Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 18. mar 2021, 13:28

Buzz Killington skrev:
18. mar 2021, 13:24
Prica22 skrev:
18. mar 2021, 13:09
Buzz Killington skrev:
18. mar 2021, 13:07
Ja, så er det tæt på at vi indenfor kort tid har mistet tre talenter vi ellers gerne ville beholde.
Hvem er den 3.?
Tengstedt, Wagner og Kiltten
:thumbsup: glemte Wagner.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 18. mar 2021, 13:43

Prica22 skrev:
18. mar 2021, 13:22
Ærgeligt at vi mister en potentiel transferindtægt. Men vi kan vel alle blive enige om, at han ikke har vist det fornødne niveau og potentiale det sidste år? Da han fik muligheden i første omgang, var det tydeligt at han havde store defensive mangler, som dog blev overskygget af, at han er dygtig offensivt. Hans skade kom på et ærgeligt tidspunkt og Ahlmann har siden da, spillet på et virkelig højt niveau. De gange hvor han har fået chancen siden, har disse defensive mangler desværre overskygget det offensive. Han er ikke en spiller jeg er tryg ved i Ahlmanns fravær, selvom jeg virkelig gerne ville.

Han har brug for kontinuerlig spilletid og det kan han ikke få i AaB, så længe Ahlmann stadig er her. Selvfølgelig skal man gå efter at beholde ham, men ikke for enhver pris. Vi mistede et større talent i Tengstedt.
Enig, det er klart at han har brug for kontinuerlig spilletid for at fortsætte sin udvikling, og han skal blive bedre end han er nu, for at være relevant på sigt.

Hvis det er derfor hans lejr har anbefalet ham ikke at forlænge, så synes jeg det giver mening, men hvis han så ender med at skrive med Sampdoria, tænker jeg ikke det er så nemt at forstå.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. mar 2021, 13:59

Klitten har været inde omkring holdet i snart 3 år, og er stagneret i sin udvikling. Ligner en der simpelthen ikke har niveauet defensivt, hvor han har sejlet rundt. Så er det helt rigtigt, at han har lavet et par flotte rulninger med fodsålen.

Hvad angår Tengstedt, så kan vi jo ikke hamle op med en far, der helt åbenlyst har helt andre tanker om sin søn end klubben har.

Der er ingen af de spillere man bør ligge søvnløs over at miste, og der er jo altså også kommet lidt den anden vej.
Det kan man hverken bebrejde Inge, eller Gaarde (ifht. Tengstedt).

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. mar 2021, 14:02

Jakobsen skrev:
18. mar 2021, 13:25
Det synes jeg godt nok er ærgeligt, hvis han smutter. Jeg tror på Klitten selvom han ikke er brændt totalt igennem endnu.
Kunne man ikke skole ham mere offfensivt så han var et alternativ på to pladser? Jeg synes måske ikke, at han gør sig så godt i en 4-3-3 helt fremme, men i en 4-4-2 / 4-2-3-1 agtig formation tror jeg godt han kan byde ind med noget.
Det er et tab jeg vil ærgre meget mere over end Tengstedt.
Vi kan jo ikke have de der evighedstalenter rendende, så ender vi bare med en Magnus 2, der ikke har niveauet men koster væsentligt mere end en gennemsnitlig Superliga-spiller. Det dur ikke.

Han har problemer defensivt, og så er hans afleveringsspil yderst middelmådigt. Han er en dygtig tekniker, men der er meget andet der halter gevaldigt.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. mar 2021, 14:04

Gnu skrev:
18. mar 2021, 11:07
Det må man jo gøre op med sig selv, om man synes det er realististisk. Jeg synes, det lyder som en temmelig risikabel strategi, og så hellere at man øgede indtægterne på anden vis. Fx ved at få flere sponsorkroner i kassen, som du selv er inde på.

Alternativt kan man jo benytte sig af den gode gamle model og lade hatten gå rundt i form af en aktieemission, når kassen er tom. :D
Tjoh, det er vel ikke urealistisk, hvis man satser på en anden type talenter som bedre kan afhændes, i stedet for de all-roundere uden spidskompetencer som AaB har uddannet i hobetal af.

