Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 9. jul 2020, 10:57

Gnu skrev:
9. jul 2020, 10:52
FIDEL skrev:
9. jul 2020, 10:40
John Suyama skrev:
9. jul 2020, 05:31
Tengstedt har vel ret beset ikke vist mere end Sebastian Grønning eller Jannick Pohl? Altså på nuværende tidspunkt.
Det er jeg ikke enig i. Grønning har jo egentlig aldrig vist noget som helst i AaB - bortset fra han har brændt et par kæmpe chancer.
Pohl er speciel. Sikke nogle spidskompetencer han har. Desværre er han elendig til at afslutte. Han ville have godt af at komme til f.eks. Norge eller Sverige og få tanket selvtillid.
Jeg ser Tengstedt som et større talent, end de to andre.
Det mest utrolige er, at Jannik Pohl-fanklubben stadig har medlemmer her på siden. En helt igennem middelmådig spiller, som aldrig har vist noget som helst.
Jamen hør nu han skal bare liiige have selvtillid og blive skadesfri.

Pohl havde et potentiale og helt afgjort de fysiske egenskaber på plads, men resten får han aldrig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 9. jul 2020, 11:13

Hanga skrev:
9. jul 2020, 10:57
Gnu skrev:
9. jul 2020, 10:52
FIDEL skrev:
9. jul 2020, 10:40
John Suyama skrev:
9. jul 2020, 05:31
Tengstedt har vel ret beset ikke vist mere end Sebastian Grønning eller Jannick Pohl? Altså på nuværende tidspunkt.
Det er jeg ikke enig i. Grønning har jo egentlig aldrig vist noget som helst i AaB - bortset fra han har brændt et par kæmpe chancer.
Pohl er speciel. Sikke nogle spidskompetencer han har. Desværre er han elendig til at afslutte. Han ville have godt af at komme til f.eks. Norge eller Sverige og få tanket selvtillid.
Jeg ser Tengstedt som et større talent, end de to andre.
Det mest utrolige er, at Jannik Pohl-fanklubben stadig har medlemmer her på siden. En helt igennem middelmådig spiller, som aldrig har vist noget som helst.
Jamen hør nu han skal bare liiige have selvtillid og blive skadesfri.

Pohl havde et potentiale og helt afgjort de fysiske egenskaber på plads, men resten får han aldrig.
Det er jeg helt enig i.
Pohl var en spiller, som modstanderne ikke brød sig om at spille mod - lige undtagen målmændene. :cheers:
Han slå nok aldrig helt igennem, men han har/havde trods alt nogle vilde spidskompetencer. Den cadeau kan vi vel godt give ham...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 9. jul 2020, 11:16

Gnu skrev:
9. jul 2020, 10:52
FIDEL skrev:
9. jul 2020, 10:40
John Suyama skrev:
9. jul 2020, 05:31
Tengstedt har vel ret beset ikke vist mere end Sebastian Grønning eller Jannick Pohl? Altså på nuværende tidspunkt.
Det er jeg ikke enig i. Grønning har jo egentlig aldrig vist noget som helst i AaB - bortset fra han har brændt et par kæmpe chancer.
Pohl er speciel. Sikke nogle spidskompetencer han har. Desværre er han elendig til at afslutte. Han ville have godt af at komme til f.eks. Norge eller Sverige og få tanket selvtillid.
Jeg ser Tengstedt som et større talent, end de to andre.
Det mest utrolige er, at Jannik Pohl-fanklubben stadig har medlemmer her på siden. En helt igennem middelmådig spiller, som aldrig har vist noget som helst.
Pohl har nogle vilde spidskompetancer, men er desværre en svag afslutter. Jeg er helt sikker på, at AaB med en bedre stab og plan havde fået meget mere ud af ham. Der er en grund til, at modstanderne syntes han var pain in the ass at spille overfor. Jeg synes det er unuanceret at sige, at Pohl er en middelmådig eller dårlig spiller. Han havde på den ene side nogle vilde kompetencer og på den anden side udviklede han sig ikke som afslutter.
Det er ikke tilfældigt, at han kom frem til så mange chancer og skabte så meget uro og når man ser på den gang pindsvinebold vi spillede dengang og spillermaterialet så er det bare endnu mere imponerende.

