Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 10. aug 2020, 10:30

Kokkefar skrev:
10. aug 2020, 10:23
Jakobsen skrev:
10. aug 2020, 10:18
jonas386 skrev:Spændende navn og profil selvfølgelig. Jeg begynder dog lidt at fornemme hvor det går hen med Inges indkøb, og jeg er ærlig talt noget bekymret ved hans glæde til eksotiske lottokuponer.

Jeg synes ærligt talt ikke at vi havde særlig gode erfaringer med Flores, især fordi han i tide og utide skulle til Peru for at spille. Det kunne godt være samme problem her. Vi har vel heller ikke længere nogen i truppen der kan spansk? Eller var det Jakob Friis selv der kunne noget?

Det er selvfølgelig et flot stempel at være hentet til af Juventus, men der er nok også en grund til de ikke længere er interesserede, og at næste stop bliver Danmark.

Jeg gider virkelig ikke at vi skal blive sådan en svingdørsklub, hvor obskure lykkeriddere flyver ind og ud, og vi har besvær ved at bevare noget kontinuitet. I stabæk ligner det at han også hentede spillere i overflod, men jeg kan ikke forestille mig at det er derfor han er hentet.

Oh well, held og lykke til campos. Han kan da sikkert noget med en bold, og man kan vel håbe at han rent faktisk ER bedre end Pallesen

Måske min frygt er ubegrundet
Problemet med Flores var vel lige så meget, at han var totalt fejlscoutet. Det var jo vanvid at hente på det peruvianske marked når man ikke havde noget scouting. Nkada og Ocampos er trods alt spillere der har spillet i Europa og givet lettere at hente referencer på ligesom man jo nu har en mand der arbejder med data bl.a. ifht scouting. Derudover er der jo masser af talent i de større ligaer som måske ikke slår til der, men er mere end rigeligt til AaB. Derudover er der jo et talent siden Juve hentede ham til at starte med. Tænker det lyder som et salgsobjekt om et par år. Jeg er meget mere tryg ved det her end ved Gaardes eksotiske transfers.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Flores havde jo også spillet to år i Europa, så det argument holder vist ikke helt.
Husk på "Gaarde er dum" - så holder argumentet fint.

On topic. Det er jo mega spændende det her, men det skal også holdes på et niveau hvor vi ikke har 5-10 udenlandske talenter løbene rundt, og det er det eneste vi henter. Men igen, jeg synes vi har holdet og stammen til at kunne håndtere en 2-3 "store" udenlandske talenter, samtidig med vi har vores egne. Spændende, og lad det ikke blive det sidste vi høre :)

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Uldahl » 10. aug 2020, 10:34

jonas386 skrev:
10. aug 2020, 10:12
Spændende navn og profil selvfølgelig. Jeg begynder dog lidt at fornemme hvor det går hen med Inges indkøb, og jeg er ærlig talt noget bekymret ved hans glæde til eksotiske lottokuponer.

Jeg synes ærligt talt ikke at vi havde særlig gode erfaringer med Flores, især fordi han i tide og utide skulle til Peru for at spille. Det kunne godt være samme problem her. Vi har vel heller ikke længere nogen i truppen der kan spansk? Eller var det Jakob Friis selv der kunne noget?

Det er selvfølgelig et flot stempel at være hentet til af Juventus, men der er nok også en grund til de ikke længere er interesserede, og at næste stop bliver Danmark.

Jeg gider virkelig ikke at vi skal blive sådan en svingdørsklub, hvor obskure lykkeriddere flyver ind og ud, og vi har besvær ved at bevare noget kontinuitet. I stabæk ligner det at han også hentede spillere i overflod, men jeg kan ikke forestille mig at det er derfor han er hentet.

Oh well, held og lykke til campos. Han kan da sikkert noget med en bold, og man kan vel håbe at han rent faktisk ER bedre end Pallesen

Måske min frygt er ubegrundet
Det er også min frygt at han ender som Flores, konstant ramt af jetlag fordi han skal være med i alle landsholds samlinger. AaB skal sige fra der, så han kun spiller de landsholds kampe og samlinger hvor vi er forpligtet til at give ham fri til det. Det gjorde vi så vidt jeg husker ikke med Flores, han fik lov til at rejse hjem til det hele.

