Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Maglau » 9. sep 2020, 13:32

Det gennemgående tema her i tråden er at vi venter på den store signing da dem vi har fået hidtil har været billige og lidt lottokupon over det i transfer og lønbelastning.
Jeg har dog mine tvivl med Prica - ja han har været billig transfer til Malmø. Men Mon ikke Prica lejren ved hvor omsværmet han har været fra hele Skandinavien og derfor har sat en pris på lønnen derefter.
Det vil ikke komme bag på mig hvis hans løn er blandt ligaens absolut højeste for 18 årige. Derfor kan PO lønnen hurtigt have fået ben at gå på.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Uldahl » 9. sep 2020, 13:34

Bugatti1 skrev:
9. sep 2020, 12:15
Alt hvad vi med sikkerhed ved mht. Inge er:

Han har skaffet os 4 nye. Ingen af dem har bevist sig på superliganiveau eller mere? Måske de har gode stats i et eller andet computerprogram, men siger reelt ingenting -Faktum, de har ikke bevist sig på et passende niveau. (Måske de gør det?)

Så det eneste Inge har gjort er, at sælge sidste sæsons vigtigste spiller???

Så skaffer han ikke en fuldgod erstatning, så vurderer jeg ham som totalt inkompetent!!
Så håber da virkelig Inge finder en til start 11´eren, hvilket han fortsat mangler at gøre. :S
De 4 nye er hentet ind til fremtiden, Inge har set der er nogle mangler i den talent masse vi har lige nu, der for de er hentet. Rettidig omhu.

Prica har da bevist sig som det største talent i Alsvenskaen, alene det at Inge har hentet ham for små penge i konkurance med Malmø, Rosenborg og BIF. Han har kostet os 500.000 jeg tror ikke der er nogen af de andre der har kostet mere, absolut godkendt.

P.O havde altså også svagheder bla det defensive kostede, synes debatsiden har en tendens til at gøre ham bedre end han er. I mine øjne et fremragende salg, eneste minus er det er til GF. En ny vil da være dejligt hvis vi kan få en Børsting type med mere teknik, ellers er jeg tryk ved børstinng på den plads
,

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 9. sep 2020, 13:35

Maglau skrev:
9. sep 2020, 13:32
Det gennemgående tema her i tråden er at vi venter på den store signing da dem vi har fået hidtil har været billige og lidt lottokupon over det i transfer og lønbelastning.
Jeg har dog mine tvivl med Prica - ja han har været billig transfer til Malmø. Men Mon ikke Prica lejren ved hvor omsværmet han har været fra hele Skandinavien og derfor har sat en pris på lønnen derefter.
Det vil ikke komme bag på mig hvis hans løn er blandt ligaens absolut højeste for 18 årige. Derfor kan PO lønnen hurtigt have fået ben at gå på.
Det er lidt svært at vide, hvor du vil hen med dit indlæg. Ja, vi betaler sikkert en pæn løn til Prica? Og? Vi betaler for potentialet. Og så kostede han kun 500.000.
Så der er ikke rigtig så meget at problematisere ved den signing.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 9. sep 2020, 13:42

Uldahl skrev:
9. sep 2020, 13:34
Bugatti1 skrev:
9. sep 2020, 12:15
Alt hvad vi med sikkerhed ved mht. Inge er:

Han har skaffet os 4 nye. Ingen af dem har bevist sig på superliganiveau eller mere? Måske de har gode stats i et eller andet computerprogram, men siger reelt ingenting -Faktum, de har ikke bevist sig på et passende niveau. (Måske de gør det?)

Så det eneste Inge har gjort er, at sælge sidste sæsons vigtigste spiller???

Så skaffer han ikke en fuldgod erstatning, så vurderer jeg ham som totalt inkompetent!!
Så håber da virkelig Inge finder en til start 11´eren, hvilket han fortsat mangler at gøre. :S
De 4 nye er hentet ind til fremtiden, Inge har set der er nogle mangler i den talent masse vi har lige nu, der for de er hentet. Rettidig omhu.

Prica har da bevist sig som det største talent i Alsvenskaen, alene det at Inge har hentet ham for små penge i konkurance med Malmø, Rosenborg og BIF. Han har kostet os 500.000 jeg tror ikke der er nogen af de andre der har kostet mere, absolut godkendt.