Derudover tror jeg bare det blev mentalt for ham det med afslutningerne og man kan spørge sig selv om det med den her spiller ikke havde været bedre at starte med at være 2'er i angrebet og makker til en målscorer fremfor at han faktisk skulle løfte vores målscoring fra day one. Nogle unge spillere kan gå ind og levere fra dag et, andre kan hurtigt bygges til at være fast mand men ikke at være nøglespiller og nogle skal bygges op med 10-15 minutters indhop i et par år indtil de er klar. Det var en af de store fejl i Gaarde-regimet at man bare smed folk ind i roller de ikke havde talentet eller var klar til fra day one. Det var da perfekt, hvis vi udviklede talenter af den støbning og det skal vi stræbe efter, men beslutningerne om at satse så meget bl.a. på årgang 97 fra dag et var en fejl når man ser på materialet. Man kan også se på en case som Andreas Bruhn der blev smidt ind til at afløse Kusk. Jeg tror man havde fået meget mere ud af Andreas Bruhn, hvis han stille og roligt var blevet faset ind på holdet og bygget over tid fremfor at smide ham ind til noget han i hvert fald mentalt ikke var stærk nok til. Min pointe er for nu at vende tilbage til Pohl. Jeg tror, at man greb det helt forkert an ifht. hvordan han skulle være bygget op og talentet derfor ikke blev forløst 100%.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gnu » 9. jul 2020, 11:42

Jakobsen skrev:
9. jul 2020, 11:16
Gnu skrev:
9. jul 2020, 10:52
FIDEL skrev:
9. jul 2020, 10:40
John Suyama skrev:
9. jul 2020, 05:31
Tengstedt har vel ret beset ikke vist mere end Sebastian Grønning eller Jannick Pohl? Altså på nuværende tidspunkt.
Det er jeg ikke enig i. Grønning har jo egentlig aldrig vist noget som helst i AaB - bortset fra han har brændt et par kæmpe chancer.
Pohl er speciel. Sikke nogle spidskompetencer han har. Desværre er han elendig til at afslutte. Han ville have godt af at komme til f.eks. Norge eller Sverige og få tanket selvtillid.
Jeg ser Tengstedt som et større talent, end de to andre.
Det mest utrolige er, at Jannik Pohl-fanklubben stadig har medlemmer her på siden. En helt igennem middelmådig spiller, som aldrig har vist noget som helst.
Pohl har nogle vilde spidskompetancer, men er desværre en svag afslutter. Jeg er helt sikker på, at AaB med en bedre stab og plan havde fået meget mere ud af ham. Der er en grund til, at modstanderne syntes han var pain in the ass at spille overfor. Jeg synes det er unuanceret at sige, at Pohl er en middelmådig eller dårlig spiller. Han havde på den ene side nogle vilde kompetencer og på den anden side udviklede han sig ikke som afslutter.
Det er ikke tilfældigt, at han kom frem til så mange chancer og skabte så meget uro og når man ser på den gang pindsvinebold vi spillede dengang og spillermaterialet så er det bare endnu mere imponerende.

Derudover tror jeg bare det blev mentalt for ham det med afslutningerne og man kan spørge sig selv om det med den her spiller ikke havde været bedre at starte med at være 2'er i angrebet og makker til en målscorer fremfor at han faktisk skulle løfte vores målscoring fra day one. Nogle unge spillere kan gå ind og levere fra dag et, andre kan hurtigt bygges til at være fast mand men ikke at være nøglespiller og nogle skal bygges op med 10-15 minutters indhop i et par år indtil de er klar. Det var en af de store fejl i Gaarde-regimet at man bare smed folk ind i roller de ikke havde talentet eller var klar til fra day one. Det var da perfekt, hvis vi udviklede talenter af den støbning og det skal vi stræbe efter, men beslutningerne om at satse så meget bl.a. på årgang 97 fra dag et var en fejl når man ser på materialet. Man kan også se på en case som Andreas Bruhn der blev smidt ind til at afløse Kusk. Jeg tror man havde fået meget mere ud af Andreas Bruhn, hvis han stille og roligt var blevet faset ind på holdet og bygget over tid fremfor at smide ham ind til noget han i hvert fald mentalt ikke var stærk nok til. Min pointe er for nu at vende tilbage til Pohl. Jeg tror, at man greb det helt forkert an ifht. hvordan han skulle være bygget op og talentet derfor ikke blev forløst 100%.
Igen og igen synger Jannik Pohl-fanklubben den samme sang om 'vilde spidskompetencer', men det er sjovt nok altid uden at konkretisere. Hvad er det helt præcis han er så god til? Han er nogenlunde hurtig, løber i dybden og arbejder hårdt. Og det er sådan cirka dét.