Lyder godt med en ung teknisk stærk back som konkurant til Pallesen. Han trænger til der er en der puster ham i nakken. Håber den signing går igennem, og AaB ikke bare sender ham hjem til Paraguay når deres forbund pænt beder dem om det.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 10. aug 2020, 10:35

Jakobsen skrev:
10. aug 2020, 10:18

Problemet med Flores var vel lige så meget, at han var totalt fejlscoutet. Det var jo vanvid at hente på det peruvianske marked når man ikke havde noget scouting. Nkada og Ocampos er trods alt spillere der har spillet i Europa og givet lettere at hente referencer på ligesom man jo nu har en mand der arbejder med data bl.a. ifht scouting. Derudover er der jo masser af talent i de større ligaer som måske ikke slår til der, men er mere end rigeligt til AaB. Derudover er der jo et talent siden Juve hentede ham til at starte med. Tænker det lyder som et salgsobjekt om et par år. Jeg er meget mere tryg ved det her end ved Gaardes eksotiske transfers.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ingen af de to har dog spillet nævneværdigt seniorfodbold. Det er præcis lige så store lottokuponer som Flores, bortset fra at Flores var en profil på sit landshold. Ungdomsfodbold i Frankrig/Italien er da fint, men ikke meget mere sigende end seniorfodbold så mange andre steder.

Der er masser af talent i de bedre ligaer, det benægter jeg ikke. Der er bare en grund til at de sjældent bryder igennem fra dansk fodbold, medmindre de har nordisk baggrund i første omgang. De spændende talenter fra disse ligaer har ingen interesse i AaB eller dansk fodbold i det hele taget. Jeg afskriver ham ikke fordi han ikke kan få en forlængelse med Juve, men det virker bare mystisk at ingen andre har haft blik for hans kvaliteter, især hvis der er tale om en fri transfer.

Inge påstår vi skal forstærkes i alle kæder, men jeg håbede ærlig talt at det betød han havde blik for de rigtige nordiske spillere, og ikke ikke bare mere eller mindre interessante lottokuponer fra bedre landes ungdomsligaer.

Ocampos skal selvfølgelig have muligheden for at vise hvad han kan, og hvis han er billig er det jo fint nok - også selvom han ikke slår igennem. Men jeg håber altså at vi også får noget mere driftsikkert. Indtil videre er vi jo ikke videre forstærket siden sæsonen sluttede, selvom Inge har lovet forstærkninger i alle kæder. Jeg begynder at tænke, at Inges ide om 'forstærkninger' er noget anderledes end min.
Min anke går også lidt på det sydamerikanske islæt, og at han formentlig skal til Paraguay med jævne mellemrum, og aldrig bliver en integreret del af holdet.
MEN slår disse eksotiske lottokuponer til hos os, så kan vi tjene boksen på dem. Særligt når de er inde omkring et landshold
Bestemt, men de skal jo også have et hold at præstere på. Jeg har ikke noget imod at vi har 1-2 lottokuponer omkring truppen, men jeg bryder mig ikke om så højt et turnover på spillere som Stabæk har haft (ifølge transfermarkt).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 10. aug 2020, 10:41

Julgranen skrev:
10. aug 2020, 10:25

Juventus smed også vores gamle ungdomstalent Jacob Barrett på porten, og han udviklede sig til at blive en af de bedste venstre-backs i dansk fodbold, indtil han skiftede fra OB.
De har et væld af spillere, så at de hælder ham ud med badevandet siger ikke så meget.

Jeg kan læse mig til, at han han har leveret rigtig gode slutrunder i det der svarer til Copa America for ungdomshold. Så har han nu nok noget klasse.

Og så er det jo altså det vi har skreget på. Talentmasse, der ikke nødvendigvis er fra Nordjylland.
Det er jeg helt enig i, men Barett har også dansk baggrund, hvorfor et skifte tilbage til DK virkede oplagt. Hvis vi får muligheden for at hente nordiske spillere i de bedste klubbers overskudslager, så skal vi som minimum holde os orienteret.