P.O havde altså også svagheder bla det defensive kostede, synes debatsiden har en tendens til at gøre ham bedre end han er. I mine øjne et fremragende salg, eneste minus er det er til GF. En ny vil da være dejligt hvis vi kan få en Børsting type med mere teknik, ellers er jeg tryk ved børstinng på den plads
,
Prijovic har kostet 2,5 og jeg er sikker på Ferreira har kostet mere end 500.000.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Uldahl » 9. sep 2020, 13:45

Kokkefar skrev:
9. sep 2020, 13:42
Uldahl skrev:
9. sep 2020, 13:34
Bugatti1 skrev:
9. sep 2020, 12:15
Alt hvad vi med sikkerhed ved mht. Inge er:

Han har skaffet os 4 nye. Ingen af dem har bevist sig på superliganiveau eller mere? Måske de har gode stats i et eller andet computerprogram, men siger reelt ingenting -Faktum, de har ikke bevist sig på et passende niveau. (Måske de gør det?)

Så det eneste Inge har gjort er, at sælge sidste sæsons vigtigste spiller???

Så skaffer han ikke en fuldgod erstatning, så vurderer jeg ham som totalt inkompetent!!
Så håber da virkelig Inge finder en til start 11´eren, hvilket han fortsat mangler at gøre. :S
De 4 nye er hentet ind til fremtiden, Inge har set der er nogle mangler i den talent masse vi har lige nu, der for de er hentet. Rettidig omhu.

Prica har da bevist sig som det største talent i Alsvenskaen, alene det at Inge har hentet ham for små penge i konkurance med Malmø, Rosenborg og BIF. Han har kostet os 500.000 jeg tror ikke der er nogen af de andre der har kostet mere, absolut godkendt.

P.O havde altså også svagheder bla det defensive kostede, synes debatsiden har en tendens til at gøre ham bedre end han er. I mine øjne et fremragende salg, eneste minus er det er til GF. En ny vil da være dejligt hvis vi kan få en Børsting type med mere teknik, ellers er jeg tryk ved børstinng på den plads
,
Prijovic har kostet 2,5 og jeg er sikker på Ferreira har kostet mere end 500.000.
Hvor har du fundet prisen på Prijovic? Det har jeg ikke læst nogen steder.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Maglau » 9. sep 2020, 13:47

Julgranen skrev:
9. sep 2020, 13:35
Maglau skrev:
9. sep 2020, 13:32
Det gennemgående tema her i tråden er at vi venter på den store signing da dem vi har fået hidtil har været billige og lidt lottokupon over det i transfer og lønbelastning.
Jeg har dog mine tvivl med Prica - ja han har været billig transfer til Malmø. Men Mon ikke Prica lejren ved hvor omsværmet han har været fra hele Skandinavien og derfor har sat en pris på lønnen derefter.
Det vil ikke komme bag på mig hvis hans løn er blandt ligaens absolut højeste for 18 årige. Derfor kan PO lønnen hurtigt have fået ben at gå på.
Det er lidt svært at vide, hvor du vil hen med dit indlæg. Ja, vi betaler sikkert en pæn løn til Prica? Og? Vi betaler for potentialet. Og så kostede han kun 500.000.
Så der er ikke rigtig så meget at problematisere ved den signing.
Det er på ingen måde en kritik af AaBs handlen.
Bare konstatering af at alt hvad vi har fået ikke er billigt og bankelev lønninger. Med en forventning om at vi har råd til meget mere
Nej jeg synes det er fantastisk at AaB kører lidt samme stil med lønninger til dem de virkelig tror på som fcm og fck gør det.
Det sætter også et internt pres på AaBs organisation om at udvikle Prica til en succes så han kan fortjene og tjene sin løn igennem sportslig succes og betydelig transfer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 9. sep 2020, 13:50

Kokkefar skrev:
9. sep 2020, 13:42
Prijovic har kostet 2,5
Nej, han har ej.

210.000 euro, hvilket er inkl. udviklingsbidrag til tidl. klubber. Det er mig bekendt ikke i nærheden af 2,5 mio.

Og så aflønnet med 125.000 euro årligt. I den høje ende for en 18-årig, men dog stadig under gennemsnitslønnen i Superligaen.