Han er en elendig afslutter, dårlig placeringsevne, ikke teknisk dygtig, laver ganske få assists, og middelmådig på spilforståelse og taktik.

Det er en mand med det her CV, vi taler om:

19/20: 8 kampe, 0 mål
18/19: 14 kampe, 2 mål
17/18: 36 kampe, 9 mål - 3 af dem på straffe
16/17: 22 kampe, 2 mål
15/16: 12 kampe, 3 mål - 2 af dem mod fodboldgiganten Lystrup

Der er altså ingen grund til at fortænke det. Det er helt på sin plads og ikke det mindste unuanceret at kalde Jannik Pohl for middelmådig. En dårlig udgave af Jesper Lange, som også arbejdede hårdt uden at score mål.

Var Jannik Pohl kommet op gennem ungdomsrækkerne i Randers eller Lyngby havde INGEN her på siden skænket ham en tanke.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 9. jul 2020, 12:19

Det bliver altså et sygt spændende vindue det her. Sidste sommer vindue var vild og klart Gaards bedste, og nu tror jeg sgu vi kommer til at opleve en Norsk oprydning....Men folk skal jo ud for at nye kan komme ind. Vi Ved Okore og PK ryger, men hvem ryger mere i dette vindue? Realistisk og ikke de der forsimplet indlæg hvor man nævner 20 spillere fordi de lige har tabt en pokal Finale

Okore millionerne vil nok gå til en offensive hurtige dybde løbene spiller der kan udfordre, eller en stor og stærk 9er. Men vi vil jo også gerne have en stræk 6er til at supplere MC, en højrebak til at supplere Pallesen (Dalle kommer jo ikke hjem når Brentford rykker op) må en mere fysisk stærk 8er hvis Olsen skal længere væk fra eget felt og op på 9eren. Men hvordan dælen skaffer vi penge til det show....Kan vi håbe Mæhle bliver solgt og der kommer nogle millioner i kassen der.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 9. jul 2020, 12:28

jonas386 skrev:
9. mar 2020, 10:16
Ud
Okore
Rinne

Ind
Højre back (ung spiller der kan udfordre Pallesen) - Måske ham islændingen
6'er (Rutineret spiller der kan aflaste Magnus i større kampe)
Højre angriber (ung'ish spiller med fart i støvlerne)

Det er vel ikke for meget at antage Okore ikke forlænger, og vi sender Rinne videre? Andreas Hansen overtager nok Rinnes post, og Okore erstattes nok af Thelander, Ross eller Bærtelsen og Kasper P som sidste mand i midterforsvaret. Tænker man giver Patrick et år mere, men som yderste trupmedlem, og ikke som en spiller man regner med. Men som trupspiller tror jeg han er udmærket at have.
Derudover ser jeg gerne en forlængelse af Tengstedt. At Thellufsen bliver sendt videre, og der bliver fundet et nyt lejeophold til Wessam.

Det vil efterlade os med følgende trup

Målmand
Andreas Hansen

Højre back
Kristoffer Pallesen

Venstre back
Jakob Ahlmann
Lukas Klitten

Midterforsvar
Rasmus Thelander
Matias Ross
Anders Bærtelsen
Kasper Pedersen

Central midt
Magnus Christensen
Patrick Olsen
Iver Fossum
Jeppe Pedersen
Malthe Højholt
(Robert Kakeeto)

Frontkæde
Lucas Andersen
Kasper Kusk
Tom Van Weert
Frederik Børsting
Oliver Klitten

Øvrige
Søren Tengstedt
Patrick Kristensen
Aramis Kouzine
Rasmus Thellufsen
Wessam Abou Ali

