Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Uldahl » 1. maj 2021, 10:49

En kort forlængelse med van Weert vil være perfekt nu hvor Ansike er blevet sat tilbage med et træthed brud i lilletåen men spørgsmålet er om han vil det ? Han er blevet 30 og det er nok den sidste kontrakt i karrieren.

Han bliver ikke bilig at forlænge med, jeg frygter at han vil lave en Pallesen med et krav om en lang kontrakt, og det skal vi ikke ud i. Så hellere satse på Prica som første valg, og Ansike som indskifter og backup.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af jonas386 » 1. maj 2021, 11:02

Van Weert er altså ikke lige pludselig blevet god til alt det han havde problemer med tidligere, fordi han nu har spillet 90 gode minutter imod OB og Lyngby. Vi skal væk fra det med at afskrive spillere, og så pludselig hive dem ind i varmen igen og stikke dem forlængelser fordi de spiller to gode kampe 10 minutter i lukketid.

Med al mulig respekt for OB og især Lyngby her i foråret, så er det ikke de kampe hvor vi skal afgøre hvorvidt Tom kan være førsteangriber eller ej, eller om Magnus pludselig har niveau til at være 1. backup til den centrale midtbane når Hiljemark kommer igen, eller om han endda skal stå foran Pedro.

Tom er ikke lige pludselig blevet hurtigere, bedre i spillet med ryggen til mål eller markant bedre i det opbyggende spil - selvom der var gode sekvenser igår. Det er den samme spiller der spillede sig selv af holdet i efteråret, og var lige så skarp som vådt pap i visse kampe.
Jeg kan godt li' Tom og ønsker ham al' mulig held og lykke, men jeg synes også at man skal acceptere at det har været tre fine år, og så finde en anden løsning for begge parters skyld. Det vil ikke genere mig uendeligt hvis det skulle ende med en kort forlængelse, men som udgangspunkt synes jeg at vi bør kigge efter en anden løsning. Og så synes jeg det uholdbart at man kan gå fra at være halvt ude af døren til pludselig at være inde i varmen igen og en del af mere langsigtede planer fordi man leverer to gode kampe imod modstandere fra den svagere halvdel af rækken.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlemmingG » 1. maj 2021, 11:13

jonas386 skrev:
1. maj 2021, 11:02
Van Weert er altså ikke lige pludselig blevet god til alt det han havde problemer med tidligere, fordi han nu har spillet 90 gode minutter imod OB og Lyngby. Vi skal væk fra det med at afskrive spillere, og så pludselig hive dem ind i varmen igen og stikke dem forlængelser fordi de spiller to gode kampe 10 minutter i lukketid.

Med al mulig respekt for OB og især Lyngby her i foråret, så er det ikke de kampe hvor vi skal afgøre hvorvidt Tom kan være førsteangriber eller ej, eller om Magnus pludselig har niveau til at være 1. backup til den centrale midtbane når Hiljemark kommer igen, eller om han endda skal stå foran Pedro.

Tom er ikke lige pludselig blevet hurtigere, bedre i spillet med ryggen til mål eller markant bedre i det opbyggende spil - selvom der var gode sekvenser igår. Det er den samme spiller der spillede sig selv af holdet i efteråret, og var lige så skarp som vådt pap i visse kampe.
Jeg kan godt li' Tom og ønsker ham al' mulig held og lykke, men jeg synes også at man skal acceptere at det har været tre fine år, og så finde en anden løsning for begge parters skyld. Det vil ikke genere mig uendeligt hvis det skulle ende med en kort forlængelse, men som udgangspunkt synes jeg at vi bør kigge efter en anden løsning. Og så synes jeg det uholdbart at man kan gå fra at være halvt ude af døren til pludselig at være inde i varmen igen og en del af mere langsigtede planer fordi man leverer to gode kampe imod modstandere fra den svagere halvdel af rækken.
Fuldstændig enig! Han spillede en god kamp igår, men set over hele sæsonen har han præsteret under middel. Jeg synes også Tom er super sympatisk og helt sikkert en meget værdsat spiller i truppen, men skal vi tage det næste skridt op af rangstigen og blive top-4 hold, så skal der opgraderes på den position

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Buzz Killington » 1. maj 2021, 11:27

Jeg har alvorlige senfølger pga. kraftig hovedrysten over van Weert mange afbrændere tidligere. Om de havde noget at gøre med hvor i angrebet han har spillet har jeg svært ved at tro. Men glædeligt hvis han nu får en opblomstring. Han ligner ikke sig selv - heldigvis.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2598
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 1. maj 2021, 11:32