Der står desuden at både Alaves og Besiktas også var interesserede i ham, så i den optik virker det som en rimelig pris.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 9. sep 2020, 13:57

KongGulerod skrev:
9. mar 2020, 01:39
Nogen der ved om vores nye sportschef er tiltrådt?
Nej ikke endnu :P
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 9. sep 2020, 14:00

KlaskmyggenNoah skrev:
9. sep 2020, 13:57
KongGulerod skrev:
9. mar 2020, 01:39
Nogen der ved om vores nye sportschef er tiltrådt?
Nej ikke endnu :P
Altså IAO ser ud til at være en intervaltrænings-freak. Så giver han den gas i en uges tid - så læner han sig tilbage i en måned, for - forhåbentlig - lige at tage en fuld spurt til sidst igen :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 9. sep 2020, 14:10

Julgranen skrev:
9. sep 2020, 13:50
Kokkefar skrev:
9. sep 2020, 13:42
Prijovic har kostet 2,5
Nej, han har ej.

210.000 euro, hvilket er inkl. udviklingsbidrag til tidl. klubber. Det er mig bekendt ikke i nærheden af 2,5 mio.

Og så aflønnet med 125.000 euro årligt. I den høje ende for en 18-årig, men dog stadig under gennemsnitslønnen i Superligaen.

Der står desuden at både Alaves og Besiktas også var interesserede i ham, så i den optik virker det som en rimelig pris.
Ja du har ret, de to tal er ikke i nærheden af at være tæt hinanden. Heller ikke hvis man inkluderer agentbidrag og andre udgifter ifbm. signingen. Fjollet af mig. Men tak for den nedladende tone, det havde jeg brug for.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 9. sep 2020, 14:19

Kokkefar skrev:
9. sep 2020, 14:10
Ja du har ret, de to tal er ikke i nærheden af at være tæt hinanden. Heller ikke hvis man inkluderer agentbidrag og andre udgifter ifbm. signingen. Fjollet af mig. Men tak for den nedladende tone, det havde jeg brug for.
Hvor i alverden ser du en nedladende tone?! Jeg konstaterer bare, at der er langt fra dit postulat om 2,5 mio. til de 1,5 mio. der står at læse i serbiske medier.

Og prisen er heller ikke specielt slem, når klubber som Alaves og Besiktas har været interesseret.

Det er lidt enerverende, at skulle læse at disse spillere nærmest er ren lotto. Det er trods alt blevet slået fast, at man har dissekeret vores måde at spille på, set på de kampe hvor vi har set svage ud, og så ledt efter spillere der kan opveje disse svagheder bedre end de nuværende spillere. Og så i øvrigt adressere de mangler vi har i vores egen baghave hos AaB Akademiet. Her lyder en forsvarsspiller der kan spille til venstre i tre-back kæde da overhovedet ikke dumt.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 9. sep 2020, 14:25

Julgranen skrev:
9. sep 2020, 14:19
Kokkefar skrev:
9. sep 2020, 14:10
Ja du har ret, de to tal er ikke i nærheden af at være tæt hinanden. Heller ikke hvis man inkluderer agentbidrag og andre udgifter ifbm. signingen. Fjollet af mig. Men tak for den nedladende tone, det havde jeg brug for.
Hvor i alverden ser du en nedladende tone?! Jeg konstaterer bare, at der er langt fra dit postulat om 2,5 mio. til de 1,5 mio. der står at læse i serbiske medier.
Der står i random bosniske og serbiske medier, at vi har betalt 210.000 € i overgangssum. Med alt inklusiv (sign on, agenter, transport, logi osv.) har han kostet os godt og vel 2,5 mio eksklusiv løn over perioden. Og det har jeg ikke fra et serbisk netmedie, der har været en tur gennem google translate.

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 130
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Bugatti1 » 9. sep 2020, 14:29

Men Inge har jo tidligere postuleret, at han ville hente ind til start 11´eren!

Indtil videre har han jo kun solgt ud af start 11´eren og ikke ind.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 9. sep 2020, 14:31

Bugatti1 skrev:
9. sep 2020, 14:29
Men Inge har jo tidligere postuleret, at han ville hente ind til start 11´eren!