Når jeg kaster et blik over truppen, så synes jeg egentlig at der er fin kvalitet og bredde. Men det er også tydeligt, at der skal et par folk ind til at lukke de sidste huller. Herunder især et supplement til Pallesen på højrebacken, men også en 6'er hvor vi pt KUN har Magnus. Magnus har spillet en fin sæson, men over 30+ kampe koster han desværre for mange point, og det mener jeg ikke vi har råd til i det lange løb, hvis vi har ambitioner om europa og medaljer. En rutineret skandinav med 1-2 gode år igen og kontraktudløb ville være oplagt. Både Malthe Højholt og Jeppe Pedersen slår mig nærmere som teknisk stærke 8'ere. Især Jeppe P har imponeret mig med sin teknik, afleveringer og rolighed på bolden. Jeg antager ikke, at der kommer flere op til sommer? Det var vel netop Højholt og Pedersen der blot er blevet rykket op et år tidligere?

Til midterforsvaret synes jeg også vi er noget tynde. Bærtelsen har døjet med skader, og Kasper P har imo bare ikke det der skal til. Men måske der er noget på vej her. Synes at have hørt gode ting om ham Gabriel Christensen fra U19, men det er måske endnu for tidligt. Til slut kunne jeg godt tænke mig at et offensivt supplement med fart i støvlerne, og som kan operere fra højresiden i vores opstilling. Klitten og Tengstedt er vel hhv. til venstre og centralt. Hvis vores canadiske ven viser sig at være guds gave foran mål, så kan meget dog vindes der.

Alt i alt synes jeg egentlig at vi har en udmærket start-11'er, også hvis Okore og Rinne forsvinder. Men hvis vi lige får 1-2 nye ind den rigtige vej, så kan vi løfte os ganske klart, såfremt de rigtige forstærkninger kommer ind. Jeg er spændt på at se hvad vores norske ven kan trylle frem.
Ups så lige dit udemærket indlæg her :)

Jeg mener vi er tynde på højre back og skal have en mere ind. Vi skal have en ny hurtig angriber ind der løber væk fra bolden. Vi skal have en ny midterforsvar hvis vi vil spille med 3 i bagkæden. Vi skal have en ny 6er ind som skal supplere MC og vi skal have en ny målmand ind hvis Rinne forsvinder...og vi skal måske have en ny 8er ind hvis vi vil bruge Olsen som 9er.....så puha!! :) Sikke et vindue....

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 9. jul 2020, 12:47

raekkeettre skrev:
9. jul 2020, 12:19
Det bliver altså et sygt spændende vindue det her. Sidste sommer vindue var vild og klart Gaards bedste, og nu tror jeg sgu vi kommer til at opleve en Norsk oprydning....Men folk skal jo ud for at nye kan komme ind. Vi Ved Okore og PK ryger, men hvem ryger mere i dette vindue? Realistisk og ikke de der forsimplet indlæg hvor man nævner 20 spillere fordi de lige har tabt en pokal Finale

Okore millionerne vil nok gå til en offensive hurtige dybde løbene spiller der kan udfordre, eller en stor og stærk 9er. Men vi vil jo også gerne have en stræk 6er til at supplere MC, en højrebak til at supplere Pallesen (Dalle kommer jo ikke hjem når Brentford rykker op) må en mere fysisk stærk 8er hvis Olsen skal længere væk fra eget felt og op på 9eren. Men hvordan dælen skaffer vi penge til det show....Kan vi håbe Mæhle bliver solgt og der kommer nogle millioner i kassen der.
Jo, det bliver selvfølgelig et meget spændende vindue! Men jeg tror ikke vi skal sætte næsen op efter store navne eller direkte forstærkninger.
Det vigtigste for Inge, må være at få nogle spillere ind, som kan konkurrere på lige fod med Kusk, Weert, Pallesen mfl. OG naturligvis skal de passe til vores spillestil.
Jeg kan godt forestille mig, at vi henter et par spillere, som AaB tror de kan udvikle på, og tage et niveau op. Det kan være spillere fra mindre klubber. F.eks. Babayan, ham der Mosele fra Sydafrika, Anyembe, M. Dauda, Louka Prip, Bradford Jamieson IV (VFF). Dette er spillere, som har et større potentiale end deres præstationer pt. viser, og som muligvis kan indbringe AaB mange penge i fremtiden.

