ikke bare en million efter en lottokupon. I sidste afsnit af 'Rød Aalborg', som jeg i øvrigt synes var en svag episode, nævnte en af de to journalister(?) at folk omkring Røde Stjerne ikke havde hørt om ham, eller set ham spille. Og det ved jeg ikke helt hvad jeg skal lægge i. Som udgangspunkt har jeg ikke de store tanker om sportsjournalister, så jeg håber det primært skyldes dovenskab fra de serbiske af slagsen.

Jeg synes det er et modigt salg af Inge. Det er hans første egentlige salg, og det er så en fan-favorit til en direkte rival. Jeg er helt på linje med Yankee, der stiller spørgsmålstegn ved hvor længe vi evt skal bruge på at spille en ny mand ind, og hvordan det påvirker holdet og opstarten på kort og mellemlang sigt. Jeg er bange for at en stor udskiftning med mange spillere der skal vende sig til nyt land, nye holdkammerater og ny rolle i en ny klub kan koste resultater nu og her. Hvis ikke der kommer en hylde-A spiller ind i stedet for Olsen, så tror jeg at Inge har givet sig selv en vanskelig start i mange fans' øjne, og det kan på længere sigt vise sig at være mere værd end de måske 10 millioner han presser ud af GF'.

Ja ok, så kunne jeg ikke holde mig helt væk
Nok det bedste indlæg der er skrevet om dette emne.

Din allervigtigste pointe er, i mine øjne, pointen om mentalitet og kulturbærere.

Udfra mine observationer, så ser jeg Olsen, som en der byder sig til, som har lidt kant og en vindermentalitet/attitude. Derfor undrer salget mig også, da han, som du også selv påpeger, er eksponent for det IAO har prædiket.

Isoleret set kan de postuleres, at vi har købt billigt og scoret lidt over det 10dobbelte og derfor har lavet en god handel, men de kvaliteter som Olsen byder ind med og den værdi han - i mine øjne - har for holdet, de bliver formentlig ikke billige at erstatte.

Igen - skide godt indlæg.
Kan godt følge dig noget af vejen. Men hvor skulle PO spille i vores 3-4-3 system?

Centralt som én af to midtbanespillere går ikke. På kanten - nej. Og i angrebet - det vat vist en nødløsning. Man vil gerne have mere fart og rene angribere deroppe.

PO havde kurs mod bænken hos os.
PO var vores 2. bedste spiller i sidste sæson og passede perfekt ind i vores koncept. Selvfølgelig havde han ikke kurs mod bænken.
Hvor ville du placere PO på banen i en 3-4-3?

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Himmerland » 19. aug 2020, 22:39

Sidder lige og høre Ripodsten og høre Inge siger han viser de nye mulige spiller rundt på Hornevej om natten, når der ikke er andre på anlægget, for at overbevise dem om de skal skifte til AaB. Er der nogen der lige tager en aften løbe tur der ude omkring :|

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af TK-allez » 19. aug 2020, 22:49

Himmerland skrev:
19. aug 2020, 22:39
Sidder lige og høre Ripodsten og høre Inge siger han viser de nye mulige spiller rundt på Hornevej om natten, når der ikke er andre på anlægget, for at overbevise dem om de skal skifte til AaB. Er der nogen der lige tager en aften løbe tur der ude omkring :|
Hvor tror du, journalisterne opsnapper deres rygter fra? ;)

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af 9000AA » 19. aug 2020, 22:52

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 17:31
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 17:06
DOG må jeg altså rettet dig - vi har ikke fået en ny strategi, det er samme strategiske grundlag. Jeg ved godt jeg har skrevet det her 100 gange, men det er bare lige så folk forstår det - Nordkraft strategien lever 100% som altid. forskellen er måden den bliver implementeret på, og der er fandme forskel fra Gaarde i den ene enden af skalaen til IAO i den anden ende.
Under Gaarde:
- Gaarde ville have Augo ud..
Hvorfor ville han ha Augo ud??

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Uldahl » 19. aug 2020, 23:17

FIDEL skrev:
19. aug 2020, 16:58
Julgranen skrev:
19. aug 2020, 16:46
Lad mig lige forstå folk ret her:

Gaarde brænder 50+ mio af på spillere uden det kan aflæses i tabellen, men bliver siddende i flere år.
Inge Andre skal fyres, nærmest inden vi har spillet en kamp.

Jeg må indrømme at lunten, når det kommer til et projekt som skal bringe AaB tættere på toppen af dansk fodbold, forekommer mig lige vel kort for nogens vedkommende.

AaB er i en dårlig forfatning og har været det længe.
Der er lagt en ny strategi. Den skal have tid, de nye medarbejdere skal have tid, før det giver nogen mening at svinge pisken over den.
Du skriver nogle smukke ting nogle gange. Jeg er helt enig.
Må tilslutte mig Fidel her. Kunne ikke have skrevet det bedre selv.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Fromthecradle » 19. aug 2020, 23:25

Uldahl skrev:
19. aug 2020, 23:17
FIDEL skrev:
19. aug 2020, 16:58
Julgranen skrev:
19. aug 2020, 16:46
Lad mig lige forstå folk ret her:

Gaarde brænder 50+ mio af på spillere uden det kan aflæses i tabellen, men bliver siddende i flere år.
Inge Andre skal fyres, nærmest inden vi har spillet en kamp.

Jeg må indrømme at lunten, når det kommer til et projekt som skal bringe AaB tættere på toppen af dansk fodbold, forekommer mig lige vel kort for nogens vedkommende.

AaB er i en dårlig forfatning og har været det længe.
Der er lagt en ny strategi. Den skal have tid, de nye medarbejdere skal have tid, før det giver nogen mening at svinge pisken over den.
Du skriver nogle smukke ting nogle gange. Jeg er helt enig.
Må tilslutte mig Fidel her. Kunne ikke have skrevet det bedre selv.
Hvorfor kan man ikke se de 50 mio i tabellen? Det er jo ren og skær nonsens udsagn, der aldrig kan bekræftes.

Men selvfølgelig skal de nye have tid til at vise deres værd, uanset at strategien altså er den samme som før IAO.
You pay for this?

Nordens Bilbao ja tak
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 17. aug 2019, 01:00
Favoritspiller: Mikkel Kaufmann

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Nordens Bilbao ja tak » 19. aug 2020, 23:33

AaB_Fan_since1995 skrev:
19. aug 2020, 22:00
Hanga skrev:
15. aug 2020, 14:03
Ruddifanten skrev:
15. aug 2020, 13:15
Glemte følgende :

Rinne er på affyrings rampen som alle nok ved og planen ved et salg er at rykke u/19 keeperen op som 2 målmand i et års tid da man har meget store forventninger til en ung 15 årig keeper fra egne rækker som kilden beskriver som DK’s største målmands talent, man har også meget stor tiltro til AH som man tror har endnu større potientiale end Rinne.
Det håber jeg godt nok ikke. Det vil da også være fuldstændig håbløst at basere sådan en beslutning på en 15årig!
Theo Sander fik 45 min i dagens kamp hvilken kan indikere at der er noget om snakken; altså AH som afløser for Rinne og Sander som backup.

Men godt nok vildt og usædvanligt hvis vi skal have en 15 årlig på bænken i Superligaen! Hvis talentet er så stort som skrevet, så kan det være OK! Men godt nok vildt😅

(Ovenstående indlæg er i øvrigt 4 dage gammelt - men ligger 31 sider tilbage i transfertråden! Der er gang i debatside.dk :aabfan:)
Man kan først spille seniorbold når man er 16, så der går nok et år eller to endnu, før han bliver fast inventar i truppen;)

AaB_Fan_since1995
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19. aug 2020, 09:53

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af AaB_Fan_since1995 » 20. aug 2020, 07:08

Nordens Bilbao ja tak skrev:
19. aug 2020, 23:33

Man kan først spille seniorbold når man er 16, så der går nok et år eller to endnu, før han bliver fast inventar i truppen;)
Han bliver 16 år d. 8 januar 2021. Så ikke så længe til endda:-)

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 20. aug 2020, 07:51

Fromthecradle skrev:
19. aug 2020, 23:25
Hvorfor kan man ikke se de 50 mio i tabellen? Det er jo ren og skær nonsens udsagn, der aldrig kan bekræftes.
Ja, det er det pudsigt nok altid i dine øjne, når jeg skriver noget.

Det kan ikke aflæses at Gaarde under disse seneste sæsoner har brugt flere penge på spillere, end Lynge nogensinde gjorde på samme antal år. Ifht. 14/15 sæsonen er vores lønbudget øget med 25 % eller mere, uden at det kan aflæses på hverken præstationer eller i tabellen. Samtidig har vi brugt over 50 mio. kr. på transfers.
2019/2020 5 36 16 6 14 54 - 44 54
2018/2019 9 34 10 12 12 44 - 44 42
2017/2018 5 36 10 15 11 38 - 44 45
2016/2017 10 34 10 8 16 31 - 49 38
1 ud af 4 sæsoner hvor vi vinder flere kampe end vi taber. Det er da sørgeligt for en klub som har et top 4/5 budget. Nu har AGF nok overhalet os, men det var ikke tilfældet de foregående sæsoner.

Vi skal tilbage på sporet, og forandringen er igang. Men den var også tiltrængt ovenpå så mange års ørkenvandring.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 20. aug 2020, 08:58

Julgranen skrev:
20. aug 2020, 07:51
Fromthecradle skrev:
19. aug 2020, 23:25
Hvorfor kan man ikke se de 50 mio i tabellen? Det er jo ren og skær nonsens udsagn, der aldrig kan bekræftes.
Ja, det er det pudsigt nok altid i dine øjne, når jeg skriver noget.

Det kan ikke aflæses at Gaarde under disse seneste sæsoner har brugt flere penge på spillere, end Lynge nogensinde gjorde på samme antal år. Ifht. 14/15 sæsonen er vores lønbudget øget med 25 % eller mere, uden at det kan aflæses på hverken præstationer eller i tabellen. Samtidig har vi brugt over 50 mio. kr. på transfers.
2019/2020 5 36 16 6 14 54 - 44 54
2018/2019 9 34 10 12 12 44 - 44 42
2017/2018 5 36 10 15 11 38 - 44 45
2016/2017 10 34 10 8 16 31 - 49 38
1 ud af 4 sæsoner hvor vi vinder flere kampe end vi taber. Det er da sørgeligt for en klub som har et top 4/5 budget. Nu har AGF nok overhalet os, men det var ikke tilfældet de foregående sæsoner.

Vi skal tilbage på sporet, og forandringen er igang. Men den var også tiltrængt ovenpå så mange års ørkenvandring.
Hvis man tager udgangspunkt i tal på den måde, bliver man da nød til at se på hvad andre klubber har gjort - Jeg vil mene at både FCM, OB, FCN og nu AGF har højere budgetter end de havde før, og bruger mange flere penge på deres organisationer end før. Så ja vi har brugt flere penge, men hvis de andre har brugt endnu mere, så bliver de tal i sidste ende isoleret set ubrugelige, i forhold til at sætte dem ind i en placerings ramme.

Eller er der noget jeg har overset?

EDIT: Nu har FCN et lavere budget, men hvis du tager investeringer på ca. 30-40 millioner om året i deres akademier ind i billedet, for at skaffe billige lønnede spillere, så vil de ligge langt over os. Så igen...man skal se på hele billedet...

FCK, BIF, FCM, FCN, AGF - er foran os. Vi er på lige fod med OB - så reelt skal vi kæmpe om 6-7 pladsen, og alt andet vil være en meropnåelse iforhold til budget. SHIT, jeg vil ikke igang sige det højt, vi skal se os selv i top 4!!! :) Men vi skal bare være bedre og klogere end de andre...

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af san » 20. aug 2020, 09:08

Spørgsmål til De folk der mener agf har overhalet os pga en god sæson, DN som træner og købet af PO . Kan i forklare hvorfor David N denne gang kan sætte 2 gode sæsoner sammen? Han har aldrig formået at få succes i sæsonen efter en god sæson, som træner

Bongo123456
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20. jun 2019, 10:31
Geografisk sted: Nibe

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Bongo123456 » 20. aug 2020, 09:20

san skrev:
20. aug 2020, 09:08
Spørgsmål til De folk der mener agf har overhalet os pga en god sæson, DN som træner og købet af PO . Kan i forklare hvorfor David N denne gang kan sætte 2 gode sæsoner sammen? Han har aldrig formået at få succes i sæsonen efter en god sæson, som træner
Og der er fakta. AGF er første klub, hvor han er igang med 3. sæson.
1. sæson kom han til efter Guld-Glenn blev smidt på porten. 2. sæson gav så bronze og nu starter sikkert hans sidste sæson i AGF. Galehuset acceptere næppe en placering som nr. 5, 6 eller 7.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Mogens » 20. aug 2020, 09:24

Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 18:27
TK-allez skrev:
19. aug 2020, 18:24
Fantastisk at få Prica på måltavlen :aabfan:
På frispark! Det plejed’ far at gøre!
Jeg husker målet mod Sampdoria, ellers gjorde han det ikke så meget i frispark???
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 20. aug 2020, 09:25

Pedro Ferreira blev i løbet af de fysiske tests forresten målt som 3-4 hurtigste spiller i truppen - ude af kampform. Det er vist ikke helt normalt for en def-midt. Tror vi får fat i en ordenlig oprydder her. Bliver vildt hvis han også kan spille fodbold.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Låst