Barett havde formentlig ingen problemer med at falde til på Fyn, hvorimod Ocampos pludselig har 30 mand omkring sig, hvor kun en forstår hvad han siger, og at han ikke selv forstår det store af træningen (hvis ikke han snakker engelsk).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 10. aug 2020, 10:50

jonas386 skrev:
10. aug 2020, 10:41
Barett havde formentlig ingen problemer med at falde til på Fyn, hvorimod Ocampos pludselig har 30 mand omkring sig, hvor kun en forstår hvad han siger, og at han ikke selv forstår det store af træningen (hvis ikke han snakker engelsk).
Jacob Friis har boet i Mexico i to år, så noget spansk taler han nu nok.

Nu skal man heller ikke gøre sydamerikanere dummere end de er. Der er masser af eksempler på sydamerikanere der er faldet fint til i Norden.

Og så er det måske også på tide at man får lidt international hårdhed ind i AaB's træningsmiljø, der i flere omgange over de seneste 2-3 år har været udsat for kritik.

Fodbold er et universelt sprog, og hvordan tror du danske talenter klarer sig i Italien hvor de bliver bedt om at lære italiensk og ellers begå sig via fagter. Come on...

Den store fejl med Flores var at han fik lov til at isolere sig med hans ligeså introverte kæreste i toppen af Plaza. Havde oftest masser af familie heroppe, men var for sjældent sammen med resten af truppen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 10. aug 2020, 11:01

Sauer skrev:
10. aug 2020, 10:13
Han ser spændende ud på YouTube, synes jeg. Hurtig, aggressiv og fin kvalitet i indlæggene.
Det er svært at vurdere meget på youtube, men jeg synes det der falder i øjnene udover hurtigthed og indlæg er et godt førstetouch, hvor bolden bliver spillet videre med det samme på én berøring og så ser det ud til at han ikke bare er hurtigt, men også tager rigtig mange hurtige dybdeløb, noget som vi i den grad har manglet siden Dalsgaard og Mæhle.

...men altså, der er slet ikke superligaklasse over den opdækning ham blive udsat for på youtube-klippene, så om det holder i med superligatempo og pres er meget svært at sige.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2579
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af troelsh » 10. aug 2020, 11:01

Inge har i hvert fald sat en stor fed streg under, at han er en fuldstændig modsætning til Gaarde, både ift. hans ageren i pressen og i forhold til transfers.

Det er må også være ganske givet at Inge ikke henter en fortabt søn hjem i Thomsen, som var Gaardes mantra.

Det bliver spændende at se hvad den unge mand kan, jeg er bare glad for der kommer konkurrence til Pallesen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 10. aug 2020, 11:02

Flores var også bedre i AaB end det kollektive eftermæle åbenbart siger. Han var i nogle kampe ret alene om at vise kvalitet på et mere eller mindre dysfunktionelt hold.

Og ham den unge gut hér; Fed signing, håber selvfølgelig det bliver en kæmpe succes, men altså, hvis der ER åben konkurrence på pladsen, så tror jeg, han både skal stå tidligt op, spise sine havregryn og efterlade alle eventuelle Juventus-stjernenykker i omklædningsrummet for at slå Pallesen af. Pallesen skal NOK være klar.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 10. aug 2020, 11:10

Julgranen skrev:
10. aug 2020, 10:06
Bongo123456 skrev:
10. aug 2020, 10:01
Så er der ny spiller på vej fra Juventus:
Santiago Ocampos
Så bliver der ingen Valgeir, men forhåbentlig på sigt en værdig konkurrent til Kristoffer Pallesen.
Jeg håber nu man alligevel pønser på at tilknytte Islændingen, som jo også kan spille på den fløj hvor vi er lidt i undertal. Jeg var selv imponeret af ham på de to streamede træningskampe, og ærkenordjyden Friis var bestemt også positivt indstillet på ham dengang:

- Vi havde allerede set en del video på ham, men da den islandske liga ligger stille, fik vi muligheden for at se ham live. Det har været yderst positivt, og han har sat et rigtig fint aftryk.

[...]