Og så må vi ikke glemme, at vi får Wessam tilbage fra VFF, og jeg synes han skal have en chance mere, på lige fod med resten af truppen. Han er jo stadig en spændende ung spiller. Tengstedt kan vi forhåbentligt forlænge med. Jeg synes generelt pilen peger op efter denne sæson - på trods af pokalfinalen, hvilken jeg endnu ikke har tilgivet Friis og holdet for. Jeg begriber stadig ikke, hvordan man kan virke så uforberedte og umotiverede i en FINALE! Nå, videre...

Jeg har spurgt om dette tidligere, men er der nogen herinde, som ved noget om Ibrahim Sadiqs kontraktsituation i FCN? Jeg kan ikke rigtig finde frem til om han er transferfri nu eller har forlænget på et tidspunkt... Han har jo nogle af de spidskompetencer, som vi kan bruge i offensiven.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 9. jul 2020, 15:07

FIDEL skrev:
9. jul 2020, 12:47
raekkeettre skrev:
9. jul 2020, 12:19
Det bliver altså et sygt spændende vindue det her. Sidste sommer vindue var vild og klart Gaards bedste, og nu tror jeg sgu vi kommer til at opleve en Norsk oprydning....Men folk skal jo ud for at nye kan komme ind. Vi Ved Okore og PK ryger, men hvem ryger mere i dette vindue? Realistisk og ikke de der forsimplet indlæg hvor man nævner 20 spillere fordi de lige har tabt en pokal Finale

Okore millionerne vil nok gå til en offensive hurtige dybde løbene spiller der kan udfordre, eller en stor og stærk 9er. Men vi vil jo også gerne have en stræk 6er til at supplere MC, en højrebak til at supplere Pallesen (Dalle kommer jo ikke hjem når Brentford rykker op) må en mere fysisk stærk 8er hvis Olsen skal længere væk fra eget felt og op på 9eren. Men hvordan dælen skaffer vi penge til det show....Kan vi håbe Mæhle bliver solgt og der kommer nogle millioner i kassen der.
Jo, det bliver selvfølgelig et meget spændende vindue! Men jeg tror ikke vi skal sætte næsen op efter store navne eller direkte forstærkninger.
Det vigtigste for Inge, må være at få nogle spillere ind, som kan konkurrere på lige fod med Kusk, Weert, Pallesen mfl. OG naturligvis skal de passe til vores spillestil.
Jeg kan godt forestille mig, at vi henter et par spillere, som AaB tror de kan udvikle på, og tage et niveau op. Det kan være spillere fra mindre klubber. F.eks. Babayan, ham der Mosele fra Sydafrika, Anyembe, M. Dauda, Louka Prip, Bradford Jamieson IV (VFF). Dette er spillere, som har et større potentiale end deres præstationer pt. viser, og som muligvis kan indbringe AaB mange penge i fremtiden.

Og så må vi ikke glemme, at vi får Wessam tilbage fra VFF, og jeg synes han skal have en chance mere, på lige fod med resten af truppen. Han er jo stadig en spændende ung spiller. Tengstedt kan vi forhåbentligt forlænge med. Jeg synes generelt pilen peger op efter denne sæson - på trods af pokalfinalen, hvilken jeg endnu ikke har tilgivet Friis og holdet for. Jeg begriber stadig ikke, hvordan man kan virke så uforberedte og umotiverede i en FINALE! Nå, videre...

Jeg har spurgt om dette tidligere, men er der nogen herinde, som ved noget om Ibrahim Sadiqs kontraktsituation i FCN? Jeg kan ikke rigtig finde frem til om han er transferfri nu eller har forlænget på et tidspunkt... Han har jo nogle af de spidskompetencer, som vi kan bruge i offensiven.
Jeg tror faktisk lige modsat.
Jeg tror han går efter navne som kan gå direkte ind og forstærke os fra dag 1.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 9. jul 2020, 19:59

Håber sgu på vi kunne trylle en forlængelse ud af Okore.
Og så SKAL vi fandme ha en målscorer ind! En rigtig angriber, som bare VIL score mål og ikke spille udenfor feltet med ryggen mod mål

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 343
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af bonanza » 10. jul 2020, 11:05

Forza skrev:
9. jul 2020, 08:55
doukas skrev:
9. jul 2020, 08:34
John Suyama skrev:
9. jul 2020, 05:31
Tengstedt har vel ret beset ikke vist mere end Sebastian Grønning eller Jannick Pohl? Altså på nuværende tidspunkt.
Ahhhh, nu synes jeg du strammer den. Det er længe siden, at jeg har set et AaB-talent med sådan et venstrehug. Målet imod AGF var jo helt forrygende sparket ind og synes han har vist flere opløftende ting på den konto. Hverken Grønning eller Pohl har nogensinde haft den form for sparketeknik.
Jeg ser også et potentiale i Tengstedt. Men Grønnings fysik og Pohls hurtighed var også spidskompetencer der havde et potentiale.

Det er svært at vide hvor langt det rækker, men det er jo både prioriteten i klubben og målet at udvikle spillere til førsteholdet, der på sigt som minimum skal blive fuldgode Superliga spillere. Om Tengstedt når dertil må tiden vise.

Jeg håber dog han forlænger med AaB. Jeg synes han har optimale muligheder for spilletid i en klub der tilmed har ambitioner og fokus på talentudvikling. Det er vel et godt match for ham hvis økonomien ellers kan hænge sammen.
Man skal ikke være Poul Erik Andreasen for, at se at både Grønning og Pohl var længder fra at være gode nok til AaB, eller til superligaen for den sags skyld. Eventyr om deres spidskompetencer var netop grunden til, at det lykkedes AaB at tage røven på Groenningen i forhold til at komme af med Pohl. Giv ham endelig nogle flere klubber at bevise det i, så kan vi lige prättas igen når han spiller fast i superligaen... Det samme med Grønning, han er også kun kravlet ned af stigen siden AaB, som så mange før ham. Hvem husker ikke Kenneth Stenild, Rolf Toft, Simon Bræmer, Jakob Blåbjerg osv. Der er evigt mange spillere, som folk på yderst overfladisk vis, tror er gode..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 10. jul 2020, 11:39

bonanza skrev:
10. jul 2020, 11:05
Forza skrev:
9. jul 2020, 08:55
doukas skrev:
9. jul 2020, 08:34
John Suyama skrev:
9. jul 2020, 05:31
Tengstedt har vel ret beset ikke vist mere end Sebastian Grønning eller Jannick Pohl? Altså på nuværende tidspunkt.
Ahhhh, nu synes jeg du strammer den. Det er længe siden, at jeg har set et AaB-talent med sådan et venstrehug. Målet imod AGF var jo helt forrygende sparket ind og synes han har vist flere opløftende ting på den konto. Hverken Grønning eller Pohl har nogensinde haft den form for sparketeknik.
Jeg ser også et potentiale i Tengstedt. Men Grønnings fysik og Pohls hurtighed var også spidskompetencer der havde et potentiale.

Det er svært at vide hvor langt det rækker, men det er jo både prioriteten i klubben og målet at udvikle spillere til førsteholdet, der på sigt som minimum skal blive fuldgode Superliga spillere. Om Tengstedt når dertil må tiden vise.

