Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 30. sep 2020, 15:11

Julgranen skrev:
30. sep 2020, 15:03
Pastorius skrev:
30. sep 2020, 14:50
Det er imponerende (og bedre end jeg var bevidst om), men som AaB-fan vil jeg ikke være tilfreds med at han gentager det samme, hvis det så også betyder at AaB's resultater bliver tilsvarende Stabæks for førsteholdet (og dem har Inge vel også haft ansvaret for). Deres bedste siden bronzen i 05 er en 8. plads.

Jeg håber ikke at AaB synes det er godt nok at være en nordjysk udgave af FCN. Talentdelen må aldrig blive en succes i sig selv, den skal være et middel til at skabe succes for førsteholdet. Det er dét er betyder noget i længden.
11 Eliteserie-klubber havde et højere budget end Stabæk ved udgangen af sæsonen 2018/2019. I 2017 havde Stabæk det laveste budget af alle i ligaen - ja, selv i næstbedste række var der flere klubber der havde et større budget end dem.

Ikke en helt uvæsentlig ting, når du snakker skuffelse over resultaterne under ham. I får det til at lyde som om det er en klub af AaB's statur.
Jeg er med på der er mange faktorer, men de har - efter de sadlede om i 2011 - ikke været i stand til at opbygge en slagkraftig klub, der kan klare sig i Norge. Det er dét der er målet for AaB, og det er det vi skal gå efter. Det er ikke Inges opgave alene - langt fra. Det er dér bestyrelsen og Bælum skal træde i karakter, og steppe op. Det synes jeg desværre ikke rigtig der er tegn på endnu. Det er fint med en kapitalindsprøjtning, men der skal flere penge ind i den daglige drift, før vi kan opnå de mål vi gerne vil. Jeg tror ikke på vi kan klare det med talentarbejde, og samtidig skabe resultater, og jeg gider ikke rigtig konkurrere med FCN om at have fleste egenudviklede spillere, mens vi overlader det til FCK og FCM at kæmpe om guld og de sjove europæiske pladser.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 30. sep 2020, 15:15

BoT skrev:
30. sep 2020, 15:06
Julgranen skrev:
30. sep 2020, 12:57
Dette forum har haft en kæmpe opblomstring, og det skyldes jo først og fremmest øget interesse omkring klubben. Fordi der sker en masse, ikke bare omkring til- og afgange, men også omkring det langsigtede perspektiv for klubben.
Jeg tror vi skal være varsomme med at tage øget aktivitet på debatsiden som et tegn på positiv stemning om AaB. Den allerstørste aktivitet herinde kommer, når vi taber, og det er bestemt ikke særlig positiv stemning, der udfolder sig i sådan en kamptråd...

Men det er da korrekt, at der måske generelt set har været en vis optimisme at spore i kølvandet på ansættelsen af Inge. Og jeg må også sige, at hans to mest overraskende signings, som jeg selv var meget skeptisk over for - Ferreira og Granli - har vist sig at have et lovende niveau.
"Øget interesse" er jo ikke nødvendigvis det samme som optimisme. Og du må da anerkende at der sker langt mere herinde end længe. Der var også lange perioder under Wieghorst og egentlig også Friis hvor selv nederlag ikke fik folk til tasterne og kamptrådene ikke blev mere end 2-3 sider lange. Jeg syntes det er tydeligt at folk har fået færden af at noget er ved at ændre sig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3266
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Brodernumsi » 30. sep 2020, 15:18

Buzz Killington skrev:
30. sep 2020, 15:15
BoT skrev:
30. sep 2020, 15:06
Julgranen skrev:
30. sep 2020, 12:57
Dette forum har haft en kæmpe opblomstring, og det skyldes jo først og fremmest øget interesse omkring klubben. Fordi der sker en masse, ikke bare omkring til- og afgange, men også omkring det langsigtede perspektiv for klubben.
Jeg tror vi skal være varsomme med at tage øget aktivitet på debatsiden som et tegn på positiv stemning om AaB. Den allerstørste aktivitet herinde kommer, når vi taber, og det er bestemt ikke særlig positiv stemning, der udfolder sig i sådan en kamptråd...