- Han kan stadig spille to et halvt år mere på U19-hold, og han mangler noget fysik, hvilket jo er helt legalt, når man har hans alder. Men han er virkelig en dygtig spillende back, så det kan da godt være, vi skal banke noget mere konkurrence ind på den position

- Friis

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/isl ... b-traener/
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 10. aug 2020, 11:15

Buzz Killington skrev:
10. aug 2020, 11:10
Julgranen skrev:
10. aug 2020, 10:06
Bongo123456 skrev:
10. aug 2020, 10:01
Så er der ny spiller på vej fra Juventus:
Santiago Ocampos
Så bliver der ingen Valgeir, men forhåbentlig på sigt en værdig konkurrent til Kristoffer Pallesen.
Jeg håber nu man alligevel pønser på at tilknytte Islændingen, som jo også kan spille på den fløj hvor vi er lidt i undertal. Jeg var selv imponeret af ham på de to streamede træningskampe, og ærkenordjyden Friis var bestemt også positivt indstillet på ham dengang:

- Vi havde allerede set en del video på ham, men da den islandske liga ligger stille, fik vi muligheden for at se ham live. Det har været yderst positivt, og han har sat et rigtig fint aftryk.

[...]

- Han kan stadig spille to et halvt år mere på U19-hold, og han mangler noget fysik, hvilket jo er helt legalt, når man har hans alder. Men han er virkelig en dygtig spillende back, så det kan da godt være, vi skal banke noget mere konkurrence ind på den position

- Friis

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/isl ... b-traener/
Nu er det jo ikke til at vide, hvilken økonomi der er i de to cases - men umiddelbart vil jeg da vurdere Ocampos til at være på en noget højere hylde. Jeg er i hvert fald sikker på han er tænkt som sådan.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af BoT » 10. aug 2020, 11:17

Funky skrev:
10. aug 2020, 11:02
Flores var også bedre i AaB end det kollektive eftermæle åbenbart siger. Han var i nogle kampe ret alene om at vise kvalitet på et mere eller mindre dysfunktionelt hold.

Og ham den unge gut hér; Fed signing, håber selvfølgelig det bliver en kæmpe succes, men altså, hvis der ER åben konkurrence på pladsen, så tror jeg, han både skal stå tidligt op, spise sine havregryn og efterlade alle eventuelle Juventus-stjernenykker i omklædningsrummet for at slå Pallesen af. Pallesen skal NOK være klar.
Og lige præcis din sidste sætning er den, der kan blive afgørende: Kan vi få unge, sultne folk ind udefra, som ikke nødvendigvis er låste i et hierarki eller nogle interne klub-regler, kan de presse vores eksisterende toplag til at præstere endnu bedre. Altså: Klitten-brødrene er jo sikkert fine spillere rent fodboldfagligt, men uden at kende dem vil jeg påstå, at de er for pæne i deres tilgang til at træde ind i truppen og måske for tilfredse med at sidde i skyggen af de etablerede spillere. Der kan vores nye franske og paraguayiske venner forhåbentlig komme med en anden tilgang.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 10. aug 2020, 11:19

Julgranen skrev:
10. aug 2020, 10:50
jonas386 skrev:
10. aug 2020, 10:41
Barett havde formentlig ingen problemer med at falde til på Fyn, hvorimod Ocampos pludselig har 30 mand omkring sig, hvor kun en forstår hvad han siger, og at han ikke selv forstår det store af træningen (hvis ikke han snakker engelsk).
Jacob Friis har boet i Mexico i to år, så noget spansk taler han nu nok.

Nu skal man heller ikke gøre sydamerikanere dummere end de er. Der er masser af eksempler på sydamerikanere der er faldet fint til i Norden.

Og så er det måske også på tide at man får lidt international hårdhed ind i AaB's træningsmiljø, der i flere omgange over de seneste 2-3 år har været udsat for kritik.

Fodbold er et universelt sprog, og hvordan tror du danske talenter klarer sig i Italien hvor de bliver bedt om at lære italiensk og ellers begå sig via fagter. Come on...