Buzz Killington skrev:
1. maj 2021, 11:27
Jeg har alvorlige senfølger pga. kraftig hovedrysten over van Weert mange afbrændere tidligere. Om de havde noget at gøre med hvor i angrebet han har spillet har jeg svært ved at tro. Men glædeligt hvis han nu får en opblomstring. Han ligner ikke sig selv - heldigvis.
jeg tror ikke han får forlænget men gud hvor jeg synes han er en god repræsentant for AaB
- bliver sat af - får at vide han skal væk. reagerer ved at kæmpe og holde fanen højt.
Og så synes jeg at når han bliver brugt der hvor han er bedst som igår. Så er han en god opspilsstation. Han binder modstanderne, og så laver han så mange rigtige løb, specielt i boksen. Hans afslutninger døjer sommetider. Men nok svært at finde en ny Spalvis i superligaen. Der er jo ikke nogen der brænder ligaen af med deres afslutningen ( måske wilcek er den skarpeste på det punkt)

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 1. maj 2021, 11:52

Hanga skrev:
1. maj 2021, 10:32
Jeg synes i øvrigt godt man kan lukke diskussionen om han er bedst på kanten eller som 9'er.
Der har vist ikke været nogen diskussion. Der har været en konstatering af, at han har spillet som den brede angriber på kant, både på landshold og på Malmös U-hold.
Vi skal bare glæde os over at han kan spille begge steder, og at han har et så godt venstreben som han har.
Det kan vise sig at blive det suverænt bedste indkøb Inge har gjort, da han fik ham for en slik.

Og med hans stats, så begynder han at dukke op på radaren hos større klubber. Der skal nok være nogen herinde der kommer til at æde deres ord.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2598
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 1. maj 2021, 13:37

Julgranen skrev:
1. maj 2021, 11:52
Hanga skrev:
1. maj 2021, 10:32
Jeg synes i øvrigt godt man kan lukke diskussionen om han er bedst på kanten eller som 9'er.
Der har vist ikke været nogen diskussion. Der har været en konstatering af, at han har spillet som den brede angriber på kant, både på landshold og på Malmös U-hold.
Vi skal bare glæde os over at han kan spille begge steder, og at han har et så godt venstreben som han har.
Det kan vise sig at blive det suverænt bedste indkøb Inge har gjort, da han fik ham for en slik.

Og med hans stats, så begynder han at dukke op på radaren hos større klubber. Der skal nok være nogen herinde der kommer til at æde deres ord.
han skal nok blive god på sigt, og tror også han skal presses af en erfaren angriber. Enten Van Weert eller NY. Jeg kunne godt se Van Weert blive.
Pricas afslutninger igår, og hans måde at tage imod bolden og vende på ved hans 1. mål. Det vidner om en striker.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 1. maj 2021, 16:07

Mogens skrev:
30. apr 2021, 22:55
Med sejren i dag er lfc formentlig ret ilde stedt. Derfor synes jeg, at man godt kan skele lidt til, hvorvidt det har nogle interessante spillere, man kunne plukke.
Der hvor vi har størst brug for nye spillere, hvor lfc kunne være leveringsdygtige er i mine øjne i defensiven. Spørgsmålet er så, om Gammelby og Tshiembe reelt er forstærkninger? Jeg ser ikke nok bold til at vurdere deres styrker og svagheder - hvad siger folk, der bruger mere tid på fodbold end undertegnede? Jeg vil "naturligvis" foretrække Dalledinho, men der er også et par minusser ved ham, trods alt.
Den eneste fra Lyngby Boldklub som jeg synes ser spændende ud er Magnus Warming

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 549
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Trickster » 1. maj 2021, 16:19

Ham Warming lignede en, der var gået forkert i første halveg. Håbløs boldbehandling.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Klaus » 1. maj 2021, 21:42

Nikolaj Thomsen kunne være en oplagt spiller at hente. Men spørgsmålet er vel dels om han vil passe ind vores spillestil og dels hvem han skulle slå af.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Yankee » 1. maj 2021, 22:01

Klaus skrev:
1. maj 2021, 21:42
Nikolaj Thomsen kunne være en oplagt spiller at hente. Men spørgsmålet er vel dels om han vil passe ind vores spillestil og dels hvem han skulle slå af.
Det kan jeg slet ikke se. Hvilken motivation og hvilket drive skulle han komme med?