Indtil videre har han jo kun solgt ud af start 11´eren og ikke ind.
Ferreira er hentet som starter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 9. sep 2020, 14:41

Kokkefar skrev:
9. sep 2020, 14:25
Der står i random bosniske og serbiske medier, at vi har betalt 210.000 € i overgangssum. Med alt inklusiv (sign on, agenter, transport, logi osv.) har han kostet os godt og vel 2,5 mio eksklusiv løn over perioden.
Haha, du prøver godt nok hårdt.

Transport og logi til en 18-årig... Han bor højst sandsynligt hos en af de familier der plejer at tage sig af unge udlændinge for AaB. Og det koster ikke 5000,- at flyve ham herop, samt sørge for hotel i et par dage.

Sign-on? I en miniputhandel for en U19-spiller. Vi snakker pebernødder.

Agenter?
AaB har ikke i ét eneste af de sidste 5 år brugt over 2,5 mio. kr årligt - og heri består også køb af rådgivning (som f.eks. da AaB fik anbefalinger til spillerkøb af Erik Larsen). Desuden betaler klubber oftest både ved køb og salg - en sportsøkonoms vurdering er at omkring 10 % ved køb og salg går til agent.
Desuden gælder det også ved forlængelser/nye kontrakter - her kan agenten max. score 3 % af bruttolønnen i perioden, hvilket klubben betaler. Samtidig betaler klubben af og til tilknytning af agent for spillere, fordi de ikke personligt må beskattes af det (såvidt jeg husker).
Dertil gælder også honorar ved indgåelse af aftaler om repræsentation generelt over en periode. Det aner jeg ikke om AaB har/har haft, udover Erik Larsen.
Alt dette er indeholdt i de 2,5 mio.

Du kan argumentere fra nu af og til i morgen, men det kan aldrig nogensinde blive til at AaB har betalt 1 mio. udover transfer + udviklingsbidrag. Det er fuldkommen urealistisk.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 9. sep 2020, 15:03

Julgranen skrev:
9. sep 2020, 14:41
Kokkefar skrev:
9. sep 2020, 14:25
Der står i random bosniske og serbiske medier, at vi har betalt 210.000 € i overgangssum. Med alt inklusiv (sign on, agenter, transport, logi osv.) har han kostet os godt og vel 2,5 mio eksklusiv løn over perioden.
Haha, du prøver godt nok hårdt.

Transport og logi til en 18-årig... Han bor højst sandsynligt hos en af de familier der plejer at tage sig af unge udlændinge for AaB. Og det koster ikke 5000,- at flyve ham herop, samt sørge for hotel i et par dage.

Sign-on? I en miniputhandel for en U19-spiller. Vi snakker pebernødder.

Agenter?
AaB har ikke i ét eneste af de sidste 5 år brugt over 2,5 mio. kr årligt - og heri består også køb af rådgivning (som f.eks. da AaB fik anbefalinger til spillerkøb af Erik Larsen). Desuden betaler klubber oftest både ved køb og salg - en sportsøkonoms vurdering er at omkring 10 % ved køb og salg går til agent.
Desuden gælder det også ved forlængelser/nye kontrakter - her kan agenten max. score 3 % af bruttolønnen i perioden, hvilket klubben betaler. Samtidig betaler klubben af og til tilknytning af agent for spillere, fordi de ikke personligt må beskattes af det (såvidt jeg husker).
Dertil gælder også honorar ved indgåelse af aftaler om repræsentation generelt over en periode. Det aner jeg ikke om AaB har/har haft, udover Erik Larsen.
Alt dette er indeholdt i de 2,5 mio.

Du kan argumentere fra nu af og til i morgen, men det kan aldrig nogensinde blive til at AaB har betalt 1 mio. udover transfer + udviklingsbidrag. Det er fuldkommen urealistisk.
Friis var inde på Prijovic i Rød Aalborg i går. Han bor hos Kirsten og Jens-Peter, som også var Bassogogs værtsfamilier og han er i gang med at blive undervist i Engelsk og ses af klubben som et længerevarende projekt. Vedr. transfer er det totalt urealistisk, at vi har givet 2,5 millioner i overgangssum. Skal vi derop skal det vel være med løn i hele kontraktperioden og selv da lyder det lidt urealistisk.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 9. sep 2020, 15:05

Julgranen skrev:
9. sep 2020, 14:41
Kokkefar skrev:
9. sep 2020, 14:25
Der står i random bosniske og serbiske medier, at vi har betalt 210.000 € i overgangssum. Med alt inklusiv (sign on, agenter, transport, logi osv.) har han kostet os godt og vel 2,5 mio eksklusiv løn over perioden.
Haha, du prøver godt nok hårdt.