Den store fejl med Flores var at han fik lov til at isolere sig med hans ligeså introverte kæreste i toppen af Plaza. Havde oftest masser af familie heroppe, men var for sjældent sammen med resten af truppen.
Ja, det har jeg også skrevet et andet sted. Men én der snakker og forstår spansk (ved ikke hvor meget Friis snakker) er ikke meget.

Jeg er ikke bekymret over han er sydamerikaner. Jeg er bekymret over at han er sydamerikaner og virker til at være inde omkring varmen på sit landshold. Havde der været tale om en brasiliansk/argentinsk spiller der ikke hele tiden skal have fri for at komme med landsholdet, eller skal bruge nogle dage efterfølgende for at komme til hægterne igen, så havde jeg ikke været så bekymret.

"hvordan tror du danske talenter klarer sig i Italien hvor de bliver bedt om at lære italiensk og ellers begå sig via fagter"

Sjældent voldsomt godt. Det er da i hvert fald sjældent, at de slår igennem.

Altså isoleret set er det da en fin transfer, men jeg håber som sagt at vi også ser noget mere driftsikkert i truppen. Det bekymrer mig bare en anelse, at Inge henter så mange spillere pr. sæson, og der som udgangspunkt er tale om lykkeriddere. Inge hentede mange spillere i Stabæk, men kun få af dem ser ud til at have haft nævneværdig succes - ifølge Transfermarkt - jeg leder stadig efter en mere pålidelig analyse af hans transferstrategi i Stabæk.

Selvfølgelig findes der en masse spændende talenter derude, og mange spillere der kan forstærke os. Men som udgangspunkt ser jeg helst at vi går efter nordiske spillere, og også forsøger at give holdet et så nordisk islæt som muligt. Og jeg må indrømme, at jeg også havde forestillet mig at det var en af grundene til vi hentede Inge, for at få et bedre kendskab til det nordiske marked og være skarpere på de spillere der render gratis rundt og kan gøre en forskel fra dag 1.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 10. aug 2020, 11:23

jonas386 skrev:
10. aug 2020, 11:19
jeg leder stadig efter en mere pålidelig analyse af hans transferstrategi i Stabæk.
https://kennethhaug.wordpress.com/2018/ ... gneringer/

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 10. aug 2020, 11:25

Julgranen skrev:
10. aug 2020, 11:23
jonas386 skrev:
10. aug 2020, 11:19
jeg leder stadig efter en mere pålidelig analyse af hans transferstrategi i Stabæk.
https://kennethhaug.wordpress.com/2018/ ... gneringer/
Tak! Lige hvad jeg har ledt efter. Overblikket på transfermarkt er noget besværligt, især hvis ikke man kender det store til ligaen og klubben. Men det vil jeg lige læse igennem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 10. aug 2020, 11:25

jonas386 skrev:
10. aug 2020, 11:19
Julgranen skrev:
10. aug 2020, 10:50
jonas386 skrev:
10. aug 2020, 10:41
Barett havde formentlig ingen problemer med at falde til på Fyn, hvorimod Ocampos pludselig har 30 mand omkring sig, hvor kun en forstår hvad han siger, og at han ikke selv forstår det store af træningen (hvis ikke han snakker engelsk).
Jacob Friis har boet i Mexico i to år, så noget spansk taler han nu nok.

Nu skal man heller ikke gøre sydamerikanere dummere end de er. Der er masser af eksempler på sydamerikanere der er faldet fint til i Norden.

Og så er det måske også på tide at man får lidt international hårdhed ind i AaB's træningsmiljø, der i flere omgange over de seneste 2-3 år har været udsat for kritik.

Fodbold er et universelt sprog, og hvordan tror du danske talenter klarer sig i Italien hvor de bliver bedt om at lære italiensk og ellers begå sig via fagter. Come on...

Den store fejl med Flores var at han fik lov til at isolere sig med hans ligeså introverte kæreste i toppen af Plaza. Havde oftest masser af familie heroppe, men var for sjældent sammen med resten af truppen.
Ja, det har jeg også skrevet et andet sted. Men én der snakker og forstår spansk (ved ikke hvor meget Friis snakker) er ikke meget.

