Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9603
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 17. sep 2020, 10:40

Yankee skrev:
17. sep 2020, 10:31
gwailo skrev:
17. sep 2020, 09:33
jonas386 skrev:
17. sep 2020, 09:15
Vi skulle eftersigende offentliggøre en forlængelse med Kakeeto i dag eller i morgen. Håber det betyder, at Magnus får sparket.
Netop sket: https://aabsport.dk/nyheder/2020/septem ... -til-2023/
Hold kæft en joke :D

Det er vel et spørgsmål om tid før Højholt skrider, når man prioriterer en forlængelse af Kakeeto over ham.
Kakeeto er altid vild op til kontraktudløb. Måske man skulle ha' forsøgt sig med en ½ årig folængelse i stedet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 967
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Rams » 17. sep 2020, 10:53

Det må betyde, at enten Højholt eller Jeppe P skal udlejes tænker jeg. Helst til en 1. divisionsklub ala Skive eller Vendsyssel, hvor vejen til spilletid er overskuelig.
In verbis simus faciles

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 17. sep 2020, 10:59

Rams skrev:
17. sep 2020, 10:53
Det må betyde, at enten Højholt eller Jeppe P skal udlejes tænker jeg. Helst til en 1. divisionsklub ala Skive eller Vendsyssel, hvor vejen til spilletid er overskuelig.
Apropos Skive, så har de hentet FCK's U19-kaptajn Ludvig Henriksen, der vandt klub-prisen "Granen" i 2019. Dygtig, meget dirigerende spiller, der har lange indkast som en af hans forcer. Har en god statur, og er god på bolden. Måske en spiller man bør holde øje med.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7809
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 17. sep 2020, 11:12

Buzz Killington skrev:
17. sep 2020, 10:40
Yankee skrev:
17. sep 2020, 10:31
gwailo skrev:
17. sep 2020, 09:33
jonas386 skrev:
17. sep 2020, 09:15
Vi skulle eftersigende offentliggøre en forlængelse med Kakeeto i dag eller i morgen. Håber det betyder, at Magnus får sparket.
Netop sket: https://aabsport.dk/nyheder/2020/septem ... -til-2023/
Hold kæft en joke :D

Det er vel et spørgsmål om tid før Højholt skrider, når man prioriterer en forlængelse af Kakeeto over ham.
Kakeeto er altid vild op til kontraktudløb. Måske man skulle ha' forsøgt sig med en ½ årig folængelse i stedet.
Men det er sgu imponerende hvordan han rammer fast spilletid og derefter sikrer jeg 3 år mere hver gang.

Jeg synes det er velfortjent. Han har leveret langt over forventning mod gode modstandere, koster ikke det vilde og skaber en god stemning i truppen. Højholt kan sagtens overhale ham i hierarkiet, så jeg ser ikke det store problem overfor ham.

MC’s dage ser derimod ud til at være talte. Og det er på høje tide efter min mening.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5260
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af R Rosenberg » 17. sep 2020, 11:47

Dejlig kontraktforlængelse. Bob Kakeeto er venlig. Og desuden er han lysår foran MC, hvis målet er at spille hurtig fodbold, som kræver andet end at stå og glo, sparke bolden til siden og sawe en gang imellem.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13640
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 17. sep 2020, 12:10

Glimrende forlængelse, Kakeeto kan udfylde en nødvendig rolle i truppen, som andre spillere ikke lige kan eller vil, og hans indsats i foråret illustrerede, at han kan udvikle sig med spilletid, og sagtens kan være med på niveauet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Freddie » 17. sep 2020, 12:15

R Rosenberg skrev:
17. sep 2020, 11:47
Dejlig kontraktforlængelse. Bob Kakeeto er venlig. Og desuden er han lysår foran MC, hvis målet er at spille hurtig fodbold, som kræver andet end at stå og glo, sparke bolden til siden og sawe en gang imellem.
Enig. Mærkeligt at der stadig er nogen, der hetzer Kakeeto. Han var midtbaneanker i to af sejrene over verdensstjernerne fra AGF i slutspillet sidste sæson, og det samme i begge sejrene over Brøndby. Klart en mand i udvikling.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Freddie » 17. sep 2020, 12:18

Freddie skrev:
17. sep 2020, 12:15
R Rosenberg skrev:
17. sep 2020, 11:47
Dejlig kontraktforlængelse. Bob Kakeeto er venlig. Og desuden er han lysår foran MC, hvis målet er at spille hurtig fodbold, som kræver andet end at stå og glo, sparke bolden til siden og sawe en gang imellem.
Enig. Mærkeligt at der stadig er nogen, der hetzer Kakeeto. Han var midtbaneanker i to af sejrene over verdensstjernerne fra AGF i slutspillet sidste sæson, og det samme i begge sejrene over Brøndby. Klart en mand i udvikling.
Fuld tid i to af kampene, 89 og 57 minutter i to af de andre. desuden fuld tid den sejrrige sæsonfinale mod FC Midtjylland i sæsonfinale.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 17. sep 2020, 12:26

Freddie skrev:
17. sep 2020, 12:15
R Rosenberg skrev:
17. sep 2020, 11:47
Dejlig kontraktforlængelse. Bob Kakeeto er venlig. Og desuden er han lysår foran MC, hvis målet er at spille hurtig fodbold, som kræver andet end at stå og glo, sparke bolden til siden og sawe en gang imellem.
Enig. Mærkeligt at der stadig er nogen, der hetzer Kakeeto. Han var midtbaneanker i to af sejrene over verdensstjernerne fra AGF i slutspillet sidste sæson, og det samme i begge sejrene over Brøndby. Klart en mand i udvikling.
Jeg tænker de af os der er betænkelige kigger mere på hvad han kan og ikke kan, fremfor hvilke kampe vi har vundet og tabt med ham på banen.
enig i at han har spillet godt ind imellem, men har er ingen løsning, hvis vi også gerne vil kunne spille hurtigt på andet end bolderobringer. Han vender alt for langsomt, og har stadig andre mangler.

Vores resultater var bedre end vores spil i de sidste kampe i sommers, og varer det ved, er alt jo godt, men det er jeg ikke sikker på det gør.

Jeg er enig i at han ser ud til at fungere bedre end MC, som jeg ikke helt har afskrevet, sålænge han er i klubben, men som jeg heller ikke ser grund til at forlænge med, medmindre han virkelig viser sig frem på anden vis end længe.

Jeg er mest på Yankees hold her, og er det en signing til bredden, er det lige nøjagtig her jeg hellere ser satsninger på egne, nye talenter end at holde liv i de gamle der ikke helt slog til. Jeg ser mere forlængelse som en signal til dem om at de ikke er gode nok, end det er et signal om at MC er færdig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13640
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 17. sep 2020, 12:32

Pastorius skrev:
17. sep 2020, 12:26
Freddie skrev:
17. sep 2020, 12:15
R Rosenberg skrev:
17. sep 2020, 11:47
Dejlig kontraktforlængelse. Bob Kakeeto er venlig. Og desuden er han lysår foran MC, hvis målet er at spille hurtig fodbold, som kræver andet end at stå og glo, sparke bolden til siden og sawe en gang imellem.
Enig. Mærkeligt at der stadig er nogen, der hetzer Kakeeto. Han var midtbaneanker i to af sejrene over verdensstjernerne fra AGF i slutspillet sidste sæson, og det samme i begge sejrene over Brøndby. Klart en mand i udvikling.
Jeg tænker de af os der er betænkelige kigger mere på hvad han kan og ikke kan, fremfor hvilke kampe vi har vundet og tabt med ham på banen.
enig i at han har spillet godt ind imellem, men har er ingen løsning, hvis vi også gerne vil kunne spille hurtigt på andet end bolderobringer. Han vender alt for langsomt, og har stadig andre mangler.

Vores resultater var bedre end vores spil i de sidste kampe i sommers, og varer det ved, er alt jo godt, men det er jeg ikke sikker på det gør.

Jeg er enig i at han ser ud til at fungere bedre end MC, som jeg ikke helt har afskrevet, sålænge han er i klubben, men som jeg heller ikke ser grund til at forlænge med, medmindre han virkelig viser sig frem på anden vis end længe.

Jeg er mest på Yankees hold her, og er det en signing til bredden, er det lige nøjagtig her jeg hellere ser satsninger på egne, nye talenter end at holde liv i de gamle der ikke helt slog til. Jeg ser mere forlængelse som en signal til dem om at de ikke er gode nok, end det er et signal om at MC er færdig.
Hvis han fungerer bedre end MC, som du ikke helt har afskrevet, så forstår jeg ikke, hvorfor der ikke skulle forlænges med ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 854
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af hit666 » 17. sep 2020, 12:35

vi leder efter en mitbane spiller til start 11 det har inge sagt hvem er det lige han skal erstatte hvis vi drømmer at vi får Markus Henriksen hvem er det lige han skal erstatte mangler vi ikke mere en andgriber der er god inde i boxen og med hovedet god for en 15-20 mål
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13640
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 17. sep 2020, 12:42

" AaB er som en familie for mig. Klubben betyder meget. Aalborg er den eneste by, jeg kender, så hele byen er som min familie. Jeg vil huske byen hele mit liv."