Transport og logi til en 18-årig... Han bor højst sandsynligt hos en af de familier der plejer at tage sig af unge udlændinge for AaB. Og det koster ikke 5000,- at flyve ham herop, samt sørge for hotel i et par dage.

Sign-on? I en miniputhandel for en U19-spiller. Vi snakker pebernødder.

Agenter?
AaB har ikke i ét eneste af de sidste 5 år brugt over 2,5 mio. kr - og heri består også køb af rådgivning (som f.eks. da AaB fik anbefalinger til spillerkøb af Erik Larsen). Desuden betaler klubber oftest både ved køb og salg - en sportsøkonoms vurdering er at omkring 10 % ved køb og salg går til agent.
Desuden gælder det også ved forlængelser - her kan agenten max. score 3 % af bruttolønnen i perioden, hvilket klubben betaler. Samtidig betaler klubben af og til tilknytning af agent for spillere, fordi de ikke personligt må beskattes af det (såvidt jeg husker).
Dertil gælder også honorar ved indgåelse af aftaler om repræsentation generelt over en periode. Det aner jeg ikke om AaB har/har haft, udover Erik Larsen.
Alt dette er indeholdt i de 2,5 mio.

Du kan argumentere fra nu af og til i morgen, men det kan aldrig nogensinde blive til at AaB har betalt 1 mio. udover transfer + udviklingsbidrag. Det er fuldkommen urealistisk.
Og du vil gøre alt for at forsvare serbiske netmediers skøn på en pris, hvis altså du er den, der har fundet kilden. IAO kunne fortælle dig til dig åbne ansigt at du tager fejl og du ville stadig forsvare dine obskure serbiske medier, fordi du har sat dig for at du har ret.

Men det er da derudover ligegyldigt, hvad Røde Stjerne har modtaget i overgangssum, det interessante er da, hvor stor en bid Prijovic har kostet af vores transferbudget. Jeg har aldrig sagt at 210.000 € passer, det er dig der siger det. Det kan sikkert godt være, men overgangssummen er jo kun en del af hans totale pris. Jeg har blot fået at vide, at der er tale om godt og vel 2,5 mio alt inklusiv. Hvad det inkluderer aner jeg ikke, jeg gætter på det er agenter, transport osv., det er alt inklusiv. Hvis det lyder helt sindsygt i dit hovede, at der er ekstraudgifter på lige under en million, så har transfersummen nok været større end dine højtelskede serbiske bloggere gætter på.

Helt kort: Jeg har fra én der har kendskab til sagen, at han har kostet os omkring 2,5 mio. Længere er den ikke. Så kan du vælge at tro på dine google translate'ede netmedier, det er du velkommen til, men at affeje andres informationer på baggrund af fuld tiltro til egne google skills er jo direkte narcissistisk.

Den her 'debat' er slut for mig. Du er kun interesseret i at få ret.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 9. sep 2020, 15:32

Jakobsen skrev:
9. sep 2020, 15:03
Julgranen skrev:
9. sep 2020, 14:41
Kokkefar skrev:
9. sep 2020, 14:25
Der står i random bosniske og serbiske medier, at vi har betalt 210.000 € i overgangssum. Med alt inklusiv (sign on, agenter, transport, logi osv.) har han kostet os godt og vel 2,5 mio eksklusiv løn over perioden.
Haha, du prøver godt nok hårdt.

Transport og logi til en 18-årig... Han bor højst sandsynligt hos en af de familier der plejer at tage sig af unge udlændinge for AaB. Og det koster ikke 5000,- at flyve ham herop, samt sørge for hotel i et par dage.

Sign-on? I en miniputhandel for en U19-spiller. Vi snakker pebernødder.

Agenter?
AaB har ikke i ét eneste af de sidste 5 år brugt over 2,5 mio. kr årligt - og heri består også køb af rådgivning (som f.eks. da AaB fik anbefalinger til spillerkøb af Erik Larsen). Desuden betaler klubber oftest både ved køb og salg - en sportsøkonoms vurdering er at omkring 10 % ved køb og salg går til agent.
Desuden gælder det også ved forlængelser/nye kontrakter - her kan agenten max. score 3 % af bruttolønnen i perioden, hvilket klubben betaler. Samtidig betaler klubben af og til tilknytning af agent for spillere, fordi de ikke personligt må beskattes af det (såvidt jeg husker).
Dertil gælder også honorar ved indgåelse af aftaler om repræsentation generelt over en periode. Det aner jeg ikke om AaB har/har haft, udover Erik Larsen.
Alt dette er indeholdt i de 2,5 mio.

Du kan argumentere fra nu af og til i morgen, men det kan aldrig nogensinde blive til at AaB har betalt 1 mio. udover transfer + udviklingsbidrag. Det er fuldkommen urealistisk.
Friis var inde på Prijovic i Rød Aalborg i går. Han bor hos Kirsten og Jens-Peter, som også var Bassogogs værtsfamilier og han er i gang med at blive undervist i Engelsk og ses af klubben som et længerevarende projekt. Vedr. transfer er det totalt urealistisk, at vi har givet 2,5 millioner i overgangssum. Skal vi derop skal det vel være med løn i hele kontraktperioden og selv da lyder det lidt urealistisk.
Helt enig. 2.5 er urealistisk og hjemmestrikket fra Kokkefar. Han kostede 1,5.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 9. sep 2020, 15:35

Kokkefar skrev:
9. sep 2020, 15:05
Og du vil gøre alt for at forsvare serbiske netmediers skøn på en pris, hvis altså du er den, der har fundet kilden. IAO kunne fortælle dig til dig åbne ansigt at du tager fejl og du ville stadig forsvare dine obskure serbiske medier, fordi du har sat dig for at du har ret.

Men det er da derudover ligegyldigt, hvad Røde Stjerne har modtaget i overgangssum, det interessante er da, hvor stor en bid Prijovic har kostet af vores transferbudget. Jeg har aldrig sagt at 210.000 € passer, det er dig der siger det. Det kan sikkert godt være, men overgangssummen er jo kun en del af hans totale pris. Jeg har blot fået at vide, at der er tale om godt og vel 2,5 mio alt inklusiv. Hvad det inkluderer aner jeg ikke, jeg gætter på det er agenter, transport osv., det er alt inklusiv. Hvis det lyder helt sindsygt i dit hovede, at der er ekstraudgifter på lige under en million, så har transfersummen nok været større end dine højtelskede serbiske bloggere gætter på.

Helt kort: Jeg har fra én der har kendskab til sagen, at han har kostet os omkring 2,5 mio. Længere er den ikke. Så kan du vælge at tro på dine google translate'ede netmedier, det er du velkommen til, men at affeje andres informationer på baggrund af fuld tiltro til egne google skills er jo direkte narcissistisk.

Den her 'debat' er slut for mig. Du er kun interesseret i at få ret.
Så absolut ikke. Men i øjeblikket bliver alt der overhovedet kan fejltolkes spundet for den vogn der hedder, at vores sportsdirektør er ringe inden AaB har spillet en kamp i den nye sæson.
Der er ikke tale om flere års dårligdomme, men ét enkelt vindue.

Jeg tror nu nok på hvad aviserne skriver i et land hvor den slags er helt normalt at lægge frem.
Hovedkilden er Serbiens ældste sportssite, der hører hjemme i Beograd og er meget tæt på Røde Stjerne. De skrev 200.000 euro - og en anden kilde beskrev det så som 210.000 euro efter solidaritetsbetalinger.
Hvis overgangssummen er 210.000 euro, så er det komplet urealistisk med 1 mio. for det nævnte.

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. sep 2020, 15:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 9. sep 2020, 15:59

Ifølge BT's 'Transfervinduet', var der en, så godt som, underskrevet aftale på plads mellem AaB og Ocampos. AaB ombestemte sig dog i sidste ende. Forhandlingerne var tilsyneladende så fremskredne, at Ocampos-lejren overvejer at gøre en sag ud af det. Grundet til AaB trak sig skulle være, at de alligevel ville have en mere etableret spiller ind på højrebacken. BT har forsøgt at ringe til Inge for en kommentar, men han tog den ikke. De bemærkede dog, at hans nummer befandt sig i et engelsktalende land (kan man måske høre det på telefonsvareren?). Kunne Inge være i Brentford og forhandle om Dalle?

Låst