Men det er da korrekt, at der måske generelt set har været en vis optimisme at spore i kølvandet på ansættelsen af Inge. Og jeg må også sige, at hans to mest overraskende signings, som jeg selv var meget skeptisk over for - Ferreira og Granli - har vist sig at have et lovende niveau.
"Øget interesse" er jo ikke nødvendigvis det samme som optimisme. Og du må da anerkende at der sker langt mere herinde end længe. Der var også lange perioder under Wieghorst og egentlig også Friis hvor selv nederlag ikke fik folk til tasterne og kamptrådene ikke blev mere end 2-3 sider lange. Jeg syntes det er tydeligt at folk har fået færden af at noget er ved at ændre sig.
Den ændring skal bare snart kunne ses på banen, ellers bliver det en flygtig interesse.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 30. sep 2020, 15:18

Buzz Killington skrev:
30. sep 2020, 15:15
BoT skrev:
30. sep 2020, 15:06
Julgranen skrev:
30. sep 2020, 12:57
Dette forum har haft en kæmpe opblomstring, og det skyldes jo først og fremmest øget interesse omkring klubben. Fordi der sker en masse, ikke bare omkring til- og afgange, men også omkring det langsigtede perspektiv for klubben.
Jeg tror vi skal være varsomme med at tage øget aktivitet på debatsiden som et tegn på positiv stemning om AaB. Den allerstørste aktivitet herinde kommer, når vi taber, og det er bestemt ikke særlig positiv stemning, der udfolder sig i sådan en kamptråd...

Men det er da korrekt, at der måske generelt set har været en vis optimisme at spore i kølvandet på ansættelsen af Inge. Og jeg må også sige, at hans to mest overraskende signings, som jeg selv var meget skeptisk over for - Ferreira og Granli - har vist sig at have et lovende niveau.
"Øget interesse" er jo ikke nødvendigvis det samme som optimisme. Og du må da anerkende at der sker langt mere herinde end længe. Der var også lange perioder under Wieghorst og egentlig også Friis hvor selv nederlag ikke fik folk til tasterne og kamptrådene ikke blev mere end 2-3 sider lange. Jeg syntes det er tydeligt at folk har fået færden af at noget er ved at ændre sig.
Det er da en akademisk diskussion.

Der er da ingen tvivl om at der er aktivitet, håb og forventninger herinde, som der ikke har været tilsvarende længe. Flere passive brugere er igen blevet aktive og der er også kommet nye (interessante) brugere til.

...men det er da ikke anderledes end at når vi bliver skuffede, så skal vi nok være klar med kniven, og optimismen bliver svær at få øje på.
Det er jo ikke et usandsynligt scenarie at vi taber de næste to kampe, og så vælter det nok ikke frem med roser.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10746
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 30. sep 2020, 15:22

Jeg vender tilbage med et ordentligt svar senere i aften, når jeg har tid til at gennemgå dine indlæg, julgran.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 30. sep 2020, 15:26

Pastorius skrev:
30. sep 2020, 15:18
Buzz Killington skrev:
30. sep 2020, 15:15
BoT skrev:
30. sep 2020, 15:06
Julgranen skrev:
30. sep 2020, 12:57
Dette forum har haft en kæmpe opblomstring, og det skyldes jo først og fremmest øget interesse omkring klubben. Fordi der sker en masse, ikke bare omkring til- og afgange, men også omkring det langsigtede perspektiv for klubben.
Jeg tror vi skal være varsomme med at tage øget aktivitet på debatsiden som et tegn på positiv stemning om AaB. Den allerstørste aktivitet herinde kommer, når vi taber, og det er bestemt ikke særlig positiv stemning, der udfolder sig i sådan en kamptråd...

Men det er da korrekt, at der måske generelt set har været en vis optimisme at spore i kølvandet på ansættelsen af Inge. Og jeg må også sige, at hans to mest overraskende signings, som jeg selv var meget skeptisk over for - Ferreira og Granli - har vist sig at have et lovende niveau.
"Øget interesse" er jo ikke nødvendigvis det samme som optimisme. Og du må da anerkende at der sker langt mere herinde end længe. Der var også lange perioder under Wieghorst og egentlig også Friis hvor selv nederlag ikke fik folk til tasterne og kamptrådene ikke blev mere end 2-3 sider lange. Jeg syntes det er tydeligt at folk har fået færden af at noget er ved at ændre sig.
Det er da en akademisk diskussion.