Men uanset hvad SKAL vi have flere sponsorkroner i kassen - det er der ingen tvivl om.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af troelsh » 18. mar 2021, 14:16

Det godt nok ærgerligt, og så synes jeg Inge siger det rigtig godt, når han siger de unge mennesker lytter for meget til deres rådgivere/agenter, og måske skulle slå lidt koldt vand i blodet engang i mellem.

Spillere som Tengstedt og Klitten ville jo have gode muligheder for at udvikle sig i AaB hvor de får lang snor, og det er jo ikke ligefrem fordi de er blevet for gode til AaB og den danske liga tværtimod ..

Klitten ender sikkert med at få splinter i røven ligesom Tengstedt

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Reyad » 18. mar 2021, 14:21

Jeg synes ikke L. Klitten har vist noget, der gør mig overordentlig ked af, at han forlader skuden.
Tengstedt havde vist meget mere potentiale. Wagner kender jeg ikke.

Så for mig er det fint, hvis Klitten kommer videre. Han burde have udviklet sig til at kunne udfordre Ahlmann. Og det kan han efter min mening ikke. Han er et stykke bagved. Bevares, der har været gode takter. Men ikke nok.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Stegosaurus » 18. mar 2021, 14:23

Prica22 skrev:
18. mar 2021, 13:28
Buzz Killington skrev:
18. mar 2021, 13:24
Prica22 skrev:
18. mar 2021, 13:09
Buzz Killington skrev:
18. mar 2021, 13:07
Ja, så er det tæt på at vi indenfor kort tid har mistet tre talenter vi ellers gerne ville beholde.
Hvem er den 3.?
Tengstedt, Wagner og Kiltten
:thumbsup: glemte Wagner.
Har Wagner spillet så meget som et minut for Viborg? Eller var hans plan at tage et år u19 divisionen mod storhold som Næsby og Oure?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. mar 2021, 14:25

troelsh skrev:
18. mar 2021, 14:16
Det godt nok ærgerligt, og så synes jeg Inge siger det rigtig godt, når han siger de unge mennesker lytter for meget til deres rådgivere/agenter, og måske skulle slå lidt koldt vand i blodet engang i mellem.
Gaardsøe er vel også ude at sige det samme i Ekstra Bladet i dag. Han er stoppet som agent, fordi det er en ubehagelig branche at begå sig i. Masser af brudte løfter, og folk der er villige til at sige hvad som helst for at holde spillere i folden.

Det er ikke blevet bedre at dansk fodbold også er blevet inficeret af nogle af de helt store spillere, som svenske Cetinkaya, der både her og i Sverige har været under beskydning, og til daglig bor i Dubai.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Rams » 18. mar 2021, 14:26

Det er vel den købmandscentral, Inge prøver at bygge op. Det er en gammel traver, men på AaBs niveau henter vi ikke komplette spillere. Heller ikke til transferfødekæden.

Spillere sælges fra en middelmådig liga som den danske på tydelige spidskompetencer, hvorefter klubberne på niveauet over videreudvikler på manglerne og sender videre op i fødekæden.

Mæhle er et godt eksempel. Knægten havde en utrolig stor motor, smadrede biptestene og har en unik udholdenhed. Genk har så arbejdet med indlægsspillet og timing af løb, hvorefter drengen nu spiller i Serie A. Det er det samme med Nordsjællands drenge, der også har klare spidskompetencer. Og så er det klart, at når man som FCN har sendt tilpas mange spillere afsted og bliver inviteret med til de bedste ungdomsturneringer, ja så bliver ens spillere også mere værd.

Så Inges vej er klart salg af spillere mellem 18 og 23. Anosike har nogle klare forcer i sin fysik og evne til at dække bolden. Kan AaB så bygge hovedspillet på, så ser det fint ud ift. et salg. Tilsvarende er der et mønster i de venstrebenede stoppere, som også har en højere salgspris. Håber vi ser mere af den slags indkøb til U19-holdet, f.eks. render der andre spændende spillere rundt i klubber uden for U-19-ligaen. To eksempler er B93 og AB, der har fine fodrappe gennembrudsspillere. De to klubber prøver at holde på deres bedste U-spillere ved at rykke dem op på 2. divisionsholdet, og her bør en plads i AaBs U19-trup med tilhørende kontrakt kunne friste.
In verbis simus faciles

