Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Hohenhaus Tenne
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. sep 2020, 15:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 5. okt 2020, 13:30

BoT skrev:
5. okt 2020, 13:25
Hiljemark er fra nogenlunde samme hylde som Fossum, men mere færdig i sin udvikling. Dermed kan vi fra sag 1 have høje forventninger. Mon ikke også, han lægger sig ind allerøverst i vores lønhierarki?

Så der skal muligvis en afgang til for at skabe plads. Magnus fylder stort set intet på budgettet, så et salg af ham, skal nærmest udelukkende være for hans egen skyld. Det kunne være Okore eller Tom van Weert. Især førstnævnte kunne give mening, hvis vi samtidig ændrer formation til 4-3-3.
Jeg synes han er på en højere hylde end Fossum (ingen bashing, jeg er på hold-Iver). Hiljemark har trods alt bevist sig i forskellige store ligaer over flere år. Fossum var ikke en succes i bundesligaen og 2. bundesliga. Fossum har dog alderen og potentialet med sig, men imod er Hiljemark et noget større Scoop. Klasse signing af Inge!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 5. okt 2020, 13:31

BoT skrev:
5. okt 2020, 13:25
Hiljemark er fra nogenlunde samme hylde som Fossum, men mere færdig i sin udvikling. Dermed kan vi fra sag 1 have høje forventninger. Mon ikke også, han lægger sig ind allerøverst i vores lønhierarki?

Så der skal muligvis en afgang til for at skabe plads. Magnus fylder stort set intet på budgettet, så et salg af ham, skal nærmest udelukkende være for hans egen skyld. Det kunne være Okore eller Tom van Weert. Især førstnævnte kunne give mening, hvis vi samtidig ændrer formation til 4-3-3.
Jeg tænker ikke at de to kan sammenlignes overhovedet. De kom begge fra hylden med kæmpetalenter i de sene teenageår, men Hiljemark har haft en flot karriere, mens Fossum er gået lidt i stå og heller ikke helt længere minder om den spillertype Strømsgodset solgte.

Vi kan have kæmpe forventninger til Hiljemark, klart, men spørgsmålet er vel også om ikke AaB til sommer bør overveje at afhænde Fossum hvis ikke han leverer et bedre output. Han hæver en kongehyre.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 5. okt 2020, 13:32

Holy FUCK!!! Ville lige tjekke om der skete noget idag, og fandt en transfertråd der var eksploderet! SHIT en handel - Troede ikke vi havde penge til sådan en handle, med sådan en spiller som ikke kan sælges! Men vildt fedt - det må jo næsten betyde 3 mand på midten igen, eller muligheden for det! Hold da kæft det er fedt! Godt gået af Inge!

Er der nogle der ved hvilken form han er I?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 5. okt 2020, 13:32

Buzz Killington skrev:
5. okt 2020, 13:30
Hohenhaus Tenne skrev:
5. okt 2020, 13:21
Kenneth K skrev:
5. okt 2020, 13:00
Det er satanedme lidt af en signing... hatten af, Inge! Hiljemark hører så ganske klart til blandt vores mest højprofilerede tilgange de seneste mange år. Det er vel kun Lucas og Okore, som kan påstå at være oppe i nærheden af samme hylde de sidste mange år (og ret beset kan de nok ikke engang påstå at være i nærheden af Hiljemark...).

Nu skal han lige finde i vores spil, vores system, og alt det der, men på papiret er det meget mere end en fuldgod, direkte erstatning for Patrick Olsen.
Er det i virkeligheden vores højst profilerede signing nogensinde?
I mit hjerte er Lucas nummer 1. Men ud fra CV kan jeg ikke lige se nogen der kommer ret tæt på.

En lille bekymring ifht Hilje er at han ser ud til at misse en del kampe til skader, og superligaen er jo ikke ligefrem ufysisk. På den anden side kan det jo ha' overbevist ham at AaB har vist at de er villige til at tage den helt roligt med spillerne, og lægger individuellle og meget stringente planer for spillernes udvikling og genoptræning. Så forhåbentlig løser det sig. Med det i tankerne går der nok også et godt stykke tid før Friis bliver presset til at lave store ændringer på vores midtbane.
Jeg synes nu vi har hentet mange skandinaviske navne der kan konkurrere om den titel, men han er uden tvivl en kæmpe signing.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 5. okt 2020, 13:34

Julgranen skrev:
5. okt 2020, 13:31
BoT skrev:
5. okt 2020, 13:25
Hiljemark er fra nogenlunde samme hylde som Fossum, men mere færdig i sin udvikling. Dermed kan vi fra sag 1 have høje forventninger. Mon ikke også, han lægger sig ind allerøverst i vores lønhierarki?

Så der skal muligvis en afgang til for at skabe plads. Magnus fylder stort set intet på budgettet, så et salg af ham, skal nærmest udelukkende være for hans egen skyld. Det kunne være Okore eller Tom van Weert. Især førstnævnte kunne give mening, hvis vi samtidig ændrer formation til 4-3-3.
Jeg tænker ikke at de to kan sammenlignes overhovedet. De kom begge fra hylden med kæmpetalenter i de sene teenageår, men Hiljemark har haft en flot karriere, mens Fossum er gået lidt i stå og heller ikke helt længere minder om den spillertype Strømsgodset solgte.

Vi kan have kæmpe forventninger til Hiljemark, klart, men spørgsmålet er vel også om ikke AaB til sommer bør overveje at afhænde Fossum hvis ikke han leverer et bedre output. Han hæver en kongehyre.
Du nævner tit Fossums hyre og jeg logikken siger da at han er højt betalt. Men ved du hvad han tjener?

Jeg tror (håber) hans spil kan løftes af en klasse makker centralt. Men ja, får vi bud på ham vil det nok være en god lønpost at komme af med.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

slammer
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 24. nov 2005, 11:21
Geografisk sted: Malmø

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af slammer » 5. okt 2020, 13:34

Nå Jonas... Så er vi vist ved at være klar til den næste... :aabfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 5. okt 2020, 13:36

Forza skrev:
5. okt 2020, 13:32
Buzz Killington skrev:
5. okt 2020, 13:30
Hohenhaus Tenne skrev:
5. okt 2020, 13:21
Kenneth K skrev:
5. okt 2020, 13:00
Det er satanedme lidt af en signing... hatten af, Inge! Hiljemark hører så ganske klart til blandt vores mest højprofilerede tilgange de seneste mange år. Det er vel kun Lucas og Okore, som kan påstå at være oppe i nærheden af samme hylde de sidste mange år (og ret beset kan de nok ikke engang påstå at være i nærheden af Hiljemark...).

Nu skal han lige finde i vores spil, vores system, og alt det der, men på papiret er det meget mere end en fuldgod, direkte erstatning for Patrick Olsen.
Er det i virkeligheden vores højst profilerede signing nogensinde?
I mit hjerte er Lucas nummer 1. Men ud fra CV kan jeg ikke lige se nogen der kommer ret tæt på.

En lille bekymring ifht Hilje er at han ser ud til at misse en del kampe til skader, og superligaen er jo ikke ligefrem ufysisk. På den anden side kan det jo ha' overbevist ham at AaB har vist at de er villige til at tage den helt roligt med spillerne, og lægger individuellle og meget stringente planer for spillernes udvikling og genoptræning. Så forhåbentlig løser det sig. Med det i tankerne går der nok også et godt stykke tid før Friis bliver presset til at lave store ændringer på vores midtbane.
Jeg synes nu vi har hentet mange skandinaviske navne der kan konkurrere om den titel, men han er uden tvivl en kæmpe signing.
Som var ligeså profilerede? Altså Ståle var jo fantastisk, men havde kun en håndfuld kampe fra den andenbedste engelske række. Greven fik også lidt kampe i PL, men var ikke i nærheden af et gennembrud. Det var store transfers, men jeg syntes Hiljemarks CV lyder finere. Hvem glemmer jeg?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

depor
2. div
2. div
Indlæg: 175
Tilmeldt: 23. aug 2020, 15:48
Favoritspiller: Augo (Pedro Ferreira)
Geografisk sted: Horsens (tidligere Aalborg)

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af depor » 5. okt 2020, 13:38

FIDEL skrev:
5. okt 2020, 13:26


nu kender jeg ikke manden og har kun set ham på Youtube men han virker ikke specielt hurtig og desværre kan man heller ikke se om han kan noget i luftspillet. Er der nogen der kan sige noget om det?
Han er meget fysisk stærk og kan en masse i luften i boksen. Han er faktisk ok hurtig med bolden, som jeg husker det.
[/quote]

Han minder på mange punkter om PO - bare meget meget bedre. Han har et hårdt skud og så kunne man se et par prøver på hans hovedspil på Youtube også. Så klasse spiller at få ind! Men jeg kan slet ikke sætte holdet med ham på - hvordan skal vores start 11 nu være med alle mand klar?

Er det Børsting der må ud på bænken?

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af baresi » 5. okt 2020, 13:40

Det er IKKE slut endnu. FED Hiljemark transfer men INGE arbejder videre på højtryk. NU har jeg faktisk konkret hørt at ham Diomande er en man forsøger sig kraftigt på. Hvilket jo må give en van Weert går hår i hovedet (i hans flotte manke) hvis det lykkes. Men Inge er IKKE færdig.
højre wingback er også på blokken, men tror det afhænger af hvad der sker med endnu en angriber/offensiv spiller. Rygtet gik fra løst til konkret.

Skal vi ik spille 4-3-3 nu i øvrigt, så vi både bruger fossum og Hiljemark
Med alle klar fra skader:

Palle - Okore - Thelander - Ahlmann
Fossum - Pedro - Hiljemark
Kusk - Prica - Lucas

ser sgu ud som noget spændende.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 5. okt 2020, 13:41

Buzz Killington skrev:
5. okt 2020, 13:36
Forza skrev:
5. okt 2020, 13:32
Buzz Killington skrev:
5. okt 2020, 13:30
Hohenhaus Tenne skrev:
5. okt 2020, 13:21
Kenneth K skrev:
5. okt 2020, 13:00
Det er satanedme lidt af en signing... hatten af, Inge! Hiljemark hører så ganske klart til blandt vores mest højprofilerede tilgange de seneste mange år. Det er vel kun Lucas og Okore, som kan påstå at være oppe i nærheden af samme hylde de sidste mange år (og ret beset kan de nok ikke engang påstå at være i nærheden af Hiljemark...).

Nu skal han lige finde i vores spil, vores system, og alt det der, men på papiret er det meget mere end en fuldgod, direkte erstatning for Patrick Olsen.
Er det i virkeligheden vores højst profilerede signing nogensinde?
I mit hjerte er Lucas nummer 1. Men ud fra CV kan jeg ikke lige se nogen der kommer ret tæt på.

En lille bekymring ifht Hilje er at han ser ud til at misse en del kampe til skader, og superligaen er jo ikke ligefrem ufysisk. På den anden side kan det jo ha' overbevist ham at AaB har vist at de er villige til at tage den helt roligt med spillerne, og lægger individuellle og meget stringente planer for spillernes udvikling og genoptræning. Så forhåbentlig løser det sig. Med det i tankerne går der nok også et godt stykke tid før Friis bliver presset til at lave store ændringer på vores midtbane.
Jeg synes nu vi har hentet mange skandinaviske navne der kan konkurrere om den titel, men han er uden tvivl en kæmpe signing.
Som var ligeså profilerede? Altså Ståle var jo fantastisk, men havde kun en håndfuld kampe fra den andenbedste engelske række. Greven fik også lidt kampe i PL, men var ikke i nærheden af et gennembrud. Det var store transfers, men jeg syntes Hiljemarks CV lyder finere. Hvem glemmer jeg?
Strandli tæller vel også med. Hvis vi snakker klub karriere har du nok ret. De færreste har så mange kampe på cv’et i gode ligaer. Jeg tænkte primært på at vi har haft en del med landskampe på cv’et.

Vi blev faktisk tilbudt Denilson i karrierens efterår. Verdens dyreste fodboldspiller i 1998. Havde man hentet ham kunne vi godt lukke snakken nu ;)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af gravballe » 5. okt 2020, 13:41

Klaser af Inge. Nu skal Friis altså til at levere ellers er det ud.

Så gerne en angriber og et talent til at presse Pallesen ud. (men ok Børsting kan også tage pladsen)

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 5. okt 2020, 13:42

Forza skrev:
5. okt 2020, 13:34
Du nævner tit Fossums hyre og jeg logikken siger da at han er højt betalt. Men ved du hvad han tjener?
Jeg tror (håber) hans spil kan løftes af en klasse makker centralt. Men ja, får vi bud på ham vil det nok være en god lønpost at komme af med.
Skulle (inden dagens handel) være bedst lønnede udlænding i AaB siden Louay Chanko fik knap 4 mio. om året i vores velmagtsdage. Så han tjener vel marginalt mindre end Lucas. Der skulle noget til at overmatche interesse andetsteds fra.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af gravballe » 5. okt 2020, 13:43

Forza skrev:
5. okt 2020, 13:41
Buzz Killington skrev:
5. okt 2020, 13:36
Forza skrev:
5. okt 2020, 13:32
Buzz Killington skrev:
5. okt 2020, 13:30
Hohenhaus Tenne skrev:
5. okt 2020, 13:21
Kenneth K skrev:
5. okt 2020, 13:00
Det er satanedme lidt af en signing... hatten af, Inge! Hiljemark hører så ganske klart til blandt vores mest højprofilerede tilgange de seneste mange år. Det er vel kun Lucas og Okore, som kan påstå at være oppe i nærheden af samme hylde de sidste mange år (og ret beset kan de nok ikke engang påstå at være i nærheden af Hiljemark...).

Nu skal han lige finde i vores spil, vores system, og alt det der, men på papiret er det meget mere end en fuldgod, direkte erstatning for Patrick Olsen.
Er det i virkeligheden vores højst profilerede signing nogensinde?
I mit hjerte er Lucas nummer 1. Men ud fra CV kan jeg ikke lige se nogen der kommer ret tæt på.

En lille bekymring ifht Hilje er at han ser ud til at misse en del kampe til skader, og superligaen er jo ikke ligefrem ufysisk. På den anden side kan det jo ha' overbevist ham at AaB har vist at de er villige til at tage den helt roligt med spillerne, og lægger individuellle og meget stringente planer for spillernes udvikling og genoptræning. Så forhåbentlig løser det sig. Med det i tankerne går der nok også et godt stykke tid før Friis bliver presset til at lave store ændringer på vores midtbane.
Jeg synes nu vi har hentet mange skandinaviske navne der kan konkurrere om den titel, men han er uden tvivl en kæmpe signing.
Som var ligeså profilerede? Altså Ståle var jo fantastisk, men havde kun en håndfuld kampe fra den andenbedste engelske række. Greven fik også lidt kampe i PL, men var ikke i nærheden af et gennembrud. Det var store transfers, men jeg syntes Hiljemarks CV lyder finere. Hvem glemmer jeg?
Strandli tæller vel også med. Hvis vi snakker klub karriere har du nok ret. De færreste har så mange kampe på cv’et i gode ligaer. Jeg tænkte primært på at vi har haft en del med landskampe på cv’et.

Vi blev faktisk tilbudt Denilson i karrierens efterår. Verdens dyreste fodboldspiller i 1998. Havde man hentet ham kunne vi godt lukke snakken nu ;)
Der var også ham negeren fra England der var på prøve sammen med zelinski? Som jeg husker det var han er stort navn dengang?

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 5. okt 2020, 13:43

Synes det jeg ser på youtube er mere, at han er kan spille en af de 3 i angrebet - måske han er tænkt som den falske 9er som PO har været, og så beholder vi den 2 mands midtbane.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 5. okt 2020, 13:44

gravballe skrev:
5. okt 2020, 13:43
Der var også ham negeren fra England der var på prøve sammen med zelinski? Som jeg husker det var han er stort navn dengang?
Chris Kiwomya.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 5. okt 2020, 13:44

depor skrev:
5. okt 2020, 13:38
FIDEL skrev:
5. okt 2020, 13:26


nu kender jeg ikke manden og har kun set ham på Youtube men han virker ikke specielt hurtig og desværre kan man heller ikke se om han kan noget i luftspillet. Er der nogen der kan sige noget om det?
Han er meget fysisk stærk og kan en masse i luften i boksen. Han er faktisk ok hurtig med bolden, som jeg husker det.
Han minder på mange punkter om PO - bare meget meget bedre. Han har et hårdt skud og så kunne man se et par prøver på hans hovedspil på Youtube også. Så klasse spiller at få ind! Men jeg kan slet ikke sætte holdet med ham på - hvordan skal vores start 11 nu være med alle mand klar?

Er det Børsting der må ud på bænken?
[/quote]

Det er Diomande, jeg mener :thumbsup:

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 5. okt 2020, 13:44

raekkeettre skrev:
5. okt 2020, 13:43
Synes det jeg ser på youtube er mere, at han er kan spille en af de 3 i angrebet - måske han er tænkt som den falske 9er som PO har været, og så beholder vi den 2 mands midtbane.
Inge omtaler ham selv som en felt til felt midtbanespiller.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 5. okt 2020, 13:45

Julgranen skrev:
5. okt 2020, 13:42
Forza skrev:
5. okt 2020, 13:34
Du nævner tit Fossums hyre og jeg logikken siger da at han er højt betalt. Men ved du hvad han tjener?
Jeg tror (håber) hans spil kan løftes af en klasse makker centralt. Men ja, får vi bud på ham vil det nok være en god lønpost at komme af med.
Skulle (inden dagens handel) være bedst lønnede udlænding i AaB siden Louay Chanko fik knap 4 mio. om året i vores velmagtsdage. Så han tjener vel marginalt mindre end Lucas. Der skulle noget til at overmatche interesse andetsteds fra.
Av. Det er mange penge for mange anonyme kampe.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Harry-kewell
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 26. sep 2013, 12:18

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Harry-kewell » 5. okt 2020, 13:45

baresi skrev:
5. okt 2020, 13:40
Det er IKKE slut endnu. FED Hiljemark transfer men INGE arbejder videre på højtryk. NU har jeg faktisk konkret hørt at ham Diomande er en man forsøger sig kraftigt på. Hvilket jo må give en van Weert går hår i hovedet (i hans flotte manke) hvis det lykkes. Men Inge er IKKE færdig.
højre wingback er også på blokken, men tror det afhænger af hvad der sker med endnu en angriber/offensiv spiller. Rygtet gik fra løst til konkret.

Skal vi ik spille 4-3-3 nu i øvrigt, så vi både bruger fossum og Hiljemark
Med alle klar fra skader:

Palle - Okore - Thelander - Ahlmann
Fossum - Pedro - Hiljemark
Kusk - Prica - Lucas

ser sgu ud som noget spændende.
Jeg går lige ind og skifter underbukser.... shit hvis det lykkes vil det være vanvittigt! :aabfan:

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af TK-allez » 5. okt 2020, 13:46

baresi skrev:
5. okt 2020, 13:40
Det er IKKE slut endnu. FED Hiljemark transfer men INGE arbejder videre på højtryk. NU har jeg faktisk konkret hørt at ham Diomande er en man forsøger sig kraftigt på. Hvilket jo må give en van Weert går hår i hovedet (i hans flotte manke) hvis det lykkes. Men Inge er IKKE færdig.
højre wingback er også på blokken, men tror det afhænger af hvad der sker med endnu en angriber/offensiv spiller. Rygtet gik fra løst til konkret.

Skal vi ik spille 4-3-3 nu i øvrigt, så vi både bruger fossum og Hiljemark
Med alle klar fra skader:

Palle - Okore - Thelander - Ahlmann
Fossum - Pedro - Hiljemark
Kusk - Prica - Lucas

ser sgu ud som noget spændende.
Det er jo et knivskarpt hold, vi kan sætte.
Fantastisk med det konkrete. Diomande kunne pynte noget så gevaldigt oppe foran 👍🏼

Låst