Der er da ingen tvivl om at der er aktivitet, håb og forventninger herinde, som der ikke har været tilsvarende længe. Flere passive brugere er igen blevet aktive og der er også kommet nye (interessante) brugere til.

...men det er da ikke anderledes end at når vi bliver skuffede, så skal vi nok være klar med kniven, og optimismen bliver svær at få øje på.
Det er jo ikke et usandsynligt scenarie at vi taber de næste to kampe, og så vælter det nok ikke frem med roser.
Jeg syntes ikke bare det er en akademisk diskussion hvis man køber den lidt søgte påstand om at aktivitet herinde er en proxy for nordjydernes interesse i klubben generelt. Jeg skal ikke gennemtærske den absolut forkerte floskel om at negativ omtale altid er godt (det er det ikke), men forudsætningen for at malke positiverne når de indtræffer, er at omverdenen faktisk viser interesse. Og det gør de i øjeblikket. Det betyder ikke at kampen er færdig, naturligvis. Og du har da ret i at hvis det bliver tydeligt at virkeligheden ikke lever op til Inges løfter, så giver det bagslag. Men det gør det også at være usynlige.

Og som Julgamen også dokumenterer, så er der gode ting i klubben. Seneste med netcompany's gave til ungdomsafdelingen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 30. sep 2020, 15:27

Brodernumsi skrev:
30. sep 2020, 15:18
Den ændring skal bare snart kunne ses på banen, ellers bliver det en flygtig interesse.
Ja, måske, hvis man ikke interesserer sig for klubbens langsigtede udvikling og position i dansk fodbold.

Det er et noget tyndbenet engagement man har i AaB, hvis det eneste man går op i er det kortsigtede perspektiv i, hvorvidt de vinder om søndagen eller ej.
Jeg går ikke ud fra at der er nogen af os herinde, der har tænkt os at skifte klub og lidenskab i overmorgen, så hvorfor ikke vende blikket mod klubbens langsigtede udvikling også? Med Gaarde var den udsigtsløs. Inge André Olsen har, modsat hans forgænger, meritterne i orden.
Det kræver noget mere at vende en konkurstruet klub i økonomiske ruiner til at være Norges førende akademi, med en bæredygtig økonomi, der i disse år spytter interessante spillere ud på stribe, end det gør at bestå en eksamen på CBS.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3619
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hovedet » 30. sep 2020, 15:53

jonas386 skrev:
30. sep 2020, 15:22
Jeg vender tilbage med et ordentligt svar senere i aften, når jeg har tid til at gennemgå dine indlæg, julgran.
Forsøg at holde det kort :-)

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 30. sep 2020, 15:55

Hovedet skrev:
30. sep 2020, 15:53
Forsøg at holde det kort :-)
Beklager hvis mit bidrag fyldte lige rigeligt...

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3266
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Brodernumsi » 30. sep 2020, 15:56

Julgranen skrev:
30. sep 2020, 15:27
Brodernumsi skrev:
30. sep 2020, 15:18
Den ændring skal bare snart kunne ses på banen, ellers bliver det en flygtig interesse.
Ja, måske, hvis man ikke interesserer sig for klubbens langsigtede udvikling og position i dansk fodbold.

Det er et noget tyndbenet engagement man har i AaB, hvis det eneste man går op i er det kortsigtede perspektiv i, hvorvidt de vinder om søndagen eller ej.
Jeg går ikke ud fra at der er nogen af os herinde, der har tænkt os at skifte klub og lidenskab i overmorgen, så hvorfor ikke vende blikket mod klubbens langsigtede udvikling også? Med Gaarde var den udsigtsløs. Inge André Olsen har, modsat hans forgænger, meritterne i orden.
Det kræver noget mere at vende en konkurstruet klub i økonomiske ruiner til at være Norges førende akademi, med en bæredygtig økonomi, der i disse år spytter interessante spillere ud på stribe, end det gør at bestå en eksamen på CBS.
De hardcore fans, har i mange tilfælde større tålmodighed, men klubben skal ramme den store grå masse, hvis de vil forøge indtægter og skabe hype. Det segment har lille tålmodighed, og hvis resultaterne, på kort sigt udebliver, vil de vende sig mod håndbold eller ishockey, hvor kampene bliver vundet og pokalerne slæbt med hjem.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af TK-allez » 30. sep 2020, 16:15

AaB skulle faktisk være interesseret i Toku! Hørt i Transfervinduet på B.T.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 30. sep 2020, 16:17

TK-allez skrev:
30. sep 2020, 16:15
AaB skulle faktisk være interesseret i Toku! Hørt i Transfervinduet på B.T.
Hvor langt inde ca.?