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. mar 2021, 14:26

Stegosaurus skrev:
18. mar 2021, 14:23
Har Wagner spillet så meget som et minut for Viborg? Eller var hans plan at tage et år u19 divisionen mod storhold som Næsby og Oure?
Han skiftede ved årsskiftet, og siden da har alle deres kampe været aflyst.
Men vi har jo også hentet en erstatning for ham, så større tab er det vist heller ikke.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. mar 2021, 14:29

Rams skrev:
18. mar 2021, 14:26
Så Inges vej er klart salg af spillere mellem 18 og 23. Anosike har nogle klare forcer i sin fysik og evne til at dække bolden. Kan AaB så bygge hovedspillet på, så ser det fint ud ift. et salg. Tilsvarende er der et mønster i de venstrebenede stoppere, som også har en højere salgspris. Håber vi ser mere af den salgs indkøb til U19-holdet, f.eks. render der andre spændende spillere rundt i klubber uden for U-19-ligaen. To eksempler er B93 og AB, der har fine fodrappe gennembrudsspillere. De to klubber prøver at holde på deres bedste U-spillere ved at rykke dem op på 2. divisionsholdet, og her bør en plads i AaBs U19-trup med tilhørende kontrakt kunne friste.
AaB's rekrutteringsansvarlig på U-niveau havde et ret interessant indlæg på LinkedIn om netop det der med hvordan spillere kan udvikles. Her bruger han bl.a. som eksempel, at Hannesbo startede som centerforsvarer i AaB.

Udover det - helt enig. Det er en langt mere målrettet tilgang end tidligere.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3260
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Brodernumsi » 18. mar 2021, 14:39

Klitten har jo bare ikke slået til, ellers havde klubben jo også strakt sig længere i forhandlingerne. Og det samme gør sig nok gældende for en evt transferindtægt, mon ikke man har opvejet prisen på en forlængelse, i forhold til seriøsiteten af de følere, der har været.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Ibiza Polar

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Ibiza Polar » 18. mar 2021, 14:40

Jeg håber for Klitten, at han finder succes et sted, men jeg synes ikke, at der har været tegn til, at det skulle ske i AaB. Videre til næste spiller i talentkæden.

kjeldgaard12
Junior
Junior
Indlæg: 54
Tilmeldt: 28. sep 2020, 20:26
Favoritspiller: Ib Simonsen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af kjeldgaard12 » 18. mar 2021, 14:47

Julgranen skrev:
18. mar 2021, 14:26
Stegosaurus skrev:
18. mar 2021, 14:23
Har Wagner spillet så meget som et minut for Viborg? Eller var hans plan at tage et år u19 divisionen mod storhold som Næsby og Oure?
Han skiftede ved årsskiftet, og siden da har alle deres kampe været aflyst.
Men vi har jo også hentet en erstatning for ham, så større tab er det vist heller ikke.
Wagner har siddet på bænken i alle kampe for 1.div uden at komme ind. Er ikke kommet ind selvom de i nogle kampe har været meget foran....tænker ikke det var det store tab.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Gaarde6 » 18. mar 2021, 14:51

Jeg kan godt se at det er "fedt" med naboens søn, nordkraft osv.
Og det var da fedt, hvis Klitten bragede igennem og blev vores næste store profil.

Dog vil jeg sige at jeg ikke helt kan forstå, når bla Poul Erik var ude og lufte den anden dag, at det var en "forkert" måde vi gør tingene på nu, ved at hente spillere udefra og ikke nede fra.
Klubben har jo ambitioner om mere (Top 4) Og kigger vi på de seneste års placeringer siden mesterskabet i 14. Så hedder det:
Nr 5. nr 5. Nr 10. Nr 5. nr 9 og P.T ligger vi Nr 7.
Så vil vi fortsætte den tendens? Ja så er det jo fint nok at tage spillere af egen avl. Men de sidste mange sæsoner har vist at det IKKE er vejen at gå, hvis vi vil tage næste skridt. Selvom det er den meste Romantiske måde at drive en klub på.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 18. mar 2021, 14:53

Julgranen skrev:
18. mar 2021, 13:59
Klitten har været inde omkring holdet i snart 3 år, og er stagneret i sin udvikling. Ligner en der simpelthen ikke har niveauet defensivt, hvor han har sejlet rundt. Så er det helt rigtigt, at han har lavet et par flotte rulninger med fodsålen.

Hvad angår Tengstedt, så kan vi jo ikke hamle op med en far, der helt åbenlyst har helt andre tanker om sin søn end klubben har.

Der er ingen af de spillere man bør ligge søvnløs over at miste, og der er jo altså også kommet lidt den anden vej.
Det kan man hverken bebrejde Inge, eller Gaarde (ifht. Tengstedt).
Ja, han har pga Ahlmann og skader slet ikke fået den spilletid som der skal til i den alder for at udvikle sig. Han kan stadig nå det, men det snerper til, og vægter han penge og pæne adresser over fast spilletid, så er løbet i hvert fald kørt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. mar 2021, 15:09

Gaarde6 skrev:
18. mar 2021, 14:51
Men de sidste mange sæsoner har vist at det IKKE er vejen at gå, hvis vi vil tage næste skridt. Selvom det er den meste Romantiske måde at drive en klub på.
Det kan jo sagtens gå, HVIS spillerne er gode/salgbare nok.
Det har de så bare ikke været. Og den anden del af det er vel i bund og grund at vi heller ikke, siden 2014, har fundet en holdstruktur de kan lykkes i.

Men bottomline er bare, at de har været en hæmsko for at opnå et kompetetivt og skarpt træningsmiljø.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af gravballe » 18. mar 2021, 15:32

Julgranen skrev:
18. mar 2021, 15:09
Gaarde6 skrev:
18. mar 2021, 14:51
Men de sidste mange sæsoner har vist at det IKKE er vejen at gå, hvis vi vil tage næste skridt. Selvom det er den meste Romantiske måde at drive en klub på.
Det kan jo sagtens gå, HVIS spillerne er gode/salgbare nok.
Det har de så bare ikke været. Og den anden del af det er vel i bund og grund at vi heller ikke, siden 2014, har fundet en holdstruktur de kan lykkes i.

Men bottomline er bare, at de har været en hæmsko for at opnå et kompetetivt og skarpt træningsmiljø.
Handler jo også om at historien om AaBs talent arbejde blev kraft overdrevet i 2014 og alle medierne hoppede på den. Allerede dengang pointerede jeg følgende mangler: 1 forskelige spille stile hele vejen op igennem holdenen, hvilke betyder spiller kommer ind på holdet uden at kende deres rolle 100%. massiv mangel af trænere og hjælper trænere.

Jeg er sikker på vi havde haft langt mere succes, hvis man spillede på samme måde hele vejen igennem systemet, så en spiller har lettere ved bare at gå ind. se FCN.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5199
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Jakobsen » 18. mar 2021, 15:34

Julgranen skrev:
18. mar 2021, 14:02
Jakobsen skrev:
18. mar 2021, 13:25
Det synes jeg godt nok er ærgeligt, hvis han smutter. Jeg tror på Klitten selvom han ikke er brændt totalt igennem endnu.
Kunne man ikke skole ham mere offfensivt så han var et alternativ på to pladser? Jeg synes måske ikke, at han gør sig så godt i en 4-3-3 helt fremme, men i en 4-4-2 / 4-2-3-1 agtig formation tror jeg godt han kan byde ind med noget.
Det er et tab jeg vil ærgre meget mere over end Tengstedt.
Vi kan jo ikke have de der evighedstalenter rendende, så ender vi bare med en Magnus 2, der ikke har niveauet men koster væsentligt mere end en gennemsnitlig Superliga-spiller. Det dur ikke.

Han har problemer defensivt, og så er hans afleveringsspil yderst middelmådigt. Han er en dygtig tekniker, men der er meget andet der halter gevaldigt.
Nu har de jo forskellige udviklingskurver. Det har været nærmest politisk bestemt, at Magnus skulle have chancen på trods af han kan nada, hvorimod Klitten jo er oppe imod en helt anden konkurrence og ikke har fået den kontinuerlige spilletid så vi for alvor har kunnet vurdere om han for alvor kan indløse potentialet. Jeg synes vi har set tegningen til, at Klitten kan blive en god back for os - også i højere grad end vi nogensidne har set det hos Magnus.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Låst