Jeg er ikke bekymret over han er sydamerikaner. Jeg er bekymret over at han er sydamerikaner og virker til at være inde omkring varmen på sit landshold. Havde der været tale om en brasiliansk/argentinsk spiller der ikke hele tiden skal have fri for at komme med landsholdet, eller skal bruge nogle dage efterfølgende for at komme til hægterne igen, så havde jeg ikke været så bekymret.

"hvordan tror du danske talenter klarer sig i Italien hvor de bliver bedt om at lære italiensk og ellers begå sig via fagter"

Sjældent voldsomt godt. Det er da i hvert fald sjældent, at de slår igennem.

Altså isoleret set er det da en fin transfer, men jeg håber som sagt at vi også ser noget mere driftsikkert i truppen. Det bekymrer mig bare en anelse, at Inge henter så mange spillere pr. sæson, og der som udgangspunkt er tale om lykkeriddere. Inge hentede mange spillere i Stabæk, men kun få af dem ser ud til at have haft nævneværdig succes - ifølge Transfermarkt - jeg leder stadig efter en mere pålidelig analyse af hans transferstrategi i Stabæk.

Selvfølgelig findes der en masse spændende talenter derude, og mange spillere der kan forstærke os. Men som udgangspunkt ser jeg helst at vi går efter nordiske spillere, og også forsøger at give holdet et så nordisk islæt som muligt. Og jeg må indrømme, at jeg også havde forestillet mig at det var en af grundene til vi hentede Inge, for at få et bedre kendskab til det nordiske marked og være skarpere på de spillere der render gratis rundt og kan gøre en forskel fra dag 1.
Du kan da umuligt være bekymret for at han som 18 årige er inde over hans landshold?! Det giver da ingen mening, det er da en blåstempling på, at han ikke bare er et talent, men også en der præstere her og nu.

Ja, så skal han rejse hjem, ligesom alle andre i Europa, der er altså kun 1-2 timers mere flyvetid fra DK - og alle andre sydamerikanske spillere i Europa, som der dælme er en del af, vist også nogle der er temmelig gode, kan klare, så må vi da også kunne.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 10. aug 2020, 11:28

Jeg skulle nok præcisere ungdomslandshold. Jeg tror ikke han er omkring A-landsholdet på nuværende tidspunkt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 10. aug 2020, 11:42

jonas386 skrev:
10. aug 2020, 10:35
Jakobsen skrev:
10. aug 2020, 10:18

Problemet med Flores var vel lige så meget, at han var totalt fejlscoutet. Det var jo vanvid at hente på det peruvianske marked når man ikke havde noget scouting. Nkada og Ocampos er trods alt spillere der har spillet i Europa og givet lettere at hente referencer på ligesom man jo nu har en mand der arbejder med data bl.a. ifht scouting. Derudover er der jo masser af talent i de større ligaer som måske ikke slår til der, men er mere end rigeligt til AaB. Derudover er der jo et talent siden Juve hentede ham til at starte med. Tænker det lyder som et salgsobjekt om et par år. Jeg er meget mere tryg ved det her end ved Gaardes eksotiske transfers.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Bestemt, men de skal jo også have et hold at præstere på. Jeg har ikke noget imod at vi har 1-2 lottokuponer omkring truppen, men jeg bryder mig ikke om så højt et turnover på spillere som Stabæk har haft (ifølge transfermarkt).
Nej, det kan vi hurtigt blive enige om ikke er optimalt. Men det afspejler selvfølgelig, at Inge HAR hentet mange lottokuponer, og så er det klart, at han vinder på det engang imellem. Det ser ud til, at disse "eksotiske" spillere er forholdsvise nemme at få solgt. Det er mit indtryk ihvertfald.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 10. aug 2020, 11:57

BoT skrev:
10. aug 2020, 11:17
Funky skrev:
10. aug 2020, 11:02
Flores var også bedre i AaB end det kollektive eftermæle åbenbart siger. Han var i nogle kampe ret alene om at vise kvalitet på et mere eller mindre dysfunktionelt hold.

Og ham den unge gut hér; Fed signing, håber selvfølgelig det bliver en kæmpe succes, men altså, hvis der ER åben konkurrence på pladsen, så tror jeg, han både skal stå tidligt op, spise sine havregryn og efterlade alle eventuelle Juventus-stjernenykker i omklædningsrummet for at slå Pallesen af. Pallesen skal NOK være klar.
Og lige præcis din sidste sætning er den, der kan blive afgørende: Kan vi få unge, sultne folk ind udefra, som ikke nødvendigvis er låste i et hierarki eller nogle interne klub-regler, kan de presse vores eksisterende toplag til at præstere endnu bedre. Altså: Klitten-brødrene er jo sikkert fine spillere rent fodboldfagligt, men uden at kende dem vil jeg påstå, at de er for pæne i deres tilgang til at træde ind i truppen og måske for tilfredse med at sidde i skyggen af de etablerede spillere. Der kan vores nye franske og paraguayiske venner forhåbentlig komme med en anden tilgang.
Jeg kan sgu godt se problemer i det her. Der er ingen tvivl om at Pallesen har en vis status i omklædningrummet, og jeg er da også sikker på at han gør hvad han kan for at beholde sin plads.

Jeg har dog ikke rigtig fantasi til at forestille mig at vi kunne finde på at hyre en HB med dårligere fodboldkvaliteter end Pallesen, og det kan blive et problem, hvis en spiller der har høj status i truppen, bliver bænket til fordel for en ung udenlandsk knægt der kommer uden nogen alliancer til andre spillere i truppen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7875
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 10. aug 2020, 11:59

Jeg synes det er fint med en ung spiller som erstatning for Pallesen på sigt.

Han er 18 år, har tid til at vende sig til landet, lære engelsk og blive tilpasset inden han nødvendigvis skal ind og præstere. Han har tilsyneladende nogle gode offensive færdigheder og et udviklingspotentiale.

Den store frygt for landsholdssamlinger deler jeg ikke. Dels gør det ham mere attraktiv på salgmarkedet og dels kan AaB få kompensation ved slutrunder. Ganske fint i mine øjne.

Alle udenlandske spillere i den aldersgruppe vil kunne betegnes som “lottokuponer”, men på en fri transfer er det næppe fordi vi springer budgettet.

Jeg synes han lyder spændende. Om han bliver en succes må tiden jo vise.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2207
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Sauer » 10. aug 2020, 12:21

Pastorius skrev:
10. aug 2020, 11:15
Buzz Killington skrev:
10. aug 2020, 11:10
Julgranen skrev:
10. aug 2020, 10:06
Bongo123456 skrev:
10. aug 2020, 10:01
Så er der ny spiller på vej fra Juventus:
Santiago Ocampos
Så bliver der ingen Valgeir, men forhåbentlig på sigt en værdig konkurrent til Kristoffer Pallesen.
Jeg håber nu man alligevel pønser på at tilknytte Islændingen, som jo også kan spille på den fløj hvor vi er lidt i undertal. Jeg var selv imponeret af ham på de to streamede træningskampe, og ærkenordjyden Friis var bestemt også positivt indstillet på ham dengang:

- Vi havde allerede set en del video på ham, men da den islandske liga ligger stille, fik vi muligheden for at se ham live. Det har været yderst positivt, og han har sat et rigtig fint aftryk.

[...]

- Han kan stadig spille to et halvt år mere på U19-hold, og han mangler noget fysik, hvilket jo er helt legalt, når man har hans alder. Men han er virkelig en dygtig spillende back, så det kan da godt være, vi skal banke noget mere konkurrence ind på den position

- Friis

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/isl ... b-traener/
Nu er det jo ikke til at vide, hvilken økonomi der er i de to cases - men umiddelbart vil jeg da vurdere Ocampos til at være på en noget højere hylde. Jeg er i hvert fald sikker på han er tænkt som sådan.
Man skal selvfølgelig ikke stole på et YouTube-klip, og jeg regner da også, at han er undersøgt grundigere end en Google-søgning.

Men synes klippene giver en fin indikation af, at han har nogle af de samme ting i sit spil, som vi - som du siger - har savnet siden Mæhle og Dalsgaard. Som type ligner han noget, vi godt kunne bruge. Om det kan omsættes til kvalitet i en Superliga-kontekst er et åbent spørgsmål.

Låst