Inge var forresten på plads til Amagers kamp mod Vendsyssel hvor Toku bl.a. scorede.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3619
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hovedet » 30. sep 2020, 16:22

Buzz Killington skrev:
30. sep 2020, 16:17
TK-allez skrev:
30. sep 2020, 16:15
AaB skulle faktisk være interesseret i Toku! Hørt i Transfervinduet på B.T.
Hvor langt inde ca.?
Og hvem i alverden er det?

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 865
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af hit666 » 30. sep 2020, 16:22

Pastorius skrev:
25. sep 2020, 20:37
emenike skrev:
25. sep 2020, 20:15
TK-allez skrev:
25. sep 2020, 20:04
Buzz Killington skrev:
25. sep 2020, 19:57
emenike skrev:
25. sep 2020, 19:55
Graulund effekten

Billede
Wait, what?
+1
Taget fra Twitter, Graulund er åbenbart tilknyttet som agent som jeg forstår det.
Et eller andet sted er det lidt vildt at man kan være agent og så oveni få penge for at kunne reklamere for sine varer i den bedste sendetid.
Det kunne ha så ikke
AaB AaB AaB AaB

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af McMark » 30. sep 2020, 16:24

Hovedet skrev:
30. sep 2020, 16:22
Buzz Killington skrev:
30. sep 2020, 16:17
TK-allez skrev:
30. sep 2020, 16:15
AaB skulle faktisk være interesseret i Toku! Hørt i Transfervinduet på B.T.
Hvor langt inde ca.?
Og hvem i alverden er det?
Som efterhånden beskrevet en del gange i denne tråd, så er det en spændende 20-årig ghanser fra Fremad Amager. Ham her: https://www.transfermarkt.com/emmanuel- ... ler/508153
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af TK-allez » 30. sep 2020, 16:29

Buzz Killington skrev:
30. sep 2020, 16:17
TK-allez skrev:
30. sep 2020, 16:15
AaB skulle faktisk være interesseret i Toku! Hørt i Transfervinduet på B.T.
Hvor langt inde ca.?

Inge var forresten på plads til Amagers kamp mod Vendsyssel hvor Toku bl.a. scorede.
For 13 dage siden var der vist en kilde, der forklarede, at det var på scoutingniveau, men der skulle være en vis interesse omkring ham fra AaB. Dog skulle FCK også have et godt øje til ham, men der var mest tale om AaB.

Og det faktum, at Inge var til stede under den kamp må næsten bekræfte interessen i ham eller andre talenter fra Fremad Amager.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 30. sep 2020, 16:35

CSKA så ham dog mod Skive, hvor han spillede blændende og lavede et kanonmål. Hvis de byder, så kan vi ikke være med. Kontrakt til ‘23 desuden.

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af TK-allez » 30. sep 2020, 16:38

Julgranen skrev:
30. sep 2020, 16:35
CSKA så ham dog mod Skive, hvor han spillede blændende og lavede et kanonmål. Hvis de byder, så kan vi ikke være med. Kontrakt til ‘23 desuden.
Det er klart, at vi ikke kan være med rent økonomisk der, men udsigten til spilletid må også fylde for en ung knægt som ham, der gerne vil vise sig frem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7865
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 30. sep 2020, 16:38

Julgranen skrev:
30. sep 2020, 16:35
CSKA så ham dog mod Skive, hvor han spillede blændende og lavede et kanonmål. Hvis de byder, så kan vi ikke være med. Kontrakt til ‘23 desuden.
Kan du fortælle om hans kompetencer? Kender ham slet ikke.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 30. sep 2020, 16:45

Forza skrev:
30. sep 2020, 16:38
Kan du fortælle om hans kompetencer? Kender ham slet ikke.
Tidl. anfører for Ghanas u20-landshold.
Gjorde en god figur under U17-VM.
Fremad Amager havde ham allerede på radaren i 2018, men han kom først til klubben sidste år.
Lille og sindssygt eksplosiv. Godt drev med bolden. Helt sikkert for god til 1. division.

Låst