Jeg håber dog han forlænger med AaB. Jeg synes han har optimale muligheder for spilletid i en klub der tilmed har ambitioner og fokus på talentudvikling. Det er vel et godt match for ham hvis økonomien ellers kan hænge sammen.
Man skal ikke være Poul Erik Andreasen for, at se at både Grønning og Pohl var længder fra at være gode nok til AaB, eller til superligaen for den sags skyld. Eventyr om deres spidskompetencer var netop grunden til, at det lykkedes AaB at tage røven på Groenningen i forhold til at komme af med Pohl. Giv ham endelig nogle flere klubber at bevise det i, så kan vi lige prättas igen når han spiller fast i superligaen... Det samme med Grønning, han er også kun kravlet ned af stigen siden AaB, som så mange før ham. Hvem husker ikke Kenneth Stenild, Rolf Toft, Simon Bræmer, Jakob Blåbjerg osv. Der er evigt mange spillere, som folk på yderst overfladisk vis, tror er gode..
Pohl har været skadet siden han kom til Horsens nærmest non-stop så det er dælme svært at konkludere, at han ikke har været god nok der. Grønning er jeg dog enig, at det nok var for meget spidskompetence og han manglede for meget. Hvem ved med Stenild, hvis han ikke havde skabt sig og vile videre og tog et dumt valg? Han tog til Horsens, hvor klubmanden Søren Jochumsen sad benhårdt på keeperpladsen. Det er dælme dumt når man vil have spilletid og udvikle sig. Det må dog også sige noget, at han kun har fået norske divisionerkontrakter efterfølgende. Rolf Toft har jo aldrig været skreget op til noget særligt hverken af klubben eller fans. Simon Bræmer var en svær case og det er svært at sige om han faktisk havde talentet og det var hans menalitet der var problemet. Han havde jo et ret vildt målsnit, men omvendt var der også ting der pegede i døgnflue-retningen allerede fra starten. Blåbjerg er jeg enig i var et kæmpe fejlsats og det hurtigt var tydeligt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af MrBangDK » 10. jul 2020, 12:08

Nå, hvem skal vi have i stedet for Tengstedt?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 10. jul 2020, 12:09

Så er det officielt, og ifølge Inge, ret ensidigt afgjort af Tengstedt, at han ikke bliver i AaB. Kedelig historie, må man sige. De mange minutter og pæne succes han har fået her på det seneste har åbenbart ikke kunnet gøre ham blød i knæene.

Men så er der da en åbning for vores hjemmebryggede Zlatan :)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 10. jul 2020, 12:12

Trist nyhed.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Bros
2. div
2. div
Indlæg: 157
Tilmeldt: 25. jun 2019, 19:43
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Bros » 10. jul 2020, 12:13

Funky skrev:
10. jul 2020, 12:09
Så er det officielt, og ifølge Inge, ret ensidigt afgjort af Tengstedt, at han ikke bliver i AaB. Kedelig historie, må man sige.
skidt udmelding der kom idag :thumbsdown: havde gerne set Tengstedt forsætte i Trøjen

men når det er sagt er det tilbage på bænken med ham resten af sæsonen.
det samme burde ske med Okore.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 10. jul 2020, 12:15

Bros skrev:
10. jul 2020, 12:13
Funky skrev:
10. jul 2020, 12:09
Så er det officielt, og ifølge Inge, ret ensidigt afgjort af Tengstedt, at han ikke bliver i AaB. Kedelig historie, må man sige.
skidt udmelding der kom idag :thumbsdown: havde gerne set Tengstedt forsætte i Trøjen

men når det er sagt er det tilbage på bænken med ham resten af sæsonen.
det samme burde ske med Okore.
Hvis vi lægger nogen værdi i at kunne vinde de sidste kampe, så kan vi ikke undvære Okore. Jeg er enig mht Tengstedt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. jul 2020, 12:22

Besynderlig beslutning af Tengstedt. Vejen til en startplads har aldrig været nemmere.
Janteloven eksisterer IKKE!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 10. jul 2020, 12:24

Køllen I Møllen skrev:
10. jul 2020, 12:22
Besynderlig beslutning af Tengstedt. Vejen til en startplads har aldrig været nemmere.
Hører han skal til GF, Lyngby eller Holland. Fatter det heller ikke helt
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 10. jul 2020, 12:29

jonas386 skrev:
10. jul 2020, 12:24
Køllen I Møllen skrev:
10. jul 2020, 12:22
Besynderlig beslutning af Tengstedt. Vejen til en startplads har aldrig været nemmere.
Hører han skal til GF, Lyngby eller Holland. Fatter det heller ikke helt
Det giver god mening, hvis det er Holland - eller hvis Tengstedt bare ikke kan døje Friis og co. nu har han jo også fået lov at vise sig pænt frem, så han har sikkert stået pænt stærkt i forhandlingerne, og kunnet true med, at AaB jo var desperate for at forlænge med ham. Nå, videre, det er jo under alle omstændigheder ikke holdbart at bygge på spillere som ikke gider projektet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 10. jul 2020, 12:33

Savner simpelthen nogle rygter!

Låst