Vi skal have unge, fremadstormende spillere med pil opad - ikke flere gamle afdankede koryfæer for hvem AaB er et skridt nedad.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af AnyFellow » 1. maj 2021, 22:04

Yankee skrev:
1. maj 2021, 22:01
Klaus skrev:
1. maj 2021, 21:42
Nikolaj Thomsen kunne være en oplagt spiller at hente. Men spørgsmålet er vel dels om han vil passe ind vores spillestil og dels hvem han skulle slå af.
Det kan jeg slet ikke se. Hvilken motivation og hvilket drive skulle han komme med?

Vi skal have unge, fremadstormende spillere med pil opad - ikke flere gamle afdankede koryfæer for hvem AaB er et skridt nedad.
Helt enig, jeg kan ikke se at han på nogen som helst måde kan være interessant for AaB.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7869
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 2. maj 2021, 06:49

Klaus skrev:
1. maj 2021, 21:42
Nikolaj Thomsen kunne være en oplagt spiller at hente. Men spørgsmålet er vel dels om han vil passe ind vores spillestil og dels hvem han skulle slå af.
Komplet uinteressant spiller for os. Han har ikke spillet fodbold i 3-4 år og har mere travlt med at være Vesterbro hipster end fodboldspiller.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2598
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 2. maj 2021, 08:37

Forza skrev:
2. maj 2021, 06:49
Klaus skrev:
1. maj 2021, 21:42
Nikolaj Thomsen kunne være en oplagt spiller at hente. Men spørgsmålet er vel dels om han vil passe ind vores spillestil og dels hvem han skulle slå af.
Komplet uinteressant spiller for os. Han har ikke spillet fodbold i 3-4 år og har mere travlt med at være Vesterbro hipster end fodboldspiller.
som type tror jeg han vil passe fint Thomsen. Igen en stor motor, god på bolden, godt overblik. Men generelt er der nok midtbanespillere så synes også det afhænger af hvilken primær formation man skal spille. men kan godt li ham og jeg tror slet ikke han er afdanket faktisk. Han skal bare have en opstart og så ind at få kampminutter.
Desuden skal vi passe på med ikke kun at være et talenthold af unge spillere. Der skal være en portion erfaring og lederskab ala thelander, hiljemark osv. Talenter alene vinder sjældent noget.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Hanga » 2. maj 2021, 09:04

baresi skrev:
2. maj 2021, 08:37
Forza skrev:
2. maj 2021, 06:49
Klaus skrev:
1. maj 2021, 21:42
Nikolaj Thomsen kunne være en oplagt spiller at hente. Men spørgsmålet er vel dels om han vil passe ind vores spillestil og dels hvem han skulle slå af.
Komplet uinteressant spiller for os. Han har ikke spillet fodbold i 3-4 år og har mere travlt med at være Vesterbro hipster end fodboldspiller.
som type tror jeg han vil passe fint Thomsen. Igen en stor motor, god på bolden, godt overblik. Men generelt er der nok midtbanespillere så synes også det afhænger af hvilken primær formation man skal spille. men kan godt li ham og jeg tror slet ikke han er afdanket faktisk. Han skal bare have en opstart og så ind at få kampminutter.
Desuden skal vi passe på med ikke kun at være et talenthold af unge spillere. Der skal være en portion erfaring og lederskab ala thelander, hiljemark osv. Talenter alene vinder sjældent noget.
Vi er meget meget langt fra at have "et talenthold". Der er masser af erfaring på holdet, og jeg vil tro at vores hold har en af ligaens højeste aldersgennemsnit. Derimod vælter vi os ikke i salgsemner, som ellers er en stor del af vores forretningsmæssige strategi.

Jeg er helt enig i at Thomsen som type ville passe perfekt ind på holdet. Men det er den Thomsen der forlod AaB jeg tænker på. Problemet er, at ingen har set den udgave af ham siden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2598
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 2. maj 2021, 09:17

Hanga skrev:
2. maj 2021, 09:04
baresi skrev:
2. maj 2021, 08:37
Forza skrev:
2. maj 2021, 06:49
Klaus skrev:
1. maj 2021, 21:42
Nikolaj Thomsen kunne være en oplagt spiller at hente. Men spørgsmålet er vel dels om han vil passe ind vores spillestil og dels hvem han skulle slå af.
Komplet uinteressant spiller for os. Han har ikke spillet fodbold i 3-4 år og har mere travlt med at være Vesterbro hipster end fodboldspiller.
som type tror jeg han vil passe fint Thomsen. Igen en stor motor, god på bolden, godt overblik. Men generelt er der nok midtbanespillere så synes også det afhænger af hvilken primær formation man skal spille. men kan godt li ham og jeg tror slet ikke han er afdanket faktisk. Han skal bare have en opstart og så ind at få kampminutter.
Desuden skal vi passe på med ikke kun at være et talenthold af unge spillere. Der skal være en portion erfaring og lederskab ala thelander, hiljemark osv. Talenter alene vinder sjældent noget.
Vi er meget meget langt fra at have "et talenthold". Der er masser af erfaring på holdet, og jeg vil tro at vores hold har en af ligaens højeste aldersgennemsnit. Derimod vælter vi os ikke i salgsemner, som ellers er en stor del af vores forretningsmæssige strategi.