Også derfor, for helvede. Nej, AaB kan ikke stange kontrakter ud på kærlighed til klubben og byen, og det tror jeg sgutte heller, IAO gør. Men når en spiller siger sådan om sin kontraktforlængelse, så gør det fandme min dag som AaB fan bedre. Så kan jeg i morgen læse videre om X stortalent i truppen, som drømmer om FCK og pis og papir, og forholde mig nøgternt til, hvor smart og rigtigt det er for vedkommendes egen karriere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 17. sep 2020, 12:43

Funky skrev:
17. sep 2020, 12:32
Hvis han fungerer bedre end MC, som du ikke helt har afskrevet, så forstår jeg ikke, hvorfor der ikke skulle forlænges med ham.
Jeg synes ikke der skal forlænges med nogen af dem. At de ikke er helt afskrevet er ikke det samme som at man synes de er gode noget til forlængelse.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 17. sep 2020, 12:46

Pastorius skrev:
17. sep 2020, 12:43
Funky skrev:
17. sep 2020, 12:32
Hvis han fungerer bedre end MC, som du ikke helt har afskrevet, så forstår jeg ikke, hvorfor der ikke skulle forlænges med ham.
Jeg synes ikke der skal forlænges med nogen af dem. At de ikke er helt afskrevet er ikke det samme som at man synes de er gode noget til forlængelse.
Det er meget sigende at de to fremherskende argumenter for Kakeeto er at "han er venlig" og at "han er bedre end Magnus Christensen".

Og så glemmer folk at han er 25 år. Det er ikke en udviklingsspiller, vi taler om.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13640
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 17. sep 2020, 12:51

Pastorius skrev:
17. sep 2020, 12:43
Funky skrev:
17. sep 2020, 12:32
Hvis han fungerer bedre end MC, som du ikke helt har afskrevet, så forstår jeg ikke, hvorfor der ikke skulle forlænges med ham.
Jeg synes ikke der skal forlænges med nogen af dem. At de ikke er helt afskrevet er ikke det samme som at man synes de er gode noget til forlængelse.
Så vi skal sige farvel til spillere vi ikke har afskrevet?
Det giver ikke rigtig mening, med mindre din påstand er, at AaB decideret har fravalgt spillere, de har/kunne få til samme penge OG tror MERE på (på alle parametre), for at holde fast i MC og Kakeeto, som de altså åbenbart tror mindre på. Hvorfor skulle AaB det?

Edit: Men det er selvfølgelig helt okay at være uenig i klubbens dispositioner, det er ligesom grundlaget for debatforummet her. Jeg er ikke ude i, at alt hvad AaB gør altid er det rigtige.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13640
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 17. sep 2020, 12:53

Yankee skrev:
17. sep 2020, 12:46
Pastorius skrev:
17. sep 2020, 12:43
Funky skrev:
17. sep 2020, 12:32
Hvis han fungerer bedre end MC, som du ikke helt har afskrevet, så forstår jeg ikke, hvorfor der ikke skulle forlænges med ham.
Jeg synes ikke der skal forlænges med nogen af dem. At de ikke er helt afskrevet er ikke det samme som at man synes de er gode noget til forlængelse.
Det er meget sigende at de to fremherskende argumenter for Kakeeto er at "han er venlig" og at "han er bedre end Magnus Christensen".

Og så glemmer folk at han er 25 år. Det er ikke en udviklingsspiller, vi taler om.
Det er meget sigende at det er dit opkog på alt det, der er sagt af positive ting om Kakeeto. Alderen kan han ikke løbe fra, men vil du så samtidig forholde dig til, at IAO taler om Kakeetos udvikling i 2020? Er det noget, nordmanden bare finder på?

Edit: Undskyld på forhånd i øvrigt; dette er transfertråden, så skal vi for alvor debattere videre om forlængelsen med Kakeeto, så må vi vel hellere flytte det til en anden tråd.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af gravballe » 17. sep 2020, 12:59

Stærk vi beholder ham, har altid godt kunne li hans mere frem ad rettede spil, kontra MC som vel burde være fortid. Håber han forsætter den udvikling og ikke går i stå

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 17. sep 2020, 13:18

hit666 skrev:
17. sep 2020, 12:35
vi leder efter en mitbane spiller til start 11 det har inge sagt hvem er det lige han skal erstatte hvis vi drømmer at vi får Markus Henriksen hvem er det lige han skal erstatte mangler vi ikke mere en andgriber der er god inde i boxen og med hovedet god for en 15-20 mål
Hvorfor skal vi partout have en spiller centralt der er god med hovedet? Hvorfor ikke 3 dynamiske spillere, der kan skabe noget hver især? AaB spiller desuden med et væld af overlap og oftest flade indlæg. Det har vi gjort siden Dalsgaard. Jeg ser ingen grund til at smække en Makienok/Jan Koller type derind. Hvordan gik det lige, da vi forsøgte os med Safranko? Mulighederne blev ødelagt fordi han teknisk var på Børsting-niveau. Vores spil er lagt an på en 9'er der søger ned i banen og hjælper med at distribuere bolden. Der er løsningen næppe en stor knokkelspiller.

P.S. Prøv du at finde en sikker angriber, der er god for 15-20 mål. Har du opskriften, så er jeg sikker på at Inge gerne vil høre fra dig.
Den eneste (billige) mulighed jeg ser er Ronnie Schwartz - en af de eneste udprægede boksspillere klubben har skabt i 20 år, velsagtens sammen med Spalvis. Han er (stadigvæk) en formidabel afslutter, og har hårdhed og præcision i sine afleveringer til at holde tempo i spillet.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7809
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 17. sep 2020, 13:43

Yankee skrev:
17. sep 2020, 12:46
Pastorius skrev:
17. sep 2020, 12:43
Funky skrev:
17. sep 2020, 12:32
Hvis han fungerer bedre end MC, som du ikke helt har afskrevet, så forstår jeg ikke, hvorfor der ikke skulle forlænges med ham.
Jeg synes ikke der skal forlænges med nogen af dem. At de ikke er helt afskrevet er ikke det samme som at man synes de er gode noget til forlængelse.
Det er meget sigende at de to fremherskende argumenter for Kakeeto er at "han er venlig" og at "han er bedre end Magnus Christensen".

Og så glemmer folk at han er 25 år. Det er ikke en udviklingsspiller, vi taler om.
Jeg kan sagtens følge dine argumenter. Jeg synes dog han er en okay reserve til billige penge. Desuden brokker han sig næppe hvis de unge overhaler ham.

MC skal vi dog af med. Tempoet er slet ikke til dette niveau og jeg tror denne forlængelse skal ses i lyset af at han for alvor blev slået af i mesterskabsspillet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Bruno » 17. sep 2020, 13:45

Julgranen skrev:
17. sep 2020, 13:18
hit666 skrev:
17. sep 2020, 12:35
vi leder efter en mitbane spiller til start 11 det har inge sagt hvem er det lige han skal erstatte hvis vi drømmer at vi får Markus Henriksen hvem er det lige han skal erstatte mangler vi ikke mere en andgriber der er god inde i boxen og med hovedet god for en 15-20 mål
Hvorfor skal vi partout have en spiller centralt der er god med hovedet? Hvorfor ikke 3 dynamiske spillere, der kan skabe noget hver især? AaB spiller desuden med et væld af overlap og oftest flade indlæg. Det har vi gjort siden Dalsgaard. Jeg ser ingen grund til at smække en Makienok/Jan Koller type derind. Hvordan gik det lige, da vi forsøgte os med Safranko? Mulighederne blev ødelagt fordi han teknisk var på Børsting-niveau. Vores spil er lagt an på en 9'er der søger ned i banen og hjælper med at distribuere bolden. Der er løsningen næppe en stor knokkelspiller.

P.S. Prøv du at finde en sikker angriber, der er god for 15-20 mål. Har du opskriften, så er jeg sikker på at Inge gerne vil høre fra dig.
Den eneste (billige) mulighed jeg ser er Ronnie Schwartz - en af de eneste udprægede boksspillere klubben har skabt i 20 år, velsagtens sammen med Spalvis. Han er (stadigvæk) en formidabel afslutter, og har hårdhed og præcision i sine afleveringer til at holde tempo i spillet.
Ja tak til Schwartz. Den eneste grund til at FCM købte ham var for at forhindre andre i at gøre det.

Schwartz ville være en forrygende spiller at kunne smide ind de sidste 20-30 minutter. Og så ville han med sin fysik og hårdhed endda passe fint i det nuværende taktisk setup.

Låst