Jeg er helt enig i at Thomsen som type ville passe perfekt ind på holdet. Men det er den Thomsen der forlod AaB jeg tænker på. Problemet er, at ingen har set den udgave af ham siden.
jeg formulerede mig forkert så. Min pointe er ikke at vi kun har et talent hold nu. Men at vi ikke kun må købe spillere ind som ALTID skal kunne sælges videre. Det afhænger af balancen på holdet. F.eks. Så jeg gerne en brølstærk dygtig boksspiller hvis VW ryger. En der måske er de der 29-30 år. En type ala Wilcek. Det kunne være sundt for holdet. En ægte striker som ikke nødvendigvis har verdens største videresalgs potentiale. Men som stadig er en god forretning for AaB. Og jeg tænker bestemt også på thomsen som ham der forlod os. Kan han ramme niveau er han en dygtig spiller vi kan bruge afhængig af stil osv.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mr Gold » 2. maj 2021, 09:30

baresi skrev:
2. maj 2021, 09:17
Hanga skrev:
2. maj 2021, 09:04
baresi skrev:
2. maj 2021, 08:37
Forza skrev:
2. maj 2021, 06:49
Klaus skrev:
1. maj 2021, 21:42
Nikolaj Thomsen kunne være en oplagt spiller at hente. Men spørgsmålet er vel dels om han vil passe ind vores spillestil og dels hvem han skulle slå af.
Komplet uinteressant spiller for os. Han har ikke spillet fodbold i 3-4 år og har mere travlt med at være Vesterbro hipster end fodboldspiller.
som type tror jeg han vil passe fint Thomsen. Igen en stor motor, god på bolden, godt overblik. Men generelt er der nok midtbanespillere så synes også det afhænger af hvilken primær formation man skal spille. men kan godt li ham og jeg tror slet ikke han er afdanket faktisk. Han skal bare have en opstart og så ind at få kampminutter.
Desuden skal vi passe på med ikke kun at være et talenthold af unge spillere. Der skal være en portion erfaring og lederskab ala thelander, hiljemark osv. Talenter alene vinder sjældent noget.
Vi er meget meget langt fra at have "et talenthold". Der er masser af erfaring på holdet, og jeg vil tro at vores hold har en af ligaens højeste aldersgennemsnit. Derimod vælter vi os ikke i salgsemner, som ellers er en stor del af vores forretningsmæssige strategi.

Jeg er helt enig i at Thomsen som type ville passe perfekt ind på holdet. Men det er den Thomsen der forlod AaB jeg tænker på. Problemet er, at ingen har set den udgave af ham siden.
jeg formulerede mig forkert så. Min pointe er ikke at vi kun har et talent hold nu. Men at vi ikke kun må købe spillere ind som ALTID skal kunne sælges videre. Det afhænger af balancen på holdet. F.eks. Så jeg gerne en brølstærk dygtig boksspiller hvis VW ryger. En der måske er de der 29-30 år. En type ala Wilcek. Det kunne være sundt for holdet. En ægte striker som ikke nødvendigvis har verdens største videresalgs potentiale. Men som stadig er en god forretning for AaB. Og jeg tænker bestemt også på thomsen som ham der forlod os. Kan han ramme niveau er han en dygtig spiller vi kan bruge afhængig af stil osv.
Jeg er HELT enig!! en moden strider der ved hvad han skal!! En Thomsen i tilfælde af af et Fossum salg mener jeg bestemt er helt oplagt. Thomsen er slet ik færdig, det tror jeg ik på. Spilletid og en rolle på holdet så vil han blomstre igen tror jeg bestemt på.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7869
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 2. maj 2021, 11:16

Hanga skrev:
2. maj 2021, 09:04
baresi skrev:
2. maj 2021, 08:37
Forza skrev:
2. maj 2021, 06:49
Klaus skrev:
1. maj 2021, 21:42
Nikolaj Thomsen kunne være en oplagt spiller at hente. Men spørgsmålet er vel dels om han vil passe ind vores spillestil og dels hvem han skulle slå af.
Komplet uinteressant spiller for os. Han har ikke spillet fodbold i 3-4 år og har mere travlt med at være Vesterbro hipster end fodboldspiller.
som type tror jeg han vil passe fint Thomsen. Igen en stor motor, god på bolden, godt overblik. Men generelt er der nok midtbanespillere så synes også det afhænger af hvilken primær formation man skal spille. men kan godt li ham og jeg tror slet ikke han er afdanket faktisk. Han skal bare have en opstart og så ind at få kampminutter.
Desuden skal vi passe på med ikke kun at være et talenthold af unge spillere. Der skal være en portion erfaring og lederskab ala thelander, hiljemark osv. Talenter alene vinder sjældent noget.
Vi er meget meget langt fra at have "et talenthold". Der er masser af erfaring på holdet, og jeg vil tro at vores hold har en af ligaens højeste aldersgennemsnit. Derimod vælter vi os ikke i salgsemner, som ellers er en stor del af vores forretningsmæssige strategi.

Jeg er helt enig i at Thomsen som type ville passe perfekt ind på holdet. Men det er den Thomsen der forlod AaB jeg tænker på. Problemet er, at ingen har set den udgave af ham siden.
Thomsen i 2014 var en kanon god spiller, men eftersom han ikke har været at finde i 7 år, så kan jeg slet ikke se hvorfor vi skulle have interesse i ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af kkoldsoe » 2. maj 2021, 11:30

Synes det er dumt helt at afskrive Thomsen. Det kan godt være han ikke har holdt et sindsygt højt niveau igennem længere tid, men synes det har meget at gøre med den klub han spiller i. I AaB ville han kunne genfinde tidligere tiders form og ville passe godt sammen med Kusk og LA. Han passer fint til Cifuentes spillestil med boldbesiddelse og højt pres. Hans kontrakt udløber til sommer, så det ville være en No brainer i min optik. Fingers crossed 🤞

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Hanga » 2. maj 2021, 11:33

Forza skrev:
2. maj 2021, 11:16
Hanga skrev:
2. maj 2021, 09:04
baresi skrev:
2. maj 2021, 08:37
Forza skrev:
2. maj 2021, 06:49
Klaus skrev:
1. maj 2021, 21:42
Nikolaj Thomsen kunne være en oplagt spiller at hente. Men spørgsmålet er vel dels om han vil passe ind vores spillestil og dels hvem han skulle slå af.
Komplet uinteressant spiller for os. Han har ikke spillet fodbold i 3-4 år og har mere travlt med at være Vesterbro hipster end fodboldspiller.
som type tror jeg han vil passe fint Thomsen. Igen en stor motor, god på bolden, godt overblik. Men generelt er der nok midtbanespillere så synes også det afhænger af hvilken primær formation man skal spille. men kan godt li ham og jeg tror slet ikke han er afdanket faktisk. Han skal bare have en opstart og så ind at få kampminutter.
Desuden skal vi passe på med ikke kun at være et talenthold af unge spillere. Der skal være en portion erfaring og lederskab ala thelander, hiljemark osv. Talenter alene vinder sjældent noget.
Vi er meget meget langt fra at have "et talenthold". Der er masser af erfaring på holdet, og jeg vil tro at vores hold har en af ligaens højeste aldersgennemsnit. Derimod vælter vi os ikke i salgsemner, som ellers er en stor del af vores forretningsmæssige strategi.

Jeg er helt enig i at Thomsen som type ville passe perfekt ind på holdet. Men det er den Thomsen der forlod AaB jeg tænker på. Problemet er, at ingen har set den udgave af ham siden.
Thomsen i 2014 var en kanon god spiller, men eftersom han ikke har været at finde i 7 år, så kan jeg slet ikke se hvorfor vi skulle have interesse i ham.
Jeg er helt enig. Han bliver kun nævnt grundet hans AaB baggrund og de minder man har om ham, men vi er nød til at tænke fremad.

Nej, hvis vi skal have en gammel AaB'er tilbage, så skal det være Dalsgaard. Han spiller stadig fast på et højt niveau og kan komme ind med god erfaring fra udlandet. Han vil desuden passe perfekt ind på holdet som jeg ser det. Vi mangler meget et alternativ til Pallesen på højre wingback, og samtidig kan han også fungere i et 3 mands forsvar hvis nødvendigt. Det håber jeg personligt meget på. Om det er realistisk er så en anden sag, vil nok afhænge meget af hvordan Brentford klarer playoff nu her.

Så kan man sige, at det er uklogt at have to aldrene spillere til samme position, men omvendt vil det være sjældent at vi kan få en af Dalles kvalitet. Så handler det nærmere om at sende Pallesen videre, og få en ung spiller kørt ind som Dalles lærling, ligesom han selv blev skolet af Bøgelund.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst